بنز آلمان که بلافاصله پس از لغو تحریمهای بینالمللی، راهی ایران شد و تفاهمنامهاش با گروه ایرانخودرو را آغاز کرد، دیروز نیز رسماً ازسرگیری همکاری خود با آبیهای جاده مخصوص را جشن گرفت تا پس از چند سال دوری، دوباره در کنار خودروساز بزرگ ایران قرار بگیرد.
در مراسمی که به همین منظور در یکی از نمایندگیهای شرکت ستاره ایران (نمایندگی رسمی واردات محصولات بنز) برگزار شد، مدیر منطقه آسیا و خاورمیانه شرکت مرسدس بنز تأکید کرد که طی سال آینده، بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار دستگاه از محصولات این شرکت در کلاسهای مختلف وارد ایران خواهد شد. استفان باومن با تأکید بر اینکه هدف بنز از حضور در ایران، صادرات است، گفت:
ما قصد نداریم همین فردا خط تولید محصولات خود را در ایرانخودرو راه بیندازیم، بلکه فعلاً بهدنبال صادرات محصول بهصورت CBU (خودرو کامل) هستیم، هرچند قدم به قدم نیز به سمت مونتاژ خواهیم رفت.
هدف اولیه بنز در دور جدید همکاریها با ایرانخودرو، بهینه کردن خدمات خودروهایی است که وارد ایران شده است، چه آنکه میخواهیم خدمات پس از فروش این خودروها را تقویت کنیم.
وی همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته از خط تولید شرکت ایرانخودرو گفت: ایرانخودرو یکی از بزرگترین شرکتهای تولید و مونتاژ خودرو در خاورمیانه به شمار میرود و نظر ما نسبت به این مجموعه مثبت است، زیرا این شرکت امکانات پیشرفتهای دارد. باومن ادامه داد: هرچند با توجه به این امکانات، میتوان محصولات بنز را در ایرانخودرو مونتاژ کرد، اما این کار پس از انجام مطالعات و بررسیهای لازم، انجام خواهد شد. در ادامه مراسم دیروز اما علی نمکین، مدیرعامل ستاره ایران نیز با بیان اینکه همکاری ایرانخودرو با شرکت بنز تا به حال بهصورت معلق درآمده بود، گفت:
در حال حاضر این همکاری بهصورت رسمی آغاز شده و شرکت ستاره ایران نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش مرسدس بنز در ایران است.
وی با بیان اینکه قراردادمان را با شرکت دایملر تمدید کردهایم و مشتریان محصولات بنز میتوانند از خدمات ویژه ما استفاده کنند، افزود: امیدواریم با توجه به تمدید قرارداد، دیگر شاهد بازار خاکستری و غیررسمی برای خودروهای بنز در ایران نباشیم. وی افزود:
در حال برنامهریزی برای تولید مشترک با بنز در ایران هستیم، ولی نام محصولات تولیدی و امکانات آنها را بعداً اعلام خواهیم کرد.
نمکین این را هم گفت که طبق توافقات انجامشده، همکاریهای بنز و گروه ایرانخودرو در فازهای بعدی بهصورت جوینتونچر جلو خواهد رفت.
MjM
۲۹ بهمن ۱۳۹۴هه….همکاری!!…..بازگشت!!….با کی اونم با ایران خودرو!؟؟
با سایپا؟!! با یه مشت ****؟!!
ارش
۲۹ بهمن ۱۳۹۴میترسم تا برنامه ریزشون به مونتاژ برسه تحریم ها باز شروع بشه؟
محمد20
۳۰ بهمن ۱۳۹۴تا اونجایی که بنده اطلاع دارم:
اگر تحریم جدیدی وضع بشه، شامل قرارداد های پسابرجام نخواهد شد.
دوستانی که دقیقتر اطلاع دارند لطفا حرفم رو تصحیح کنند.
محمد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴خوب شد من فردا پرایدمو بفروشم بنز. بخرم چه خوب (:
تحریم ور داشته شد چه فرقی کرد پول گمرک بنزو ورداشتن نه خب ارزان شده نه خوب چه فرقی به حالمون کرده که این همه مردم خوشحالنو ذوق کردن
امین آریامن
۲۹ بهمن ۱۳۹۴بنزم فقط محصولاتشو وارد میکنه…در نتیجه اتفاق خاصی قرار نیس واسه آسایش عموم مردم بیفته.
تحولی هم رخ نداده
محمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۴آسایش مردم با داشتن اتومبیل تأمین نمیشه
Merdad
۳۰ بهمن ۱۳۹۴مثه اینکه شما اگه هرازگاهی ماشینتونو بخوابونید تعمیرگاه، در رفت و آمد با تعمیرگاه باشی، روزها رو بدون ماشین سر کنید، خبر مرگ اطرافیان در اثر تصادفهای رانندگی رو بشنوی، ماه به ماه بری قسط ماشین بدین، و… لطمهای به آسایشتون نمیزنه.
البته شما گفتید ماشین نداشته باشیم، پرواضحه که نداشتنش تو ایران آسایش میاره.
Sina
۳۰ بهمن ۱۳۹۴خب راست میگه دیگه مگه مشکل اصلیه مردم ما ماشینه، برو یه نگاه به اطرافت بنداز ببین چقدر خانواده ها هستن که شب گرسنه میخوابن، حالا چون شما شکمت پره و زندگیت تامینه و مشکلت فقط خرید یه بنزه دلیل نمیشه که با ورود بنز بیکاری و….مشکلات مردم که در اولویته حل بشه، کسی که کار نداره، خونه نداره ماشین میخواد چیکار
kaveh
۳ اسفند ۱۳۹۴حالا فرض بر اینکه بنز ماشیناشو اینجا هم بسازه و مردم بخوان رفاه داشته باشن.اخه وقتی ی پژو مال ۲۶سال پیشو ما هنوز میسازیم و میگیریم حدود۳۰میلیون تومن اونم با هزارتا وام و… ک تهش حدود چهل پامون درمیاد بنزو باید چجوری بخریم؟!!!رفاه بنزی نمیخوایم ی لقمه نون نیست بخوریم بنز میخوایم چیکار.بنز ارزونم باشه ما زورمون نمیرسه.حدود نصف مردم کشور زیر خط فقرن.
K1
۱۰ اسفند ۱۳۹۴تا قبل از تحریما همش میگفتن که تحریمیم شرکتا نمیتونن بیان ایران اینجوریه اونجوریه حالا که تحریما رو برداشتن همه شرکتا دارن کم کم همکاریشون با ایران شروع میکنن و بر میگردن باز دوباره همه شروع کردن که بنز بیاد ایران دردى دوا میشه هواپیما خریدیم به چه درد رفاه مردم میخوره و …
کلا ملتى هستیم که همیشه یه دلیلى واسه غر زدن پیدا میکنیم
میلاد
۱۳ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز واقعا به نظر شما هواپیمای خوب تو مملکت جزو رفاه مردم نمیشه?
arvin
۱۳ اسفند ۱۳۹۴باهات موافقم
احمد باقری
۲۹ بهمن ۱۳۹۴قیمت محصولات که معلومه، تا کی باید صبر کرد.
محمد
۲۹ بهمن ۱۳۹۴دوستان عزیز نویسنده ی مقالات مجله پدال، لطفا از شیوه مدیریتی شرکت بنز مقاله تهیه کنید.مطمئنا این کار جزء ارزشمندترین مقالات سایت میشه.
lmbx
۲۹ بهمن ۱۳۹۴زیاد فرقی به حال مردم عادی نمیکنه فقط شاید ما عشق ماشین ها بیشتر بنز ببینیم!حرف هایی رو که اقای باومن زده یه سری تعارفات بوده چون شرکت بنز هم به فکر خودشه و میتونه با صادرات خودرو هاش حالا به هر جای دنیا سود کنه وگرنه خودشون هم میدونن یکی از مشکلات صنعت کشور قدیمی بودن کارخونه ها و نداشتن تکنولوژی پیشرفته هست
احسان(احسان)
۲۹ بهمن ۱۳۹۴با تمام احترامی که برای شرکت بنز قائلم باید بگم که نظر این شرکت در مورد صنعت خودروی ایران خیلی یک جانبه و فقط برای خوشایند مدیران ایران خودرو بوده و بس و این تعریف برای ما مصرف کننده های ستمدیده ایرانی خیلی ناراحت کنندس
البته از اونجایی که هر کسی فقط بایدبه فکر حفظ خود و منافع خود باشه نمیشه انتظار دیگه ای داشت و این گناه خودمون و ستم مدیران ایرانی هست که از دنیا عقب افتادیم
mds
۲۹ بهمن ۱۳۹۴عشق است بنز E63 2014 نسل جدیدشو که گند زدن بهش ولی هر وقت رفتم کره یکی میخرم 2014 یا 2015 این مملکت تا ابد وضعش همینه و هر کی بفکر جیب مبارکش هست، مرد نیستم اگه تا چند سال آینده نرم خارج
mahdi
۳۰ بهمن ۱۳۹۴mdsجان دست من هم بگیر ببر من هم دیگه خسته شدم از این وضعیت.
arvin
۱۳ اسفند ۱۳۹۴یه بلیطم برا من بگیر(خلاصه برا اونور همه چیو دوبل کن)
ArasH
۲۹ بهمن ۱۳۹۴واسه من و امثاله من داخل قشر متوسط یا حتی خوب جامعه قدرت خریدش با این قیمتا نیست ، البته خدایی بنز همیشه بنز بوده و ثروتمندای جامعه سوار میشن
اما این قیمتی که داخل کشور هس حداقل دو برابره دیگر کشورهاس
یوسف
۳۰ بهمن ۱۳۹۴به فرض که مرسدس تو ایران مونتاژم بشه، برای بیش از نود درصد مردم هیچ تفاوتی نمیکنه چون مرسدس یه برند اقتصادی و ارزون نیست و هیچ وقتم نخواهد بود.
ستاره ایران چند سال پیش سری E مرسدس رو با موتور پایه گازسوز مونتاژ کرد که گرچه از جنبه فنی ارزشمند بود اما فقط یه حرکت مقطعی بود و هیچ وقت به انتقال فناوری و سرمایه گذاری بزرگی ختم نشد.
شاید مرسدس برای همه قابل دسترس نباشه اما اگر یه سرمایه گذاری مشترک اصولی و با چشم انداز درست طراحی بشه میتونه برگ زرینی در صنعت ما باشه چون کشوری که میتونه نظر مرسدس رو برای مونتاژ جلب کنه معنیش اینکه توانایی فنی بالایی داره و میتونه نظر بقیه رو هم به سمت خودش جلب بکنه . البته مونتاژ دوباره بنز حالا حالا ها اتفاق نمیوفته.
مهرداد
۳۰ بهمن ۱۳۹۴یه جورایی وضعیت فعلی خودروسازی ایران و اسم بردن از بنز برام قابل هضم نیست …معلوم نیست این وسط چه کسانی قرار هست به منفعت سرشار برسن !
moein
۳۰ بهمن ۱۳۹۴الان دقیقا مثلا چیکار کردن دقیقا
قبل از این ظاهر سازی قرارداد مگه ستاره ایران انواع بنز رو وارد نمی کرد خوب الانم وارد می کنندیگه این جشن گرفتن داره
محمد20
۳۰ بهمن ۱۳۹۴فقط ستاره ایران از الان میتونه به “نماینده انحصاری بنز” بودنش بیشتر بباله و اینو همه جا جار بزنه!
وگرنه تفاوت خاصی نکرد با قبلش
محمد
۳۰ بهمن ۱۳۹۴قیمتای نجوووومی…!!!!!که خیلیا توان خریدندارن
عباس
۱ اسفند ۱۳۹۴الحمدالله که بنز اومد،نکه بخاطر تحریم ها یک بنز اس ۵۰۰ داشتم تو حیاط بخاطر یک قطعه کوچیک خاک میخورد،نمایندگی میگفت باید صبر کنی از آلمان بیاد احتمالا قطعه من رو دست همین نماینده دادن آورده،مرسی خبر دادین برم ازش بگیریم!جمع کنید این مسخره بازی هارو،چهارتا در ماشین رو درست نمیتونن مونتاژ کنن با چکش جا میزنن شما برید فیلم خط مونتاژ آلمانی هارو ببینید،عمرا اگه بتونن یک داشبورد بنز رو درست مونتاژ کنن!
میثم
۲ اسفند ۱۳۹۴واااای …. الان باید خوشحال باشیم ؟؟؟؟
کامران
۱۳ اسفند ۱۳۹۴بازگشت ترمیناتور
بازگشت رامبو
بازگشت رنو
بازگشت مرسدس
خدا کنه پیکان بازگشت نکنه که ایندفعه برگرده با پراید وارد جنگ میشه کل تهران نابود میشه…
تیبا 1
تیبا 2
تیبا آغاز کرد
ehsan
۱۶ اسفند ۱۳۹۴?!!!I mean seriously (با لحن دین وینچستر) که چی؟ من که هنو ی S500 تو نمایشگا میبینم کف میکنم D:
reza
۱۷ اسفند ۱۳۹۴سلام دوستان. به اون بنز سفید که مثلا قراره مونتاژ بشه نگاه کنید از رینگای که روش هستن می شه فهمید قرار ازش بندازند
نوشین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵حالا بازم خوبه یه شرکتی از اون سر دنیا اومده اینجا خدمات پس از فروش رو خودش کنترل کنه ..زیاد جدی نگیرید سالن جلسات ایران خودرو فقط میزبان مهمان بوده ایرانیا مهمان نوازن
میثم
۶ خرداد ۱۳۹۵اول اینکه هر برندی که با خودرو سازان داخل کار کرده …..به محصولات خودش.
بعدشم اخراج کارگران یه چیز عادی تو کشوره اما اینکه خودرو سازها سنگ کارگراشون رو به دل میزنن یکم مشکوکه باور کنید نود درصد افرادی که تو کارخانه خودرو سازی کار میکنن با پارتی رفتن نه از روی علم واسه همینه کاراشون ماست مالیه