مرسدس بنز سیتان Citan خودرویی در رده ی ون های اقتصادی می باشد که بر پایه رنو کانگو شکل گرفته است. البته به لطف همکاری مشترک میان سران دایملر و رنو-نیسان .
سیتان تغییراتی نسبت به فامیل فرانسوی خود داشته است که از جمله این تغییرات می توان به طراحی های جدید در جلوپنجره ، کاپوت V شکل ، چراغ های جلو و سپر با ورودی هوای ذوزنقه ای اشاره کرد. این خوردو در سه اندازه مختلف کامپکت ، طویل و فوق العاده طویل وارد بازار می شود و همچنین تکمیل کننده ی خانواده ی ون های تولیدی از سوی مرسدس بنز خواهد بود.
به منظور ایمنی از تجهیزاتی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC ، سیستم کنترل کشش TCS و کنترل شتاب ترمز ASR در کنار بیش از ۶ کیسه هوا بهره می برد . به صورت استاندارد برای کاهش مصرف سوخت ، پکیج Blue Efficiency برروی مدل بنزینی سیتان نصب شده است که شامل سیستم استارت-استاپ اکو ، سیستم مدیریت باتری و ژنراتور و همچنین لاستیک هایی با مقاومت کم در برابر چرخش می باشد.
برای پیشرانه طیف وسیعی از موتورها پیشروی شماست ، موتورهای توربودیزل با سیستم تزریق مستقیم سوخت در محدوده ی ۷۵ تا ۱۱۰ اسب بخار و موتور بنزینی مجهز به سوپرشارژر با قدرت ۱۱۴ اسب بخار، که این موتورها تمام نیازهای مشتریان را دربر می گیرند.
براساس گفته ها مدل شهری سیتان در نمایشگاه فرانکفورت آتی در ماه سپتامبر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
مهزیار
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱خیلی قورباغه ست… مایه آبرو ریزی… کار بنز به کجا رسیده باید از رنو پلتفورم بگیره
جمال
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱همین قورباغه رو یه کارگر ساده تو هر کشوری میتونه بخره یه عمر ازش لذت ببره
yashar
۲ اردیبهشت ۱۳۹۱فکر می کنم این کلاس همون مدلی باشه که برای اکثر ایرانیا بدرد بخوره! یعنی هم باهاش مسافرت برن هم مسافر کشی بکنن هم بجای وانت یخچال و لباسشویی باهاش جابجا کنن هم جسش کوچیکه تو شهرهای شلوغ راحتتر جای پارک واسش گیر بیاد جوانترها اسپرتش بکنن باهاش لایی بکشن و …
مهزیار
۵ اردیبهشت ۱۳۹۱من در مورد ظاهرش گفتم عزیزان…
احمد
۲۱ دی ۱۳۹۳من کامپکتش رو خیلی دوست دارم. باب خانوادست که آخر هفته باهاش بری گشت و گذار. مدل های دیگش راسته کاریم نیست. البته شاید بشه با همش این کارو کرد اما کامپکتش خوبه که جمع و جوره.
جان هااااا
Xman
۱۶ شهریور ۱۳۹۵چرا این کارو کردن؟؟؟؟!!!!!!!