مرسدس بنز

هیبریدی شدن خودروهای مرسدس-AMG

خودروهای هیبریدی مثل یک اسباب‌بازی هستند… خودروی یک «مرد» نیستند! قدرت ندارند!

خیر! مسلماً خیر! حداقل دیگر این‌طور نیست؛ شاید اگر چند سال پیش چنین حرفی را می‌شنیدیم، همه به نشانهٔ موافقت سرمان را تکان می‌دادیم، اما سازندگانی چون پورشه، فِراری و مک‌لارن ثابت کردند که می‌توان دو صفت «کم‌قدرت» و «هیبریدی» را از هم جدا دانست و یک خودروی «هیبریدی مردانه» تولید کرد!

خیلی جالب است، خودروسازان مطرح،‌حتی به ریز‌ترین جزئیات طراحی موتور هم اهمیت می‌دهند…
خیلی جالب است، خودروسازان مطرح،‌حتی به ریز‌ترین جزئیات طراحی موتور هم اهمیت می‌دهند…
طرفداران مرسدس-بنز، آرامش خود را حفظ کنید! مثل اینکه قرار است تا سال ۲۰۲۱ تمام خودروهای سری قدرتمند و محبوب AMG مرسدس-بنز نیز هیبریدی شوند؛ حداقل با توجه به گفتهٔ یکی از مدیران بالاردهٔ این شرکت.

توماس وبر، مدیر دپارتمان تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز:

ما هنوز به سمت هیبریدی‌ها [برای سری AMG] نرفتیم و دلیلش هم این است که مطمئنیم خریداران فعلاً سمت یک AMG هیبریدی نمی‌آیند! واقعاً نمی‌دانیم که کی آن‌ها برای نسل هیبریدی AMG آماده می‌شوند.

همچنین وبر در گفتگو با مجلهٔ انگلیسی Autocar اعلام کرد:

هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راه‌هایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست!

Mercedes Benz A45 AMG
Mercedes Benz A45 AMG
اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست. طبق همین قوانین، ابرکمپانی چندملیتی دایملر آ گ تا سال ۲۰۲۰ زمان دارد تا میانگین مقدار CO2 تولیدی ۹۵٪ از ناوگانش را به ۱۰۱ گرم در هر کیلومتر کاهش دهد؛ هرچند ۵ درصد دیگر از ناوگان هنوز هم می‌توانند از این نُرم خارج باشند، اما این ۵ درصد متعلق به سوپرماشین‌هایی چون GT S است، نه هر AMG و خودروی دیگری! البته از سال ۲۰۲۱ قوانین سخت‌گیرانه‌تر هم می‌شود، به‌طوری‌که اگر ۱۰۰٪ خودروهای این سازنده با نُرم مشخص شده هماهنگ نباشند، مجبور به پرداخت جریمه‌های بسیار هنگفتی خواهد شد.
Mercedes-AMG GT S DTM Safety Car 2015
Mercedes-AMG GT S DTM Safety Car 2015
به‌هرحال هنوز اخبار و اطلاعات بیشتری درباره خودروهای هیبریدی آیندهٔ مرسدس-بنز منتشر نشده است، اما طبق گفته‌های وبر نباید نگران کارایی و توان خودروهای هیبریدی AMG باشیم، چراکه سازنده با به‌کارگیری روش‌هایی که تا به حال نیز در سایر خودروهایش آزمایش شده‌اند، AMG-ها را بدون تغییری در قدرت و توانشان، به سمت «سبز» تر شدن هدایت خواهد کرد. در ضمن با توجه به اینکه ممکن است قیمت نهایی خودروها نیز کاهش یابد، به نظر من این یک فرآیند برد-برد برای همه خواهد بود!

mercedes-benz-s65-amg

منبع: Digital Trends

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Angry Man

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    جانم فدای بنز…
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    زنده باد آلمان…

    1. ZIPPO

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      بنز دیگه خیلی خز شده

      1. ZIPPO

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        مخصوصا اون مرسدس قرمز واقعا زشته
        اخه این چیه
        دلیلی نداره بگیم خوب بنزه پس همه چیش پرفکته
        خو بابا یک طراحی به روزی
        یک کم ابتکار یک کم نواوری
        بارها گفتم باز هم میگم
        مرسدس تمام مدل هاش کپ همند
        نمیدونم چرا زحمت یک طراحی متفاوتو به خودش نمیده

        1. آرمااااان

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (23 ديدگاه)

          بازم دکتر zippoنظر صادر کرد
          یه سوال،تو با مافیا نسبتی داری؟؟؟

        2. ALiHidden

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (332 ديدگاه)

          همه مدل هاش شبیه همه؟

          آره ی چیزی هم درباره بنز :

          Tehey’re like siblings-same DNA , but totally differnet

          اینو یادت باشه موقعی ک بنز داشت ماشین لوکس میساخت هیوندا و کیا داشتن دوچرخه میساختن(ک بعید میدونم اون کارم میکردن)

          هیچ وقت ی برندی مثل بنز رو زیر سوال نبر چون امتحان خودشو پس داده….

        3. آرماااان

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          حداقل یه نگاه به داخل چراغ جلوی همین بنز gtتو تصویر بنداز،کدوم کیا یا هیوندایی به این ظرافت و زیبایی چراغ میسازه

      2. HILUX

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        اتفاقا نظرات شما هم خیلی خز شده…

      3. سجاد

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (72 ديدگاه)

        پراید سوار میشی؟
        بنز خز شده؟
        حالا که بنز خز شده ، بجای آرم بنز چی چسبوندی جای آرم سایپا؟؟؟

    2. مصطفی

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      آفرین به قاره سبز و دوراندیشی مدیریتیشان.

  2. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اگه رنگش تو عکس قرمز نبود خیلی زشت بود.

  3. حمید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    “اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست” کاش اینجا یک هزارم این قوانین بود

    1. ALL CARS

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      قوانینش هست اما اونایی که باید اجراش کنن اجراش نمیکنن

  4. جواد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    داداش بیا ایران ماشین تولید کن برای استاندارد یورو 4 که دیگه فسیل شده 50بار تمدید گرفتن خودروسازهای ما تازه یورو4واقعی هم نه همون موتور رده خارج با دوتا تغییر یه کاتالیزور جدید مثلا یورو4 کردن

  5. ALiHidden

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    چه بخوایم چ نخوایم به زودی همه ماشینا هیبریدی میشن…

  6. AHMADREZA

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    2021!!!!ب ام و تا 2017 همه مدلاش یه هایبرید هم خواهند داشت ولی خوبیش اینه که ب ام و بنزینی هم خواهد داشت

  7. HILUX

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    بنز بنزه حالا چه هیبریدی چه بنزینی و چه دیزل…

  8. حمید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (241 ديدگاه)

    مشکل صنعت خودرو سازی ما نبود تکنولوژیه.تازه اگه تکنولوژی رو هم بیاریم بدون علم بهیچ دردی نمیخوره،نمونش سالن رنگ ایرانخودرو که با سالن رنگ بنز تو اشتوتگارت از نظر تکنولوژی مورد استفاده یکی بودن!!تمام تکنولوژی و دانش مدیرهای ما 2 تا 3 دهه از بزرگهای دنیا عقبه.فکر میکنم بهمین دلیل بهمون جهان سوم میگن..جبران این عقب موندگی 1نوع مدیریت و سرمایه گذاری میطلبه که نمونه اش رو تو کشورهای شرق آسیا سراغ داریم.مثل همین چین که هنوز محصولاتشو مسخره میکنیم و تا2020 بزرگترین خودروساز دنیا میشه.طبق نظر کارشناسهای صنعت خودرو تنها راه حیات این صنعت تو ایران ادغام خودروسازهامون با بزرگاست.باید اصطلاحات من درآوردی خودروی ملی و … رو کنار بزاریم و به سمت تولید با استفاده از پلتفرم های مشترک و قطعه سازی بریم.ما میخوایم از رب گوجه فرنگی تا هواپیماهای شکاری رو خودمون بسازیم در حالی که نه علم و نه تکنولوژیشو داریم و این یعنی رفتن تو مسیر اشتباه .
    باید مسیر و اهدافمون رو عوض کنیم .با برداشته شدن تحریمها بهترین موقع رو برای زیر و رو کردن مدیریت و تکنولوژی داریم.این فرصت رو نباید از دست بدیم.ما بچندتا نمونه مثل پیتر شرایر کیا موتورز نیاز داریم.

  9. پارسا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سری بلک AMGGTS کی میاد

  10. Archi KHAN

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    دقیقا گفته ی آقای وبر :
    “”هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راه‌هایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست””

    صحیحِ ، چون از موج خروشان تکنولوژی نمیشه رد شد بلکه باید باهاش همراه شد…

  11. ali

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ماشین اول یعنی ایتالیا بعد هم آلمان
    ایتالیا:فراری
    آلمان:بنز
    ختم حرف

  12. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    البته یادمان باشه که هیچ کدام از بنزو پورش یا بی ام و ها هیبریدی نیستند بلکه اکتیو هیبرید یا پلاگین هستند.هیبرید با اکتیو و پلاگین هیبرید کاملا متفاوته چون خودرو های هیبریدی درون شارژهستند ونیاز نیست به منع انرژی خارجی وصل شند ولی پلاگین یاا کتیو به منبع شارژ خارجی وصل می شوند.وتنها کمپانی سازنده خودرو های درون شارژ یا هیبریدی تویوتا ولکسس است.

    1. HILUX

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      اتفاقا پلاگین هیبرید نسبت به هیبرید بهتره چون هیبرید فقط میتونه با موتور درون سوز خودرو و انرژی های بازیافتی(مثل گرمای ناشی از ترمز کردن)شارژ بشه ولی پلاگین علاوه بر اینها میتونه مثل خودروهای الکتریکی توسط منبع خارجی هم شارژ بشه که این برتری پلاگین هیبرید نسبت به هیبریده به همین خاطر کمپانیهای خودروساز به سمت پلاگین بیشتر متمایل هستند.

      1. محمد

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        اصلا فلسفه خودرو هیبریدی استفاده از انرژی های تلفی موتور وافزایش بازده موتور است .وکاهش الودگی .
        واقعیت اینه که برق یا ازطریق سوخت های فسیلی یا هسته ای به دست می اید .
        که هردو به یک طریقی محیط را الوده وبرای سلامتی مضرند.
        بماند که انرژی هسته ای خارج جو زمین را هم الوده کرده .چون کشور های پیشرفته زباله های هسته ایشان را به فضا پرتاب می کنند.
        در این صورت خودرو های اکتیو هیبرید یا پلاگین فلسفه ساخت خودرو های هیبریدی را زیر سوال می برند .چون بازده موتور که ثابت وعلاوه بر ان از منبع دوم انرژی نیز استفاده می کنه .

        1. HILUX

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (251 ديدگاه)

          ((در این صورت خودرو های اکتیو هیبرید یا پلاگین فلسفه ساخت خودرو های هیبریدی را زیر سوال می برند .چون بازده موتور که ثابت وعلاوه بر ان از منبع دوم انرژی نیز استفاده می کنه .))
          پس ماشینای برقی که باید به شارژ زده بشند دیگه هیچ مزیتی ندارند چون اونا کلا باید با برق شارژ بشن؟!؟!؟

      2. محمد

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        فکر می کنی برای تویوتا که به همراه تسلا باتری های اکثر خودرو های هیبریدی را تولید می کنند کاری داره یه دو شاخه پایین چراغ های جلو یا قرینه در باک بزاره که خودرو وصل به برق بشه و خودش را شارژ کنه !!!!!!

        1. HILUX

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (251 ديدگاه)

          اتفاقا تویوتا هم پلاگین داره شما اول تحقیق کن بعد بگو.
          car.ir/news/Foreign-Company/toyota-prius-hybrid-production

  13. علیرضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا یه سوال بی ربط: میشه کاری کرد که موتور ماشینای الکتریکی شبیه بنزینی صدا داشته باشن؟ حداقل مث 405 glx آیا؟؟ ????

  14. مهیار (Only Germany)

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    بنز بی نظیره
    همیییییشه از نظر طراحی و کیفیت ساخت و لوکس بودن تو صدر بوده و هست و خواهد بود…
    اونایی هم که میگن بنز به خودش زحمت طراحی نمیده، بهتره یه نگاه به لیست ماشینای تولید شده بنز بندازن…
    بنز هممممممیییییشه بنزه
    سایپا نیست که بیست ساله داره چراغ پرایدو عوض میکنه و میگه مدل جدید ساختیم…
    (فک کنم بعضیا بنزو با سایپا اشتباه گرفتن تو طراحی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا