مرسدس بنز W116 خودروی خاصی در تاریخ این شرکت محسوب میشود زیرا این اولین پرچمداری بود که S کلاس نام گرفت. حرف S در نام این ماشین مخفف کلمهٔ آلمانی «Sonderklasse» به معنای «کلاس ویژه» بود. W116 که بین سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۰ تولید شد، یکی از نمادینترین و مطلوبترین نسلهای S کلاس محسوب میشود خصوصاً مدل کمیاب و سریع ۴۵۰ SEL 6.9 که مأموریت دشواری در جانشینی مدل افسانهای ۳۰۰ SEL 6.3 داشت.
همانطور که از نام این سدان لوکس پرفورمنس بالا مشخص است، به بزرگترین پیشرانه در بین همهٔ خودروهای اروپایی تولیدی بعد از جنگ جهانی دوم مجهز بود. این موتور که بر اساس همان پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری قبلی توسعه یافته بود، ۶,۸۳۴ سیسی حجم و سیستم روغنکاری کارتل خشک داشت. این پیشرانهٔ دستساز ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیرو که از طریق یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکرد، ۴۵۰ SEL را ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم میکرد. به یاد داشته باشید که این اعداد متعلق به سال ۱۹۷۴ هستند.
اما ۴۵۰ SEL 6.9 علاوه بر برخورداری از پیشرانهٔ چشمگیر، از تکنولوژیهای پیشرفتهای مثل اولین سیستم تعلیق هیدوپنوماتیک مرسدس و اولین سیستم ترمز ABS تولیدی که با همکاری شرکت بوش توسعه یافته بود هم سود میبرد. به این ویژگیها استایل جاودانهٔ طراحی شده توسط «فردریش گایگر»، کابین بسیار جادار و تجهیزات ایمنی پیشرو در صنعت خودروسازی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا ۴۵۰ SEL 6.9 سدان فوقالعادهای بود.
این ماشین تولید پایینی داشت و مجموعاً ۷,۳۸۰ دستگاه از آن تولید شد که این یعنی در حال حاضر پیدا کردن یک نمونه از آن در بازار آسان نیست؛ اما خبر خوب برای کسانی که به دنبال یک ۴۵۰ SEL 6.9 تمیز هستند اینکه بهزودی RM Sotheby یک دستگاه از این خودرو را در حراجی آنلاین اسن که از ۳ تا ۱۱ ژوئن برگزار میشود، به حراج خواهد گذاشت. این خودرو که تصاویر آنرا مشاهده میکنید، مدل ۱۹۷۹ بوده و به تجهیزات لوکس کاملی مثل رادیو کاست استریو، آنتن اتوماتیک، سانروف برقی، رینگهای آلیاژی و رنگ قهوهای متالیک مجهز است.
این مرسدس ۴۵۰ SEL در ابتدا پس از خروج از خط تولید راهی ایالاتمتحده شده و تا اواخر سال ۲۰۰۶ در ویرجینیا بود. سپس در سال ۲۰۰۹ خودرو به اروپا بازگشت و مالک جدید آن که اهل برلین بود آنرا مورد بازسازی اساسی قرار داد. پسازاین، در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ نیز این مرسدس توسط یک متخصص آلمانی بهطور گستردهای مورد بازسازی قرار گرفت. طی این بازسازی، خودرو مجدداً رنگآمیزی شد و داخل عاج فیلی و چوبی آن به حالت اولیه بازگشت. این ۴۵۰ SEL 6.9 نزدیک به ۱۱۰ هزار کیلومتر کار کرده و تخمین زده میشود با قیمتی بین ۳۵ تا ۵۰ هزار یورو فروخته شود.
پارسا لطیفی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹یک کلام : آخرت
سامان اذری
۱۵ خرداد ۱۳۹۹یادش بخیر
یه زمانی مرسدس بنز چه ماشینهایی میساخت
الان روز به روز فانتزی تر و سوسول تر و زشتتر
ارش
۱۴ خرداد ۱۳۹۹همچنان جذاب قدرتمند سریع ایمن زیبا هیچ وقت این ماشین قدیمی نمیشه معجزه مرسدس.
Worth
۱۴ خرداد ۱۳۹۹اسطورهست.
ترمز ABS،تعلیق هیدروپنوماتیک و گیربکس اتومات سال 1974 میلادی.
انقلاب اسلامی ایران سال 1979 میلادی بود.
انقلاب ما انفجار … بود!
Moein
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ازش اینجور برمیاد با تریلی شاخ به شاخ بشه پودر میکنه تریلی رو
انقلاب ما انفجار یه جای دیگه بود !!!
علی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹طراحی ای کلاس 2021 از نظر من عالیه
ولی چرا ساعت زیبا داخل داشبورد برداشته شده
میشه کس توضیح بده
ممد ژانگولر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹داش علی آقا اگه اجازه بدی شرکت مرسدس بابت دلجویی از ناراحت شدن شما یک ساعت جدا بهت بده راضی میشی ؟!!
فری
۱۴ خرداد ۱۳۹۹گیربکس سه سرعته اتومات دور موتور چقدر میشه تو 220 همون دستی میگذاشت سنگینتر بود
منتظرم بنز یه ماشین شهری آینده نگرانه بده بیرون همش همون سبک قبلی بهبود میدن یه چیز جدید نیست
علیx76
۱۴ خرداد ۱۳۹۹مگه گیربکس پراید روشه؟
ضرایب گیربکس فارغ از تعداد دنده ها ، بر اساس توان خودرو ، کاربری ، وزن و غیره انتخاب میشه
اگه سوار ماشین های قدیمی داخل ایران که گیربکس ۳ سرعته دارن بشید ( البته فقط اونایی که موتور قوی دارن مثل کامارو با موتور ۳۵۰ و گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک ) ، متوجه میشید با سرعت ۱۲۰ و اور درایو فعال ، دور موتور حدود ۲ تا ۲.۵ قرار میگیره
تفاوت های گیربکسشون با خودرو های معمول ما ( پژو و سمند ) تو این موارده :
اول دنده یک سبک تر ( که تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پر میشن )
دوم فاصله زیاد بین ضرایب دنده ها
سوم وجود اور درایو در گیربکس های اتوماتیکشون
اعداد حدودی هستن ، اما اگه به حدودشون هم شک دارید ، میتونید ضرایب گیربکس 3L60 و رد لاین موتور GM350 رو با احتساب قطر تایر تو معادله بزارید و سرعت نهایی هر دنده رو به دقت محاسبه کنید
Car lover
۱۴ خرداد ۱۳۹۹فک میکردم هفت لیتری جاست مید این دیترویت
نگو نهههه مید این دوسلدورفم ذاریم
بنز تو دوسلدورف بود یا،اشتوتکارت؟؟؟؟؟؟
Moein
۱۴ خرداد ۱۳۹۹اشتوتگارت
محمد
۱۴ خرداد ۱۳۹۹یه ماشین که مربوط به ۳۰ ۴۰ سال پیش هستش امکاناتی داره که ماشینای ایرانی الان ندارن ،دیگه چیزی نگم بهتره.
♤Angus_812♤
۱۴ خرداد ۱۳۹۹این ماشینو با رنگ مشکیش
حتی حاظر نیستم لامبورگینیرو به این ترجیح بدم
خیلی گنگش بالاس از خیلی از ماشینای آسیایی مدرنتره
رامین
۱۴ خرداد ۱۳۹۹یعنی اگه یه اونتادور یا اوراکان به شما پیشکش کردن نمی گیری؟؟؟؟
♤Angus_812♤
۱۴ خرداد ۱۳۹۹نه چون ارزش کلکسیونی این از اون دو تا خیلی بیشتره
اکثر کلکسیونر ها مدل های قدیمی مرسدس بنز رو زیاد دارن
اگه واقعا حق انتخاب داشتم اینو برمیداشتم
رامین
۱۴ خرداد ۱۳۹۹باشه :/
MASIHA
۱۴ خرداد ۱۳۹۹هنوزم عشق داره…
هنوزم…
ولی به سایناs نمیرسه که
صد در صد مطمئنم
اونا اون زمان چی زدن
ما الان چی میزنیم…
واقعا چی زدیم?
پوکیدم……..
رامین
۱۴ خرداد ۱۳۹۹طراحی کنسولش قشنگ 20 30 سال از زمان خودش جلوتره.
Farzad
۱۴ خرداد ۱۳۹۹۴۱ سال پیش ، شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه !! یعنی تمام فرغون های ایرانی رو میزاره تو آینه بغلش … در ضمن کیفیت کابینش از خیلی از ماشین های جدید کره ای و چینی بالاتره .
علیx76
۱۴ خرداد ۱۳۹۹الان یکی میاد میگه با ۴۰۵ موتور ۲۰۰۰ کاربراتوری با سر گاز میگیرمش :)))
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۹بد نیست بدونید سیستم کروز کنترل برای اولین بار با مرسدس کلاس S معرفی شد ، یعنی زمان خودش شاهکار بود ،
کروز ، ای بی اس ، سقف برقی و ….
911 lover
۱۶ خرداد ۱۳۹۹آقا رضای عزیز با اندکی تحقیق،متوجه میشی که اولین بار کرایسلر در هزارو نهصد و اندی که خیلی قبلتر از این بود ،سیستم کروزکنترل رو ابداع کرد که مخترعش هم فک کنم یک نابینا بود
حسین دهمرد
۱۴ خرداد ۱۳۹۹اینو نشون مرسدس بدین بلکه به خودشون بیان. بیدارشو مررررررررد یه نگاهی به دور و بر خودت بنداز
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۹مرسدس همین الانشم وضعش خیلی خوبه فقط و فقط تو طراحی خارجی یکم مشکل داره
پارسا لطیفی
۱۵ خرداد ۱۳۹۹الآن خیلی هم بیداره
ببین نسل حدود اس کلاس چه قوقا می کنه
اصلا به تکنسین های بنز میگ بیان از تو مشورت بگیرن
وضعش خیلی هم خوبه
هر سال فروشش داره بیشتر میشه
فقط میگم به بنز از تو کمک بخواد