آیا میتوان خودرویی اسپرت و جذاب، درعینحال اقتصادی و کممصرف پیدا نمود؟ برای پاسخ این سؤال مرسدس بنز C کلاس کوپهٔ دیزل و لکسوس RC هیبریدی را به نبرد دعوت کردهایم
در دنیای امروز خرید یک خودروی کوپه بدین معنا نیست که شما باید بهرهوری و مصرف سوخت پایین را قربانی کنید زیرا گروهی رو به رشد از کوپههای چهارنفرهٔ نسبتاً کوچک به بازار عرضهشده است که برای ارائهٔ لذت رانندگی تلاش میکنند. یکی از این خودروها، جدیدترین مرسدس بنز C کلاس کوپه است که ما در اینجا مدل C250d آنرا آزمودهایم. کوپهای با موتور دیزل ۲.۱ لیتری، عملکرد گیرا، طراحی جذاب و سروصدای پایین.
شاید شما نتوانید تصور کنید که یک کوپهٔ پریمیوم موتور دیزل در سینه داشته باشد و یا اینکه چنین خودرویی با لکسوس مقایسه شود اما این حقیقتی است که اتفاق افتاده است؛ اما سازندهٔ ژاپنی برای رسیدن به بهرهوری چشمگیر حداقل روی کاغذ، بجای استفاده از موتورهای دیزل، روی به قوای محرکهٔ هیبریدی برقی-بنزینی آورده است. امروز در این نبرد کوپهٔ RC300h لکسوس شرکت کرده است و در این جنگ لباس ورزشی F-Sport خود را نیز جهت استفاده علیه AMG Line مرسدس بنز با خود آورده است.
خودرویی در این آزمون پیروز خواهد شد که تعادلی بین تمام ویژگیهایی که مدنظر ماست برقرار کند. این خودرو باید ترکیبی از لذت رانندگی و هزینههای نگهداری و استفادهٔ پایین را به همراه عملکرد مناسب و کاربردی بودن ارائه کند. حال مرسدس دیزل بهتر این تعادل را برقرار میکند یا لکسوس هیبریدی؟
شروع رقابت
استایل
به نظر میرسد طراحی و جذابیت ظاهر برای خریداران خودروهای کوپه بسیار مهم باشد. این اهمیت برای مدلهای مقرونبهصرفهای مانند دو خودرو مورد آزمایش ما حتی بیشتر هم هست. بااینحال مرسدس با سطوح نرم و خطوط خمیده کاملاً با لکسوس متضاد است چراکه این کوپهٔ ژاپنی از جلو تا عقب خود از خطوط تیز و شارپ استفاده کرده است. بااینوجود هر دو خودرو قطعاً طراحی قابلتوجهی برای خریداران دارند.
پیشرانه
باوجود استفاده از قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی، RC هنوز هم به پاکی C کلاس نیست. بااینحال آمار و ارقام نشان میدهند که هر دو خودرو راندمان مناسبی در یک کوپهٔ اسپرت ارائه میکنند. هرچند موتور مرسدس فاقد پالایش لکسوس است اما به لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته رانندگی بهتری دارد.
مالکیت
کوپهها نیاز بیشتری به ارائهٔ یک تجربهٔ مالکیت عاطفی و احساسی دارند بخصوص برندهای پریمیوم. C کلاس در داخل دلپذیرتر است اما RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانیتری میشود.
نتیجه
مقام اول مرسدس بنز C250d AMG Line Coupe
مرسدس بنز جام پیروزی را با اختلاف قانعکنندهای از لکسوس ربود. هرچند C کلاس کوپه رانندگی درخشانی ندارد اما تجهیزات بیشتری دارد، هزینههای نگهداری آن ارزانتر بوده و کاربردیتر از RC است. همچنین موتور دیزل آن عملکرد بهتری داشته و گیربکس روان ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز برای این نوع ماشین مناسبتر است. این موارد به استفادهٔ بهتر خودرو هم در پیمودن مسافتهای جادهای طولانی و هم رانندگی داخل شهر کمک میکند.
مقام دوم لکسوس RC300h F Sport
هرچند RC ثابت کرد که لکسوس میتواند بهعنوان یک رقیب در کنار حریفان آلمانی خود قرار گیرد اما هنوز این مدل دودر توانایی رقابت با مرسدس بنز را ندارد. لکسوس قوای محرکهٔ پالایششدهای دارد اما در کارایی و عملکرد در پس رقیب آلمانی خود قرار میگیرد درحالیکه کابین آن نیز متناسب و کاربردی نبوده و موردپسند همهٔ سلیقهها قرار نمیگیرد.
آیا این خودرو ارزش انتظار کشیدن دارد؟
آئودی A5 2.0 TDI S Line
بامو 420d رقیب دیگری در این کلاس محسوب میشود اما اگر شما میخواهید جدیدترین کوپهٔ بازار را داشته باشید باید منتظر نسل جدید آئودی A5 بمانید. این خودرو پس از نسل جدید سدان A4 معرفیشده و ترکیبی از یک ظاهر تکاملیافته را با بهرهوری و عملکرد بالا و فضای داخلی درجهیک ارائه میکند.
مشخصات فنی
مرسدس بنز C250d | لکسوس RC300h | |
قیمت پایه | ۳۸,۲۴۵ پوند | ۳۷,۴۹۵ پوند |
قیمت تستشده | ۴۴,۰۹۰ پوند | ۳۹,۱۱۵ پوند |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۸۴ متر | ۲.۷۳ متر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۶۹/۱.۸۱/۱.۴۰ متر | ۴.۶۹/۱.۸۴/۱.۳۹ متر |
پیشرانه | ۲.۱ لیتری ۴ سیلندر دیزل | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بنزینی |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۲۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۲۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | عقب | عقب |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۶ لیتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
وزن خالص | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۷۳۶ کیلوگرم |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۷.۴ ثانیه | ۸.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۶ کیلومتر در ساعت | ۱۹۰ کیلومتر در ساعت |
توقف از ۹۶ کیلومتر | ۳۷.۳ متر | ۳۵.۳ متر |
مصرف سوخت آزمون | ۵.۸ لیتر | ۶.۴ لیتر |
مصرف سوخت اعلامی | ۴.۲ لیتر (ترکیبی) | ۵ لیتر (ترکیبی) |
منبع: AutoExpress
B/M/P/J
۱۹ مرداد ۱۳۹۵لکسس در یک نگاه به نظر فاتح این کلاس میاد و رقیباش رو نابود میکنه ولی اصلا اینطور نیست، سنگین و آنچنان لذت رانندگی نداره و چهره اش برات خیلی زود ( برای من تکراری میشه )
آقا اینا رو بیخیال ( ۱۹۰ کیلومتر درساعت ) سقف سرعت لکسس! جان! من با سمند یا تویوتا کمری تا ۲۱۰ تا هم رفتم بعد این با ۲۲۰ اسب نمیتونه! عجب!
راستی انتخاب من تو این کلاس MB C Class یا BMW 4Series هست.
سامان اذری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵والله همه چیز کلا فرق کرد تو نتیجه
تو مطلب بالا نوشته شده
RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانیتری میشود.
بعد نوشته قیمت C کلاس بنز از rc لکسوس ارزان تر است
درحالی که تو جدول بالا هم قیمت پایه و هم قیمت مدل تست شده کلاس c از لکسوس rc گرانتره
کاش یه نظر سنجی هم میزاشتند ببینیم کدومش طرفدارش بیشتره
حميد
۲۰ مرداد ۱۳۹۵افرین بر این نگاه ریز بین
ولی در هر حال مرسدس چیز دیگه ای هست
Zonda R
۱۹ مرداد ۱۳۹۵@.F
کلاس جذاب که با سقف کانورتیبل خاص تر هم میشه
در این کلاس انتخاب اول بنده c class
A5
Bmw سری 4
Ats
Lexus rc
البته مطمعنااز لحاظ پرفورمنس و دینامیک bmw میتونه همرو شرمنده کنه اما همه چیز لذت سواری نیست
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵قیمت 44090 پوندی مرسدس بنز: 208814000 تومن
قیمت 39115 پوندی لکسوس: 179929000 تومن
حداکثر سرعتشون چقدر فرق داره.افرین به مرسدس
ASTON
۱۹ مرداد ۱۳۹۵من بنز رو به یه تویوتای آمریکایی ترجیح میدم
به قول رابرت دنیرو که تو یک فیلم داشت به یک خریدار که ماشین قبلیش لکسس بود یه آئودی رو پیشنهاد میاد میگفت :
رابرت دنیرو : الان ماشینت چیه؟
خریدار : لکسوز
رابرت دنیرو با کنایه : یه تویوتاست
خریدار : نه یه لکسس هست
رابرت دنیرو با کنایه بیشتر : به هر حال یه تویوتاست
خریدار : نه اون یه لکسس هست
رابرت دنیرو : یه تویوتوای آمریکاییه
Ace
۱۹ مرداد ۱۳۹۵مگه تویوتا چه مشکلی داره.
خیلی هم دلش بخواد.
تویوتا همش افتخاره.
کاوه آهنگر
۱۹ مرداد ۱۳۹۵لکسس چه ربطی به آمریکا داره ؟!
لکسس حتی خط تولید هم در آمریکا نداشت و برای اولین بار در سال 2016 یعنی امسال فقط خط تولید مدل es را در آمریکا راه اندازی کرده .این از افتخارات لکسس است که فقط در کشور اصلی و مبدا یعنی ژاپن محصولاتش رو مونتاژ میکنه. مثلا همین لکسس rc دو طراح ژاپنی داره و در تاهارا ژاپن مونتاژ میشه
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵تاریخچه دقیق لکسوس در ویکی پدیا مطالعه کنید کامل توضیحش موجود
فریبرز
۱۹ مرداد ۱۳۹۵عجیبه هزینه نگهداری بنز کمتر از لکسوسه
ASTON
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کاوه آهنگر جان به قول دوست عزیزمون یه سر به ویکی پدیا بزن ربطش به آمریکا رو میبینی
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵لطفا شما ربطش رو برای من توضیح بدین. چیزی که من میدونم اینست که دفتر مرکزی لکسس در ژاپن است و دفاتر بین المللی در آمریکا و بلژیک دارد ، ماشین ها در ژاپن مونتاژ میشوند، یکی از ده برند برتر ژاپن است ، زیر مجموعه تویوتا است
luis
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اون فیلم مال پانزده سال پیش بود به هر حال یک ائودی هم از دید تو یک فولکسه و یک پورش هم حتما همون فولکسه؟؟؟ با دیدن همین فیلما خوش باش برادر یادت باشه هر وقت خواستی ماشین بگیری قبلش چند تا فیلم دیگه هم ببین. هیچ ربطی به امریکا نداره جز اینکه بازار هدفش در درجه اول بزرگترین بازار خودرو جهان امریکا بوده خواهشا به من نگید برو ویکی راجع به لکسس بخون من خودم در حوزه لکسس باید یواش یواش ویکی نویس بشم.
احمد باقری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵مرسدس بنز که کارش درسته، لکسوس که هم حرف نداره، آئودی هم خیلی خوبه، ولی از نظر طراحی، اصلا یارای رقابت با این دو رقیب نیست.
arash66
۲۰ مرداد ۱۳۹۵آقای باقری 3 هزار تا کامنت داری، بعد داری درمورد طراحی آئودی که بهترینِ اینطور نظر میدی ؟
طراحی لکسس بالاتر از آئودیه ؟ لکسس باید برِ جلو بوق بزنه با این طراحی های شلوغ و خطوط مچاله شده …
arash66
۲۰ مرداد ۱۳۹۵تو این عکس بی کیفیت، زیبایی طراحی ای 5 جدید مشخص نیست.
این دو عکس رو ببنید :
http://s2.paultan.org/image/2016/07/2017-Audi-S5-Review-40.jpg
http://s2.paultan.org/image/2016/07/2017-Audi-A5-Review-61.jpg
کاوه آهنگر
۱۹ مرداد ۱۳۹۵هر دو خوب هستند اما انتخاب من لکسس rc بخاطر این جمله که در متن مقایسه گفته شده: ( RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانیتری میشود. ) و همچنین بخاطر اینکه یک ژاپنی است. در مورد آئودی هم بنظرم طراحی ضعیف تری نسبت به بنز و لکسس دارد
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵کاوه جان شما دیگه بیش از حد عشق ژاپنی ها.
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵بله uss جان، بعضی ها خیلی عشق آلمانی هستن ، بعضی ها عشق آمریکایی و بعضی ها عشق ژاپنی مثل من . بهرحال این سه کشور سه قطب بزرگ صنعت خودرو سازی هستند و هر کدام هم طرفداران خود را دارند. البته کشورهای مطرح دیگری هم هستند مثل ایتالیا و انگلیس و فرانسه و سوئد و کره. متعصبین گرامی هر چه زودتر بیاین بی دلیل منفی بدین
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ولی هرچی تعادلش خوبه.
من شخصا پنج کشور قبول دارم و متعصب به هیچ کشوری نیستم
المان-ایتالیا-امریکا-انگلیس-ژاپن. عالی هستن
علی"mf"
۱۹ مرداد ۱۳۹۵هر دو تاشونم عالین ولی مرسدس یکم بیشتر عالیه
mehran911
۱۹ مرداد ۱۳۹۵آفرین به مرسدس عالی بود
در موارد زیادی مرسدس نسبت به لکسس برتری داشت
سبکتر و کم مصرف تر و سریعتر و جادار تر و پیشرانه با بازده بهتر و البته طراحی داخلی و خارجی بهتر
آفرین به سلطان اشتوتگارت
amir
۲۰ مرداد ۱۳۹۵یجوری میگی افرین به مرسدس انگار که یه برند تازه کاره و داره سعی میکنه خودشو ثابت کنه داداش باید بگی افرین به لکسوس که به حدی رسیده که در کنار یه ماشین المانی قرار بگیره و با اون مقایسه بشه هرچند که هنوز به اون حدی نرسیده که در سطح یه المانی قرار بگیره و هنوز راه زیادی در پیش داره
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵من هیچ وقت به مرسدس که نماد خودرو سازیه جسارت نمی کنم
.
من خودم طرفدار خودرو های آلمانی و بخصوص پورشه هستم
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵خُب عزیز دل وقتی در کنار یک آلمانی قرار میگیره یعنی در یک سطح هستن . از نظر طرفداران آلمان ، کمپانی های خودروسازی کشورهای دیگه 100 سال نوری با کمپانیهای آلمانی فاصله دارن !!! این نگاه کاذب از بالا به پایین رو کنار بگذارید حتی رییس کمپانی دایملر هم مثل شما متعصب نیست رو این کمپانی. یجوری حرف میزنین انگار دنا و رانا رو با بنز مقایسه میکنین ! آیا شما اختلاف فاحشی رو در این مقایسه مشاهده کردین ؟ لکسس و بنز هر کدام چند برگ برنده داشتند، هر چند که طراحی چه داخلی و چه خارجی سلیقه ای است ولی در این مقایسه طراحی داخلی بنز به عنوان یک برگ برنده در نظر گرفته شده !!
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵من تنها نکته برتری که تو لکسس می بینم و در اکثر خودرو های تویوتا ، طول عمر بیشتر هستش .
این موضوع همواره به عنوان یک اصل در تویوتا مطرح بوده و هست .
قبلا گفتم باز هم میگم هیچ کس نمیگه ژاپن عقب افتادست و تویوتا خوب نیست به هیچ وجه .
اما در این نظر سنجی قطعا برتری با مرسدس بود مرسدس از چندین جهت نسبت به لکسس برتری داشت و نمیشه این موضوع رو کتمان کرد .
مرسدس همیشه تمرکز خوبی روی سدان های خودش داشته کلاس های C و Sو E واقعا عالی هستند .
اختلاف بین سدان های این دو برند زمانی که به سمت مدل های لوکس مثل کلاس S ویا کلاسE بریم بیشتر خواهد شد .
تویوتا برای حفظ کیفیت اولیه و استهلاک کمتر محافظ کارانه عمل میکنه و از تکنولوژی کمتری در خودرو هاش استفاده میکنه .
بعنوان مثال ازکلاس E استیشن جدید بعنوان هوشمند ترین استیشن تاریخ نام بردند .
سری جدید کلاس E واقعا پیشرفته و هوشمند هست و حقیقتا در کلاس خودش بهترینه .
البته این موضوع مختص مرسدس نیست بهتره ی نگاهی هم به سری ۷ BMW بکنی و یا پانامرای جدید
.
.
در مورد طراحی هم درسته که طراحی یک امر سلیقه ای محسوب میشه اما این موضوع یک چیز نسبی است بعنوان مثال درسته که طراحی سلیقه ایست اما هیچ کس نمیگه مرسدس زشته و یا مزدا زشته و یا پونتیاک aztek زیباست .
طراحی داخلی مرسدس وقتی در کنار لکسس قرار میگیره واقعا زیباتره
.
.
.
قبلا هم گفتم تویوتا دقیقا همون چیزیه که می خواهی و هر چیزی که ازش انتظار داری رو به بهترین شکل انجام میده اما نکته اینجاست که هیچ وقت شگفت زدت نمیکنه
luis
۲۰ مرداد ۱۳۹۵فقط طول عمر؟؟؟ چیزی راجع به سواری نرم و ساکت لکسس نشنیدی؟؟ امکانات فراوان و قیمت کمتر چی؟؟؟؟ طول عمرم فقط یه کلمه نیست شامل کیفیت و قابلیت اطمینان و قیمت بالا نر در هنگام فروش دست دوم میشه برادر
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کسی هم نگفته که سدان های بنز بد هستند ، بلکه عالی هستند . در مورد تویوتا و لکسس ، تویوتا شاید در ماشین های برند خودش از همه تکنولوژی ها استفاده نکند چون بهرحال خودروی لوکس هم نیست ، اما در برند لوکس خودش یعنی لکسس از نظر امکانات کم نمی گذارد ، اما از نظر شگفت انگیز بودن به نظرم لکسس lfa یکی از بهترین ماشین هایی است که ساخته شده ، یا مثلا lc500 واقعا یکی از زیباترین ماشین هایی است که دیده ام در طراحی خارجی و داخلی ماشین و یا لکسس lx بسیار با شکوه و با ابهت است . آیا به نظر شما این سه مدلی که نام بردم از نظر تجهیزات و تکنولوژی ضعیف هستند و یا از نظر دینامیک رانندگی ضعیف هستند ؟ در همین مقایسه نوشته شده: ( RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانیتری میشود.) به نظر شما معنی این دو جمله ( عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانیتری میشود _ C کلاس کوپه رانندگی درخشانی ندارد) چیست ؟ . ضمن اینکه لکسس اندکی ارزان تر است و همچنین کیفیت ساخت بهتری دارد که همین موجب هزینه نگهداری کمتر میشود . در مورد طراحی داخلی rc و بنز ، من واقعا نمیتونم طراحی داخلی rc رو ضعیف تر و یا زشت تر ببینم چون به هیچ وجه اینگونه نیست، یک حرف باید منطقی باشه تا بتوان آنرا پذیرفت. در مجموع نکات برتر هر کدام از این دو ماشین نسبت به یکدیگر اینست ، لکسس: کیفیت ساخت بهتر و به طبع آن هزینه نگهداری کمتر ، رانندگی بهتر ، پالایش بهتر قوای موتور ، قیمت مناسب تر_ بنز:تجهیزات بیشتر ، موتور دیزل با گشتاور بیشتر در نتیجه شتاب بهتر ، گفته شده که گیربکس اتوماتیک بنز برای این مدل بهتر است در حالیکه گیربکس لکسس cvt است
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵جناب آهنگر
در مجموع حرفتو قبول دارم بخصوص قسمت اول کامنتت
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵مهران و کاوه عزیز هردو درست میگید
RRTT
۲۰ مرداد ۱۳۹۵فک میکنم لکسوس کم مصرف تر باشه. باید اینو در نظر بگیریم که سوخت این مرسدس گازوییله که از بنزین گرونتر و سنگینتر و پر انرژی تره.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۹ مرداد ۱۳۹۵“… اما تجهیزات بیشتری دارد، هزینههای نگهداری آن ارزانتر بوده و کاربردیتر از RC است …”
پس قرار نیست هر لکسسی از هر بنزی هزینه نگهداری کمتری داشته باشه!
خودروهای اسپورت، لکسس هم که باشن جیبو خالی میکنن
سامان اذری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کلا مطلب پر از ابهام نوشته شده
اگه هزینه نگهداری بنز کمتر باشه پس این چیه ؟؟؟
RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانیتری میشود (یعنی کم خرجه )
چند روز پیش بود که پدال یه مطلب گذاشته بود راجب خرج خودرو بعد 10 سال مرسدس بنز و بی ام و پر خرج ترین
لکسوس سایون و تویوتا کم خرج ترین بودند
RRTT
۲۰ مرداد ۱۳۹۵توی اروپا شاید بخاطر اینکه لکسوس فروش زیادی نداره، نمایندگی های زیادی نداشته باشه و قطعات یدکی خوب گیر نیاد. فک میکنم دلیل پر هزینه تر بودن لکسوس با وجود کیفیت ساخت بیشتر همین باشه.
luis
۲۰ مرداد ۱۳۹۵دقیقا همون جور که قرار نیست هر بنزی از لکسس پرفرمنس بالاتری داشته باشه نمونشم ال اف ای که الان 8 رنکینگ نوربرگ رینگه و بنز سلطااااان اینجین با اون همه اسپرت و سوپر اسپرت تو پیست کشور خودش نتونسته 5 سال بالا لکسس بیاد.
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵جنابluis
برای خودرو سازی مثل مرسدس ثبت رکورد تو پیست nurburgring کار بسیار ساده ایه .
همین امسال مرسدس تو مسابقات ۲۴ ساعته nurburgring با اختلاف مقام اول رو کسب کرد و بعد از اون bmw خلاصه ۱۰ خودروی اول که از خط پایان گذشتند همه آلمانی بودند و حتی فراری با سرمایه گذاری که کرده بود جز ۱۰ تا هم نبود .
.
.
راستی جا داره به این نکته اشاره کنم که ژاپنی ها ۲۵ ساله در آرزوی کسب مقام اول در لمانز می سوزند در حالی که پورشه با ۱۸ قهرمانی و آئودی با ۱۳ قهرمانی فرمانروایی می کنند در طول این رقابت ها ژاپنی ها تنها یک قهرمانی دارند اونم ۲۵ سال پیش با مزدا .
.
luis اینو بدون امکان نداره در مسابقه ای آلمانی ها حضور داشته باشند ولی موفق نباشند .
در این مورد ژاپنی هیچ حرفی برای گفتن ندارن
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵جناب آهنگر
من لمانز امسال و چند سال اخیر رو دیدم .
تویوتا امسال بود که واقعا خوب و رقابتی عمل کرد.
.
.
از این دست مشکلات چندین بار هم در سالهای اخیر در لمانز برای تویوتا پیش اومده مثل مشکلات تعلیق و پیشرانه و البته در ۲۴ ساعت وجود این مشکلات اجتناب ناپذیره .
.
.
تو پستی که پدال در این مورد گذاشت من گفتم که قهرمانی امسال حق تویوتا بود و واقعا هم بود .
اما باید پذیرفت ۲۵ سال زمان کمی نیست .
در ضمن اشتباه نکنید در ساعات اولیه تا قبل از اینکه برای ماشین وبر مشکل پیش بیاد این پورشه بود که اول بود اما باز هم میگم تویوتا در ساعت های پایانی عالی عمل کرد و یا شاید اگه ماشین کوبایاشی اسپین نمی شد تویوتا اول میشد .
در مورد نیسان هم این شرکت خودرویی که پارسال وارد رقابت LMP1 کرد اصلا خوب نبود و به همین دلیل امسال در سری LMP2 شرکت کرد .
.
.
راستش چون من علاقه زیادی به مسابقات اتومبیل رانی دارم و معمولا هم نتایج رو دنبال میکنم میدونم که بی شک آلمانی ها حرف اول رو میزنن .
مثل فرمول و مسابقات WEC و یا WRC و یا داکار و اکثر مسابقاتی که تحت نظارت FIA برگذار میشه .
.
حقیقتا چون خودم بعد از خود رو های آلمانی به ژاپنی ها علاقه دارم سعی میکنم کمتر از مشکلاتشون بگم در حالی که میشه از ذوب شد پیستون مزدا در مسابقات دیتونا ۲۰۱۳ یاد کرد که باعث شد هر ۳ خودروی مزدا به دلیل همین مشکل مسابقه رو ترک کنن . وهمه از این موضوع به عنوان افتضاح مزدا یاد میکنن و البته امثال اینها زیاده که ترجیح میدم ادامه ندم
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵آقا مهران ، پس طبق گفته خودتون به این نتیجه میرسیم به دلیل اینکه ماشین های آلمانی را بیشتر دوست دارید پس احتمالا هیچگاه به مشکلات آلمانی ها اشاره ای نمیکنید.راستی در مسابقات ناسکار هم ماشین های تویوتا بارها اول شدن
mehran911
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اینطور نیست
.
.
رسوایی فولکس رو هیچ وقت فراموش نمیکنم و همیشه ازش به عنوان دروغ یاد می کنم .
.
در مورد ناسکار هم حق باشماست تویوتا واقعا در نسکار موفقه و همینطور هوندا با مدل سیویک R type واقعا در مسابقات به عنوان ی کوپه اسپرت عالی عمل میکنه و همینطور هوندا در فرمول پیشرفت های خوبی داشته
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵تویوتا واقعا بدشانسی اورد قبول دارم
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵مجتبی گرامی . موتور lfa با همکاری یاماها ساخته شده ، مهم این است که یاماها هم یک شرکت پرافتخار ژاپنی است. کلا صنعت ژاپن رو قبول داریم
Mohsen
۱۹ مرداد ۱۳۹۵بنز عجب گشتاوری داره هااا
sunmartin
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اصلا برام قابل درک نیست که چطور بنز و بی ام دبلیو و آئودی با لکسوس و یا تویوتا مقایسه میکنند شخصیت کلاس طراحی یونیک بودن لذت رانندگی و پرستیژ آلمانی ها در هیچ خودرویی یافت نمیشه بعنوان مثال تویوتا علی رقم موتور بسیار خوب و هزینه های کم نتونسته یک اسطوره و یا طراحی منحصر به فرد ارائه بده که در یادها جاودانه بشه کاری که آلمانی ها با بنز
پورشه آئودی فولوکس بی ام دبلیو براحتی انجام میدن مهندسی انجین های بنز و بی ام دبلیو در
جهان زبانزد محافل خودرویی و علمی هست و
سالانه جوایز زیادی کسب میکنند چه در کلاس
موتورهای سبک و چه سنگین مرسدس یک تیم
طراحی داخلی داره که با وسواس وصف ناشدنی کار طراحی انجام میده چیزی که ژاپنی ها تا حالا نمونه اینکارو انجام ندادن
RRTT
۲۰ مرداد ۱۳۹۵من فک میکنن تویوتا ماشین های اسطوره ای داشته که تو یاد ها بمونه حد اقل الآن تو یاد من اینا موندن:
Supra Mark IV، تمام نسل ها و مدل های لندکروزر، 2000GT، نسل اول Lexus LS ، پرایوس و Lexus LFA.
در ضمن موتور LFA هم یه شاهکاره و فقط خودروسازای آلمانی موتور خوب نمیسازن.
luis
۲۰ مرداد ۱۳۹۵شما تو همون صد سال پیش سیر کن داداش از سال 1989 اینور تر نیا اوضاع خراب میشه.
luis
۲۰ مرداد ۱۳۹۵مدیر عامل بنز میگه لکسس رقیب ماستبی ام کلی همکاری مشترک با تویوتا داره پورش دهه 80 با استخدام مدیران ارشد تویوتا جلو ورشکستگیشو گرفت بنز یکی از مهم ترین دفاتر طراحیش در توکیو ژاپنه بعد دوستمان اومده میگه اصلا چطوووور مقایسته میشن ههههههههههههه ول الله خود تعصب تو رو ببینه میره خود کشی میکنه داداش.
سامان اذری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵دو سه روز پیش بود که rx450h لکسوس رو با gle مرسدس مقایسه کردند که لکسوس حسابی از خجالت مرسدس در اومد
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۰ مرداد ۱۳۹۵البته RX رقیب GLC محسوب میشه
GX میشه رقیب GLE
ارمان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵کاری ندارم همه میدونن که بنز خوبه اما اینکه لکسوس اینقدر نزدیک کارو دنبال میکنه واقعا افرین داره
luis
۲۰ مرداد ۱۳۹۵مقایسته جالب بود ولی به گفته دوستان و مشاهدات تناقض زیاد داشت شاید مترجم یکم باید وقت گرانبهاشو بیشتر صرف میکرد. دوستان فراموش نشه این اولین نسل ار سی هست و از همه مهم تر پارامتر دوام و خرج سه سال به بالا و قیمت فروش دست دوم هر دوخودرو ( تک خال های لکسس) مورد ارزیابی قرار نگرفته اینی هم که گفته لکسس پر استهلاک تره بسی جای خنده داره چون این دو خودرو تست نو هستند برای مدل های قدیمی هم که امار کلاس بندی شده کانسومر و جی دی پاور در دست رسه و از طرفی هنوز سه سال از عمر ار سی نگذشته که تو جیدی امار استهلاکش در بیاد پس رو چه حساب و منطق این حرفو زده 190 کیلومتر سرعت لکسس 220 اسب بخاری هم که دیگه من برم خودکشی کنم.
امیر دهقان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵جناب Luis
متن بطور کامل و بادقت ترجمه شده اما شیوه مقایسه های اتواکسپرس بدین صورته که کوتاه و کلیه و در بعضی موارد ابهام داره. جهت اطمینان بیشتر میتونین به منبع نوشته رجوع کنین
ارمان
۲۰ مرداد ۱۳۹۵اقا مجتبی شما نبودی لکسوس بزرگ بود شما نگران نباش لکسوس کوچیک نمیشه
کمپانی که تویوتا ستونشو بنا کرده چندین سال بهترین برند مطمعن دنیا بوده و هست کیفیت ساخت بسیار زیاد از نکات وجودی لکسوس بوده و هست و اصلا حس نمیشه که کمپانی داره پسرفت میکنه هنوز ارزوی کلسیونرای دنیا داشتن Lfa هست. بی جهت دفاع نمیکنم اما اخه سخت ببینم ما که کلا در ساخت سماور موفقیم بییایم به لکسوس گیر بدیم بگیم هنوز کوچولویی . ادم لجش میگیره
کاوه آهنگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۵بله آقا مجتبی ، کلکسیونر دارها حاظرن که lfa را به قیمت 7 میلیون دلار بخرند، خبرش در پدال بود
مسعود
۲۰ مرداد ۱۳۹۵مرسدس با اینکه جدیدا کیفیت مدل های پایه ش رو یکم پایین آورده (مواد به کار رفته اتاق سی کلاس 2016 در مقایسه با فیس لیفت 2012 یا نسل قبل و حتی قبلترش در مدل های پایه) ولی باز اختلاف چندانی با لکسوس با اونهمه دبدبه و کبکبه ش نداره
کاوه آهنگر
۲۰ مرداد ۱۳۹۵شما با چه معیاری میزان تفاوت کیفیت بنز و لکسس را اندازه گیری کردی و سنجیدی و به این نتیجه رسیدی که زیاد تفاوت ندارند؟ در متن کاملا واضح گفته شده کیفیت لکسس بیشتر و بهتر است ، البته در تمام مقایسات لکسس با نمایندگان آلمان همون اول گفته میشه که لکسس در کیفیت پیشتاز است
فری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵آئودی از خم معروف کاپوت بی ام و استفاده کرده!!!! اصلا انتظار نداشتم
mohammad-fm480
۳۰ مرداد ۱۳۹۵پرچم بنز همیشه بالاست.و کاملا واضحه که ستاره ی سه پر بنز به کل کمپانی لکسوز می ارزه
JAPAN
۲۸ شهریور ۱۳۹۶(فقط ژاپن) ژاپن همیشه پرچمش بالاس