اگر واقعاً میخواهید خودرویی منطبق با آخرین تکنولوژی روز داشته باشید، احتمالاً تا الان یک تسلا خریدهاید، یا حداقل یک مدل از آن را ثبت نام کردهاید. تلاشهای این کمپانی آمریکایی برای وارد کردن الکترونها و سیستم خودران به دنیای خودرو یک حرکت بی پروا و گاهاً مضحک در جهت سوق دادن صنعت خودرو به سمت آینده میباشد. ولی اگر میخواهید یک خودروی خودران با موتور بنزینی داشته باشید چه؟ خوب، احتمالاً شما باید نگاهی به مرسدس بنز کلاس E مدل ۲۰۱۷ بیندازید که هنوز هم برای پر کردن باکهایش به بنزین متکی است.
با بنزین سوپر، موتور چهار سیلندر توربوی ۲٫۰ لیتری، ۲۴۱ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این روزها این میزان نیروی خیلی زیادی محسوب نمیشود، ولی گیربکس اتوماتیک ۹ دندهٔ این خودرو به نوعی قادر است با عملکرد فوق العادهٔ خود این کمبود نیروی موتور را به خوبی جبران کند. اگزوز این موتور چهار سیلندر توربو همواره به صورت بی صدا تنظیم میشود، حتی اگر پدال گاز را تا ته فشار دهید، حرکتی که برای این کلاس خودرو امری عاقلانه به نظر میرسد. اگر توجه زیاد به موتور این خودرو بی معنی است، پس درجا کار کردن این موتور نیز امری منطقی نخواهد بود، بنابراین سیستم خودکار خاموش و روشن کردن موتور هنگام توقف آن را خاموش میکند و به قدری این سیستم مرسدس بنز دقیق است که نمیشود چیزی کمتر از آن از این ابرخودروساز آلمانی انتظار داشت. نیروی موتور و وزنشتاب صفر تا صد مدل E300 4MATIC را ما ۶٫۵ ثانیه اندازه گیری کردیم. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، این عدد برای مدل C300 4MATIC حدوداً ۶٫۱ ثانیه میباشد. مرسدس بنز کلاس E سایز متوسط وزنی معادل ۱۸۴۱ کیلوگرم دارد که حدوداً ۱۸۸ کیلوگرم از کلاس C بیشتر است؛ بنابراین جای تعجب نیست که خودروی کوچکتر وقتی موتوری مشابه برادر بزرگتر خود دارد، شتاب صفر تا صد بیشتری هم داشته باشد. آخرین مدل دو دیفرانسیل کلاس E مرسدس که ما تست کردیم و میتوان در مقام مقایسه به آن استناد کرد، یک مدل ۲۰۱۴ با موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر V شکل بود که صفر تا صد را در ۵٫۸ ثانیه پر میکرد. بعضی وقتها تجهیز خودرو به جدیدترین تکنولوژیها چنین دردسرهایی نیز به همراه دارد.
نسخهٔ جدید کلاس E خیلی سریع و پرشتاب نیست، ولی اندکی بزرگتر است، هم فاصلهٔ بین دو محور (۲٫۵ اینچ) و همچنین طول بدنه (۱٫۷ اینچ)، این موضوع فضای سرنشینان عقب را به اندازهٔ بهترین خودروهای این کلاس افزایش میدهد، با این حال هنوز هم این فضا از فضای عقب آئودی A6 کمتر است.
کلاس E جدید همچنین یک تجربهٔ رانندگی خودکار بی نظیر را نیز ارائه میکند. آخرین نسخهٔ تکنولوژی نیمه خودکار مرسدس بنز به قدری کاربردی و به درد بخور است که مشابه آن را در خودروی جدید دیگر کمتر میتوان یافت. تجهیزات رانندگی خودران با یک پکیج آپشن های ۱۰۴۰۰ دلاری عرضه میشود که جدا از قیمت پایهٔ ۵۵۵۷۵ دلاری خودروی تستی ما میباشد. ما تمام آپشن های موجود در پکیج پرمیوم ۳ را اینجا ذکر نمیکنیم؛ توضیح عملکرد کلی سیستم بسیار عاقلانهتر است، که از یک دوربین استریو و رادار جلو و عقب برای درک دنیای اطراف و هدایت خودرو استفاده میکند.
همانند سیستم Autosteer تسلا، میتوانید با فعال کردن کروز کنترل کلاس E جدید فرمان را به طور کامل رها کنید، ولی این امر فقط برای مدت ۶۰ ثانیه امکان پذیر است و پس از آن خودرو به شما هشدار خواهد داد تا دوباره دستان خود را روی فرمان قرار دهید. با این حال، این میزان بسیار بیشتر از زمان ۱۶ ثانیهای میباشد که در مدلهای قبلی مرسدس بنز دیده بودیم. این زمان به اندازهٔ کافی طولانی است تا این حس را به ما منتقل نماید که خودرو در حال راندن خود است، از نظر ما دلیل زیادی وجود ندارد تا بخواهیم بیش از این دستان خود را از روی فرمان برداریم. این سیستم ثابت کرد که در پیدا کردن نشانهها برای نگاه داشتن خودرو در لاین بسیار موفق عمل میکند، حتی در جادههای روستایی که وضعیت مناسبی ندارند، اگر چه در این نوع جادهها عملکرد آن خیلی هم بی نقص نبود. خودرو در بعضی مسیرهای تپهای و همچنین سر پیچها در فرمان گیری اشتباه میکرد و نیاز بود که راننده سر هر پیچ فرمان را در دست بگیرد.
وقتی که ما این سیستم را با فشردن یک دکمه روی داشبورد خاموش کردیم، کلاس E جدید برای ما جذابیت بیشتری داشت. در همان جادهای که کامپیوتر سیستم خودکار خودرو را گیج کرده بود، کلاس E نشان داد که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. (ما در اسکید پد خود شتاب ۰٫۹ جی را اندازه گرفتیم که به لطف تایرهای قوی و پهن ۱۸ اینچی خودرو به دست آمد). خودروی تستی ما مجهز به آپشن فنرهای بادی (به قیمت ۱۹۰۰ دلار) بود که میتوان تنظیمات آن را با کمک سلکتور حالت رانندگی دست کاری کرد. حتی وقتی که این حالت را در اسپرت یا اسپرت پلاس قرار میدادیم، حرکات بدنه کاملاً قابل توجه بودند، با این حال راننده کنترل کاملی هم روی خودرو داشت. با وجود این تایرها، میتوان گفت رانندگی با کلاس E جدید به اندازهٔ رانندگی نیمه خودکار آن راحت است.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵ولی ای کاش بیش از 241 اسب بخار قدرت داشت
Parker
۱۶ شهریور ۱۳۹۵بیشتر قدرت میخوای E63 AMG بخر.
قدرتش واقعا کافیه.
کلاس E یک خودروی لوکسه برای مدیران و مهندسان و …. . نه جوون های عشق سرعت.کسی که قدرت بیشتر میخواد از 577 اسب بخار و 690 نیوتن متر E63 میتونه لذت ببره.
قدرت و گشتاورش مناسب و خوبه.
ساعت آنالوگش حتی از صندلی های عقب هم واضح دیده میشه. این دیگه چه ایرادیه ؟؟!!
صدای های عجیب از سیستم تعلیق واقعا تعجب آوره. کاش میشد تستش کرد.
در مورد سیستم های کامپیوتری مرسدس هم یاد TIff Needel افتادم. میخواست ML 63 رو تست کنه. کامپیوتر اینقدر تو کارش دخالت میکرد که داشت دیوانه میشد.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵قدرت 577 اسب بخار واقعا برای ی خودرو کافیه
رامتین
۱۶ شهریور ۱۳۹۵با موتور 2 لیتری توربو قدرتی که استاندارد جهانی 2016 است دقیقا 241 اسبه (180کیلووات یا 245ps)که در تمام محصولات bmw هم دیده میشه. ورژن 2017 از همین موتور 252 اسب گرفته میشه. اما سوبارو 268 اسب گرفته و کایمن 295. بنابراین به بیش از 300 اسب اصلا فکر نکنید مگه اینکه موتور بشکل دست ساز باشه مثه بنزca45 که 400 اسب از موتور 2لیتری گرفته.
هر سئوالی در مورد قدرت مدلهای مختلف اتومبیلهای مطرح داشتی بگید که خدمتتون عرض کنم. حتی مدلهای آتی اشان که مثلا 2018 یا 2019 میاد.
Mahdi Mercedes
۱۶ شهریور ۱۳۹۵E کلاس یه چیزه دیگس.
علي تبريزي
۱۶ شهریور ۱۳۹۵آزاد شد
خبر خوب واردات بالای 2500 سی سی رو به همه ماشین بازا چه اونایی که میتون و چه اونایی که نمیخرن مبارک باشه به افتخار همه جونای ماشین باز عین خودم
درسته 8سال نمیتونیم ماشینمونو عوض کنیم ولی یه حس میگه بعداز 8سال پرایدمو با یه ماشین صفر خشک 6 یا 8 سیلندر عوض میکنم نشد هم مهم نیس خدا بزرگه
Amir amini
۱۶ شهریور ۱۳۹۵وای یعنی میشه موستانگ آورد یا ماشین اروپایی
كوروش
۱۶ شهریور ۱۳۹۵موستانگ نه ولی چه تویوتا و بنز و bmw ای بیاد
mehran911
۱۶ شهریور ۱۳۹۵چرا انقدر کلاس E خوبه ؟؟؟
ی سدان لوکس مدرن با وقار کاربردی جادار شیک …
در این سگمنت کلاس E حرف اول رو میزنه
دمت گرم مرسدس
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵خیلی لوکس
نویدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۵چقدر نمای بیرونش بی روح و کسل کننده ست!
مهدی drift
۱۶ شهریور ۱۳۹۵این برای کسایی که ماشینو برای مسافرت و کارای دیگه میخوان خیلی خوبه ولی اصلا بدرد کسی که میخواد باهاش تفریح کنه نمیخوره !
حميد
۱۶ شهریور ۱۳۹۵من امسال تصمیم دارم بنز کلاس ای بخرم بچه ها نیاز به دعا و انرژی مثبت شما دارم
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ شهریور ۱۳۹۵انشالله
حميد
۱۷ شهریور ۱۳۹۵ممنون
ALIREZA034
۱۷ شهریور ۱۳۹۵e کلاس واقعا خوبه ولی این ایرادات ریز هم که در مقاله بهش اشاره شد در این ماشین بزرگتر دیده میشه و این ماشینو در رقابت عقب میندازه که اگه بر طرف نشه مرسدس عقب خواهد افتاد. انتخاب من مدل 2016.البته تا وقتی که این ایرادات بر طرف شه.
A4
۱۷ شهریور ۱۳۹۵به نظر من یکی از کابردی ترین ماشین های جهان benz E Class alltrain
دوچرخه سوار
۱۷ شهریور ۱۳۹۵اگه یکیش رو به من بدن تا 30 یال برام کافیه .
البته در کنار دوچرخه خوشکلم .
نت
۱۷ شهریور ۱۳۹۵دریچه کولرش خیلی زشته
رضا
۱۸ شهریور ۱۳۹۵من مدل۲۰۱۲ شو داشتم خیلی کلاسیک ودوست داشتنى بود،موتورش واقعا راضی کننده بود،لامصب حس یه ماشین لاکچرى رو کاملا القا میکرد بااینکه بنسبت قیمت بالایی نداشت، همینطور کیفیت قطعاتش ولى سر پیچ اگه کمى جاده خیس بود تعادلشو ازدست میداد همینطورارتفاع کمش دردسر افرین بود،فروختم ۲۰۱۷ بخرم ولى الان مردد شدم چون فیسش اصلا مث قبل تاثیر گذار نیس ،الان واقعا تو ماشینای موجود هیچکدوم وسوسم نمیکنه ??
kian
۱۶ آبان ۱۳۹۷ایا همین بنز E300 2017 تو ایران هست ؟برای خرید و فروش یا هنوز وارد نشده ؟