کانسپت جدید مرسدس بنز EQC 4×۴² داغترین محصول تک ساخت این کمپانی آلمانی است که یک قدبلند الکتریکی را به آفرودری جدی تبدیل کرده است.
EQC 4×۴² همانند اکثر محصولات آفرودی مرسدس بنز افزایش ارتفاع قابلتوجهی را تجربه کرده به گونهای که هماکنون ۲۰ سانتیمتر فاصله بیشتری از سطح زمین دارد. این کار زیر نظر تیمی انجام شده که کانسپت E 400 All-Terrain 4×۴² تدارک دیده بودند.
سیستم تعلیق کاملاً بازنگری شده این خودروی مفهومی شامل اکسلهای پورتال چند اتصالی هستند که به همان نقاط اتصال بدنه نسخه استاندارد متصل شدهاند. این قطعات با همراهی لاستیکهای ۲۰ اینچی باعث شدهاند ارتفاع EQC 4×۴² از سطح زمین به ۲۹۳ میلیمتر برسد که ۱۵۳ میلیمتر بیشتر از EQC استاندارد میباشد. ارتفاع این خودروی الکتریکی ۵۸ میلیمتر بیشتر از جی کلاس افسانهای است.
مارکوس شافر مدیر ارشد عملیاتی مرسدس بنز میگوید:
هدف ما ترکیب اشرافیت و پایداری مدرن با جذابیت احساسی بوده است. EQC 4×۴² نشان میدهد که حملونقل پایدار تا چه حد میتواند لذتبخش باشد. اینجاست که حملونقل الکتریکی و پیشرفته در کوهها تجربه میشود و بهروزرسانی از راه دور سیستم MBUX نیز تجربه لذت بخشی را به همراه میآورد.
رینگهای بزرگ کانسپت مرسدس باعث شدهاند از بچه گلگیرهای پلاستیکی استفاده شود و همین امر باعث افزایش ۲۰۰ میلیمتری پهنای EQC موردبحث شده است. وجود اکسلهای پرتال باعث شده تواناییهای آفرود این شاسیبلند به حداکثر برسد. EQC 4×۴² هماکنون عمق غوطهوری ۴۰ سانتیمتری دارد که ۱۵ سانتیمتر بهبود یافته است. زوایای حمله و فرار این خودرو نیز به ترتیب ۳۱.۸ و ۳۳ درجه میباشد.
مدیر مرسدس میافزاید:
این طرح مطالعاتی به وضوح نشان دهندهی لذت حملونقل الکتریکی است. ما مدعی هستیم که پیشروی این بخش بازار بوده و در آینده حتی حرفهای بیشتری را برای گفتن خواهیم داشت.
مرسدس همچنین سیستم آکوستیک سفارشی را به این خودروی مفهومی اضافه کرده است. این سیستم باعث ایجاد صدا در کابین و بیرون خودرو میشود. چراغهای جلو هماکنون بهعنوان بلندگوها عمل میکنند و از الگوریتمهای صدای پیشرفته برای محاسبه صدای تولیدی از آمپلیفایر استفاده میشود. صدای تولیدی تحت تأثیر پارامترهای گوناگونی از جمله موقعیت پدال گاز، سرعت و میزان احیای انرژی قرار دارد.
قوای محرکه الکتریکی این خودرو تغییری نداشته و مشابه EQC 400 است. به این ترتیب دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۰۸ اسبی و باتری لیتیوم-یونی ۸۰ کیلووات ساعتی وجود دارد. مرسدس اشارهای به شعاع حرکتی این پاگنده الکتریکی نداشته است.
متأسفانه مرسدس EQC 4×۴² یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند اما قطعا نشان دهندهی جهتگیری این برند در تولید شاسی بلندهای الکتریکی توانا در آینده میباشد.
blackburn
۲۳ مهر ۱۳۹۹توانایی آفرود بالا
ولی به گالاردو آفرود تاپ گیر نمیرسه هههه
blackburn
۲۳ مهر ۱۳۹۹off road gallardo
مهدی موتورز
۲۳ مهر ۱۳۹۹خیلی زیبا شده
Aria
۲۳ مهر ۱۳۹۹جلوش رو خوب در نیورده
کافر مقدس
۲۳ مهر ۱۳۹۹ادیتور عکس ها هم چقدر تازه کار بوده .
ماشین تو نرم افزار گذاشتن تو شیب و ارتفاع و روخونه و گل و….و احتمالا از همون رندر های نرم افزاری نتیجه گرفتن:d
Kf
۲۳ مهر ۱۳۹۹جوری که پیداست در آینده G class رو با آرمیچر های برقی و پنکه تولید میشه
ارش
۲۳ مهر ۱۳۹۹واقعا طراحیه عالی ای داره.
MaF
۲۳ مهر ۱۳۹۹اون توان2 تهش حکم چی رو داره؟؟!!
اگه میشه توضیح بدید ممنون
Maserati
۲۳ مهر ۱۳۹۹یعنی هر چرخ به اندازه 4 چرخ نیرو داره ?♂️?♂️?♂️اخه یعنی چی توان دو فازشون چی بوده?
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ مهر ۱۳۹۹میشه گفت تو سیستم نام گذاری مرسدس این توان 2 نشان دهنده اکسل پورتال هست.
همونطور که G500 4×4 هم این مشخصه رو داشت.
بهراد
۲۳ مهر ۱۳۹۹“چراغهای جلو هماکنون بهعنوان بلندگوها عمل میکنند و از الگوریتمهای صدای پیشرفته برای محاسبه صدای تولیدی از آمپلیفایر استفاده میشود.”
شتر شد!!!!؟
چراغ؟
بلند گو؟
آمپلی فایر؟
مانیتور؟
917
۲۳ مهر ۱۳۹۹توی ماشینای الکتریکی باطری هارو کف ماشین جاسازی میکنن؛ آیا برای یه ماشین آفرود، این قابلیت اطمینان رو داره که تو عبور از موانع مشکلی پیش نیاد؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۳ مهر ۱۳۹۹طرح مفهومی فقط اون کانسپت اولیه GLB آفرودی که قرار بود baby G wagen باشه.
چقدر هم دوست داشتم تولید بشه خیلی جالب بود.
shorturl.at/drBMW
73_AMG///
۲۳ مهر ۱۳۹۹حیف که یه کانسپته?