مرسدس بنز

رونمایی از شاسی‌بلند الکتریکی و مفهومی مرسدس بنز EQC 4×4²

کانسپت جدید مرسدس بنز EQC 4×۴² داغ‌ترین محصول تک ساخت این کمپانی آلمانی است که یک قدبلند الکتریکی را به آفرودری جدی تبدیل کرده است.

EQC 4×۴² همانند اکثر محصولات آفرودی مرسدس بنز افزایش ارتفاع قابل‌توجهی را تجربه کرده به گونه‌ای که هم‌اکنون ۲۰ سانتی‌متر فاصله بیشتری از سطح زمین دارد. این کار زیر نظر تیمی انجام شده که کانسپت E 400 All-Terrain 4×۴² تدارک دیده بودند.

سیستم تعلیق کاملاً بازنگری شده این خودروی مفهومی شامل اکسل‌های پورتال چند اتصالی هستند که به همان نقاط اتصال بدنه نسخه استاندارد متصل شده‌اند. این قطعات با همراهی لاستیک‌های ۲۰ اینچی باعث شده‌اند ارتفاع EQC 4×۴² از سطح زمین به ۲۹۳ میلی‌متر برسد که ۱۵۳ میلی‌متر بیشتر از EQC استاندارد می‌باشد. ارتفاع این خودروی الکتریکی ۵۸ میلی‌متر بیشتر از جی کلاس افسانه‌ای است.

مارکوس شافر مدیر ارشد عملیاتی مرسدس بنز می‌گوید:

هدف ما ترکیب اشرافیت و پایداری مدرن با جذابیت احساسی بوده است. EQC 4×۴² نشان می‌دهد که حمل‌ونقل پایدار تا چه حد می‌تواند لذت‌بخش باشد. اینجاست که حمل‌ونقل الکتریکی و پیشرفته در کوه‌ها تجربه می‌شود و به‌روزرسانی از راه دور سیستم MBUX نیز تجربه لذت بخشی را به همراه می‌آورد.

رینگ‌های بزرگ کانسپت مرسدس باعث شده‌اند از بچه گلگیرهای پلاستیکی استفاده شود و همین امر باعث افزایش ۲۰۰ میلی‌متری پهنای EQC موردبحث شده است. وجود اکسل‌های پرتال باعث شده توانایی‌های آفرود این شاسی‌بلند به حداکثر برسد. EQC 4×۴² هم‌اکنون عمق غوطه‌وری ۴۰ سانتی‌متری دارد که ۱۵ سانتی‌متر بهبود یافته است. زوایای حمله و فرار این خودرو نیز به ترتیب ۳۱.۸ و ۳۳ درجه می‌باشد.

مدیر مرسدس می‌افزاید:

این طرح مطالعاتی به وضوح نشان دهنده‌ی لذت حمل‌ونقل الکتریکی است. ما مدعی هستیم که پیشروی این بخش بازار بوده و در آینده حتی حرف‌های بیشتری را برای گفتن خواهیم داشت.

مرسدس همچنین سیستم آکوستیک سفارشی را به این خودروی مفهومی اضافه کرده است. این سیستم باعث ایجاد صدا در کابین و بیرون خودرو می‌شود. چراغ‌های جلو هم‌اکنون به‌عنوان بلندگوها عمل می‌کنند و از الگوریتم‌های صدای پیشرفته برای محاسبه صدای تولیدی از آمپلی‌فایر استفاده می‌شود. صدای تولیدی تحت تأثیر پارامترهای گوناگونی از جمله موقعیت پدال گاز، سرعت و میزان احیای انرژی قرار دارد.

قوای محرکه الکتریکی این خودرو تغییری نداشته و مشابه EQC 400 است. به این ترتیب دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۰۸ اسبی و باتری لیتیوم-یونی ۸۰ کیلووات ساعتی وجود دارد. مرسدس اشاره‌ای به شعاع حرکتی این پاگنده الکتریکی نداشته است.

متأسفانه مرسدس EQC 4×۴² یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند اما قطعا نشان دهنده‌ی جهت‌گیری این برند در تولید شاسی بلندهای الکتریکی توانا در آینده می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. blackburn

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    توانایی آفرود بالا
    ولی به گالاردو آفرود تاپ گیر نمیرسه هههه

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. blackburn

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    off road gallardo

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. مهدی موتورز

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده

    موافقم 15
    مخالفم 6
  4. Aria

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    جلوش رو خوب در نیورده

    موافقم 13
    مخالفم 14
  5. کافر مقدس

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ادیتور عکس ها هم چقدر تازه کار بوده .

    ماشین تو نرم افزار گذاشتن تو شیب و ارتفاع و روخونه و گل و….و احتمالا از همون رندر های نرم افزاری نتیجه گرفتن:d

    موافقم 6
    مخالفم 20
  6. Kf

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (524 ديدگاه)

    جوری که پیداست در آینده G class رو با آرمیچر های برقی و پنکه تولید میشه

    موافقم 7
    مخالفم 12
  7. ارش

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    واقعا طراحیه عالی ای داره.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. MaF

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اون توان2 تهش حکم چی رو داره؟؟!!
    اگه میشه توضیح بدید ممنون

    1. Maserati

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      یعنی هر چرخ به اندازه 4 چرخ نیرو داره ?‍♂️?‍♂️?‍♂️اخه یعنی چی توان دو فازشون چی بوده?

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      میشه گفت تو سیستم نام گذاری مرسدس این توان 2 نشان دهنده اکسل پورتال هست.
      همونطور که G500 4×4 هم این مشخصه رو داشت.

      موافقم 12
  9. بهراد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    “چراغ‌های جلو هم‌اکنون به‌عنوان بلندگوها عمل می‌کنند و از الگوریتم‌های صدای پیشرفته برای محاسبه صدای تولیدی از آمپلی‌فایر استفاده می‌شود.”
    شتر شد!!!!؟
    چراغ؟
    بلند گو؟
    آمپلی فایر؟
    مانیتور؟

  10. 917

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    توی ماشینای الکتریکی باطری هارو کف ماشین جاسازی میکنن؛ آیا برای یه ماشین آفرود، این قابلیت اطمینان رو داره که تو عبور از موانع مشکلی پیش نیاد؟

  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طرح مفهومی فقط اون کانسپت اولیه GLB آفرودی که ‌‌قرار بود baby G wagen باشه.
    چقدر هم دوست داشتم تولید بشه خیلی جالب بود.
    shorturl.at/drBMW

  12. 73_AMG///

    ۲۳ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    حیف که یه کانسپته?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا