هرچند در نسل قبلی مرسدس بنز S کلاس علاوه بر نسخهٔ سدان، نسخههای کوپه و کابریولت هم وجود داشت اما این نسخهها در نسل جدید حذف شدهاند و S کلاس جدید صرفاً بهصورت سدان عرضه میشود. حال همین موضوع در مورد سدان الکتریکی جدید EQS هم صدق میکند و مرسدس قصد ساخت نسخههای کوپه و کابریولت آنرا ندارد. مدیر ارشد طراحی مرسدس «گوردون واگنر» در مصاحبهٔ اخیر خود با اتوکار گفته است که محصولات کوپه و کابریولت مرسدس بنز کمتر خواهند شد.
وی دراینباره گفته است:
این نوع خودروها، مدلهای ویژهای هستند و در آینده آنها را کمتر و کمتر خواهیم دید. بهطورکلی، این مدلهای خاص تنها ۱۵ درصد از بازار آینده را تشکیل میدهند درحالیکه سهم شاسیبلندها حدود ۵۰ درصد و سدانها حدود ۳۰ درصد خواهد بود؛ بنابراین ما قطعاً نسخههای کوپه و کابریولت را در هر سگمنتی نخواهیم داشت.
واگنر همچنین بر عدم ساخت نسخههای کوپه و کابریولت در نسل جدید S کلاس هم تأکید کرده و گفته است:
وقتی به اعداد نگاه میکنید، کوپهها تنها یکسوم فروش S کلاس را تشکیل میدهند و بنابراین اینطور نیست که اگر این نسخهها را بسازیم، ارقام رشد بزرگی داشته باشند. البته ما هنوز هم خودروهای رؤیایی زیادی خواهیم داشت و SL جدید امسال رونمایی خواهد شد ولی ما همیشه کوپه یا کانورتیبل نخواهیم داشت. ما چنین کاری نمیکنیم.
Porsche
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰به شدت منتظر نسل جدید افسانه SL هستم
امیدوارم طراحی خوبی مثل قدیم ها داشته باشه و طراحی یکسانی با برخی مدل های بنز نداشته باشه
در مورد EQS هم بگم که عاشق این خودرو شدم بر خلاف نظر محترم برخی دوستان
درسته که سری های EQ کم و بیش شبیه هم هستن ولی زیبایی چشم نوازی رو دارن البته از نظر من
در این سری تک من EQC و EQS رو بیش از همه دوست دارم
محمد رستمی نژاد
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰آقایون من در اینترنت
مجله ماشین که هر ماه میخرم و میخوانیم
هفته نامه
سایت پدال
………
گشتم که فرق بین این مدل هارا پیدا کنم
که به چیز هایی رسیدم ولی نه خیلی جامع
فرق بین کروک …. کانورتیبل …… کابریولت…… رودستر
……… اسپایدر ……. رو پیدا کنم
مثلا تا اینجا فهمیدم که اسپایدر بیشتر متعلق به سوپر اسپرت های اصطلاحا بدون سقف است
شما هم اگر چیزی میدانید بگویید
یا پدال خودش مطلبی در این بازه به خصوص قرار دهد
Angus_812
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰کانورتیبل و کابریولت یه معنی میده یعنی کوپه چهار صندلی بدون سقف
کروک کلن معنی بدون سقف میده
رودستر و اسپایدر به کوپه دو صندلی بدون سقف میگن
هر شرکت از یه واژه استفاده میکنه
بی ام و=کانورتیبل،مرسدس=کابریولت
لامبورگینی و مک لارن=اسپایدر
فیات،مزدا،لوتوس=رودستر
همه این واژه ها زیر شاخه کلمه کروک میشه
و کروک به معنی ازاد یا رها هستش
البته این واژه ها مختص خود شرکت نیست
شاید موقع معرفی یا مقاله ای جا به جا گفتن واژه رو ولی تفاوتی ندارن
فقط باید به تعداد صندلی دقت کرد تا واژه دقیق یادت بیاد
M
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰واژه کروک هیچ جای دنیا استفاده نمیشه ، من درآوردی ایرانی هاست مثله شاسی بلند …
Reza
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰همشون معنی رودستر یا سقف متحرک رو میرسونن. مثلا مال سقف پارچه ای داریم مثل لامبورگینی هوراکان یا سقف فلزی داریم مثل فراری F8 یا سقف فلزی غیرمتحرک داریم مثل ۱۲ سیلندر های لامبورگینی و . . . .
JANGI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰یه پیشنهادی میخواستم بدم
خیلی خوب میشه اگر توی دوئل ها رای و انتخاب خود نویسنده های سایت رو هم ببینیم
که چه ماشینی رو انتخاب کردن
به نظرم جالب میشه
پیام
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا اینقد این ماشینا بد طراحی کردن هر چقدم ادم نگاه کنه باز نمیتونه یه تیکه خوشکل از توش در بیاره
JANGI
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دلیلش اینه که شما بد سلیقه ای
RezaRs
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰جنگی جان من مرسدس فنم البته خدایی هیچوقت سعی نکردم فن به معنی که اینجا جا افتاده باشم اگر هم بودم شرمنده
اقا خداییی سلیقه خودشه منم خوشم نیومد از بیرون داخلو دوست داشتم همون روزم گفتم
راجع خیلی خودرو ها این برام صدق میکنه
اقا مک لارن فنم اما sf90 رو به شدت قبول دارم اما فیسشو دوس ندارم ربطی نداره حالا این دوستمون ایمان اسمشم گذاشته sf90 دوستمونه ( کل کل مک لارن فراری ??) سلیقش فرق داره چه اشکالی داره یه دوسته دیگه دارم سروش sf90 والپیپر گوشیشه اصلا ربطی نداره
RezaRs
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰۶۶۶ سه تا ۶ داره ….
Amirreza
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰زیادم مهم نیست چون علاقه ای نداریم صدای زیبای اس ۶۳ و اس ال رو با صدای جاروبرقی و سشوار عوض کنیم
Aryan kia
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان به نظر من این ماشین یه بدی تو طراحیش داره اینکه از بغل وقتی به ماشین نگاه میکنیم شبیه شوتی هستش رینگ عقب ماشین از جلوش بزرگتره البته سلیقه ای هست و شاید خیلیا این طراحی رو بپسندن
مثل پارس ای ال ایکس هست
البته برای مزاح گفتم وگرنه مرسدس برند فوق العاده قابل احترامی هست
ماکان
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام . من به اضافه خیلی از افراد دیگر ، خیلی دوست دارم که انشاالله تا جایی که امکان دارد هرچه زودتر به اضافه نسخه ۱۲سیلندر مایباخ کلاس S ، نسخه S63 و S73 را هم از نسل جدید بنز کلاس S رونمایی و معرفی رسمی کنند ، مخصوصاً نسخه S73 AMG
Shervin
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام خدا قوت
آقای دهقان این عکسی گذاشتین برای مدل EQS نیست
گربه سرابی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه نسخه مایباخ داشت چی میشد ?
کیانوش
۱۴ فروردین ۱۴۰۱اشتباه کوپه سری اس رو نساختن چون اس کوپه رقیب گرند تور های بنتلی و استون مارتین بود ی جورایی با قیمت خیلی کمتر با اونا رقابت میکرد و اگر واقعا طبق گفته خودش یک سوم فروش سری اس کوپه بوده که وتقعا حماقت کردن اگر ادامه ندن تولیدش رو