مرسدس بنز

مرسدس بنز EQXX معرفی شد؛ سدان برقی با توان پیمایش هزار کیلومتر

مرسدس بنز به سرعت در حال توسعه‌ی خودروهای الکتریکی است. این برند در آینده‌ی نزدیک، تولید انبوه یک سدان کوپه با ابعاد متوسط را آغاز می‌کند.

مرسدس بنز EQXX، یک خودروی مفهومی است اما هم‌اکنون تست‌های جاده‌ای و پیش‌تولید را می‌گذراند. ظرفیت باتری‌های این مدل، هنوز مشخص نیست اما بنابر اعلام شرکت سازنده، توان پیمایش هزار کیلومتر خواهد داشت. بعضی منابع خبری، EQXX را مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت می‌دانند که نسبت به باتری‌های موجود در EQS، حدود ۵۰ درصد کوچک‌تر و ۳۰ درصد سبک‌تر است. سیستم باتری و متعلقات آن در EQXX حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و با ولتاژ ۹۰۰ ولت کار می‌کنند.

Mercedes-Benz Vision EQXX

در کمال تعجب، تنها یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخار روی EQXX نصب شده است. این پیشرانه و دیگر تجهیزات الکتریکی، بازدهی ۹۵ درصد دارند. همچنین پنل خورشیدی روی سقف EQXX دارای ۱۱۷ سلول و باتری‌های مستقل است. در شرایط ایده‌ال، سلول‌های خورشیدی می‌توانند انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۲۵ کیلومتر فراهم می‌کنند.

از تصاویر منتشر شده، ابعاد کوچک‌تر EQXX نسبت به CLS مشخص است. این خودروی مفهومی، ۴۶۳ سانتی‌متر طول و ۲۸۰ سانتی‌متر فاصله محور دارد. مرسدس بنز C کلاس مدل ۲۰۲۱، با طول ۴۷۵ سانتی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۶ سانتی‌متر تولید می‌شود.

مرسدس بنز EQXX در کلاس  سدان‌های برقی، وزن بسیار خوبی دارد و فقط ۱۷۵۰ کیلوگرم است. به بیان بهتر، EQXX فقط ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از C300  جدید است. از سویی دیگر، خودروی مفهومی مرسدس بنز با ضریب درگ باورنکردنی ۰/۱۸، شاهکار مهندسی محسوب می‌شود.

در نمای داخلی EQXX ، یک نمایشگر عظیم ۱۲۰ سانتی‌متری وجود دارد. این مدل، رزولوشن 8K ارائه می‌دهد و اطلاعات فنی یا مسیریابی ماهواره‌ای را با حالتی سه‌بعدی به اطلاع راننده می‌رساند. تمام ادوات داخل کابین از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند. حتی چرم صندلی‌ها از نوع گیاهی است.

مرسدس بنز اطلاعات بیشتر در خصوص فناوری‌های EQXX را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۸۰ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    پیش به سوی آینده
    ( طراحی EQ بنز اصلا قشنگ نیست ( نظر شخصی ) )
    ولی پرفورمنس خوبی دارن

    موافقم 51
    مخالفم 11
    1. ممد ژانگولر

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      واقعن لذت بردم از چنین محصولی که میخواد تولید بشه
      کم و کسری ندیدم غیر از ردیف اخر که امکان داره سر ادمای قد بلند گیر کنه که هنوزم اطلاعاتی در دست نیست و البته حدس خودمه بخاطر ضریب آیرودینامیک عقب خودرو
      همینجا باید خدمت اونایی که شرکت محبوب مرسدس بنزو مسخره میکردن بگم هلو علیکم دیگه چه خبرا 😉

      موافقم 35
      مخالفم 15
    2. hssn

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      طراحی واقعا عجیبی داره این خودرو ، یا عاشقش میشی یا هیچ حسی پیدا نمیکنی بهش
      ردیف عقب اگر بشینی هیچ دیدی نسبت به بیرون نداری انقدر که این پنجره کوچیکه
      جلوی این ماشین جدا از هر بحثی واقعا زد توی ذوقم اصلا انتظار همچین چیزیو نداشتم
      اما برعکس عقبش… واقعا عالی شده و من خیلی دوست داشتم ، همچنین نمای جانبیش
      واقعا این دو قسمت از خودرو عالی شده (جدا از شیشه های خیلی کوچیک درهای عقبش)
      طراحی داخلیش هم بنظر من که عالی شده مخصوصا اون دریچه های کولر (اگر اشتباه نکرده باشم) که خیلی خلاقانست!
      ممنون از مرسدس بابت خلق این اثر…

      موافقم 33
      مخالفم 3
    3. shirko

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (125 ديدگاه)

      نمای بغل یه کم شبیه تایکان شده .

      موافقم 4
      مخالفم 16
    4. مزدا

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      همه چیزش خوبه ولی این صفحه نمایش طویل و درازش اصلا حال نمیکنم
      .
      به نظر حواس رانند ه رو هم پرت میکنه

      موافقم 5
      مخالفم 12
  2. Silent

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    احتمالا با این شاهکارشوون موجب بشن سهام TESLA مجدد رشد بکنه.

    چرا رخ ماشین رو کاور کردین به این زیباییی دو سه تا عکس ازش آپلود می کردین :))
    از اعداد هم بگذریم که کانسپت هست.

    موافقم 20
    مخالفم 62
  3. دیجی

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ترکیبی از پورشه وکیاev6

    موافقم 12
    مخالفم 39
  4. Philipp

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    خب خب خب
    خداروشکر به بدی EQS نیست با اینکه ضریب درگش کمتره
    عقبش واقعا عالیه
    جلوش بهتر شده و به بی منطقی اون صفحه سیاه جلوی باقی EQها نیست هرچند هنوز جای پیشرفت داره
    کابینم که مثل همه محصولات فعلی مرسدس ابرشاهکاره

    نسبت به برقی های بنز یکم امیدوار شدم
    امیدوارم دوباره مثل رونمایی EQS ناامید نشم

    موافقم 31
    مخالفم 6
  5. Elmiraj

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    هر شرکتی بلده یک از ترکیب یک موتور بسیار ضعیف با یک باتری بسیار بزرگ توان پیمایش بالا بگیره….!!!!!

    طراحیشم زیر پا بذاره بخاطر آیرودینامیک….

    موافقم 27
    مخالفم 69
    1. abdi_mahdi

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      اگه بلدن بسم الله درضمن تسلا فنا از طراحی حرف نزنن دیگه با اون سایبرتراک

    2. M.K

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      خیلی بجا بود 👌😂

      موافقم 34
      مخالفم 7
    3. محمد امین

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      صد کیلو وات اعلان شده باطری هاش ، هرچند به طور رسمی نه
      ولی باید این ماشین رو یه شاهکار و یه محصول انقلابی در زمینه ی برقی ها دونست اگر تولید بشه و با قیمت مناسب فروخته بشه
      وزن بسیار کم و راندمان بسیار زیاد همینطور عملکرد بسیار خوب باطری ها در پیمایش و چگالی

      موافقم 25
      مخالفم 15
    4. M@M@DRZ

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      حاجی خیلی سنگین بود😂

      موافقم 25
      مخالفم 8
    5. Elmiraj

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      هر وقت پیش سفارش تمامی خودروهای الکتریکی صنعت خودروسازی آلمان به نصف CyberTruck رسید بیا در مورد طراحی حرف بزنیم…

      موافقم 18
      مخالفم 36
      1. Silent

        ۱۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        توو دنیای مهندسی آزمایشگاهی موارد زیادی هست که در حد همین تک موتوره شدنها هست. مثل هواپیمای تک سرنشینه خورشیدی که طول بال ها و بدنه فایبرگلسش نیاز به 2باند فرودگاهی داره و می شه باش کل قاره رو طی کرد اینم همونه.

        عملا موتوری در کار نیست که بشه بش گفت پرفورمنس

        موافقم 16
        مخالفم 12
      2. ارین صاحب جمعی

        ۱۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        چرا انقدر شما تسلایی ها تو توهمین قرار بود ۲۰۲۱ بیاد رفت ۲۰۲۳ نکنه ب ای دفعه بعد هم میره ۲۰۲۵ در ضمن اون یک تراک هست هست و المان اصلن تراک خوب تولید نمیکنه و هر وقت تسلا تونست یک ماشین در حد میباخ بزنه بیا درباره بنز و مقایسه با اون … بپرداز

        موافقم 23
        مخالفم 9
      3. hssn

        ۱۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (491 ديدگاه)

        معذرت میخوام ولی رنو تویینگو نسل اول با اون طراحیش که مقالش تو همین پدال هم موجوده
        فروش خوبی داشت زمان تولیدش و یا مثال های دیگه ای که میشه زد پس…
        دیگه بنظرم از سایبرتراک توی بحث طراحی اصلا دفاع نکنید ، هیچوقت

        موافقم 11
        مخالفم 3
      4. Joseph

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (135 ديدگاه)

        شرکت بنز ، شرکتی نیست که تولید انبوه باشه، از قدیم برای آدم های دهک بالا تولید میشده و خواهد شدو برای تسلا اصلا جای نگرانی نداره ، چون رقیب تسلا در اینده نزدیک فقط چینی ها میتونن باشن

    6. امین

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (657 ديدگاه)

      کمر شکن بود.

      موافقم 15
      مخالفم 6
    7. مجتبی

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      وقتی وزن کمی داره و آیرودینامیکش عالیه قدرت زیادی نمیخواد. برا روزمره باتوجه به گشتاور آنی خوبه

      موافقم 19
      مخالفم 1
    8. Kf

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (524 ديدگاه)

      کاربر philipp زدی با خاک یکسان کردی😂😂😂👏

    9. Behrouz. anzali

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (372 ديدگاه)

      چرا اینقدر تعصب داری المیراژ
      چرا پیشرفت کمپانی های دیگه بجز تسلا برات مهم نیستن

      و فقط تسلا هست ولا هیچ ؟ چرا؟؟

  6. Philipp

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    فقط یچیزی که توجهم رو جلب کرده اینه که رینگای بنز چرا انقدر بی ریخت شدن جدیدا؟

    موافقم 14
    مخالفم 16
    1. Aboalfazl demon

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      فقط رینگاش بیریخت شدن؟

      موافقم 5
      مخالفم 12
      1. Philipp

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        کلا که بی ریخت شدن
        ولی رینگا از همه بیشتر

        موافقم 6
        مخالفم 8
    2. M.K

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      رینگ هاش به خودی خود اصلا زشت نیستن بلکه بنظرم خیلی هم زیبا هستن اما متاسفانه تو EQXX خیلی خوب از آب در نیومدن . در کل بنظرم تک تک اجزای این ماشین به تنهایی زیبا هستن ولی نمیدونم چرا از نتیجه کار خیلی خوشم نیومد ( تو بحث طراحی و تناسب )
      این طراحی خام رینگ هاش هست انصافا قشنگن ! 👇👇👇👇
      https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F83a5fbf0-ed12-4537-80ad-1eec2a4b54fa%2Fthumbor_original%2F22c0001-053.jpg

      موافقم 11
      مخالفم 2
    3. DBS

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (171 ديدگاه)

      رینگ نه داداش قالپاق

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. Philipp

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        قالپاق یچیز پلاستیکیه که روی رینگای فولادی نصب می کنن برای زیبایی بیشتر

  7. mehran911

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    شاهکار یعنی خودروی با ضریب درگ 0.18 تولید کنی به این زیبایی
    قدم بزرگی در ابتدای کار بود
    درود بر پدر خودروسازی جهان
    .
    خوندن واکنش های جالب زیر این پست بینهایت لذت بخشه

    موافقم 58
    مخالفم 13
    1. Hamid

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      به به!!!!!
      آقا مهران!!!
      چند روز پیش کامنت شما رو توی یکی از ویدئو های آپارات دیدم که 7 سال پیش کامنت کرده بودید!!!!!!!!!!
      نمیدونستم چنل آپارات داشتید … ماشاالله چقدر فعال هم بودید!!! همشم پورشه!
      در کل خیلی به محصولات الکتریکی مرسدس علاقه دارید گویا …. چون یه زمان خیلی دنبال اخبار مرسدس EQS بودید …

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. mehran911

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام حمید جان مخلصم رفیق
        قبلا خیلی فعال بودم چه اینجا چه آپارات
        البته خیلی وقته دیگه چیزی آپلود نکردم عمده ویدیوها واسه همون حدود 6 یا 7 سال پیشه
        اون اوایل حدود 9 یا 10 سال پیش سایت لینک ویدیو از یوتوب رو خیلی تائید نمی کرد البته داستان فیلتر اینا هم بود واسه همین آپلود می کردم آپارات و از اونجا لینک می دادم اون موقع بحث ها و کامنت ها خیلی فنی تر و جدیتر بود خیلی وقت ها مجبور بودیم لینک بدیم
        بگذریم رفیق
        دلیل علاقه ام به مرسدس اینه که در این حوزه خیلی خوب و منطقی پیش میره EQS به عنوان اولین قدم مرسدس به عنوان معرفی جانشین الکتریکی S کلاس راضی کننده بود پارامترهایی که معرف S کلاس بودن به خوبی در EQS معنی شد و بر خلاف رقبا تعریف بهتری از یک خودروی “لوکس الکتریکی” بود هر چند با وجود برنامه های مرسدس و حجم سنگین سرمایه گذاریش انتظارات بسیار بیشتری در نسل بعدی ازش دارم
        EQXX هم ی حرکت فوق العاده است نکته اینه که ما با ی کانسپت فضایی روبرو نیستیم این خودرو کاملا مشابه ی نمونه تولیدی ساخته شده این نشون از توانایی بالقوه بالای مرسدس داره اونم زمانی که مدت زیادی از تولید EQS نگذشته و هنوز با نتیجه دادن هزینه های هنگفت توسعه تحقیقات این برند مدتی فاصله داریم در کل این ماشین پیام های زیادی داره
        برای فولکس هم دقیقا داستان همینه روالی که پیش گرفتن فوق العاده است
        نکته جالب اینجاست که هر چه جلوتر میریم اتفاقاتی که رخ میده داره به چیزی که قبلا پیشبینی میشد نزدیکتر میشه
        حرف زیاده اگه فرصتی شد میام گروه بیشتر در موردشون با دوستان صحبت میکنیم
        به رفقا سلام برسون

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. Hamid

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          قربونت مهران جان …
          مخلص شما و همه بچه های گروه هم هستم!
          اصلا فضای سایت نورانی شد وقتی اومدی :)

          موافقم 10
          مخالفم 2
    2. GT

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      به‌به آقا مهران بیشتر کامنت بزارید لطفا

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. Porsche 911

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      به به آقا مهران چطوری برادر
      خداروشکر برگشتی که نبودی دلتنگت بودیم💚💚💚

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        قربانت رفیق عشق پورشه لطف داری
        حقیقتش تایم کافی ندارم وگرنه بیشتر سر میزدم سرم خلوت شد حتما بیشتر فعالیت میکنم
        البته با وجود شما و دوستان چندان نیازی به ما نیست

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. Porsche 911

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          حتما بیا منتظرت هستیم
          اختیار داری این چه حرفیه درس پس میدیم برادر 🙏🙏🙏🙏

          موافقم 5
          مخالفم 1
    4. دانیال_Surrey،England

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      مهران جان ارادت.
      بیا گپ بردار این حمیدم با خودت بیار.
      واکنش ها هم زیاد جدی نگیر.
      بعضی از این فن های تسلا((چه داخلی و خارجی)) معادل فن های بند bts هستن،به شدت منفور.
      ..
      در مورد طراحی هم من واقعا خوشم اومد.
      این یکی رو خدا رو شکر بنز درست کار کرد.
      هرچند با جلوش نمیشه خیلی به عنوان بنز ارتباط برقرار کرد،میشه امیدوار بود تو نمونه ی تولیدی بهتر بشه.
      فنی هم بحثی نیست چون با این مشخصات فعلا ماشینی نیست حداقل تا چند سال.

      موافقم 24
      مخالفم 2
      1. mehran911

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        سلام دانیال جان
        قربونت لطف داری هر چند هر روز از صبح تا دیر وقت درگیرم ولی اوکی میام سر میزنم حتما رفیق

        موافقم 7
        مخالفم 2
    5. ماکسیمیلیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر بر همگی ما!
      بزرگوار ، بنده از کاربران قدیمی و کهنه کار نیستم اما با این حال با خواندن نظراتِ مقالات قدیمی پدال ، مشتاق فعال شدن دوباره ی بعضی از آنها بخصوص جناب SLR722( اگر اشتباه نکنم) بودم.
      انشاالله عاقبت به خیر شوید! از ما که گذشت…امان از حماقت…هیهات!هیهات….
      در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم السلام) ، یا حق 🌷

      موافقم 8
      مخالفم 4
  8. M.K

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    اینکه زیبایی ماشین فدای آیرودینامیک شده قطعا درست هست ، اما از تاپ ترین مهندسای صنعت خودروسازی و خِبره ترین طراحان انتظار میرفت چیز بهتری تحویل بدن ! ای کاش این انبوه از تکنولوژی های بی نظیر و بی سابقه در پوسته بهتری ارائه میشدن.
    چنین تکنولوژی ها و زیبایی های بصری در داخل کابین وقتی بخواد در بطن چنین قوای محرکه ضعیف و طراحی نامتناسب و زننده ای جا بگیره اتفاق خوبی نمیفته 👇👇 (البته سلیقه ایه ولی بنظرم اکثریت نپسندن یا یه شاهکار خطابش نکنن )
    https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2Fabe01f9b-a1d6-4515-bdb0-8f58087678a7%2Fthumbor_original%2F22c0001-070.jpg
    https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2Ffb6f647e-43fe-4d09-98d9-95f6bd29aa7b%2Fthumbor_original%2F22c0001-188.jpg
    https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F9af7c238-3585-4f59-a96a-a0a1a5b1eb56%2Fthumbor_original%2F22c0001-195.jpg
    https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F7ef4e7ce-fd1b-40a5-9c9a-f9ae9b35393d%2Fthumbor_original%2F22c0001-069.jpg

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. Mahdi911turbos

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بالاخره بعد از چند سال یه مرسدس زیبا دیدیم
    Very nice 👌

    موافقم 9
    مخالفم 15
  10. بهزاد

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    همانطور که پیش بینی میشد با افزایش هزینه های توسعه خودروهای برقی توسط برندهای بزرگ گام های بلندی در عملکرد این خودروها برداشته میشه.
    اون موقع که شیپورچیان گوش عالم و آدم را با نتایج محصولاتی که رقیبی نداشتن کر کرده بودن این شرکت ها سخت مشغول کار بوده و در حال توسعه و دگرگونی صنعت خودرو از نوع برقی.
    چیزهایی که گفتیم برای دیروز و هفته ی پیش نیست و در بسیاری از مصاحبه ها مدیران این شرکت ها در حال کار و استفاده از مواد سبک در صنعت خودروی برقی بودن در حالی که شرکت دیگری مشغول گیگا پرس و کم کردن ۳۰ کیلو در وزن کلی ،و یکی از چالش های بزرگ در اینگونه خودروها وزنشون بود در حالی که دیگران فکر میکردن قدرت و شتاب برگ برندست!
    اونهایی که چند ساله تکه کلامشون خودروسازان سنتی شده بود و نمیدونستن سنت چیه الان در شروع رقابت خواهند دید که سنت این برندها ساختن بهترین هاست و فرقی نداره قلب تپنده برق باشه یا سوخت فسیلی و کاری که در اون استاد هستند به بهترین شکل انجام میگیره و اون چیزی نیست جز ساخت خودرو.

    موافقم 24
    مخالفم 15
    1. امین

      ۱۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (657 ديدگاه)

      کامنتها ی شما همه بی نظیر هست.
      اون دوستانی که نمیدونن سنت چیه بخار اینه که هنوز سن گواهینامه نرسیدن.
      مقاله میخونن فکر میکنن چیزی می‌فهمن که دیگران قادر به فهمش نیستن

      موافقم 6
      مخالفم 19
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        تندروی نفرمایید بزرگوار!

        موافقم 10
        مخالفم 2
  11. GT

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    یک شاهکار بی نظیر با طراحی بهتر از هر سری EQ دیگری طراحی نمای عقب بشدت زیباست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  12. ALIREZA

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    چه سمیه ، خوبه خبر اول صبح نبود

    موافقم 13
    مخالفم 20
  13. رضا

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بنز قدیمی ترین طراحی رو تو تمام خودروسازا داره ، هیچ مدلیش دیگه جذابیت نداره

    موافقم 6
    مخالفم 18
  14. Bilbo

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بسیار یونیک و در عین حال زیبا. امیدوارم کمپانی های مدعی هم بتونند زیبایی خلق کنند در کنار یونیک بودن، باد یونیک بودن برای یکی دو نسل بیشتر نیست و خواهد خوابید😜

    موافقم 8
    مخالفم 3
  15. Enayat

    ۱۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (236 ديدگاه)

    امیدوارم که این خودرو درحد همون کانسپ بمونه! چون اگه تولید شه به نظرمن مفهوم زیبایی در خودرو های دگرگون میشه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  16. مجتبی

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    کم کم رقابت داره گرم میشه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      بله ،‌ رقابت در فاجعه سازی☹️!

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. جناب ایکس

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        به به جناب ماکسیمیلیان، چند وقتی نبودی. مشتاق دیدار.

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ماکسیمیلیان

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (646 ديدگاه)

          همچنین دوست بزرگوار!

          موافقم 5
          مخالفم 1
  17. ماکسیمیلیان

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود پرودگارِ غیرقابل وصف بر همگی ما!
    از دیدگاه بنده ی حقیر ، این خودرو یکی از فجایع کانسپت سازی است!
    مرسدس بنز در قدیم الایام ، خودرو ساز ماهری در زیبایی بود ؛ نمیدانم ‌چه‌ گونه حال و هوای صنعت خودرو این‌قدر دگرگون شده که خودرو های تقریباً «مرده» تولید میکنند🤷🏻‍♂️.
    خدا داناست‌و میداند!
    در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم‌السلام)‌ ، یا حق🌷

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. جناب ایکس

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      چطوری‌ ماکسیمیلیان جان! چند وقتی بود نبودی

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (646 ديدگاه)

        سلام و درود خداوند بر شما بزرگوار!
        بله الحمدلله ، خدا را شکر لطف دارید.
        متاسفانه ریختن آب بر روی تلفن همراه بنده موجب سوختن برد شارژ آن شد و به همین علت مدتی درگیر بودم.
        شما چطور بزرگوار ، خوب هستید؟

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. DBS

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (171 ديدگاه)

      طراحی رو قبول دارم
      ولی این خودرو انقلابی در دنیای خودرو سازی هست
      که با وزن کم توانایی بسیار خیره کننده ای داره

      موافقم 8
      مخالفم 2
  18. جناب ایکس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    کاش لوگوی جلوی مرسدس رو اون بالا نمیذاشتن. خیلی بد بنظر میاد. بنظرم با اینکه وزن کم ضریب عالیو و اینا داره ولی اینقدر قدرتش کمه(اندازه کمری😑) که بازم پر شتاب نخواهد بود، فقط برای راحتیه.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      گمان کنم طراحی عقب آن شباهتی کلی به یکی از خودرو های فولکس واگن دارد!

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. Porsche 911

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        درسته فولکس واگن XL1

        1. ماکسیمیلیان

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (646 ديدگاه)

          سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر بر همگی ما!
          ب ام و ،‌ همچون خوک‌(اشاره به جلو پنجره های جدید) و مرسدس بنز بی اصالت شده است.
          انتخاب این حقیر در میان آلمانی ها، پورشه است که البته آن هم طراحی تکراری دارد ؛ بنابراین ، به ناچار ، به سوی آئودی هدایت می‌شویم 😑.
          در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم السلام) ، یاحق 🌷

          موافقم 4
          مخالفم 4
      2. Philipp

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        من که بشخصه یاد P1 افتادم

        موافقم 2
        مخالفم 1
  19. Joseph

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    خب از بنز بودن خارج شد وتبریک میگم به آلمانی بازها
    که خوشحالن که حتی ماشین شبیه ماشین های فرمول ۱ بشه ولی از اعداد ماشین برای کلاس گذاشتن استفاده بشه
    خوش باشید

    موافقم 6
    مخالفم 10
  20. یک کاربر

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    طراحی جلوی خودرو بنزeqxx زیاد جالب نیست .

    مشخصات فنی هم ازش منتشر نشده .

    انتظار ۴ موتوره بودن چهار چرخ متحرک داشتم امری که از یک خودروی لوکس بالای صد هزار دلار مورد انتظار هست . زیاد مشخصات فنی جالبی هم نداشت . تبلیغات و هیاهو برای هیچ!

    اپل اگر تبلیغات میکرد معمولا از یک فناوری انقلابی بود و با طراحی خیره کننده ، .

    من دوست داشتم خودرویی جالب مثل ریویان r1t باشه.

    مثلا سطح ۴ خودران بودن ، شارژ باتری کمتر از ۱۰ دقیقه ، شتاب صفر تا ۱۰۰ ، حدود ۲ ثانیه ، سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر ، فناوری باتری با عمر بالا ، قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار .چهره جذاب خیره کننده.

    بنطرم ریویان و تسلا جذاب تر از این مدل بنز هستند و با مشخصات فنی بهتر . با قیمت خیلی کمتر

    موافقم 1
    مخالفم 17
  21. حمید

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (371 ديدگاه)

    پدر خودروسازی واقعا که برازندست برای بنز
    پدر کلاهبرداری هم برازنده ی ایلان ماسک دلال

    موافقم 17
    مخالفم 6
  22. arshiasvj

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ۲۰۰ اسب کم نیست؟!

  23. امیرعباس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اینقدر سایبر تراک و xm رو مسخره کردیم که ماشینهای بنز هم زشت شد😩

    موافقم 1
    مخالفم 14
  24. مسعود

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    عقب و جلوش انگار از اون کیا برقیه (اسمش یادم نی) اسکی رفتن
    در کل طراحی بدی نداره ولی عالی هم نیست
    ایرادی که وارده شبیه هیچ کدوم از محصولات بنز نیست و این خودش یه فاکتور منفیه به نظرم چون محصولات بنز از دور باید داد بزنه که من یه بنزم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  25. •Mohamad•

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (177 ديدگاه)

    بنظر من سری های EQ مرسدس از لحاظ طراحی بیرونی زیاد جالب نیستن مخصوصا EQB اصلا طراحی جلوش با دیگر بخش های بدنه تناسب نداره!

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. •Mohamad•

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (177 ديدگاه)

      البته EQXX نسبت به بقیه سری های EQ بهتره

    2. Philipp

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      دقیقا بزرگترین نقطه ضعفشونه
      ولی من EQB رو دوست دارم باحاله
      ولی EQS , EQA, EQC انقدر زشتن که حد نداره

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. •Mohamad•

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (177 ديدگاه)

        در کل بنظرم مرسدس باید روی طراحی سری های EQ بیشتر کار کنه برای مثال اس کلاس با اینکه طراحی بیرونیش نسبت به نسل قبل کمی ساده تر شده ولی همیشه تو مقایسه هایی که ازش دیدم اول بوده ولی EQS تو همون اولین رقابتش از لوسید ایر شکست خورد یکی از نکات منفیش هم طراحی بیرونیش بود

        1. Philipp

          ۱۴ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1110 ديدگاه)

          زبان طراحی خلق شده توسط جناب واگنر اصلا زیبا نیست
          مرسدس یا باید برای نسل بعدی طراح برقی هاش رو حداقل عوض کنه
          یا باید جناب واگنر رو مجبور کنه یه زبان دیگه خلق کنه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  26. آرش

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    برام جالب بود توی متن هیچ اشاره خاصی به طراحیش نشده، از نظر فنی که مشخصه ماشین فوق العاده ای هست ولی از نظر طراحی اصلا هویت و اصالت بنز رو نداره،یعنی اگر لوگوی بنز رو حذف کنن شاید کمتر کسی متوجه بشه که این ماشین بنز هست

    موافقم 3
    مخالفم 3
  27. Muty

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    ولله اگه چین اینو زده بود سه هزار ایراد بهش می گرفتید

    موافقم 2
    مخالفم 6
  28. حسین

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    تسلابنز

    موافقم 1
    مخالفم 7
  29. Elsan

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    خیلی زشت شده
    فقط اینو می توانم بگم

    موافقم 1
    مخالفم 8
  30. Erfan

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    بنظرم زشت نیست فقط مشکلش اینه که شبیه به مرسدس نیست، یه مرسدس بنز از دور داد میزنه که هی منو ببینید من یه بنزم ولی این اونجوری نیست.
    این سبک کردن تجهیزات هم فوق العاده س میشه انتظار داشت حتی یک مدل قوی‌تر از این مدل (مثل EQS AMG NIGHT EDITION) بتونه با یه رنج حرکتی رقابتی به بازار عرضه بشه با توجه به اینکه 1000 کیلومتر در مدل استاندارد خیلی عدد بزرگیه
    ضریب درگ هم که واقعا حرفی نمیشه زد بنظر فقط مرسدسه که میتونه رکورد های مرسدس رو بشکنه 👌🏻
    درباره اسمش هم که منطقیه جای ‌‌XX توی EQXX دوتا حرف دیگه بزارن شاید GT 😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا