مرسدس بنز به سرعت در حال توسعهی خودروهای الکتریکی است. این برند در آیندهی نزدیک، تولید انبوه یک سدان کوپه با ابعاد متوسط را آغاز میکند.
مرسدس بنز EQXX، یک خودروی مفهومی است اما هماکنون تستهای جادهای و پیشتولید را میگذراند. ظرفیت باتریهای این مدل، هنوز مشخص نیست اما بنابر اعلام شرکت سازنده، توان پیمایش هزار کیلومتر خواهد داشت. بعضی منابع خبری، EQXX را مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت میدانند که نسبت به باتریهای موجود در EQS، حدود ۵۰ درصد کوچکتر و ۳۰ درصد سبکتر است. سیستم باتری و متعلقات آن در EQXX حدود ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و با ولتاژ ۹۰۰ ولت کار میکنند.
در کمال تعجب، تنها یک موتور برقی ۲۰۱ اسب بخار روی EQXX نصب شده است. این پیشرانه و دیگر تجهیزات الکتریکی، بازدهی ۹۵ درصد دارند. همچنین پنل خورشیدی روی سقف EQXX دارای ۱۱۷ سلول و باتریهای مستقل است. در شرایط ایدهال، سلولهای خورشیدی میتوانند انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۲۵ کیلومتر فراهم میکنند.
از تصاویر منتشر شده، ابعاد کوچکتر EQXX نسبت به CLS مشخص است. این خودروی مفهومی، ۴۶۳ سانتیمتر طول و ۲۸۰ سانتیمتر فاصله محور دارد. مرسدس بنز C کلاس مدل ۲۰۲۱، با طول ۴۷۵ سانتیمتر و فاصله محورهای ۲۸۶ سانتیمتر تولید میشود.
مرسدس بنز EQXX در کلاس سدانهای برقی، وزن بسیار خوبی دارد و فقط ۱۷۵۰ کیلوگرم است. به بیان بهتر، EQXX فقط ۷۵ کیلوگرم سنگینتر از C300 جدید است. از سویی دیگر، خودروی مفهومی مرسدس بنز با ضریب درگ باورنکردنی ۰/۱۸، شاهکار مهندسی محسوب میشود.
در نمای داخلی EQXX ، یک نمایشگر عظیم ۱۲۰ سانتیمتری وجود دارد. این مدل، رزولوشن 8K ارائه میدهد و اطلاعات فنی یا مسیریابی ماهوارهای را با حالتی سهبعدی به اطلاع راننده میرساند. تمام ادوات داخل کابین از مواد قابل بازیافت ساخته شدهاند. حتی چرم صندلیها از نوع گیاهی است.
مرسدس بنز اطلاعات بیشتر در خصوص فناوریهای EQXX را طی روزهای آینده اعلام خواهد کرد.
Aboalfazl demon
۱۳ دی ۱۴۰۰پیش به سوی آینده
( طراحی EQ بنز اصلا قشنگ نیست ( نظر شخصی ) )
ولی پرفورمنس خوبی دارن
ممد ژانگولر
۱۳ دی ۱۴۰۰واقعن لذت بردم از چنین محصولی که میخواد تولید بشه
کم و کسری ندیدم غیر از ردیف اخر که امکان داره سر ادمای قد بلند گیر کنه که هنوزم اطلاعاتی در دست نیست و البته حدس خودمه بخاطر ضریب آیرودینامیک عقب خودرو
همینجا باید خدمت اونایی که شرکت محبوب مرسدس بنزو مسخره میکردن بگم هلو علیکم دیگه چه خبرا 😉
hssn
۱۳ دی ۱۴۰۰طراحی واقعا عجیبی داره این خودرو ، یا عاشقش میشی یا هیچ حسی پیدا نمیکنی بهش
ردیف عقب اگر بشینی هیچ دیدی نسبت به بیرون نداری انقدر که این پنجره کوچیکه
جلوی این ماشین جدا از هر بحثی واقعا زد توی ذوقم اصلا انتظار همچین چیزیو نداشتم
اما برعکس عقبش… واقعا عالی شده و من خیلی دوست داشتم ، همچنین نمای جانبیش
واقعا این دو قسمت از خودرو عالی شده (جدا از شیشه های خیلی کوچیک درهای عقبش)
طراحی داخلیش هم بنظر من که عالی شده مخصوصا اون دریچه های کولر (اگر اشتباه نکرده باشم) که خیلی خلاقانست!
ممنون از مرسدس بابت خلق این اثر…
shirko
۱۴ دی ۱۴۰۰نمای بغل یه کم شبیه تایکان شده .
مزدا
۱۴ دی ۱۴۰۰همه چیزش خوبه ولی این صفحه نمایش طویل و درازش اصلا حال نمیکنم
.
به نظر حواس رانند ه رو هم پرت میکنه
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰احتمالا با این شاهکارشوون موجب بشن سهام TESLA مجدد رشد بکنه.
چرا رخ ماشین رو کاور کردین به این زیباییی دو سه تا عکس ازش آپلود می کردین :))
از اعداد هم بگذریم که کانسپت هست.
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰https://www.netcarshow.com/Mercedes-Benz-Vision_EQXX_Concept-2022-1024-0c.jpg
دیجی
۱۳ دی ۱۴۰۰ترکیبی از پورشه وکیاev6
Philipp
۱۳ دی ۱۴۰۰خب خب خب
خداروشکر به بدی EQS نیست با اینکه ضریب درگش کمتره
عقبش واقعا عالیه
جلوش بهتر شده و به بی منطقی اون صفحه سیاه جلوی باقی EQها نیست هرچند هنوز جای پیشرفت داره
کابینم که مثل همه محصولات فعلی مرسدس ابرشاهکاره
نسبت به برقی های بنز یکم امیدوار شدم
امیدوارم دوباره مثل رونمایی EQS ناامید نشم
Elmiraj
۱۳ دی ۱۴۰۰هر شرکتی بلده یک از ترکیب یک موتور بسیار ضعیف با یک باتری بسیار بزرگ توان پیمایش بالا بگیره….!!!!!
طراحیشم زیر پا بذاره بخاطر آیرودینامیک….
abdi_mahdi
۱۳ دی ۱۴۰۰اگه بلدن بسم الله درضمن تسلا فنا از طراحی حرف نزنن دیگه با اون سایبرتراک
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰خیلی بجا بود 👌😂
محمد امین
۱۳ دی ۱۴۰۰صد کیلو وات اعلان شده باطری هاش ، هرچند به طور رسمی نه
ولی باید این ماشین رو یه شاهکار و یه محصول انقلابی در زمینه ی برقی ها دونست اگر تولید بشه و با قیمت مناسب فروخته بشه
وزن بسیار کم و راندمان بسیار زیاد همینطور عملکرد بسیار خوب باطری ها در پیمایش و چگالی
M@M@DRZ
۱۳ دی ۱۴۰۰حاجی خیلی سنگین بود😂
Elmiraj
۱۳ دی ۱۴۰۰هر وقت پیش سفارش تمامی خودروهای الکتریکی صنعت خودروسازی آلمان به نصف CyberTruck رسید بیا در مورد طراحی حرف بزنیم…
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰توو دنیای مهندسی آزمایشگاهی موارد زیادی هست که در حد همین تک موتوره شدنها هست. مثل هواپیمای تک سرنشینه خورشیدی که طول بال ها و بدنه فایبرگلسش نیاز به 2باند فرودگاهی داره و می شه باش کل قاره رو طی کرد اینم همونه.
عملا موتوری در کار نیست که بشه بش گفت پرفورمنس
ارین صاحب جمعی
۱۳ دی ۱۴۰۰چرا انقدر شما تسلایی ها تو توهمین قرار بود ۲۰۲۱ بیاد رفت ۲۰۲۳ نکنه ب ای دفعه بعد هم میره ۲۰۲۵ در ضمن اون یک تراک هست هست و المان اصلن تراک خوب تولید نمیکنه و هر وقت تسلا تونست یک ماشین در حد میباخ بزنه بیا درباره بنز و مقایسه با اون … بپرداز
hssn
۱۳ دی ۱۴۰۰معذرت میخوام ولی رنو تویینگو نسل اول با اون طراحیش که مقالش تو همین پدال هم موجوده
فروش خوبی داشت زمان تولیدش و یا مثال های دیگه ای که میشه زد پس…
دیگه بنظرم از سایبرتراک توی بحث طراحی اصلا دفاع نکنید ، هیچوقت
Joseph
۱۴ دی ۱۴۰۰شرکت بنز ، شرکتی نیست که تولید انبوه باشه، از قدیم برای آدم های دهک بالا تولید میشده و خواهد شدو برای تسلا اصلا جای نگرانی نداره ، چون رقیب تسلا در اینده نزدیک فقط چینی ها میتونن باشن
امین
۱۳ دی ۱۴۰۰کمر شکن بود.
مجتبی
۱۴ دی ۱۴۰۰وقتی وزن کمی داره و آیرودینامیکش عالیه قدرت زیادی نمیخواد. برا روزمره باتوجه به گشتاور آنی خوبه
Kf
۱۴ دی ۱۴۰۰کاربر philipp زدی با خاک یکسان کردی😂😂😂👏
Behrouz. anzali
۱۵ دی ۱۴۰۰چرا اینقدر تعصب داری المیراژ
چرا پیشرفت کمپانی های دیگه بجز تسلا برات مهم نیستن
و فقط تسلا هست ولا هیچ ؟ چرا؟؟
Philipp
۱۳ دی ۱۴۰۰فقط یچیزی که توجهم رو جلب کرده اینه که رینگای بنز چرا انقدر بی ریخت شدن جدیدا؟
Aboalfazl demon
۱۳ دی ۱۴۰۰فقط رینگاش بیریخت شدن؟
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰کلا که بی ریخت شدن
ولی رینگا از همه بیشتر
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰رینگ هاش به خودی خود اصلا زشت نیستن بلکه بنظرم خیلی هم زیبا هستن اما متاسفانه تو EQXX خیلی خوب از آب در نیومدن . در کل بنظرم تک تک اجزای این ماشین به تنهایی زیبا هستن ولی نمیدونم چرا از نتیجه کار خیلی خوشم نیومد ( تو بحث طراحی و تناسب )
این طراحی خام رینگ هاش هست انصافا قشنگن ! 👇👇👇👇
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F83a5fbf0-ed12-4537-80ad-1eec2a4b54fa%2Fthumbor_original%2F22c0001-053.jpg
DBS
۱۴ دی ۱۴۰۰رینگ نه داداش قالپاق
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰قالپاق یچیز پلاستیکیه که روی رینگای فولادی نصب می کنن برای زیبایی بیشتر
mehran911
۱۳ دی ۱۴۰۰شاهکار یعنی خودروی با ضریب درگ 0.18 تولید کنی به این زیبایی
قدم بزرگی در ابتدای کار بود
درود بر پدر خودروسازی جهان
.
خوندن واکنش های جالب زیر این پست بینهایت لذت بخشه
Hamid
۱۳ دی ۱۴۰۰به به!!!!!
آقا مهران!!!
چند روز پیش کامنت شما رو توی یکی از ویدئو های آپارات دیدم که 7 سال پیش کامنت کرده بودید!!!!!!!!!!
نمیدونستم چنل آپارات داشتید … ماشاالله چقدر فعال هم بودید!!! همشم پورشه!
در کل خیلی به محصولات الکتریکی مرسدس علاقه دارید گویا …. چون یه زمان خیلی دنبال اخبار مرسدس EQS بودید …
mehran911
۱۴ دی ۱۴۰۰سلام حمید جان مخلصم رفیق
قبلا خیلی فعال بودم چه اینجا چه آپارات
البته خیلی وقته دیگه چیزی آپلود نکردم عمده ویدیوها واسه همون حدود 6 یا 7 سال پیشه
اون اوایل حدود 9 یا 10 سال پیش سایت لینک ویدیو از یوتوب رو خیلی تائید نمی کرد البته داستان فیلتر اینا هم بود واسه همین آپلود می کردم آپارات و از اونجا لینک می دادم اون موقع بحث ها و کامنت ها خیلی فنی تر و جدیتر بود خیلی وقت ها مجبور بودیم لینک بدیم
بگذریم رفیق
دلیل علاقه ام به مرسدس اینه که در این حوزه خیلی خوب و منطقی پیش میره EQS به عنوان اولین قدم مرسدس به عنوان معرفی جانشین الکتریکی S کلاس راضی کننده بود پارامترهایی که معرف S کلاس بودن به خوبی در EQS معنی شد و بر خلاف رقبا تعریف بهتری از یک خودروی “لوکس الکتریکی” بود هر چند با وجود برنامه های مرسدس و حجم سنگین سرمایه گذاریش انتظارات بسیار بیشتری در نسل بعدی ازش دارم
EQXX هم ی حرکت فوق العاده است نکته اینه که ما با ی کانسپت فضایی روبرو نیستیم این خودرو کاملا مشابه ی نمونه تولیدی ساخته شده این نشون از توانایی بالقوه بالای مرسدس داره اونم زمانی که مدت زیادی از تولید EQS نگذشته و هنوز با نتیجه دادن هزینه های هنگفت توسعه تحقیقات این برند مدتی فاصله داریم در کل این ماشین پیام های زیادی داره
برای فولکس هم دقیقا داستان همینه روالی که پیش گرفتن فوق العاده است
نکته جالب اینجاست که هر چه جلوتر میریم اتفاقاتی که رخ میده داره به چیزی که قبلا پیشبینی میشد نزدیکتر میشه
حرف زیاده اگه فرصتی شد میام گروه بیشتر در موردشون با دوستان صحبت میکنیم
به رفقا سلام برسون
Hamid
۱۴ دی ۱۴۰۰قربونت مهران جان …
مخلص شما و همه بچه های گروه هم هستم!
اصلا فضای سایت نورانی شد وقتی اومدی :)
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰بهبه آقا مهران بیشتر کامنت بزارید لطفا
Porsche 911
۱۳ دی ۱۴۰۰به به آقا مهران چطوری برادر
خداروشکر برگشتی که نبودی دلتنگت بودیم💚💚💚
mehran911
۱۴ دی ۱۴۰۰قربانت رفیق عشق پورشه لطف داری
حقیقتش تایم کافی ندارم وگرنه بیشتر سر میزدم سرم خلوت شد حتما بیشتر فعالیت میکنم
البته با وجود شما و دوستان چندان نیازی به ما نیست
Porsche 911
۱۴ دی ۱۴۰۰حتما بیا منتظرت هستیم
اختیار داری این چه حرفیه درس پس میدیم برادر 🙏🙏🙏🙏
دانیال_Surrey،England
۱۴ دی ۱۴۰۰مهران جان ارادت.
بیا گپ بردار این حمیدم با خودت بیار.
واکنش ها هم زیاد جدی نگیر.
بعضی از این فن های تسلا((چه داخلی و خارجی)) معادل فن های بند bts هستن،به شدت منفور.
..
در مورد طراحی هم من واقعا خوشم اومد.
این یکی رو خدا رو شکر بنز درست کار کرد.
هرچند با جلوش نمیشه خیلی به عنوان بنز ارتباط برقرار کرد،میشه امیدوار بود تو نمونه ی تولیدی بهتر بشه.
فنی هم بحثی نیست چون با این مشخصات فعلا ماشینی نیست حداقل تا چند سال.
mehran911
۱۴ دی ۱۴۰۰سلام دانیال جان
قربونت لطف داری هر چند هر روز از صبح تا دیر وقت درگیرم ولی اوکی میام سر میزنم حتما رفیق
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر بر همگی ما!
بزرگوار ، بنده از کاربران قدیمی و کهنه کار نیستم اما با این حال با خواندن نظراتِ مقالات قدیمی پدال ، مشتاق فعال شدن دوباره ی بعضی از آنها بخصوص جناب SLR722( اگر اشتباه نکنم) بودم.
انشاالله عاقبت به خیر شوید! از ما که گذشت…امان از حماقت…هیهات!هیهات….
در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم السلام) ، یا حق 🌷
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰اینکه زیبایی ماشین فدای آیرودینامیک شده قطعا درست هست ، اما از تاپ ترین مهندسای صنعت خودروسازی و خِبره ترین طراحان انتظار میرفت چیز بهتری تحویل بدن ! ای کاش این انبوه از تکنولوژی های بی نظیر و بی سابقه در پوسته بهتری ارائه میشدن.
چنین تکنولوژی ها و زیبایی های بصری در داخل کابین وقتی بخواد در بطن چنین قوای محرکه ضعیف و طراحی نامتناسب و زننده ای جا بگیره اتفاق خوبی نمیفته 👇👇 (البته سلیقه ایه ولی بنظرم اکثریت نپسندن یا یه شاهکار خطابش نکنن )
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2Fabe01f9b-a1d6-4515-bdb0-8f58087678a7%2Fthumbor_original%2F22c0001-070.jpg
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2Ffb6f647e-43fe-4d09-98d9-95f6bd29aa7b%2Fthumbor_original%2F22c0001-188.jpg
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F9af7c238-3585-4f59-a96a-a0a1a5b1eb56%2Fthumbor_original%2F22c0001-195.jpg
https://api.media.mercedes-benz.com/v2/thumbor/v1/format/540/https%3A%2F%2Fapi.media.mercedes-benz.com%2Fv2%2Fstorage%2Fv1%2Fpublic%2F7ef4e7ce-fd1b-40a5-9c9a-f9ae9b35393d%2Fthumbor_original%2F22c0001-069.jpg
Mahdi911turbos
۱۳ دی ۱۴۰۰بالاخره بعد از چند سال یه مرسدس زیبا دیدیم
Very nice 👌
بهزاد
۱۳ دی ۱۴۰۰همانطور که پیش بینی میشد با افزایش هزینه های توسعه خودروهای برقی توسط برندهای بزرگ گام های بلندی در عملکرد این خودروها برداشته میشه.
اون موقع که شیپورچیان گوش عالم و آدم را با نتایج محصولاتی که رقیبی نداشتن کر کرده بودن این شرکت ها سخت مشغول کار بوده و در حال توسعه و دگرگونی صنعت خودرو از نوع برقی.
چیزهایی که گفتیم برای دیروز و هفته ی پیش نیست و در بسیاری از مصاحبه ها مدیران این شرکت ها در حال کار و استفاده از مواد سبک در صنعت خودروی برقی بودن در حالی که شرکت دیگری مشغول گیگا پرس و کم کردن ۳۰ کیلو در وزن کلی ،و یکی از چالش های بزرگ در اینگونه خودروها وزنشون بود در حالی که دیگران فکر میکردن قدرت و شتاب برگ برندست!
اونهایی که چند ساله تکه کلامشون خودروسازان سنتی شده بود و نمیدونستن سنت چیه الان در شروع رقابت خواهند دید که سنت این برندها ساختن بهترین هاست و فرقی نداره قلب تپنده برق باشه یا سوخت فسیلی و کاری که در اون استاد هستند به بهترین شکل انجام میگیره و اون چیزی نیست جز ساخت خودرو.
امین
۱۳ دی ۱۴۰۰کامنتها ی شما همه بی نظیر هست.
اون دوستانی که نمیدونن سنت چیه بخار اینه که هنوز سن گواهینامه نرسیدن.
مقاله میخونن فکر میکنن چیزی میفهمن که دیگران قادر به فهمش نیستن
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰تندروی نفرمایید بزرگوار!
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰یک شاهکار بی نظیر با طراحی بهتر از هر سری EQ دیگری طراحی نمای عقب بشدت زیباست
ALIREZA
۱۳ دی ۱۴۰۰چه سمیه ، خوبه خبر اول صبح نبود
رضا
۱۳ دی ۱۴۰۰بنز قدیمی ترین طراحی رو تو تمام خودروسازا داره ، هیچ مدلیش دیگه جذابیت نداره
Bilbo
۱۳ دی ۱۴۰۰بسیار یونیک و در عین حال زیبا. امیدوارم کمپانی های مدعی هم بتونند زیبایی خلق کنند در کنار یونیک بودن، باد یونیک بودن برای یکی دو نسل بیشتر نیست و خواهد خوابید😜
Enayat
۱۳ دی ۱۴۰۰امیدوارم که این خودرو درحد همون کانسپ بمونه! چون اگه تولید شه به نظرمن مفهوم زیبایی در خودرو های دگرگون میشه
مجتبی
۱۴ دی ۱۴۰۰کم کم رقابت داره گرم میشه
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰بله ، رقابت در فاجعه سازی☹️!
جناب ایکس
۱۴ دی ۱۴۰۰به به جناب ماکسیمیلیان، چند وقتی نبودی. مشتاق دیدار.
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰همچنین دوست بزرگوار!
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰سلام و درود پرودگارِ غیرقابل وصف بر همگی ما!
از دیدگاه بنده ی حقیر ، این خودرو یکی از فجایع کانسپت سازی است!
مرسدس بنز در قدیم الایام ، خودرو ساز ماهری در زیبایی بود ؛ نمیدانم چه گونه حال و هوای صنعت خودرو اینقدر دگرگون شده که خودرو های تقریباً «مرده» تولید میکنند🤷🏻♂️.
خدا داناستو میداند!
در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهمالسلام) ، یا حق🌷
جناب ایکس
۱۴ دی ۱۴۰۰چطوری ماکسیمیلیان جان! چند وقتی بود نبودی
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰سلام و درود خداوند بر شما بزرگوار!
بله الحمدلله ، خدا را شکر لطف دارید.
متاسفانه ریختن آب بر روی تلفن همراه بنده موجب سوختن برد شارژ آن شد و به همین علت مدتی درگیر بودم.
شما چطور بزرگوار ، خوب هستید؟
DBS
۱۴ دی ۱۴۰۰طراحی رو قبول دارم
ولی این خودرو انقلابی در دنیای خودرو سازی هست
که با وزن کم توانایی بسیار خیره کننده ای داره
جناب ایکس
۱۴ دی ۱۴۰۰کاش لوگوی جلوی مرسدس رو اون بالا نمیذاشتن. خیلی بد بنظر میاد. بنظرم با اینکه وزن کم ضریب عالیو و اینا داره ولی اینقدر قدرتش کمه(اندازه کمری😑) که بازم پر شتاب نخواهد بود، فقط برای راحتیه.
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰گمان کنم طراحی عقب آن شباهتی کلی به یکی از خودرو های فولکس واگن دارد!
Porsche 911
۱۴ دی ۱۴۰۰درسته فولکس واگن XL1
ماکسیمیلیان
۱۴ دی ۱۴۰۰سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر بر همگی ما!
ب ام و ، همچون خوک(اشاره به جلو پنجره های جدید) و مرسدس بنز بی اصالت شده است.
انتخاب این حقیر در میان آلمانی ها، پورشه است که البته آن هم طراحی تکراری دارد ؛ بنابراین ، به ناچار ، به سوی آئودی هدایت میشویم 😑.
در پناه مولا علی و اولاد معصوم ایشان(علیهم السلام) ، یاحق 🌷
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰من که بشخصه یاد P1 افتادم
Joseph
۱۴ دی ۱۴۰۰خب از بنز بودن خارج شد وتبریک میگم به آلمانی بازها
که خوشحالن که حتی ماشین شبیه ماشین های فرمول ۱ بشه ولی از اعداد ماشین برای کلاس گذاشتن استفاده بشه
خوش باشید
یک کاربر
۱۴ دی ۱۴۰۰طراحی جلوی خودرو بنزeqxx زیاد جالب نیست .
مشخصات فنی هم ازش منتشر نشده .
انتظار ۴ موتوره بودن چهار چرخ متحرک داشتم امری که از یک خودروی لوکس بالای صد هزار دلار مورد انتظار هست . زیاد مشخصات فنی جالبی هم نداشت . تبلیغات و هیاهو برای هیچ!
اپل اگر تبلیغات میکرد معمولا از یک فناوری انقلابی بود و با طراحی خیره کننده ، .
من دوست داشتم خودرویی جالب مثل ریویان r1t باشه.
مثلا سطح ۴ خودران بودن ، شارژ باتری کمتر از ۱۰ دقیقه ، شتاب صفر تا ۱۰۰ ، حدود ۲ ثانیه ، سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر ، فناوری باتری با عمر بالا ، قدرت بالای ۵۰۰ اسب بخار .چهره جذاب خیره کننده.
بنطرم ریویان و تسلا جذاب تر از این مدل بنز هستند و با مشخصات فنی بهتر . با قیمت خیلی کمتر
حمید
۱۴ دی ۱۴۰۰پدر خودروسازی واقعا که برازندست برای بنز
پدر کلاهبرداری هم برازنده ی ایلان ماسک دلال
arshiasvj
۱۴ دی ۱۴۰۰۲۰۰ اسب کم نیست؟!
امیرعباس
۱۴ دی ۱۴۰۰اینقدر سایبر تراک و xm رو مسخره کردیم که ماشینهای بنز هم زشت شد😩
مسعود
۱۴ دی ۱۴۰۰عقب و جلوش انگار از اون کیا برقیه (اسمش یادم نی) اسکی رفتن
در کل طراحی بدی نداره ولی عالی هم نیست
ایرادی که وارده شبیه هیچ کدوم از محصولات بنز نیست و این خودش یه فاکتور منفیه به نظرم چون محصولات بنز از دور باید داد بزنه که من یه بنزم
•Mohamad•
۱۴ دی ۱۴۰۰بنظر من سری های EQ مرسدس از لحاظ طراحی بیرونی زیاد جالب نیستن مخصوصا EQB اصلا طراحی جلوش با دیگر بخش های بدنه تناسب نداره!
•Mohamad•
۱۴ دی ۱۴۰۰البته EQXX نسبت به بقیه سری های EQ بهتره
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰دقیقا بزرگترین نقطه ضعفشونه
ولی من EQB رو دوست دارم باحاله
ولی EQS , EQA, EQC انقدر زشتن که حد نداره
•Mohamad•
۱۴ دی ۱۴۰۰در کل بنظرم مرسدس باید روی طراحی سری های EQ بیشتر کار کنه برای مثال اس کلاس با اینکه طراحی بیرونیش نسبت به نسل قبل کمی ساده تر شده ولی همیشه تو مقایسه هایی که ازش دیدم اول بوده ولی EQS تو همون اولین رقابتش از لوسید ایر شکست خورد یکی از نکات منفیش هم طراحی بیرونیش بود
Philipp
۱۴ دی ۱۴۰۰زبان طراحی خلق شده توسط جناب واگنر اصلا زیبا نیست
مرسدس یا باید برای نسل بعدی طراح برقی هاش رو حداقل عوض کنه
یا باید جناب واگنر رو مجبور کنه یه زبان دیگه خلق کنه
آرش
۱۴ دی ۱۴۰۰برام جالب بود توی متن هیچ اشاره خاصی به طراحیش نشده، از نظر فنی که مشخصه ماشین فوق العاده ای هست ولی از نظر طراحی اصلا هویت و اصالت بنز رو نداره،یعنی اگر لوگوی بنز رو حذف کنن شاید کمتر کسی متوجه بشه که این ماشین بنز هست
Muty
۱۴ دی ۱۴۰۰ولله اگه چین اینو زده بود سه هزار ایراد بهش می گرفتید
حسین
۱۴ دی ۱۴۰۰تسلابنز
Elsan
۱۴ دی ۱۴۰۰خیلی زشت شده
فقط اینو می توانم بگم
Erfan
۱۴ دی ۱۴۰۰بنظرم زشت نیست فقط مشکلش اینه که شبیه به مرسدس نیست، یه مرسدس بنز از دور داد میزنه که هی منو ببینید من یه بنزم ولی این اونجوری نیست.
این سبک کردن تجهیزات هم فوق العاده س میشه انتظار داشت حتی یک مدل قویتر از این مدل (مثل EQS AMG NIGHT EDITION) بتونه با یه رنج حرکتی رقابتی به بازار عرضه بشه با توجه به اینکه 1000 کیلومتر در مدل استاندارد خیلی عدد بزرگیه
ضریب درگ هم که واقعا حرفی نمیشه زد بنظر فقط مرسدسه که میتونه رکورد های مرسدس رو بشکنه 👌🏻
درباره اسمش هم که منطقیه جای XX توی EQXX دوتا حرف دیگه بزارن شاید GT 😅