خودروهای کانسپت در واقع میخواهند چشماندازی از آینده و پیشرفتهای روبرو را به نمایش بگذارند. اما همیشه تمام ایدههای کانسپت و مفهومی به عرصه واقعیت پای نمیگذارند. باعث تأسف است که بهترین خودروهای کانسپت، هنوز در سرزمین رؤیا به سر میبرند. در نمایشگاه CES 2015، مرسدس یک خودروی مفهومی لوکس و رؤیایی را به نمایش گذاشته است.
مرسدس بنز F 015 Luxury in Motion کانسپت یا لوکس متحرک، از یک طراحی عجیب، فانتزی و آیندهنگرانه برخوردار است. در همان نگاه نخست احتمالاً به یاد فیلمهای تخیلی خواهید افتاد. جلوپنجره بزرگ همانند دهان ماهی با شبکههای سهبعدی الماسی شکل که همگی به مرکز و نشان ستاره بنز اشاره دارند، با چراغهای خاص LED ادغام شده است. چراغها هر کدام شامل پنج طبقه بوده و احتمالاً از جانوران الهام گرفته شدهاند. چراغهای عقب از دو بخش تشکیل شدهاند. یک قسمت باریک نواری شکل و یک قسمت با لامپهای LED متعدد در سپر که قادر است حتی عناوینی نظیر STOP را به نمایش بگذارد. پوزه بسیار کوتاه خودرو، شکلی منحصر به فرد بدان بخشیده است. اما همین ترفند باعث شده تا نهایت استفاده از فضای داخلی مقدور گردد. دو موتور الکتریکی روی محور عقب این خودرو قرار گرفتهاند که در بالاترین حد میتوانند ۲۷۲ اسب بخار نیرو تولید کنند اما در حالت عادی تنها یک خروجی پایدار ۱۶۳ اسبی ارائه میشود. یک پیل سلول سوختی هیدروژنی وظیفه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز این موتورها را بر عهده دارد. همچنین یک باتری ولتاژ بالا میتواند قدرت اضافی را در کوتاه مدت فراهم سازد. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۶.۷ ثانیه است که برای چنین خودرویی با ابعاد بزرگ بدنه و موتور الکتریکی، رقمی بسیار مطلوب است. نهایت سرعت آن هم به ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مرسدس F 015 در بدنه و شاسی از ساختاری آلومینیومی بهره میگیرد. همچنین فولاد با مقاومت کششی بالا و فیبر کربن نیز در قسمتهای مختلف آن بکار رفتهاند. ویژگی یکپارچه ساختاری این خودرو ترکیبی خاص ایجاد کردهاند که در قسمت اتصال شیشه به بدنه احتمالاً ملهم از خودروی کلاسیک کانسپت لانچیا Sibilo برتونه میباشند. فرم دربهای خودرو با زاویه باز شدن ۹۰ درجهای و در نبود ستون B یک دسترسی بسیار آسان به فضای داخلی و سهولت هرچه بیشتر در سوار و پیاده شدن را سبب میشود. درون کابین فضایی بسیار وسیع و دلباز فراهم آمده که چهار صندلی انفرادی سطلی شکل با طراحی بسیار شکوهمند در آن به چشم میخورند. برای ایجاد یک محیط لوکس و درعینحال مدرن، از ترکیبی از چرم، چوب، فلز و شیشه برای پوشش فضای داخلی استفاده شده است. کف کابین با روکش چوبی و کاملاً مسطح است. بعلاوه فاصله طولانی بین دو محور نیز همراه با فرم بدنه، کمک کردهاند تا بیشترین فضای پای ممکن برای سرنشینان این خودرو فراهم گردد. کانسپت لوکس متحرک F 015 بنز دارای طولی معادل ۵۱۲ سانتیمتر است که تنها ۲.۵ سانتیمتر از کلاس اس کوتاهتر است و عرض ۲۰۱.۷ سانتی آن نیز حدود ۱۰ سانتیمتر، عریضتر از سدان لوکس و بزرگ کلاس S میباشد. ارتفاع آن ۱۵۲ سانتیمتر است که ۳.۳ سانتیمتر بلندتر از کلاس اس میباشد و نهایتاً فاصله بین دو محور آن هم ۳۶۱ سانتیمتر است که در بین خودروهای سدان یک رکورد محسوب میشود و معادل با وانت فورد F-150 دوکابین است. هنر طراحی این خودرو باعث شده تا ابعاد آن چندان هم بزرگ به نظر نرسد. نکته جالب دیگر، قرارگیری این بدنه غولپیکر روی چرخهای عظیم ۲۶ اینچی میباشد. فهرست کردن فنآوریها و جزئیات بیپایان این خودرو نیاز به تأمل بیشتر و موشکافی دارد. دوربینهای استریو و سنسورهای رادار، به طور دائمی به نظارت اطراف خودرو مشغولاند. بدین ترتیب ایمنی این خودرو در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت. بعلاوه رانندگی هوشمند و خودکار بدون دخالت انسان از دیگر ویژگیهای این خودرو است.۸۰ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
shahin
۱۶ دی ۱۳۹۳مفهومی تر از i8
shahin
۱۶ دی ۱۳۹۳نگا نکنید ببینین i8 موتور پیشرفته داره بعد بگین نه این تکنولوژیش مثل او نیست.
منظورم طراححیش ، فضای داخلیش و تکنولوژِی های دیگر است. دوستان اشتباه نکنید.
AliZeus
۱۶ دی ۱۳۹۳خاصه ولی شبیه سوسکه :D
سجاد
۱۶ دی ۱۳۹۳داداش این با این طراحی خفن ـش ، پدر جـــــــد I8 رو قورت میده … لامصب کابین و امکاناتش انگار مال قرن 25ـه ///
مرسی دادا
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ دی ۱۳۹۳درود .
دوستا زود قضاوت نکنید . این پروژه کاملا با i8 ب ام و
فرق داره .
ALIUnited
۱۶ دی ۱۳۹۳این داخلش از اتاق من بزرگتر و راحت تره
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام دوستان
دیگه صبرم سر اومده بابا شما چرا اینقدر میترسید بابا این کشور داره اندازه جنگ تحمیلی کشته میده با این وضع رانندگی و خودرو ها آخر کجایی دنیا پراید هست بگید کجا هست کشور ایران که تو خودرو سازی میتونه اول باشه داره پراید میزنه چرا چون هر چی پول بدی همین قدر آش میخوری آخر یکی نیست بگه بابا تو جاهایی دیگه نصف این میان کباب می خورند اگه با نظرم موافقی لایک هرکی هم هنوز پراید دوس داره دیس لایک
دوستان پراید به نظر من از فحش بد تره حالا مثلا مگان تو فرانسه مردم بهش نگاهم نمی کنند تو کشور ما حکم بنز و داره وای از دست شما وای وای
Mostafa&S
۱۶ دی ۱۳۹۳هستم باهات شدیدا
محمد شریعت
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام
که چی؟
چیکار میتونیم بکنیم؟
شرکت های خودرو سازی دست شخصه، و اون شخصه که میتونه ادارش کنه
ما هی بگیم
دستمون کجا بنده؟
کی میتونه کمکمون کنه؟؟؟
میگن صحیح نیست که ما در این سطح مرسدس کلاس اس بخواییم، درست، حد اقل، هیچیه هیچی باید بعد اینهمه مدت بتونیم یچی مثل L90 رو خودمون بسازیم یا نه؟؟؟ نمیگم گرنجور یا لنسر یا اسپورتیج و سانتافه! میگم L90!
من برادرم مکانیک خودرو میخونه، کسیه که حالیشه، اما اینقدر تو کلاس ها تو ذهنشون اراجیف میریزند که نگو! وقتی بهش میگم بنظرت میتونیم خودمون خودرو و موتور تولید کنیم؟؟؟ آنچنان با قاطعیت میگه نه که انگار…!
میگه ایران توان تولید موتور و برخی قطعاتشو نداره، کی توانشو نداره؟ اونی که تو شریف و تهران درس میخونه؟؟؟ اگه اون نداره پس چرا بعد از رفتن از ایران میاد خیلی چیزا میسازه؟؟؟
ولش کن، حرف زیاده
sorena
۱۷ دی ۱۳۹۳این بحث ها به شدت تکراری و ملال آور شده،فقط همین قدر رو یادآوری کنم که یکی از منابع درآمدی مهم دولت همین دو غول لگن ساز هستند و چون دولت هیچ تمایلی به از دست دادن بخش مهمی از درآمدش نداره ما کاری نمیتونیم بکنیم،
درضمن هرچند دولت هرازچندگاهی برای کسب محبوبیت قدم های کوچکی رو برمیداره ولی به هیچ وجه نگران سلامتی مردم نیست به عنوان مصداق میتونم قضیه صفر شدن گمرک خودرو های هایبرید رو بگم که در بدو امر بسیار خوب به نظر میومد ولی دیدیم که عملا خودرو هایی در لیست گمرک قرار گرفتند که کلا ارزش ذاتی بالایی داشتند و به هیچ وجه بازار خودرو های داخلی رو نمیتونن خراب کنند(لکسوس)اگر واقعا حسن نیتی پشت این تصمیم بود چرا خودرو های ارزانتری مثل کیا سئول هایبرید وارد نشدند؟
در 2هفته ی گذشته بازهم دولت چندصد میلیارد به دو خودروساز کمک کرد،اما واقعا پشت این کمک ها منافع چه کسانی قرار گرفته؟این صنعت مضمحل سرتاسر فساد است و هیچ امیدی به بهبود نیست
برای حسن ختام هم صحبت یکی از کارشناسان خط تولید کرمان موتور رو براتون میارم که میگفت همین لیفان 620 و ایکس60 قیمتش برای ما بسیار کمتر از قیمت فروش تموم میشه،ماراضی هستیم قیمت رو تا حد زیادی بیاریم پایین ولی به دلیل خراب شدن بازار خودرو های ایران خودرو وسایپا اصلا اجازه ی تعدیل قیمت به ما نمیدهند و یک کف قیمتی معین شده که ما نمیتوانیم خودرو رو ارزونتر از اون به دست مشتری بدیم،
احمد
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام.
کاش می شد (مثل زمانی که یک فاجعه انسانی رخ میده-که داره رخ میده) یه نامه به سازمان ملل میزدیم…
آخ که اگه من می تونستم دستور توقف تولید رو تا اطلاع بعدی در کل شرکت های خودروسازی (سازنده و مونتاژ کار) صادر می کردم و از اونجایی که هیچ چیزی برای گفتن نداریم از شرکت هایی مثل مرسدس و پورش و بی ام و (اگه تحریم نبودیم) نمایندگانی رو دعوت می کردم به ایران و یک کمیته فنی تشکیل می دادم و بعد هم یک فراخوان می دادم به تمام جوونای با استعداد ایران که هر کس می خواد کار فنی یا طراحی انجام بده بیادو خلاصه یک حرکت انقلابی انجام می دادم یک سازمان ملی خودروسازی تشکیل می دادم (نمایندگی های سراسر کشور هم میشد مراکز مصاحبه، جذب و آموزش سرمایه های انسانی) برای ساماندهی این همه پتانسیلی که تو ذهن جوونای ما انباشته شده.
کلا من خوراکم این کاراست. منظورم قلع و قمع کردن چیزای بیهوده و بلااستفاده هست…
تازه یک ابرکارخانه بازیافت اتومبیل های فرسوده می ساختم که ماشین های بالای ده سال کار کرد اسقاط بشه.
واقعاً نمی دونم این کارا الان چرا انجام نمی شه… خواهشاً منو روشن کنید.
حیف که قدرت تو دستم نیست. دوست عزیزی که قدرت این کارهارو داری خواهشاً یک کار بنیادین (به قول ما نرم افزاری ها – یک فرمت اساسی و پارتیشن بندی تمیز) انجام بدین. استدعا داریم با دنیا تعامل های فنی داشته باشید.
و هزار حرف نگفته دیگر…
محمد شریعت
۱۷ دی ۱۳۹۳یکمی تند رفتی
نه ما پورشه و بی ام و و بنز های خفن نمیخواییم
ولی حد اقل میخواییم که قیمت ماشین هایی مثل آزرا و توی این رنج ماشینا دیگه 200 میلیون نباشه!
الآن با پول این ماشینا( گاهی یک سومش) توی ساوه بهت خونه میدن!
$@kasra@$
۱۷ دی ۱۳۹۳درود.
حرف من تو یه جمله تموم میشه:
[خود کرده را تدبیر نیست]
حالا بازم هی بگید…
MAFIA
۱۶ دی ۱۳۹۳چرت هست قیافش …
mohammad8743
۱۶ دی ۱۳۹۳دیگه اینطوریم نیست…
فقط یه سوال جلوش چرا شبیه عقب میمونه؟
:))))))))))))
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳درود. i8 مفهومی نیست و به تولید رسیده. همچنین F015 هیچ ارتباطی با i8 نداره و کلا متفاوته قضیشون. لطفا مقایسشون نکنید
BOMB
۱۶ دی ۱۳۹۳یعنی چی اونوقت…………
Mostafa&S
۱۶ دی ۱۳۹۳دمش گرم مرسدس همیشه جلوتر از زمان بوده حرف نداره
برند یعنی مرسدس بنز
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳تا 5 سال دیگه نه دقیقا همین ولی شبیه این ساخته خواهد شد
E 36
۱۶ دی ۱۳۹۳همچین خودرویی حداقل تا 20 سال دیگه نمیتونه وارد خیابونها بشه
فرید
۱۶ دی ۱۳۹۳دقیقا همینطوره نوید…اس کلاس جدید رو هم از پروژه اف 700 ساختن…برو داشبورد اف ۷۰۰ رو ببین دقیقا همین اس کلاس جدیده…
فرید
۱۶ دی ۱۳۹۳:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D جالبه اون افرادی متعصبی که هی میگن بنز زیر مجموعه نیست این حرف رو داشته باشین…(دایملر، تمام فضای خودرو را با تکنولوژیهای پیشرفته پوشانده است) :-D :-D :-D …اونایی که میگن لکسس رو تویوتا حمایت میکنه و خودشون رو به خواب زدند و قبول نمیکنند که بنز زیر مجموعه دایملر هستش و همه تصمیمات و برنامه ریزیهاش رو دایملر انجام میده)…من نمیدونم باز هم ضایع میشنا ولی از رو نمیرن…این چه طرفدارایی هستند که حتی از برندشون خبر ندارند که ماله کی هست :-D :-D :-D :-D اینا اگه طرفدار بودند که خوب بود که…متعصب هم واسشون کمه…حیف بنز که این طرفدارای متعصب رو داره…حیف.
احمدرضا ب ام و
۱۶ دی ۱۳۹۳عزیزم دایلمر همون بنزه علامتش هم همونه لکسس هم مال تویوتا است چون تویوتا تاسیسش کرده برای ماشین های گران قیمت خودش
فرید
۱۷ دی ۱۳۹۳پس اگه اینجوری باشه…باید گفت لکسس تویوتاست دیگه(اگه اینجوری باشه که دیگه این متعصبا توی هیچ مواردی نمیتونن با لکسس رقابت کنند که تمامی افتخارات تویوتا به لکسس میچسبه دیگه)…تازه چه ربطی داره آخه…لکسس یه برند جدا از تویوتاست ولی تمامی مدیریت و تصمیم گیریها و منابع مالیش رو تویوتا تامین میکنه…دقیقا مثل مرسدس…قبلا درسته یکی بود ولی الان زیر مجموعه گروه دایملره و حتی تو خود سایت دایملر هم زده…اگه بنز جدا بود هیچوقت اجازه نمیداد که بغیر از نام مرسدس بنز نام دیگری بر روی خودش میبود…ولی وقتی زیر مجموعه باشی و واست تصمیم گیری بشه و منابع مالیت رو اون تامین کنه باید کوتاه بیای…وگرنه بنز اجازه میداد که بغیر از اسم مرسدس بنز اسم دیگه ای بالاسر مرسدس بنز قرار میگرفت؟؟؟؟؟؟؟
منی که از بنز کم اطلاع دارم این رو میدونم…مشکل اینا اینه که نمیخوان قبول کنند که حمایتکننده دارند و میخوان بگن ما مثل لکسس نیستیم…متعصبن دیگه…فقط میخوان به زور یه چیز رو اثبات کنند که نمیتونند…تو همین مجله ماشین در صفحه ۷۸ میتونید این متن رو ببینید(پروفسور توماس وبر عضو هیئت مدیره شرکت دایملر آ گ و مسئول گروه تحقیقات و توسعه اتومبیل های مرسدس بنز می گوید…) یعنی دو بخش جداااااااااا مرسدس و دایملر و این حرف هم نشون دهنده این هست که مرسدس هم مانند لکسس حمایتکننده داره و این متعصبین هیچ اطلاعی از برند خودشون هم ندارند فقط ادعا و تعصب)…دیگه هم با شما ها سر این مطلب زیرمجموعه بحث نخواهم کرد چون هم پدال جواب شمارو داد هم مجله ماشین.
تازه ما از خدامونه اگه قبول هم نداشته باشین ما لکسس رو همون تویوتا میخوانیم و تمامی افتخاراتش رو برای خودمون بر میداریم و ونوقت میخوام ببینم اینقدر فروش فروش میکنید به گرد تویوتا میرسید یا نه…تازه همینجوریش هم بدون تویوتا هر وقت تونستین ۱۱ سال پرفروشترین برند آمریکا بشید اونوقت بیاین جلوو فروش فروش راه بندازین…
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۳فرید این کلمه متعصبین از زبون تو شده مثل کلمه منافقین از زبون سیاستمدارا از بس که تکرارش کردی :-D
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳بابا دایملر یه شرکت بزرگه، نه یک برند خودروساز. اسمیه که بنز جلوی فراموش شدنش رو گرفت. درسته که توی سایتش بنز هم جزء زیر مجموعه هاشه ولی … من نمیدونم چجوری باید توضیح بدم تا متوجه بشی!!!! میــــــــــــلاااااااد بیا یک بار به صورت کامل توضیح بده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ دی ۱۳۹۳درود .
اقا بحث برای چیه ؟؟؟؟
خب نمیخواد بفهمه که مرسدس بنز زیر مجموعه نیست .
اگر کسی برای من مطلب بیاره که نوشته شده باشه :
دایملر برای فلان قسمت و یا افزایش تولید در مرسدس بنز
سرمایه گذاری کرده ، من دستشو میبوسم .
دایملر کدام پلتفرم رو دارد ؟؟؟
کدام برند رو دارد ؟؟؟
لوگوش چه شکلیه . کجا برای بنز سرمایه گذاری کرده ؟؟؟
معلومه جوابی نیست .
چون جفتشون یکی هستند . خود مرسدس بنز ، اسم اصلیه
کارخونه را به دایملر تغییر داد .
الان هم برای زنده نگه داشتن برند ونام میباخ همچین روش
تولیدی را در پیش گرفت . خب بعضیا دست خودشون نیست .
نمیخوان بفهمن . یجورایی میخوان بگن که من …..
حالا اینها به کنار .
کدام زیر مجموعه ( به قول فرید که ما زیر مجموعه
بودنی نمیبینیم ) میتونه ارزشش بیشتر از شرکت مادر
باشه ؟؟؟
فقط مثال بزنید .
ائودی ؟؟؟ پورشه ؟؟؟ لامبو ؟؟؟اشکودا ؟؟؟ یا حتی همون
بنتلی چرا ارزششون بیشتر از فولکس نیست ؟؟؟
حتی ائودی ارزشش بیبشتر از لکسسه . طبق امار پدال .
لکسس ارزشش بیشتر از تویوتاست ؟؟؟
اکورا چی ؟؟؟ از هوندا بیشتره ؟؟؟
حرف جهانی بزنید . معتبر باشه .
اگر دقت کرده باشید و مطالعه داشته باشید ، همیشه زیر
مجموعه های فولکس رو اینجوری معرفی میکنن یا به نوعی
میشه گفت اینجوری تقسیم میشه :
زیر مجموعه هاش به دوقسمت جزا تقسیم میشن یکی خود
برند فولکس واگن . یکی آئودی .
یعنی برند فولکس واگن خودش زیر مجموعه ی خود فولکسه .
حالا همینجارو داشته باش . بنز به جای اینکه بیاد بگه
مرسدس بنز زیر مجموعه مرسدس بنز ، اومد نام دایملر رو
برای شرکت انتخاب کرد و خودشو ( فقط از لحاظ لفظی )
زیر مجموعه کرد . اگر نه دایملر هیچ سرمایه گذاری ایی
در بنز نداره . اگر میگید داره ، پس نمونشو بیارید .
هیچ پلتفرمی از خودش نداره . هیچ لوگویی از خودش نداره .
به هر حال باید یکی ازینهارو داشته باشه دیگه . ارزشش
هم پایینه . زیر مجموعه های بنز هم به اسم دایملر
تمام میشه متاسفانه .
مثل دیترویت دیزل . سترا . فرایت لاینر و ….
هر کی بخواد بفهمه ، تا الان فهمیده .
ادم وقتی از یک موضوعی بی اطلاع است ، سوال میپرسه و
جوابشو میگیره . دیگه تو مخ طرف نمیره .
تمام . حالا بعضیا ضعف هاشونو با این اراجیف ، پنهان
میکنند .
حالا یک چیز دیگه . چرا وقتی امار فروش رو اعلام میکنند ،
اسمی از دایملر نیست ؟؟؟
اسمی از زیر مجموعه هاش نیست ؟؟؟
چرا جداگانه نمینویسند ؟؟؟
چون جفتشون یکی هستند .
حالا بعضیا نه تنها دوست دارند اذیت کنند ، بلکه دوست
دارند جو پدال رو متشنج کنند و مطرح …..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ دی ۱۳۹۳درود .
من جواب دادم . هنوز نیامده .
$@kasra@$
۱۷ دی ۱۳۹۳سلام
میلاد چرا جدیدا اینقدر اطلاعاتت غلط و نا درسته؟
میشه دقیقا الان بگی که فولکس واگن و وی دبلیو چه فرقی
میکنه؟
یا ما اصلا دو شرکت داریم به نام فولکس واگن،با مثلا
فولکس واگن یه نام دیگه است ولی فولکس یه نام دیگه؟
حتی حرف زدن در این باره خنده داره!در مورد مرسدس بنز
اطلاعات زیادی ندارم،ولی در مورد فولکس واگن خیلی!
شرکت فولکس واگن به دو قسمت تقسیم نمیشه،هیچوقت!
نمیدونم این حرف رو کی بهت زده!
موتور های ایودی رو نگاه نکن!الان ایودی سهامش با فولکس
واگن50% هستش.اگرم اون مطلبو خونده باشی از مجلات مختلف
گفته که اگر زیر مجموعه ای با شرکت مادر سهامش50%نصف
باشه،باید طراحی پلت فرم و موتور رو خود شرکت نصفه زیر
مجموعه طراحی کنه و شرکت مادر فقط میتونه در تصمیمات،
فروش،تبلیغ و سرمایه گذاری های مالی دست داشته باشه.
الان مثلا شما پلت فرم لامبورگینی رو رو محصولات ایودی
میبینی،معلومه که نه!چون که اصلا ایودی زیر مجموعه نیست.
یه سرچ در اینترنت میتونه کاملا روشنت کنه.
خودم حال ندارم دیگه بیشتر از این بگم ساعت10:15 هستش
خوابم میاد حال تایپم ندارم،ولی امیدوارم تا حدی موضوع
رو روشن کرده باشم.اگرم سرتونو درد اوردم ببخشید!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ دی ۱۳۹۳درود .
کسری شرط چی میبندی که حرف من درسته ؟؟؟
قشنگ به نمودارهای پایین صفحه و خطهای بینشون دقت کن .
http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87_%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86
حالا اگر بتونم ، عکس مطلب رو برات وایبر میکنم .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ دی ۱۳۹۳درود .
حالا اینها به کنار حسین جان .
لکسس از دل تویوتا بیرون امد .
ایا مرسدس بنز از دل داملر بیرون امد ؟؟؟
ایا دایملر هزینه ایی برای خرید مرسدس بنز پرداخت کرده ؟؟؟
ایا دایملر هزینه ایی بابت توسعه و تحقیق مرسدس بنز صرف
کرده ؟؟؟
اگر کرده نمونه بیاوردید . با منبع .
ضعف های خودشونو زیر همین حرفا پنهان میکنند .
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۳این چه حرفیه کسری؟؟؟؟ پس پلت فرم آئودی R8 که با گالاردو یکیه چیه؟؟؟؟ پلت فرمایی که به صورت مشترک در فولکس و آئودی و پورشه استفاده میشن چین؟؟؟
$@kasra@$
۱۹ دی ۱۳۹۳درود
حسین جان،میشه دقیقا بگی که کجای ار8 با گالاردو یکیه؟؟؟
اون طرح پلاستیکی پشت دربش؟
صندوق عقبش؟
موتورش؟
چیش؟
$@kasra@$
۱۹ دی ۱۳۹۳درود،میلاد جان اگر اینطوری باشه،شرکت های
اشکودا،بنتلی،مان،اسکانیا هم میتوان به چند بخش فولکس
واگن تقسیم کرد.
نوشته که فولکس واگن 50%با ایودی سهام داره.
اینم لینکش:mashinhd.blogfa.com/post/21
در ضمن فقط پلت فرم های ایودی با لامبو مشترکه،حسین درست
میگه،ولی در فولکس واگن همچین چیزی رو دیدید؟
همونطور که گفتم،فولکس واگن برای دو شرکت ایودی و لامبو
فقط تامین مالی رو انجام میده.در ضمن میلاد جان،در المان
(تا اونجایی که من خبر دارم)شرکت یا سازمانی در ساختمان
شرکت های فولکس واگن،گروه فولکس واگن و خود برند فولکس
واگن جدا نیست ولی خود برند فولکس واگن،به دو بخش تامین
مالی و وسایل تجاری فولکس واگن تقسیم میشه.دفتر مشارکت
پورشه هولدینگ هم تو همون ساختمان واقع شده.
سپاسگذارم
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۳درود. توی پست «آئودی R8 با چشمان لیزری»، یه سری بزن، نوشته: «…همین موتور که در لامبورگینی اوراکان به کار رفته…» و همینطور توی مطالب دیگه (پستشو پیدا نکردم توی پدال) نگاه کنی متوجه میشی که نه تنها شاسی R8 و گالاردو یکیه، بلکه فولکس واگن شاسی های مشترکی برای مدل های مختلف تولید میکنه. از جمله شاسی A series برای مدلهای زیر:
Audi A3, Audi TT, VW Golf, VW Jetta, VW Eos, VW Tiguan, VW Touran, VW Scirocco, SEAT León, SEAT Toledo, SEAT Altea, Škoda Octavia
ارمان
۱۶ دی ۱۳۹۳به نظر خیلی نیاید به عنوان یه ماشینه حقیقی بهش نگاه کرد اما نما هایی از این ماشین با دیگر ایده ها ترکیب میشه بعد 10 سال میشه یه چیزی مثل slr mclaren زمان خودش که طراحیش از زمان خودش جولو تر بود واقعا فعال ترین و موفقترین کمپاینی در ایده پردازی و خلاقیت همین مرسدس بنز هستش که علم مکانیک خودرو رو به جلو حل میده
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳کانسپت خیلی تخیلی و در عین حال عملی هست اکثر قسمتاش
با یه تغیرات کوچیک میشه عملیش کرد
امیر محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳ولی معمولا خود ماشین های بنز از کانسپنشون بهتر و زیبا تر هستن برخلاف شرکتای دیگه
امیر محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳چه قدر عجیب و جالب
چند سال دیگه یکی این پستا رو میخونه میگه این ماشینا که قدیمی هستن الان پراید ما میتونه پرواز کنه
علی
۱۶ دی ۱۳۹۳این طرح اگه حتی ده سال دیگه هم درست بشه یه قیمتی مثل پورشه 918 الان -نجومی- خواهد داشت. منظورم اینه که تا عملی شدن این خودرو و صد البته مقرون به صرفه شدنش حدود 20 سالی فاصله داریم. به نظر من که تا اون موقع دیگه موتور هیبریدی هم از مد افتاده میشه و موتور های هیدرژنی رو کار میان.
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳یاد بنزF700افتادم
خاوری
۱۶ دی ۱۳۹۳چیزی که تو این concept مهمه و از تولیدش جلوگیری میکنه ستون Aاین مدله که اجازه رانندگی رو به راننده نمیده مگه اینکه خودرو هوشمند باشه و احتیاجی به راننده نداشته باشه..این احتمالا استراتژی آینده مرسدس بنز خواهد بود… ماشین بدون راننده… این نظر منه
خاوری
۱۶ دی ۱۳۹۳آها..درسته..من ویدئوشو ندیدم اول… پس مرسدسم زده تو کار ماشین بدون راننده… ای..طمان چقدر زود میگذره و ما تو خوابیم..انگار همین صدوبیست پیش بوده که اولین ماشینای درونسوز ساخته شدن :-(
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳این دیگه مفهومی نیست فضاییه
$@kasra@$
۱۶ دی ۱۳۹۳خیلی عالیه!
اون ستون بی نداره رو میشه یه نوع عقبگرد پیشرفته حسابش کرد!
بعدا میگیم تکنولوژی رو المان داره،امریکایی دوست ها و ژاپنی دوست ها میگن چه تکنولوژی دارین؟هی میگین تکنولوژی تکنولوژی!
اقا به این میگن تکنولوژی دیگه!
فریا
۱۶ دی ۱۳۹۳تــکنولوژی مگه قابل لمسه که اینجوری با صراحیت در موردش حرف میزنی ؟؟
تعریف تکـنولوژی چیـه ؟!
$@kasra@$
۱۷ دی ۱۳۹۳تعریف تکنولوژی یعنی پیشرفته بودن در عرصه ای که خودش رو نشون می ده!
ما که تا حالا همینو یاد گرفتیم!
اگر شما چیز دیگه ای میدونی از تکنولوژی بگو ما هم فیض ببریم…
Ehsan
۱۶ دی ۱۳۹۳وقتی بنز کشنده ( آکتروس ) با حالت رانندگی خودکار تولید میکنه ، ساخت یک سدان لوکس با این قابلیت غیر ممکن نیست
ولی طراحی داخلیش واقعا عالیه ، مخصوصا با اون شکل صندلی ها و نحوه جابجای شون
Ehsan
۱۶ دی ۱۳۹۳یک مطلبی که به بنز زیاد مرتبط نیست ولی بحث تکنولوژی است بپرسم
جریان این لامپ های آیکونیک BMW چیست ؟ خودم تازه الان متوجه شدم هنوز در موردش سرچ نکردم
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۳درود. زمانی که پست مربوط به رانندگی خودکار مرسدس گذاشته شد من گفتم تا چند سال دیگه ماشین ها تبدیل میشن به اتاق های لوکس و راحتی که مقصد رو بهشون میدی و صحیح و سالم در مقصد پیاده میشی. مثل اینکه خییییلی زودتر از اونی که انتظار داشتم این اتفاق قراره بیفته.
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳ولی کلا آدم خودش رانندگی کنه بهتر از اینه که بشینه تو ماشن برسه به مقصد
اگه از همه ی مدل های ماشین راننده حذف بشه
از ماشین های آفرودی هیچ وقت حذف نمیشه و نباید هم بشه
چون حدف اکثر آفرود بازا رسیدن به جا و مکان خاصی نیست بلکه لذت از رانندگی اونم تو کوه و جنگل و رود و صحرا و …. است
ایشالا که همتون رانندگی آفرود رو تجربه کنید
اونوقت میفهمید من چرا عاشق آفرود هستم
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳حسین جان حرف شما درست ولی تا یه حدودی
چون هیچ وقت به طور کامل راننده حذف نمیشه
اصلا اگه حذف بشه من میرم مسوبشو میکشم اگه اون زمان من بودم که البته نیستم چون همه ی دنیا هم که راننده از ماشیناشون حذف بشه ولی توی کشور عزیزمون هیچ وقت این اتفاق نمیفته
و من به همین خاطره که انقدر ایران رو دوست دارم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ دی ۱۳۹۳درود .
واقعا عالیه . از همه بیشتر سایز و ابعاد ماشین خیلی بزرگ و عجیبه . اونم
برای همچین پروژه ایی .
اماقطعا این ماشین با این شکل و شمایل به این زودی ها تولید نخواهد شد .
اما احتمال داره ، اون رقیبی که مرسدس بنز برای تسلا میخواد معرفی کنه
در اینده و تولید بشه ، رگه هایی از طراحیه این ماشین و تکنولوژیش داخل
ان خواهد بود . این رو تجربه نشون داده .
BOMB
۱۶ دی ۱۳۹۳خوبه میلاد فقط شما تایید کردین
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۳یه سوال فنی ارزش فراری از فیات بیشتر نیست؟!
4MATIC
۱۶ دی ۱۳۹۳نوید توی این یه مورد باهات موافقم رانندگی افرود واقعایه چیز دیگس
احسان(احسان سابق)
۱۶ دی ۱۳۹۳تخیلیه اما یه واقعیته.اما داخلش خیلی فوق العادس.کاملا جدید و نواورانه طراحی شده.اصلا مشخص نیست ماشینه.حتی اگر این ماشین به تولید انبوه نرسه اما دراینده کلاس S خیلی از روی این مدل الهام میگیره چون به معنای واقعی کاخ متحرک هست و فقط و فقط وفقط برای راحتی سرنشین طراحی شده.داخلش مثل اثار هنری و موزه نقاشی پاک و زیبا و در عین حال ساده طراحی شده و پر از تجهیزات مدرنه
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳مگه تو بقیه ی موارد باهام موافق نیستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳نکنه هنوز به خاطر اون بار از دستم نارحتی؟؟؟؟؟؟
یه شوخی باهات کردم حالا چرا انقدر ناراحت میشی
در ضمن خوشحالم که میبینم یکی دیگه هم میفهمه من چی میگم ( در مورد آفرود)
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳به نظر من تو دنیا هیچی لذت رانندگی آفرود اونم با لند کروز رو نداره
حتی …
محمد ، فقط ژاپن
۱۶ دی ۱۳۹۳ولی بنظر من توی آفرود پرادو احساس بهتری به آدم میده تا لندکروز ، مخصوصا نسل قدیم پرادو ،آخ اصلا اشکم داره در میاد
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳سلام محمد جان خوشحالم که بازم کامنت هات رو میبینم
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳نه لند کروز یه چیز دیگست
البته من با پرادو رانندگی نکرم ولی فکر هم نمیکنم بهتر از لند کروز باشه
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳بله فرید جان
نگاه کردم همین شکلیه
یه پسر
۱۶ دی ۱۳۹۳شبیه موس کامپیوتره
اما امیدوارم اینده این شکلی نباشه
مرتضی
۱۶ دی ۱۳۹۳یعنی اونایی که بنز رو بهش توهین میکنند کجای عالم عقل و شعور میشه جاشون داد؟؟ باید دید این بنز ساخته شده فراخون میده نمیده؟؟ یا چوب بامبو رو فرمونش میزنه که پیشتاز بشه؟؟
قاتل خودروها کوروت
۱۶ دی ۱۳۹۳تکنولوژی کامپیوتریش مال امریکاست
شایان
۱۸ دی ۱۳۹۳نه بابا؟! آمریکا هم مگه تکنولژی داره؟
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳کسرا جان حرف شما درست ولی اصل تکنولوژی یعنی crawl control و KDSS
یعنی AHC و AVS
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳که بعد از چند سال بقیه ی شرکتا
اونو بخرن
و تکنولوژی برتر برای خودشون حسابش کنن
نوید (6*6)
۱۷ دی ۱۳۹۳و این تکنولوژی ها مربوط به تویوتاست که از چند سال قبل از اونا در لندکروز و پرادو و مشابه های اون در لکسوس استفاده میکرده
آقا میلاد اگه بحث اون ارزشمند ها باشه که تویوتا اول بود و همیشه هم همینطور خواهد بود