همیشه تعریف کردن از یک شگفتی مشکل است. این که تعریف را از کجا شروع کنیم و چگونه و به کجا ختم کنیم مشکلی است که همیشه برای تعریف از یک اثر هنری شگفتانگیز وجود دارد. حال اگر این اثر را مرسدس بنز خلق کرده باشد مشکل دو چندان میشود. اما با این حال شروع میکنیم…
به سقف زیبایش نگاه کنید! اگر فکر میکنید این سقف زیبای پانوراما متعلق به یک مرسدس بنز مدل امسال یا همین چند سال پیش است سخت در اشتباه هستید! باید بگوییم که این یک مرسدس بنز F200 سال ۱۹۹۶ است که سقفش میتواند بسته به میل شما روشن یا تیره باشد. میگویند اولین بار در شورولت کروز ۲۰۰۸ از سقف پانوراما در اتومبیلها استفاده شد اما مثل این که این مرسدس بنز زیبا چیز دیگری به ما میگوید…
F200 Concept برای اولین بار در موتور شو پاریس ۱۹۹۶ و برای “نمایش قدرت و مهندسی بینظیر مرسدس بنز در طراحی و نوآوری” معرفی شد. به طور کلی سری اتومبیلهای تحقیقاتی مرسدس بنز با نام F با این منظور ساخته میشوند.
اما چه چیزی غیر از سقف پانوراما باعث میشود تا این محصول را شگفتانگیز خطاب کنیم؟
کافی است تا درهای این کوپه را باز کنیم و نگاهی به داخل این خودرو بیندازیم. مثل این که در این اتومبیل خبری از فرمان نیست! اگر کمی دقت کنیم هم میبینیم که پدال گاز و ترمز هم وجود ندارد! اما وجود یک جوی استیک عجیب توجه ما را جلب میکند. این جوی استیک قرار است تا نقش فرمان و پدالها را برای ما بازی کند و با این جوی استیک میتوان از هر دو طرف راست و چپ رانندگی کرد و این کار تنها با زدن یک دکمه و انتقال جوی استیک به یکی از طرفین انجام میشود. حتی میتوان این کار را در هنگام حرکت اتومبیل نیز انجام داد!
اینجاست که باید مرسدس بنز را تحسین کرد… اما یک لحظه صبر کنید! درها چگونه باز شدند!؟ درهای پروانهای این اتومبیل که با یک کارت مغناطیسی (و نه با کلید) باز میشوند به زیبایی هرچه تمامتر ورود شما به کابین را خوشآمد میگویند! از این نوع درها چند سال بعد در اتومبیل افسانهای SLR هم استفاده شد. از طراحی خارجی این مدل در نسل جدید مرسدس بنز کلاس S در آن سالها (سال ۱۹۹۹) الهام گرفته شد.
اما باز هم اتفاق دیگری توجه ما را جلب میکند. این درها آینه ندارند؟
خیر! این اتومبیل مجهز به دوربینهایی هست که نقش آینهها را ایفا میکنند. اگر مجدداً به کابین و داشبورد هم توجه کنید ملاحظه میکنید که نمایشگری هم برای نمایش تصاویر این دوربینها در داشبورد تعبیه شده است. فکر میکنم این اتفاق را در تعدادی محدودی از اتومبیلهای امروزی میبینیم!
رینگهای زیبای اتومبیل نیز به زیبایی این اتومبیل میافزایند.
حال بهتر است کمی به ویژگیهای فنی F200 بپردازیم:
این زیبای آلمانی دارای ۵۱۰۵ میلیمتر طول، ۱۹۱۵ میلیمتر عرض و ارتفاع ۱۳۸۵ میلیمتری بوده و قلب تپنده آن، یک موتور ۵.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی است که قادر است نیرویی معادل ۳۹۴ اسب بخار را تولید کند که این اتومبیل را قادر میسازد تا به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس F200 نیز یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک است.
حال که با این اثر هنری شگفتانگیز آشنا شدید این مطلب را با این جمله به پایان میرسانیم که از این اثر فقط و فقط یک عدد خلق شد.
نویسنده: علی اکبر ملک پور
احمدرضا بی ام و
۱ تیر ۱۳۹۳خییلی زوده
Japan & Germany
۱ تیر ۱۳۹۳موتورش بازده کمی داره ولی تکنولوژی ساخت بدنه و امکاناتش عالیههه
امین
۱ تیر ۱۳۹۳یادمون نره طراحی این شاهکار (امکانات و نوآوری ها، موتور و بدنه) مربوط میشه به سال 1996 یعنی حدود 18 سال قبل!
مک میسل
۲ تیر ۱۳۹۳تکنولوژی به این میگن…البته توهینی به شرکت سایپا نباشه ها………اخه اونا خیلی تکنولوژیشون بالاست…:)
Sadjad97
۱ تیر ۱۳۹۳کسی یادش هست که عکس اولیه جزء عکسهای ویندوز XP بود؟
رضا
۱ تیر ۱۳۹۳واسه من خیلی نوستالژیکه!
چون پوستر عکس اول رو وقتی نوجون بودم 2-3 سال تو اتاقم داشتم…چقدر عمر ما زود میگذره واقعا
یادش بخیر
لحظه اول که دیدمش منو برد به 10-15 سال پیش
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۳بابا این خیلی قدیمیه. من عکساشو توی پی سی قبلیم داشتم که از یه سایت خارجی گرفته بودم. توی نت یه سرچ بزنین تا سابقشو بیابین
امید
۱ تیر ۱۳۹۳رینگش خیلی جالبه داخلش عجیب طراحی بیرونیش حس زندگی به ادم میده یعنی پویا در جریانه نمای کناریشو خیلی دوس دارم من عکسشو چن سال پیش دیدم خیلی جذاب بود اون موقع الان شاید اون جذابیتو نداشته باشه از رنگشم خوشم میاد
ace
۲۳ بهمن ۱۳۹۵رنگش بسیار زیباست.
زیگما
۱ تیر ۱۳۹۳چه مطلب مسخره ای!
همش میخواست بگه بنز خوبه و بقیه ازش دارن کپی میکنن
مسخره
در ضمن نویسنده
کی گفته اون سقف ها اولین بار در شورلت کروز استفاده شده که شما میگی اینطور نیست؟
این مدل سقف ها در لینکولن های 40 سال استفاده میشدن
پدال لطفا پیگیر این مطلب بشو
خجالت آوره
زیگما
۱ تیر ۱۳۹۳حالا کاری نداریم به اون لینکلن ها که چه زمانی از این سقف ها داشتند
این پونتیاک جی 6 در سال 2004 سقف پانورامیک داشته! پس این حرفت اشتباهه !
“اولین بار در شورولت کروز 2008 از سقف پانوراما در اتومبیلها استفاده شد”
http://en.wikipedia.org/wiki/File:PontiacG6Roof.JPG
و
http://en.wikipedia.org/wiki/Sunroof#Sunroof_Types
البته شاید در نظر شما پونتیاک جی 6 ماشین حساب نشه!
ali pagani
۱۳ دی ۱۳۹۴منظور از اولین بار اینه که اولین خودرویی که به انبوه سازی رسید هست
Mahmoud
۲۸ تیر ۱۴۰۱۱۹۹۹ با ۲۰۰۴ چند سال اختلاف داره ؟؟؟!
در پاسخ به کاربر زیگما دارم میگم : 👆👆
قبل از مثال زدن جمع و تفریق رو یاد بگیرین بابا !!
ضمن اینکه من و یا شما و یا هرشخص عادی که تو خواب و رویاهاش هم تحت هیچ شرایطی ، نمیتونه حتی از نزدیک همچین ماشینشو رو ببینه و یا لمسش کنه ؛
بهتره که اینقدر مبتدیانه ، مسخره و خجالت آور؛ درباره طراحان ، تولید کنندگان و سازندگان چنین خودرویی و یا کمپانی مثل مرسدس بنز صحبت نکنه و نظر نده !😏👌
شاهین
۱ تیر ۱۳۹۳نویسنده ها به همدیگه رحم نمیکنن! :D
زیگما
۱ تیر ۱۳۹۳–__–
هیس
شاهین
۱ تیر ۱۳۹۳خودمو گفتم داداش! :)
خاوری مزراتی
۱ تیر ۱۳۹۳شاهین چطوری داداش؟؟؟
نویسندگان عزیز غلاف کنن :-)
شاهین
۱ تیر ۱۳۹۳سلام خاوری جون! داداش یه مدتی میشه که مثل من کم پیدایی! ان شاالله که مشکل خاصی نباشه و بتونم از نظرات خیلی خوبت استفاده کنم.ارادت
Ehsan
۲ تیر ۱۳۹۳نه دیگه شاهین جان ان سبوی بشکست و ان پیمانه بریخت ( اگر ضرب المثل رو درست نوشته باشم ) :-D ;)
زیگما
۲ تیر ۱۳۹۳اون سه نفری رو که کامنت هیس رو لایک کردن دقیقا میشناسم! :D
احسان جان هیچی نشکسته هیچی هم نریخته
رعایت کنین خواهشا
Ehsan
۲ تیر ۱۳۹۳شوخی میکنم زیگما جان
النته هیس رو من نه لایک کردم نه دیسلایک ، چون اولش متوجه نشدم !
Ehsan
۲ تیر ۱۳۹۳تصحیح میکنم متوجه منظورت نشدم
Ehsan
۲ تیر ۱۳۹۳ببخشید میخواستم مطمئن بشم لایکش کردم :-D
شدیم 4 نفر
شاهین
۲ تیر ۱۳۹۳زیگما جون یکی از اون سه تا خودم بودم! :)
Infinite
۱ تیر ۱۳۹۳با سلام
جناب زیگمای عزیز
در نگارش این مطلب بنده سعی کردم اصل بی طرفی رو رعایت کنم و منظور بنده کپی برداری شرکت های دیگه نبوده و همه ما می دونیم که شورولت شرکت بزرگ، خلاق و قابل احترامیه. گرچه اگر منطقی به همه قضایا نگاه کنیم همه ما نه فقط در موضوع خودرو بلکه در خیلی از موارد به نوعی در حال کپی کردن از دیگران هستیم ولی خب اسم اون رو کپی نمی گذاریم. مثلا ما در بحث تلفن های همراه می تونیم بگیم که گوشی های حال حاضر یک کپی از تلفن های همراه 40 سال پیش هستند؟
در رابطه با سقف های پانوراما بنده با کمک چند منبع این حرف رو زدم. لینک یکی از منابع:
http://hamidcar.com/%D9%BE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/
حالا اگر شما منبع معتبری دارید خوشحال میشم اون رو در اختیار من و سایر دوستان قرار بدید تا بنده اشتباهم رو اصلاح کنم. اگر این بخش از حرف بنده اشتباه بود بنده عذرخواهی می کنم.
با تشکر
زیگما
۲ تیر ۱۳۹۳از نظر من اصل بی طرفی رعایت نشده
وقتی در سال 2004 پونتیاک جی 6 از اون سقف ها داره، اون جمله شما غلطه! یه چیز واضحه.
سندم رو هم گذاشتم بفرمایید برید ببینید
همین بالاست.
Infinite
۲ تیر ۱۳۹۳دوست خوب من نظر شما محترم.
بنده قانع شدم که قبل از شورولت کروز در این مدل پونیتاک هم سقف پانوراما وجود داشته. اما به شخصه دوست داشتم لینکلن ها رو هم ببینم.
احمدرضا بی ام و
۱ تیر ۱۳۹۳چقدر زشته اخخخخخخخخخخ
NASSY
۱ تیر ۱۳۹۳انگار کل مدل های قدیمی و جدید بنز رو ریخته باشی توو مخلوط کن , این به وجود میاد تهش :D
:S:D:D:D:D
احسان(احسان سابق)
۱ تیر ۱۳۹۳بیرونش که زشت و قدیمیه اما از نظر تکنولوژی یه غوله واسه خودش
مهران
۱ تیر ۱۳۹۳اقایون منتقد یه لحظه به این فکر کنید که سال 1375 که پیکان صفر ابهتی داشت واسه خودش یه همچین ماشینی رو تهران می دیدید
من اون موقع 405 میدیدم یه ماه تو فکر این بودم که اون چند تا دکمه روی در راننده چه کارایی انجام میده
hrf
۱ تیر ۱۳۹۳عکسو دیدم یاد خاطراتم افتادم. چقدر من همیشه تو کف این ماشین بودم یادش بخیرررر. دهنم باز میموند …
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ تیر ۱۳۹۳درود .
مرسدس بنز ، پیشتاز در ارائه ی و استفاده ی تکنولوژی
مک میسل
۲ تیر ۱۳۹۳المانی=تکنولوژی
یه پسل باهوش
۱ تیر ۱۳۹۳مال مریخی هاس
کافر مقدس
۱ تیر ۱۳۹۳میپم چرا این یه مورد استثنائا اسم نویسنده رو ذکر نکرده . .
نگو که مارو گیر آوردن تا توش کلی اسکی برن و غلو کنن . . که بگن آره!
واقعا متاسفم پدال
نمیدونم چه جوـه مسخره ای تو این پدال هست که 99%کسایی که اینجا پست میذارن فراتر از 405 glx سوار نشدن بعد مییان ادا Fan و پنکه هارو در مییارن
محمد حسین
۱ تیر ۱۳۹۳سلام به دوستان …. واقعا شاهکاره سقف و شیبی که به عقب کشیده میشه منو یاد آیودی آر8 میندازه
یادش بخیر اولین بار که توی مجله دیدمش عکسش چندین سال توی اتاقم بود
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۱ تیر ۱۳۹۳سلام به همه.
خیلی مطلب اغراق امیزی بود
یه جوری گفته ساخت سال 96 میلادیه انگار مال 60 سال پیشه اگه بحث تکنولوژِی باشه که مک لارن F1 اینو میخوره.
یه ماشین عجیب غریب مسخره که اینقد به به و چه چه نداره. با اون جوی استیک مزخرفش. همون بهتر که یکی از بیشتر ساخته نشده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ تیر ۱۳۹۳درود .
ماشین سوپر اسپورت چه ربطی داره به این ؟؟؟؟
ماشین های سری F مرسدس بنز ماشین های تحقیقاتی هستند . به نوعه میتوان
گفت موش ازمایشگاهی .
این ماشین ها تکنولوژی های جلوتر از زمان خودشون رو داشتند و دارند .
بیشتر تکنولوژی هایی که در این ماشین های سری F خوابیده ، در مرسدس
بنز S کلاس و میباخ استفاده میشد .
مثال :
همین سیستم مجیک بادی کنترل ، اولین نمونش بر روی F700 نصب شد . حالا
با گذشت 7 سال تازه داره خودنمایی میکنه .
نه تنها این ماشین بلکه ماشین هایی که تکنولوژی جلوتر از زمان خودشون
دارند ، به به و چه چه دارند .
چون به نوعی برنامه های اینده ی شرکت رو نشان میده .
نه تنها این ماشین با برند بنز بلکه هر ماشینی و هر برندی .
ایا ماشینی همچون کادیلاک الدرادو به به و چه چه نداره ؟؟؟
ماشینی که در زمان خودش خیلی امکانات و تکنولوژی داشت .
مکلارن F 1 به تولید رسید اما این مدل بنز و مدلهای بعدیش به تولید
نرسیدند . مقایسه ی بدی بود چاپلو جان .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۳درود .
لازم به ذکر است که مرسدس بنز F700 متعلق به سال 2007 است .
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲ تیر ۱۳۹۳درود.
من به هیچ وجه نمیخواستم اینو با F1 مقایسه کنم اگه میخواستم اینکارو بکنم از موتور 6 لیتری v12 اش ایراد میگرفتم که فقط 400 اسب قدرتشه و تو مک لارن 230 تایی بیشتره چون میدونم این کلاس ماشین فرق داره نگفتم. ولی اینقدری که تو این مطلب اغراق شده بود منم لازم دیدم ایندو رو مقایسه کنم
نمیدونم شما مولفه های زیبایی شناسیت چه جوریه ولی خداییش قیافه ای که الدورادو داره قابل مقایسه با این نیس.
از نظر تکنولوژی هم که الدورادو یه ماشین لوکسه نه یه ماشین عجیب غریب (به قول شما تکنولوژیک)پس اصلا برای من مقایسه ی این دو قابل قبول نیس ینی الدورادو اینقد مس این …میه.
من نمیفهمم اخه کی میتونه به جای فرمون جوی استیک بگیره دستش
حالا اون سقف پانورامیک و دوربین به جای اینه قبول ولی طراحی داخلی و کنسولش همینطور طراحی بیرونیش که منو نابود کرده.
Ehsan
۱ تیر ۱۳۹۳یک لحظه تصور کنید ماشین بدون فرمون و گاز و ترمز و کلاچ و دنده ، برای ماشین بازها یعنی وحشتناک یعنی جهنم
VAHID JINPACHI
۱ تیر ۱۳۹۳دسته کمی از هواپیما نداره…
Alpha
۲ تیر ۱۳۹۳با این فرمون حال نمیده
مجتبی
۲ تیر ۱۳۹۳اون ها میان با سلیقت هم بازی میکنن شما به کلاچ و ترمز و دنده و…عادت کردی اون چیزا رو هم اونا یادمون دادن و اگه بخوان کاری میکنن که از این هم خوشمون بیاد ما فقط مصرف کننده که نه فقط کف کننده ایم به نظر من نه تو زمان خودش حتی العان هم یه ماشین رویاییه طراح ظاهرش روان میکنه
امین اریامن
۲ تیر ۱۳۹۳خب در اینکه این یه کانسپت بسیار زیبا و و منحصربه فرد و در زمان خودش شاهکار محسوب می شده شکی نیست.
اما دوستان من متوجه نشدم ک دلیل ارائه این مطلب الان و اینجا چیه؟یعنی به چه مناسبت؟
بهزاد
۲ تیر ۱۳۹۳احتمالا خیلی از دوستان در مطلب به دنبال نکته های نهفته و رازآلود بودن تا ببینند که چی چیزی تو این طرح مفهومی گیرشون میاد!
امیدوارم مطالب پا به پای مخاطبان که هر روز سطح علمی و فنی و درکشون بالاتر میره هم پیشرفت کنه و اینگونه مطالب که هیچ محتوای قابل درکی رو ارائه نمیده کمتر بشه.
محمد حسن
۲ تیر ۱۳۹۳مرسدس c کلاس مدل 2001 با سقف پانوراما ؛ فروشی !!!
http://ipocars.com/vinfo/mercedes_benz/c_class_sports_coupe_tiptronic_panoramic_roof-2001.html
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۳درود .
باتوجه به اینکه پشت ماشین نوشته C . CLASS . اما در حقیقت این ماشین مدل
CLC است .
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2009-clc/
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۳درود .
جا داره از اقای ملک پور کمال تشکر رو به جا بیاورم .
هر مطلبی نقایصی داره . اما نباید نحوه ی برخورد ما طوری باشد که طرف را
دلسرد و کم انگیزه بکنیم . اگر اشکالی هم به مطلب وارد بود میتوان با
سیاست خوب این مهم رو به نویسنده گوشزد کرد . نویسنده ایی که تجربه ی
اولشون بود .
اگر یک خودروساز وارد شاخه ی جدیدی از صنعت خودرو بشه و ایرادی بهش
وارد باشه ، همه از این بعد مینگریم که تجربه ی اواش است اما در مورد
این اقا همچین فکری نمیکنیم . نه اینکه بگم من خیلی میفهمم اما زمانی
هم خودم مطلب غول های 16 سیلندر را نوشتم ، یکی از اشکالاتی که بهش وارد
بود ، استفاده ی زیاد از کلمه ی ( فولکس واگن ) بود که زیگما جان با
پختگی و سیاست این مسأله را به من فهموندند .
در هر حال ممنون از اقای ملک پور که وقت صرف کردند تا این مطلب رو تهیه
کنند تا به اطلاعات ما افزوده شود .
مخلص همه ی بچه های پدال :
میلاد ساسانی .
Infinite
۲ تیر ۱۳۹۳تشکر میکنم از شما میلاد عزیز. همین که وقت گذشتید و این مطلب رو مطالعه کردید یک دنیا ممنون. این به ما دلگرمی میده!
در این که مطلب بنده دچار مشکلاتی بود حرفی نیست و بنده سعی می کنم در مطالب آینده این مشکلات رو حل کنم. امیدوارم مطالب آینده هم برای شما رضایت بخش باشه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۳درود . موفق باشی برادر .
reza
۲ تیر ۱۳۹۳درسته نبود فرمون ، پدال ، اینه بقل ….هیجان رانندگی این ماشینو کم میکنه. اما معلومه هدف از تولید این ماشین استفاده از تکنولوژیه
ولی از یه ماشین مدل 1996 این همه تکنولوژی دور از انتظاره
واقعا بنز(در کل تمام المانی ها) تو تکنولوژی بهترینه
حسين
۲ تیر ۱۳۹۳یاد اون روزایی بخیر که با دیدن این ماشینا توی عکسا و دسکتاپ کامپیوتر اقواممون روحمون براشون پر میکشید. میگفتیم واااای پسر فرمون نداره!!! آینه نداره!!! چقد قشنگه!!!! تنها تفاوتی الان کرده اینه که توی دسکتاپ کامپیوتر خودمون نگاشون میکنیم. چرا بعد این همه سال هنوز بهشون نرسیدیم؟؟؟ هــــــــــی!!
a-x1
۲ تیر ۱۳۹۳من جز اولین لازدید کننده های این سایت و چون کسی نبود کامنت میزاشتم تا نویسنده بدونه یک نفر مطلب رو خونده و کارش مفید واقع شده. (اگه شک دارین برین تحقیق کنین) خیلی متاسفم که بعضی ها اینجا رو چت روم درست کردن و چرت و پرت میگن. کامنت جای خودش ـ چت جای خودش ـ و …. لطفا دقت کنین به کامنت های خودتون و اگه امکان داره محدودیت یک کامنت برای هر کاربر رو اعمال کنید.. قسمت کامنت ها دارای مافیا شده !!
a-x1
۲ تیر ۱۳۹۳بازدید*
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ تیر ۱۳۹۳درود بر شما دوست گرامی .
شما اگر نمیگفتی جزو اولین بازدیدکننده ها بودی ، اینقدر حرف شما برای ما
ارزش داشت که انجام وظیفه کنیم .ربطه به قدیمی و جدید بودن نداره . حرف
درست و حسابی خریدار داره . حرف شما درست ، اما مقداریش رو بگذار روی
امکانات سایت که خیلی محدوده . البته خود پدال هم به این موضوع فکر کرده
و داره حل میکنه . ممنون از صبر شما .
چاپلو. دوستدار فولکس واگن.
۲ تیر ۱۳۹۳شما اگه کامنت هم نمیزاشتی خود سایت امار بازدید روزانه رو نشون میداد
لازم به این همه زحمت هم نبود.
مرتضی
۲ تیر ۱۳۹۳اگه این یه لکسوس یا یه مازراتی یا کادیلاک بود دوستداران آمریکا و ژاپن و .. خودشون رو میکشتند!!!!! (وای خدای من این دیگه ته تاکنولوژیه بقیه بلند بسازن و ببینین بنز بیست سال دیگه هم نمیتونه مثلشو بسازه و وای خدای من عجب ماشینی او مای گاد!!!!) داخل پرانتز حداقل جمله هایی بود که میگفتند مثل همین زیگما که چنان رگ گردنشو باد کرده انگار به مقدسات عالم توهین شده نویسنده دم دستش بود ناخونشو میکشید !!!!!! اون بنز همین الانشم از ماشین ها و تکنولوزی روز چیزی که کم نداره هیچ! جلوتر هم هست چه قبول کنین چه دردتون بیاد!!!
مرتضی
۲ تیر ۱۳۹۳این لینک پانامرا چیست رو کی گذاشته؟؟؟ اینقدر لینک باز کردم گم کردم کی به کیه!! نویسندش یه شوت به تمام معناست حالا به غلط های املایی درج شدش کار ندارم تاریخ شیبیداخ رو هم تحریف کرده!!
hossein
۲ تیر ۱۳۹۳واقعا جای بحثی نمیذاره بنز همیشه برتر بوده و هست.این شاهکار مال 18 سال قبله.یعنی جرقه ذهنی تولیدش دست کم مال 22 سال پیش بوده!!!
من دیگه حرفی ندارم:)
Nissan GTR
۳ تیر ۱۳۹۳از نظر امکانات و تکنولورژی خوبه ولی در کل مضخرفه
مهدی
۳ تیر ۱۳۹۳یادش بخیر سال 1377 تو مجله ماشین پوستر وسط مجله بود هنوزم عکسشو دارم واسه اون زمان فوق العاده بود
احمد
۴ تیر ۱۳۹۳سلام به دوستان پدالی
خیلی دوست داشتنی بود
طراحی این مدل در مرکز طراحی مرسدس در ژاپن انجام شده بود
-sooreNa-
۱۳ تیر ۱۳۹۳سقف L.A. در فراری سوپر امریکای 2005 نیز وجود دارد