لوکس بودن و عملکرد بالا ممکن است متضاد یکدیگر به نظر برسند اما درواقع میتوان سرعت و تجمل را در یک خودرو تجربه کرد
مرسدس بنز و آئودی هردو در سبد محصولات خود، اتومبیلی لاکچری و درعینحال بسیار سریع را دارند. هریک از این شرکتها یک نسخهٔ اسپرت از سدان پرچمدار خود را ارائه کردهاند و آنقدر بدان اسب بخار اضافه کردهاند که تحسین همه را برانگیزد. این دو خودرو، مرسدس بنز S65 AMG و آئودی S8 پلاس هستند که میتوان آنها را سوپرسدانهای مجلل دانست.
با ارباب حلقهها آغاز میکنیم. S8 پلاس به لطف برخورداری از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو، مانند یک جنگنده به نظر میرسد. این پیشرانه قدرت شگفتآور ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر تولید میکند که این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تیپترونیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
این پیشرانه، S8 پلاس را در فقط ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما اگر سرعتی حتی بیشتر از این میخواهید، میتوان بهصورت سفارشی آنرا به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت افزایش داد. این اعداد برای سدان لوکسی با ۲۱۳۰ کیلوگرم وزن واقعاً قابلتوجه هستند.
در سوی دیگر میدان مرسدس بنز S65 AMG قرار دارد که سیلندرهای بیشتری را در زیر کاپوت خود پنهان کرده است. این ماشین مجهز به یک نیروگاه ۶ لیتری V12 بایتوربو است که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و گشتاور شگفتآوری برابر با ۱۰۰۰ نیوتن متر تولید میکند. این توان ویرانگر توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده از طریق پدالهای پشت فرمان به دوچرخ عقب انتقال میابد.
S65 با تکیه بر این پیشرانه میتواند ظرف ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که کُندتر از S8 پلاس است. این امر احتمالاً به این خاطر است که مرسدس بنز با وزن ۲۲۷۰ کیلوگرم، سنگینتر از آئودی است. سرعت این سدان لوکس اشتوتگارتی هم مانند رقیب اینگولشتاتی بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
درهرحال هریک از این دو سدان لوکس آلمانی، تجربهٔ لاکچری فوقالعادهای را در کنار عملکرد بسیار بالا ارائه میکنند که مشابه آنرا در کمتر خودروی دیگری میتوان پیدا کرد؛ اما شما کدامیک از این دو سوپرسدان مجلل را برتر میدانید؟
مشخصات فنی
آئودی S8 پلاس | مرسدس بنز S65 AMG | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶ لیتری V12 بایتوربو |
قدرت | ۶۰۵ اسب بخار | ۶۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۷ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۱۴.۲ لیتر (ترکیبی) |
طول/عرض/ارتفاع | ۵.۱۳/۱.۹۵/۱.۴۶ متر | ۵.۲۴/۱.۹۰/۱.۵۰ متر |
وزن | ۲۱۳۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۱۵ هزار دلار | ۲۲۷ هزار دلار |
منبع: AutoGuide
اقای 918
۲۷ بهمن ۱۳۹۵چقدر این دوراهی برای پولدار هاش سخته ها
هر دو فوق العادن نمیشه گفت کدوم ……..
ولی با احترام من پانامرا توربو بر میدارم :-)
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵تازه این آئودی A8 سال 2010 معرفی شده.
اس کلاس جدید تقریبا آخرای سال 2014.
صبر کنید نسل بعد S8 Plus بیاد.
اون موقع هست که همه باید به احترامش کلاه از سر بردارن.
یه فیلمی هم بود به اسم ” از پاریس با عشق” . با بازی ” جان تراولتا” در نقش یک مامور مخفی. خیلی قشنگه. آخرای فیلم با یک آئودی S8 یک تعقیب و گریز خیلی قشنگ داره.
حتما ببینید و به آئودی عشق کنید
من این فیلم رو فقط به خاطر آئودی S8 نگاه کردم.
حتی من همین الان هم S8 پلاس رو بیشتر از اس کلاس ترجیح میدم. خیلی فرز تر و چابک تره. اس کلاس خیلی حس سنگینی داره. S8 پلاس زمان معرفی همه ی خوبی های پانامرا توربو ،اس کلاس و سری 7 رو داشت. الان قدیمی شده. ولی هنوز سلطانه.
آئودی برای سری 8 جدید دست نگه داشته تا محصولی به بازار بده که همه ی حریفان رو شرمنده کنه.
RS7/ R8/ RS6/ S8 Plus / این 4 تا ماشین رو بی نهایت دوست دارم.
درود بر آئودی.
هر کسی هم میخواد دیسلایک بده.
عشقست آئودی.
ASTON MARTIN
۲۷ بهمن ۱۳۹۵این دورو نمیشه با هم قیاس کرد نمیدونم چرا کردید اینکار رو
قیمتاشون 100 هزار دلار فرق میکنه مقیاس اصلی قیاس دو خودرو قیمته
اینام فقط از نظر قوای محرکه برابر هم آورده شدن و حرفی از هندلینگ،اپشن ها و سایر مسائل زده نشده
یه کلیپ از کورسشون میزاشتین اقلا
ایلیا
۲۷ بهمن ۱۳۹۵انصافا حرف ندارن این دوتا ماشین…. آیودی رو باید با کت شلوار و کروات مشکی سوار شی خیلی مردونست
vahid porsche
۲۷ بهمن ۱۳۹۵پرواضحه که مرسدیز بهتره از نظر سطح امکانات و لوکس بودن اونم به خاطر دوبرابر بودن قیمتشه
ولی آئودی با نصف قیمت پرفورمنس مشابه ای داره
به بودجه ات بستگی داره که کدومو انتخاب کنی
خسرو
۲۷ بهمن ۱۳۹۵در مقابل مرسدس / ائودی بیشتر شبیه ادا بازیه . همیشه مرسدس ..
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵فقط آئودی.
خسرو
۲۷ بهمن ۱۳۹۵اقا مجید پس چرا شعار مرسدس رو حک کردی جلو اسمتون
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۷ بهمن ۱۳۹۵خسرو جان همش این نیست تازه.
آواتار من ، همین اسبی که میبینی ، علامتی بوده که ارتش اشتوگارت ازش استفاده می کرده. بهش میگن Prancing Horse
اشتوگارت هم محل قرار گیری 2 شرکت خودروساز بزرگه.
مرسدس بنز ، پورشه.
گذشته از این ، این اسب آرم فراری هم هست.
BMW هم در مقطعی از زمان روی هواپیما هاش از این آرم استفاده می کرده.
پس در واقع در آواتار من اسم 4 خودروساز وجود داره.
پورشه ، فراری ، BMW و مرسدس بنز !! (حال کردی؟؟)
شعار بنز رو هم که شما میبینی.
پس من طرفدار بنز هم هستم.
_________________________________________________
ولی رفیق ،وقتی میگن فقط بنز یا مثلا فقط نیسان که حریف مقابلش یک رقیب ضعیف و دست و پا بسته باشه. شما جوری میگی فقط مرسدس انگار آئودی هیچ چی نیست. شما میگی آئودی ادا بازیه. این حرفت درسته ؟
آئودی شرکت خیلی بزرگ و قدرتمندیه.
خیلی وقت ها بوده زمان هایی که آئودی تونسته یک تنه پشت بنز و BMW رو به خاک برسونه. ( البته برعکسش هم نمیگم نبوده).
در مورد آئودی خوب نیست بگی ” ادا بازی ”
من گفتم فقط آئودی تا شما بدونی آئودی شرکت حقیر و بی دست و پایی نیست.
آئودیR8 کافیه تا برای یک عمر عاشقت کنه.
sadegh
۲۷ بهمن ۱۳۹۵کلاسsبنز کلا خیلی خوبه
سعید
۲۷ بهمن ۱۳۹۵قیمتاشون درست زدید؟ بنز تقریبا دوبرابر ائودی قیمتشه؟ اگر قیمتا درست باشن ائودی خیلی بهتره
Mahdi DODGE
۲۷ بهمن ۱۳۹۵بدون در نظر گرفتن قیمت ائودی بازم بهتره
امير علي
۲۷ بهمن ۱۳۹۵کلاس اس همیشه یه پیشگام توی بخش لوکس خودروها بوده و هست..
ولی آئودی بیشتر اسپرته مخصوصا که برچسبه کوآترو بهش چسبیده که نشون میده این ماشین بیشتر خوی اسپرت و جنگجو داره …
پس نتیجه میگیریم ..
اگه لوکس بودن مهمه: مرسدس بنز
اگه اسپرت بودن و سرعت مهمه: آئودی
مسعود
۲۷ بهمن ۱۳۹۵خب آئودی کواترو هست که سریعتره. اگه مرسدس هم 4MATIC بود یه چیزی توو مایه های E63 جدید یا حداقل همین آئودی در میومد. اونهمه گشتاور رو فقط با دو چرخ عقب کنترل کردن نتیجه ش همین میشه دیگه
Omid622
۲۷ بهمن ۱۳۹۵به نظرم همگی دس نگه داریم تا نسخه جدید آئودی و نسخه فیس لیفت بنز بیاد بعدش رای گیری بزارید
ویه نکته سدان های آئودی بیشتر مدل هایRs7 و Rs3 بیشتر به دل مینشینه
اعتمادیان
۲۷ بهمن ۱۳۹۵درسته که مرسدس ظاهرا بهتره ولی حقیقت فقط این نیست . اگر همه ما بر فرض 500 هزار دلار داشته باشیم کدامیکی از ما در خرید آئودی با این عظمت و قیمت 115 تایی در برابر مرسدسی 225 هزاردلاری لحظه ای شک میکنیم ،آقا 110 هزار اختلاف قیمته کم پولی نیست .
مگر اینکه ثروت خریدار به حدی باشد که این رقمها چندان مهم نباشد .
سینا
۲۷ بهمن ۱۳۹۵توی آئودی جا برای تفنگ نداره….
Saied
۲۷ بهمن ۱۳۹۵اقا با s65 رقابت نکنن سنگین تره
حسین
۲۷ بهمن ۱۳۹۵هردوی این خودروها قابل احترام و ستایش هستن اگرشما فردی احساسی و متعصب باشید حتما انتخاب شما بنز خواهد بود چون مدت زیادی از ورود بنز به ایران میگزردو همه با آن آشنایی دارند ولی اگر با عقل این دو خودروی لوکس را با هم مقایسه کنیم میبینیم که آئودی در اروپا از محبوبیت بیشتری برخوردار است. مصرف پایینی داشته و اگر مدیر یک شرکت هستین و در حال باز گشت به خانه جویای آدرنالین هستید فقط کافیست که پای خود را روی پدال گاز بگزارید تا هم در خط مستقیم بنز را شکست دهید و به لطف سیستم چهار چرخ محرک کواترو در سر پیچ نیز بنز در آینه شما قابل رویت خواهد بود
https://www.youtube.com/watch?v=zonjK4QIeNE
درگ این 2 خودرو تست از مجله CarAdvice.com
ace
۲۸ بهمن ۱۳۹۵کملا مشخصه S8 بهتره.
Tirdad
۲۸ بهمن ۱۳۹۵بنز تو مدل های ۶۵ پول ارث باباشو میگیره اصلا معنی نداره این قیمت باز ۶۳ منطقی تره هم شتابش بیشتره این موتور هم مصرف سوختش وحشتناک هست هم واقعا ارزش خرید نداره آدم با این پول فراری لامبورگینی بنتلی مازراتی مکلارن استون مارتین یا یک پانامرا ۴اس با یه x6m میگیره ادم
swedish arrogant tiger
۲۹ بهمن ۱۳۹۵دادا ماشین هرچی خاص تر میشه پولش بیشتر میشه.
دوم اینکه پانامرا و اکس 6 اصلا تو سگمنت و کلاس این ماشین نیستن بخوای مقایسه کنی.
سوم اینکه پورشه و بی ام و بد نیستن ولی استون مارتین در حدی نیس که با بنز مقایسه بشه و در نهایت آرم بنز می ارزه به کل شرکتای مضخرف بنتلی.و رو لز رویس و استون و همه انگلیسی های آشغال
vahab
۲۸ بهمن ۱۳۹۵این دو خودرو در بازار آمریکاه دارای دو رده از بازار هدف کاملا متفاوت هستند. هردو خودرو از نظر مهندسی زیاد شاید با هم فرق نکنند به غیر از برخی از تجهیزاتی که هر کمپانی برای جایگاه خودش در بازار تشخیص میده که استفاده بکنه یا نه. ولی در مورد برند مرسدس که بزرگترین خودرو ساز لوکس در بازار به خصوص در امرکا هستش دو تا چیز هستش که یک آئودی خیلی با اونها فاصله داره.1 اینکه برند مرسدس سابقه خیلی طولانی در خودروسازی داره و شاید اولین خودرو ساز دنیا هم بشه نام برد ازش و دوم اینکه همیشه از نظر مهندسی و ارائه تکنولوزی نوین رهبر بازار بوده و نکته آخر اینکه فردی که مرسدس رو انتخاب میکنه علاوه به اینکه همه این مزایای مهندسی و تکنولوزی برتر رو صاحب میشه ، یک پرستیز و جایگاه خاص اجتماعی رو هم مالک میشه که این سطح اجتماعی از سبک زندگی رو نه آئودی که هیچ خودرو دیگری قادر به ارائه اون نیست. چیزی نیست که بشه با مهندسی اون رو ساخت.
ace
۲۸ بهمن ۱۳۹۵پرستیژ اجتماعی …. همین پرستیژ ملت های جهان سوم رو بدبخت کرده.
swedish arrogant tiger
۲۹ بهمن ۱۳۹۵لوکس فقط بنز اس کلاس .آئودی هم خوبه ولی با تمام احترامی که براش قائلم بنز.فقط بنز?
Aryan
۲۲ اسفند ۱۳۹۵فقط ارباب حلقه ها شتابش بیشتر و قدرتش کمتر و این یعنی یک مهندسی دقیق روی بدنه که وزن خودرو رو نسبت به رقیبش کم می کنه.در ضمن مصرف سوخت شما کمتر و طبیعت دوست تره