گزارشهای تازه نشان میدهند که نسل بعدی مرسدس بنز SL کلاس شالودهٔ مشترکی با AMG GT خواهد داشت. این کار در تلاش برای افزایش قدرت مشهورترین کانورتیبل مرسدس انجام میگیرد. همچنین جالبتوجه اینکه به گزارش Autocar، بخش عملکردی مرسدس بنز یعنی آامگ، در کنار نسخهٔ رودستر AMG GT که بهتازگی معرفی شده است، در حال کار جهت توسعهٔ مهندسی جدیدی برای نسل آیندهٔ SL است.
با اتخاذ شالودهٔ AMG GT، ترکیب قرارگیری پیشرانه، گیربکس و دیفرانسیل در SL جدید برای ایجاد بهترین توزیع وزن ممکن، بهینهسازی خواهد شد. علاوه بر این، SL سیستم تعلیق دو جناقی را هم از GT اقتباس خواهد کرد و همچنین سیستم اختیاری کنترل بادی بدنه نیز برای آن ارائه خواهد شد؛ اما شباهت میان این دو مدل به همینجا ختم نمیشود. نسل جدید SL مانند GT دارای پانلهای بدنهٔ آلومینیومی سبکوزن خواهد بود و همچنین میلگاردان فیبر کربنی را هم از برادر اسپرتتر و چالاکتر خود به عاریه خواهد گرفت.
در بخش پیشرانه، نسل آیندهٔ SL کلاس مجهز به یک پیشرانهٔ شش سیلندر جدید به همراه یک موتور الکتریکی کوچک ۱۵ کیلوواتی و یک توربوشارژر الکتریکی خواهد بود که درمجموع در حالت استاندارد ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. همچنین یک نسخهٔ AMG جدید نیز با ۴۵۰ اسب بخار قدرت به طیف مدلهای SL اضافه خواهد شد. علاوه بر این، مدلهای SL63 AMG و SL65 AMG نیز برای اولین بار از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربوی مدل E63 AMG استفاده خواهند کرد.
kasra
۲۸ آذر ۱۳۹۵اس ال 65/63 با انجین 8 سیلندر 4 لیتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه همون 12 سیلندر 6 لیتری و 8 سلیندر 5.5 لیتری چه مشکلی داشتد؟
خیلی بدم میاد از حجم موتور کم قدرت یه انجین بزرگ تر گرفته بشه، واسه بهتر کردن میشد از همون 5.5 لیتریه به جای 577 اسب بخار، 600 اسب بخار نیرو گرفت یا با همون 577 مصرف سوخت رو بهینه کرد ولی کم کردن حجم موتور خیلی عذاب داره، مثل ولوو ایکس سی 90 که همه چیزش عالیه ولی موتورش خیلی مزخرفه.
واسه مرسدس که قدیمی ترین خودرو ساز جهانه خیلی بده که انجین هاش اصالت ندارن و هر نسل یه چیزی میاره.
MPH
۲۸ آذر ۱۳۹۵درسته خیلی عذاب آوره ولی چاره ای نیست همه خودروسازا این کارو میکنن وکم کم موتورهای حجیم خداحافظی میکنن…….
MPH
۲۸ آذر ۱۳۹۵“واسه مرسدس که قدیمی ترین خودرو ساز جهانه خیلی بده که انجین هاش اصالت ندارن و هر نسل یه چیزی میاره”
خب وقتی نسل یه خودرو عوض میشه یکی از مواردش هم موتوره دیگه،البته بیشتر وقتا موتورهای قبلی بهینه میشن تا بخواد کلا یه چیز جدید باشه
کوچک شدن موتور یه قضیه جهانیه و ربطی به مرسدس نداره الان شما از فورد بگیر تا فراری همشون درگیر کم کردن حجم ان و این قضیه با اصالت مرتبط نیست،برای پیشرفت باید همراه با بقیه دنیا جلو بری نه این که ساز خودتو بزنی…..
elemento
۲۸ آذر ۱۳۹۵موتور کم حجم چه ربطی به اصالت داره ؟
موتور های کم حجم اصالت ندارن؟
یک کم هم باید به فکر زمین باشیم
احمد باقری
۲۸ آذر ۱۳۹۵این میتونه هم مراحل کار و هم هزینه ها رو کاهش بده.
Efk
۲۸ آذر ۱۳۹۵حالا شد sl کم اسمی نیست باید درخور اسمش باشه این ماشین
سیدامین فاخر
۲۸ آذر ۱۳۹۵آره چون پلت فرم GT از SL بهینه تر و اسپرت تره
تصمیم به انجام چنین کاری گرفتن امیدوارم نتیجه کار یه چیز کاملا مجزا ازGTبشه
نه در حد یه فیس لیفت مینور
fcmz
۲۸ آذر ۱۳۹۵یه جا خوندم که نسل بعدی 4نفره باسقف نرمه!!!
واقعا از این تصمیم بنز شکه شدم. خدا کنه این تصمیم عملی نشه.
یاس ی
۲۹ آذر ۱۳۹۵سیاوش عزیز تجربه ثابت کرده که کسی از خرید رنو ضرر نکرده، چون ماشینهاش کم استهلاک هستن و دردسر کمی دارن، کپچر هم بر عکس مدلهای مگان قدیمی و ال 90 ظاهر به روز و قشنگی داره، اکثر کسایی که مگان و ال90 داشتن از بی دردسری ماشینهاشون تعریف میکنن.
خسرو
۱۷ دی ۱۳۹۵SL فقط R230 //