مرسدس بنز با حضور لوئیس همیلتون و والتری بوتاس حرف اول را در مسابقات فرمول ۱ میزند و هفت بار پیاپی قهرمان این رشته ورزشی پرطرفدار شده است. متأسفانه مسابقهای وجود دارد که مرسدس برنده آن نبوده و در این مسابقه رانندگان درگیر نیستند.
مرسدس گفته خودش را از مسابقه تکنولوژی خودران کنار کشیده است. در نظر داشته باشید که این موضوع به تکنولوژی خودران سطح ۳ بکار رفته در مرسدس S کلاس ۲۰۲۱ و همکاری اخیر دایملر و ویموو برای تولید کامیونهای خودران ارتباطی ندارد.
هدف همکاری دایملر و ویموو تولید کامیونهای خودران سطح ۵ برای استفاده عمومی میباشد. ویموو قبلاً با معرفی تاکسی ربات خودران در ماه اکتبر چنین تکنولوژیای را معرفی کرده است. البته این موضوع فعلاً یک هدف برای مرسدس است.
یکی از سخنگوهای مرسدس به یکی از رسانههای آلمانی گفته است:
ما در هیچ مسابقهای که نتوانیم پیروز شویم حضور نخواهیم یافت.
همین پنج سال پیش بود که خبرهایی درباره توسعه خودروهای خودران مرسدس بنز منتشر شد. اولین اتوبوس خودران مرسدس نیز آن زمان معرفی شد و توانست مسیر ۲۰ کیلومتری در آمستردام را بدون حضور راننده در پشت فرمان طی کند. این امر باعث شد مرسدس پیشروی تکنولوژی خودران باشد.
اما وضعیت تغییر یافته و حالا ژرمنها تائید کردهاند در چنین مسابقهای حضور نمییابند. این خودروساز مشهور اظهار داشته استراتژی خود را تغییر خواهد داد. از نظر مرسدس بنز، تکنولوژی اشتراک خودرویی دیگر سودده نیست.
سخنگوی مرسدس در ادامه اظهارات خود گفته است:
سرمایهگذاران ما نه تنها انتظار فروش بالا بلکه انتظار سود را نیز دارند.
اولا کالنیوس رئیس مرسدس بنز نیز در حرکتی قابلتأمل سرمایهگذاری برای تحقیق و توسعه در زمینه حملونقل خودران را قطع کرده است. همکاری قبلی مرسدس بنز و ب ام و برای تولید خودروهای خودران نیز لغو شده است.
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۹?
Elmiraj
۱۵ آبان ۱۳۹۹اینم پا پس کشید…..
شما لوکس بساز کافیه…
RezaRs
۱۵ آبان ۱۳۹۹سایبر تراک دوس دارین؟ عجیبه ندیده بودم
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹*سایبرفرغون
MASIHA
۱۵ آبان ۱۳۹۹????
Sina
۱۵ آبان ۱۳۹۹سایبر مکعبی?
واقعا سایبرتراک رو نمیدونم چه کسی طراحی کرده?
هیچ خلاقیتی توش وجود نداشته.
و بعدش بعضیا رو با این حرف که فضاییه و فلان همه رو فریب داده.
یه کمپانی که هیچ خلاقیتی نداره.
کابین ماشیناش هیچ جزییاتی نداره ، فقط یه صفحه و یه فرمونه (اس کلاس هم یه صفحه بزرگ داره ولی حداقل جزییات دیگه ای تو ماشینش گذاشته) چهره ی جلوی مدل ۳ و y اصلا زیبا نیست
تسلا فناوری های خوبی داره و پیشرفت خیلی خوبی داشته ولی قابل قیاس با مرسدس بنز نیست و نخواهد بود!
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹@sina
منم کاملا موافقم هیچ جزئیاتی نداره کابین ماشیناش مدل y و 3 هم بشدت زشتن
اصالتم هیییییچی نداره الان کسی ندونه اصلا به فکر خطور نمیکنه مدل s با سایبرگاری هردو مال تسلا ان
MaFi
۱۵ آبان ۱۳۹۹از داخل اس کلاس جدید خیلی خوشم اومده
فقد وقتی با صفحش کار میکنی باید نگاهتو کامل از جاده برداری
R@min
۱۵ آبان ۱۳۹۹همون لوکس ساختن خودش حاصل یه قرن تجربس… دو تا تبلت گذاشتن تو ماشین که کاری نداره. ایلان ماسکم هر سال فقط وعده میده. هیچ اتفاقی خاصی نمیوفته. فقط برد ماشیناشو بیشتر می کنه.
Elmiraj
۱۵ آبان ۱۳۹۹دو تا تبلت گذاشتن اگه کاری نداشت که همین مرسدس تقلیدش نمیکرد…!!!!
افزایش همزمانی بُرد و قدرت ( از همان موتورها و باتری قبلی ) با یه آپدیت نرم افزاری هم آنقدر پیچیده و چالش برانگیز هست که تا اینجای کار فقط تسلا هست که از پسش براومده…
R@min
۱۵ آبان ۱۳۹۹حالا که همه دارن همین کارو می کنن. قدرت ماشیناشم تغییری نکرده. من خودم از کابین اس کلاس جدید خوشم نمیاد ولی نسبت جزئیات کابینش با کابین تسلا میلیون ها کیلومتر فاصله داره. البته اینم کار شاخی نیست که یه میلیاردر اونم تو آمریکا کلی سرمایه بریزه و 4 تا ماشین برقی بسازه. بحث تونستن نیست بحث سرمایه و زمانه. مرسدس همزمان داره تو اکثر کلاسای خودرو رقابت می کنه. تو دنیای موتور اسپرتم که این اندازه هزینه 4 5 کمپانی خرج داره ( توسعه یه موتور فرمول 1 با یه جعبه باتری مقایسه کنی بد نیست ). عظمت برندایی مثل مرسدسو با یه کمپانی تکنولوژی محور زیر سوال نبرین خواهشا. قبلنم گفتم خیلیا تو این دنیا آرزوشونه یه گلگیر مرسدس لمس کنن. اینا یعنی اعتبار ابهت عظمت. تسلا و مثل تسلا باید حداقل یه قرن باید برای رسیدن به اینا تلاش کنن شاید برسن.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۳۹۹من که کاری به این حرفها ندارم و فقط منتظرم ببینم چه موقع خودروهای برقی به حد نهایت کاراییشون میرسند که برم ماشینای خودمو برقی کنم و از شَرِ بنزین زدن راحت بشم و نیازی هم نباشه دیگه به خرید ماشین جدید فکر کنم و فقط قوای فنی را آبدیت به روز کنم .
اون روز میرسه و دیدیم که چند روز پیش یه شورولت بلیزر برقی شده بود و مطمئناً در آینده بیشتر و بیشتر میبینیم و اگر بردشون به بالای ۱۰۰۰km برسه و شارژشون سریع بشه ، خودم پیشقدم میشم که پروژه جایگزینی قوای فنی را در ایران انجام بدم .
ممد ژانگولر
۱۵ آبان ۱۳۹۹المیراج چه دل پری از مرسدس بنز داری
اصلا فکر نمیکردم انقدر غیر منطقی باشی و رو نظراتت خیلی حساب کرده بودم
اون موقع که تو آمریکا با خر و اولاغ رفت و امد میکردن مرسدس بنر اولین خودروی جهانو ساخت که اگر به مشکل جنگهای جهانی بر نمیخوردن ۲۰ سال پیش ماشینای خودران میدادن بیرون الان هم پرنده
من خودم عشق آمریکایی و تسلا هستم ولی قضاوتت راجب پدر خودروسازی جهان خیلی بی انصافی بود
بطری آب تو دستام شکست ☹️
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹داداش رامین
موقعی که تسلا به الان مرسدس برسه اون موقع مرسدس 200 سال سابقه داره!!!!!!! پس هیچوقت به پای مرسدس نمیرسه هییییییچوقتتتت
مانی
۱۵ آبان ۱۳۹۹مرسدس از تسلا تقلید کرد؟حالت خوبه؟
هرچی به فکرت میرسه که نباید به زبون بیاری
وگرنه تاحالا چندین بار از دست کاربرهای پدال حسابی شاکی میشدی
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹متاسفم برات که بعد 1700 تا کامنت تسلا رو بالاتر از مرسدس میدونی
کیانوش
۲۵ دی ۱۴۰۰مرسدس تقلید کرده .کابین مرسدس با تسلا مثل شب و روز با هم تفاوت دارن در ضمن حتی قبل از اینکه تسلا به وجود بیان کمپانی های بزرگ خودروهای مفهومی با صفحه نمایش بزرگ ساخته بودن به عنوان الگویی واسه اینده خودرو ها مرسدس درسته بعضی صفحه نمایش گذاشته اما هنوزم میشه بدون اینکه از تاچ صفحه استفاده کرد کل تنضیمات رو تغییر داد ه اینکه مثل تسلا ی تبلت عمودی بزاره وسط کابین بدون هیچ سلیقه ای حتی بخوای سرعتت خودرو رو بفهمی باید سرت رو بچرخونی و وسط داشبورد رو ببینی اما مرسدسعلاوه بر اسکرین پشت فرمان ی صفحه واقعیت افزوده خیلی بزرگ هم گذاشته رو اس کلاس نمونه نداشته تا الان حتی او هواپیماها هم
Hadi
۱۵ آبان ۱۳۹۹.
.
ما در هیچ مسابقهای که نتوانیم پیروز شویم حضور نخواهیم یافت……
The best or nothing…
بهترین یا هیچ…
مسعود
۱۵ آبان ۱۳۹۹البته لوکس ساختن رو خیلیا میتونن انجام بدن .
ولی فروختنش کار هر کسی نیست.
اینجاست که پای اصالت وسط میاد.
Hadi
۱۵ آبان ۱۳۹۹(ما در هیچ مسابقهای که نتوانیم پیروز شویم حضور نخواهیم یافت)…
The best or nothing……
بهترین یا هیچ……??
پیمان
۱۵ آبان ۱۳۹۹ایلان ماسک سیگار خود را روشن و با لبخند به کارخانه جدید خود در تگزاس و برلین نگاه میکند.
Reza
۱۵ آبان ۱۳۹۹اینکه فکر کنیم همه خودروهای آینده خودران خواهند بود یه اشتباه بزرگ هستش . بخصوص توی رالی ها و مسابقات . . . امکان نداره که خودرو ها خودران باشن. حالا خودروهای سنگین یه چیزی ولی تو بخش سوپراسپرت و هایپراسپرت هام همینطور ، یه میلیاردر چند میلیون دلار میده که صدای انجین رو با گاز دادن حس کنه نه اینکه به خودرو آدرس رو بگه اونم بگه چشم.
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹ی سوال؟
چطور با خودت فکر کردی تو مسابقه ماشین ها ممکنه خودران بشن؟اصلا چطور به ذهنت خطور کرد؟غیر از خود ماشین اصلی ترین بخش مسابقه مهارت رانندس بعد بیان راننده رو حذف کنن رقابت بشه بین برنامه نویس ها هرکی برنامه بهتر بنویسه؟؟
Reza
۱۵ آبان ۱۳۹۹خودران نمیشن در واقع کنترل از راه دور میشن ، اونم شایدم
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹اون که میشه همون ماشین کنترلی خودمون!!!!!!!الانشم هست
Reza
۱۵ آبان ۱۳۹۹اسباب بازی رو عرض نکردم واقعی رو گفتم مثل پهپادهای کنترل از راه دور
Mohammad
۱۵ آبان ۱۳۹۹اینم ترسید نیمه کاره ول کرد خب مشخصه وقتی تسلا باشه کی میتونه باهاش رقابت کنه
R@min
۱۵ آبان ۱۳۹۹مرسدس و امثال این برند مثه تسلا کلا سه چهار تا ماشین تولید نمی کنن و کلی درگیری و مسئله دارن. مرسدس هم تو بازار لوکسه هم اسپرت هم سوپر اسپرت و جدیدا هایپرکار و حالا مسابقات موتور اسپرت به کنار. توسعه و هندل اینا چندین میلیارد هزینه و هزاران ساعت کاره. اون عده ای که میان مسخره می کنن به این مسائلم توجه کنن. فناوری خودرانم هنوز اول راهه و چندین دهه زمان می بره تا کاربردی بشه. تصمیمشون کاملا درست بود.
Sina
۱۵ آبان ۱۳۹۹لیست ماشینای تسلا:
مدل۳،مدل اس،مدل y،مدل X
بنز:
CLS ,SL ,S, E ,E cope ,C cope,A,A Sedan ,GLS ,GLB ,GLC
B ,GLA ,G ,CLA ,GT ,GTS ,GT 4 ,GT R ,V
و مدل های AMG از اینا
مدل های قدیمی تر:
,CLK ,S cope ,GLK ,GL ,CL ,SLS ,SLR ,X
??
فقط این لیست به تنهایی قدرت بنز رو به اونایی که تسلا رو باهاش مقایسه میکنن نشون میده!
MaFi
۱۵ آبان ۱۳۹۹داداش میدونی تسلا برا کی عه؟؟؟
2003
حالا میدونی بنز برا کی عه؟؟؟
1926
یعنی77 سال قبل از تسلا….
اگه تسلا عم برای همون موقع ها میبود قطعا اینهمه مدل داشت
درضمن قراره نسل جدید مدل اس هم 2022 معرفی بشه
سهند
۱۵ آبان ۱۳۹۹پس استراتژی جدید مرسدس بنز چیه؟
سورنا
۱۵ آبان ۱۳۹۹اینا همش حرفه و … وگرنه بنز هم به مرور زمان میبینه دنیا داره میره به اون سمت و چه بخواد چه نخواد باید بره تو رقابت وگرنه از دور خارج میشه
R@min
۱۵ آبان ۱۳۹۹از دور چی خارج میشه ؟؟ به جز تسلا و بی ام و کی داره کار میکنه رو این موضوع ؟ چند درصد جمعیت دنیا دسترسی دارن ؟
made in USA
۱۵ آبان ۱۳۹۹تویوتا روزی 13000تا15000 البته مطمن نیستم یه جا خوندم در روز خودرو تولید میکنه بدون هیچ یک از این تکنولوژی ها مردم جونشون برای تویوتا درمیاد (مردم همه جا)
تسلا فقط به فکر افزایش سهام و پوله همین رو بس همه جا گفتم و میگم
حالم دیگه داره از تسلا و دنیا خودرو بهم میخوره
امید وارم پدال این کامنت منو بزاره خیلی وقته کامنتای منو حذف میکنه نمی دونم چرا
سورنا
۱۵ آبان ۱۳۹۹نوکیا هم یه زمون همین فکرو میکرد که نابود شد با اومدن ایفون همه مسخرش میکردن و الان میبینیم تو کمتر از ۱۰ سال به کجا رسید ایفون : )
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹اگه چیزی از صنعت خودروسازی بدونی پس اینم میدونی که گوشی با ماشین خیلی فرق داره تو صنعت خودروسازی اون کمپانی که سابقه بیشتر داره مردم بهش بیشتر اعتماد میکنن تا اون کم سابقه تره مثالش هم همین کمپانی های تازه تاسیسی که هایپرکار میدن ، ولی اصلا چقدر بهش توجه میشه؟وقتی لامبورگینی هست ، بوگاتی و فراری و پورشه و پاگانی و کوینیگزگ هست دیگه کسی از این تازه تاسیس ها نمیخره؟چرا؟چون میگه این همه پول بدیم به کمپانی تازه کار؟خوب وقتی برند معروف تر و شناخته شده تری هم هست چرا مثلا باید زنوو یا w موتورز خرید؟
MASIHA
۱۶ آبان ۱۳۹۹نوکیا زمانی از آیفون خورد که فکر می کرد بی رقیبه!
مرسدس بی کارنمیشینه
محمد
۱۵ آبان ۱۳۹۹با زبون خودش داره میگه توان رقابت ندارم بعد اقایون کلکسیون دار انواع بنز میان میگن حتما بدرد نمیخوره این تکنولوژی!!!!!!!خود دکتر زیچه مدیر سابق بنز میگفت هر کی تو ماراتن خودران و اینده دیجیتال نباشه محکوم به فناست حالا شما کاسه داغتر از اشی؟ عجبا!!!!
Ramin
۱۵ آبان ۱۳۹۹بنز دید نمیتونه خودران بسازه اگه بسازه کی قرار پول برندشو بگیره……
بنز پول برند میگیره. حساب کرد اگه خودران هم بیاره روی ماشین قیمت از رولز رویس بیشتر میشه کلا پا پس کشید.
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹هرچی هست از گاری و فرغون سازی تسلا بهتره
MASIHA
۱۶ آبان ۱۳۹۹افرین.
تو منقلب هستی انقلاب کن بنز رو بکوب زمین.
به لطف تو یه روزی می رسه که دنیا روی کیفیت پایین بنز و قیمت های هنگفتش و امنیت و امکانات و پرستیژ افتضاحس رو نمیبینه.
پشمام
حسین دهمرد
۱۵ آبان ۱۳۹۹شاید بگین توهم توطئه و اینا ولی مشکوکه.شرکتی که اینهمه سرمایه گذاری کرده حالا یهو پا پس بکشه (پدر خودروسازی جهان) اونم واسه تکنولوژی هایی که قطعا تو آینده ی خودروسازی نقش مهمی داره. به نظرم مجبور شده به خاطر تسلا کنار بکشه.
رقابت همیشه به نفع مصرف کننده بوده
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹نظر بقیه رو نمیدونم ولی خودم فکر میکنم خیلی ها خودشون دوست داشته باشن رانندگی کنن من خودم ترجیح میدم خودم رانندگی کنم تا اینکه بشینم تا به مقصد برسم حالا نظر بقیه رو نمیدونم ولی فکر میکنم خیلی از این تکنولوژی استقبال نکنن خوب میرن راننده میگیرن ایمن تر هم هست
Dr.Ahmadreza2002
۱۵ آبان ۱۳۹۹جدا از همه بحثا این عادت المانیاس
وقتی قرار نیس پیروز شن پا پس میکشن
ولی ولی ولی یکیو میشناسم که چه ببره چه ببازه پا پس نمیکشه
میدونین که…
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۶ آبان ۱۳۹۹کی؟
bmw رو میگی یا پورشه؟
\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۵ آبان ۱۳۹۹یا بهترین یا هیچ
این شعار مرسدس بنزه
فک کنم سرمایه گذاری جدید بنز تو اسپرت سازی و سوپر اسپرت سازیه…
بنظرم تو جنگ خودرو های خودران بی ام و برنده میشه….
پیام من به بی ام و:
باوارایی آبروی آلمان پیش توهه پس مرد باش و پیروز شو✊???
ولی به احتمال خیلی زیاد مرسدس بنز توی آینده حتما اقدام میکنه….
من مطمئنم…..
\\\|♧|///
Hl>i
۱۵ آبان ۱۳۹۹واقعاً یه چالش بزرگیه این خودران و هزینه بر مگر یک خودروساز چقدر توان و هزینه داره که هم بخواد جواب الکتریکی بده هم خودروبسازه هم بخواد تو خودران سرمایه گذاری کنه مرسدس هم صداش در اومده
در ماه های گذشته وضعیت بدمالی خودروسازان و بحران کرونا باعث شده تا ساخت ماشین های خودران از فهرست اولویت های انها خارج شود و واقعا هم حق دارن اصلاً بهتر در زمینه خودران شرکت های اینترنتی که یه کوه سرمایه دارن مثل الفابت با زیرمجموعه ویمو(waymo) یا فروشگاه اینترنتی امازون با برند زوکس یا اپل یا شرکت های تاکسیرانی مثل اوبر و لیفت سرمایه گذاری کنند که میکنن
البته شرکت امازون با زیرمجموعه اش زوکس در خودران فعالیتهای زیادی کرده جدیدن سهام شرکت ریویان هم خریده و در حال ساخت ماشینی است که از ابتدا فرمان ندارد و در اصل خودران خودران است
در اینده در صنعت حمل و نقل و تاکسیرانی خودران میتونه خیلی ارزشمند باشه
البته در دنیای اینده همه چی به سمت هوشمند شدن میره و از دور کنترل شدن و در این راه خودروها تنها نیستن مثلاً خانه های هوشمند که چند ساله شرکت مادر گوگل همان الفابت در حال سرمایه گذاری در اتوماسیون خانگی با زیر برند نست، هرچیزی که باعث راحتی و ایمنی زندگی شود لازم است
+|<i
erfan
۱۵ آبان ۱۳۹۹اره دیگه،وقتی بهترین خودران جهان اول برای کادیلاک بعدش تسلا و فورده
انگیزه ای برای رقابت نمیمونه :)
MASIHA
۱۶ آبان ۱۳۹۹اره درست میگی کاملا.
علی
۱۵ آبان ۱۳۹۹با سلام
یکی از مهمترین دلایلش که تو این مقاله نیومده اینه که خود دایملر مادر از سهامدارای تسلا هست (اصل مقاله رو تو نت بخونید)و دلیلی نداره با سهامی که داره رقابت کنه تصمیم گرفته از خود تسلا استفاده کنه .این منطقیه
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۶ آبان ۱۳۹۹آره این منطقیه
راستی سایت اصلی که این مقاله رو گذاشت اگه میشه لینکش رو بذارید ممنون میشم….
کیانوش
۲۵ دی ۱۴۰۰فکر کنم اشتباه این خبر گفتن تو سرویس های اشتراکی که خودروی خودران و شاتل خودران کریه میدن سرمایه گذاری نمیکنن وگرنه هم دایملر داره وتسه کامیوناش خودران توسعه میده هم مرسدس همین چند وقط پیش مجوز استفاده از خودران سطح سه رو کسب کرد تو المان غیر ممکنه مرسدس بی خیال خودروی خودران بشه شاید مثل پورشه بی خیال خودران سطح پنج بشه که خودر های بدون پدال و فرمان میشه سطح پنج اما قطعا سطح چهار رو هم ارائه میده تا نهایتا دو سال دیگه