در سال ۲۰۱۹ بامو به سلطنت چندین سالهٔ مرسدس بنز بر بازار خودروهای لوکس بازار ایالاتمتحده پایان داد و پرفروشترین برند لوکس این بازار لقب گرفت؛ اما به نظر میرسد ستارهٔ اشتوتگارت میخواهد امسال تاج پادشاهی فروش بازار آمریکا را از رقیب باواریایی باز پس گیرد چراکه در آمار فروش سهماههٔ نخست امسال مرسدس بالاتر از بامو قرار گرفته و سال ۲۰۲۰ را باقدرت آغاز کرده است. در سه ماه اول امسال مرسدس بنز بهاستثنای ونها، ۶۷,۷۴۶ دستگاه خودرو در ایالاتمتحده به فروش رسانده درحالیکه فروش بامو در این مدت ۵۹,۴۵۵ دستگاه بوده است.
برتری مرسدس بر بامو در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۰ هم ادامه پیدا کرده است زیرا فروش این برند اشتوتگارتی در این مدت ۵۹,۴۶۱ دستگاه و فروش باواریاییها ۵۰,۹۵۷ دستگاه بوده است. این یعنی مرسدس بنز در نیمهٔ اول امسال ۱۶,۷۹۵ دستگاه بیشتر از بامو فروش داشته است. همانطور که انتظار میرود، پرفروشترین محصولات مرسدس بنز در سهماههٔ دوم امسال کراساوورها بودهاند بهگونهای که مدل GLE با ۹,۵۰۰ دستگاه، بیشترین فروش را در بین همهٔ محصولات مرسدس بنز داشته و پسازآن GLC با فروش ۹,۴۶۱ دستگاه با فاصلهٔ نزدیکی در رتبهٔ دوم قرار گرفته است. از سوی دیگر، در سهماههٔ دوم امسال E کلاس هم با فروش ۶,۸۵۷ دستگاه همچنان پرفروشترین محصول سواری مرسدس بنز باقیمانده است.
در جدول فروش برندهای لوکس بازار آمریکا، در سهماههٔ دوم امسال لکسس با فروش ۵۰,۴۵۶ دستگاه با اختلافی بسیار جزئی در تعقیب بامو بوده درحالیکه تسلا با فروش ۳۶,۸۰۰ دستگاه هم برای اولین بار جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، حالا آئودی با فروش ۳۴,۸۴۳ دستگاه به رتبهٔ پنجم سقوط کرده است. پس از این پنج برند لوکس پرفروش بازار آمریکا هم برندهای آکورا با فروش ۲۷,۴۵۸ دستگاه، کادیلاک با ۲۳,۲۹۶ دستگاه و لینکلن با ۲۱,۲۸۱ دستگاه به ترتیب در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. البته باید توجه داشت همانطور که انتظار میرفت شیوع ویروس کرونا فروش اکثر خودروسازان در نیمهٔ اول امسال کاهش یافته است.
آمار فروش برندهای لوکس بازار ایالاتمتحده در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۰
رتبه | برند | شش ماه اول ۲۰۲۰ | سهماههٔ دوم ۲۰۲۰ |
۱ | مرسدس بنز | ۱۲۷,۲۰۷ دستگاه | ۵۹,۴۶۱ دستگاه |
۲ | بامو | ۱۱۳,۱۰۸ دستگاه | ۵۰,۹۵۷ دستگاه |
۳ | لکسس | ۱۰۶,۸۰۱ دستگاه | ۵۰,۴۵۶ دستگاه |
۴ | تسلا | ۸۹,۶۰۰ دستگاه | ۳۶,۸۰۰ دستگاه |
۵ | آئودی | ۷۶,۲۱۰ دستگاه | ۳۴,۸۴۳ دستگاه |
۶ | آکورا | ۵۵,۹۸۹ دستگاه | ۲۷,۴۵۸ دستگاه |
۷ | کادیلاک | ۵۳,۶۲۱ دستگاه | ۲۳,۲۹۶ دستگاه |
۸ | لینکلن | ۴۶,۸۴۲ دستگاه | ۲۱,۲۸۱ دستگاه |
۹ | ولوو | ۴۳,۲۲۵ دستگاه | ۲۳,۷۷۰ دستگاه |
۱۰ | اینفینیتی | ۴۱,۶۵۳ دستگاه | ۱۶,۰۹۵ دستگاه |
۱۱ | پورشه | ۲۴,۱۷۷ دستگاه | ۱۲,۱۹۳ دستگاه |
۱۲ | جنسیس | ۷,۵۴۰ دستگاه | ۳,۵۸۵ دستگاه |
۱۳ | آلفارومئو | ۷,۴۳۷ دستگاه | ۳,۷۳۴ دستگاه |
MehdiTurbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹من فکر میکردم بنز با طراحی جدیدش چراغای جدید که کوچیکتر شده چراغای عقبش افت فروش پیدا کنه ولی بیشترم شده اینجاست که اونا میدونند ولی ما نه،ولی من هنوزم بنز با اون چراغای مثلثی عقبش دوست دارم تا این چراغای باریک و کشیده.
حسن
۲۱ تیر ۱۳۹۹من اول که تبلیغات نسل جدید بنز با طراحی جدید رو دیدم خیلی حال نکردم. ولی وقتی از نزدیک و تو خیابون دیدمشون واقعا طراحی گیرایی دارن و همون حس بنز بودن رو به ادم میده
MehdiTurbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹تو ایران که نیست
خارج زندگی میکنی حسن جان ؟؟؟
کیان
۲۱ تیر ۱۳۹۹مهم این نیستش ک واقعا زشت یا واقعا قشنگ هست، مهم اینه ک پرستیژ و اصالت و همراه برندش داره به شما میده و قطعا شما وقتی سوارش میشی همین ک میدونی اسمش بنز هست تو ناخوداگاه ذهنت حس رضایت و برتری خواهی داشت.
واسه اون کره ای دوستهای عزیز هم ارزو دارم بتونن از افزایش فروش چشمگیری ک داشتن، از اینکه خودشون رقیب آلمانیها میدونن و تو ذهنشون ژاپن و جا گذاشتن لذت ببرن !!! البته برای اینکه ناراحت نشن لیست و سر و ته بگیرن و بگن ما بالای جدولیم ، خخخخ
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹Woooooooo
چه جدولی
چه خبری
حالا آلمانیا که همه خوبن ولی به قول اون کلیپ فیلمی که جدیداً باب شده میگه (( هیچ ماشینی bmw نمیشه و هیچوقت bmw بنز نمیشه )) .
اما قابل توجه اونهایی که سرودست میشکونند برای جنسیس ، خوب ببینید که بعداً نگید من دشمن هستم یا هر چی ، این جدول مستند داره جایگاه لاکچریها را با مدرک نشان میده .
این جدول داره نشون میده که جنسیس حتی از اینفینیتی بحرانزده و آکورای ضعیف شده هم عقبتره ولی هستند در ایرلن که راحت جو بدن و شروع به سناریوسازی کنند و جنسیس را حتی برتر از بوگاتی و در برابر لکسوس ببینند .
AMIR-REZA
۲۱ تیر ۱۳۹۹کره ای دوستان عزیز کجا تشریف بردید ؟؟
میموندید باهم یه گپی میزدیم……
Dayan5775
۲۱ تیر ۱۳۹۹لکسوس و اینفینیتی سومین سال تاسیسشون چقدر فروش داشتن؟ حتما از همون اولین سال تاسیس سالی ۵۰ هزارتا میفروختن تو امریکا ! واس اینکه خودتو گول بزنی و افزایش فروش و جوایز جنسیس رو از یاد ببری محبوری بری بگی جنسیسی که سال ساله تولید شده کمتر از اون لوکس ساز ها با چند دهه سابقه تاسیس میفروشه پس خوب نیست :))
مهم اینه که امسال نسبت به پارسال فروشش دو برابر شد درصورتی میگفتی ورشکست شد 😂
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹Dayan
اومدم جوابتون را بدم ، دیدم بیفایدس .
پس باشه ، شما درست میگی ؟؟؟
فقط یه سر به جدول فروش بزن ، ببین در هر کلاسی از اقتصادی تا لاکچری ، محصولات کرهای کجا ایستادن و باقی رقبا کجا ؟
جنسیس تازه تاسیسه ، ok !.
اپتیما سوناتا سانتافه الانترا سراتو و…. در برابر رقبا هم تازه تاسیس تشریف دارند ؟؟؟!!! که آخر جدول فروش در هر کلاسی در برابر رقبا تشریف دارند !!!
عجبا ، یعنی بخدا اعتماد به نفسی که طرفداران کرهای در ایران دارند را اگر یه شرکت گمنام چینی داشت ، الان سهامش از تسلا هم بالاتر بود به سبب پروپاگاندا و بزرگنمایی !.
Dayan5775
۲۱ تیر ۱۳۹۹هر سال کره ای ها هم افزایش فروش دارن هم جواب کسب میکنن! داوران جوایز بهترین ماشین سال کیا تلوراید رو بعنوان ماشین سال انتخاب کردن،فروش جنسیس امسال دو برابر شد،گروه هیوندا کیا از رتبه پنج توی فروش به رتبه چهارم رسید امسال،مطلبی که پدال چند روز پیش از فروش عالی هیوندا و رسیدن رتبش توی فروش از ششم به چهارم گذاشت و چند عنوان دیگه
راستی لکسوس و اینفینیتی سال سوم تاسیسشون چقدر فروش داشتن جایزه کسب کردن؟ :)))
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹بله
ببخشید
شما درست میگید
دیگه بحثی ندارم
Dayan5775
۲۱ تیر ۱۳۹۹بنظرم بحث نکنی بهتر هست چون همیشه جوابی که بهت داده میشه مستند هست و میخوری زمین :(
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹بله …
محمدهادی
۲۳ تیر ۱۳۹۹داداش این لایکاتم مثل دفاعی که از کره ای های سطح ۳ جهان میکنی فیکن؟
هرجا میری دنبالت میان?
متاسفانه همیشه یه سری افراد ساده لوح هستند که بعلت انحصار و عدم حضور بازیگرای اصلی در بازار داخل کشور،شیفته و حیران یه مارک دسته دو سه جهانی میشن که فقط بخاطر روابط و سیاست و محکم کردن جاپای بعضی واردکننده های گردن کلفت درطی سالیان سال تونستن بزور خودشونو برای مصرف کننده ی داخلی درجه یک جابزنن
داداش اگه بازار مریض کشور بروی تمام شرکتهای جهانی باز بود اونوقت میدیدی که مردم واقعا بنز و بی ام و رو انتخاب میکردن یا درجه دو سه های کره ای
مردم JBL و فوکال و بوز رو انتخاب میکردن یا آشغال سازای کنوود و پایونیر
مردم بوش و جنرال الکتریک و زیمنس رو انتخاب میکردن یا آشغالای سامسونگ و الجی
ملومه از کجا میخوریم،ملوم…
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۳ تیر ۱۳۹۹لکسس رو بیخیال یه پیجی تو اینستا دیده بودم جنه سیس رو با اس کلاس مقایسه میکرد و میگفت چی کم داره از بنز! ?
mehran (fox)
۲۱ تیر ۱۳۹۹خیلی خیلی عذر می خوام که این بالا ریپلای می کنم می دونم که کار چیپیه فقط خواستم سراغ علی شوی نوا رو ازتون بگیرم ببینم ازش خبر دارین…تبریک علی آقا بازم پرفروشترین لوکس سازای بازار امریکا آلمانیا شدن….
mehran (fox)
۲۱ تیر ۱۳۹۹این امریکاییا عجب نادونن که تولیدات چینی آلمانو میخرن….
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۳ تیر ۱۳۹۹من که خیلی وقته نمیام سایت ولی ایشون رو دیدی ضمن این خبر درود مارو هم بهش برسون دلمون واسه کامنت هاش تنگ شده!
فرشاد
۲۱ تیر ۱۳۹۹نسخه کوپه چراغاش باریکه ولی سدان همچنان پایبند اصالتشه
ولی نکته بد اینه ک سر شراکت جیلی با بنز . مرسدس اون کیفیت سابق رو نداره
مدیرعامل
۲۱ تیر ۱۳۹۹این موضوع چیز زیاد عجیبی نیست چون مرسدس همه جای دنیا لوکس به حساب میاد به ویژه بعضی از مدلهای خاص و تشریفاتی مرسدس
ALIREZA
۲۱ تیر ۱۳۹۹ای کاش میزان افزایش یا کاهش فروش نسبت به دوره قبل رو میزاشتین
علی"P.F"
۲۱ تیر ۱۳۹۹فقط اون m4 عکس اول
محمد حسین
۲۱ تیر ۱۳۹۹آلفارومئو برند لوکس محسوب می شه ؟
کیان
۲۱ تیر ۱۳۹۹وقتی ک جنسیس لوکس حساب بشه اونوقت آلفا با این همه زیبایی و کیفیت و اصالت لوکس حساب نشه ؟؟
Saeed
۲۱ تیر ۱۳۹۹آره یجورایی شاخه لوکس اسپرت فیاته در کنار لوکس کلاسیک فیات که مازراتیه.در واقع حکم پورشه رو داره برای فولکس در کنار آئودی.
Bilbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹درسته خیلی بامو رو دوست دارم اما نمیتونم عملکرد بسیار خوب مرسدس و اون تصوری که ازش تو ذهن مردم هست رو انکار کنم. اینکه چند سال هم بامو پرفروش ترین بود، یکی ضعیف کار کردن خود مرسدس بود و یکی هم خیلی خوب بودن بامو. حالا بامو هنوز خیلی خوبه ولی مرسدس برگشته به مسیر خودش. مطمئنم یه روز صاحب اس کلاس از مرسدس و سری هفت از بامو میشم.
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹Bilbo عزیز
من یکی از طرفداران بنز هستم ولی نمیتونم انکار کنم که نسلهای جدید bmw در طراحی و کیفیت متریال داخلی گل کاشتند که نمونش را میشه از سری ۵ و ۷ دید و به وضوح تفاوت را با نسل قبلش و مدلهای زیر 2015 حس کرد .
به نظر من bmw در برابر تمام رقبای آلمانی ، محصولی داره به نام M5 ، که به جرئت میشه گفت در هر نسلی وقتی ارائه میشه ، حرف اول گروه خودش را میزنه .
Bilbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹بله نوید جان، مرسدس و بامو هر کدومشون تو بعضی از سگمنتها نقش سنگ محک رو دارن. رقابت جذابیه خیلی. از رقبای جدید هم بسیار استقبال میشه، هرچی رقابت فشرده تر باشه، تلاش این کمپانی های برای بهترین بودش بیشتر میشه، نتیجه اینکه کیفیت و امکانات در حد اعلا و با بهترین قیمت در دسترس قرار میگیره. بعضی از افسانه ای ترین ساخته های صنعت خودرو هنوز تو موزه های مرسدس دارن زیبایی بی نظیرِ فارق از تاریخشون رو به رخ دنیا میکشن. حالا باید دید تو دوره برقی شدنها چه کاری میخوان بکنن. جذابیت ماشین ها درسته کم میشه، اون صدای محشر اگزوزها، اون قطره های آبی که با هربار فشار دادن پدال گاز پخش خیابون میشد، اینها دارن خداحافظی میکنن و سکوت جایگزینش میشه، مسلما جذابیت کمتره اما سلامتی و محیط زیست بر اینها به وضوح ارجحیت داره.
پ ن : ام5 عشق منه، اگر روزی قرار بود یک خودرو رو بردارم و از زمین برم، شک ندارم اون ام5 هست. خصوصا این نسل، خصوصا این نسل، خصوصا این نسل
Lorenzo
۲۱ تیر ۱۳۹۹چون بنزه?
تسلا هم کم کم داره خطر ناک میشه
کیان
۲۱ تیر ۱۳۹۹هبچ کدومشون خطرناکتر از جنسیس نیست، غول لوکس سازی، اینکه ته لیسته تنها 2 علت داره، یا دورخیز کرده یا اینکه لیست و سر و ته چاپ کردن !!!
اگر ملاحظه کنید کارشناسان آپشن هم هیچ خبری ازشون نیست، فکر کنم افزایش فروش شدید جنسیس باعث ذوق زدگی شدیدشون شده
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹کیان عزیز
دقیقاً درست میگی به این خاطر که برخی کاربران ، با هر مقاله هیوندای کیا و بخصوص جنسیس منقلب میشن و دست خودشون هم نیست که حتی حقیقت هم تحریف میکنند ? .
آرمان
۲۱ تیر ۱۳۹۹جنسیس با این همه تبلیغات 3000 تا فروخته میشه بگین از چه قدرتی دقیقا حرف میزنین؟؟
MOHAMAD.n.r
۲۱ تیر ۱۳۹۹@ ارمان
دارن به جنسیس تیکه میندازن? قدرت کجا بود؟!؟!?
ایلیاا
۲۱ تیر ۱۳۹۹من از فروش آئودی واقعا تعجب میکنم!
با اینکه سبد محصولاتش کامله و در هر کلاس یکی از بهترین ها رو داره ولی باز هم اختلاف محسوسی با سه برند بالای لیست داره!
چرا باید آئودی با این همه محصول تاپ و بروز در فروشش نزدیک به آکورا باشه که چند محصول نچندان مطرح در بازار داره؟
حسین دهمرد
۲۱ تیر ۱۳۹۹خوشی زده زیر دلتون یه نگا به این لینکلن بکنین. این لااقل جاش در کنار آئودی هست .
حالا پورشه رو بگیم بخاطر قیمتهای بالاش کمتر فروخته.
Mohammad.khalili
۲۱ تیر ۱۳۹۹تسلا اینطوری که داره.پیش میره جای لکسوس رو هم میگیره چون اصلا چند سال پیش تسلا اصلا جزوه 10 برند پرفروش نبود اما الان شده چهارم?
فرید
۲۱ تیر ۱۳۹۹مگه تسلا برند لوکس محسوب میشه؟
مگه برند اقتصادی نیست؟
از پیکاپی که ساخته معلومه که برند لوکس نیست!
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹اصلاً تسلا چه ربطی داره به لکسوس ، این دوتا در دنیای متفاوتی خودرو میسازند که یکیش برقی و یکی دیگرش فسیلی و هایبرید و… .
Bilbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹من متوجه این هستم که اونجا آمریکای هست و حمایت از کسب و کار زمین تا اسمون با اینجا فرق داره، اما ایده های معرکه هیچوقت تو هیچ کجای دنیا بی پاسخ نمیمونن. کمتر از 20 سال پیش مرد جوانی دست به تاسیس کمپانی ای میزنه که حتی در مخیله خوش بین ترین افراد هم نمیگنجید که امروز اینطور صنعت خودرو به اون بزرگی رو تحت تاثیر قرار بده، اما چیزی که این وسط وجود داشت یه ایده معرکه بود، آقای ماسک امروز دارن سود اون حرکت خلاف جهت جریانش رو تو اون سال میخوره، جهت خلافی که امروز شده جهت اصلی و همه اونهایی که رفتند، حالا باید برگردند، این فاصله معنادار نتیجه اون ایده معرکه و باور اون مرد به آینده بود. اون همه ضرر و زیان و سختی ها رو به دوش کشید تا رسوندش به اینجا و حالا کم کم فصل های پر سود تسلا در حال رسیدنن. برام مهم نیستن متعصب های ماشین باز و بحث های مضحکی که میکنن. من سالها بعد، تو گوشه ای از این کره خاکی، سوار تسلا رودستر خودم میشم و میرم تو جاده های خلوت. شتاب حوالی یک ثانیه ای 0 تا 100 ماشینم رو امتحان میکنم تا برگهای ظاهر و باطنم بریزه… به ایده های بزرگ خودتون اجازه شکوفا شدن بدید و در راه به حقیقت پیوستنش تلاش کنید، احتمالا مسیری به سختی مسیری که ماسک طی کرده، شما در پیش ندارید، حتی اگر تو این خراب شده هستید!
zeg
۲۱ تیر ۱۳۹۹این ایلان ماسک زمان همه گیری ویروس کرونا انقدر رشد کرد.
علتش هم این بود که ایلان عزیز سلطان ماسک بود و با احتکار بیش از 10 میلیارد ماسک، تو بازار سیاه سود زیادی به جیب زد. وگرنه تعداد ماشین هایی که فروخته نصف تعداد ماشینهای فروخته شده توسط بنز هم نیست. تازه سودش از فروش هر ماشین کمتر از بنز است. پس چطور میشه که ارزش سهامش اینهمه بالا میره؟ این نشون میده که سود فروش ماسکها رو وارد تسلا کرده و ارزش سهام اینطور جهشی رفته بالا!
NAVID۰۰۹۸
۲۱ تیر ۱۳۹۹جناب zeg
اگر فیلم هالیوودی (( گرگ والاِستریت )) را ببینید ، متوجه قضیه میشوید که جریان ارزش بالای سهام تسلا چیست .
Bilbo
۲۱ تیر ۱۳۹۹چه خبرتونه؟ چهههه خبررررتونههههه؟
10 میلیارد ماسک؟ احتکار کرد؟ فروخت؟ پولش رو آورد تو تسلا؟ سهام تسلا رفت بالا؟ بورس چیه؟ پول چیه؟ سرمایه چیه؟ اینجا کجاست؟
Elmiraj
۲۱ تیر ۱۳۹۹zeg@
داداش چی زدی…..?????
ALIREZA
۲۱ تیر ۱۳۹۹واقعا تسلا بالاتر از آئودیه مگه میشه ؟ به نظرتون تسلا میتونه مقام اول رو از بنز بگیره ؟
Elmiraj
۲۱ تیر ۱۳۹۹اون روز خیلی نزدیک تر از اونیه که فکرشو میکنید…
سال گذشته تسلا فروش ۳۶۷۵۰۰ دستگاهی را ثبت کرد که ۱۹۲۲۵۰ دستگاه آن در ایالات متحده آمریکا بود یعنی معادل ۵۲ درصد…
تسلا برای سال ۲۰۲۱ تولید و فروش ۷۵۰ هزار دستگاه را برنامهریزی کرده که اگر طبق منوال گذشته ۵۲ درصد این تعداد در آمریکا فروش بره میشه ۳۹۰ هزار دستگاه که این یعنی سال ۲۰۲۱ با اختلاف کمی مرسدس را پشت سر خواهد گذاشت .
(Saeed(peugeot
۲۱ تیر ۱۳۹۹آخه مگه بهتر و فوق العاده تر از تو دااااااریم
( مرسدس بنز )
فرشاد
۲۱ تیر ۱۳۹۹عجیب ترین مورد این لیست لینکلنه بنظرم خودرو های معرکه ای تولید میکنه ولی باز فروشش اونی باید باشه نیست
لیست نشون داد ائودی شاید ب لکسس نرسه و این عجیب نیست مگر اینکه استهلاکشو بیاره پایین
Dayan5775
۲۱ تیر ۱۳۹۹سلطان کلاس لوکس مرسدس بنز ?
کیان
۲۱ تیر ۱۳۹۹سلطان کلاس لوکسها فقط جنسیسسسسسسسسسسسسسسسس !!!
(اگر لیست و برعکس نگاه کنیم) خخخ
احمد
۲۱ تیر ۱۳۹۹جنسیس حدود سه سال خودرو تولید و به بازار عرضه کرده سبد محصولاتش هم کامل نیست همین تازگی شاسی بلند به بازار عرضه کرده
توقع دارید با لوکس سازی که 30 ساله که سبد محضولاتش کامله مقایسه بشه در این سه سال واقعا عملکرد عالی داشته که فقط در آمریکا اینقدر فروش داشته یه بچه 3 ساله رو با یک فرد 30 ساله مقایسه میکنند لکسوس ها هم که مشخص چیه لندکروز جلوپنجره یه مقدار داخل تغییر میدن اسمش میذارند لکسوس بعد 10 سال بدون تغییر
samurai
۲۱ تیر ۱۳۹۹تعداد کره ایا خریدار ماشین لوکس :))) هم مشخص شد 7540 نفر خریدار شتر گاو پلنگ (جینیسیسیس:)) ) در امریکا هستن
ولی ببین این تویوتا چه شرکتیه که هم بازار اقتصادیا رو داره هم بازار لوکسا رو اونم تو بازاری که طرف ازاده هر مدل ماشین بخواد گیر میاره ؟