حدود یک سال از زمان رونمایی هایپرکار مرسدس-ای ام جی پروجکت وان در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ میگذرد. موضوع عجیب اینکه از آن زمان تاکنون چیز زیادی درباره این هایپرکار برخاسته از دل فرمول ۱ به گوشمان نرسیده اما باور بر این است نسخهی آمادهی تولید این هایپرکار به زودی پدیدار خواهد شد. این موضوع احتمالاً به معنی انتشار اطلاعات جدید و مهم از پروجکت وان میباشد.
اگر بخواهیم به شایعات تکیه کنیم باید گفت مهندسان با استعداد آفالترباخ ایدهی تولید نسخهی رودستر این کوپهی ۱۰۰۰ اسب بخاری را در سر میپرورانند. اگرچه تنها ۲۷۵ دستگاه از نمونهی سقف ثابت پروجکت وان ساخته خواهد شد اما گفته شده سقف تولید مدل رودستر ۵ تا ۱۰ دستگاه خواهد بود. البته به نظر میرسد این خودرو را نخواهیم دید زیرا برنامههای تولید آن فعلاً به فراموشی سپرده شده است.
همین داستان درباره نسخهی مختص پیست نیز صادق است. این رویه را خودروهای استون مارتین والکری AMR Pro، فراری لافراری FXX K Evo و مک لارن P1 GTR طی کردهاند. برنامهی ابتدایی مرسدس ساخت ۲۵ تا ۵۰ دستگاه از نسخهی پیست این هایپرکار بوده اما این برنامهها نیز به خط تولید راه نخواهند یافت.
اما دربارهی نسخهی نهایی کوپه باید گفت خبرهایی درباره احتمال استفاده از نام دیگری به گوش میرسد اما نام پروجکت وان نیز کاملاً جذاب است. خبری دیگر به وجود حالت Qualification مربوط میشود که حدس میزنیم باعث تیزتر شدن همهی اجزای خودرو به منظور سریعتر شدن این هایپرکار خواهد شد.
اگر شانس خرید این هایپرکار ۲.۵ میلیون دلاری را داشته باشید احتمالاً میدانید که پروجکت وان شما پس از ۵۰ هزار کیلومتر باید به کارخانه فرستاده شود تا پیشرانهی ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی خودرو از نو احیا شود. دربارهی مشکلات جهان اول صحبت میکنیم…
محمد حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۷خط آخر عالی بود !
مگه کسی هم پیدا میشه با هایپرکار تولید محدود 50 هزار کیلومتر رانندگی کنه !
فک کن سوییچ رو بدی خانوم صبح به صبح بچه ها رو ببره مدرسه و بیاره
خودتم با مترو بری سر کار
Amirferrari
۲۰ شهریور ۱۳۹۷حالا یکی خواست با ماشینش هر روز حال کنه شما نمیزاری! این یه ضعف بزرگه واسه این ماشین که باید سر ۵۰ هزارتا یه موتور جدید سوار کنه که قیمت موتور فرمول وان زیر دو میلیون آب نمیخوره!!! بزرگترین ایراد تو طراحی این ماشین نبود جلو پنجره جدید ای ام جی هست که از ابهت ماشین به شدت کاسته،یه فکری به حالش باید بکنن تا نرفته رو خط تولید،در کل واسه کلکسیونر دارا ماشین قابلیه تا اینکه بخوای هر روز با موتور فرمول وانش سر و کله بزنی…
AMG 63
۲۰ شهریور ۱۳۹۷داش لافرارى جلو پنجره داشت ؟!
Reza
۲۰ شهریور ۱۳۹۷این محدودیت کلا نگرش منو نسبت به پروجکت وان 180 درجه تغییر داد.
پروجکت وان = دیسلایک
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۷دیدگاهت از اول 180 درجه اشتباه بوده داداش !!! واقعاً فکر کردین قرار موتور فرمول 1 رو بزارن روی یک ماشین و 50 هزار کیلومتر کار کنه اونم توی اون فشار و مشکلی هم پیش نیاد !!!
جدای این بحث به نظر من کمتر کسی با این ماشین به 50000 کیلومتر میرسه و اگر هم برسه معمولاً تمام مالکین اینچنین خودروهایی پرداخت هزینه تعمیر موتور براشون مشکلی نیست.
shirko
۲۰ شهریور ۱۳۹۷زیبایش سلیقه ای ولی ان چنان فراری با مدل اف ایکس ایکس و … سر و صدا کرد این نکرد ، در ضمن موتورش یه نقطه ضعف به حساب میاد ولی در کل برخلاف ب ام و برای بنز خوبه یه رقیب برای هایپر کارا دست و پا کرده .
Sajjad
۲۰ شهریور ۱۳۹۷کار هرکس نیست خرمن کوفتن…
دو و نیم میلیون دلار بابت ماشینی که سر 50 هزار مرخص میشه!
Khosrow
۲۰ شهریور ۱۳۹۷هنوز نیومده چه کاریزمایی به هم زده / دوستانی که ایراد میگیرید از سقف 50000 کیلومتر / برای این ماشین این مقدار یعنی حداقل 25 سال زمان / نکنه با این هر هفته میکشین میرین شمال جوج بزنین ..
emad1990
۲۰ شهریور ۱۳۹۷اگر شانس خرید این هایپرکار 2.5 میلیون دلاری را داشته باشید احتمالاً میدانید که پروجکت وان شما پس از 50 هزار کیلومتر باید به کارخانه فرستاده شود تا پیشرانهی 6 سیلندر 1.6 لیتری توربوی خودرو از نو احیا شود. دربارهی مشکلات جهان اول صحبت میکنیم…
جمله اخر جواب همه انتقادات تو این صفحه هست
وقتی جهان سومی باشی مجبوری جهان سومی هم فکرکنی
ADAK
۲۰ شهریور ۱۳۹۷هیچوقت با ظاهرش ارتباط برقرار نکردم …
قابل توجه متعصبین : عرض کردم ظاهرش ش ش !!!
Hemichan
۲۱ شهریور ۱۳۹۷مشکلات جهان اول ؟ ماشینای جهان اول میلیونی کار میکنن و نهایتن چند صد یا چند هزار دلار خرج روی دست مالکش میزاره
اتفاقا مشتریهای اصلی همچین ماشینایی
جهان – چندمی های پولدار حاشیه ی خلیج فارس هستن …
مثل پورشه های طلایی