خودروهای کلاس سدان کامپکت هنوز هم بیزینس و بازار کسب و کار پر رونقی دارند. حال هرچه این خودروها از ظاهر لوکستر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مشتریان بیشتری هم جذب آنها میشوند. مرسدس بنز C کلاس جدید، امسال نسبت به BMW و آئودی طویلتر، لوکستر و پرزرق و برقتر شده است، و به هدف ارتقاء سطح رفاهی نیز، بسیاری از امکانات داخلی و خارجی خود را از برادر بزرگترش، S کلاس به ارث برده است. پس جای تعجب هم ندارد که با وجود کشیدهتر شدن نسبت به رقبا هوادارانش را از دست ندهد.
همچنین تریم های مختلف موتور و ویژگیهای کارآمد آن نیز، برای کاهش صورتحساب مالیاتی مشتریان، در نوع خود یک مزیت حساب میشود. این در حالی است که C کلاس جدید بسیار جادارتر، مجللتر و عملیتر از نسل قبل خود شده است. انتظار میرود پیشرانهٔ دیزلی C220 CDI در بین تریم های مختلف AMG بهترین فروش را داشته باشد. در مجموع ما میخواهیم به بررسی مدل C220 BlueTec با پکیج AMG نسبت به دو رقیب دیگر در بحث بیزینس خودرو و فروش بهتر آن در بازار بپردازیم. تازهنفس بعدی ما، ایستاده در خط قهرمانی، BMW 320d با پکیج M میباشد. این خودرو با تجربهٔ زیاد خود، رانندگی بیعیب و نقص را در قبال هزینه و استهلاک کم به شما ارائه میدهد. دیگر رقیب بزرگ مرسدس، آئودی A4 TDI S Line است. این خودرو نیز از جمله سدان های کامپکت مورد علاقه مشتریان میباشد، از چابکی و فرمان پذیری بالایی بهره برده و قطعات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.شاخ به شاخ
سیستم تعلیقدامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد. C کلاس از نظر آئرودینامیک نیز نسبت به رقبا بهتر عمل نموده و بدنهٔ خودرو به لطف کیت ۸۹۰ پوندی در مدل AMG کاملاً صیقلی و بدون درز بوده (الهام گرفته از مدل S کلاس) و هوا را بهتر عبور میدهد. سیستم تعلیق نیز میتواند ارتفاع خودرو را تا ۲۵ میلیمتر تغییر دهد.
امور زیست محیطیC کلاس در بین دیگر خودروها با هدف انتشار کم گازهای گلخانهای CO2 تولید شده است. در اینجا آئودی A4 را داریم با انتشار ۱۲۰ گرم بر کیلومتر و BMW سری ۳ با ۱۱۹ گرم بر کیلومتر و مرسدس بنز C کلاس با کمترین میزان ۱۱۳ گرم (طبق کاتالوگ ۱۰۶ گرم) بر کیلومتر کمخطرترین خودرو برای محیط زیست در بین رقبا به شمار میرود.
پیشرانه و انتقال قدرتهر سه خودرو پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی دیزل دارند. گیربکس مرسدس 7G-TRONIC هفت سرعته اتوماتیک ۱۵۰۰ پوند قیمت دارد. آئودی A4s با سیستم محرکهٔ جلو و یک گیربکس CVT با قیمت ۱۴۸۰ پوند عرضه میشود. بهترین گیربکس هشت سرعته نیز با قیمت ۱۵۵۰ پوند بر روی BMW قابل سفارش است.
حکمجایگاه نخست: BMW سری ۳
هرچند رتبهٔ سری ۳ با مرسدس C کلاس تفاوت آنچنانی ندارد ولی پیروز میدان را سری ۳ انتخاب میکنیم. دلایلی چون پویا بودن، هزینههای کم، کاربردی بودن، کیفیت ساخت عالی، تجهیزات مناسب و معقول در کنار برند BMW مارا برآن داشت تا بهترین سدان کامپکت در بحث بازار فروش، BMW M320d را انتخاب کنیم.
جایگاه دوم: مرسدس بنزC کلاس
جایگاه یک برای مرسدس بسیار نزدیک بود، تمام بخشهای خودرو عالی و درجه یک هستند، طراحی داخلی و خارجی پر زرق و برق هستند که به زیبایی هر چه تمامتر، یک اثر هنری را خلق کرده است، به طوری که حس یک مینی لیموزین لوکس را القاء میکند. در تولید گازهای گلخانهای نیز نسبت به رقبا بهتر عمل کرده است. کیت بدنهٔ AMG عالی است و آپشن های زیادی را با فناوری و تکنولوژی بسیار بالا در اختیارتان قرار میدهد. ولی به دلیل استفاده از موتور ضعیفتر نسبت به BMW به جایگاه دوم دست پیدا کرد.
جایگاه سوم: آئودیبا وجود پیشرفتهای بسیاری که دو رقیب دیگر نسبت به آئودی در یک سال اخیر داشتهاند، هنوز هم A4 یک گزینهٔ بسیار مطلوب است. موتور و گیربکس به خوبی باهم هماهنگ هستند و قدرت کافی را در اختیار راننده قرار میدهند. ولی هزینههای بالاتر، انتشار CO2 بیشتر، رانندگی ضعیفتر و طراحی سادهتر نسبت به دو رقیب دیگر، از دلایل پایینتر بودن رتبهٔ A4 میباشد.
BMW 320d M Sport | Mercedes C220 BlueTEC AMG Line | Audi A4 2.0 TDI S line 177 | |
قیمت پایه/ قیمت مدل تست | £۳۱,۷۷۵/£۳۹,۴۸۰ | £۳۴,۳۵۵/£۴۲,۷۵۰ | £۳۰,۸۷۵/£۳۰,۸۷۵ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳۰۰۰۰) | £۱۳,۶۶۳/۴۳.۰% | £۱۵,۵۶۳/۴۵.۳% | £۱۳,۲۱۵/۴۲.۸% |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۶۲۴/۲,810mm | ۴,۶۸۶/۲,840mm | ۴,۷۰۱/۲,808mm |
ارتفاع/ عرض | ۱,۴۲۹/۱,811mm | ۱,۴۴۲/۱,810mm | ۱,۴۲۷/۱,826mm |
موتور / حجم | ۴ سیلندر خطی 1995cc/ | ۴ سیلندر خطی 2143cc/ | ۴ سیلندر خطی 1968cc/ |
بیشینهٔ قدرت | ۱۸۱/۴,۰۰۰ bhp/rpm | ۱۶۸/۳,۰۰۰ bhp/rpm | ۱۷۵/۴,۲۰۰ bhp/rpm |
بیشینهٔ گشتاور | ۳۸۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm | ۴۰۰/۱,۴۰۰ Nm/rpm | ۳۸۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm |
گیربکس | ۶ سرعته دستی RWD/ | ۷ سرعته اتوماتیک RWD/ | ۶ سرعته دستی FWD/ |
حجم باک | ۵۷ لیتر | ۶۶ لیتر | ۶۳ لیتر |
وزن خودرو/ حمل بار/ وزن بکسل | ۱,۴۹۵/۴۷۵/۱,600kg | ۱,۵۷۰/۵۶۵/۱,800kg | ۱,۴۸۰/۵۵۰/۱,600kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۱.۳ | ۱۱.۲ | ۱۱.۴ |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (نا محدود)/ ۳ سال | ۳ سال (نا محدود)/ ۴ سال | ۳ سال (۶۰.۰۰۰)/ ۳ سال |
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده | ۱۰/ ۲۴ | ۹/ ۱۲ | ۱۲/ ۲۳ |
یورو NCAP: بزرگسالان/کودکان/پا/امتیاز | ۹۵/۸۴/۷۸/۵ | ۹۲/۸۴/۷۷/۵ | ۹۳/۸۴/۳۹/۵ |
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل | ۷.۳/۶.۷ | ۷.۴/۷.۳ | ۸.۴/۷.۴ |
حداکثر سرعت (مایل) | ۱۴۶ (محدود) | ۱۴۵ (محدود) | ۱۴۳ (محدود) |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل | ۴۷.۱/۳۴.۴/۸.۶ متر | ۵۰.۳/۳۶.۶/۹.۵ متر | ۴۴.۷/۳۲.۴/۸.۵ متر |
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین | ۴.۸۲/ ۳.۱۶/ ۳.۷۴ لیتر | ۴.۴۱/ ۲.۹۹/ ۳.۵۸ لیتر | ۴.۵۷/ ۳.۴۱/ ۳.۸۳ لیتر |
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات | ۱۶۶/119g/km/19% | ۱۹۹/113g/km/18% | ۱۵۸/120g/km/20% |
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۳۰ پوند | ۷ عدد/ دارد/ دارد/ دارد | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۲۵ پوند |
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل | ۱۵۵۰ پوند/ دارد/ دارد | ۱۵۰۰ پوند/ دارد/ دارد | ۱۴۸۰ پوند/ دارد/ دارد |
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرمکن صندلی | دارد/ دارد/ ۳۲۵ پوند | دارد/ دوخت دستی/ دارد | دارد/ برخی قطعات/ ۳۰۰ پوند |
رنگ متالیک/ چراغLED / ورود بدون کلید | ۶۴۵ پوند/ خیر/ ۴۹۵ پوند | ۶۴۵ پوند/ دارد/ ۱۵۹۵ پوند | ۶۱۵ پوند/ خیر/ ۴۷۰ پوند |
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث | ۸۹۰ پوند/ دارد/ دارد/دارد | دارد/ دارد/ دارد/ دارد | ۱۶۹۵ پوند/ دارد /دارد/ دارد |
وحید
۲۳ مهر ۱۳۹۳سی کلاس از لحاظ طراحی یه سر و گردن از همشون بهتره
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۳وحید جان من سرو گردنی اینجا نمیبینم! ;)
توی اکثر آیتم ها BMW بالاتره! طراحی هم امری سلیقه ای هستش!
پرچم بالا میباشد…
وحید
۲۳ مهر ۱۳۹۳شاهین جان منم گفتم از “لحاظ طراحی” غیره اینه؟؟؟؟؟
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳یادش بخیر قبلا یکی میفرمود:
________ پرچم بالاست________
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳دست آقا احمد گل گلاب هم درد نکنه!
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۳وحید جان منم نوشتم “طراحی هم امری سلیقه ای هستش!”
غیره اینه؟! :)
شوخی کردم داداش،به دل نگیر!
خیلی عزیزی،ارادتمندم.
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳رضا جان قربونت
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳C class سروره آلمانی هاست.
پرچم بالاست
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳!!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
!!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
!!@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
!!……………………………………………………………………….
!!……………………………C CLASS……………………………..
!!……………………………………………………………………….
!!##################################
!!##################################
!!##################################
!!
!!
!!
!!
!!
!!
!!
!!
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳هر 3 تاشون سرورن
رضا.2272
۲۳ مهر ۱۳۹۳دقیقا
هر سه بهترینن
درود بر آلمان و آلمانی
ME 84
۲۳ مهر ۱۳۹۳1 بنز
2 بی ام و
3 آئودی
ME 84
۲۳ مهر ۱۳۹۳کاری به رتبه بی ام و ندارم، کاملا درست. اما معروفه که هزینه و استهلاک بی ام و از بنز بیشتره. تو همین پدال یه سرچ کنین مقاله قابل اعتمادترین خودروها از نظر استهلاک و هزینه رو بخونین، اختلاف بنز و بی ام و رو خودتون ببینین. در صورتی که نگارنده محترم به هزینه کم بی ام و اشاره کرده ولی در مورد بنز ….. .
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳سلام ME84 جان
من حرف شمارو قبول دارم
و اینکه همیشه متنی که شما میخونید ترجمۀ یه سایت معتبره و نویسنده دستش باز نیست که بتونه هرگونه تغییری رو بده
این هم به همین شکله
وگرنه استهلاک پایین خودروهای مرسدس بنز هم بر همگان روشن و واضحه
شما اگر توی مصرف سوخت
ارزش خودرو پس از سه سال
گارانتی
رتبۀ شرکت و فروشنده در جهان
گشتاور
گیربکس
آپشن های ایمنی
امکانات
و… رو نگاه کنید،
میبینید که مرسدس بالاتر از دورقیب دیگه قرار گرفته
پس قانع باش :)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳من که حتی اگه تمام خطوط تولیدش هم منحل شه بازم عاشقش میمونم…
me84
۲۴ مهر ۱۳۹۳احمد جان،من منظور بدی نداشتم. میدونم که این مقاله ترجمه بوده. دست شما هم درد نکنه. منظورم از نگارنده ، کسی بوده که این مقاله رو تهیه و منتشر کرده نه شما که زحمت ترجمه رو کشیدی. از سوءتفاهم پیش آمده معذرت میخام.
Ahmad..F12
۲۴ مهر ۱۳۹۳ME84 جان میدونم چی میگی، نه بابا این حرفا چیه
ارادتمند ;)
*MAK MISEL*
۲۳ مهر ۱۳۹۳تو این کلاس بی ام و بهتره به دلایلی:
طراحیش بیشتر به دلم نشست تا بنز و ایودی
نمای داخلیش قشنگ تره
اسپرت و جوون پسنده
قیمتش حدود3هزار یورو از بنز کمتره
در ضمن سرعن و قدرت بی ام و با اینکه حجم موتورش کمتر از بنزه بیشتره…
البته قصد کوبوندن مرسدس رو ندارما!
یه وقت فکر نکنین دارم بر علیه بنز حرف میزنم!!!
*MAK MISEL*
۲۳ مهر ۱۳۹۳پس:
1-بی ام و
2-بنز
3-ایودی
100000000000000000000:دنا!!!!!
*MAK MISEL*
۲۳ مهر ۱۳۹۳همونطور که در مطلب دیدید،در این کلاس بی ام و بهتره
فرامرز
۲۳ مهر ۱۳۹۳مقایسه روی کاغذ بدون در نظر گرفتن این که طراحی آئودی ۷ سال پیش و طراحی بی ام و ۳ سال پیش انجام شده و کلاس سی تازه وارد بازار شده خیلی عادلانه نیست. اما این کلاس سی خیلی از کاستی های نسل قبل رو جبران کرده و نظر ارزش در قبال پول پرداختی بالاترین جایگاه رو داره مگه این که خریدار خودرو راننده حرفه ای باشه که بی ام و رو ترجیح بده.
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۳رده بندی ده برند برتر خودروساز جهان در سال ۲۰۱۴ و ارزش برند آنها به شرح زیر است:
۱ – تویوتا – ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار
۲ – ب ام و – ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار
۳ – مرسدس – ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار
۴ – هوندا – ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
۵ – فورد – ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار
۶ – نیسان – ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
۷ – فولکس واگن – هشت میلیارد و چهارصد میلیون دلار
۸ – آئودی – هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار
۹ – شورلت – چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار
۱۰ – هیوندای – چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار
منبع: وبسایت Automotive News
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۳– http://www.delgarm.com/albume-gallery/etc-picture/116244-photos-richkidsoftehran-instagram
دوستان ببخشیدا ولی الان یه صفحه رو دیدم و فهمیدم که ما گاری سوار میشیم چه منی که تیانا دارم چه شما که صدتا ماشین از من بهتر دارید .همشم داخل ادرس زیر روشن است.
وحید
۲۳ مهر ۱۳۹۳مرسی داش شاهین لطف داری. دوباره گفتنش خالی از لطف نیست… بنز واسه c کلاس فراخوان داده خفن
مرتضی
۲۴ مهر ۱۳۹۳الان چند روزه با دلیل و بی دلیل همین یه جمله رو میگی این فراخوان خفن!!! مثلا یک میلیون دستگاه تویوتاست؟؟ یا بقیه ژاپنی ها؟؟
وحید
۲۴ مهر ۱۳۹۳این دومین باره گفتم. تو اون پست اولی که دادم بی ربط بود صلاح دونستم اینجا که مربوط به بنز خودم کلاس سی میشه بگم. ضمنا تویوتا و جنرال موتور همیشه پرچمدار فراخوانن اما هیچی ازشون کم نشده یه نگاه به آمار بنداز متوجه میشی
ابوالفضل
۲۸ مهر ۱۳۹۳طرف مشخصه خودش عشق بی ام و بوده!!!!
اگر دقت کنید توی جایی که بی ام و رو اول اعلام میکنه نوشته به خاطر برند آن!!!!!!!!!!!!
توی کل جهان پرستیژ مرسددس از بی ام و بالاتره!! پس این یک نظر شخصی توی یک تحقیق قلمداد میشه و از لحاظ علمی رد میشه!
زنده باد مرسدس بنز………
احسان آرسنالی
۲۳ مهر ۱۳۹۳من یه بار گفتم تکنولوژی های که بقیه خودرو سازها استفاده میکنند واسه بنز خاطره است اینم یه سند دیگه واسه حرفم((دامپر تطبیقی (سیستم متعادل کننده تطبیقی بدنه) به امری عادی در خودروهای مرسدس بدل شده و به صورت استاندارد در خودرو نصب گردیده است، در حالی که به صورت آپشن اختیاری در BMW و آئودی نصب خواهد شد)) حالا 20 30 سال طول میکشه تا اینو کره ای ها بزارن رو جنیسس و اپتیما
M Power///
۲۳ مهر ۱۳۹۳حرف شما درست. ولی باید اینو هم قبول کنی و کنید که ماشین های مرسدس هیچ وقت هندلینگ و سواری BMW رو نداشته و نخواهد داشت.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳M power جان پیشگو شدی!!!
…نخواهد داشت؟…
بعدشم اینکه تو تجربه سواری با بنز و BMW رو داشتی عایا که اینطوری میگی؟!؟!؟!
احمدرضا
۲۳ مهر ۱۳۹۳همیشه ب ام و بهتر از بنز بوده و هست و خواهد بود
Ahmad
۲۳ مهر ۱۳۹۳BMW کارش درسته هر چند بنز یه چیزه دیگس.
یه پسر
۲۳ مهر ۱۳۹۳از نظر طراحی بیرونی مرسدس اما
از نظر طراحی داخلی فقط بی ام و
اما از نظر قیمتی ائودی امتیاز محسوسی داره
سواریشون رو هم من نمی دونم چطوره اما مطمئنا اگه استفاده خواندگی داره ماشین فقط بنز
البته اینا صرفا نظر شخصی منه
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلی بی ام و؟؟؟!!!
واقعا از طراحی داخلی بی ام و خوشت میاد؟
من که طراحی خارجیشو بیشتر قبول دارم قابل مقایسه با مرسدس هست ولی خدایی طراحی داخلیش دیگه خیلی خز شده…
*MAK MISEL*
۲۳ مهر ۱۳۹۳رضا اگر توجه کنی میبینی خوشگلی مبهمی توی طراحی داخلی بی ام و هست
و از بنز بهتره گر چه امکاناتش کمتره
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳نه خیر توجه نمیکنم و الا هم قبول ندارم
هیچوقت از طراحی بی ام و خوشم نیومده و نمیاد!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳…اصلا هم قبول ندارم….
{غلط املایی}
datsun
۲۳ مهر ۱۳۹۳انتخاب من c کلاسه
Frankenstein
۲۳ مهر ۱۳۹۳من هرچی مطلبو میخونم نمیتونم رو هیچ کدوم عیب بزارم و بگم کدوم بهتره و کدوم بد تر….
ولی خوب ظاهر بنز قابل قبول تره
junior
۲۳ مهر ۱۳۹۳اگر حق گمرکی، مالیات و هزار تا سهم خواهی دیگه از ارگان های ریز و درشت دولتی نبود حتی با این قیمت افتضاح دلار هم میشد با تقریبا 45 میلیون تومن به جای ال نود یا پژو پارس یه BMW 320 یا Audi A4 با 3 سال کارکرد سوار شد. اینجاش خنده داره (با عرض تاسف) که دولت یه خودرو رو به قیمت تقریبی دو الی سه برابر قیمت اصلیش به مردم میفروشه بعد با سایر ارگان ها میشینن (از حق مردم) تقسیم غنائم می کنند داخلی و خارجیش هم هیچ فرقی نمی کنه.
YaShaR
۲۳ مهر ۱۳۹۳با اینکه همیشه طرفدار بنز بودم ولی در این مقایسه انصافا آیودی به صرفه تر و درکل بهتر بود!
مصرف میانگین زیر 4 لیتر اونم با موتور دو لیتری!
یاد 405 خودم با موتور 1.8 لیتری و مصرف میانگین بیشتر از 8 لیتر!!
مرتضی
۲۳ مهر ۱۳۹۳ایودی؟؟؟
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳با تبلت یا گوشی مینویسه صفحه کلیدش همزه نداره مجبوره اینطوری بنویسه
مرتضی
۲۴ مهر ۱۳۹۳فکر کردم باز قضیه انگلیسی پروندن بعضیاست!!!! فولکس رو طرف میگه وولکس!!!!!!!!!!!!!!!! باعث ننگه این همه انگلیسی پروندن
moein
۲۳ مهر ۱۳۹۳هر سه ماشین خوبن
اما بنز یه کم متشخص تره و مجلسیه
برای منه جوون بی ام و بهترین گزینه است
یه بی ام و لطفا . . .!! :D
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳یعنی بنز مال پیراست؟؟؟!!!
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۳سلام دوستان
احمد جان،داداش خیلی ممنون از مطلبت ;)
BMW سری 3 یه معیاره تو این کلاس،پس تعجبی نداره که طبق معمول اول شده!
اینم برگ زرین دیگری از افتخارات BMW:
“گروه خودروسازی ب ام و توانست با رشدی 5.3 درصدی و فروش 199799 دستگاهی بهترین آمار فروش ماه سپتامبر تاریخ طولانی مدت خود را ثبت کند.
ب ام و و باز هم از رقبای هم وطنش فاصله گرفت
این میزان از رشد کافی است تا ب ام و بتواند جلو تر از مرسدس- بنز با 162746 دستگاه و آئودی با 159950 دستگاه درصد فهرست پر فروش ترین تولید کنندگان خودروهای لوکس جهان قرار گیرد.
یان روبرتسون، عضو هیئت مدیره ب ام و، گفت: این ماه ب ام و می تواند رکوردهای پر شماری را جشن بگیرد. فروش بیش از 10 هزار دستگاه خودروی i3 و فروش 341 دستگاهی i8 از زمان عرضه اش در تابستان امسال جزء این موفقیت ها هستند.
فروش نه ماهه نخست گروه ب ام و (شامل برندهای مینی و رولزرویس) با جهشی 6.5 درصدی در مقایسه با سال گذشته به نزدیک 1530000 دستگاه رسید. بعد از آن آئودی با 1300000 و مرسدس – بنز 1200000 دستگاه در جایگاه های بعدی قرار دارند.”
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳نوکرم شاهین جان :)
من خودتو bmw و هرچی که توبگی رو اصن قبول دارم
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳سلطان اینا رو در حد خودش ندید گفت بزار ببرن دلشون شاد شه یکم!
;)
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳رضا جان در واقع جایگاه مرسدس و بیامو یکیه
و فقط اگر مرسدس از یه موتور قوی تر استفاده میکرد مطمئناً نه تنها جایگاه نخست رو کسب میکرد بلکه اختلاف امتیازاتش هم با رقبا بسیار بالا میرفت
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳امشب یه اس به «زیتچه» جان میدم میگم به جفت شاخ سیبلت این یه موردو باید پی گیری کنی بچه های پدال دلخورن رد خور نداره…!!!!!!!
شما از الآن مشکلو حل شده بدون واسه نسل بعد :D
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳شاهین چقدر از بی ام و پول میگیری که سنگشو به سینه میزنی.
بنز بنز بنز هر چی باشه بهتر از بی ام و هست.
گفتم هرچیییییییییییییییییییییییییییی
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳نیما این که گفتن نداره کاملا واضحه … خودتو خسته نکن! :D
شاهین
۲۳ مهر ۱۳۹۳احمد جون داداش شما سرور مایی! ;)
Dragonborn جان پول نمیگیرم! فقط واقعیات رو میبینم و کمی هم علاقه رو بهش اضافه میکنم! نتیجه ی این مخلوط(واقعیات+علاقه) میشه همین چیزی که میبینی!
من هیچ وقت(تاکید میکنم هیچ وقت!) نگفتم بنز بده! اصلا! اتفاقا اگه الان یه بنز بهم بدن با کمال میل قبول میکنم :)
ولی خب جون به جونم کنن BMW رو دوس دارم!
ارادتمندم
حسين
۲۴ مهر ۱۳۹۳درود. ببخشید. شاهین جان زیر کامنتت کامنت گذاشتم که بخونیش. توی مجله آتوکار خوندم که ب ام و فضای داخلی بیشتری داره. اونجا هم ب ام و اول شده بود.
وحید
۲۴ مهر ۱۳۹۳dragonborn جان آمار و ارقام یه چیز دیگه رو نشون میده چه تو فروش چه تو تست های معتبر همه چی به نفع بی ام و ست. هر چند من انتخابم از لحاظ ظاهری بنزه به عنوان یه بی طرف
Ehsan
۲۳ مهر ۱۳۹۳کاملا درسته شاهین ، BMW سری 3 در این کلاس یک شاخص برای بقیه است
من که قبلا گفتم BMW M3 ( هرچند که در این تست M3 نبود ) یک اسطوره است یه چیزی مثل مارادونا یا پله در فوتبال
مهدی 911
۲۳ مهر ۱۳۹۳چیزی که منو شگفت زده میکنه مصرف سوخت بی نظیر هر سه اوناست زیر 4لیتر میانگین=تکنولوزی ومهندسی بی نظیر المانی
حسین
۲۳ مهر ۱۳۹۳حالا سه خودروی ایران پیکان پراید سمند بله اونا اونجوری ما اینجوری اونا بنز قدیمیشون به پراید های الان می ارزه
walid
۲۳ مهر ۱۳۹۳بنز رو عشقست
پیمان
۲۳ مهر ۱۳۹۳بنز طراحیش از همه پویایی بیشتری داره تازه با این مبلغ که آدم می خواهد پرداخت کنه بنز از همه بهتره
فرهاد
۲۳ مهر ۱۳۹۳از نظر من بهترین ماشینا تو این کلاسن
همشونو دوست دارم
بی ام مرسدس آیودی
راستی lexus is هم خیلی عشقه تو این کلاس
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳جای یه پورشه خالیه تو این لیست
e36
۲۳ مهر ۱۳۹۳100 تا تست دیگه هم بگیرن BMW اوله
خودتونم میدونید
*MAK MISEL*
۲۳ مهر ۱۳۹۳دقیقا!
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳ممنون داش احمد میلیاردر
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳قربونت دراگون جان
داش میلیاردر نیستم به خدا
این دوبار :)
مجتبی (ساروی)
۲۳ مهر ۱۳۹۳اقامن مشکل دارم تو مقایسه همه چیزو به نفع بنز گفت بعد اومد در نهایت تعجب بی ام رو در جایگاه نخست قرار داد اشکال نداره .اون هم مطلق نیست .قبول کنید این هم تنها نظر نویسنده ی اون مقاله نویسه که دوستمون ترجمش کرد ولی مشکل من اینجاست .شما به خاطر 13اسب بخار ناقابل اومدی گفتی بی ام .؟؟؟؟؟؟13اسب بخار ؟؟؟؟؟تازه گشتاوربنز 20تاازش بیشتره من میگم اشکال نداره بگو بی ام ولی نگو به خاطر 13اسب بخار .بگو نظر شخصی منه در واقع از نظر تکنولوژی و مشخصات فنی اینقدر نزدیکن که نمیشه نظر قطعی داد و لی پای سلیقه بیاد وسط حرف یه چیز دیگست
*MAK MISEL*
۲۳ مهر ۱۳۹۳مجتبی جان،ببین اول اینکه 10خط اخر مطلب رو بخون،پارنمتر های بی ام و رو با بنز مقایسه کن،حساب هم کن که3000پوند ارزون تره،بعد بیا اینجوری نظر بده
به نظر من بی ام و از هر لحاظ قهرمانه،درسته که خیلی به هم نزدیکن…
در ضمن احمد جان در کامنت هایی که من دیدم عرض فرمودن که بنز و بی ام و در اصل هر دوتاشون اول هستند.
در ضمن میلاد و رضا اینطور نظر نمیدن که شما میدی در ضمن خود احمد هم عشق بنزه اوتارشم سی کلاس قدیمیه اگر توجه کنی.
(پرچم خیلی خیلی بالاست…)
منظورم پرچم المانه ها نه بنز!
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳مجتبی جان اینطوری نگو
اول اینکه من خودم طرفدار مرسدس هستم تا BMW، پس نگو سلیقه شخصیت گفته که BMW اول باشه
دوم اینکه مطلب ترجمه شدست نه زبان حال، و طبق سایت AutoExpress که این مطلب رو
قرار داده بود تنها دلیل قرار گیری بنز در جایگاه دوم، استفاده از موتور ضعیف تر بود،
همونطور که کسرا جان گفتن، هم تو متن، هم تو کامنت ها به این موضوع اشاره کرده بودم!!!!
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳کسرا جان راستی این C نیست، SLK است
شریک زندگیم دیگه ;)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۳ مهر ۱۳۹۳قرمزم گرفتی دیگه…
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳رضا جان دست رو دلم نزار…
مجتبی(ساروی)
۲۳ مهر ۱۳۹۳مک میسل مگه مدرسه ها باز نشده تو که هنوز توپدالی ؟؟؟؟شوخی کردم داداش گلمی
احمد جان منم نگفتم نظر شخصی شماست منم گفتم اینم نظر شخصی نویسنده ی مقالست که مترجم عزیز ترجمش کرده ممنون از ترجمه هات که اگاهی ما رو بالا می بره
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳فدات مجتبی جان
ارادت دارم
بله بله متوجه شدم ;)
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳مدرسه ها(انفرادی ها)باز شده منتها ما عشق ماشینیم دیگه داداش،معتاد شدیم به پدال،نمیتونیم ولش کنیم!
hrf
۲۳ مهر ۱۳۹۳همون جور ک S کلاس بنز همیشه معیار سنجش هست تو کلاس خودش ب ام و سری 3 هم تو این کلاس همیشه این حکم رو داشته پس الکی اول نشده
مهدی
۲۳ مهر ۱۳۹۳زیبایی،توانایی،قدرت همه و همه در خودروهای BMWتجلی پیدا میکنند.
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳ولی آئودی پایداری بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره ها
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳ولی آئودی پایداری بیشتری نسبت به دوتای دیگه داره ها.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۳ مهر ۱۳۹۳دست گلت درد نکنه احمد جان عالی بود مثل همیشه. :D
در کل ب ام و رو از هر نظر میپسندم البته باید بگم طراحی سنگین و با وقار آئودی هم آدمو قلقلک میده.
Ahmad..F12
۲۳ مهر ۱۳۹۳باربد جان ممنون از لطفت
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳پدال تو رو خدا اصلا قسمت تعداد کامنت من رو بردار تا این همه بچه ها گیر ندن بهم
یونس
۲۳ مهر ۱۳۹۳بنظر من بی ام و بهتره طراحیش بنز هم با وجود علاقه ای که بهش دارم خیلی شبیه s کلاس جدیده و این خوب نیست.
+
جناب DRAGONBORN لطفا لوگوتون رو تغییر بدید کمونیس…
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳اههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
بابا دست بردارین دیگه
شهریار
۲۳ مهر ۱۳۹۳فقط بنز
فقط سی
میلاد
۲۳ مهر ۱۳۹۳من 320 2014 و c200 2013 داشتم ولی c200 یه چیز دیگس درسته موتور بی ام و با توربو بودن خیلی قویتره
حسين
۲۴ مهر ۱۳۹۳درود. بله. شما دنبال چیزی بودی که در C200 وجود داشته. برای همین به نظرت یه چیز دیگس. به نظر خیلی ها هم 320 یه چیییییز دیگس
sam
۲۴ مهر ۱۳۹۳با سلام
با تشکر از احمد عزیز بابت این مطلب بسیار جالب.من معتقدم که ب.ام.و رو حتما باید از نزدیک دید و لمس کرد،این ماشین یک اثر هنریه، بخصوص ب.ام.و 528.
Ahmad..F12
۲۴ مهر ۱۳۹۳ممنون از لطف شما سام عزیز
4MATIC
۲۴ مهر ۱۳۹۳سی کلاس روعشقه البته به نظرم مدل2014فول اپشن خیلی بهتربود این شبیه اس کلاس2014شده
ali
۲۴ مهر ۱۳۹۳از لحاظ طراحی از جلوی بی ام و و داخل بنز همچنین عقب بنز رو میپسندم…از لحاظ سواری و کیفیت هم بهم خیلی نزدیکن…
DRAGONBORN
۲۴ مهر ۱۳۹۳آئودی بیشتر مردانست
امیرحسین
۲۶ مهر ۱۳۹۳من با اینکه طرفداره دو آتیشه آئودی هستم ولی تو این کلاس سری 3 رو بیشتر دوست دارم و به نظرم ماشین بهتری هست در مقایسه با A4