روز پیش از نسخه فیس لیفت شده پورشه پانامرا ۲۰۲۱ که همین اواخر اقدام به رکوردشکنی در پیست مشهور نوربرگ رینگ کرد رونمایی شد. خودرویی که برای رکوردشکنی انتخاب شده یک دستگاه پانامرا توربو S جدید است که توانسته رکورد مرسدس-ای ام جی GT 63 S در دو مسیر ۲۰.۶ و ۲۰.۸۳ کیلومتری جهنم سبز را ارتقا دهد.
واضح است که AMG از شکسته شدن رکورد خود راضی نبوده و به دنبال بازپسگیری این عنوان از رقیب هموطن است. در پست فیسبوکیای که این هفته منتشر شده AMG ویدئوی رکوردشکنی سال ۲۰۱۸ خودروی خود را با کپشنی جالبتوجه پخش کرده است:
رکورد ما بهترین در کلاس خود بوده و تنها سهدهم ثانیه با رکورد جدیدی که شاید به گوشتان خورده باشد فاصله دارد. شاید زمان بازگشت دوباره به پیست فرا رسیده است…
زمانی که باید شکسته شود ۷ دقیقه و ۲۹.۸۱ ثانیه برای بخش طویلتر پیست و ۷ دقیقه و ۲۵.۰۴ ثانیه برای بخش کوتاهتر آن میباشد؛ اما سوالی که پیش میآید این است: کدام نسخه از GT چهار درب کوپه برای بازپسگیری رکورد خودروهای اجرایی پیست نوربرگ رینگ انتخاب خواهد شد؟ با توجه به اینکه رکورد پورشه اختلاف چندانی با رکورد مرسدس-ای ام جی ندارد بنابراین شاید GT63 S دوباره به پیست بازگشته و چند دهم ثانیهای از رکورد پانامرا توربو S را ارتقا دهد.
اگر AMG از همان نسخه محصول رکوردشکن خود استفاده نکند احتمال ورود GT 73e به پیست نوربرگ رینگ وجود دارد. انتظار میرود این پرچمدار در ماههای آینده و با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۸۰۰ اسب بخاری معرفی شود. قطعاً معرفی یک خودرو با رکوردی مهم تأثیر بیشتری روی افکار عمومی خواهد گذاشت، رکوردی که کاملاً دستیافتنی به نظر میرسد.
AMG///
۸ شهریور ۱۳۹۹خدایی بین پورشه و بنز انتخاب خیلی سخته
دو تا اشتوگتارتی
دوتا ماشین سریع
یکی ستاره اشتوگتارت
یکی قلب اشتوگتارت
نظر سنجی
Gt73 ??
Panamera lion ??
Reza
۸ شهریور ۱۳۹۹هر دو
رامین
۸ شهریور ۱۳۹۹تو یه حرکت اعتراضی هیچ کدومو انتخاب نمی کنم و میرم سراغ M5 competition
مهدی موتورز
۸ شهریور ۱۳۹۹یه سوال تو ایران سری ام هست؟
بچه بودم یه روز تو شمال یه BMW ابی قرمز بنفش دیدم
فری
۸ شهریور ۱۳۹۹رخ جلو ماشین از پادرا پلاس کپی کردن
Dna
۸ شهریور ۱۳۹۹بسیار با ابهت
بنظرم اینایی که تو نوربرگرینگ رکورد ثبت میکنند قاعدتا باید سواری سفتی داشته باشند
ارشیاsvj
۸ شهریور ۱۳۹۹میگن جی تی ۶۳ بد ترین راحتی رو بینه رقیباش داره.
Tommy
۸ شهریور ۱۳۹۹مرسدس راحتی و کیفیت سواری سیستم تعلیق قربانی هندلینگ کرده تا به این لپ رکورد برسه در صورتی که اگه سرچ کنید در مورد سیستم تعلیق بقیه سوپر سدان ها مثل m5 و پانامرا یا rs7 میبینید که سواری به مراتب بهتر ی دارند به همین خاطر به نظر بنده رکورد پانامرا با ارزش تره چون یه جورایی بی معنی ماشین لوکس با تعلیق خشک
حمید
۸ شهریور ۱۳۹۹با اینکه پورشه یک چیز دیگه هست و عالی ولی بنز انتخاب منه
بی ریا
۸ شهریور ۱۳۹۹توی سگمنت جدید سدان های نیم فول سایز یعنی سدان های مابین متوسط و فول سایز ، چارجر تاح پادشاهی رو دراختیار داره با قدرتی بالاتر و قیمتی تقریبا یک چهارم پانامرا و ای ام جی
توی تقسیم بندی من سدان های فول سایز طولی از ۵ مترو ده سانت به بالا دارن که شامل بنز اس کلاس و بی ام و سری ۷ و آئودی آ۸ و مازراتی کواتروپورته و کادیلاک سی تی ۶ و لینکلن کانتیننتال و لکسوس ال اس و جنسیس حی ۹۰ هست
توی تقسیم بندی من سدان هایی نظیر تویوتا آوالون و نیسان ماکسیما و بی ام و سری ۵ و لکسوس ای اس و خمچنین بنز ای کلاس ، سدان های متوسط لوکس هستن که فاصله بین این گروه و سدان های فول سایز لوکس رو گروه سدان های نیم فول سایز مقل همین ای ام جی پرمیکنه
دوستان نظرتون رو بفرمایید ؟؟
حسین دهمرد
۸ شهریور ۱۳۹۹کاش مرسدس این مدلو نمیزد. آدم بین دوراهی گیر میکنه که پانامرا رو انتخاب کنه یا اینو واسه دسکتاپ.
البته کاپوت کم ارتفاع پورشه و زبان طراحی پورشه خاص تره. بگذریم که مبدع این کلاس هم پورشه بوده.
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۳۹۹درسته ، پانامرا همه چیز تمامه و عالی ، اما این بنز GT روح داره .
پانامرا قدیمی میشه ، عادی میشه و نسل بعدیش و بعدیش هم میاد و ماشین نهایتاً مهندسی شدهایه ، اما این بنز GT ، مثل خیلی از بنزهای دیگه با گذر زمان میره تو خاطرات زیبای خودروبازان و عشق خودروها .
یک کلام بخوام بگم ، اینه که این ماشین گنگش بالاس ، این ماشین بدجور لاتیشو پُر کرده ، خود خودِ مافیاست .
دکتر مهندس تاجر موفقا باید پانامرا یا نهایتاً بنز S سوار بشن .
اما این بنز GT ساخته شده واسه آدم شَرا ، پاچه پارهها ، سر دسته مافیا ، دیکتاتورا ، بچه پروها ، اینایی که دستبند انگشتر گردنبند طلا کتو کلفت به خودشون آویزون میکنن با لباس مشکی سِت میکنن با یه خانوم پلنگ کنار دستشون تو شهر تاب میخورنا و همیشه یه زن ساده با دو تا بچه هم در گوشهای از شهر دارند و در خَفا با یه ماشین ساده سر به زنوبچشون میزنند .
GT روح داره ، حال همه بگن خوب نیست ، بَدِ ، پانامرا بهتره و این جور حرفها ، اما GT روح داره و از تمام رقبا زندهتر و آشوبگرتره .
تازه ، صدای اگزوزشم شبیهه نعره شیره ? .
من که عاشقشم ، اونم فقط مشکی ، اونم فقط برابوس ???? .
Tommy
۸ شهریور ۱۳۹۹نظر هر کسی کاملاً محترمه
NAVID۰۰۹۸
۸ شهریور ۱۳۹۹درود به شخصیت و درک بالای شما ، جناب Tommy .
با اینکه با کامنت من مخالف بودید ، اما توهین نکردید و چقدر خوشم اومد از شما و مَنِش شما .
ای کاش اکثر کاربران این مجله از شما یاد بگیرند که چطور میشه مخالف بود و نقد کرد ، به دور از حاشیه و جَدَل راه انداختن .
در پاسخ به شما باید بگم از نظر منطقی با شما موافقم و سواری خشکی احتمالاً داره ، چون بدون هندلینگ خشک و سفت نمیشه به این رکورد رسید (( البته شاید هم نرم باشه ، تا حالا تست بلند مدتش را نگاه نکردم )) ، اما بحث من از دل بر میآید که عاشق GT شدم که هیچگاه عشق و منطق با هم مکمل نیستند .
ADAK
۹ شهریور ۱۳۹۹درود به شما حسین وی
حرف من هم در تمام مقالات و کامنتها همینه …
تا سوار وسیله نقلیهای نشدید و خودتان از نزدیک تست و بررسیش نکردید ، از روی هوا نگین چی خوبه چی بدِ .
باور کنید یه چیزهایی تا تجربه نشه ، قابل بیان و مذاکره نیست و نمیشه گفت این از اون بهتره یا بدتر .
سواری خودروهای لکسوس یه چیزی به احساس آدم اضافه میکنه که همیشه در وجود آدم باقی میمونه که نمیشه در هیچ خودرویی حسش کرد (( بخصوص سدانهای ۶ سیلندر لکسوس یا همین rx350 که تو ایران هست )) .
Hadi
۸ شهریور ۱۳۹۹همین GT63 هم میتونه سه دهم ثانیه رو جابه جا کنه…
لازم نیست gt73 رو به زحمت بندازه…
MohammadE9
۸ شهریور ۱۳۹۹این مدل معیار جدیدی در کلاس خود خواهد بود
امیدوارم جواب در خوری از رقیب باواریایی شاهد باشیم
Milad AMG
۸ شهریور ۱۳۹۹انشاالله که پیست رو جر خواهد داد ….
NISSAN GTR SOLTAN
۸ شهریور ۱۳۹۹فوق العادست این ماشین
با یه راننده ی خوب مثلا لوییس همیلتون با همین gt63s هم میتونن رکورد رو دوباره پس بگیرن چون اختلاف خیلی کم بوده
تو فکر اینم که gt73 چه هیولایی میتونه باشه
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹من که اومدم طبقه بندی سدان هارو گذاشتم جرا همه دیسلایکم کردن یعنی علم همتون از من بالاتره ؟؟؟