مرسدس بنز

آشنایی با مرسدس-ای‌ام‌جی GT نایت ادیشن سفارشی

مرسدس-ای ام جی اخیراً کاملاً مشغول توسعه سبد محصولات خود بوده و روی اولین محصولات الکتریکی شده‌اش نیز کار می‌کند. این برند همچنان به تست محصولات جدیدی همچون GT 73e در نوربرگ رینگ ادامه داده و روی حذف GT رودستر و جانشینی آن با نسل جدید SL ادامه می‌دهد. خوشبختانه به نظر می‌رسد مدل کوپه همچنان در دسترس بوده و در برخی بازارها نیز جانی دوباره یافته است. منظور ما بازار استرالیاست که از سال ۲۰۱۹ تاکنون GT غایب بوده اما بجای معرفی دوباره به بازار مرسدس تصمیم گرفته با معرفی نسخه‌ای سفارشی از GT با نام نایت ادیشن دل طرفداران استرالیایی را دوباره به دست آورد.

اگر انتظار دارید GT نایت ادیشن کوپه قدرت بیشتری داشته باشد پس ناامید خواهید شد. این خودرو همان قدرت ۵۲۳ اسبی نسخه عادی را دارد. همچون گذشته نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب فرستاده شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای می‌شود. خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد از دیفرانسیل لغزش محدود و دامپرهای تطبیقی سود می‌برد. از دیگر ویژگی‌های GT نایت ادیشن می‌توان به سقف فیبرکربنی با نوارهای تیره، جلوپنجره پانامریکانای تیره، کالیپرهای ترمز مشکی با نوشته‌های سفید AMG و رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی اشاره کرد. چراغ‌های جلو نیز دارای کاسه‌های تیره‌رنگ هستند.

همین طرح مشکی به کابین نیز راه یافته است جایی که پوشش چرم ناپا با رنگ مشکی و طراحی الماسی دیده می‌شود. پوشش سقف و فرمان نیز از نوع جیر دینامیکا بوده و عناصر مشکی براق، شیشه‌های عقب تیره و نشان نایت ادیشن روی کنسول مرکزی جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

اگر از کیفیت صدای پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی GT راضی نیستید می‌توانید از سیستم صوتی برمستر با ۱۰ بلندگو استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که این خودرو قیمت معادل ۲۲۸ هزار دلاری دارد و قطعاً از آن رضایت کامل خواهید داشت. تنها ۱۵ دستگاه از مرسدس-ای ام جی GT نایت ادیشن کوپه و با رنگ‌های مشکی ابسیدیان، خاکستری سلنیت و خاکستری گرافیت تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    این ماشین همیشه پرفورمنس ضعیف تری نسبت به رقبای داشت .
    قدرتش هم خیلی کم بود
    آخه ۵۲۳ اسب از هشت سیلندر تازه با توئین توربو!!!!!!!!!!!
    خیلی خیلی کم هست .
    صدای این ماشین نمیگم بده ، خوبه ،بلند و زیبا است ، ولی جذاب نیست!!
    صفر تا صد این ماشین هم باز خیلی کُندِه!!!!
    ۳.۷ ثانیه؟؟!!!
    هندلینگ ضعیف تری هم نسبت به رقبای خودش داره ، مثلا پورشه ۹۱۱.
    این ماشین به همراه شلبی GT500 از مشکل کشش برخوردار هستن و شتاب صفر تا صد ضعیفی دارن.
    چون موتور جلو و دیفرانسیل عقب هستن ، نکته مهم اَش اینجاست که دیفرانسیل لغزش محدود دارن. که اجازه هرزگردی به چرخ های عقب نمیده و تا جایی که هرز گردی ماشین نداشته باشه قدرت می‌دهد.
    جایی در ماشینی مثل چلنجر با وجود قدرت تقریبا مشابه شلبی gt500 (چلنجر ۳۰ ،۴۰ اسب بیشتر داره که خیلی زیاد نیست)
    چرخ ها هرزگردی نمیکنن ،ولی چلنجر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به همون بُکسِوات (یا بُکسواد???) (همون هرزگردی) ادامه می‌دهد.
    این ماشین حداقل تا ۱۵۰ اسب بیشتر قدرت میبایست داشت با توجه‌ به‌ V8 TWIN TURBO.

    موافقم 1
    مخالفم 10
    1. Reza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      همه چی که قدرت اسب بخار نیست ، اگه مرسدس تمام توان موتور این AMG رو میکشید بیرون اونوقت این نسخه همون سال ۲۰۱۶ نهایت تا یک سال از چشم می افتاد و از رده خارج می‌شد. ولی جرمن ها با یه برنامه ریزی عالی تونستن ۵ سال آروم آروم توان موتور رو بیشتر کنن با نسخه‌های ( GT_C و GT_R ) و نزارن این نسخه از چشم بیفته هالا هم تو سال ۲۰۲۱ نسخه‌ی بلک سریز رو که تقریباً نسخه‌ی نهایی محسوب میشه معرفی کردند که تونست رکورد پیست نوربرگ رینگ رو جابجا کنه . در حالی که مرسدس می‌تونست همین نسخه رو سال ۲۰۱۶ معرفی کنه .

      خلاصه این نسخه یکی از بهترین نسخه های مرسدس هستش بعد SLS AMG

      اینم یادتون باشه اروپایی ها بر خلاف آمریکایی ها به قدرت و سرعت اهمیت آنچنانی نمی‌دن، چیزی که برای اروپاییا اهمیت داره هندلینگ و کیفیت محصول و در دست گرفتن بازار هستش

      1. محمد رستمی نژاد

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        خب یعنی شما میگی برای به چشم آمدن مدل پرچمدار ، مدل اای دیگر را خیلی بهشون پر و بال ندهیم و همیشه از لحاظ قدرت و پرفورمنس و شتاب و هندلینگ کند تر از رقبا باشه ‌‌.
        در واقع تمام مدل های GT از رقبا کند تر بودند .
        رقبایش هم مدل های مختلف پورشه هستند و میشه گفت در بازه های قیمتی نزدیک هوراکان و ….
        این ماشین های GT بنز در هر زمینه ایی از رقبا کند تر بودند .
        مدل رودستر شتاب ۴ ثانیه ایی!!!!!.
        خیلی بده..حداقل باید ۳.۵ میداشت(حداقل)
        آیا شما در مدل های پایینی هوراکان ضعف قدرت یا شتاب حس می‌کنید؟ ابدا خیر.
        در مدل های بالایی هم کاملا قوی و پر شتاب هستند با توجه به پرچمدار بودنشان ‌‌.
        یعنی میشد لامبورگینی برای هوراکان پرفومانته، کم کاری کنه تا STO بیاد و توی چشم باشه.
        نه ، پرفومانته خیلی سریع و عالی بود ‌.
        STO عالی تر.

        1. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          نسخه STO با پرفورمانته زمین تا آسمون فرق دارن باهم یکی پیست محوره و براساس پلت فرم نسخه Evo GT ساخته شده، اون یکی نسخه تکامل یافته 580 هوراکان هستش اصلا جدا از هم هستن و ربطی به هم ندارن. کلی قابلیت و آپشن نسخه های معمولی هوراکان تو نسخه STO کلا حذف شده بخاطر کاهش وزن، همون کاری که پورش با نسخه GT3 RSکرد .
          تو نسخه های رودستر مرسدس هم که بهش اشاره کردید ۳ نسخه رودستر GT-S و GT-C و GT-R به ترتیب شتاب های 3.8 . 3.7 . 3.6 دارند که خیلی هم عالی هستش نسبت به پرفورمنسش

        2. Erfan

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (241 ديدگاه)

          آره راس میگی کند تر بودن و اصلا هم GT بلک سریز نبود که توی نوربرگ رینگ رکورد زد??
          همه چی که شتاب نیست اگه شتاب خیلی مهمه بهتر برید تسلا سوار شید ?

        3. محمد رستمی نژاد

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          من میگم هندلینگ خوبی نداره این ماشین .
          مدل های قبل بلک سریز رو منظورم بود .
          نه خود بلک سریز.
          GT2RS بهتره .
          بزار نسل جدید GT2RS بیاد ببین چی میشه.!

        4. Amirreza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          آقای رستمی نژاد جی تی ۲ آر اس نتونست رکورد بزنه ولی بلک سریز رکورد زد و نسل جدید gt2 rs حالا حالا ها نمیاد چون همیشه آخر هر نسل ۹۱۱ معرفی میشه

    2. Reza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      شرکت نوبل با همین طرز فکر شما راهشو پیش گرفت و نسخه‌ی M600 رو نابود کرد ، یا حتی خود بوگاتی که قبل اومدن هر ۱۰ سال یه نسخه رو معرفی می‌کرد و نزدیک بود محبوبیت خودشو از بین ببره که با اومدن استفهان وینکلمن و معرفی چند نسخه از پلتفرم شیرون درباره نام بوگاتی رو سر زبونا انداخت، جناب آقای استفهان همین راه و روش رو چندین سال روی لامبورگینی پیاده کرد و رسماً میشه گفت با وجود اینکه جانشینان نسخه‌ های V10 و V12 لامبورگینی هر ۱۰ سال یک‌بار معرفی میشن اگه استفهان نسخه های محدود مثل ( سستوالمنتو _ رونتون _ وننو _ چینتیناریو و . . . . ) رو معرفی نمی‌کرد محبوبیت لامبورگینی کمتر از این می‌شد.

      یه خودرو هر چقدر هم که طراحی و قدرت و سرعت در حد عالی داشته باشه با گذشت زمان محبوبیتش از بین خواهد رفت

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        چرا کامنت قبلی ات پاک شد!؟!؟!؟
        من در جواب اون کامنت، کامنت زیر رو دادم.

        1. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          من کامنت حذف نکردم

      2. محمد رستمی نژاد

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        یه خودرو هر چقدر هم که طراحی و قدرت و سرعت در حد عالی داشته باشه با گذشت زمان محبوبیتش از بین خواهد رفت.
        به نظرتون الان محبوبیت مدل های قدیمی لامبورگینی کم شده؟
        محبوبیت مورسیه لوگو کم شده؟
        یا گالاردو؟
        کم شد؟

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          بله نسخه گالاردو نسبت به هوراکان و نسخه مورسیه لاگو هم نسبت به اونتادور محبوبیتشون کمتر شده که کاملنم طبیعی هستش و همین اونتادور هم نسبت به جانشینش که قراره تو آینده نزدیک بیاد محبوبیتش کمتر خواهد شد

        2. Erfan

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (241 ديدگاه)

          نه محبوبیت SLS AMG Black Series کم شده؟

        3. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          اره آقا ارفان محبوبیت SLS black series نسبت به AMG GT Black series کم‌تر شده ولی درهای گالووین SLS یه چیز دیگه بود

        4. محمد رستمی نژاد

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          کلا از نظر شما(Reza) محبوبیت همه کم شده ?

        5. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          نگیم محبوبیت همه، بگیم محبوبیت نسخه قدیم نسبت به نسخه جدید

    3. محمد رستمی نژاد

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      شما به لامبورگینی هوراکان دقت بکن آیا شرکت برای هوراکان کم کاری کرد آیا شما وقتی بررسی‌ها و مشخصات هوراکان را می خوانیم احساس می کنید که این ماشین از لحاظ شتاب و یا بیشینه سرعت ضعفی دارد خیر یعنی لامبورگینی نیامد برای به چشم آمدن و مدل‌های رد بالای اوراکان مثل اس تی او و معرفی پرفومانته مدل های پایینی را از لحاظ شتاب و سرعت ضعیف و سازد یا اینکه آنها را کمی پایین تر از آن شتابی که باید می‌دادند تعیین بکند مدلهای پایه هوراکان کاملاً عالی هستند و از لحاظ شتاب و سرعت و هندلینگ هیچ ضعفی ندارند و مدل‌های بالای آن هم باز بسیار عالی تر هستند و از لحاظ شتاب و سرعت بازم هیچ گونه ضعفی ندارند مثالش این می‌شود که پرفورمانته را در نظر بگیریم که لامبورگینی برای آن بسیار تلاش کرد و رکورد پیست نوربرگ گرینگ را هم زد اما وقتی مدل اس تی او آمد هچ کمبودی باز احساس نشد یعنی شما احساس نمی کردید که لامبورگینی برای به چشم آمدن بیشتر اس تی او آمده باشد پرفورمانته را مقداری ضعیف تر یا با پرفورمنس کمتر درست کند تا وقتی که اس تی او به بازار آمد همه چشم‌ها به او خیره شود این دقیقا همان کاری است که مرسدس بنز با محصولات جی تی ای ام جی انجام نمی‌دهد مدل‌های پایین‌تر یا میانی سری جی تی را ضعیف‌تر درست می کند تا وقتی که مدل پرچمدار به بازار آمد چشم‌ها به آن خیره شود بنابراین هیچ وقت مدلهای معمولی یا حتی پرچمدار سری جی تی ای قبل از آمدن بلک سریز به چشم نبودند و در بحث هندلینگ و شتاب و سرعت و پرفورمنس همیشه ضعیف‌تر از رقبا ظاهر می‌شدند به این دلیل که آنها را مقداری ضعیف تر از پرفورمنس واقعی خودشان می ساختند

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Reza

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        داداش گلم هوراکان یا هر نسخه از هر شرکتی که باشه قبل از معرفی یه برنامه ریزی چند ساله واسش میچینن مثلا همین لامبورگینی نسخه STO رو همون سال ۲۰۱۴ ساخته بود ولی نمی‌خواست یهویی کل گلوله هاشو یه جا شلیک کنه و اونو تبدیل به ۲ محصول خیابانی یکی چهار چرخ محرک و دیگری دو چرخ محرک ( 580 و 610 ) کرد بعدش نسخه ۵۸۰ رو یکم تکمیلش کردو پرفورمانته رو رونمایی کرد حالا هم sto همه چی با برنامه‌ریزی هستش

      2. Amirreza

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        به نظرتون برای این ماشین کم کاری شده ؟ همه چیز شتاب نیست ، خیلی ماشینا مثل جی تی پیست محور هستن و خودشون رو توی پیست نشون میدن و باید بدونین که بنز یکی از پیشرفته ترین سیستم های تعلیق خودش رو روی این ماشین گذاشته

        1. محمد رستمی نژاد

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          هندلینگ این ماشین از همه رقبا پایین تر هست.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. Amir

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خیلیا چلنجر رو بخواطر همون هرز گردی یا بکسوادش میخرن

      1. محمد رستمی نژاد

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        من هم عاشق همین کارش هستم.
        حس قدرت به آدم میده‌
        با ۸۰ نت کیلومتر هستی ‌ . گاز میدی چرخ های عقب جوری میچرخن که عشق میکنی.

        1. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          چلنجر خوبه ولی ساخته شده واسه همون هرزگردی و دود راه انداختن نسبت به شلبی GT500 کمبود های زیادی داره

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا رضا همین چلنجری که میگی کمبود داره نسبت به شلبی چیزی نمونده رکورد فروش رو از موستانگ هم بگیره! به سایت های فروش یه سر بزنید تا الان دوج و شلبی خیلی خیلی نزدیک همن…

        3. Reza

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          ما درباره پرفورمنس صحبت میکنیم نه تعداد فروش.

          وگرنه تعداد فروش به سلایق مشتریان و امتیازات شرکت فوق به مشتریان بستگی داره که یه جورایی غیر قابل پیش بینی هستش.

    5. Amirreza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      پرفورمنس ضعیفشو میشه از رکورد دار بودنش تو نوربرگرینگ متوجه شد

    6. Philipp

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      چیزی که توی هیچ کودوم از پاسخ ها ندیدم این بود که این موتور مال سال 2015 هستش
      و اون زمان موتورها روی قانون یورو-5 ساخته میشدند
      و چون الان موتورها باید طبق قانون یورو-6 باشن مجبور شدن که قدرت رو کاهش بدهند

      1. Philipp

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1109 ديدگاه)

        درضمن نایت پکیج های مرسدس روی ظاهر خودرو مانور میدن نه پرفورمنسش

  2. زیزیگولو

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحی داخلیو خارجی زیبا و چشمگیر با جزئیات متعدد?

  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    واقعاً درک نمیکنم بعضی از این شخصی سازی هارو،یه رنگ مشکی مات زدنو تموم?
    خود ماشین به حد کافی جذاب هست این مدلهای جانبی اضافیه بنظرم…

  4. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    من اسمشو شخصی سازی نمیزارم چون به قول آبتین جان فقط رنگش مشکی شده ولی در کل همونطور که جیمز می هم گفت ، این ماشین یه ماشینی نیست که سوار شدنش برات سخت باشه یا سواریش فقط بدرد پیست بخوره و یه ماشین بینهایت متمدن با آمشن های قابل قبوله ، طراحیشم که من عاشق این کاپوت بلند سوپر اسپورتای بنزم

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ??

  5. احمدعلی کمالی

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ببخشید، من اطلاعات زیادی در زمینه خودرو ندارم.
    این سوالی هم که میخوام بپرسم راجع به این ماشین نیست ولی درباره بنز است. اگه لطف کنید جواب بدید.
    حدود هفده هجده سال پیش که ماشینهای بنز پلیس وارد ایران شد و بهشون الگانس میگفتند، یکی تعریف میکرد که دیده یکی ازین بنزهای پلیس داخل کوچه بن بست بوده و میخواسته بیرون بیاد. میگفت یه جک از وسط زیر ماشین بیرون شد و ماشین کمی از زمین فاصله گرفت و حول جک چرخید و سروته شد!
    میخواستم بدونم واقعا همچین آپشنی روی ماشینهای بنز است یا سرکار بودیم؟

    1. Reza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      وجود ۴ جک محرک زیر خودرو واسه پنچرگیری و . . . برای بیشتر شرکت های اروپایی بصورت آپشن عرضه میشه.

      ولی سروته شدن رو نمی‌دونم ، اینو تو یکی از ایستگاه های BRT مونیخ دیده بودم. اونم واسه BRT نه واسه خودرو معمولی

      1. مهدی

        ۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (552 ديدگاه)

        علامت نازی را تغییر بده مناسب نیست

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ??شما این وسط دیگه چی میگی؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Erfan

          ۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (241 ديدگاه)

          خب دوست دارن از این تصویر استفاده کنن. ?

    2. Philipp

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      شاید چون پلیسه به عنوان آپشن اضافی روش گذاشته باشن ولی برای ماشین های شهری همچین چیزی وجود نداره

    3. Amirreza

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      من جک محرک دیدم ولی اینکه سرو ته کنه رو راستش ندیدم ، دوست عزیز اگر سوالی داشتین راحت از ما بپرسین چون خداروشکر اکثر بچه های پدال اطلاعات بالایی در زمینه خودرو دارن و ححتما اگر من هم بتونم جواب سوال شمارو میدم

  6. محمد مختاری آذر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    خوشم میاد که بنز و AMG نمیخوان تمام الکتریکی بشن می خوان هیبریدی بشن که واقعا قدرت فزاینده خواهد داشت مثل GT7
    4در 800 اسب بخار داره

  7. پرهام و رهام

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    واقعا زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا