پس از انتشار گسترده تیزرهای سریالی، سرانجام ساعاتی پیش مرسدس آامگ GT R رونمایی شد و به جرئت میتوان گفت این انتظار طولانی ارزشش را داشت. مهندسین مجرب مرسدس آامگ (آام گ تلفظ آلمانی AMG میباشد) در شهر آفالترباخ موفق به حذف برخی از اضافهوزنهای این شاهکار شدند، در همین حال قدرت بیشتری از موتور بای-توربو ۴.۰ لیتری V8 بیرون کشیدهاند تا نسخه R شایسته لقب پرچمدار اسپرت این برند باشد.
بیایید در مورد اعداد و ارقام صحبت کنیم. AMG GT R در حدود ۱۵۵۴ کیلوگرم وزن دارد که این یعنی ۹۰ کیلوگرم سبکتر از نسخه S است. مرسدس AMG با توان ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۶۹۹ نیوتنمتر از موتور هشت سیلندر، برتریاش را نسبت به رقبای آتشین خود یعنی ۹۱۱ و R8 به رخ میکشد. با بهروزرسانیهای انجام شده این موتور فوقالعاده ۷۴ اسب بخار و ۵۰ نیوتنمتر بیشتر از مدل S در اختیار دارد. تمام قدرت از طریق یک کلاچ دوگانه و گیربکس اسپرت هفت سرعته به محور عقب تحویل داده میشود، البته بهینهسازیهایی بر روی گیربکس انجام شده تا نسخه R جدید شتاب بهتری ارائه کند، بنابراین در حال حاضر نسبت دنده اول افزایش یافته و نسبت دنده هفتم کوتاهتر شده است.
با وجود قدرت بیشتر و همچنین کاهش وزن و بهبودهای ایجاد شده، نسخه R میتواند ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) را تنها در سه و نیم ثانیه پر کند، در نتیجه ۰.۲ ثانیه سریعتر از نسخه S است. گذشته از فراهم آوردن شتاب بهتر، حداکثر سرعت GT R به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و این یعنی حدود ۱۰ کیلومتر بر ساعت سریعتر از برادرش تاختوتاز میکند.
رنگ منحصربهفرد مرسدس آام گ در “GT R” که آن را “AMG green hell magno” به معنی (پوشش سبز جهنمی) نامیدهاند به همراه تغییرات اعمالشده، شامل یک جلوپنجره برجسته الهام گرفته از مدل مسابقهای GT3، ظاهر تهاجمیتری به آن بخشیده است. با وجود گلگیرهای کربنی، ۱.۸ اینچ به عرض آن افزوده شده است، همچنین ورودی هوا بزرگتر شده تا با افزایش جریان هوا عمل خنکسازی موتور ارتقا یافته، بهبود یافته است. تغییرات دیگر شامل یک اسپلیتر گستردهتر در جلو برای کاهش نیروی بالارونده محور جلو به همراه یک بال بزرگ در عقب برای ایجاد نیرو گرانش بیشتر در محور عقب، را شامل میشود.
بیشتر تغییراتی که ایجاد شده با چشم قابل مشاهده نیست. درون بدنه بهطور کامل تجدیدنظر شده و نتیجه حاصل آئرودینامیک فعال است. مرسدس AMG یک جزء کربنی ۴.۴ پوندی در زیر قسمت جلوی ماشین قرار داده تا در حالت مسابقهای زمانی که خودرو در حال حرکت با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت است بهطور خودکار حدود ۱.۶ اینچ به سمت پایین حرکت میکند، تا جریان هوا بهبود یابد.
بر روی GT R یک سیستم اگزوز جدید قرار گرفته که در حدود ۵.۹ کیلوگرم سبکتر از نمونهای است که در نسخه S نصب شده و همچنین صدای مسابقهای و زیباتری ارائه میکند. یکی دیگر از ارتقاءهای مهم سیستم فرمان بر روی چرخهای عقب هست که برای اولین بار بر روی یک مدل مرسدس آامگ قرار گرفته و GT R را قادر میسازد تا پیچها را چالاکتر پشت سر بگذارد. کارکرد آن نیز بدین شکل است که در سرعتهای زیر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت چرخهای عقب در جهت مخالف چرخهای جلو میچرخند، درحالیکه در سرعتهای بالاتر چرخهای عقب در همان جهت چرخهای جلو به چرخش درمیآیند تا هندلینگ و ثبات آن بهبود یابد.
در جلو رینگهای ۱۹ اینچی و در عقب رینگهای ۲۰ اینچی به همراه تایرهای پایلوت اسپرت کاپ ۲ میشلن با اندازههای ۲۷۵/۳۵ ZR 19 در جلو و ۳۲۵/۳۰ ZR 20 در عقب قرار گرفته است. این لاستیک مجاز خیابانی برای جاده ایده آل است و به گفته مرسدس آامگ ۵۰ درصد مسافت پیموده شده بیشتری ارائه میکند.
مرسدس AMG GT R بهصورت استاندارد به همراه دیفرانسیل لغزش محدود با قابلیت کنترل الکترونیکی بر روی اکسل عقب و همچنین یک فرمان با نسبت متغیر بر اساس سرعت خودرو عرضه میشود. بهعلاوه لوله انتقال گشتاور فیبر کربن بروز رسانی شده و در حال حاضر فقط ۱۳.۸ کیلوگرم وزن دارد، و این یعنی حدود ۴۰ درصد سبکتر از قبل شده است. اگر خریدار کاهش وزن بیشتری نیاز داشته باشد، میتواند با پرداخت هزینه بیشتر و انتخاب سیستم ترمز سرامیک کامپوزیت بیش از ۱۶.۷ کیلوگرم وزن را کاهش دهد.
در داخل کابین، R بهصورت استاندارد، با صندلیهای پرفورمنس AMG و پوشش چرم ناپا و میکروفیبر DINAMICA عرضه میشود، درحالیکه بهصورت اختیاری شما میتوانید کمربند ایمنی زرد رنگ را برای آن انتخاب کنید. تغییرات دیگر کابین در R عبارتاند از رنگ زرد در مجموعه کیلومتر شمار، همراه با یکتریم مشکی پیانو و کنترلر خاص، که شامل دکمههای کنترل کشش با ۹ حالت قابل انتخاب، را شامل میشود.
مراسم رونمایی مرسدس آامگ GT R دیروز در فستیوال سرعت Goodwood انجام شد و قرار است مرسدس AMG GT R ۲۰۱۸ را اواسط ۲۰۱۷ در ایالاتمتحده آمریکا به فروش برساند.
یو اس اس اینترپرایز
۵ تیر ۱۳۹۵خیلی قشنگ.طراحی جالبی داره
AHMADREZA
۵ تیر ۱۳۹۵واقعا عالیه لامصب من که خودم علاقه ای خیلی با گاز دادن الکی در شهر ندارم دارم تحریک میشم با این
ali
۵ تیر ۱۳۹۵پدال خیلی کند عمل میکنی از زمان عرضه تا ارائه مطلب زمان زیاد میشه
NИ
۵ تیر ۱۳۹۵واای پسر عجب چیزیه.بهتر از این نمیشه !!!?
vahid porsche
۵ تیر ۱۳۹۵Mercedes Benz, The Best or nothing
Pooya_SK
۵ تیر ۱۳۹۵قوق العاده است فقط همین.
به شدت منتظر مقایسه و رودررویی MB AMG GT R با Porsche 911 GT3 RS هستم.
جهت مقایسه.
MB AMG GT R
موتور V8 بای توربوی ۴.۰ لیتری و1554کیلوگرم با 577 اسب قدرت و گشتاور ۶۹۹ نیوتن متر و 0 تا ۹۶ در ۳.۵ ثانیه و ۳۱۸ کیلومتر در ساعت.
Porsche 911 GT3 RS
موتور ۶ سیلندر تخت ۴.۰ لیتری و ۱۴۲۰ کیلوگرم با ۴۹۳ اسب قدرت و گشتاور ۴۶۰ نیوتن متر و ۰ تا ۹۶ در ۳.۳ ثانیه و ۳۲۰ کیلومتر در ساعت.
مقایسه کنید ببینید چقدر رقابت جذابی میشه.
king 918
۵ تیر ۱۳۹۵والا چی بگم اگه نگم دلم میسوزه اگه بگم پل می مونه اون ور اب
اما میگم gt3 سلطان بی چون و چرا در سگمنت خودشه ………
مسعود
۵ تیر ۱۳۹۵“””با بهروزرسانیهای انجام شده این موتور فوقالعاده ۷۴ اسب بخار و ۵۰ نیوتنمتر بیشتر از مدل S در اختیار دارد.”””
پس GTR میشه 651 اسب بخار با 749 نیوتون متر
Pooya_SK
۵ تیر ۱۳۹۵در عجب اون دو نفری که لایک دادن بهتم.
موتور های مرسدس AMG GT به ترتیب.
MB AMG GT
موتور V8 با ۴۶۸ اسب بخار با گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر .
MB AMG GT S
موتور V8 با 503 اسب بخار با گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر .
MB AMG GT R
موتور V8 با 577 اسب بخار با گشتاور 699 نیوتن متر.
پس در نتیجه با تقویت موتور نسخه ی S و با اضافه کردن ۷۴ اسب بخار قدرت میشه 577 اسب و با ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر از مدل S میشه ۷۰۰ که البته اینجا ۶۹۹ نوشته.
و اینکه اگه قدرت و گشتاور به عددی که شما گفتی رسیده باشه نباید در متن می نوشتن!؟
عدالت
۵ تیر ۱۳۹۵فکر نمیکردم رنگ سبز بتونه منو بخودش جلب کنه ولی اینکارو مرسدس تونست انجام بده.
moein
۵ تیر ۱۳۹۵از اون موقع که SLR اومد بیرون دیگه هیچ بنزی نتونسته اونقدر برام جذاب باشه
elemento
۵ تیر ۱۳۹۵خوشگل و عالی
مجید
۵ تیر ۱۳۹۵ماشین جذاب و گیرایی هستش ولی ای کاش با این قدرت و گشتاورو نسبن نیرو به حجم موتور کارایی بالاتری داشت مثل مدل افسانه ای SLR که هنوز هم میدرخشه
BENZ ♥
۵ تیر ۱۳۹۵اقا من همیشه برام سوال بوده چرا ماشینای بنز هیچوقت صفر تا صدشون زیر 3 نمیاد !؟ :|
قطعا از ناتوانی بنز نیست چون ماشینایی با شتاب وحشتناک و زیر 3 تولید کرده تا الان ولی دلیل اینکه ماشینای اسپورتش حتی شتابشون بین 3 تا 4 ثانیس رو نمیدونم
H.S.N
۷ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز یکی از علت هاش RWD بودن ماشین های بنزه وگرنه همین مشخصات موتوری و بدنه با سیستم 4WD توی شتاب اولیه (0-100) نتیجه خیلی بهتر میشه اما ماشین های 4WD نسبت به RWD شتاب ثانویه کمتر و هرزگردی بیشتری در سرعت های بالا دارند همچنین به علت انتقال قدرت به چرخ های جلو فرما ن پذیری ضعیف تری نسبت به RWD ها دارند ….موفق باشید
Sajjad Ahmadi
۶ تیر ۱۳۹۵من تا الان از بنز حالم بهم میخورد.
از ماشینای بنز فقط مینیبوس های قدیمیشو دوست داشتم
ولی با دیدن این
عاشق بنز شدم
و علاوه برمینیبوس بنز، این ماشین رو هم دوست دارم
Saied
۶ تیر ۱۳۹۵تا الان دوستاشتم بهترین ماشینارو داشته باشم.
ولی الان بزرگترین ارزوم اینه که ایرانیا به این مهندسی برسن که بتونن روزی با خودرو سازیه المان رقابت کنن. درسته از نظر خودم خیلی بعیده. ولی ایشالاه که میشه.
رضا
۸ تیر ۱۳۹۵آخ قلبم ….. چقدر زیبا
مگه بهتر از اینم میشه آخه
البته این سوال رو اون موقع که نسخه عادی ش هم اومده بود پرسیدن بروبچ?