کمپانی آلمانی پوسایدون دست روی یکی از احساسبرانگیزترین محصولات تاریخ مرسدس-ای ام جی گذاشته و آن را به هیولایی سریعتر تبدیل کرده است. این خودرو هماکنون با نام پوسایدون GT 63 RS 830+ شناخته شده و بر پایه مرسدس-ای ام جی GT 63 S 4Matic+ شکل گرفته است.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیولای موردبحث قدرت ۶۳۹ اسب بخاری داشته و در حالت استاندارد باعث شده این خودرو یکی از قویترین محصولات کلاس خود باشد. واضح است که پوسایدون به این قدرت رضایت نداده و از توربوشارژرهای جدید استفاده نموده و سیستمهای ورودی هوا، اینترکولر و سیلندرها را نیز ارتقا داده است.
پوسایدون همچنین پورتهای ورودی و خروجی را بهینه کرده و تزریق آب/الکل را به پیشرانه اضافه نموده و سیستم اگزوز جدیدی را نیز بکار برده که از خروجیهای منحصربهفرد سود میبرد. ECU نیز ارتقا یافته و تمامی این تغییرات باعث شده این هیولا در حال حاضر قدرت ۹۴۰ اسب بخاری و گشتاور عظیم ۱۲۷۸ نیوتون متری داشته باشد. سیستم تزریق آب/الکل ویژگی خاصی بوده و بوست فشار را بدون بالا بردن فشار کاری پیشرانه بهبود میبخشد. باک این سیستم زیر صندوقعقب جا خوش کرده است.
GT 63 RS 830+ در خط مستقیم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای داشته و برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. سقف سرعت این هیولا نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
پوسایدون پکیج خود را تنها برای مشتریان خارج از آلمان عرضه کرده و افرادی که در این کشور زندگی میکنند باید خود را به قدرت ۸۳۰ اسبی و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری راضی کنند.
R@min
۲۷ مهر ۱۳۹۹هیچی نسخه برابوسش نمی شه
MR.JJ
۲۷ مهر ۱۳۹۹البته درسته پوسایدون به اندازه برابوس شناخته شده و معروف نیست
ولی در حقیقت :
پوسایدون_ _برابوس800
2.8 2.9
350 315 (محدود شده)
940 800 قدرت
1278 1000 گشتاور
R@min
۲۷ مهر ۱۳۹۹کلاس کاریشونو و اعتبارشون از زمین تا آسمون فاصلس. خودت حاضری برابوس 800 ول کنی ؟؟
مزدا
۲۷ مهر ۱۳۹۹موشک قار پیما
ممد ژانگولر
۲۷ مهر ۱۳۹۹با اضافه کردن این کیتهای افزایش قدرت و شتاب من الجمله الکل !! خیلیه منفجر نمیشه یا حداقل گیج نمیزنه
nikzad
۲۷ مهر ۱۳۹۹خط دوم فکر کنم منظورتون ای ام جی بوده درسته؟
Maserati-MC20
۲۷ مهر ۱۳۹۹خوب این کار هایی که این تیونر کرده خود کمپانی نمیتونه بکنه؟
فکر کنم برای عمر بیشتر موتور قدرت رو به حداکثر نمیرسونن
علیx76
۲۷ مهر ۱۳۹۹کلا هر چیزی یه نقطه مقابلی داره
کمپانی بین عملکرد ، دوام ، قیمت ، قابلیت دسترسی، تامین و پشتیبانی و هزاران فاکتور دیگه ، یه تعادل ایجاد میکنه
حالا ممکنه یه نفر این تعادل رو نپسنده ، و بر طبق میل خودش ، تعادل جدیدی رو تنظیم کنه
MR.JJ
۲۷ مهر ۱۳۹۹شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای داشته و برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۵.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. سقف سرعت این هیولا نیز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
شتاب فوق العاده وحشتناکی داره 5.9 تا 200 اصلا قابل تصور نیست
(ما هم به آشغالهای از رده خارج فرانسوی می گیم سلطان و موشک با شتاب 13 ثانیه. چقدر بدبختیم)
محمد
۲۷ مهر ۱۳۹۹یکاش میشد چراغ جلوشو مثل چراغ عقب خشن تر طراحی کنه
با اینکه ماشین عالیه
NISSAN GTR SOLTAN
۲۷ مهر ۱۳۹۹بهترین سوپر سدان دنیا
توی پیست از سریعترین بی ام و هم سریعتره
پدال بی زحمت درگ نیسان gtr و m8 که کانال Archie Hamilton Racing برگذار کرده رو بزار
من هم چنان منتظر مطلب برابوس rocket 900 هستم
ارشیاSVJ
۲۷ مهر ۱۳۹۹این برابوس راکت چیه
هر جا میرم اسمش میاد؟!
OMID
۲۷ مهر ۱۳۹۹سریعترین سدان لوکس فول سایز دنیا
مازیار
۲۷ مهر ۱۳۹۹۱۰۰۰ واحد قدرت یا گشتاور برای یه سدان یا یه اس یو وی ؛ چطور بگم؟ انگار لطف کلاس بندی بین خودروها رو از بین میبره اما مثل اینکه زور چشم و هم چشمی بیشتره
بهنام
۲۷ مهر ۱۳۹۹نمای جلوی این ماشین بسیار گیراست ولی به شخصه دوست داشتم گلگیر عقب خودرو کم ارتفاع تر میبود یعنی فاصله ی کمتری بین قوس چرخ عقب و خط پنجره وجود میداشت و گلگیر پف بیشتری داشت. ایست ماشین در حالت استاندارد جوریه که انگار ماشین ارتفاع زده و چراغ باریک عقب که در ارتفاع بالایی نصب شده اون وزنی که سدان های آلمانی القاء میکنه رو نداره. در کل زیباست ولی سدان رویایی من بر پایه ی این ماشین باید توسط این موارد رفع عیب بشه ?. 528 هایی که با کیت ام وارد کشور شد دارای زیباترین حالت قرارگیری چرخ عقب داخل گلگیر کم ارتفاع و پف کرده ی خودش هست که از دیدنش سیر نمیشم.
سورنا
۲۷ مهر ۱۳۹۹پانامرارو دوس دارم ولی نمیدونم رقیب پانامرا حساب میشه یا نه ولی پانامرا در مقابل این به چشم نمیاد …
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۷ مهر ۱۳۹۹تو یکی از کامنت های بالا میخوندم که 405 و پارس رو با این GT 63 مقایسه کرده بود از نظر شتاب!
خب دوست عزیز از رده خارج قبول ولی قرار نیست که هرجایی این هارو دست مایه کامنت ها کنیم
شما یه نگاهی به برند ها بنداز یه نگاهی به کلاس دو تا ماشین بکن.
هیچ جای دنیا تو حال حاضر هم سدان های معمولی خانوادگی شتاب 2.8 ثانیه ای و سرعت بالای 300 تا ندارن.