مدل CLS چهارده سال پیش به سبد محصولات مرسدس اضافه شد و اخیراً وارد نسل سوم خود شده است. در این نسل اما پرچمدار خانوادهٔ CLS مدل هیبریدی خفیف CLS53 AMG بوده و خبری از مدل CLS63 نخواهد بود. این تصمیم ازآنجهت گرفته شده که در سبد محصولات مرسدس بنز، فضای خالی برای یک کوپهٔ چهاردر هشت سیلندر ایجاد شده تا این فضای خالی با نسخهٔ چهاردر AMG GT پُر گردد. بدین ترتیب AMG GT4 بهعنوان یک مدل مستقل، تمرکز بیشتری روی عملکرد داشته و رقیب بهتری برای پورشه پانامرا توربو، آئودی RS7 و بامو M6 گرن کوپه خواهد بود.
مدیر ارتباطات مرسدس بنز در بخش استرالیا-اقیانوسیه آقای «Jerry Stamoulis» در جریان معرفی نسل جدید CLS طی مصاحبهای با GoAuto توضیح داد که چرا مرسدس اطمینان دارد که این دو کوپهٔ چهاردر باهم همپوشانی نخواهند داشت. وی گفته است که بین این دو مدل تفاوت قیمت قابلتوجهی وجود داشته و در جایی که بازهٔ قیمتی CLS به پایان میرسد، بازهٔ GT4 آغاز میشود. برای مقایسه، قیمت بالاترین مدل CLS یعنی مدل CLS53 در بازار داخلی آلمان از ۸۴,۱۶۲ یورو آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ AMG GT4 برابر با ۱۵۰,۱۱۸ یورو است. این در حالی است که قیمت نسخهٔ فول آپشن Edition 1 که بر اساس مدل قدرتمند GT63 S ساخته شده به ۱۸۵,۳۴۲ یورو میرسد که حتی از S63 هم گرانتر است.
از سوی دیگر، مدل CLS63 هرگز فروش بالایی نداشت و حالا حذف آن از سبد محصولات مرسدس بنز موجب میشود که GT4 جدید بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. در این رابطه، آقای Stamoulis گفته است درحالیکه خریداران CLS از مشتریان سابق مرسدس هستند، کسانی که اقدام به خرید AMG GT4 میکنند برای اولین بار است که به سراغ برند مرسدس بنز میروند. در همین حال، شانس دیدن یک استیشن اسپرت بر اساس CLS یا AMG GT4 نیز بسیار کم است زیرا CLS شوتینگ بریک نسل قبلی هرگز فروش مناسبی نداشت و به همین دلیل در نسل جدید نسخهٔ شوتینگ بریک ساخته نخواهد شد. بااینحال مرسدس بنز میتواند رقیبی برای پورشه پانامرا اسپرت توریزمو تولید کند.
فريد
۱۰ مرداد ۱۳۹۷سبد محصولات زیاد داره واسه بنز مشکل ساز میشه
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بیش ازحد ماشین تکراری داره بنز
shirko
۱۰ مرداد ۱۳۹۷فک کنم بنز خودشم نمی دونه چیکار می کنه با این همه مدل های گوناگون و کم فروش !!!!
LAMBORGHINI
۱۰ مرداد ۱۳۹۷مرسدس به خوبی فضای خالی بین محصولاتش رو پر کرده
و به فکر جذب مشتری های سایر لوکس سازان و جلب نظر کسانی هست که واسه بار اول میخوان ماشین لوکس بخرن
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷فضا پر کرده چیه داداش
انقدر محصول تولید کرده که دار جای خالی نمونده واسه پر کردن (الان داره به زور میچپونه لاشون)
LAMBORGHINI
۱۰ مرداد ۱۳۹۷تو رو باید به جای دیتر زیچه رئیس دایملر کنن تا از این مخمصه نجاتشون بدی
حیف این همه هوش و استعداد مدیریت که داره تلف میشه
کاملا جدی میگم ؛-)
مهدی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بابا مدیر بابا مدبر
تو هنوز نتونستی هماهنگی عکس پروفایت رو با اسمت مدیریت کنی
یه بار عکس رونالدو رو میزاره یه بار خر جای اسب سرکش میزاره وسط لگوی فراری یه بار مرسدس میزاره در تمام این مدت هم اسمش لامبورگینی بوده
دوما ایده مدیریتی ندادم من من فقط گفتم دیگه زیادی داره در تنوع محصول افراط به خرج میده
LAMBORGHINI
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بهش میگم … بهش میگم دیگه در تنوع محصول افراط به خرج نده
در مورد عکس پروفایلم راستش هیچ عکسی به دلم نمیشینه … منم ذاتا خیلی تنوع طلبم …. فکر کنم تنها عکسی که میتونه اونقدری زیبا باشه که دیگه عوضش نکنم عکس خودت باشه .. واسم بفرست تا بذارم رو پروفایلم … قول میدم هرگز عوضش نکنم … ناراحت نشی اینو به کنایه نگفتم .. ایندفعه دیگه جدی میگم
امین
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ولی باز به نظر من مرسدس با تولید AMG GT واسه اس ۶۳ وCLS مخصوصاS63رقیب ایجاد کرد
فريد
۱۰ مرداد ۱۳۹۷خره دیگه فروش خودشو کم میکنه ?
Amir Amini
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بنز باید cla حذف میکرد و cls هم جای cla میگرفت هم جای نسل قبل خودشو و برای مدل های گرون قیمتش AMG gt 4 استفاده میشد نکه cla هم وجود داشته باشه ولی بهترین کارو الان بیمر انجام میده با ورژن گرن کوپه مدلهای کوپش هم از زیاد شدن اسامی مدلهاش جلوگیری میکنه هم اون مدلارو تولید کرده
الف.ی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بله
با این حرکتی زدین، معلومه همپوشانی ندارن
زدید CLS نابود کردید
بنیان گذار این کلاس رو
Khosrow
۱۰ مرداد ۱۳۹۷یه جوری ه شکل و شمایل این جی تی / به درد فیلم Book Of Eli میخوره / انتظار طراحی خیلی خاص تر میرفت تا رقیباش سکوت کنند / از نمای پشت به نظر میاد ارتفاع و پهناش نا هماهنگه / کاش همون کانسپت رو عینا میزد ..