یکی از جنبههای عجیب و شگفتآوری که بازار کشورمان دیده میشود، جهش ناگهانی بهای یک خودرو در هنگام عرضه مدل جدیدتر آن است. کمابیش شاهدیم که با ورود نسل تازهای از یک خودرو، بهای نمونه مشابهش در ایران به نحو حیرتانگیزی رشد نموده و حتی گاهی اوقات به میزان ۲ برابر نسخه قدیمی آن، افزایش مییابد! درحالیکه در خود کارخانه اصلی یا تغییر قیمتی مشاهده نمیشود و یا حداکثر، رقمی بین ۵ الی ۱۵ درصد بر بهای نمونه جدیدتر آن افزوده گردیده است. شاید یکی از دلایل عمده این امر، سودجویی واردکنندگان و توزیعکنندگان این دسته از خودروهاست که از عطش بازار نهایت استفاده را نموده و تا آنجایی که امکان دارد و کشش (بازار) اجازه میدهد بر قیمتها میافزایند. مصداق عینی و بارز این وضع را هم میتوان در مورد نسل جدید کلاس C، شاهد بود. چند وقتی است که این خودرو وارد بازار کشورمان شده و درحالیکه نسخه قدیم آن کمابیش تا ۳۰۰ میلیون تومان خریدوفروش میشد بهای تکفروشی سری جدید آن (در تیپهای دارای پکیج AMG) از ۵۰۰ میلیون تومان! هم فراتر رفته است که اگر نیک بنگریم این امر با هیچ حساب و منطق عقلانی و صحیحی جور در نمیآید. با توجه به اینکه در حال حاضر عمده واردات خودرو به ایران، از مبدأ امارات و شهر دوبی صورت میپذیرد، پرسش مهمی که در این میان ذهن آدمی را با خود درگیر میکند آن است: چرا و به چه علت خودرویی که در آنسوی خلیج همیشگی فارس، با قیمت پایهای معادل ۱۵۸/۰۰۰ درهم و یا حولوحوش ۴۲/۷۰۰ دلار ارزشگذاری شده در کشور ما با قیمتی بیش از ۴۳۰ میلیون تا بیش از نیم میلیارد فروخته میشود؟ حتی اگر هزینههای ناشی از عوارض گمرکی و ارزش افزوده و… را هم در نهایت ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم این خودرو باید حولوحوش ۳۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود نه ۵۰۰ میلیون تومان! این مسئله را هم نباید از یاد برد که بهای عمدهفروشی بسیاری از این خودروها در کشور امارات با تکفروشی آن متفاوت است و در بیشتر مواقع با تخفیفهای بسیاری همراه است. بگذریم.
نمای ظاهری
کمپانی مرسدس بنز با ارائه نسخه جدید کلاس C، گام بلندی را به لحاظ طراحی در پیش گرفته است. خطوط کشیده و دلگیر به کار رفته در نسل پیشین، کاملاً تعویض شده و جای خود را به خطوطی نرم و موزون داده است. همین امر باعث شده تا این خودرو فیالفور بهعنوان محصولی آلمانی شناسایی گردد.
کابین
در داخل این خودرو همانند دیگر تولیدات این کمپانی، ویژگی خاص مرسدس بنز کاملاً به چشم میخورد و آن هم استفاده از تریم چوبی در جایجای کابین آن است. پوششهای چرمی پرزرقوبرق و باشکوه، به فراوانی در آن مشاهده میشود و یک ساعت آنالوگ نیز در میانه داشبورد آن جای گرفته است. درصورتیکه پکیچ AMG و صندلیهای اسپرتی را برای آن سفارش دهید، یک فرمان کفتخت و نیز پدالهایی از جنس استنلس استیل برس خورده هم در دسترستان قرار خواهد گرفت.
مهندسی
این خودرو به لحاظ بهرهگیری از تکنولوژی روز دنیا هیچ کم و کسری ندارد. در تمامی مدلهای عرضه شده، مواردی همچون خوشبوکننده هوا، سقف پانورامیک و نیز سیستم روشنایی حساس به محیط، مشاهده میشود. بااینحال، بهتر است که گزینه نمایشگر بالاسری (HEAD UP DISPLAY) را از لیست سفارشات خود حذف کنید، زیرا نه تنها فاقد تنظیماتی جهت روشنایی بیشتر و یا همترازی نقطه دید (راننده) است، بلکه اساساً این راننده است که باید صندلی خود را با این سامانه تنظیم کند.
آنچه در این خودرو ارائه میشود
در حال حاضر سه نسخه از کلاس C در بازار عرضه میشود. مدل پایه آن که C180 نام دارد، دارای پیشرانهای ۴ سیلندر و به حجم ۱.۶ میباشد که توان خروجی آن معادل ۱۵۶ اسببخار و گشتاورش هم برابر با ۲۵۰ نیوتنمتر است، در آنسوی طیف هم مدل C250 را داریم که با بهایی معادل ۱۷۰,۰۰۰ درهم عرضه میشود و پیشرانه ۲ لیتری آن توانی معادل ۲۱۱ اسببخار و گشتاوری برابر با ۳۵۰ نیوتنمتر را تولید میکند و نیز قادر است شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۶.۶ ثانیه به ثبت رساند.
جمعبندی نهایی
این خودرو، به لحاظ کلاسبندی، در بخشهای پایین بازار لوکسها جای میگیرد و در حال حاضر نیز با خودروهایی همچون لکسس IS و کادیلاک ATS رقابت میکند؛ درحالیکه همتایان آمریکایی و ژاپنی این خودرو بهسختی تلاش میکنند که خریداران را جذب خود نمایند، مرسدس بنز بهطور طبیعی و ذاتی این کار را انجام میدهد. این خودرو بهسختی قلب شما را خواهد ربود و بهطور قطع از جمله مدلهایی است که به هنگام خرید مدنظرتان قرار میگیرد.
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»طراحی بدنه آن کاملاً عالی و شکوهمند است.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با آنکه کنسول میانی این خودرو در مقایسه با نسل قبلی آن تا حدی پاکسازی شده و جای خود را چند دکمه و نیز یک مهر دوار ساده داده است؛ ولی با این وجود، در حال حاضر حتی کار سادهای همچون تعویض موج رادیو هم به عملی دلهرهآور و تنشزا در هنگام رانندگی مبدل شده است.
مشخصات فنی
مدل C200: (نمونه موجود در ایران)
حجم موتور:۱۹۹۱ سیسی
توان: ۱۸۴ اسببخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۰۰ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۷.۳ نیوتنمتر
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت
نوع گیربکس: ۷ سرعته خودکار (7G- TRONIC PLUS)
سیستم ترمز: جلو و عقب دیسکی خنک شونده
استاندارد آلایندگی: یورو ۶
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۶۸۶/۱۸۱۰/۱۴۴۲ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۸۴۰ میلیمتر
گنجایش صندوق عقب: ۴۸۰ لیتر
وزن خالص: ۱۴۵۰ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۰۵/۶۰ R 17
ایمنی
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی راننده ۹۲% – ایمنی سرنشین ۸۴%)
۷ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پردهای و زانویی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم ضد لغزش ASR
سیستم هشداردهنده کاهش سطح هوشیاری راننده ATTENSION ASSIST
سیستم تشخیص و ردیابی تصادف COLLISION DETECTION
کاپوت فعال ACTIVE BONNET
تایرهای ضد پنچری RUNFLAT TYRES
سیستم ترمز تطبیقی
چراغهای ترمز تطبیقی
ستون جمع شونده فرمان
تجهیزات رفاهی
سقف پانورامیک – پوشش چرمی فرمان – سنسورهای پارک عقب و جلو – تنظیم اتوماتیک صندلیها به همراه حافظه – چراغ نقشهخوانی – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – دوربین دید عقب – تهویه مطبوع اتوماتیک – بخارزدای شیشه عقب – کروز کنترل تطبیقی – سیستم هوشمند ورود بدون کلید – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – سیستم روشنایی در روز به همراه چراغهای LED جلو – چراغهای LED عقب – دوربین دید عقب – سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث + هندزفری
استارت دکمهای – ترمز پارک الکتریکی – کامپیوتر سفری – پوشش چرمی صندلیها – پد لمسی – صفحه نمایشگر اطلاعات به سایز ۸.۴ اینچ – استراحتگاه دست میان صندلیها جلو – خاموش و روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو – فیلتر هوای داخل کابین- آینههای جانبی (تاشوی الکتریکی با سوئیچ) و…
قیمت
قیمت در ایران: ۴۳۰ الی ۵۵۰ میلیون تومان
قیمت در امارات: ۱۵۸,۰۰۰ درهم (مدل C200) و ۱۷۰,۰۰۰ درهم (مدل C250)
قیمت در انگلستان: ۲۷,۵۹۰ الی ۲۹,۰۹۰ پوند
farzad
۲۰ تیر ۱۳۹۴خیلی زیباست و دوسش دارم فقط نمیدونم چرا اینقدر به کلاس s شبیه
amin
۲۰ تیر ۱۳۹۴,وای نکات منفی نگاه(تعویض موج رادیو هم به عملی دلهرهآور و تنشزا در هنگام رانندگی مبدل شده است)
اونوقت تو ایران سوار شدن تو پراید دلهره اور
Hooman
۲۱ تیر ۱۳۹۴سه ماه پیش تبریز دیدم پلاک ارسش رو خیلی خیلی بهتر از ورژن قبلیشه
کلاً به ماشین بازا توصیه میکنم یه تریپ برن تبریز و هم ماشینای پلاک ارس رو ببینن
خالی از لطف نیست
امیر سابق
۲۱ تیر ۱۳۹۴حالا می خوام بپرسم چرا بعضی ها به نظر هومن منفی دادن مگه حرف اشتباهی گفته؟
یا مثل اینکه تو شهر شما از این چیزا نیس حسودی می کنید؟
سهند
۱۰ مرداد ۱۳۹۵خط چشمش منو کشته !!!
Zippo
۲۰ تیر ۱۳۹۴همه چیزش بینظیره
طراحی داخلیش هنرمندانه و بی نقصه
ولی قسمت عقب ماشین خیلی زشت طراحی شده. میتونیت خیلی بهتر باشه
saeed.shariati
۲۰ تیر ۱۳۹۴زیپو جان دادش قربونت برم
پشتش از این زیباترم میتونه باشه؟عین اس کلاسه
sAMG
۲۱ تیر ۱۳۹۴بازم ای zippo تز داد!
Mercedes-Benz
۲۱ تیر ۱۳۹۴در مقایسه با مدل قبلی خیلی زیباتر و یا مدرن تر شده!!!
چیزی که بیش تر از همه چیز دیگه به چشم می خوره یکی طراحی فوق العادهی داخلی و دومی زیبایی چراغ های عقبه البته که قسمت جلوییش هم حرف نداره.
Hadi
۲۱ تیر ۱۳۹۴برعکس
پشتش منو بیشتر جذب کرد
چون شبیه s500 میمونه
و از نظر من کسای که خیلی دوس دارن ماشینشون هم لوکس باشه هم اسپورت میتونن اینو انتخاب کنن یا توان خرید s500 رو ندارن یا براشون خیلی دیگه لوکسه میتونن اینو انتخاب کنن که بازم سلیقه ایه و همه اینها رو واسه کسای گفتم که تو ایران زندگی نمیکنن یا کسایه که واقعا دیگه پولشون از بیل بلدزر میره بالا
در کل هرکی نظری داره
saeed.shariati
۲۰ تیر ۱۳۹۴دلم میخواد به این خودروسازی ها و وارداتی ها و گمرکی ها و هرکی که گند زده به صنعت خودروییمون بگم…….
جای خالی همونیه که خودت میدونی
امیر
۲۰ تیر ۱۳۹۴وقتی نظارت نباشه . یعنی وقتی کسی بخواد به خودش ویا پسرش و….نظارت کنه اوضاع اینجوری میشه
امیر محمد
۲۰ تیر ۱۳۹۴چه قدر زیباست همه چی در هماهنگی کامل باهم هر چی بیشتر نگاهش میکنی بیشتر عاشق میشی …
به نظرم فقط یه مشکل کوچک تو طراحیش هست که اگه یکم چراغش بالا تر بود عالی میشد
Archi KHAN
۲۰ تیر ۱۳۹۴c کلاس با این که یکی از کلاس های ارزون مرسدس هست ، اما بازم باشکوهه.
هر چند به قوله دوستمون پشت اش خیلی شبیه s کلاس شده
سعید
۲۰ تیر ۱۳۹۴واقعاً چرا هیچ نظارتی نمیشه که یه خودرو ۲۸۰میلیون تومانی بعضا تا ۵۴۰ میلیون فروخته میشود در کل c class جدید پیشرفت خوبی داشته
سعيد
۲۰ تیر ۱۳۹۴در کل پیشرفت خوبی داشته ولی مردم اصلا نباید با این قیمت بخرند اخه سود جو بودن هم حدی داره ۲۹۰میلیون کجا ۵۴۰ میلیون کجا شما خودتون سودش رو واسه هر خودرو حساب کنید تقریبا E class هم تو همین قیمت عرضه میشه
mohsen
۲۰ تیر ۱۳۹۴فکر نکنم بتونه bmw سری 2 رو شکس بده
amir
۲۰ تیر ۱۳۹۴bmw لوکس سازه ولی داشبورتش چرم نداره(به غیر از سری 7)همچین آدمایی بنز رو پسند نمی کنند انگار خودش bmw سوار میشه
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۰ تیر ۱۳۹۴لطفا اول رقیب این خودرو رو یاد بگیرین بعد بگین شکست میده یا نه
متین
۲۱ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز شما اول برو سری های بی ام دبلیو رو از اول بشین بخون، خوب که یاد گرفتی بعد بیا با هم بحث کنیم !!!!!!
Mamas
۲۱ تیر ۱۳۹۴منظورش سری ۳ بوده :))
احسان
۲۰ تیر ۱۳۹۴بنز هرچی که باشه تودل ایرانیای عاشق بنز همنون بنز قدیمه مهرش تو دل همه هست
رهگذر
۲۰ تیر ۱۳۹۴لیست تجهیزاتش رو خوندم خسته شدم!! چقدر زیاده!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ تیر ۱۳۹۴درود .
همیشه فکر میکردم که این شباهت های مرسدس بنز ، کار دست مرسدس بنز میده . اما انگار نه . آدم نمیتونه پیش بینی کنه . فروش مرسدس بنز بهتر شد که بدتر نشد . این تازه در حالی هست که از مرسدس بنز سی کلاس 32 هزار دلاری تا میباخ چندصد هزار دلاری همه شبیه هم هستند و جالب تر اینکه E کلاس هم شباهت های زیادی شبیه این مدلها خواهد داشت . عجیبه برام .
فروش 100 هزارتایی مرسدس بنز اس کلاس در سال رونمایی . امسال هم تقریبا فروشش در امریکا 100 درصد رشد داشته اگر اشتباه نکنم . اما خب این خیلی لوکسه .
نسل قبلی هم لوکس بود و هم اسپورت .
مثل اینکه مشتریها انتظار دارن مرسدس یک برند لوکس باشه تا لوکس و اسپورت . همونطور که از ب ام و انتظار دارند اسپورت باشه تا لوکس .
درهرحال واقعا گل کاشته . اما چراغ های عقب میتونست بزرگتر باشه .
Zippo
۲۰ تیر ۱۳۹۴میلاد جان مطمین باش این شباهت تکراری مرسدس کار دستش داده و داره میده
تقریبا تو تمام رده ها فروش خودرو های بی ام و بسیار بالاتر از مرسدس بوده و ایودی هم از اول ۲۰۱۵ افزایش فروش خوبی رو تجربه کرده البته ایودی هنوز زیز مرسدس هست اما رشد فروشش بسیار قابل تامله
به نظر من بی ام و به عنوان بزرگترین لوکس ساز دنیا داره بعتر از مرسدس رفتار میکنه به خصوص در زمینه طراحی خارجی
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۰ تیر ۱۳۹۴فعلا که این اتفاق نیوفتاده
و ظاهرا هم قرار نیست بیوفته
سالهایی بوده که مرسدس مدلهاش خیلی بیشتر از الان شبیه هم بودند اما فروشش خیلی هم بهتر و بالاتر بود
بی ام و بهتر عمل می کنه؟!؟!؟!
پس بفرمایید چرا داره مسیرشو به سمت مسیری که بنز رفته کج می کنه؟!؟!؟!
چرا داره میاد عنصر لوکس بودنو در مدلهاش تشدید و اسپورت بودنو از بین ببره؟!؟!؟!
اصلا اینا به کنار…
رندر های سری 5 آینده رو ملاحظه بفرمایید:
http://www.bmwblog.com/2015/01/09/need-know-next-bmw-g30-5-series/
—————————————————-
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/g30-bmw-5-series.jpg
(خوشبختانه منبعش هم کوچه بازاری نیست)
الان این اصلا شبیه سری 7 نیست…نه؟؟؟؟
سیاست لوکس ساز ضعیف داره بدست لوکس ساز قوی تکرار میشه…
چه جالب!
Mamas
۲۱ تیر ۱۳۹۴ب ام و از اول لوکس نبوده دیگه ؟ تا دیروز اسپورت میساخته حالا دیده بنز داره لوکس می سازه راشو کج کرده سمت بنز !! دیگه بی ام و منتظره ببینه بنز چیکا میکنه اونم این کارو انحام بده بعد پر فروش ترین لوکس ساز دنیا هم هست ، بی ام و ذاتش اسپورته که توپنسته خیلی قشنگ و منطقی لوکس بودن و البته اصالته بی نظر بدنه که شاید هیچ خودرو سازی اینجوی نباشه رو هم تلفیق کنه که امار فروش عالی داره ، بنز ذاتش لوکس بوده و هست ولی این نیس که بی ام و بشینه ببینه اون چه میکنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ تیر ۱۳۹۴درود .
از نظر رشد فروش ، مرسدس بنز از همه قوی تر عمل کرده . اختلاف سال 2014 هم بنز و ب ام و تقریبا 450 هزار دستگاه بود . آئودی هم 200 هزار دستگاه از ب ام و عقب بود آخر سال . حدودا .
استراتژی مرسدس خیلی خوب عمل کرده تا اینجای کار . اما آینده و زمان همه چیزو مشخص میکنه . من هم اول مثل شما فکر میکردم .
ahmadreza
۲۱ تیر ۱۳۹۴بچه ها فعلا اکانتم یه مشکلی داره
باید اینطوری نظر بدم
در جواب زیپو اتفاقا رشد مرسدس فعلا از سه تا کمپانیه دیگه بیشتر شده تا ماه آوریل امسال من مطمءن هستم بنز به اوجش بر میگرده مثل 2013 آن موقع هم آوودی داره باهاش رقابت میکنه
ب ام و به خاطر طراحی های داخلی مثل همدیگر و سواری خشک که به نظر من اصلا ربط به اسپورت بودن نداره و اصلا به یک ماشین گران قیمت نمیخوره من خودم تا یک مدت پیش طرفدار ب ام و بودم وقتی نشستم توی سری 5 x3 و سری 3 و سواریه همشون رو دیدم فهمیدم ب ام و داره به من که طرفدارش هستم بی احترامی میکنه سواری سری 5 اصلا شبیه یک ماشین 400 میلیونی نیست
مهران
۹ شهریور ۱۳۹۴Zippo خودتم بکشی از اول که پای benz و bmw باز شد bmw ماشین اسپورت و به اصطلاح ماشین بچه پولدارا بود به خاطر اصطحلاکش و اینکه خرج اصطحلاک ماشین رو بابا میاد و بچه پولداره فقط گاز به ماشین میداد هنوزم همین جوریه و جز ماشینها پر اصطحلاک دنیا شناخته شده و میشه بنز معرفه به لوکس بودن و تشریفات و از اول هم معرف بوده هست به ماشین پولدارا و از نظر اصطحلاک تنوع تو طراحی به خصوص طراحی داخلی bmw به گرد پای بنز نمیرسه الان تو سری 3 یا 5 bmw کنسول و طراحی داخلی جفتشون زیاد فرقی با هم ندارن که هیچ نسلهای قبلی سری 3 یا 5 هم شبیه هم هستن که همین موضوع صدای خیلی ها رو درآورده بدتر ازاون تمام اتاق سری 5 2014 و 2015 bmw رو الان چین داره میزنه اما بنز هیچ وقت حاضر نیست این کار رو بکنه الان برند اول آلمان بنز و آئودی و پورشه برند 2 bmw و فولکس واگنه این واقیته حالا میخوای قبول میخوای نکن
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۰ تیر ۱۳۹۴عجیب نباشه برات میلاد
تاریخ گفته این استراتژی درسته
واگنر میگفت درسته
و حالا آمار فروش هم ثابتش کرد
(البته اگه مردان خندان نیان و درباره پیروزی و شکست این مدل ها صحبت کنند!!!)
جناب zippo جواب شما هم در دست تاییده حتما یه نگاهی بهش بنداز
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ تیر ۱۳۹۴درود . بچه ها حتما این کلیپو ببینید .
https://www.youtube.com/watch?v=_IyLk30H4BE
حمید
۲۰ تیر ۱۳۹۴دیدی اقا میلاد چه قدر از طراحی بنز ایراد میگرفتی…این نکته رو نه تنها به شما بلکه به بقیه هم میگم که معیار اصلی ماشین کیفیت و سواری و بالاخره زیباییشه.کسی واسه یک تیکه چرم یا یک تنه درخت ماشین نمیخره…همین S CLASS اتاق جدید تو امارات از لحاظ تعداد بیداد میکنه.من خودم همیشه از پشت S اتاق جدید ایراد میگرفتم ولی وقتی تو دبی و ابوظبی چیزی نزدیک 80-90 تاش به علاوه مدل کوپش رو از نزدیک دیدم واقعا میخکوب شدم وبه جرات میگم همین عقبش از عقب نسل قدیمش 100 برابر قشنگ تره.همین S COUPE رو خیلی از افراد ایراد گرفتن ولی اینها مسلما بنز که هیچی هنوز تو کف پراید هستن.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ تیر ۱۳۹۴درود . بله حمید جان . ولی من هنوز آنچنان نتونستم ارتباط برقرار کنم .
حمید
۲۱ تیر ۱۳۹۴خب اقا میلادعزیز من به خاطر اینه که ماشین رو ازنزدیک ندیدیش ادم باید ماشین رو از نزدیک ببینه بعد نظر بده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ تیر ۱۳۹۴درود .
اس کلاس و سی کلاسو از نزدیک دیدم . حس اسپورت ازش کم شده . نظر شخصیمه . من خیلی طراحیه نسل قبلی رو دوست داشتم .
بهزاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴درود میلاد جان.
فروش مرسدس در آمریکا به نسبت سال گذشته در 6 ماه اول حدود 9.4 درصد افزایش داشته.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ تیر ۱۳۹۴درود بهزاد جان .
امروز یه جایی خوندم که پارسال 13 هزار رو خورده فروخته ، امسال 25 هزارتا ، نمیدونم چجوری حساب کرده بود ، زیاد استناد نکرده . به همین خاطر گفتم اگر اشتباه نکنم . ممنون که دقیقشو گفتی .
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۰ تیر ۱۳۹۴ممنون از سام کاویانی عزیز که مطلبی دیگر به مطالب زیباشون اضافه شد
فقط در مورد معایب مدل که گفته:
“… با آنکه کنسول میانی این خودرو در مقایسه با نسل قبلی آن تا حدی پاکسازی شده و جای خود را چند دکمه و نیز یک مهر دوار ساده داده است؛ ولی با این وجود، در حال حاضر حتی کار سادهای همچون تعویض موج رادیو هم به عملی دلهرهآور و تنشزا در هنگام رانندگی مبدل شده است….”
میشه توضیح بدید که منظور چی بوده؟!؟!؟!
یعنی پیدا کردن جای دکمه ها کار سختیه یا مساله دیگه؟
سام
۲۱ تیر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری رضا عزیز و گرامی .انجام و ظیفه بود.
متأسفانه در این مورد نویسنده توضیح بیشتری نداده است. ولی به نظر بنده شاید دلیل این امر به نحوه کار با صفحه لمسی موجود در این خودرو مربوط باشد.همانطور که خودتان بهتر می دانید تمامی سیستم های سرگرمی که در این خودرو وجود دارد از طریق پد لمسی و دکمه های روی فرمان کنترل می شوند.عملکرد صفحه لمسی هم شباهت بسیاری به یک تبلت دارد و جهت تنظیم موج رادیو هم باید از منوی اصلی وارد منوی تنظیمات رادیو شد که انجام این عمل به خودی خود کمی زمانبر است و نسبت به سیستم سنتی که تنها با چرخاندن یک پیچ و یا دکمه ایستگاه رادیوی مورد نظرتان را پیدا می نمودید، احیانا وقت بیشتری را از راننده می گیرد و ممکن است موجب حواس پرتی او در حین رانندگی شود.بی شک در طول زمان و باتسلط بیشتر راننده،از تبعات منفی این عمل نیز کاسته می گردد.
Infinite
۲۰ تیر ۱۳۹۴ماشین ایده آل …
آقای کاویانی فرمودید: “در حال حاضر سه نسخه از کلاس C در بازار عرضه میشود.
اما نام دو مدل رو بردید. C200 رو جا انداختید.
سام
۲۱ تیر ۱۳۹۴با سلام
دوست عزیز،اگر متن را دقیقا خوانده باشید مشاهده می کنید که نویسنده اماراتی اینطور گفته است: که در آن سوی طیف مدل C250 قرار دارد.یعنی اگر C180 پایین ترین مدل عرضه شده در این بازار (امارات) است،بالاترین آن هم C250 می باشد.بی شک مدل C200 هم در این طیف قرار می گیرد که گویا نویسنده جهت جلوگیری ازتطویل کلام از ذکر مشخصات آن خودداری نموده است، در این میان، بنده هم جهت امانت داری در ترجمه، تنها آنچه را که نویسنده بیان نموده است درج نمودم.با تشکر از نکته سنجی شما
مجتبی(ساروی)
۲۰ تیر ۱۳۹۴خداییش […] بعد ادعای مسلمونی داریم نمیدونم ****ویل للمطففین ****به گوش اقایون رسیده یا […] ******وای بر کم فروشان ****خداوند میگه وای بر کم فروشان کو گوش شنوا
M Power
۲۰ تیر ۱۳۹۴امیدوارم بعد از توافق مرسدس و ایران خودرو هم به توافق برسن تا دوباره کلاس های E و C توی ایران تولید بشن
Behnam
۲۰ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلی و خارجی زیبایی داره ولی میشه فهمید که مرسدس بنز در زمینه طراحی به تقاضا و سلیقه بازار توجه بیشتری نسبت به گذشته کرده …
در کل میشه گفت اس کلاس در مقیاس کوچکتره :)
RAYAN
۲۰ تیر ۱۳۹۴قیمتش خیلی بالاست آدم با 500 میلیون میتونه خیلی کارا بکنه!! من باشم با 500 میلیون پانامرا کارکرده میخرم تا C کلاس… البته بازم سلیقه آدما متفاوته
احمد باقری
۲۱ تیر ۱۳۹۴ماشین محشریه.
mohsen
۲۱ تیر ۱۳۹۴در این که ماشین خوبیه شکی نیست ولی تا200م خوبه نه 500 به بالا انصافا در حق ما مردم ایران داره ظلم میشه همین ماشین توی آلمان مثل پرشیا میمونه بعد توی اینجا ماشین اشرافی حساب میاد
با این پول میشه اون ور آب یه c63amgخرید نه اینو که انگشت کوچیکشم نیست
h112
۲۱ تیر ۱۳۹۴اگه پول داشتم تو ایران یه c200 فول آپشن میگرفتم ………..خیلی با کلاسه ..انگار سری اس سوار شدی…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ تیر ۱۳۹۴درود . سام عزیز ممنون .
سام
۲۱ تیر ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم میلاد عزیز،لطف داری شما
ارمان
۲۱ تیر ۱۳۹۴این پیشرانه جدید گویی خیلی مطلوبه خدا قسمت کنه با این 211 اسب یه دوری بزنیم که مثل 280 اسب یه نفس کار میکنه .
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۴دلم میخاد خوشکلو با کلاسه با ابهت اگه بی انصافی نمی کردن با تهریما الان ۵۰ میلیون بود
vk
۲۱ تیر ۱۳۹۴دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
ALiHidden
۲۱ تیر ۱۳۹۴خیلی خوبه+خیلی شبیه S کلاسه!
فک کنم مرسدس گفته S کلاس میخوای؟پول نداری؟بیا C کلاس وردار :D
ناصرساتیا
۲۲ تیر ۱۳۹۴درود بر همگی اقا تبریز رفتن نمیخواد تشریف بیارید تعویض پلاک داروپخش فراوان پیدا میشود این زیبا روی جرمنی
شهاب
۲۲ تیر ۱۳۹۴ظاهرش بسیار زیبا و لوکس هست .ولی داخلش رو زیاد حال نمی کنم باهاش
قیمت هم اصلا معقول نیست . با این قیمت میشه یه E class 2015 صفر خرید .
اگر کسی بخواد بنز صفر بخره با این بودجه واقعا به دور از عقله بخواد C بخره .
سری سه در مدل 328i تنها ضعفی که من توش در مقابل کلاس C می بینم نداشتن سقف پاناروما هست وگرنه از نظر موتور و گیربکس بهتر هم هست .
ای کاش قیمت ها در کشورمون واقعی بود تا هرکسی با هر سلیقه ایی ماشین مطلوبش رو میخرید
reza
۲۵ تیر ۱۳۹۴تو ظاهر قشنگه ماشین حرفی نیس :)
ولی جلوش مثله E کلاس شده…….پشتشم مثل کلاس S
درکل ترکیب بدی نشده ولی با این کار مثل این میمونه ک بنز، کلاس C رو انگار حذف کرده!!!!
هر کلاسی باید ظاهر متمایزی نسبت ب کلاس های دیگه داشته باشه
Hadi
۳ مرداد ۱۳۹۴خیلی خوشگله .اما نمیدونم چرا این اپیدمی شده تو محصولات بنز همه مدلاش شبیهه s کلاس شده.نظر شما چیه دوستان
Hadi
۳ مرداد ۱۳۹۴خیلی خوشگله .اما نمیدونم چرا این اپیدمی شده تو محصولات بنز همه مدلاش شبیهه s کلاس شده