مرسدس بنز

ملاقات مرسدس C63 AMG کوپه مدل 2013 با نسل کنونی مدل 2020

مرسدس C63 S AMG کوپهٔ کنونی یک هیولای مطلق است اما آیا یک C63 نسل W204 کارکرده با قیمتی بسیار کمتر انتخاب بهتری نیست؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، Throttle House در قسمت جدید برنامهٔ Cheap Meets Steep خود یک C63 S کوپه مدل ۲۰۲۰ را در برابر یک C63 کوپه مدل ۲۰۱۳ قرار داده است و پس از آزمایش دریافته که هردو کاملاً شایستگی نشان AMG را دارند.

نسل قبلی C63 به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مرسدس بنز با کد M156 مجهز بود. این موتور که در بین علاقه‌مندان بسیار محبوب است، در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ C63 نسل W204 با پکیج AMG پرفورمنس، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خودرو را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این موتور ۶.۲ لیتری V8 نه‌تنها خروجی بسیار خوبی دارد بلکه از صدای باشکوهی هم برخوردار است و به همین دلیل C63 قبلی یکی از خوش‌صداترین خودروهای ساخت تاریخ AMG محسوب می‌شود. نسل کنونی C63 که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد اما به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید مجهز شده که در نسخهٔ قوی‌تر S قدرتی برابر با ۵۱۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. هرچند این اعداد از نسل قبلی بیشتر هستند اما موتور جدید کمی تأخیر توربو دارد و صدای آن‌هم خیلی خوب نیست.

از مشخصات فنی که بگذریم، یکی از موضوعات مهم این مقایسه قیمت است. این بررسی در کانادا صورت گرفته و C63 S جدید در نمونهٔ موردبررسی با آپشن‌های مختلف ۱۱۰ هزار دلار کانادا (۸۰ هزار دلار آمریکا) قیمت دارد درحالی‌که C63 W204 کارکرده را می‌توان با قیمت ۴۰ هزار دلار کانادا (۲۹ هزار دلار آمریکا) خریداری کرد. این موضوع نسل قبلی C63 AMG را به گزینهٔ بسیار جذابی تبدیل می‌کند خصوصاً با توجه به اینکه پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی فوق‌العادهٔ آن بسیار جذاب‌تر از موتور ۴ لیتری توئین توربوی نسل کنونی است.

 

مشخصات فنی

C63 AMG مدل ۲۰۱۳

C63 S AMG مدل ۲۰۲۰

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۷۴۵ کیلوگرم
قیمت ۲۹ هزار دلار ۸۰ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    29 هزار دلار میدی c63 amg می گیری. عوضشم امنیت داریم

    1. new reventon

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      یعنی چی امنیت داریم؟
      مگه ما داریم؟ خودشون دارن. تو قالب حاشیه امنیتی که برا خودشون درست کردن، تبدیلش کردن به بت که هی بزننش تو سرمون بگن امنیت براتون درست کردیم! کل حمالی امنیت رو هم که سربازای بیچاره تامین میکنن و پولشم که از جیب مالیات.اره یه امنیت اینچنینی درست کردن ولی امنیت فکری رو گرفتن، امنیت مکان رو گرفتن، امنیت مالی رو گرفتن. یه جوون چی داره الان؟ هی بهش گفتن نیازاتو در قالب خانواده باید تامین کنی. الانم با کدوم پول خانواده تشکیل بده اون پسر! اصن فکر کردن یه جوون چطوری میتونه از 16 سالگی تا 27.8 سالگی چطور جلو میل طبیعیشو نگه داره و به گناه نیفته؟ تو کدوم عالمن اینا؟ والله که اینا مسلمان نیستن، چون من مسلمانم

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. MAHDI

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    نسخه سدان خیلی خیلی جذاب تره.مخصوصا نسخه C63S فیس لیفت که این جلوپنجره رو داره.
    ((وما هنوز منتظر ترجمه رقابت مجله CAR MAGAZINE هستیم امیر دهقان عزیزکه بین سدان های پرفومنس جدید برگزار شده که هم از آقا شاهین و هم از آقای دهقان درخواست کردیم که این رقابت رو ترجمه کنن و مطلبش رو بزارن⏳⌛?))

  3. MAHDI

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    راستش من تعجب می‌کنم بعضی دوستان میگن E63 و C63 نسل قبل طراحی بهتری داشتن، در حالی که C63 و E63 نسل فعلی بیشتر از چندین سروگردن طراحی جذاب تری دارن به نظر من، نسل قبل این ماشین ها در زمینه طراحی انگار تفاوت چندانی با نسخه های معمولی ندارن اما نسل جدید بخاطر سپرهای عضلانی و جلوپنجره اسپرت تفاوت زیادی بین نسخه های معمولی با AMG دیده میشه!!!

    1. Alireza

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (639 ديدگاه)

      خوب این نظر شماست
      بنظر من طراحی های بنز رو به افوله

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Sina

        ۲۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        نسل الانش هم خوبه ولی قبلش فوق العاده بود

  4. GTR.SPEED

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    من فقط به این فکر میکنم که C کلاس جدید و C63s جدید کی میان.
    Eکلاس که خیلی خوب از آب در اومد?
    Sکلاسم که کابینش?

  5. ارشیاsvj

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    هر چیزی قدیمی اش خوبه
    موتور 6/2 وی۸ این
    یا گیربکس اونتادور درسته کنده ولی وقتی دنده عوض میکنه هیجان خیلی خاصی داره
    یا m3 e92 با موتور v8 دیگه تکرار نمیشه

    1. ali_x76

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1205 ديدگاه)

      M5 V10

      1. ارشیاsvj

        ۲۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        اره اینو یادم رفت بگم ممنون که گفتی

  6. بهراد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    آرزو داشتم یه روز به آمریکا میرفتم و یدونه E63s می گرفتم موتورشو اورهال میکردم و میدادم برابوس یه راکت 900 ازش بسازه و آخر هفته ها ازش لذت میبردم.
    یدونهه کادنزا 2011 صدفی هم میگرفتم واسه دم دستی ، برا آفرودم یدونه هایلوکس یا جیب رانگلر میگرفتم میزدم به کوه ودشت بیابون.و یه کامارو زرد و مشکی میرفتم وگاس آخرش گولدن هتل
    هیییی آررزوشم بر بزرگسالا(پیر شدیم دیگه) عیب هست.الان نهایتش یدونه هدزر و کیت مکش واسه ماشینم بخرمو با وسواس و با رعایت پروتکل های ایمنی یه نمه گاز بدم که تو خرج نیوفتم و هم دقت کنم با بقیه ماشینا فاصله ی اجتماعیم حفظ بشه تا با سپرو گلگیر بقیه رانندگان تماسی نداشته باشم

  7. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    من c63 نسل قبل تو شهر خودم با پلاک اروند دیدم خیلی محشره شتاب خوبی هم داره

  8. Hadi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    C63 قدیمی یه چیز دیگست…

  9. net

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3400 ديدگاه)

    مدل c63 2013 قشنگتره

  10. آریا ماشین

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    با احترام به اون موتور هیولا…
    انتخاب من c63 s جدید

  11. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۳۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بدون تردید w204 با اون طراحی گیرا و نیروگاه شیش و دو هشت سیلندر.

  12. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    خاک تو سر بنز
    الان که دارم این متنو میخونم بنز احمق یه موتور ۲لیتری چهارسیلندر توربو روی نسل جدیدش گذاشته
    حال آدم به هم میخوره
    طراحی که نگم سفره دلمو باز نکنم که سودایی دارد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا