مرسدس C63 S AMG کوپهٔ کنونی یک هیولای مطلق است اما آیا یک C63 نسل W204 کارکرده با قیمتی بسیار کمتر انتخاب بهتری نیست؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، Throttle House در قسمت جدید برنامهٔ Cheap Meets Steep خود یک C63 S کوپه مدل ۲۰۲۰ را در برابر یک C63 کوپه مدل ۲۰۱۳ قرار داده است و پس از آزمایش دریافته که هردو کاملاً شایستگی نشان AMG را دارند.
نسل قبلی C63 به نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مرسدس بنز با کد M156 مجهز بود. این موتور که در بین علاقهمندان بسیار محبوب است، در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ C63 نسل W204 با پکیج AMG پرفورمنس، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و خودرو را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. این موتور ۶.۲ لیتری V8 نهتنها خروجی بسیار خوبی دارد بلکه از صدای باشکوهی هم برخوردار است و به همین دلیل C63 قبلی یکی از خوشصداترین خودروهای ساخت تاریخ AMG محسوب میشود. نسل کنونی C63 که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد اما به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی جدید مجهز شده که در نسخهٔ قویتر S قدرتی برابر با ۵۱۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر تولید میکند. هرچند این اعداد از نسل قبلی بیشتر هستند اما موتور جدید کمی تأخیر توربو دارد و صدای آنهم خیلی خوب نیست.
از مشخصات فنی که بگذریم، یکی از موضوعات مهم این مقایسه قیمت است. این بررسی در کانادا صورت گرفته و C63 S جدید در نمونهٔ موردبررسی با آپشنهای مختلف ۱۱۰ هزار دلار کانادا (۸۰ هزار دلار آمریکا) قیمت دارد درحالیکه C63 W204 کارکرده را میتوان با قیمت ۴۰ هزار دلار کانادا (۲۹ هزار دلار آمریکا) خریداری کرد. این موضوع نسل قبلی C63 AMG را به گزینهٔ بسیار جذابی تبدیل میکند خصوصاً با توجه به اینکه پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی فوقالعادهٔ آن بسیار جذابتر از موتور ۴ لیتری توئین توربوی نسل کنونی است.
مشخصات فنی
C63 AMG مدل ۲۰۱۳ | C63 S AMG مدل ۲۰۲۰ | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۷۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۹ هزار دلار | ۸۰ هزار دلار |
رامین
۲۶ تیر ۱۳۹۹29 هزار دلار میدی c63 amg می گیری. عوضشم امنیت داریم
new reventon
۲۶ تیر ۱۳۹۹یعنی چی امنیت داریم؟
مگه ما داریم؟ خودشون دارن. تو قالب حاشیه امنیتی که برا خودشون درست کردن، تبدیلش کردن به بت که هی بزننش تو سرمون بگن امنیت براتون درست کردیم! کل حمالی امنیت رو هم که سربازای بیچاره تامین میکنن و پولشم که از جیب مالیات.اره یه امنیت اینچنینی درست کردن ولی امنیت فکری رو گرفتن، امنیت مکان رو گرفتن، امنیت مالی رو گرفتن. یه جوون چی داره الان؟ هی بهش گفتن نیازاتو در قالب خانواده باید تامین کنی. الانم با کدوم پول خانواده تشکیل بده اون پسر! اصن فکر کردن یه جوون چطوری میتونه از 16 سالگی تا 27.8 سالگی چطور جلو میل طبیعیشو نگه داره و به گناه نیفته؟ تو کدوم عالمن اینا؟ والله که اینا مسلمان نیستن، چون من مسلمانم
MAHDI
۲۶ تیر ۱۳۹۹نسخه سدان خیلی خیلی جذاب تره.مخصوصا نسخه C63S فیس لیفت که این جلوپنجره رو داره.
((وما هنوز منتظر ترجمه رقابت مجله CAR MAGAZINE هستیم امیر دهقان عزیزکه بین سدان های پرفومنس جدید برگزار شده که هم از آقا شاهین و هم از آقای دهقان درخواست کردیم که این رقابت رو ترجمه کنن و مطلبش رو بزارن⏳⌛?))
MAHDI
۲۶ تیر ۱۳۹۹راستش من تعجب میکنم بعضی دوستان میگن E63 و C63 نسل قبل طراحی بهتری داشتن، در حالی که C63 و E63 نسل فعلی بیشتر از چندین سروگردن طراحی جذاب تری دارن به نظر من، نسل قبل این ماشین ها در زمینه طراحی انگار تفاوت چندانی با نسخه های معمولی ندارن اما نسل جدید بخاطر سپرهای عضلانی و جلوپنجره اسپرت تفاوت زیادی بین نسخه های معمولی با AMG دیده میشه!!!
Alireza
۲۶ تیر ۱۳۹۹خوب این نظر شماست
بنظر من طراحی های بنز رو به افوله
Sina
۲۶ تیر ۱۳۹۹نسل الانش هم خوبه ولی قبلش فوق العاده بود
GTR.SPEED
۲۶ تیر ۱۳۹۹من فقط به این فکر میکنم که C کلاس جدید و C63s جدید کی میان.
Eکلاس که خیلی خوب از آب در اومد?
Sکلاسم که کابینش?
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹هر چیزی قدیمی اش خوبه
موتور 6/2 وی۸ این
یا گیربکس اونتادور درسته کنده ولی وقتی دنده عوض میکنه هیجان خیلی خاصی داره
یا m3 e92 با موتور v8 دیگه تکرار نمیشه
ali_x76
۲۶ تیر ۱۳۹۹M5 V10
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹اره اینو یادم رفت بگم ممنون که گفتی
بهراد
۲۶ تیر ۱۳۹۹آرزو داشتم یه روز به آمریکا میرفتم و یدونه E63s می گرفتم موتورشو اورهال میکردم و میدادم برابوس یه راکت 900 ازش بسازه و آخر هفته ها ازش لذت میبردم.
یدونهه کادنزا 2011 صدفی هم میگرفتم واسه دم دستی ، برا آفرودم یدونه هایلوکس یا جیب رانگلر میگرفتم میزدم به کوه ودشت بیابون.و یه کامارو زرد و مشکی میرفتم وگاس آخرش گولدن هتل
هیییی آررزوشم بر بزرگسالا(پیر شدیم دیگه) عیب هست.الان نهایتش یدونه هدزر و کیت مکش واسه ماشینم بخرمو با وسواس و با رعایت پروتکل های ایمنی یه نمه گاز بدم که تو خرج نیوفتم و هم دقت کنم با بقیه ماشینا فاصله ی اجتماعیم حفظ بشه تا با سپرو گلگیر بقیه رانندگان تماسی نداشته باشم
محمد
۲۶ تیر ۱۳۹۹من c63 نسل قبل تو شهر خودم با پلاک اروند دیدم خیلی محشره شتاب خوبی هم داره
Hadi
۲۶ تیر ۱۳۹۹C63 قدیمی یه چیز دیگست…
net
۲۶ تیر ۱۳۹۹مدل c63 2013 قشنگتره
آریا ماشین
۲۷ تیر ۱۳۹۹با احترام به اون موتور هیولا…
انتخاب من c63 s جدید
" Swedish Arrogant Tiger"
۳۱ تیر ۱۳۹۹بدون تردید w204 با اون طراحی گیرا و نیروگاه شیش و دو هشت سیلندر.
محمد رستمی نژاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹خاک تو سر بنز
الان که دارم این متنو میخونم بنز احمق یه موتور ۲لیتری چهارسیلندر توربو روی نسل جدیدش گذاشته
حال آدم به هم میخوره
طراحی که نگم سفره دلمو باز نکنم که سودایی دارد