سرانجام دوئلهای خودروهای اسپرت جدید آمریکایی با حریفان اروپایی در این قسمت به پایان می رسد. هدفی که در این سری از بررسی ها دنبال می کردیم، نه یک مقایسه شانه به شانه بین دو خودروی مشابه و همکلاس بلکه رسیدن به عیار نسل جدید ماشینهای اسپرت و ماسل آمریکایی بود.
دوئل شماره ۸: تسلا مدل S P85D در برابر مرسدسبنز CLS 63 AMG S فورماتیک
این دوئل واقعاً هیجانانگیز است. شاید اصلاً عادلانه هم نباشد؛ چرا که این خودروها دو هدف را در دو مسیر مختلف دنبال میکنند. ولی در همین حال، این دو خودرو در زمینه عملکرد، بسیار شبیه به هم هستند. تصور کنید که چه چیز دیگر میتواند در مقابل تسلا مدل S P85D قرار بگیرد؛ خودرویی که ۶۹۱ اسببخار قدرت دارد و گشتاور خروجی آن ۹۳۱ نیوتنمتر است و همینطور میتواند در ۳/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
P85D به شما میگوید که اگر با سوار شدن بر یک خودرو پلاگین الکتریکی، میخواهید به محیط زیست کمک کنید، در همین شما هنوز هم به قدرت و همینطور سرعت در سالون لوکس خود نیاز دارید. در ویدیوهای مختلف میبینیم که این تسلا به یک لامبورگینی، یک فراری و یک بامو M4 میرسد و به راحتی آنها را در مسابقه پشتسر میگذارد (حداقل تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و اندکی پس از آن). حتی در مقابل اونتادور که قدرتی هماندازه داشته و در همین حال، وزن به مراتب کمتری دارد نیز این موضوع دیده میشود. برتری تسلا ناشی از انتقال لحظهای گشتاور است؛ یعنی از حالت ایستاده تا یک سرعت مشخص، نباید نگران مسابقهدادن با دیگر خودروها باشید. البته این بدان معنا نسبت که این خودرو، سریعترین خودروی جهان است، ولی در کلاس خود، کسی نمیتواند با آن رقابت کند. ولی اروپاییها چگونه میتوانند با P85D رقابت کنند؟به این منظور، چند نام مختلف به ذهن میآیند؛ مدلهایی مانند پورشه پانامرا توربو S، آئودی R8، مرسدس بنز S63 AMG فورماتیک و آئودی RS7. همه این خودرو به شکلی فوقالعاده سریع، لوکس و مانند تسلا مدل S، همگی دارای سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک هستند. با این حال، این مدلها در یک کلاس خودرویی مشترک نیستند؛ به عنوان مثال، S8 و S63 AMG خودروهایی بزرگتر و به مراتب لوکستر هستند. پانامرا نیز به نوعی یک انتخاب میانهرو است، ولی CLS 63 AMG S به نظر نزدیکترین شرایط را دارد؛ این مدل از کلاس E بزرگتر است و در همین حال، جثه یک کلاس S را ندارد و بنابراین، بهترین گزینه برای این دوئل بوده است.
مرسدسبنز CLS63 AMG S مانند E63 از یک موتور حجیم استفاده میکند؛ همان موتور ۵/۵ لیتری V8 با توربوهای دوقلو که برای این خودرو، قدرتی به اندازه ۵۸۵ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۸۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. در نتیجه، این CLS63 میتواند در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی این مدل میتواند با تسلا رقابت خوبی داشته باشد. ولی مسئله اینجاست که یکی از خودروها با سر و صدای خود از سوخت بنزین استفاده میکند و دیگر مدل خودرویی است که برای آینده ساخته شده است. البته در تسلا از وضعیت معمول در وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست خبری نیست. امّا بیایید در مورد قیمت صحبت کنیم. در حال حاضر، یک نسخه جدید از تسلا مدل S P85D به ارزش ۱۰۵۶۷۰ دلار است. در مقابل، مرسدس CLS 63 AMG S در سطح قیمتی برابر ۱۰۶۵۵۰ دلار قرار میگیرد. بنابراین، هزینه این دو مدل، کمابیش یکسان است. البته لازم به ذکر است که قبل از قرار دادن این دو خودرو در مقابل یکدیگر، این شرایط قیمت مدّنظر نبوده است. شکی نیست که CLS 63 AMG S شرایط رانندگی بهتری دارد. ولی از طرف دیگر، وقتی یک P85D تسلا خریداری میکنید، یک خودروی الکتریکی خواهید داشت که در عین حال که در هزینههای بنزین صرفهجویی میکنید، شتاب مناسبی را نیز در هنگام رانندگی با آن تجربه خواهید کرد. اگر هم به نشان کمپانی بر روی خودرو اهمیت میدهید، باید گفت که تسلا در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شرایط بسیار سختی است، ولی اجازه بدهید که بُرد با تسلا باشد. AMG یک جانور خشن و تهاجمی است، ولی P85D یک تازهوارد است که میتوان روی آن حساب کرد.منبع: carscoops-Part 2 , carscoops-Part 1
AliZeus
۱۴ بهمن ۱۳۹۳انصافا تو طراحی و ظاهر بنز یک قدم جلوعه…
PlayStation
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نخیر
برنده جگوار F تایپ 1959
PlayStation
۱۴ بهمن ۱۳۹۳قرار نیست چون آمریکایین دوئل هاشون درست باشه.
یک خودرو 8 سیلندر بنزینی چه ربطی به یه جاروبرقی 4 چرخ داره آخه.
بازم بنز و پانامرا
یا آونتادور و برلنیتا
یا جی تی آر و 911
به اینا میگن رقابت منصفانه نه به اینا
دایناسور و مورچه
فیل و فنجان
[…]
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳وقتی چیزی از یک خودرو برقی نمی دانید لطفا دهان به گزافه و… باز نکنید دوست عزیز. مقایسه ی تسلا و جاروبرقی بیش از حد کودکانه و البته از روی کم اطلاعی شماست. من هم عاشق تکنولوژی و قدرت و صلابت بنز هستم اما به نظرم حالا دیگر نوبت مدل های الکتریکی است که نه در تکنولوژی و نه در قدرت و زیبایی چیزی کمتر از گذشتگان بنزینی خود ندارند که هیچ بلکه چندین قدم هم پیش هستند. به نظر من برتری اتوموبیل های با پیشرانه ی الکتریکی در قدرت و گشتاور نسبتا ثابت نسبت به دور موتور و داشتن قطعات متحرک بسیار کمتر و استحلاک کمتر قطعات و همچنین بازدهی بالاتر در طی عمر موتور را و بازدهی انرژی بیشتر را دارند. اما فعلا از نظر منبع با انرژی کافی برای سفرهای بسیار ظولانی کمی ضعف دارند که ان هم به زودی رفع می شود. کاش سیاست گذاران بی فکر ما هم به جای اینکه آلودگی و هزار مشکل دیگر ناشی از cng را برایمان به ارمغان بیاورند کمی هم روی این زمینه سرمایه گذاری می کردند
آرمااام
۱۴ بهمن ۱۳۹۳با اینکه بنز کمپانی بزرگ و موفقی بوده و هست،ولی به نظرم تسلا برنده این قسمت شده،چرا؟
چون با قیمتی برابر با مرسدس سی ال اس 65 دارای شتاب بالا،قدرت بالا و گشتاور خیلی خوبی هست و همچنین خودرویی هست که با موتور الکتریکی این ارقام رو به دست آورده که فکر نکنم کار هر کمپانی باشه که همچین هیولایی رو الان بتونه خلق کنه
قاتل خودروها کوروت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خودروهای بنزینی منسوخ شدن
Zonda R
۱۴ بهمن ۱۳۹۳@.F
تسلا یه خودرویه اینده نگر و پاک هست که هیچ کدوم از ما نه تا حالا از نزدیک دیدیمش نه سوارش شدیم
و چون عادت داریم همین طوری فقط نظره خودمونو تحمیل کنیم و هرجایی یه خودرو از bmw یا بنز اومد بگیم فقط این دوتا
اولا اینکه اونایی که دم از زیباییه cls میزنن این عکسها مربوط به مدله قبل از فیس لیفت هستش که در مدله فیس لیفت به مراتب cls زیباتر و مدرن تر شده
اما تسلا یه خودرویه پاک که دقت کنید در اون اصطحلاک معنی نداره و با یه گارانتی بسیار بلند مدت که حتی شامل تعویض کامل باطریها میشه عرضه میشه
و با شرایط معافیت هایه مالیاتی
و شارژ سریع و برد مسافتیه 450 کیلومتر بعد از هر بار شارژ هست
کابینه این خودرو رو مهندس فرهاد کاشانی بسیار مدرن میدونه و در سطح مدل s class بیان میکنه
به هر حال از cls که نگاهها رو به سمت خودش جلب میکنه و برندش به این راحتی نمیشه گذشت cls زیبا و با وقاره
اماااااااااااااااااا
تسلا همه ی خوبیا رو با هم دیگه داره
ممنون که خوندید
Zonda R
۱۴ بهمن ۱۳۹۳@.F
Cls 63 amg s:لایک
Tesla s p85d:دیسلایک
شلبى
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درسته زوندا جان، به دوستان توصیه میکنم که برن نظر مهندس فرهاد کاشانى رو که تسلا رو در امریکا سوار شده و تست کرده رو بخونن
تسلا عالیه و کارى که انجام داده بسیار با ارزشه و من تسلا رو انتخاب میکنم، فقط شتاب این مدل تسلا فکر میکنم ۳۰۲ ثانیه باشه
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ بهمن ۱۳۹۳منظورت از جاروبرقی رو نفهمیدم…
نه پس میخواستی جاروبرقی هم بنزین مصرف کنه و صدای تراکتور بده و دود کنه همه جارو؟؟؟
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فقط یه قدم!!!!
طراحی بنز حرف نداره اصالت و زیبایی همیشه توی طراحی های بنز وجود داره که با هیچ ماشینی قابل قیاس نیست
پژمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳رقابت جالبی دارن حتما ببینید– اول فراری 458 و پورشه درگ میذارن پیروز این رقابت با برنده نیسان جی تی ار و مرسدس بنز در فینال درگ پایانی رو انجام میدن
http://www.aparat.com/v/9ucvm
Mostafa&S
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مرسدس cls یه سدان کوپه هستش که همتا نداره تسلا هم پیشرفت خوبی داشته ولی اعتبار مرسدسو هیچ خودروسازی نداره
E 36
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مگه میشه بنز رو ول کنی بری سمت ماشین کنترلی ؟!
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی کوته بینانه و کودکانه فکر می کنید دوست عزیز
E 36
۱۴ بهمن ۱۳۹۳حامد تو خوبی !
تاحالا کجا بودی نابغه ؟؟
قاتل خودروها کوروت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بنز منسوخ شدست
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به خدا دیگه خسته کننده شده بعضی نظرات.باور کنین راست میگم.اگه بنز منسوخ شده اس پس این همه بنز رو کی میخره؟! اگه تسلا جارو برقیه پس چرا این همه افتاده سر زبون ها و واسش به به چه چه میکنن؟! اگه BMW تکراری هستش و حال آدما از کابینش و طراحیش به هم میخوره چرا تقریبا هر ساله پرفروش ترین برند لوکس میشه؟! پس کی اینارو میخره؟!
بعضیامون یه جوری راجع به برند مورد علاقمون صحبت میکنیم که انگار اون خودروساز از یه کره ی دیگه اومده! جالبش هم اینه که جوری رقبا رو میکوبیم که خود اون خودروساز جرات نداره حرفای مارو بزنه!!!
جای این همه نظراتی که اندک علمی درش وجود نداره،سعی کنیم که با روی خوش و گشاده و اندکی هم مطالعه،از برندمون طرفداری کنیم و سعی کنیم که همه از اون خودروسازی که ما دوست داریم خوششون بیاد نه اینکه با رفتارهای تدافعی و تند باعث دل زده شدن از خودروها بشیم.
کسی که ادعای ماشین بازی داشته باشه و علاقه مند به خودرو باشه،امکان نداره که از یه خودروی خوب خوشش نیاد حتی اگه اون خودروساز تو یه کشور گمنام باشه.
ارادت
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳منسوخ این افکار مضخرف حضرت عالیه که هنوز هیچی از ماشین نمیدونی میایی شرکتی رو مسخره میکنی که ارزش برندش به اندازه کل ارزش برند های آمریکاییه…
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من در مورد اسپایکر هم به خودم جرات همچین حرفی رو نمیدم…
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چرا اینقدر متعصبانه و بی ربط نظر داده میشه دوستان!!! من هیچ وقت از برند ها طرفداری نکرده و نمی کنم بلکه فقط تکنولوژی ها رو تحسین می کنم در این مورد هم به نظر من نطرات واقعا از روی عدم آگاهیه که خودرو های برقی رو جارو برقی می دانید!!!! و یا اینکه بنز رو منسوخ شده!!!!
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جناب E36 من منظور شما رو متوجه نمی شوم.
به نظرم اینو باید از شما پرسید که به اعجوبه ای مثل این میگید ماشین کنترلی!!!!
در ضمن من در مورد بنز قضاوت نمی کنم چرا که در جای خودش حرف نداشته و نداره اما این طرر برخورد کودکانه با تسلا را واقعا نمی فهمم!!!
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آقا Reza.045
کی گفته ارزش برند بنز از کل برندهای آمریکایی بالاتره؟نه میخوام بدونم این حرف رو روچه حسابی زدی؟؟؟
ali
۱۴ بهمن ۱۳۹۳شاهین جان به خودت نگیر خودتم ناراحت نکن
به جرات بهتون میگم 99 در صد کسایی که میام پدال و نظر میزارن واقعا هیچ چیز از خودرو و خودرو سا ز ها نمیدونند
حتی اطلاعات پایشون که مبنای کلی اطلاعاتشونو میسازه بر اساس شنیده ها و با ور های شخصی شونه
بیشتر نظرات اونقدر کودکانه و بی محتواست که فقط به درد خنده میخوره
این وسط نظرات علمی و منطقی هم حرفی واسه گفتن ندارن
من شاید نزدیک 1 ساله هر از چند گاهی هم میام پدال نظراتو نمیخونم
این یکی هم اتفاقی شد
CBR400
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آقا رضا بازم که داری حرف خودت رو میزنی ؟؟ واقعا کی گفته ارزش مرسدس بنز به اندازه برندهای آمریکاییه ؟ چگونه این کارت رو توجیه میکنی ؟ چگونه این حرفت رو که میگی – شرکتی رو مسخره میکنی که ارزش برندش به اندازه کل ارزش برند های آمریکاییه – ثابت میکنی ؟
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نگاهت به دنیا بچه گانست.فردا بنز رقیب تسلا رو بده میخوای چی بگی؟
امیر
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به جای این دوئل های ناعادلانه مطالب آموزنده بذارید.
نوید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از همین دوئل ها هم آدم میتونه چیز هایی بیاموزه
PlayStation
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جایی که مرسدس هست تسلا باید بره غاز بچرونه.انقدر از دروغگوییشون بدم میاد
محصولات خودشونو خوب جلوه میدن.
به قسمت 2 فصل 2 تاپ گیر نگاه کنین می بینین بنتلی و نیسان جی تی آر و بی ام و M6 گرن کوپه درگ گذاشتن.
نیسان از بنتلی و بی ام و عقب میمونه.آخه کدوم گاگولی باور می کنه.
شلبى
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جناب به شما توصیه میکنم قبل از نظر دادن یه خرده تحقیق کنى و حداقل یه اسم تسلا رو تو گوگل بزنى و راجع بش بخونى بعد بیاى اینجا کامنت بزارى، تسلا یه کارخانه تازه تاسیسه که با این سابقه کم به گردن خودروسازى و در کل علم و تکنولوژى حق داره،شما اصلا میدونى عملکرد یه ماشین برقى در حد سوپر اسپرت ها باش یعنى چى؟ محصولات خودشونو خوب جلوه میدن؟ عجب حرفایى ادم میشنوه،
McLaren Automotive
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یعنی نظراتت کپی مافیاس . اونم همیشه از آمریکایی ها متنفر بود بعضی وقتا شک میکنم خودش باشی. درضمن اون مسابقه درگی که گذاشتن از اول معلوم بود که نیسان آخر میشه چرا؟ چون جیمز می رانندش بود و اونم معروفه به کاپیتان کند اگر استیگ رو میزاشتن پشتش اونوقت معلوم میشد چند مرده حلاجه. همون طوری که مسابقه معدن رو با فاصله 5 ثانیه زود تر از بنتلی و 10 ثانیه زود تر از ب ام و تموم کرد.
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳انیس جان ممنون
به هر حال اینجور مقایسه ها رو یه سری سایتا برای خالی نبودن عریضه هم که شده انجام میدن دیگه
ولی جملۀ آخر حرف حق بود:
“نمیتوان یک حکم کلی داد و گفت که خودروهای اسپورت آمریکایی در سطح بالاتری نسبت به اروپاییها هستند؛ چرا که در واقع نیستند. بسیاری از سوپرماشینهای اروپایی در بیرون از مجموعه دوئلها قرار دارند که از تمام مدلهایی که در اینجا ذکر شد، بسیار سریعتر و بهتر هستند.”
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳احمد 5 تا از هشت تا بنز و ب ام و بودن
یعنی اومد خصوصیت های اسپرت یک ماشین لوکس رو با اسپرت ها مقایسه کردند
نمیشه که…
تو اروپا که قحط الاسپرت نیس که بیان هی مدل های لوکس رو مقایسه کنند
به نظر من مضخرف ترین بخش مقایسه S65 با چلنجر بود…
اصن اعجوبه ای بود واسه خودش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
P.G
۱۵ بهمن ۱۳۹۳و البته بسیار بسیار گرانتر…؛)
Maysam
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من که مرسدس رو به تسلا ترجیح میدم…ولی این دو تا ماشین چه ربطی به هم داشتن که با هم مقایسه شدن؟؟؟!!
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من هم 100 درصد CLS رو ترجیح میدم اگه به اینطور قضاوت کردن باشه
زمانی که CLS با اون استایل تکش، اولین سدان کوپۀ چهاردرب و سریع ترین سدان جهان بود، تسلا هنوز دست چپ و راستشو بلد نبود
واااالا….
اونموقع که کمپااااانی تسلا تأسیس شده بود، مرسدس مدل SLR رو داشت که 0 تا 100 اون چند صدم ثانیه با این مدل S تسلا اختلاف داشت. (3.7 ثانیه)
نمیخوام پیشرفتشو انکار کنم یا متعصب نظر بدم نه، ولی آدمو مجبور میکنن با این کاراشون
شلبى
۱۴ بهمن ۱۳۹۳احمد جان با عرض معذرت اینکه بنز چى بوده و چه ماشینایى درست کرده چه ربطى به این مقایسه داره؟ جنرال موتورز هم پنجاه سال پیش کوروت داشت که 560 اسب بخار قدرت داشت ولى چه ربطى به الان داره
اگه واقع بینانه بخایم بگیم ارزش کار تسلا بسیار زیاده،تسلا خودروسازى رو به سمت دیگه اى برد،تسلا یک تحول عظیم بود
تا همین چند سال پیش شما خودت یادت هست که عملکرد ماشیناى برقى چى بود که شاید کم تر کسى باور میکرد روزى ماشین برقى اى با عملکرد تسلا ساخته بشه، که بتونه در شتاب از ماشین 5.5 لیترى با توربوى دوقلو بهتر عمل کنه!! که در سرعت و شتاب با سوپر اسپرت ها رقابت کنه، من قبول دارم بنز هم به گردن خودروسازى خیلى حق داره ولى به نظر شما تسلا کم کارى کرده؟
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳احمد جون داداشم گذشته رو ولش! الانو بچسب.تسلا کاری کرده که خیلیا توش موندن! انتخاب من اینجا تسلا هستش.(البته CLS رو هم خیلی دوس دارم)
من حدس میزدم که تسلا رو با i8 مقایسه کنن! اگه این کارو میکردن انتخاب من i8 می بود! :)
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود شلبی جان
نه داداش من که عرض کردم نمیخوام پیشرفت تسلا رو انکار کنم
این یعنی اینکه من خودم پیشرفت تسلا رو قبول دارم، باور دارم.
ولی یه سری ها جوری حرف زدن که مجبور شدم اینطور نظر بدم!
من حرفاتو قبول دارم
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳شاهین جون مخلصم
تو فدایی داری اصن هرچی برداری میخوامت :)
بله حرفات درسته و نظر منم همینه
کبوتر با کبوتر، باز با باز
آخه یهو نوشته آمریکا برنده!!!!!
خب بر چه اساس؟
یه دلیل قانع کننده گفتین؟؟
یه مقایسۀ قانع کننده انتخاب کردین؟؟
به چی آخــــه؟ :)
شلبى
۱۵ بهمن ۱۳۹۳میدنم چى میگى احمد جان، بعضى از دوستان کامنتاشون تنش درست میکنه ، بدون منطق و تعصبى نظر میدن
انگار مثلا با این کامنتاشون خودروسازیه المان یا امریکا از بین میره یا ضعیف میشه
در کل ما ارادت داریم داداش
Ahmad..F12
۱۵ بهمن ۱۳۹۳قربونت برم شلبی جان
ما بیشتر ;)
دیگه چی بگیم، تا بوده همین بوده دیگه یه سری ها متأسفانه اینطورین
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳باز تعصب اخه چقد تعصب بسه تورو خدا
در ضمن 585اسب بخار نه نیوتن متر
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳شاید به نظرتون خنده دار باشه
تعصب نوعی بیماری روحی هست
شایان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نفرت چی اون یه بیماری روحی و روانی نیست؟!
behzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نباید تعصبی بود واقن!!!
هر دوتا توی کلاس خودشون جزو بهترینان
درستم نیست به تسلا با این همه رکورد و جذابیت بگیم جارو برقی
هر دوشون عالین
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آفرین به شما
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جالب میشه برای جواب به این کار آمریکایی ها، اروپا هم ابر خودروهاشو با خودروهای آمریکایی به چالش بکشه
مثلاً:
SLS AMG E-Cell با فورد تاروس از نظر تکنولوژی و سریع بودن برنده اعلام بشه
S600 Meybach با شورلت کامارو از نظر لاکچری برنده اعلام بشه
پورشه 918 با موستانگ از نظر قدرت برنده اعلام بشه
BMW M6 با فورد F150 از نظر سرعت برنده اعلام بشه
َآئودی RS7 با شورلت مالیبو از نظر شتاب و تکنولوژی هیبرید برنده اعلام بشه
4تا دوئل بی اساس و بی پایه رو گذاشتن تو Carscoops در آخرم گفتن: “خب دیگه نتیجه تموم شد، برنده آمریکایی ها، برید خونه هاتون”
مردم رو چی فرض کردن با خودشون واقعاً
P.G
۱۴ بهمن ۱۳۹۳احمد جان باور کن اینطورى نیست که الان طرفدارهاى ماشین هاى آمریکایى در حال رقص و پایکوبى باشن که این مقایسه رو سایت گذاشته!
اساساً اکثر ماشین هاى آمریکایى رو نباید با ماشین هاى اروپایى مقایسه کرد چون سبک طراحى و ساخت،معیارها و جامعه هدف متفاوتى دارن،یعنى اصولاً احمقانه است که فکر کنیم کسى بین خرید بنز با چارجر هلکت مردد بشه چون اساساً خریدار این دو مدل دو تیپ آدم مختلف هستند.
در مورد این سرى مقایسه ها هم تا اونجایى که من خوندمشون به نظر میاد تیم بررسى این مجله با در نظر گرفتن جمیع جهات و طبعاً بر اساس نظرات شخصى خودشون به این نتایج رسیدن و قطعاً هم این مقایسه ها باعث ورشکستگى آلمانیها نخواهد شد پس دلیلى براى درگیرى لفظى طرفداران آلمانها با طرفداران آمریکاییها وجود نداره!
اما از نظر من تو این هشت مقایسه،مقایسه تسلا و cts-v با رقباشون منطقى تر بود چون واقعاً این دو ماشین با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به رقباشون برترى محسوسى داشتن و اکثر قابلیت هاى رقباشون رو در سطحى بالاتر یا حداقل در همون سطح ولى با قیمتى مناسب تر ارائه میدن
در هر صورت یه مقایسه اى بود که انجام شده دیگه،از خونشون بگذرید!:)
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود P.G جان
به نظرم مضخرفترین بخش مقایسه ی S65 و چلنجر بود…
ولی در مورد سدان های میدسایز
اول اینکه به نظرم cts-v جدید که تست نشده نباید حظور پیدا میکرد
جالا این مورد رو بیخیال بشیم
دوئل E63 AMG-S با چارجر بیخود بود چون چارجر واقعا حرفی نداشت
دوئل M5 با cts-v هم بیخود بود چون ام5 به طور محسوسی یه قدم عقب بود
به جای این دوتا یه مقایسه بین E63 و CTS-V میذاشتن که خیلی بهتر بود
اونموقع مسلما مقایسه جذاب تر بود…حریف قدر اروپا در برابر حریف قدر آمریکا :(
به علاوه یه بحث دیگه
از ماشین های امریکایی نمیگم ولی مسلما اروپا ماشین های بهتری برای مبارزه داشت مثلا آئودی RS7 یا RS6 یا مثلا BMW M4 یا i8
و ایضا SUV ها: رنج روور یا جی ال یا Q7…
ماشین های خوبی میتونستن از اروپا انتخاب بشن که متاسفانه نشدن
ای کاش مقایسه های بیشتری انجام میشد
حداقل 20-25 تا…
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳P.G جان حرفات درسته
بله تموم شد
خوشبختانه :)
mohammad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳داش احمد جوابت خیلی دندان شکن بود ایول…
koosha
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بد جوری تو کف این تسلا م
behzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یاد یه ضرب المثل افتادم
کور خود بینای مردم !
حکایت ما ایرانیاس دقیقا
همچین تسلا رو میکوبین انکار تو کشوری هستیم خودروهامون غرق تو تکنولوژین!
همین کارا رو کردیم وضعمون اینه
انسان باشیم :)
کافر مقدس
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ملت ما از پشت مانیتور اینقدر آلمان و آمریکا میکنن و این دورو مقابل هم دیگه قرار میدن که اینگار اینا از قدیم جنگ داشتن! مرغ این غاز بوده غازه اونا شتر بوده شترش شیرش روغن پالم داشته!
یذره ب گذشته برگردید ببینید چندین سال ـه مثل 2تا برادر دارن برای رضایت مشتریاشون گرفته تا از اون قدیم تر طرح دیوار برلین ابدا شده توسط آمریکا
من موندم ادمین ها چرا کامنت سخیف و بی ادبانه بعضی هارو چرا تایید میکنن!
mds
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جلو تسلا عینه زن حامله میمونه ……….. مِیمونه :-)
P.G
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مشکل از حس زیبایى شناسى شماست نه تسلا……!:)
روانی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اگر من یک امریکایی بودم حتما تسلا میخریدم. چون صنعت خودرو کشور امریکا داره ضعیف میشه.
P.G
۱۵ بهمن ۱۳۹۳پس خدا رو شکر که شما یک آمریکایى نیستى،چون انگار هیچى از خودروسازى آمریکا نمیدونى!!!
ولى اشکال نداره عزیزم،میتونى برى به جاش یه پراید ۱۵۱ بخرى تا به خودروسازى ایران کمک کنى،کمک به خودروسازى آمریکا پیش کش!
پیش یک روانپزشک هم برو تا بیمارى بدون دلیل و مدرک حرف زدنت رو درمان کنه،باشد که شفاى عاجل یابید،آمین……
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یه تفاوت بسیار بزرگ هست به نفع بنز و اونم اینه که اگه شارژ تسلا تموم بشه تو هر جایی نمیشه شارژش کرد و بلا استفاده میشه
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳الان در سرتاسر آمریکا و اروپا شبکه های شارژ وجود دارند. (چه برای تسلا و چه برای سایر هیبرید ها و برقی ها) به علاوه بنز هم اگر بنزین نداشته باشه راه نمیره!!!!نمی دانم چرا اینقدر با تمسخر حرف می زنید!!!!!
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳احتمالا منظورش وسط بیابانی جنگلی بوده
ایستگاه شارژ نمیشه پیدا کرد ولی میشه یه گالن بنزین تو صندوق عقب گذاشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جواب خیلی ساده است این ماشین ها برنامه های هوشمند دارند که اطلاع می دهند چه موقع باید شارژ انجام بشه و چند کیلومتر میشه رفت و نزدیک ترین ایستگاه کجاست.
بعدش هم برای ماشین بنزینی هم دقیقا همین مشکل هست!
راستی شما دوستان عزیز که نگران این موضوع هستید می توانید باتری یدکی هم با خود ببرید.
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳رضا جان اگه وسط بیابون جنگلی گیر کنی، 1 گالن بنزین هم نمیتونه کارت رو حل کنه و فقط چند کیلومتر میبرتت اونور تر و بعدش بازم گیر می افتی !!
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. خالی از لطف نیست که بدونید اتومبیل های الکتریکی سالها پیش هم وجود داشتن. در سال 1910 هم
تولید میشدن و در واقع در اون زمان کسی نمیدونست آینده متعلق به کدوم دسته از ماشیناس. برقی یا
سوخت فسیلی یا بخار؟ اما رفته رفته با توجه به شتاب و سرعت و قدرت بیشتر ماشینای سوخت فسیلی،
ماشینای برقی و بخار به حاشیه رفتن و بنزین سوزها رشد کردن. دهه 30 میلادی آخرین تولیدات برقی هم
ورشکست شدن و امروز حتی نامشون هم باقی نمونده. اما الان با پیشرفت تکنولوژی دوباره برگشتن و قراره
جایگزین بنزینی ها بشن. جالبه
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳پدال باید سعی بیشتری بکنه،مطالب بیشتری در یک روز در سایت قرار بده.
Just France.
tadano
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بعضی وقتا ادبیات دوستان ناراحت کننده میشه لطفا دقت کنید اگه طرف روبروت نشسته بود هم همینجوری صحبت میکردی ؟
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳کاملا موافقم البته یه نکته هم باید توجه کرد و اون اینکه چون توی متن نمیشه لحن رو به راحتی بیان کرد، گاهی سوء تفاهم هم پیش میاد و طرف مقابل فکر میکنه شما دعوا داری، در صورتی که با اخلاق خوش کتمنتتو نوشتی.
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خودروی الکتریکی پژو با نام Peugeot vlv elektrowagen که در سال 1941 ساخته شد وبعدا پژو 106 الکتریکی رکورد فروش را در بین خودرو های الکتریکی شکست.
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-200-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C/
شروع حرکت خودرو سازی با نام مهندس ” نیکلاس جوزف کوگنات ” افسر ارتش فرانسه که اولین خودرو با موتور بخار را در سال 1769 میلادی طراحی و اختراع نمود رقم خورده است . این خودرو که با سرعت 5/2 مایل در ساعت حرکت می کرد، هم اکنون در موزه ی ملی فرانسه نگهداری می شود …
http://www.cars-info2.blogsky.com/1388/08/14/post-153/
من خودروسازی به قدمت خودروسازی پژو ندیدم(سال تاسیس 1810).
اگر دوستان خودروسازی با این قدمت می شناسن معرفی کنن.
باتشکر.
Just France.
فرامرز
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جالب این که مزایای موتور برقی برای خیلی از دوستان اهمیت نداره. من به ذکر چند مورد بسنده میکنم:
۱- بهره وری بیشتر از نیروی تولیدی (تبدیل آسان انرژی الکتریکی به جنبشی) که باعث ایجاد گرمای کمتر هم میشه
۲- استهلاک خیلی کمتر و نگه داری خیلی آسانتر و کم هزینه تر موتورهای الکتریکی
۳- گشتاور آنی و مستقل از دور موتور
۴- بدون آلودگی
۵- بدون صدا (که فقط برای استفاده روزمره مناسب هست و برای شرایط مسابقه هیجانی نداره). البته کمپانی هایی مثل بی ام و این مشکل رو تا حدود زیادی با شبیه سازی حل کردن
۶- صرفه اقتصادی در دراز مدت (برای عده ای بهترین برتری حساب میشه).
البته باید گفت مزایای زیست محیطی خودروهای برقی فقط در کشورهایی لحاظ میشه که برق رو از طریق پنل های خورشیدی، نیروگاه های بادی و … تولید میکنن نه ایران که برای تولید برق از نیروگاه های حرارتی و سوخت فسیلی استفاده میکنه!
mohammad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز در مواردی که گفتین با همشون به غیر از سه تا موافقم!!!
…استهلاک…
به عنوان مثال یه مدل نیسان لیف بین 5تا10 سال باتریش از بین میره که هزینه ی تعویزشون خیلی زیاده(حتی اگه هر باتری بر فرض مثال 1دلار قیمت داشته باشه..1000عدد باتری میشه 1000دلار(البته میدونم که دونه ای نیست فقط یه مثال بود))
…صرفه اقتصادی در دراز مدت…
همونطور که قبلا گفتم یه ماشینه الکتریکی کاملا به باتری هاش وابستس که بعد از مدتی هم خراب میشه و اصلا نمیشه روشون حساب کرد…
و در آخر هم منبع تولیده برقه مورده نیازشونه….
بله هستن جاهایی که از پنل های خورشیدی و نیروگاه های بادی برای تولید برق استفاده کنن ولی بازم در مقایسه با نیروگاه ها حرارتی تولیده چندانی ندارن بعنوان مثال توربین های بادی که همونطور که از اسمشون پیداس به باد متکی هستن و وقتی باد نباشه کاملا بلا استفاده هستن…
mohammad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به نظر من….این تسلا به جز قدرت هیچ چیزه دیگه ای نداره…
نه قیافه….نه کیفیت ساخت(حداقل در برابر ماشینای آلمانی)
تنها چیزی که داره قدرته که از باتری هاش تامین میشه!ولی بازم فراموش نکنیم که این برق از کجا تامین میشه(نیروگاه ها)
همچنین ماشینای برقی استهلاکشون خیل خیلی بالاتره(مثلا یه مدل نیسان لیف بین 5تا10 سال باتریش از بین میره)
و رانندگی باهاشون به نظر من چندان لذت بخش نیست…
و همچنین به نظر من اصلا هم آینه نگر نیستن…و ماشینایی که سوختشون هیدروژنه خیل خیلی بهتره(هیدروژن فراوان ترین عنصر جهان هستیه) و پر کردنشونم اصلا بین 9 تا20 ساعت طول نمیکشه(مثله ماشینای بنزینی بکشونو پر میکنیو راه میوفتی)
با این حال نباید فراموش کرد که اولین ماشینه الکتریکیه جهانو کی ساخت!!!
…مرسدس بنز…
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز بهتر است بدانید که اولا خراب شدن باتری اون هم در طی پنج تا 10 سال در برابر اصطحلاک مکانیکی موتور هیچ چی نیست دوما باتری ها روز به روز بهتر و بهتر می شوند و از همه مهمتر در مورد تسلا قابلیت تعویض باتری به جای شارژ وجود داره و به علاوه گارانتی بسیار زیادی هم در مورد باتری هاش داره به علاوه لیف واسه چند سال پیشه شما تسلا و i8وi3 را در نظر بگیر و کمی سعی کن تحقیق کنی که الان باتری ها چقدر عمر می کنند و چه شرایطی دارند.(به علاوه گزینه ی جایگزین پیل سوختی به جای باتری هم هست.) بعدش هم در مورد نحوه ی تولید برق حتی اگر کاملا فصیلی باشد باز هم ارزش ماشین برقی پایین نمی آد دلیلش هم راندمان تولید برق در نیروگاه که خیلی بالاتر از راندمان مصرف سوخت در ماشینه و اصلا همه اینها به کنار آلودگی 1 میلیون ماشین بنزینی با آلودگی ناشی از چند نیروگاهی که همین الانم لازمه باشند قطعا کمتر خواهد بود و متمرکزه و میشه جلوشو تا حدود زیاد تری گرفت.
بحث من سر بزند های مختلف و آمریکایی و آلمانی نیست بحث من سر مخالفت احمقانه ی خیلی ها باتکنولوژی جدیده!!!
احسان(احسان سابق)
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اینکه در خودروسازی امریکاییها نسبت به 10 سال گذشته پیشرفت خیلی زیادی داشتن هیچ شکی توش نیست.همین کادیلاک تا 6 سال پیش با ماشین های 40 سال پیشش شناخته میشد.اما الان وقتی اسم کادیلاک برده میشه یاد ATS و CTS و اسکلید میوفتیم و اینکه چطور رقیب سرسختی برای بنز و بی ام و هستن.زمانی پژو 206 پرفروشترین و پرطرفدارترین ماشین انگلیس بود اما الان فورد پژو رو کاملا کنار زده در این کشور.
اما تو این مدت المانیها بیکار نبودن و سطح جدیدی از خودروسازی رو به جهان معرفی کردن.فکر می کنم امریکاییها در رقابت ماشین های عامه پسند با ژاپنیها بخش بزرگی از بازارشون رو پس گرفتن اما هنوز لوکس های المانی حداقل از لحاظ اسم برند و محبوبیت جایگاهشون رو حفظ کردن.امریکاییها نیاز به زمان دارن تا بتونن دوباره خودشون رو اثبات کنن
البته تسلا با همه فرق میکنه.به معنای واقعی یه ستاره بی رقیب و یدونه اعجوبه هست.تسلا ثابت کرده دنیای تکنولوژی و خودرو هم میتونن همدیگه رو قوی و اثبات کنن
محمد @
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آمریکایی لایک
اروپایی دیس لاک
h112
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مرسدس بنز عجب مدل هایی داره من خبر نداشتم….واقعا عالی…..من هم مرسدس رو انتخاب میکنم…
قاتل خودروها کوروت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳و بلاخره امریکا پیروز شد که نشان از تکنولوژی برتره
شایان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آمریکا هیچوقت نمیتونه تکنولژی بالاتر از آلمان داشته باشه اینو هیچوقت یادت نره دلیلشم علم بالاتر آلمانهاست و همینطور نبوغ خیلی بالاترشون که هیچ ربطی دانشگاه و نیمدونم قدرت نظامی و قدرت مالی نداره آلمانی ها در طراحی و ثبت اختراع جالبه بدونی چندین برابر سایر کشورهای اروپایی دارای رکورد هستن که این ذهن خلاقشونو نشون میده پس لطفا برتر برتر نکنید که اگه به این چیزا باشه ما طرفدارای آلمان تویه زمینیه برتری زیاد حرف واسه گفتن داریم
قاتل خودروها کوروت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نکنه اپل گوگل مایکروسافت اینتل ای بی ام و….المانین ؟
Tesla ,Silicon Valley,
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یه زمینه بگو که آلمان برتر باشه منتظرم زود باش…
آخه دوست من آلمان و نمیدونم ژاپن و … همشون نوکر آمریکان
حالا اجازه داده یه ماشین بسازن دیگه چرا از خودت اینجوری حرفای غیر مستند میزنی؟آخه کشوری که صنایع فضایی و هوش مصنوعی و کامپوتریش تو دنیا اوله فک میکنی نمیتونه 2تا ماشین بزنه؟
اینا تحقیقات تو این زمینه رو خیلی وقت پیش کنار گذاشتن رفتن سر مسایل مهمتر که بتونن دنیا رو بهتر به تسخیر خودشون دربیارن…
با مرسدس ساختن که نمیشه دنیا رو اداره کرد
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اگه مادریزرگ 70 ساله من اعتماد به نفس و خود شیفتگی شما آلمانی بازا رو داشت الان دختر شایسته دنیا بود!!!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نمیشه انتخاب کرد چون هم تسلا خوبه هم مرسدس
ولی اگر بخوام حق رو ضایع نکنم باید نیسان گاوی رو انتخاب کنم!
:)
سامان از تبریز
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من یه کلیپ دارم که تسلا رو با بنز اس کلاس مقایسه کرده بودند
تو شتاب تسلا برنده بود ولی تو اکثر موارد بنز رو برنده اعلام کرد
و در نتیجه گیری اخر هم اس کلاس رو برنده اعلام کرد
قاتل خودروها کوروت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ناراحت نشید ولی بنز مقابل تسلا منسوخ شدست
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳کار خودتونو کردین
هم اسم منبع
هم اینکه در اول متن گفته شده بود عادلانه نیست
به هر حال ممنونم مسعود جان
از تسلا خوشم نمیاد چون صدا نداره
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اینو بگم بدم هم نمیاد
اگر از اینجور ماشینا استفاده کنیم کم کم عادت میکنیم