سرانجام دوئلهای خودروهای اسپرت جدید آمریکایی با حریفان اروپایی در این قسمت به پایان می رسد. هدفی که در این سری از بررسی ها دنبال می کردیم، نه یک مقایسه شانه به شانه بین دو خودروی مشابه و همکلاس بلکه رسیدن به عیار نسل جدید ماشینهای اسپرت و ماسل آمریکایی بود.
دوئل شماره ۸: تسلا مدل S P85D در برابر مرسدسبنز CLS 63 AMG S فورماتیک
این دوئل واقعاً هیجانانگیز است. شاید اصلاً عادلانه هم نباشد؛ چرا که این خودروها دو هدف را در دو مسیر مختلف دنبال میکنند. ولی در همین حال، این دو خودرو در زمینه عملکرد، بسیار شبیه به هم هستند. تصور کنید که چه چیز دیگر میتواند در مقابل تسلا مدل S P85D قرار بگیرد؛ خودرویی که ۶۹۱ اسببخار قدرت دارد و گشتاور خروجی آن ۹۳۱ نیوتنمتر است و همینطور میتواند در ۳/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
P85D به شما میگوید که اگر با سوار شدن بر یک خودرو پلاگین الکتریکی، میخواهید به محیط زیست کمک کنید، در همین شما هنوز هم به قدرت و همینطور سرعت در سالون لوکس خود نیاز دارید. در ویدیوهای مختلف میبینیم که این تسلا به یک لامبورگینی، یک فراری و یک بامو M4 میرسد و به راحتی آنها را در مسابقه پشتسر میگذارد (حداقل تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و اندکی پس از آن). حتی در مقابل اونتادور که قدرتی هماندازه داشته و در همین حال، وزن به مراتب کمتری دارد نیز این موضوع دیده میشود. برتری تسلا ناشی از انتقال لحظهای گشتاور است؛ یعنی از حالت ایستاده تا یک سرعت مشخص، نباید نگران مسابقهدادن با دیگر خودروها باشید. البته این بدان معنا نسبت که این خودرو، سریعترین خودروی جهان است، ولی در کلاس خود، کسی نمیتواند با آن رقابت کند. ولی اروپاییها چگونه میتوانند با P85D رقابت کنند؟به این منظور، چند نام مختلف به ذهن میآیند؛ مدلهایی مانند پورشه پانامرا توربو S، آئودی R8، مرسدس بنز S63 AMG فورماتیک و آئودی RS7. همه این خودرو به شکلی فوقالعاده سریع، لوکس و مانند تسلا مدل S، همگی دارای سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک هستند. با این حال، این مدلها در یک کلاس خودرویی مشترک نیستند؛ به عنوان مثال، S8 و S63 AMG خودروهایی بزرگتر و به مراتب لوکستر هستند. پانامرا نیز به نوعی یک انتخاب میانهرو است، ولی CLS 63 AMG S به نظر نزدیکترین شرایط را دارد؛ این مدل از کلاس E بزرگتر است و در همین حال، جثه یک کلاس S را ندارد و بنابراین، بهترین گزینه برای این دوئل بوده است.
مرسدسبنز CLS63 AMG S مانند E63 از یک موتور حجیم استفاده میکند؛ همان موتور ۵/۵ لیتری V8 با توربوهای دوقلو که برای این خودرو، قدرتی به اندازه ۵۸۵ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ۸۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. در نتیجه، این CLS63 میتواند در مدت ۳/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ یعنی این مدل میتواند با تسلا رقابت خوبی داشته باشد. ولی مسئله اینجاست که یکی از خودروها با سر و صدای خود از سوخت بنزین استفاده میکند و دیگر مدل خودرویی است که برای آینده ساخته شده است. البته در تسلا از وضعیت معمول در وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست خبری نیست. امّا بیایید در مورد قیمت صحبت کنیم. در حال حاضر، یک نسخه جدید از تسلا مدل S P85D به ارزش ۱۰۵۶۷۰ دلار است. در مقابل، مرسدس CLS 63 AMG S در سطح قیمتی برابر ۱۰۶۵۵۰ دلار قرار میگیرد. بنابراین، هزینه این دو مدل، کمابیش یکسان است. البته لازم به ذکر است که قبل از قرار دادن این دو خودرو در مقابل یکدیگر، این شرایط قیمت مدّنظر نبوده است. شکی نیست که CLS 63 AMG S شرایط رانندگی بهتری دارد. ولی از طرف دیگر، وقتی یک P85D تسلا خریداری میکنید، یک خودروی الکتریکی خواهید داشت که در عین حال که در هزینههای بنزین صرفهجویی میکنید، شتاب مناسبی را نیز در هنگام رانندگی با آن تجربه خواهید کرد. اگر هم به نشان کمپانی بر روی خودرو اهمیت میدهید، باید گفت که تسلا در حال حاضر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شرایط بسیار سختی است، ولی اجازه بدهید که بُرد با تسلا باشد. AMG یک جانور خشن و تهاجمی است، ولی P85D یک تازهوارد است که میتوان روی آن حساب کرد.منبع: carscoops-Part 2 , carscoops-Part 1
godfather
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به نظر من تنها چیزی که به هر بنزی برتری میده حس ارامشی که تو رانندگی با اون بدست میاد
درسته بنز سالهاست داره با تکنولوژی بازی میکنه و موتورهایی با اعداد خیره کننده میسازه ولی بنیان وجودی بنز ارام و ارامش جو هست
به نظر من دلیل برتری اسپورت امریکایی اینه که بنیان اسپورت بنا شده اگه بنز با همون هدف اولیش قبول کنبم بی همتاست
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ولی در گذشته امریکا بیشتر به سدان اهمیت میداد (سدان های لوکس)
دوران اوج امریکا داره بر میگرده
Ahmad..F12
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خودروهای قدیمی آمریکایی اغلب به سواری اهمیت زیادی میدادن به آرامش رانندگی اهمیت زیادی میدادن
در حال حاضر هم کادیلاک بیشتر این خط و مش رو ادامه داده
godfather
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درسته شعار امریکا: خدا.وطن.خانواده. است برای همین همیشه بهترینا برای خانواده میساختن ولی با افول صنعت دیترویت غول ها تصمیم گرفتن پایه کارشون عوض کنند. شخصن ماشینای مختلفی داشتم و رانندگی کردم(البته جسارت نباشه قصدم گفتن تجارب رانندگیم) ولی رانندگی با بنز فرای ماشینا دیگه دیدم گرچه علاقه قلبیم ماشینای امریکایی لذت وصف نشدنی داراه اخیرن بنز c350 سفارش امریکا خریدم و حدود 1.5 سال دارمش چند بار خواستم عوضش کنم ولی هر سری منصرف شدم
کامنت بالایی که گذاشتم فقط برداشت شخصیم از سواری بتز بود
4MATIC
۱۴ بهمن ۱۳۹۳cls=لایک
تسلا=دیسلایک
عرفان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی انتخاب بین این 2 تا سخته!!!!
بزن دیسلایکو!!!!!
قاقالی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مقایسه ها کاملا جانب دارانه بود واقعا متاسفم ولی با اینجور مطالب آبکی چیزی از ارزش و برتری آلمانیها در صنعت خودروسازی کم نمیشه
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳هورررا مقایسه های کودکانه تموم شد این اخری دیگه واقعا بی ربط بود
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳عجب رخی داره این بنز جونننن اما من بنز رو ترجیح میدم به تسلا
پیکان جوانان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳وقتی گفت آمریکایی ها به آلمانی ها چیره شدن به واقع کمرم شکست
شایان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دمت گرم داداش یعنی مردم از خنده با این مقایسه ها
amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۳طرف صحبتم با اونایی ک مدل برقی می پسندن
الان فک کنین باطری تسلا تموم شه و بعد 450 کیلومتر ماشین واسته
پیاده میشین ب ماشینای عبوری چی نشون میدین ک بهتون سوخت( باطری )بدن؟
اونایی هم ک میگن موتور بنزینی منسوخ شده من باهاشون مخالفم
هیچ چیز حس ی ماشین بنزینی موقع شتاب گرفتنو نداره حالا فرقی نداره بنز باشه یا B.M.W یا هر ماشین دیگه
شاهین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مگه قراره چیزی نشون بدن؟! :|
بنزین تموم بشه چی نشون میدن مگه؟! یه دبه!
اینجوری نیستش که اول ماشینو بسازن بعد به فکر بیفتن که حالا بریم جایگاه شارژ بزنیم! مطمئنا زیرساخت های این کار قبلا به نحو مناسبی تهیه شده.
amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۳باطری تموم شه چی؟
حتما باطری ماشینو میارن بیرون میزارن کنار ماشین تا مردم متوجه بشن باطری تموم کرده
اینجا ایرانه عزیز من
30سال از این چیزا عقبه
Mclaren
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این خودرو ها تا حدی ( نه فول) با نیروی مکانیکی باتری رو شارژ میکنن فک کنم اینو کلاس 5 دبستان هم آموزش دیده باشین… البته اگر درست متوجه شده باشم
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جوابتون رو در مورد باتری و سوخت در صفحه ی پیش دادم.
در مورد شتاب گرفتن هم نظر خاصی ندارم اما برای خیلی ها شتاب زیر 10 ثانیه چندان با هم فرقی نداره مگه همیشه در حال درگ هستیم که یک دهم ثانیه بالا و پایینش مهم باشه مهم امنیت و راحتی ماشینه برای خیلی از آدمها!
amin
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ماشین هیبریدی ی چیزی اما هنوز دوره ماشینای کاملا برقی نیس
ماشین کنترلی تو هر مغازه ای هست
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چه راحت آمریکاه رو برنده کردید.خخخخخخ
من طرفدار بی ام و هستم ولی بازم اینجا به بنز رای میدم.باز میگم آلمان برتره.
بازم مخواهید بگید آمریکا بهتره ولی اینطور نیست.
خعلی خعلی راحت برنده اعلام میکنید.
لطفعا نوینسده محترم منبع این سایت رو هم بزار.
pony car
۱۴ بهمن ۱۳۹۳صد سال ؟!
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یعنی آمریکایی ها تو خوابم نمیتونن صنعت اتوموبیل آلمانو شکست بدن…آقا ساده ترین مساله هندلینگه که ماشینای آمریکایی حرفی ندارن…ایمنی هم که دیگه بماند…فقط موتورهای خیلی قدر میندازن رو ماشیناشون…همین…خداییش رخ بنز به تنهایی تسلارو میخوره.این مقایسه ها واقعا بچه گانه بود
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اتفاقاً تفکرات بی منطق و متعصبانه ی جنابعالیه که اطلاعات غلطی رو وارد ذهن چهار تا بنده خدا کرده و همین طور این اطلاعات غلط رو رواج میدید.خیلی میدونی یه تحقیقی بکن که ببین تو بحث ایمنی آمریکا چه سختگیری هایی میکنه!
هندلینگ کامارو Z28 به تنهایی بدجوری حال 911 و GTR و M6 رو گرفته.فقط کافیه شما که منطقت تو 20 سال پیش گمشده این عبارت رو تو نت سرچ کنی تا به حرف بنده پی ببری.
Camaro Z28 VS GTR VS 911
M6 رو هم بعدش اضافه کنی بد نیست.شما حتی به خودت زحمت ندادی یه سرچ بکنی تا لا اقل دنبال منبع این مطالب باشی و فقط یاد گرفتی بنابر سلیقه ی خودت کامنتای بی معنی بذاری.دوستانی که مخالفت میکنن با حرفای من اگه یکم انصاف داشته باشن این چیزایی که گفتم رو سرچ میکنن.
من نمیگم بنز بده یا ب ام و و پورشه اینا طراحیشون سلیقه ایه و قبول دارم با این قیمت گزافشون امکانات بهتری هم حقیقتاً ارائه میدن اما به قول P.G جان که الحق راست میگفت:بعضی دوستان طوری راجع به خودرو های آلمانی صحبت میکنن که
انگار گروهی از امامزادگان مقیم آلمان با توصل به ذات لایتزال الهی و با گرفتن امدادهای غیبی از حضرت جبرئیل این ماشینو ساختن و هیچ چیزی هرگز نمیتونه سمتش بیاد و خدشه ای بهش وارد کنه!
حالا هم که یک خودروی الکتریکی تازه کار این چنین با قدرت و صلابت جلوی این بنز ایستاده و شکستش داده شما حرفای بی ربط بزن! استغفرالله آدم میمونه دیگه چی باید به شما بگه…
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۴ بهمن ۱۳۹۳هم شما آقا مهدی هم اون آقا محمد هیچی از خودرو نمیدونید و قصد بر هم زدن فضای سایت رو دارید و پشت حرفاتون هیچ منطقی نیست و هیچ مدرکی نیست و عقاید 20 سال پیشتون غرق شدید و نمیذارید چهار تا جوون اطلاعات مفید کسب کنند و پس فردا به جای اینکه در جواب پیروزی تسلا و بعضی آمریکایی ها بگن کامارو Z28 هندلینگش از 911 بهتر و بود و از M6 و نیسان GTR بهتر بود و تسلا با وجود الکتریکی بودنش در سایر جهات برتر از بنز بود و با اقتدار رقیباشون رو شکست دادن میگن 911 که Z28 به گرد پاش نمیرسه و آمریکایی ها آلمانی ها رو تو خواب هم شکست نمیدن و ایمنی اروپایی ها رو ندارن.
واسه تمام حرفام مدرک دارم و مقابل حرفای بی پایه و اساس شما هم می ایستم.خیلی بلدین یه دلیل منطقی بیارین که حرفتون رو تکذیب نکنم.به قول P.G عزیز میگفت:
بعضی دوستان طوری در مورد آلمانی ها صحبت میکنن که انگار گروهی از امامزادگان مقیم آلمان با توصل به ذات لایتزال الهی و با گرفتن امدادهای غیبی از حضرت جبرئیل این ماشینو ساختن و هیچ چیزی هرگز نمیتونه سمتش بیاد و خدشه ای بهش وارد کنه!
شما این قدر متعصب تشریف دارین که حتی به خودتون زحمت تحقیق در مورد صحت این مطالب رو نمیدین.
خدایا از دست اینا به تو پناه میبرم!
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳باربد جان واقعیت ها رو هرکسی نمیدونه. نه تنها در زمینه ماشین بلکه خیلی چیزا. خودت رو عشقه.
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳سلام آقا من میدونم همه چی خب.شما هم خودتون هم دارید رو متعصب حرف میزنید.داداش جوری حرف میزنی که انگار کلا ماشینارو میدونی ولی اینطور نیست شما هم از رو تصویر و منبع ها میای میگی. در ضمن شما مخواهید بگید امریکا بهتره و دارید جوش اینو میزنید ولی من میگم عمرا به پای آلمان برسه.
در ضمن ما اینقدر از خودرو میدونیم که نیازی نیست با شما در میون بزاریم.افتاد.
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳باشه تو دانشمند و ما درویش. خوش باشی.
شایان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اشتباهی لایک کردم یکی از لایک هات کم و به دیس ها بیفزای
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آقا شروین ما دانشمند نیستم در ضمن کسی هم با شما نبودز.
قاتل خودروها کوروت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳تو هندلینگ امریکا حرف اول میزنه کوروت خوب حال اروپایی هارو گرفته
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۶ بهمن ۱۳۹۳محمد جان نگو نیازی نیست در میون بگذاریم بگو بلد نیستم.هرچیزی رو که اطلاعاتی راجع بش نداری لازم نیست در موردش کامنت بی منطق بذاری.
من از رو تصویر نظرمو نمیگم از رو منابع میگم.هر ماشینی رو قرار نیست تست کرده باشیم و در موردش نظر بدیم یعنی من به عنوان یک ایرانی که چارجر هلکت سوار نشدم یا مثلاً کامارو Z28 نباید به حرف کارشناس های کار بلد Motor Trend و Car and Driver بسنده کنم؟؟؟یا اینکه باید مثل شما بیام حرفای بی منطق بزنم؟؟؟
شما بی زحمت اسم دوتا منبع معتبر رو برای اثبات حرفت بیار یا در غیر این صورت فکر نمیکنم تا به حال سوار ماشین های مذکور شده باشی پس احتمالاً خواب و خیالاتت بوده که این طور متعصبت کرده!!!
در هر حال اگر خیلی میدونی با ما هم در میان بذار تا شاید استفاده کنیم!!!!
مواظب خودت باش که یه وقت نیفتی!افتاد؟؟
در ضمن نگو از رو متعصب حرف میزنی بگو از رو تعصب چون شاید بدونی که جملت از لحاظ ادبی مشکل داره.
ولی به قول صادق جان و میلاد جان لازم نیست بحث الکی با دو تا متعصب رو بکنم که چنان نظر میدن که انگار خودشون چی سوار میشن!!!!!
صادق
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود
راستش من تسلا رو انتخاب میکنم، چون خیلی ازش خوشم اومده،
توی یک صنعت پیر، روح تازه ای دمید و قطعا توی سالهای آینده بیش از پیش ازش میشنویم
شایان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نخونده میگم آخر نوشته تسلا برنده شد بسه دیگه حالم بهم خورد
FcmZ
۱۴ بهمن ۱۳۹۳شما که میخواین بگین اسپرتهای آمریکایی در وضعیت بهتری نسبت به قبل قرار دارن نسبت به نسل قبل خودشون بررسیشون کنین تا معلوم بشه چقدر پیشرفت کردن!
نه اینکه تو مسابقه های گه گاه نا عادلانه بعضا به سود امریکایی که حتی بعضیشون هنوز به بازار نیومدن رای رو به سودشون صادر کرد و مثلا رقیب اروپایی رو بازنده اعلام کرد.
از همون اول اعلام کنین که اسپورت های امریکایی نسبت به نسل قبلشون پیشرفت چشمگیری کردند و فارغ!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
من بارها گفتم که بهترین قاضی ها و داوران اینجور مقایسه ها خود ما هستیم .
اخه یک ماشین بنزینی چه ربطی داره به ماشین برقی .
حالا اگر از بحث مقایسه بیاییم بیرون تسلا حرکت بسیار پر ریسکی رو انجام داد که
البته این ریسک برای سرمایه گذاراش و سهامدارانش هم از جمله مرسدس بنز ،
تویوتا و …. کم نبود . تا جایی هم که میدونم مرسدس بنز سهامش رو در تسلا
فروخته . ائودی . پورشه و مرسدس بنز هم اعلام کردند تا سال 2018 رقیبان مستقیم
تسلا رو رونمایی میکنند .
یکی از مهمترین ایراداتی که به ماشین های برقی است نبود صدای جذاب موتوره .
یادمه وقتی مرسدس بنز از مدل SLS الکتریکی رونمایی کرد ، گفت که این ماشین 11
تا اسپیکر داره اطراف ماشین تا حس ماشین از بین نره . اسپیکر ها تا 85 درصد
صدای واقعی موتور را شبیه سازی میکردند .
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۴ بهمن ۱۳۹۳من به شخصه تاسف میخورم اینو از ته دل میگم.هیچ کدومتون به غیر از چند نفر اطلاعات درست و منطقی با منبع معتبر ندارید.
یکی میگه من نخونده ناراحت میشم نوشته تسلا برنده شد
یکی میگه آمریکایی ها ایمنی ندارن و هندلینگ ندارن
اون یکی میگه براش جای تعجب داره که آمریکایی برد
خدایی خیلی باحالین رو کدوم منبع معتبر این حرف رو میزنید؟رو چه پایه و اساسی این حرفا رو میزنین؟میلاد جان و صادق جان و شاهین جان و احمد جان و رضا جان و…این بزرگواران اگر حرفی زدن برای حرفاشون دلیل دارن اما خدایی من تو کتم نمیره یه عدتون خیلی متعصبید.مرسدس،ب ام و رو سر ما جا دارن.هر مدلشون یه دنیا حرف واسه گفتن داره و تو کیفیت و و عملکرد هیچ کسی منکر قابلیتاشون نیست.
جنرال موتورز یه مدت با مشکلات مالی مواجه شد و زیرمجموعه هاش هم از این قاعده مستثنی نبودن ولی به سرعت به جایگاه والای خودشون برگشتن.الان مرسدس و ب ام و رقابت تنگاتنگ با کادیلاک دارن و شورولت کامارو و موستانگ و چلنجر و کوروت به تنهایی نمونه ای از یک خودروی کامل اند.زیبایی سلیقه ایه حتی اگر مورد پسند اکثریت باشه بازم به نظر یه نفر ممکنه پراید زیباتر از Rolls Royce باشه پس نسبیه و زیبایی دلیل جالبی برای برتری نیست.
قدرت موتور و کیفیت و هندلینگ و سرعت و شتاب و آیرودینامیک همگی ملاک های سنجش یه خودرو اند از نظر علمی نه تعصبات کورکورانه مثل جمله ی تا آلمان هست هیچ خودرویی نمیتونه برنده باشه.پس علمی صحبت کنید.
الان یکی از سختگیرانه ترین تست های ایمنی تو آمریکا صورت میگیره و بحث ایمنی جدی گرفته میشه و مدل هایی مثل کوروت و کامارو و کادیلاک ATS و CTS و تسلا و امثال اینها جزو برترین های هندلینگ در جهان خودروسازی اند یعنی شمایی که میگید هندلینگ ندارند فکر کنم تو سال 1960 که خودرو ها سنگین بودند و تعادل مناسبی نداشتن موندید ولی الان سال 2015 هست و آلمانی ها و آمریکایی ها پا به پای هم حرکت میکنن.از خواب زمستانی بیدار شین.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود .
باربد جان ممنونم از نظر لطفت . اتفاقا اینجور کامنت ها یاعث میشه طرف از المان
و امریکا و ژاپن زده بشه . من عاشق بحث منطقی هستم . مگه میشه برندی نقطه ضعف
نداشته باشه ؟؟؟ هیچ برندی کامل نیست . دوستان از کامارو ایراد منطقی بگیرند،
خوبه . از بنز بگیرند خوبه . اما با دلیل و مدرک . سند . نه رو هوا.
خلاصه بگم هرکی میدونه با چه کسی بحث کنه . راستی باربد به جیمیل من پیغام بده .
MILADOLF.G65AMG@GMAIL. COM
فاصله را بردار .
صادق
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود باربد جان، شما لطف داری داداش
راستش من نمیگم همیشه حرف منطقی میزنم ولی میتونم بگم همیشه سعی میکنم که حرفمو منطقی بزنم
باربد جان، داداش من، فرضا من بیام بگم کادیلاک بدترین ماشینه، آیا واقعا بدترین میشه؟!؟!؟
نه داداش، چیزی از ارزشهاش کم نمیشه
اینجا اشتباه 2 صورت رخ میده، یا طرف از روی حرص یه برند رو میکوبه یا از روی کم اطلاعات داشتن
داداش هیچ وقت سعی نکن با دسته ی اول بحث کنی، چون هیچ وقت حرف تو رو هرچند هم که مستند و درست باشه قبول نمیکنن، اینو گفتم که بیخودی خودتو برای یه سری کامنتا اذیت نکنی
درکل با اینکه توی برندای آمریکایی روی مورد خاصی تعصب ندارم ولی واقعا میتونم بگم پیشرفت فوق العاده ای داشتن و خواهند داشت، مخصوصا توی حوضه ی ماشینای الکتریکی
ارادت
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۳با سلام به کلیه دوستان
چندی است که دارم این دوئل ها رو می خونم و واقعا به احمقانه بودن اینها ایمان آوردم نه به خاطر اینکه آمریکایی ها رو برنده اعلام کرده بلکه همه جوانب رو بررسی نکرده و خیلی کورکورانه نظر داده باربد جان من باهاتون موافقم خیلی ها از ماها تعصب کورکورانه داریم کاملا باهات موافقم و با نظراتت ولی خداییش تو این مقایسه ها چه قدر بحث علمی شده؟چه قدر از لحاظ کیفی و همه جوانب ماشینها با هم مقایسه شدن؟مطمئنم جواب همه سوالاتم منفی هست و این خودش به نوعی یه تقلید و نظر کورکورانه است دیگه چه برسه بخایم در موردش کامنت بزاریم .
در ثانی این یه سایت پر طرفدار هست و کسی که مسئول این ترجمه هاست باید منبعش رو از جاهای معتبر تهیه کنه نه مثل رفرنس هایی که داده و اینها اصلا اعتبار چندانی در صنعت خودرو ندارند و همین عیار این سایت رو پایین میاره چ عیبی داره یه مقایسه همه جانبه روی همه مسائل می شد تا نتیجه بهتر معلوم می شد و نقاط ضعف و قوت هر کدوم از ماشینها معلوم بشند.چون مثلا در اینجور دوئل ها نتیجه از قبل معلومه و سلیقه نویسنده است که در بسیاری از جهات اینو تحت تاثر قرار می ده زمانی که در تخت گاز کامارو z28 رو در برابر e63amg نسل قبل ریچارد هموند تست کرد در آخرش گفت درسته که قیمت بنز دو برابر کامارو هست ولی از نظر ماشینی هم دوتای اون به حساب میاد .این چیزیو از کامارو کم نمی کنه بلکه اصلا اینها توی دوتاسگمنت مختلف و دوتا کاربری مختلف هستند ولی نمی گم مقایسه اش عادلانه بود ولی حدقل همه جوانب رو در نظر گرفته بود .
ببخشید سرتون رو دردآوردم انشالله که موفق باشید در ضمن به قول دوستمان جناب کسری بهتر بود خود سایت هم در زیر هر دوئل یه نظر سنجی می زاشت تا حدقل نظر کاربرا رو هم جویا می شد .
با تشکر
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳علی جان 90% حرفات درسته و باهات موافقم. اما با اون قسمتش که ریچارد هموند گفته مرسدس دوبرابر کامارو ماشینه مخالف. چون به قول خودت توی دو تا سگمت متفاوتن.
2 تا مرسدس e63 amg رو با هم یکی کنن نمیتونن رکورد پیست z28 رو بزنن و از اونور هم کامارو ادعایی در مقابل لوکس بودن مرسدس نداره. پس هرکی هرچی میگه رو اینجا نگید. به خصوص این انگلیسیا که کلا با امریکا و امریکایی مشکل دارن.
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳شروین جان بعید میدونم اون مدل Z28 بود!!!
یادم نمیاد مدلش دقیقا ولی فکر نکنم Z/28 بوده…
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳بحث مدل نیست رضا جان
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۳با سلام
دوست عزیز شروین جان اولا من نقل قول کردم از ریچارد هموند که خب برنامه تخت گاز به عنوان یکی از معتبرتیرن برنامه ها تو زمینه خودرو هست بگزریم … ببین الان خودتون چون اینها توی دو سگمنت هستند شما خودت قبول نداری من هم منظورم اینه مثلا وقتی توی دوئل هل کت بهتر از اس کوپه می شه اینجور مطالب به نظرتون درست میاد؟؟؟؟من نمی گم اون برنامه وحی منزل هست ولی می گم این منطلب رو بیان کرد چون حدقل همه جوانب رو در نظر گرفت ولی اینجور مقایسه ها راهی به جایی نمی بره منظورم اینه
مهدی
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آقا چوبی باتومی چیزی لازم نداری بزنیمون!!؟؟؟
مگه من گفتم برو بنز بخر؟!!!
شما سلیقه و اطلاعاتت خدا!!
فقط یه نکته رو میگم تمام ماشین های آمریکای پرقدرتن و موقع استارت زدن باید یه راننده تمام حرفه ای باشی که بتونی طوری راه بیوفتی که دور خودت نچرخی!!! این انتقال قدرت بنظرت درسته؟؟؟؟
درحالی که شما با ابتدایی ترین مبدل ماشین های آلمانی بدون آپشن های خاصی میتونی یه استارت خوب بزنی فقط با چند سال تجربه رانندگی عادی!!!
این تفاوته هندلینگه!!!!
اما اگه بحثت فقط آمریکا و آلمانه خب بله آمریکا سروره!!!
شروین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳مهدی جان اتفاقا راننده غیر حرفه ایی اصلا بلد نیست ماشین رو بچرخونه. این حرفا رو جای دیگه نزن!! حاضرم باهات شرط ببندم و یه شورولت کامارو بدیم دست یه نفر که تازه رانندگی یاد گرفته. اگه تونست بچرخونتش هرچی خواستی به من بگو!!!!
در ضمن من بنز رو زیر سوال نبردم که شما اینجور میگی. ما کتک خوردتیم رفیق.
شایان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳من خودم ماشین هایه آمریکایی رو بعد آلمانی ها دوست دارم گرچه با نصف مردم آمریکا مشکل دارم!!!!
EDDY
۱۵ بهمن ۱۳۹۳تسلا باید با BMW i6 مقایسه میشد..
Ahmad..F12
۱۵ بهمن ۱۳۹۳i6 نداریم که!!!!!
i8 شاید منظورتونه
شایان
۱۷ بهمن ۱۳۹۳اون موقع خاکستر تسلا هم پیدا نمیشد
kazem
۲۵ مهر ۱۳۹۴تسلا از BMW i8 خیلی راحت تو سرعت میبره وحدود ۵۰ متر فک کنم جلو میفته فیلمش تو اپارات هست