از پیشرانههای ۴ سیلندر گرفته تا ۱۲ سیلندر، مرسدس G کلاس با نیروگاههای متنوعی عرضه میشود. زمانی وجود خواهد داشت که G واگن افسانهای دیگر با پیشرانه درونسوز عرضه نخواهد شد چراکه تائید شده نسخه تمام الکتریکی این قدبلند نمادین در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. احتمال پیشنمایش این خودرو به شکل کانسپت در نمایشگاه مونیخ امسال وجود دارد و اتوکار تلاش داشته تا آن زمان به برخی جزئیات G کلاس دست یابد.
خوشبختانه شاسیبلند لوکس تولید شده توسط مگنا اشتایر شاسی فریم نردبانی خود را حفظ خواهد کرد و این میتواند به معنی توانایی آفرود هم سطح با نسخه درونسوز G کلاس باشد. اتوکار مدعی شده مهندسان مرسدس پلتفرم بدنه روی فریم G کلاس الکتریکی را حفظ کرده و آن را با قوای محرکه الکتریکی و باتری بزرگ تطبیق خواهند داد.
بجای استفاده از پلتفرم EVA مخصوص خودروهای الکتریکی همچون EQS و EQE، شاسیبلند جدید EQG باعث تزریق الکتریسیته به خانواده G کلاس شده و ظاهراً باتری خود را از پرچمدار الکتریکی مرسدس خواهد گرفت. باور بر این است فاصله بین محوری قابلتوجه ۲۸۹۰ میلیمتری G کلاس میتواند پذیرای باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی EQS شود هرچند هنوز مشخص نیست که این کار رخ خواهد داد یا خیر زیرا سدان الکتریکی مرسدس فاصله بین محوری ۳۲۱۰ میلیمتری دارد.
حتی اگر ژرمنها راهی برای استفاده از باتری بزرگ پیدا کنند شعاع حرکتی این خودرو به اندازه EQS نخواهد بود. این حقیقت که پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی در EQG بکار نرفته روی راندمان آن تأثیر گذاشته و شکل جعبهای خودرو نیز آئرودینامیک بالایی ندارد.
انتظار میرود این خودرو همچون همیشه ظاهر جعبهای را حفظ کرده و جلوپنجره آن همانند دیگر محصولات EQ بسته باشد. سپرهای متفاوت، رینگهای جدید و دیگر تغییرات ملایم باعث تمایز EQG از نسخههای درونسوز G کلاس خواهند شد. همین داستان درباره EQA و EQB نیز صادق است، خودروهایی که اندکی از مدلهای درونسوز GLA و GLB متمایز میشوند.
اتوکار میگوید مرسدس EQG منحصراً بهصورت چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد و بهصورت استاندارد دارای دو پیشرانه الکتریکی خواهد بود. گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی میتواند عملکرد آفرود این خودرو را تضمین کند.
مرسدس پیش از عرضه EQG در سال ۲۰۲۴ دو شاسیبلند الکتریکی دیگر را نیز معرفی خواهد کرد که معادل سدان های EQS و EQE خواهند بود. قرار است نسل جدید GLC هم در سال ۲۰۲۲ از راه برسد.
Philipp
۲۷ مرداد ۱۴۰۰G-class تنها کلاسیه که زبان طراحی الکتریکی بنز بهش میاد
RezaRs
۲۷ مرداد ۱۴۰۰نه من بقیه الکتریکی هاشم دوست داشتم
Philipp
۲۷ مرداد ۱۴۰۰یعنی شما EQS رو زیبا میدونی؟
Reza Waffen SS
۲۷ مرداد ۱۴۰۰مگه زشته؟
Philipp
۲۷ مرداد ۱۴۰۰@Reza Waffen SS
زشت که چه عرض کنم…..
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مرداد ۱۴۰۰من خوشم میاد
Nima RST
۲۷ مرداد ۱۴۰۰یه زیبایی مینیمال میگیره
Iman99
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ظاهرش که دیگه خودش شده یه برند و لوگو که عالیه.
خودش هم که دیگه نیازی به تعریف نداره مرسدس جی کلاس و هامر و فورد بهترین اس یو وی های فول سایز جهان هستن تو همه چیز از همه نظر آفرود آنرود همه چی بهترین هستن از همه نظر این اس یو وی ها آلمانی و امریکایی ها تو همه چیزای دیگه و همه زمینه ها هم بهترین هستن.
new reventon
۲۷ مرداد ۱۴۰۰کلا یه فکری باید به حال ماشینا الکتریکی بشه!
الان با این بری آفرود، تو آفرود هم ماشین قطعا احت فشار قرار میگیره و شعاع حرکتی اگر استاندارد 600 کیلومتر هم که باشه تبدیل به 300 تا و یا کمتر میشه!
خب طرف میخاد باهاش بره کوه و… دقیقا وسط کوه چطور شارژ کنه؟
احتمال زیاد ایده ماشین های تمام الکتریکی ایده پایدار و مناسبی نخواهد بود
دانیال
۲۷ مرداد ۱۴۰۰تکنولوژی باتری ها و قدرت ذخیره سازی شون داره با سرعت خوبی پیشرفت میکنه روِنتون جدید عزیز
من یه گوشی شیائومی دارم چقدر از باطریش راضی ام دیگه حساب کن باتری هایی که با استانداردهای شرکت بنز بخواد تو سالهای آینده روی خودروهاش قرار بگیره چقد عالی خواهند بود ،
به شخصه طرفدار گسترش خودروهای برقی ام مشروط بر اینکه همه ی خودرو سازها نسخه های خاص درونسوزی رو به عنوان یه جواهر نمادین حفظ کنن ، مثلا چلنجر رو خداییش نمیشه سایلنت و بی روح متصور شد
new reventon
۲۷ مرداد ۱۴۰۰تا حدودی حرفت درسته داداش، ولی شما اگر باطری شیائومی رو نگاه کنی که 5000 میلی امپر در ساعته، از نظر اندازه 4 برابر اون باطری سونی اریکسون 900 میلی امپری اندازشه. کلا تکنولوژی باطری ها زیاد تغعیر نکرده و این فست شارژ هم به خاطر اضافه کردن خازن به باطریه
Ninja
۲۷ مرداد ۱۴۰۰عزیز الان گوشی هست ۸ میلی آمپر با چه سرعت شارژی اونم از سامسونگ (90 درصد مردم نمیدونن چه سامسونگ هست) بهش میگن سلطان باطری اونم ۲ ۳ سال پیش
سونی اریکسون هم خیلی باتریش خوب بود
یعنی تو فکر کن تو فوق فوقش ۲۰ سال بعد الان ماشین هست با برد ۱۰۰۰ کیلومتر بعد ها میشه ۸ هزار کیلومتر چند تا خازن هم بزارن چقدر پیشرفت محصوب میشه
درکل درونسوز ها بزودی نابود میشن و ما باید با این مسئله متاسفانه کنار بیایم
Ninja
۲۷ مرداد ۱۴۰۰دوبار فعلا به قول مردی برقی ها رو راهی موزه کردیم ولی اینبار نمیشه
Philipp
۲۷ مرداد ۱۴۰۰بله چالش هاش از بردن یه مسابقه درگ خیلی بیشتره
علاوه بر اون باتری ها چند برابر موتور بنزینی یا دیزلی وزن دارن و باعث تپیدن خودرو توی گل و شن میشن
حسن
۲۷ مرداد ۱۴۰۰اخ که چقدراین جی کلاس زشته وبی قواره است بعضی ازشیرین عقلا چقدرتعریف میکنند ازاین جعبه
حسین دهمرد
۲۷ مرداد ۱۴۰۰از عجایب دنیای تجارت همینه. نه کلاسش به برقی میخوره نه آیرودینامیکش نه پرستیژش ولی اگه برقی بزنه خوب میفروشه.
Ninja
۲۷ مرداد ۱۴۰۰اون عکس آخریه اون رنده رندر ماشین بنز هست زیرش آیدی اینستاگرام زدم بی ام و
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مرداد ۱۴۰۰یه اشتباه کاملا لپیه😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰سوتی خیلی بدیه!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مرداد ۱۴۰۰جالبه نمیدونم به این نکته دقت کردین یا نه ولی جس کلاسو هر جور طراحی کنی قشنگه ، برای مثال بالا سه تا رمدرن ولی سه تاشون به جی کلاس میان
مهدی
۲۷ مرداد ۱۴۰۰با برقی شدن جی کلاس خیلی مشکلی ندارم چون قرار نیست ظاهرش خیلی بد بشه البته اگه مثل کانسپت یا رندرش باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰وقتی هامر هم برقی میشه دیگه مشکلی با برقی شدن جی کلاس ندارم البته طراحیها و رندر ها هم بهش میاد ظاهر ماشین رو خراب نکرده اما برای آفرود مشکل برق پیش اومد چی؟
محمد مختاری آذر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰من هیچوقت از جی کلاس خوشم نیومده یه طراحی بهتر می تونه داشته نه اینکه جعبه ای و به شکل مکعب باشه بعدشم با قیمت هنگفت می فروشند