مرسدس بنز

چرا در مرسدس EQS از آینه‌های سنتی استفاده شده است؟!

همان‌گونه که از یک پرچم‌دار الکتریکی فوق‌العاده با قیمتی ۶ رقمی انتظار می‌رود، مرسدس EQS پر از تکنولوژی‌های مدرن است. از قوای محرکه قدرتمند شامل دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک گرفته تا هایپراسکرین ۵۶ اینچی، این سدان فول سایز و لوکس ارزش دوست داشتن را دارد. با این وجود شاید برخی افراد به آینه‌های جانبی سنتی این خودرو خرده بگیرند.

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر در مصاحبه با اتوموتیونیوز اروپا به این نکته اشاره کرده که چرا تیم تحقیق و توسعه EQS تصمیم به استفاده از آینه‌بغل‌های سنتی گرفته‌اند. به‌طور خلاصه باید گفت مرسدس از نگران خستگی راننده بوده است. همچنین الکتریسیته لازم برای دوربین‌ها می‌تواند مزیت آئرودینامیکی ناشی از حذف آینه‌های سنتی را خنثی کند.

حتی با وجود آینه‌های جانبی نسبتاً بزرگ نیز مرسدس EQS آئرودینامیک ترین خودروی تولید سری تاریخ است. با وجود رینگ‌های ۱۹ اینچی AMG و فعال بودن حالت اسپورت این خودرو ضریب درگ ۰.۲۰ دارد که اگرچه بیشتر از ضریب درگ فولکس‌واگن XL1 (ضریب درگ ۰.۱۸۹) می‌باشد اما باید گفت محصول دیزلی/الکتریکی فولکس‌واگن فقط به تعداد ۲۰۰ دستگاه تولید شده است. جنرال موتورز EV1 نیز ضریب درگ ۰.۱۹ داشته اما این خودرو نیز سقف تولید پایینی داشته است.

اولا کالنیوس خاطرنشان ساخته مرسدس نه تنها به معرفی تکنولوژی به‌دردبخور علاقه داشته بلکه از ایده جایگزین کردن شیشه با دوربین‌ها استقبال می‌کند و در آینده این سیستم‌ها را بهینه خواهد کرد. شایان ذکر است دایملر قبلاً از این ویژگی در کامیون‌های بزرگی همچون آکتروس استفاده کرده و آن را MirrorCam نامیده است.

مرسدس فعلاً این تکنولوژی را مناسب خودروهای سواری نمی‌داند و می‌گوید:

تیم طراحی تاکنون فهمیده که این تکنولوژی در بین خریداران طرفداران زیادی ندارد و زمانی که یک صفحه‌نمایش در کابین تصاویر پشت خودرو را نشان می‌دهد رانندگان خسته می‌شوند.

برخی خودروسازان اما متفاوت عمل کرده و از جمله محصولات مجهز به دوربین‌های جانبی می‌توان به هوندا e، آئودی E-Tron و لکسس ES اشاره کرد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند نظر هر دو طرف را جلب کند سیستم بکار رفته در برخی محصولات هیوندای و کیا است که در آن یک دوربین تکمیل کننده آینه‌بغل بوده و تصاویر را در پشت آمپرها نشان می‌دهد. هر زمان که راننده راهنمای جانبی را فعال سازد سیستم وارد عمل شده و به‌صورت مؤثری نقاط کور را حذف می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    به نظر من بهترین کار همونی هست که کیا هیوندای انجام داده و با زدن راهنما ، تصویر همان طرف میوفته به روی صفحه کیلومتر که حواس راننده هم پرت نمیکنه و تمرکزش هم بیشتر میشه .

    موافقم 46
    مخالفم 26
    1. Mhd

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      از نظر منم ممکنه بکار بیاد ولی واسه همه اینطور نیست و بعضیا ممکنه قاطی کنن و این خوب نیست واسه همین خودروسازای بزرگ چیزی رو که جوابشو پس نداده باشه بکار نمی برن بخصوص از نظر ایمنی ولی سیستم اصلی این رو مخترعش آئودی بوده و عمکرد و کیفیت بهتری نسبت به بقیه داشته.

      موافقم 11
      مخالفم 11
  2. ATa

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    “””تیم طراحی تاکنون فهمیده که این تکنولوژی در بین خریداران طرفداران زیادی ندارد و زمانی که یک صفحه‌نمایش در کابین تصاویر پشت خودرو را نشان می‌دهد رانندگان خسته می‌شوند””” مفهوم تکنولوژی رو هم فهمیدیم از نظر پدربزرگ صنعت خوردو آینه بغل تکنولوژژژی!! :))) احتمالا به عنوان اپشن بعدا با مشتری حساب می کنن

    موافقم 20
    مخالفم 76
    1. Farzad

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      مثل اینکه طرفداران تسلا کمی ناراحت هستن از تولید این خودرو .

      موافقم 60
      مخالفم 30
      1. Hamidreza

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        کمی؟ فکر کنم بیشتر از کمی!
        پسر سایز هایپر اسکرینش از تلویزیون خونه ما بزرگ تره!!!!!!!!

        موافقم 58
        مخالفم 18
      2. RezaRs

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        یه کمی ناراحت نه یکمی بی منطقاشون اذیت میکنند

        موافقم 29
        مخالفم 16
    2. مهدی

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (195 ديدگاه)

      یعنی شما فکر میکنی مرسدس بنزی که ماشینی با چنین ضریب درگی ساخته قبلاهم تو کامیون هاش از این تکنولوژی استفاده کرده نمیتونسته تو این خودرو هم بکار ببره ؟!!! واقعا از این ناراحتی که به این تکنولوژی گفته تکنولوژی؟ خب چی بگه؟ بگه بیلبیلک? میخاین برندی رو تخریب کنید حداقل به چیزی گیر بدین که ارزش داشته باشه
      بیا بگو زشته
      بیا بگو بردش کمه
      ولی اخه چرا گفته تکنولوژی دیگه از اون حرفاس?

      موافقم 53
      مخالفم 13
      1. RezaRs

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        ببین داچ مهدی دیه بالاخره وقتی تعصبی به جسبی به یه برند همینه اگه بت بسازی ار هر چیزی همینه

        موافقم 19
        مخالفم 15
    3. Amirreza

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      اگر هایپر اسکرین تکنولوژی نیست ولی یه دوربین توی آینه بغل تکنولوژیه من کلا از زندگی لفت بدم

      موافقم 20
      مخالفم 11
      1. RezaRs

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        طبق منطق اینا تیگو ۷ خدایی تکنالژیه

        موافقم 11
        مخالفم 3
    4. کیانوش

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (826 ديدگاه)

      دکتر معین میشه معنی تکنولوژی رو شما به ما بگی بدونیم
      کلا بعضی ها میخوان ی چیزی بگن جا نمونن

  3. R@m!n

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    کانسپت چی بود واقعیت چی شد ?

    موافقم 13
    مخالفم 20
    1. Farzad

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      حقیقتا اون کانسپت فوق العاده بود یعنی دقیقا یه سفینه فضایی بود ، به نظرم با آپدیت ها و به روز رسانی های جدید در آینده میتونن بهش برسن .

      موافقم 29
      مخالفم 13
      1. R@m!n

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        وقتی کاریو از اول میشه انجام داد دیگه چه کاریه آپدیت و فیس لیفت بدن !!!! بنز سر این ماشین خیلی چیزارو فدا کرد تا تکنولوژی و بردشو به رخ بکشه. بزاریم رو کفه ترازو قطعا سودش از ضررش بیشتر بوده اما بنز هست و همیشه باید زیبا باشه حداقل از نظر من.

        موافقم 18
        مخالفم 15
    2. BMW

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (663 ديدگاه)

      تو متن نوشته که به خاطر مصرف انرژی پایین تر اینطوری طراحی شده و گرنه مطمئن باشین می تونستن زیبا درش بیارن اما محدودیت داشتن….ولی یه ذره قبول دارم می تونستن بهترش کنن چون محدودیتشون رو فرم بدنه بوده نه طراحی چراغو اینا……به هر حال من خودم گوردون واگنر و کلا طراهای بنزو خیلی قبول دارم بخاطر اینکه هر نسل باید بکوبن از نو بسازن مثل بی ام و و آئودی و… پی حفظ اصالت طراحی نیستن و کارشون سخت میشه اگه هیوندای کیا باشه اشکالی نداره چون کسی از اونا توقع شاهکار طراحی نداره اما از بنز چرا ولی بازم تا الان خوب بودن از نظر من…فقط با طراحی جلوی a کلاس معمولی و هاچ بک هیچ جوره کنار نمیام مثل جلو پنجره m4 و m3 می مونه واسم.

      موافقم 23
      مخالفم 9
  4. زیزیگولو

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    به نظر من آینه بغل تحت هر شرایطی روی هر ماشینی باید نصب باشه مخصوصاً تا زمانی که راننده ها قراره کنترل ماشینها رو در اختیار داشته باشن و تا زمانی که سیستمهای هوشمند خودران بخان جایگزین راننده ها بشن

    موافقم 16
    مخالفم 10
  5. mahan

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    ادم میاد برابوس و پیشرانه v12 مرسدس رو میخوونهبعد اینو میبینی این هیچ جوره به چشم نمیاد.به شخصه معتقدم بنز باید همیشه یک پیشرانه قوی و یک کابین با چرم و چوب و یک ظاهر پرابهت برای اس کلاسش داشته باشه

    موافقم 11
    مخالفم 11
  6. Farzad

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    حقیقتا این خودرو بمب فناوری و تکنولوژی و مهندسی هست :
    دوسه تا از تکنولوژی هاش :
    تکنولوژی Pre-Safe Impulse Side که این تکنولوژی اگر در یک سناریو تشخیص دهد که برخورد از بغل قطعی است، در کسری از ثانیه ارتفاع خودرو را به اندازه ۲.۸ اینچ بالا می‌برد، تا ضربه در شاسی پخش شود !
    تکنولوژی Power Nap : این تکنولوژی در مواقعی مثل شارژ کردن خودرو در ایستگاه شارژ، با خم کردن صندلی‌های جلو، بالا بردن شیشه‌ها، تار نمودن سقف پانورامیک و همچنین پخش موزیک آرام، موجبات استراحت راننده و سرنشین کناری را فراهم می‌کند .
    و صدها تکنولوژی دیگر …
    یه چیزش هم که برام جالب بود فیلتر هوای HEPA داره که از ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها به داخل کابین پیشگیری می‌کنه !
    کلا بنده از الکتریکی ها متنفرم اما آلمان تا به حال دو خودروی الکتریکی ساخته که فوق العاده بودن : تایکان و EQS
    تایکان هم حقیقتا کوه مهندسی هست .

    موافقم 23
    مخالفم 8
    1. 2646

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (340 ديدگاه)

      فرزاد جان
      نکات خیلی جالبی بود.
      دمت گرم

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. Farzad

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        استادجان
        لطف داری ، ارادت فراوان

        موافقم 10
        مخالفم 4
  7. Mohamad rahmati

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اقای ata: جالبه بدونید همون ایینه بغل ،راهنما ،کمربند ایمنی، abs,،،،سیستم۴سوپاپ و…..همه اختراعات مرسدس هستند،منظور اون جمله هم دوربینهای جایگزین احتمالی ایینه بوده، کاش بنده وشما یه چند سال دیرتر ترک تحصیل میکردیم که لااقل فارسی رایج مملکت رو متوجه میشدیم مگه نه؟

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. PHILIPP

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1109 ديدگاه)

      نه داداش کمربند ایمنی به این شکلی که هست اختراعش توسط ولوو بوده

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. Amirreza

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      داداش کمربند مال ولوو بوده ولی بعضی سایتا میگن ایربگ هم مال بنز بوده

      موافقم 2
      مخالفم 2
  8. Swedish arrogant tiger

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بهترین کار رو انجام داده.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Mohamad rahmati

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ممنون از راهنماییتون دوست عزیز،philip.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا