همانگونه که از یک پرچمدار الکتریکی فوقالعاده با قیمتی ۶ رقمی انتظار میرود، مرسدس EQS پر از تکنولوژیهای مدرن است. از قوای محرکه قدرتمند شامل دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک گرفته تا هایپراسکرین ۵۶ اینچی، این سدان فول سایز و لوکس ارزش دوست داشتن را دارد. با این وجود شاید برخی افراد به آینههای جانبی سنتی این خودرو خرده بگیرند.
اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر در مصاحبه با اتوموتیونیوز اروپا به این نکته اشاره کرده که چرا تیم تحقیق و توسعه EQS تصمیم به استفاده از آینهبغلهای سنتی گرفتهاند. بهطور خلاصه باید گفت مرسدس از نگران خستگی راننده بوده است. همچنین الکتریسیته لازم برای دوربینها میتواند مزیت آئرودینامیکی ناشی از حذف آینههای سنتی را خنثی کند.
حتی با وجود آینههای جانبی نسبتاً بزرگ نیز مرسدس EQS آئرودینامیک ترین خودروی تولید سری تاریخ است. با وجود رینگهای ۱۹ اینچی AMG و فعال بودن حالت اسپورت این خودرو ضریب درگ ۰.۲۰ دارد که اگرچه بیشتر از ضریب درگ فولکسواگن XL1 (ضریب درگ ۰.۱۸۹) میباشد اما باید گفت محصول دیزلی/الکتریکی فولکسواگن فقط به تعداد ۲۰۰ دستگاه تولید شده است. جنرال موتورز EV1 نیز ضریب درگ ۰.۱۹ داشته اما این خودرو نیز سقف تولید پایینی داشته است.
اولا کالنیوس خاطرنشان ساخته مرسدس نه تنها به معرفی تکنولوژی بهدردبخور علاقه داشته بلکه از ایده جایگزین کردن شیشه با دوربینها استقبال میکند و در آینده این سیستمها را بهینه خواهد کرد. شایان ذکر است دایملر قبلاً از این ویژگی در کامیونهای بزرگی همچون آکتروس استفاده کرده و آن را MirrorCam نامیده است.
مرسدس فعلاً این تکنولوژی را مناسب خودروهای سواری نمیداند و میگوید:
تیم طراحی تاکنون فهمیده که این تکنولوژی در بین خریداران طرفداران زیادی ندارد و زمانی که یک صفحهنمایش در کابین تصاویر پشت خودرو را نشان میدهد رانندگان خسته میشوند.
برخی خودروسازان اما متفاوت عمل کرده و از جمله محصولات مجهز به دوربینهای جانبی میتوان به هوندا e، آئودی E-Tron و لکسس ES اشاره کرد. یکی از روشهایی که میتواند نظر هر دو طرف را جلب کند سیستم بکار رفته در برخی محصولات هیوندای و کیا است که در آن یک دوربین تکمیل کننده آینهبغل بوده و تصاویر را در پشت آمپرها نشان میدهد. هر زمان که راننده راهنمای جانبی را فعال سازد سیستم وارد عمل شده و بهصورت مؤثری نقاط کور را حذف میکند.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ فروردین ۱۴۰۰به نظر من بهترین کار همونی هست که کیا هیوندای انجام داده و با زدن راهنما ، تصویر همان طرف میوفته به روی صفحه کیلومتر که حواس راننده هم پرت نمیکنه و تمرکزش هم بیشتر میشه .
Mhd
۲۸ فروردین ۱۴۰۰از نظر منم ممکنه بکار بیاد ولی واسه همه اینطور نیست و بعضیا ممکنه قاطی کنن و این خوب نیست واسه همین خودروسازای بزرگ چیزی رو که جوابشو پس نداده باشه بکار نمی برن بخصوص از نظر ایمنی ولی سیستم اصلی این رو مخترعش آئودی بوده و عمکرد و کیفیت بهتری نسبت به بقیه داشته.
ATa
۲۸ فروردین ۱۴۰۰“””تیم طراحی تاکنون فهمیده که این تکنولوژی در بین خریداران طرفداران زیادی ندارد و زمانی که یک صفحهنمایش در کابین تصاویر پشت خودرو را نشان میدهد رانندگان خسته میشوند””” مفهوم تکنولوژی رو هم فهمیدیم از نظر پدربزرگ صنعت خوردو آینه بغل تکنولوژژژی!! :))) احتمالا به عنوان اپشن بعدا با مشتری حساب می کنن
Farzad
۲۸ فروردین ۱۴۰۰مثل اینکه طرفداران تسلا کمی ناراحت هستن از تولید این خودرو .
Hamidreza
۲۸ فروردین ۱۴۰۰کمی؟ فکر کنم بیشتر از کمی!
پسر سایز هایپر اسکرینش از تلویزیون خونه ما بزرگ تره!!!!!!!!
RezaRs
۲۸ فروردین ۱۴۰۰یه کمی ناراحت نه یکمی بی منطقاشون اذیت میکنند
مهدی
۲۸ فروردین ۱۴۰۰یعنی شما فکر میکنی مرسدس بنزی که ماشینی با چنین ضریب درگی ساخته قبلاهم تو کامیون هاش از این تکنولوژی استفاده کرده نمیتونسته تو این خودرو هم بکار ببره ؟!!! واقعا از این ناراحتی که به این تکنولوژی گفته تکنولوژی؟ خب چی بگه؟ بگه بیلبیلک? میخاین برندی رو تخریب کنید حداقل به چیزی گیر بدین که ارزش داشته باشه
بیا بگو زشته
بیا بگو بردش کمه
ولی اخه چرا گفته تکنولوژی دیگه از اون حرفاس?
RezaRs
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ببین داچ مهدی دیه بالاخره وقتی تعصبی به جسبی به یه برند همینه اگه بت بسازی ار هر چیزی همینه
Amirreza
۲۸ فروردین ۱۴۰۰اگر هایپر اسکرین تکنولوژی نیست ولی یه دوربین توی آینه بغل تکنولوژیه من کلا از زندگی لفت بدم
RezaRs
۲۹ فروردین ۱۴۰۰طبق منطق اینا تیگو ۷ خدایی تکنالژیه
کیانوش
۱۴ فروردین ۱۴۰۱دکتر معین میشه معنی تکنولوژی رو شما به ما بگی بدونیم
کلا بعضی ها میخوان ی چیزی بگن جا نمونن
R@m!n
۲۸ فروردین ۱۴۰۰کانسپت چی بود واقعیت چی شد ?
Farzad
۲۸ فروردین ۱۴۰۰حقیقتا اون کانسپت فوق العاده بود یعنی دقیقا یه سفینه فضایی بود ، به نظرم با آپدیت ها و به روز رسانی های جدید در آینده میتونن بهش برسن .
R@m!n
۲۸ فروردین ۱۴۰۰وقتی کاریو از اول میشه انجام داد دیگه چه کاریه آپدیت و فیس لیفت بدن !!!! بنز سر این ماشین خیلی چیزارو فدا کرد تا تکنولوژی و بردشو به رخ بکشه. بزاریم رو کفه ترازو قطعا سودش از ضررش بیشتر بوده اما بنز هست و همیشه باید زیبا باشه حداقل از نظر من.
BMW
۲۸ فروردین ۱۴۰۰تو متن نوشته که به خاطر مصرف انرژی پایین تر اینطوری طراحی شده و گرنه مطمئن باشین می تونستن زیبا درش بیارن اما محدودیت داشتن….ولی یه ذره قبول دارم می تونستن بهترش کنن چون محدودیتشون رو فرم بدنه بوده نه طراحی چراغو اینا……به هر حال من خودم گوردون واگنر و کلا طراهای بنزو خیلی قبول دارم بخاطر اینکه هر نسل باید بکوبن از نو بسازن مثل بی ام و و آئودی و… پی حفظ اصالت طراحی نیستن و کارشون سخت میشه اگه هیوندای کیا باشه اشکالی نداره چون کسی از اونا توقع شاهکار طراحی نداره اما از بنز چرا ولی بازم تا الان خوب بودن از نظر من…فقط با طراحی جلوی a کلاس معمولی و هاچ بک هیچ جوره کنار نمیام مثل جلو پنجره m4 و m3 می مونه واسم.
زیزیگولو
۲۸ فروردین ۱۴۰۰به نظر من آینه بغل تحت هر شرایطی روی هر ماشینی باید نصب باشه مخصوصاً تا زمانی که راننده ها قراره کنترل ماشینها رو در اختیار داشته باشن و تا زمانی که سیستمهای هوشمند خودران بخان جایگزین راننده ها بشن
mahan
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ادم میاد برابوس و پیشرانه v12 مرسدس رو میخوونهبعد اینو میبینی این هیچ جوره به چشم نمیاد.به شخصه معتقدم بنز باید همیشه یک پیشرانه قوی و یک کابین با چرم و چوب و یک ظاهر پرابهت برای اس کلاسش داشته باشه
Farzad
۲۸ فروردین ۱۴۰۰حقیقتا این خودرو بمب فناوری و تکنولوژی و مهندسی هست :
دوسه تا از تکنولوژی هاش :
تکنولوژی Pre-Safe Impulse Side که این تکنولوژی اگر در یک سناریو تشخیص دهد که برخورد از بغل قطعی است، در کسری از ثانیه ارتفاع خودرو را به اندازه ۲.۸ اینچ بالا میبرد، تا ضربه در شاسی پخش شود !
تکنولوژی Power Nap : این تکنولوژی در مواقعی مثل شارژ کردن خودرو در ایستگاه شارژ، با خم کردن صندلیهای جلو، بالا بردن شیشهها، تار نمودن سقف پانورامیک و همچنین پخش موزیک آرام، موجبات استراحت راننده و سرنشین کناری را فراهم میکند .
و صدها تکنولوژی دیگر …
یه چیزش هم که برام جالب بود فیلتر هوای HEPA داره که از ورود ویروسها و باکتریها به داخل کابین پیشگیری میکنه !
کلا بنده از الکتریکی ها متنفرم اما آلمان تا به حال دو خودروی الکتریکی ساخته که فوق العاده بودن : تایکان و EQS
تایکان هم حقیقتا کوه مهندسی هست .
2646
۲۸ فروردین ۱۴۰۰فرزاد جان
نکات خیلی جالبی بود.
دمت گرم
Farzad
۲۹ فروردین ۱۴۰۰استادجان
لطف داری ، ارادت فراوان
Mohamad rahmati
۲۹ فروردین ۱۴۰۰اقای ata: جالبه بدونید همون ایینه بغل ،راهنما ،کمربند ایمنی، abs,،،،سیستم۴سوپاپ و…..همه اختراعات مرسدس هستند،منظور اون جمله هم دوربینهای جایگزین احتمالی ایینه بوده، کاش بنده وشما یه چند سال دیرتر ترک تحصیل میکردیم که لااقل فارسی رایج مملکت رو متوجه میشدیم مگه نه؟
PHILIPP
۲۹ فروردین ۱۴۰۰نه داداش کمربند ایمنی به این شکلی که هست اختراعش توسط ولوو بوده
Amirreza
۲۹ فروردین ۱۴۰۰داداش کمربند مال ولوو بوده ولی بعضی سایتا میگن ایربگ هم مال بنز بوده
Swedish arrogant tiger
۲۹ فروردین ۱۴۰۰بهترین کار رو انجام داده.
Mohamad rahmati
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ممنون از راهنماییتون دوست عزیز،philip.