مرسدس بنز

عرضهٔ مرسدس G کلاس با پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر در چین

هرچند ما معمولاً در مطالب خودرویی نسخهٔ پرچم‌دار AMG از مرسدس G کلاس را دیده‌ایم اما این شرکت قصد دارد در چین نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر جدیدی از این اس‌یووی نمادین را با نام G350 عرضه کند. البته ممکن است با این نام آشنایی داشته باشید زیرا مرسدس بنز مدل G350 را در بازارهای مختلفی عرضه می‌کند اما این G350 در انتهای نام خود حرف «d» دارد که به پیشرانهٔ دیزلی آن اشاره دارد درحالی‌که G350 جدیدی که به‌زودی در چین عرضه خواهد شد به پیشرانهٔ بنزینی مجهز است.

به گزارش وب‌سایت چینی Autohome که تصاویری از این G کلاس پایه گرفته است، این G350 از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این موتور به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. به نظر می‌رسد دلیل توسعهٔ G350 توسط مرسدس بنز برای بازار چین وضع مالیات‌های سنگین برای خودروهایی با پیشرانه‌های بزرگ در این کشور باشد.

G350 در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه‌های V8 ندارد که این موضوع این نسخهٔ پایه جذاب کرده است. درواقع تنها تفاوت ظاهری قابل‌توجه G350 با نسخه‌های قوی‌تر صرفاً رینگ‌های کوچک‌تر است. فعلاً هیچ جزئیاتی از قیمت‌گذاری این G350 بنزینی اعلام نشده اما ظاهراً در ماه سپتامبر رسماً در چین معرفی خواهد شد. هرچند فعلاً اطلاعات رسمی در این زمینه وجود ندارد اما به نظر نمی‌رسد مرسدس بنز قصد عرضۀ این نسخۀ پایۀ چهار سیلندر G کلاس را در دیگر بازارها داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    ابهت و پرستیژ جی کلاس به همون موتور v8 و قدرت بالای پونصد اسب بخاره، هرچند s65 با موتور v12 غول مرحله آخر بود. مرسدس با این کار درسته سود خوبی بدست میاره ولی داره جی کلاس رو از مسیر یک خودرو آفرود لوکس و خاص خارج میکنه

  2. محمد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (266 ديدگاه)

    کامارو با موتور ۴ سیلندر.مازراتی گیبلی با موتور ۴ سیلندر.فورد موستانگ با موتور ۴ سیلند و الان هم که نوبت به جی کلاس رسید.خیلی سخته کنار اومدن با این موضوع.با این ماشینایی که نمادی از قدررت موتور هستند.
    ولی واقعا موتور ۴ سیلندر تو این ماشین با وزن بالای ۲ تن یا مصرف سوخت عجیب و غریبی داره یا استهلاک موتور و سایر قطعات خیلی بالا هستش.نمیدونم آیا به فکر دوام موتور تو دراز مدت بودن یا نه

  3. SF90 STRADALE

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    به نظر می‌رسد دلیل توسعهٔ G350 توسط مرسدس بنز برای بازار چین وضع مالیات‌های سنگین برای خودروهایی با پیشرانه‌های بزرگ در این کشور باشد
    حالا مسئله برام روشن شد !!!!

  4. مهدی ۹۱۱

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چرا ابهتشو پایین میارن اخه

  5. Dna

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    با این رینگ و لاستیک ها چقد گوگولی شده ?

  6. AMIR-REZA

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (330 ديدگاه)

    چینی ها حقشونه باید از ضعیف ترین موتور های هر خودرو استفاده کنن ….

    1. مهرداد كمال

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2004 ديدگاه)

      برا چینی ها موتور بزرگتر از ۱/۵ لیتر کلا انگار تعریف نشده همین دو لیتر باعث اوردُزشون میشه

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        ?????
        خوب گفتی
        دقیقاً
        G کلاس با موتور ۲ لیتری مثل شیری میمونه تو جنگل که دندوناشو کشیده باشن و پنجه‌هاشو با ناخونگیر گرفته باشند .

        دیگه واقعاً این دنیا به درد نمیخوره ، شوخی شوخی ، با بنز G هم شوخی آخه نامردا !
        جهنم که چینیا مالیات میدن ، مگه کم پولدارن ، البته صنعت خودرو نیاز به پول داره و حتی پاش بیوفته به جای موتور بنزینی ، پدال پایی هم شده میگذارند که مثل دوچرخه پا بزنند تا عملاً دیگه مالیات صفر بشه و چینی‌ها به قول دوستمون اُوردوز نکنند .

  7. Joker

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    زیاد سخت نگیرید،نسخه G73 amg با قدرت ۸۰۰ اسب بخاری تو راهه،میره که استاد کنه هرچی آفروده?

    1. رامین

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (918 ديدگاه)

      200 هزار دلار پوله ماشینه بایدم هرچی آفروده استاد کنه.

  8. بهراد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    خب دیگه منتظر مدل GT و GT 4 door با موتور A کلاس مخصوص چین هستیم.حالم از قوانین وارداتشون بهم میخوره.
    دوستان به نظرتون اگه واردات آزاد بشه میتونن مجوز واردات بگیرن و پشتشون برچسب 63s AMG بزنیم؟
    فک کنم خود A کلاس یه پیشرانه ۲ سیلندر 0.5 لیتری بزارن

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      نه
      واردات آزاد هم بشه با اینکه حجمش زیر ۲/۵ لیتره ، قیمتش بالای ۴۰ هزار دلاره که نمیتونه وارد بشه .
      البته با این وضع کشور ، خواب واردات را تا ۱۰ ساله آینده نبینید و به گور ببریم دیگه بهتره .

  9. حسین دهمرد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    هنوزم میتونه شتاب خوبی داشته باشه خیلی تویوتاهای شاسی دار تو ایرانم موتور ۲۷۰۰ دارن که تنفس طبیعیه و قدرت کمتر از این داره ولی کم نمیارن

  10. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    لعنتی ها ابهت G رو پایین نیارید…

  11. هادی 8 سیلندر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (458 ديدگاه)

    یه زمان ماشین 12 سیلندر جز ماشین های معمولی و متوسط امریکا بود بعد ۸
    حالا هم ۴ قراره لوکس بشه همینطور پیش بره ماشین های معمولی میشن 2 سلندر
    خیلی ناراحت کنندس صدای یه موتور 12 سیلندر خیلی زیباس و همیطور ۸ ولی ۴ رو بنز هم باشه بازم صدای خاصی نداره کلی اگزوز دستکاری میکنن ولی ۱۲ نیست
    تف به این دنیا

  12. SS

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (127 ديدگاه)

    برازنده شونه
    اما بهتر بود به جای استفاده از موتور ۳۰۰ اسبی ، از موتور A45s استفاده کنن که حداقل نسبت به حجم موتور قدرت قابل قبولی رو ارائه بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا