مرسدس بنز با پردهبرداری رسمی از شاسی بلند جدید GLE مدل ۲۰۱۶، دوره جدیدی از زندگی کلاس M را با چهره و نامی تازه رقم زده است.
۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE 63 AMG S مرسدس GLE، نسخه فیس لیفت کلاس M یا ML قبلی محسوب میشود که طبق شیوه نامگذاری جدید این شرکت، تغییر نام داده است. طراحی آشنای این خودرو با ویژگیهای جدیدی چون سپرها، درب کاپوت و جلوپنجره مشبک جدید، چراغهای بازطراحی شده و تغییرات مختصر در چراغهای LED عقب و خروجیهای اگزوز اسپرت همراه گشته است. ۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE نسخه AMG هم تصویری تهاجمیتر را با سپر اسپرت، چرخهای ۲۰ اینچی آلیاژی با رنگ خاکستری تیتانیومی، جلوپنجره با یک نوار تکی، دیفیوزر عقب و اگزوزهای چهارتایی ارائه میکند. ۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE 63 AMG S۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE 63 AMG S فضای داخلی تا حد زیادی بدون تغییر مانده است. با این وجود یک غربیلک فرمان جدید با دکمههای چندمنظوره و سیستم سرگرمی مستقل با نمایشگر ۷.۰ اینچی لمسی همراه با رنگبندی داخلی متنوع نظیر رنگهای بژ زنجبیلی و قهوه ای اسپرسو و تریمها و تزئیناتی از جنس آلومینیوم، فیبر کربن و چوب گردو یا اکالیپتوس از موارد قابل ذکر میباشند. ۲۰۱۶ Mercedes-Benz GLE در زیر کاپوت این خودرو یکی از موتورهای زیر را میتوان یافت:
موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو و قدرت ۳۳۳ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر
موتور ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری با توربوی دوقلو و قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
موتور چهار سیلندر ۲.۱ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر
موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری توربو دیزل با قدرت ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر
نسخه GLE 63 AMG نیز برای مشتریان مشکلپسند، قابل انتخاب است. این مدل دارای یک موتور V8 به حجم ۵.۵ لیتر و قدرت ۵۵۷ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر میباشد. بدین ترتیب، این مدل قادر است در تنها ۴.۳ ثانیه شتاب صفر تا صد را به دست آورد و نهایت سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی به عدد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
برای خریدارانی که به دنبال ممتازترینها میگردند، نسخه GLE 63 AMG S نیز با پیشرانه ای قویتر قابل سفارش است. مدل S دارای همان موتور ۵.۵ لیتری اما با قدرت ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد این مدل با ۰.۱ ثانیه بهبود به تنها ۴.۲ ثانیه رسیده است. Mercedes-Benz GLE 500 E 4MATIC مشتریان همچنین میتوانند نسخه پلاگین-هیبریدی GLE را نیز خریداری کنند که یکی از جدیدترین و بهترین پیشنهادها محسوب میشود. مدل GLE 500 E 4MATIC از یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری و یک موتور الکتریکی همراه با باتریهای لیتیوم یون ۸.۸ کیلووات ساعتی و یک گیربکس هفت سرعته خودکار 7G-TRONIC PLUS بهره میگیرد. خروجی این پیشرانه به ۴۴۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۵۰ نیوتن متر میرسد. با وجود چنین پیشرانه قدرتمندی، مصرف سوخت این مدل در هر صد کیلومتر تنها ۳.۳ لیتر اعلام شده است و جالب اینکه با تکیه بر انرژی ذخیره در باتریها میتوان تا ۳۰ کیلومتر مسافت را بدون مصرف سوخت و با بیشینه سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز طی نمود. Mercedes-Benz GLE InteriorMercedes-Benz GLE InteriorMercedes-Benz GLE InteriorMercedes-Benz GLE InteriorMercedes-Benz GLE InteriorMercedes-Benz GLE Interior رقبای مرسدس GLE را باید انواع مدلهای بامو X5 و X6 و آئودی Q7 و مدلهای رنجروور دانست. این خودرو تا چند روز آینده در نمایشگاه خودروی نیویورک بهصورت رسمی به نمایش گذاشته میشود.
ببین چقدر خوب داره با بی ام و رقابت میکنه به تعداد نسخه های هیبریدی SUV ها اضافه میشه دقیقا مثل X5 هیبریدی نسخه ی کوپه (GLE Coupe) هم رقیبیه برای X6 بی ام و اسم مدل ML رو هم با GLE عوض کرده !! این یعنی یک تیر و سه نشان — Mercedes Benz : The Best Or Nothing —
درود . در حقیقت فعلا گوردون واگنر ( سر طراح شرکت مرسدس بنز ) با تولید یک هایپر کار موتور وسط مخالفه . حالا این به کنار . مرسدس بنز اعلام کرده که تا سال 2020 میخواد یک وانت بسازه . این حرکت مرسدس بنز هم جای تعجب داره و هم نداره . تعجب داره چون تنها برند لوکس خودروساز در المان است که همچین کاری را میخواهد انجام دهد ، یا میشه هم گفت در دنیا . تعجب هم نداره چون مرسدس بنز تنها برند لوکس در دنیا است که خودروهای کار دارد . همچون ویانا . ویتو . سیتان . حالا باید ببینیم اون مدل چی از اب در میاد و واکنش باقی خودروساز چه خواهد بود .
بله احمد جان همینطوره این زبان طراحی منحصر به فرد بنزه BMW هم زبان طراحی خاص و مختص به خودشو داره ولی آئودی اینطور نیست نه اینکه وقتی ماشینو ببینی و آئودی بودنشو نشناسی فقط یکم سخت تره مدل های مختلف رو ازهم تشخیص بدی !
واقعا یک مرسیدیس بنز هست خیلی عالیه ….. فقط یه نکته میمونه که ذهنمو درگیر کرده تمام مدل های مرسیدیس بنز شبیه هم هستن دیگه اینجوری بنظرم جالب نیست الان C class 2015 رو دیدم اصلا متوجه نشدم c class هست چرا اینجوری شده بنظرم باید یه تفاوتی بین مدل ها باشه الان این هم از نظر قیافه هیچ فرقی با بقیه نداره فقط کراس اوور شده …… ولی بازم یک مرسیدیس بنز هست که واقعا قابل احترامه و عالی
شاید این مشکل باشه ولی همه کمپانی ها این کار رو میکنن لکسس هم تقریبا (یه کم ) همینطور هست . البته از دور به نظر من نسل قبلی ml از جلو مثل نسل قبلی s class هست
شما درست میگید اما همین نسل پیشین زبان طراحی بنز یک خوبی داشت اینکه راحت میشد فهمید که کدوم S class هست یا کدوم E class یا کدوم C class هست اما الان عکس c200 سدان رو که از پشت ببینی هیچ فرقی با s500 سدان نداره
این چراغ ها برای نسل قبل ml خوبه چون چراغ های جلوش هم ، چنین استایلی داره و طراحی جلو و عقب با هم همخونی دارن ولی برای این باید چراغ های عقب مدرن تر بشن
دوستان من میلاد و رضا کاملا باهاتون موافقم مثل همیشه مرسدس شاهکار تولید کرده اما بازم نوآوری رو فدای اصالت کرده و بعد از این هم ظاهر جلو و داخل بسیار زیبا و هیجان انگیز و نمای پشت به نظر من میتونست بهتر باشه به شخصه از قسمت در دوم به بعد نظرم رو نگرفت.
داخلش که حرف نداره،خیلی بهتر شده کلا جلوی ML قبلی رو اصلا دوست نداشتم،خیلی زشت بود مخصوصا چراغاش،ولی این حالا خیلی قشنگتر و تهاجمی تر شده،عاشق این سپر جلوی GLE 63 شدم. تنوع موتور و قدرتش خیلی عالیه،از 204 اسب بخار شروع میشه تا 585 تا،هم بنزینی هم دیزلی و هم هیبریدی
جاداره عید 94رو به میلاد عزیز -شاهین دوست داشتنی -احمد -باربد جان -صادق عزیز که کم فروغه -خاوری -زیگما که دیگه اصلا نمیاد -حنیف جان -سام دوست داشتنی با ادبیات باحالش -رلوتکس -سعید که تازه پرکار شده -مصطفی -کسری دناباز و …………………همه ی بچه های دوست داشتنی و عشق ماشین پدال تبریک بگم هرکی هم اسمش جامونده مارو حلال کنه همتون و دوست دارم و از این که روزی یک ساعت وقتمو با شما میگذرونم لذت میبرم مرصی پدال مرصی سردبیر و همه ی طراحان حرفه ای پدال
ممنون آقا مجتبی البته من مثل بقیه بچه های پدال معروف نیستم که منو بشناسی از جمله اونهایی که اسم آوردی یا حتی اونهایی که اسم نیاوردی اما وظیفه ام دونستم که هم تشکر کنم ازت بابت ابراز لطفت بعنوان یه عشق ماشین وهم عید رو به شما وهمه پدالیهای دوست داشتنی تبریک بگم. موفق باشید
ظاهرشو دوس ندارم. میبینمش یاد مک لارن 650S میوفتم :| جلوش SوC عقبشم ML!! قرار بود GLE شاسی بلند کوپه باشه ولی اینی که الآن میبینیم همون ML با اسم تغییریافتس!! ولی بخش فنی به شدت مورد علاقس مخصوصاً اون نسخه 2.1 لیتری و پلاگ-این.
Mostafa
۷ فروردین ۱۳۹۴عالی،مثل همیشه…
(((RETOLEX(((REZA
۷ فروردین ۱۳۹۴به به اقا مصطفی
کم پیدایی
Mostafa(مصطفی سابق)
۷ فروردین ۱۳۹۴قربان شما والا درسا امونم نمیدن
سام
۸ فروردین ۱۳۹۴دوستان چون موتور 2.1 هم داره پس ایران هم میتونه بیاد
Mostafa
۷ فروردین ۱۳۹۴ما فقط میتونیم نگاه کنیم ولی نمیتونیم سوار بشیم،حیف…
SAEED
۷ فروردین ۱۳۹۴ببین چقدر خوب داره با بی ام و رقابت میکنه
به تعداد نسخه های هیبریدی SUV ها اضافه میشه
دقیقا مثل X5 هیبریدی
نسخه ی کوپه (GLE Coupe) هم رقیبیه برای X6 بی ام و
اسم مدل ML رو هم با GLE عوض کرده !!
این یعنی یک تیر و سه نشان
— Mercedes Benz : The Best Or Nothing —
Carroll Shelby
۷ فروردین ۱۳۹۴SAEED جان Mercedes Benz دیگه معلومه بهترینه فقط و فقط یک اگر یک مدل هایپر کار بسازه دیگه همرو میخوابونه بنظرم بنز فقط یه مدل هایپر کار کم داره
SAEED
۷ فروردین ۱۳۹۴Carroll Shelby جان این شعار خود مرسدسه
.
هایپراسپرت هم نمیسازه چون بازهم حکمتی درکاره !! :D
(((RETOLEX(((REZA
۷ فروردین ۱۳۹۴هایپر کار هم میسازه
همون طور که cla رو ساخت یه ماشین خیلی معمولی از مرسدس
مرسدسی که همیشه لوکس و تکه
________
میسازه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ فروردین ۱۳۹۴درود .
در حقیقت فعلا گوردون واگنر ( سر طراح شرکت مرسدس بنز ) با تولید یک هایپر کار موتور وسط مخالفه . حالا این به کنار .
مرسدس بنز اعلام کرده که تا سال 2020 میخواد یک وانت بسازه .
این حرکت مرسدس بنز هم جای تعجب داره و هم نداره .
تعجب داره چون تنها برند لوکس خودروساز در المان است که همچین کاری را میخواهد انجام دهد ، یا میشه هم گفت در دنیا .
تعجب هم نداره چون مرسدس بنز تنها برند لوکس در دنیا است که خودروهای کار دارد .
همچون ویانا . ویتو . سیتان .
حالا باید ببینیم اون مدل چی از اب در میاد و واکنش باقی خودروساز چه خواهد بود .
SAEED
۷ فروردین ۱۳۹۴چراغ های همه ی مرسدس ها کم کم داره شبیه هم میشه !!
مثل نسل های قبلی که همه شون دو تا چراغ گرد داشتند !!
این هم نوعی سیاسته حتما حکمتی در کاره .
Ahmad..F12
۷ فروردین ۱۳۹۴سعید جان این هارمونی همیشه بوده و هست و خواهد بود….
به این شباهت ها که مثلاً شما میتونی خودروهای مرسدس بنز رو حتی اگر آرم بنز نداشته باشه بشناسی، میگن زبان طراحی،
که توی هر بُرهه ای از زمان فرق میکنه
مثلاً دو نسل قبل، معمولاً چراغهای جلو گرد و دوتیکه بود
در نسل بعد خودروها، چراغها با خطوط شکسته و حالت تیز تر به خودش گرفت
در نسل جدید به هم پیوسته شدن و از داخل با LED هایی تونستن اون نسل قبل رو تداعی کنند
و این روند همیشه ادامه داره
SAEED
۷ فروردین ۱۳۹۴بله احمد جان همینطوره
این زبان طراحی منحصر به فرد بنزه
BMW هم زبان طراحی خاص و مختص به خودشو داره
ولی آئودی اینطور نیست نه اینکه وقتی ماشینو ببینی و آئودی بودنشو نشناسی
فقط یکم سخت تره مدل های مختلف رو ازهم تشخیص بدی !
ارادت .
Ahmad..F12
۸ فروردین ۱۳۹۴بله کاملاً درست فرمودی
قربونت ;)
Amin.
۸ فروردین ۱۳۹۴آئودی تقریباً غیرقابل تشخیص شده :D
Ahmad..F12
۱۰ فروردین ۱۳۹۴غیر قابل تشخیص که نه یه کم عاشقش بشی و بری تو برش میشه تشخیص داد
ولی آره قبول دارم امین، خیلی تشخیص دادنش راحت نیست
Carroll Shelby
۷ فروردین ۱۳۹۴واقعا یک مرسیدیس بنز هست خیلی عالیه ….. فقط یه نکته میمونه که ذهنمو درگیر کرده تمام مدل های مرسیدیس بنز شبیه هم هستن دیگه اینجوری بنظرم جالب نیست الان C class 2015 رو دیدم اصلا متوجه نشدم c class هست چرا اینجوری شده بنظرم باید یه تفاوتی بین مدل ها باشه الان این هم از نظر قیافه هیچ فرقی با بقیه نداره فقط کراس اوور شده …… ولی بازم یک مرسیدیس بنز هست که واقعا قابل احترامه و عالی
(((RETOLEX(((REZA
۷ فروردین ۱۳۹۴شاید این مشکل باشه ولی همه کمپانی ها این کار رو میکنن
لکسس هم تقریبا (یه کم ) همینطور هست . البته از دور
به نظر من نسل قبلی ml از جلو مثل نسل قبلی s class هست
Ahmad..F12
۷ فروردین ۱۳۹۴شلبی جان، میشه گفت اکثر خودروساز های بزرگ در حال حاظر همین روند رو دارن طی میکنن
مخصوصاً آلمانی ها بیشتر..
الان شما اگر به جلو یا به عقب خودروهای آئودی نگاه کنید خیلی کم تفاوت هاشونو متوجه
میشید و شاید همه رو هم اشتباه بگید، شایدم بگید اینا اصلاً فرقی ندارن
بی ام و هم الان همینطوره تقریباً، (مثلاً در X5 و X6 از نمای جلو، هیچ تفاوتی رو نمیبینی)
درکل به شخصه من برداشتم از این کار شرکتهای آلمانی اینه که، میخوان یک ظاهر اصلی
رو برای تمام خودروهاشون حفظ کنند و فقط کلاس بندی بنده و فرم اصلی یا اندازه ها
متغیر باشه و با اصالت قبلی جریان داشته باشه…
امیدوارم خوب منظورمو رسونده باشم و متوجه شده باشی
(((RETOLEX(((REZA
۷ فروردین ۱۳۹۴این اصالت ها داره بیش از حد میشه
به نظر من اصالت kia کافیه( اصلا مقایسه نکردم. اصلا کیا مال این حرفا نیس )
من هم امیدوارم خوب منظورم رو رسونده باشم
Ahmad..F12
۸ فروردین ۱۳۹۴بله رضا جان متوجه هستم چی میگی
Carroll Shelby
۸ فروردین ۱۳۹۴شما درست میگید اما همین نسل پیشین زبان طراحی بنز یک خوبی داشت اینکه راحت میشد فهمید که کدوم S class هست یا کدوم E class یا کدوم C class هست اما الان عکس c200 سدان رو که از پشت ببینی هیچ فرقی با s500 سدان نداره
Ahmad..F12
۱۰ فروردین ۱۳۹۴شلبی جان قبول دارم شباهت ها زیاد شده
ولی میشه تشخیص داد، مثلاً چراغهای پشت S کشیده تر و دارای 3 تیکه است
در حالی که C کلاس کوتاه تر و دارای دو تیکه است
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ فروردین ۱۳۹۴درود .
نمای جلو بهتر شده و اما نمای عقب همچنان …..
(((RETOLEX(((REZA
۷ فروردین ۱۳۹۴این چراغ ها برای نسل قبل ml خوبه
چون چراغ های جلوش هم ، چنین استایلی داره و طراحی جلو و عقب با هم همخونی دارن
ولی برای این باید چراغ های عقب مدرن تر بشن
مجتبی
۷ فروردین ۱۳۹۴دوستان من میلاد و رضا کاملا باهاتون موافقم مثل همیشه مرسدس شاهکار تولید کرده اما بازم نوآوری رو فدای اصالت کرده و بعد از این هم ظاهر جلو و داخل بسیار زیبا و هیجان انگیز و نمای پشت به نظر من میتونست بهتر باشه به شخصه از قسمت در دوم به بعد نظرم رو نگرفت.
سعید
۷ فروردین ۱۳۹۴داخلش که حرف نداره،خیلی بهتر شده
کلا جلوی ML قبلی رو اصلا دوست نداشتم،خیلی زشت بود مخصوصا چراغاش،ولی این حالا خیلی قشنگتر و تهاجمی تر شده،عاشق این سپر جلوی GLE 63 شدم.
تنوع موتور و قدرتش خیلی عالیه،از 204 اسب بخار شروع میشه تا 585 تا،هم بنزینی هم دیزلی و هم هیبریدی
mohsen
۷ فروردین ۱۳۹۴با X6 M فک نکنم بتونه رقابت کنه
مجتبی (ساروی )
۷ فروردین ۱۳۹۴جاداره عید 94رو به میلاد عزیز -شاهین دوست داشتنی -احمد -باربد جان -صادق عزیز که کم فروغه -خاوری -زیگما که دیگه اصلا نمیاد -حنیف جان -سام دوست داشتنی با ادبیات باحالش -رلوتکس -سعید که تازه پرکار شده -مصطفی -کسری دناباز و …………………همه ی بچه های دوست داشتنی و عشق ماشین پدال تبریک بگم هرکی هم اسمش جامونده مارو حلال کنه همتون و دوست دارم و از این که روزی یک ساعت وقتمو با شما میگذرونم لذت میبرم مرصی پدال مرصی سردبیر و همه ی طراحان حرفه ای پدال
mahdi
۷ فروردین ۱۳۹۴ممنون آقا مجتبی البته من مثل بقیه بچه های پدال معروف نیستم که منو بشناسی از جمله اونهایی که اسم آوردی یا حتی اونهایی که اسم نیاوردی اما وظیفه ام دونستم که هم تشکر کنم ازت بابت ابراز لطفت بعنوان یه عشق ماشین وهم عید رو به شما وهمه پدالیهای دوست داشتنی تبریک بگم. موفق باشید
مجتبی(ساروی)
۸ فروردین ۱۳۹۴مرصی مهدی جان
Mostafa(مصطفی سابق)
۷ فروردین ۱۳۹۴چاکر آقا!
شاهین
۷ فروردین ۱۳۹۴سید مجتبی من دربست مخلصتم! سال جدید تو و همه ی بچه های پدالی مبارک!
سید ازت عیدی میخوام! :) عیدی هم اینه که واسم دعا کنی.
ارادتمند همه ی دوستان
Ahmad..F12
۸ فروردین ۱۳۹۴مجتبی جان فدات
منم عید رو به شما و خانوادۀ محترمت تبریک میگم
ایشالا حضور گرمت رو همیشه حس کنم…
ارادتمند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ فروردین ۱۳۹۴درود .
ممنونم مجتبی جان . نظر لطف شماست .
LANDE ROVER
۷ فروردین ۱۳۹۴به نظر من این مدل SUV بنز فقط جنبه لوکس بودن داره ولی ماشین آفرود نیست
SUV برا آفرود فقط رجروور اوک . جیپ رنگلر . مرسدس بنز G500
نيما
۸ فروردین ۱۳۹۴کاشکی حداقل ۲ لیتریش بیاد ایران
Amin.
۸ فروردین ۱۳۹۴ظاهرشو دوس ندارم.
میبینمش یاد مک لارن 650S میوفتم :|
جلوش SوC عقبشم ML!!
قرار بود GLE شاسی بلند کوپه باشه ولی اینی که الآن میبینیم همون ML با اسم تغییریافتس!!
ولی بخش فنی به شدت مورد علاقس مخصوصاً اون نسخه 2.1 لیتری و پلاگ-این.
Ahmad..F12
۱۰ فروردین ۱۳۹۴نه امین جان دچار سوء تفاهم شدی فکر میکنم،
GLE قرار نبود کوپه باشه، GLE در واقع تغییر نام ML هست.
و ML قرار بود کوپه بشه که الانم با نامگذاری جدید شده GLE Coupe.
;)
نوید
۸ فروردین ۱۳۹۴اینکه همونه فقط اسمش عوض شده
اتفاقا من امروز سوار یکیش شدم البته قدیمی
amin
۲۳ خرداد ۱۳۹۴سلام،لطفا سریع جواب بدید.کى وارد بازار میشه.(وارد دبى،
AHMADREZA
۲۹ آذر ۱۳۹۴قشنگه انصافا عالی شده