بگذارید همین ابتدا کار را با یک پرسش آغاز کنیم. به نظر شما برای یک زندگی عادی آیا لازم است که یک SUV لوکس، مجهز به موتور ۵۷۷ اسب بخاری باشد و صفرتاصد آن تنها ۴.۵ ثانیه طول بکشد؟ البته که نه. شاید بگویید که سرعت و قدرت چیز دیگری است. ولی میتوانم به شما قول بدهم که حسی که با مرسدس GLS63 AMG تجربه خواهید کرد را میتوانید با همه مدلهای خانواده GLS تجربه کنید. تعداد صندلیها، میزان لوکس بودن خودرو و حتی کیفیت رانندگی شهری همانند سایر مدلهای این کلاس است. پس قبل از اینکه مرا به گزافهگویی متهم کنید، اجازه دهید تا به شرح نقاط قوت و ضعف این خودرو بپردازیم.
نقاط قوت:موتور فوقالعاده قوی: موتور ۵.۵ لیتری V8 AMG شما را شیفته خود میسازد. در هر دور موتوری، قدرت بالای موتور حس میشود. با عوض شدن دندهها صدای غرش و خروش موتور بهخوبی شنیده میشود. این خودرو از یک جعبهدنده 7G-Tronic اتوماتیک استفاده میکند. البته لازم به ذکر است که مدل GLS 550 با ۴۴۹ اسب بخار (که کم هم نیست) دارای یک جعبهدنده ۹ سرعته است؛ اما این باعث نمیشود که ما قید ۱۲۸ اسب بخار بیشتر را بزنیم و از خرید GLS63 AMG منصرف شویم. رانندگی دلچسب: یک خودرو وقتی محصولی موفق است که از قدرت فراهمشده، به بهترین نحو استفاده کند و این همان کاری است که مرسدس GLS 63 AMG انجام میدهد. سیستم کمکفنر تطبیقی با پمپ هوا باعث میشود تا تحرکات بدنه خودرو به حداقل برسد. نسخه AMG خودرو، از دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس در سیستم انتخاب حالت دینامیکی بهره میبرد (نسخههای غیر AMG بهجای حالت اسپرت پلاس از حالت آفرود استفاده میکنند). هر دو حالت رانندگی تقریباً شرایط یکسانی را فراهم میکنند و تفاوت چندانی ندارند. حتی در حالت کامفورت (راحت) نیز رانندگی دیوانهوار و خشن با خودرو در هر سطحی بهراحتی امکانپذیر است. اگرچه حساسیت فرمان میتوانست بهتر باشد؛ ولی هنوز هم کنترل خودرو با سرعتبالا و در پیچها ، بهتر از چیزی است که تصورش را میکنید. راحت و لوکس: خانواده GLS در کنار تمامی ویژگیها، لقب لوکس بودن را هم با خود حمل میکنند و این مسئله در خودرو GLS63 نیز فراموش نشده است. فقط کافی است حالت رانندگی کامفورت را سوییچ کنید؛ پسازآن خواهید دید که خودرو چقدر نرم و راحت و بدون هیچگونه حرکت نامطلوب و ناگهانی، شما را به مقصدتان میرساند. این موتور هشت سیلندر تا اجازه شما نباشد، غرش نمیکند. طراحی ظاهری خوب: طراحی دوباره این سری، زیبایی آن را نسبت به قبل بیشتر کرده است. هرچند موارد مخصوص و اضافی AMG کمی اوضاع را شلوغ کرده است؛ اما در کل با یک SUV خوشتیپ روبرو هستیم. چهره خودرو بیش از اینکه بهسوی خشونت برود، بهسوی اسپرت بودن پیش رفته است. رینگهای ۲۱ یا ۲۲ اینچی GLS63 نیز بسیار قابلتوجه است. بهترین در کلاس خود: یکی دیگر از ویژگیهای مهم این خودرو این است که در رده خود بهترین است. کدام SUV هفت صندلی را میشناسید که اینچنین قدرتمند باشد؟ اگر مواردی را هم نزدیک به این خودرو بیابید، قطعاً ازنظر عملکرد پایینتر از GLS63 قرار خواهند گرفت. مرسدس GLS63 بهترین است؛ نه بهواسطه رقبای ضعیف، بلکه به خاطر طراحی و عملکرد فوقالعاده.
لوکس؛ اما نه به اندازه کافی: وقتی به اسم خودرو نگاه میکنید، جدا از سرواژه AMG، با سه حرف GLS مواجه میشوید. وقتی حرف S در مقابل GL قرار میگیرد، یعنی ما با یک SUV مواجه هستیم که ویژگیهای از مرسدس اس کلاس را به ارث برده است و بزرگترین ویژگی همان لوکس بودن خودرو است. اگرچه در کل GLS63 AMG خودروی لوکسی است؛ اما نه آنقدر که ما از یک اس کلاس انتظار داریم. نمیخواهیم بگوییم اتاق خودرو بدکار شده است. صندلیهای راحت، فضای مناسب و طراحی زیبا و قابلقبول همگی محیط رضایتبخشی را برای شما فراهم میکند؛ ولی وقتی صحبت از یک اس کلاس به میان آید، باید خاص بودن را با گوشت و پوست حس کرد. چنین حسی در GLS63 به شما دست نمیدهد. اگر صادق باشم، باید بگویم که اتاق سی کلاسهای جدید از کابین GLS63 خاصتر است.
قیمت ناعادلانه: قیمت مرسدس GLS63 AMG تقریباً دو برابر مرسدس GLS350d با موتور دیزلی است. حتی از مرسدس GLS550 هم ۳۰ هزار دلار گرانتر است. درحالیکه GLS550 با خروجی ۴۴۹ اسب بخاری چندان کم از GLS63 AMG ندارد؛ اما با همه اینها باید بگوییم که هیچکدام از خودروهای بی ام دبلیوM X5، لندروور رنجروور سوپر شارژر و پورشه کاین توربو همتای مرسدس GLS63 AMG نمیشوند.
۲۰۱۷ MERCEDES-AMG GLS63 | |
پیشرانه | Biturbocharged 5.5L V8 |
خروجی موتور | ۵۷۷ اسب بخار/ ۷۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته خودکار |
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت | ۴.۵ ثانیه |
مصرف سوخت (شهر-بزرگراه-ترکیبی) | ۱۸ لیتر-۱۳.۸ لیتر-۱۶.۸ لیتر |
وزن | ۲۶۱۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۳۴۰۰ کیلوگرم |
طرفیت سرنشین | ۷ نفر |
ظرفیت بار | ۲۶۵۶ لیتر |
قیمت پایه | $۱۲۴,۱۰۰ |
قیمت مدل تست شده | ۱۳۰ هزار دلار |
منبع: motor1
علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵عاشقشم…
edris
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین تونست به معنای واقعی کلمه مو های تنم رو سیخ کنه!
faraz777
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بی صبرانه منتظر نسل جدید GLS هستم تا این کنایه ی نگارنده ی مطلب “باید بگویم که اتاق سی کلاسهای جدید از کابین GLS63 خاصتر است” هم بر طرف بشه
محمد علی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین شاهکاره زیبایی در کنار کارایی G class
واقعا بی عیب ترین فول سایزه بنظرم
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آخی چراغهای پشتش منو یاد E کلاس انداخت
Lord Cezar
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵و بازم شاهکاری دیگر از مرسدس -آ ام گ
نگارنده جوری گفت تو هر 6 تا 1 لیتر آدمو نگران کرد . مصرف ترکیبی 16 تا تو 100 کیلومتر واسه کسی که اینو میخره مهم نیست که . پژو پارس من صدی 12 میسیوزونه 100 خربخار هم قدرت داره .
عالیه تو یک کلمه.
فقط ژاپن
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵لا کردار چی زده، یه ربع ساعته خیره به حجم صندلی هاشم، آدم خوابش می گیره بشینه روش
Archi KHAN
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروسازی آلمان عالی …
اما
فول سایز فقط امریکایی !
شایان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵آلمان آمریکا و ژاپن این سه کشور تقریبا تموم برندها و شرکت های خودروسازی چه فروش چه تکنولوژی چه سرمایه چه ارزش گذاری چه قدرت چه و چه و چه و در اختیار دارن این وسط آلمان علاقمندان بیشتری داره برندهای ایتالیایی هم واقعا خوبن
بابک
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵با این جمله ش خیلی شارژ شدم
“این موتور هشت سیلندر تا اجازه شما نباشد، غرش نمیکند”
خداییش مله ماندگاریه و حسش آدمو میکشه
mohammad-fm
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵اره منم با این جمله خیلی حال کردم حس قدرت به ادم دست میده
محمدرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵انصافا خوب طراحی شده آفرین به مرسدس حتی با وجود 16 لیتر مصرفش در هر صد کیلومتر
مسعود
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سرشار از تکنولوژی و لبریز از هیجان
آفرین
Infinite
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا از مطلب لذت بردم و با دیدن تصاویر هیجان زده شدم!
به تصویر اصلی مطلب یک بار دیگه نگاه کنید… این ماشین خود ابهته.
احمد باقری
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵مثل همیشه فوق العاده است، البته مصرف سوخت بالایی داره.
حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ببخشید یه سوال چرا بنز c200 تو ایران اینقدر گرونه و هم قیمت e250 ؟!!
c200 از هرلحاظ پایین تر از e250 هست که مدل e به c لوکس تره و موتورش هم 245 برابر 185 اسب قدرت ولی هم قیمت هستن ؟؟
و چرا مدل c250 وارد نمیشه
نوید جهرمی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵چون نمونه ی جدیدش برای سازمان نمیدونم چیچی موجود نبوده مجوز وارداتش رو ندادن.
قیمت نجومی این ماشین هم ب خاطر ممنوعیت مسخره ایه که معلوم نیست برای خاطر جیب کدوم آقازاده صادر شده.
ببخشید اگه لحنم بده چون لجم حسابی در اومده از کارشون و دارم میسوزم.
حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵آها مرسی
گفتم پس چه کاریه آدم c200 مدل 2015 بخره با 480 میلیون
با این پول e250 گزینه بهتریه
نت
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵پشتش و چراغهای عقبش خیلی زشته.رینگ مشکی تو این عکسها اصلا بهش نمیاد.
نت
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بنز جدیدا طراحی ماشیناش از سال 2015 به بعد همش یه جور شده وخصوصا چراغ جلوش.تو این ماشین اس یو وی خیلی جالبه دریچه کولر رو تغییر داده و خیلی بهتر شده.دریچه کولر داشبورد بنز خیلی زشته.ولی هیچ ماشینی به پای طراحی هیوندای سانتافه اسپرت 2017 و هیوندای گرانجور 2016 نمیرسه .عاشق سانتافه و گرانجور هستم مخصوصا رنگ مشکیش.
احسان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵عجب!!!!!!
کیانوش
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵وااااااااااااااااااااااااااااااات؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهنام طیبی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵طرفداران بنز حال کنن با این خودرو.
قدرت موتور خیلی خوبی داره 577 اسب بخار
سامان اذری
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵تو افرود این برنده میشه یا لندکروز ؟؟؟
Mohammadreza4060
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵حاجی جان معلومه در زمینه ی افرود اطلاعاتت کمه
هنوز مونده ماشینی بیاد که تو افرود بتونه با ماشینای تویوتا رقابت کنه(حتی هامر)
باور نداری خودت برو یو تیوب نگا کن
نوید جهرمی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵مدل ای ام جی ن.مدل سادش بیاد با این موتوری که داره میتونه برنده بشه.
چن سال پیش ی رقابت بین رنج روور و لندکروز خوندم. لندکروز خیلی قابله و واقعاً حرف نداره. رنج روور پا ب پاش اومده بود اما اسپورت بودنش باعث شکستش دربرابر لندکروز شد.
Mohammadreza4060
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵من شخصا لکسسLX570 مدل 2016 رو بیشتر دوس دار(gls لوکس تر هست ولی گرون ترام هست)
هرچند میدونم بخاطر شیفتگان بیشمار بنز در پدال زیاد دیس لایک میخورم
نت
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵من نمیدونم چرا بنز همه دریچه کولراش دایره ای میزنه؟تو اینsuv تغییرش داده خیلی خوبه
german
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵لایک آقای نوید جهرمی?? تو ایران ماشین بازی برای ما حرامه
بنز تو کلاس فول سایز دیگه ترکونده و حرفی برا گفتن نذاشته با اون جمله آخرش خیلی موافقم
نوید جهرمی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ارادت. اینجا بعد از کوبا و کره ی شمالی جهنمیه برای خودرودوستان.
(*مهرداد*)
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵قطعا رانندگی باهاش حس فوق العاده ای نسبت به لندکروز داره ،،،خیلی دلم میخواد یکبار امتحانش کنم
کیانوش
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵اخه ادم دلش نمیاد یه همچین سوپر لوکسیو بزنه به آفرود که ببینه جواب میده یا نه… ولی با توجه به تعلیق تطبیق پذیر و موتورش و با ایمان به توانایی حرکتی بنز قول میدم اگه کسی جرات بردن اینو به افرود داشته باشه میبره…. ولی خیلی دوس دارم یه مقایسه بین کادیلاک اسکالاد،این ماشین و لکسوس ال ایکس و پاترول جدید بزارین …
حسین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵باز هم رنگ مشکیو ماشینای بنز….آخرش من سکته میکنم از عشق این ماشین
erfan
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵این دیگه ایسگاه آخره ماشینه حخخخ ایول ۶۰۰ اسب قدرت وحشی بنز خیلی خوبه خیلیییی
mohammad-fm
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵خلاصه بگم: قدرتمند بینظیر و با ابهت
مهدی
۳ مرداد ۱۳۹۶محشره
ولی بنتلی بنتایگا هم از جهت قدرت و هم از جهت لوکس بودن یه سر و گردن از GLS63 بالاتره
Mahdi
۱۲ آذر ۱۳۹۶من موندم توقع دارید با ی همچین وزنی و موتوری صدی ۷ تا بسوزونه
همچیش عالیه هیچ عیب و نقصی نداره