خودروهای کاملاً خودران هنوز راه نسبتاً زیادی در پیش دارند زیرا باید از تکنولوژی بهبود یافته سود ببرند و قوانین نیز برای حضور آنها در جادهها تغییر یابد. البته خودروسازان به آهستگی در حال هموار کردن این راه هستند و به همین منظور سیستمهای نیمه خودران و کمک رانندهی متنوعی را معرفی کردهاند. این سیستمها نیازمند توجه کامل راننده به جاده هستند. همین الان سوپر کروز جنرال موتورز و سیستم اتوپایلوت تسلا نسخههای پیشرفتهی تکنولوژی خودران سطح ۲ هستند. در این حالت سیستم میتواند خودرو را براند اما هنوز هم راننده باید به جاده توجه داشته باشد. البته خودروسازان در حال کار روی سیستمهای خودران سطح ۳ هم هستند که بنا به گفتهی اتوموتیونیوز، مرسدس بنز S کلاس جدید در سال ۲۰۲۰ از آن برخوردار خواهد بود.
مدیرعامل آتی دایملر در خلال برگزاری نمایشگاه پاریس گفته است:
ما در حال ورود به مرحله سوم از تکنولوژی خودران بوده و در نسل آیندهی S کلاس از آن استفاده خواهیم کرد. این سیستم را خواهید توانست به صورت یک آپشن سفارش دهید و با توجه به گستردگی برند مرسدس میتوان آن را سریعاً در سایر محصولات هم ارائه کرد.
سیستم رانندگی خودران سطح ۳ “اتوماسیون مشروط” نامیده میشود و در آن راننده میتواند چشم خود را از سطح جاده بردارد. البته راننده باید آمادهی به عهده گرفتن وظایف رانندگی در شرایط معین باشد. این تکنولوژی در شرایط ایدهآل میتواند خودرو را رانده و محیط را برای تشخیص خطرات احتمالی بررسی کند. اگر مرسدس بتواند این سیستم را در S کلاس جدید نصب کند بنابراین بامو iNEXT را شکست خواهد داد. البته آئودی برای اولین بار این تکنولوژی را در نسل جدید A8 معرفی کرده است.
هنوز هم برخی مشکلات مربوط به قانونگذاری سر راه استفاده از اینگونه تکنولوژیها وجود دارد. سیستمهای گوناگونی بین خودروسازان استفاده میشوند و قانونگذاران درباره ریسکهای ایمنی این تکنولوژیها نگران هستند. تصادفاتی که یکطرف یا دو طرف آنها خودروهای خودران هستند معمولاً نتیجهی نقص در عملکرد یا محدودیت سیستم نمیباشند بلکه عدم توجه راننده میتواند باعث حادثه شود. این سیستمها پتانسیل ایجاد حملونقل امنتر را دارند. البته آنها زمانی خوب کار میکنند که رانندهها با محدودیتهایشان آشنا باشند.
Just bentley continental
۲۱ مهر ۱۳۹۷خدا کنه قیافه این یکی رو مثل بقیه بنزا گند نزنن.
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷شما اصلا تا حالا بنز دیدی؟
Ferrari
۲۱ مهر ۱۳۹۷همه بنز دیدن.الان اگه به گوردن واگنر بگن طراحی بنز های جدید مزخرفه احتمالا با احترام میگه سلیقه و نظر شما قابل احترامه.اما تو نه سر پیازی نه ته پیاز اینطوری جواب دیگرانو میدی .خیلیا از طراحی های مرسدس بخصوص مدل های دو سه سال اخیر خوششون نمیاد
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷عزیزم من دوستدار آلمانیا هستم، ولی کلا طرفدار چند ده ساله لامبورگینی و ایتالیا هستم .
به عنوان یه طرفدار ایتالیایی اصلا انتظار نداشتم اینطور جوابم رو بدی .
Adak
۲۱ مهر ۱۳۹۷شما سن تون چند ده ساله اصن ؟؟! که چند ده ساله طرفداره ایتالیا هستی …
mahdy
۲۱ مهر ۱۳۹۷خب راست میگه طراحی های اخیر بنط واقعا ضعیف شدن
ولی این چه پوشش استتتاریه من اون عکس اولو دیدم فکر کردم بی ا وس جلو پنجرش رو خیلی زایه پوشوندن
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷اونیکه ما داریم میبینیم فقط یه عکسه انتظار اینو دارید که سوپراسپرت طراحی کنند؟
دوما همه چی که طراحی نیست، با این حرفی که شما میزنین یعنی چون بنتلی چند دهه هستش که داره روی یه پلت فرم کار میکنه خیلی خز شده.
در حالی که اصلاً هم اینطور نیست.
ما فقط داریم از روی عکس میبینمشون
علی رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۷بیشترین نظرات منفی نسبت به cls بوده که به نظر من این دوستان درک درستی از زیبایی ندارن ، چون cls بیشتر شبیه یه اثر هنریه و بر خلاف خودرو های دیگه یه جسم بی روح نیست ، در مورد b کلاس هم که تا الان چیز بدی نشنیدم ، gle (نسخه 450 )هم که فکر کنم نظر دوستان در مورد پسرفت ش رو دچار تردید میکنه ، a کلاس هم که داره رفته رفته جذابیتش بیشتر میشه ، ( در مورد شباهت ش به برلیانس کاملا مخالف اما سراتو… ولی اینو بدونید تا چند سال دیگه یا بهتر بگم از همین الان بیشتر خودرو ها شباهت هایی به هم دارند ) ، amg gt چهار در هم که طبق گفته های دوستان ماشین با ابهتی و ایرادی خاصی بهش وارد نشده ، g کلاس هم با اینکه تغییرات بسیار جزئی داره اما خیلی زیباتر از نسل قبله .
محمد حسین
۲۱ مهر ۱۳۹۷گزارش تحلیلی از عملکرد خودران سطح 3 روی آئودی A8 منتشر نشده ؟
روی آئودی هم آپشن هست ؟
کاوه
۲۱ مهر ۱۳۹۷چنین سیستم هایی در خیابان های شهری و جاده ای ایران هنگ خواهند کرد. با این خط کشی های قاطی پاطی، تابلوهای ناقص و راننده های مشتی!فکر کن این سیستم یه دفه در لاین سرعت اتوبان با پدیده دوربرگردون روبه رو بشه!می پوکه!
Reza
۲۱ مهر ۱۳۹۷چه گرد و خاکی به پا کنه این
Morteza
۲۱ مهر ۱۳۹۷بسیار هم عالی
نسل جدید اس کلاس همیشه با کوله باری از نوآوری ها و اولین ها معرفی میشه
چیز جالبی که توی عکس های جاسوسی و خبر ها در مورد نسل جدید اس کلاس هستش اینه که مرسدس دستگیره های در این ماشین رو هم با استتار پوشونده و مشخص نیست که قراره اون زیر چیکار کنن
و البته کابینش هم عجیبه به نظرم
درسته الان با پوشش زیاد فقط چند تا عکس گرفته شده ولی چیزی که من دیدم این هستش که دریچه های کولر بالای صفحه نمایشگر هستن?
Amin
۲۱ مهر ۱۳۹۷همیشه آخرین تکنولوژی های صنعت خودرو از مرسدس کلاس اس شروع میشه،بی صبرانه منتظر ورودش هستیم
فريد
۲۱ مهر ۱۳۹۷چرا فیس لیفت درست و حسابی نمیدن فقط داخل ماشین و آپشنها یکم تغییر میکنه این مدل اشتباه نکنم از ۲۰۱۴ همین شکلی مونده
Morteza
۲۱ مهر ۱۳۹۷فیس لیفت این نسل فعلی از ۲۰۱۸ در دسترس هستش
یعنی این ماشین حدود سه یا ۴ سال پس از رونمایی یک فیس لیفت رو تجربه کرده و چیز های جدیدی بهش اضاف شده که عقب نمونه
بعضی تغییرات عملکردی و ظاهری در داخل و بیرون داشته
+ اضافه شدن برخی تکنولوژی های جدید(به طو مثال در چراغ ها)
بیشتر از این هم واسه فیس لیف از دستشون بر نمیاد مگه این که بخوان تغییر نسل بدن
۶ هم سال عمر خیلی بلندی نیست، تا ۲۰۱۹ که احتمالا سال اخرش باشه.
و از لحاظ ظاهری چه در داخل و چه در بیرون به نظر من به هیچ وجه تو دوره خودش قدیمی نشده و عقب نیوفتاده و هنور هم بهتر از خیلی هاست
Morteza
۲۱ مهر ۱۳۹۷۶ سال هم*
emad1990
۲۱ مهر ۱۳۹۷درسته.طراحیش هنوزم خوبه.ای کاش تو نسل جدید فقط یه سری تغیرات جزیی رو همین بدنه بدن
واقعا بی نقصه
shirko
۲۱ مهر ۱۳۹۷واقعا منتظرم که بیاد ولی امید دارم اینم مثل بقیه خراب نکنن !!
فرهاد
۲۱ مهر ۱۳۹۷به نظرم مرسدس بنز سیستم بی نقصی رو ارائه خواهد داد ولی ولی هنوز زمان میبره تا بشه کامل به رانندگی خودکار اعتماد کرد. چند روز پیش یه تسلا رو حالت اتوپایلوت تصادف کرده بود مثل اینکه
آرمان
۲۱ مهر ۱۳۹۷اوه اوه
همین نسلش هم بهترین و سلطان کلاس خودش هست،نسل جدیدش چه غوغائی بکنه
Bideski
۲۱ مهر ۱۳۹۷چراغای عقبش چقدر عجیبه خدا کنه خوشگل باشه
ارش
۲۱ مهر ۱۳۹۷از نظر فناوری غوغا میکنه اما از نظر طراحی به نظرم زشت شده باشه .
Bideski
۲۱ مهر ۱۳۹۷دوستان قشنگ به عکسایی که از عقب گرفته شده دقت کنید فرم چراغای عقبش انگار کاملا تقییر کرده و شده شبیه نسل جدید gle
مهدی
۲۱ مهر ۱۳۹۷اگه دقت کنید جلوی خودرو بزرگ تر وتنومند ترشده.دقیقا سری۷فیس لیفت هم اینطوره.چیزی که رولزرویس وبنتلی مولسان سالهاست این شکل طراحی رودارن
net
۲۱ مهر ۱۳۹۷از زمانی که ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ تولید شده دوران بنز کلاس اس و بی ام و سری ۷ تموم شده
Mercede kaviani
۲۱ مهر ۱۳۹۷با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
وتشکراز مطلب عالی شما در مورد نسل اینده مرسدس اس کلاس
اگر امکان دارد درمورد مدل سدان کلاس وa و حدود قیمت ومشخاصات ان هم اطاع رسانی بیشتری بفرمایید
باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
Khosrow
۲۱ مهر ۱۳۹۷با احترام به همه ی نظرات / کسی که اس مرسدس رو به چالش بکشه تو ذهنش — از اتومبیل هیچی سردر نمیاره ..
بهنام
۲۲ مهر ۱۳۹۷اس کلاس فقط نسل قبلی که از 2005 تا 2013 تولید شد و در این مدت سری هفت دوبار نسل عوض کرد ولی هرگز در اندازه های اس کلاس ظاهر نشد. اون نسل اس کلاس که در کشور ما هم به وفور هست یکی از بهترین و ماندگارترین اتاق است کلاس هست. زیبا، با ابهت، تا حدود زیادی اسپرت و با پرستیژ که هنوز هم با دیدن نمونه های تر و تمیزش آدم به وجد میاد. نسل کنونی درسته که بسیار تکنولوژیک تر از نسل قبلشه، ولی نسل قبل واقعا استایل منحصر به فردی داشت.