مرسدس بنز

مرکز تکنولوژی موتورهای فرمول یک برای توسعه خودروهای مرسدس‌بنز

توماس وبر، رئیس بخش توسعه مرسدس‌بنز تأیید کرده است که این خودروساز آلمانی قصد دارد تا از تجهیزات توسعه موتورهای فرمول یک خود در بریتانیا برای خودروهای جاده‌ای استفاده‌های بیشتری ببرد.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive
Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive
پیشرانه‌های با عملکرد بالای مرسدس‌بنز AMG که تأسیسات آن‌ها در بریکسورث انگلستان قرار دارد، در حال حاضر مسئول تهیه پیشرانه‌های هیبریدی ۱/۶ لیتری V6 است که در خودروی فرمول یک مرسدس استفاده می‌شود. با توجه به اینکه روند توسعه سریع موتورهای مسابقه‌ای پایان یافته، این کارخانه پتانسیل این را خواهد داشت که برای کارهای جدید کمپانی مرسدس مورد استفاده قرار گیرد. توماس وبر در مورد استفاده از کارخانه بریکسورث برای توسعه بیشتر خودروهای کمپانی مرسدس‌بنز می‌گوید:

در این رابطه، تصمیم گرفته شده است. به خصوص در همکاری با AMG، ایده‌های بسیار جدیدی هستند که می‌توان با یکدیگر انجام داد. پس از معرفی پیشرانه‌های جدید در مسابقات فرمول یک، این مسابقات در دوره‌ای به سر می‌برد که پیشرفت تکنولوژیکی موتورها متوقف شده است. به همین خاطر، ما باید به دنبال کاهش استفاده از نیروهایمان در همین راستا باشیم. دلیل این موضوع این است که در هر حال باید مخارجمان را کاهش دهیم.
در حال حاضر با توجه به تیم مجربی از مهندسان که در بریکسورث داریم، من به شخصه ایده‌هایی در سر دارم و می‌خواهم تحقیقات پیشرفته مهندسی انجام دهم و در زمینه پیشرفت تکنولوژی فعالیت داشته باشم. شاید ساخت مدل‌های با عملکرد بالا نیز در دستور کار قرار گیرد. دلیل این کار ما حضور «اندی کاول» به عنوان مدیر اینجاست و من به او اطمینان دارم.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive
وبر دقیقاً نوع پروژه تعریف شده برای Brixworth را اعلام نکرد. اما به احتمال زیاد از این تأسیسات برای توسعه پیشرانه‌های هیبریدی در خودروهای اسپرت استفاده خواهد شد. همین مرکز، پیش از این مسئول توسعه انتقال قدرت مرسدس بنز AMG SLS الکتریک درایو بود.

در اوایل سال جاری، رئیس AMG اعلام کرد که پیشنهاد راه‌اندازی دوباره Brixworth برای توسعه تکنولوژی‌ها از جمله پیشرانه هیبریدی در گام نخست، بسیار وسوسه‌انگیز بوده است. مرسدس AMG در حال حاضر ۴۰۰ نفر را در بخش تکنولوژی بنز در Northamptonshire در استخدام دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. حمادی

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    خوشم اومد

    1. saeid

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      واقعا حیف sls نبود که خط تولیدش توقیف شد :(

      1. رضا

        ۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1698 ديدگاه)

        حیف بود ولی این کار باعث میشه که همیشه خاص و بزرگ باقی بمونه…. تو اوج پیست رو کنار گذاشت!

  2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6523 ديدگاه)

    درود .

    مرسدس بنز و AMG کارشون درسته .

    مرسدس بنز الکتریک درایو با چهارموتور برقی 740 اسب بخار قدرت تولید

    میکند .

    ((( مرسدس بنز اولین تولید کننده ی اتوبوس سانروف دار در دنیا )))

  3. زیگما

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3069 ديدگاه)

    “پیشرانه‌های با عملکرد بالای مرسدس‌بنز AMG که تأسیسات آن‌ها در بریکسورث انگلستان قرار دارد”
    رفتن بریتانیا برای توسعه محصولشون….خیلی خوبه.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      درود .

      زیگما جان یذره فکر کن در باره ی حرفت .

      1. زیگما

        ۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3069 ديدگاه)

        فکر کردم

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      درود .

      تأسیسات شرکت AMG اونجا قرار داره . الکی جونده . قشنگ جمله را بخوان :

      ((( پیشرانه‌های با عملکرد بالای مرسدس‌بنز AMG که تأسیسات آن‌ها در بریکسورث انگلستان قرار دارد،)))

      1. زیگما

        ۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3069 ديدگاه)

        اون چیزی که از نظر تو جو دادنه از نظر من یه اشتباه سادس
        ببخشید اشتباه کردم.

  4. e.scamp

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1953 ديدگاه)

    به به با این که زیاد علاقه ای به مرسدس ندارم ولی وقتی از بنز خبر میزارن خوشحال میشم چون نوید یه تکنولوژی تازه هست

  5. امید

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    بازم یه نواوری دیگر در راه

  6. PEUGEOT

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مرسدس همیشه در تکنولوژی اول بوده

  7. PEUGEOT

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    موتور 1.6 لیتری 6 سیلندر!!!!!!!!!
    پدال مطمئنی اشتباه ننوشتی؟

    1. e.scamp

      ۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      فقط ماله مرسدس نیست قوانین امسال فرمول یک هستش شش سیلندر و 1.6 لیتر و 24 سوپاپ با دوام حداقل 5000 کیلومتر

    2. رضا

      ۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      قبلا 2.4لیتری 8 سیلندر بود و قبل ترش 3لیتری 10سیلندر که صدای زوزه اگزوزشون آدم رو دیوونه میکرد… یادش بخیر

  8. NASSY

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    بنز همیشــــــــــــــه اول

  9. Ehsan

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    این SLS هر چی زمان جلوتر میره تکنولوژی و امکانت جدیدتری به خودش میگیره ولی نمیدونم چرا از قیافش خوشم نمیاد ، قیافه SLS فقط دهه 60 میلادی
    پیشاپیش تشکر میکنم از منفی های شما ولی یک سرچ برای دهه 60 بزنید

  10. Masoud AMG

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام
    A M G بدونه شک تاثیر به سزایی در پیشرف مرسدس داشته ،دارد و خواهد داشت .و امید به قهرمانی تیم مرسدس در مسابقات f1 این فصل از رقابتها.

  11. Masoud AMG

    ۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    مرسدس + A M G = قهرمانی

    چند نکته خواندنی در مورد مسابقات فرمول1:

    1. اولین مسابقه فرمول یک در پیست سیلور استون انگلستان در مقابل جرج ششم پادشاه انگلیس بر گزار شد.

    2. اولین برنده مسابقه گراند پری خوان مانوئل فانجیو با یک مازراتی در سال 1950 بود.

    3. یک ماشین F1 می تواند در چهار ثانیه از سرعت صفر به یکصدو شصت رفته و مجدداً به سرعت صفر بازگردد.

    4. تجربه ترمز با یک ماشین F1 مانند برخورد با دیوار آجری با سرعت سیصد کیلومتر در ساعت است.

    5. یک راننده F1 در طی هر مسابقه چهار کیلوگرم وزن به خاطر گرما و نیروی جی از دست می دهد.

    6. حدوداََ یک اتومبیل F1 نصف یک مینی کوپر وزن دارد.

    7. در مسابقات مونت کارلو که در خیابانهای مونت کارلو انجام می شوند، خلاء ایجاد شده در زیر ماشین می تواند در های فاضلاب را از جا بکند به همین خاطر تمام این درهابرای مدت مسابقه جوش داده می شوند که باز نشوند.

    8. در سرعت 160 کیلومتر میزان نیرویدر ماشین F1 طوری است که می تواند در سقف یک تونل فرضی را را به حالت معکوس ادامه دهد. DOWNFORCE

    9.در سرعتهای بالا چرخهای F1 پنجاه دور در ثانیه می گردند.

    10.اگر در 5 دور آخر مسابقه راننده خطایی بکند که منجر به جریمه زمانی گردد، 25 ثانیه به وقت اتمام وی اضافه می شود.

    11.لاستیک عادی عمری برابر 60 تا 100 هزار کیلومتر دارد در حالیکه لاستیک ماشین F1، 150 کیلومتر عمر دارند و به همین خاطر حداقل یک پیت استاپ برای تعویض لاستیک لازم است.

    12.پیست موناکو(مونت کارلو) یکی از مشکل ترین پیستهاست و سال 1977 فقط چهار نفر ازمسابقه دهندگان توانستند مسابقه را به اتمام برسانند.

    13. عوامل برد در یک ماشین فرمول عبارتند از 15%موتور، 50%شاسی، 35% تایر.

    14. شتاب پیستون به 10000 جی می رسد.

    15. سرعت پیستون به 40 متر در ثانیه می رسد.

    16. شتاب سرعت صفر تا یکصد کیلومتر پیستون چند هزارم ثانیه است.

    17. حرارت اگزوز به 950 درجه سانتیگراد می رسد.

    18. در سال 2003 فراری شوماخر توانست 38 مسابقه را بدون اشکال مکانیکی طی کند.

    19. در سال 1989 تیم فرمول فراریرا اختراع کرد. PADDLE SHIFTER

    20. 25 عامل مختلف در هر ماشین از طریق تله متری توسط مهندسین و تکنسینها در موقعمسابقه کنترل می شوند.

    21. وزن لاستیک جلو 9 کیلوگرم وزن لاستیک عقب 11 کیلوگرم است.

    22. حداکثر شتاب سرعت ثبت شده در فرمول یک، 2 جی است و حداکثر شتاب ترمز 5/99 و شتابجانبی حداکثر 3/5 می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا