مرسدس بنزهفته نامه

مرسدس بنز G کلاس 2019، تولد دوباره یک نماد

مرسدس G کلاس بی‌شک نمادی برای این برند است. آلمانی‌ها امیدوارند با معرفی نسل جدید G کلاس در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی (دیترویت) ۲۰۱۸ موفقیت آن را ادامه دهند.

مرسدس بنز G کلاس 2019
بازطراحی کردن یک نماد کار آسانی نیست اما به نظر می‌رسد مرسدس در خلق G کلاس ۲۰۱۹ قصد داشته روح نسخه اصیل را حفظ نماید. با بخش جلو آغاز می‌کنیم که در آن می‌توان جلوپنجره آشنای احاطه شده با چراغ‌های جلوی کروی را دید. این خودرو همچنین دارای کاپوت تکامل یافته و همچنین سپر جلوی جدیدی است که به منظور بهبود آئرودینامیک طراحی متفاوتی دارد.

مرسدس بنز G کلاس 2019
هرچه به عقب می‌آییم استایل جعبه‌ای و سرراست این خودرو را حفظ شده تر می‌بینیم. نوارهای تریم متمایز از نسل قبلی به G کلاس ۲۰۱۹ منتقل شده‌اند. علیرغم ظاهری آشنا این خودرو ۵۳ میلی‌متر طویل‌تر و ۱۲۱ میلی‌متر پهن‌تر از نسل قبلی خود می‌باشد.

مرسدس بنز G کلاس 2019
تغییرات طراحی خودرو به کابین نیز راه یافته‌اند زیرا رانندگان در این بخش شاهد فرمان کاملاً جدید، عناصر متالیک و تریم چوبی یا فیبر کربنی خواهند بود. شاسی‌بلند مشهور ژرمن‌ها دارای پشت آمپرهای آنالوگی است اما به‌صورت سفارشی می‌توان از دو صفحه‌نمایش دیجیتالی (هر یک به ابعاد ۱۲.۳ اینچی) لذت برد. از جمله شاخصه‌های کابین می‌توان به صندلی‌های گرم شونده، سیستم صوتی با ۷ بلندگو و فضاهای ذخیره‌ای زیاد اشاره کرد.

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019
طیف وسیعی از تجهیزات سفارشی در دسترس بوده که شامل سیستم صوتی مرغوب برمستر با ۱۶ بلندگو، پوشش چرم دیزاینو و پکیج صندلی فعالی می‌باشد که باعث اضافه شدن عملکردهای گرم/سرد شونده و ماساژ به آن‌ها می‌شود. اگر این میزان از اشرافیت برای شما کافی نیست باید به پکیج پلاس انحصاری نیز اشاره کنیم که پوشش چرم ناپا را روی درب‌ها، داشبورد و کنسول مرکزی اضافه می‌کند.

حتی بدون تجهیزات سفارشی هم G کلاس ۲۰۱۹ راحت‌تر از نسل قبلی است زیرا تغییرات زیادی به منظور کاهش سروصدا و لرزش صورت گرفته است. ابعاد بزرگ‌تر این خودرو نیز فضای پا، شانه و زانوی بیشتری برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. فضای پای سرنشینان عقب به ویژه ۱۵۰ میلی‌متر افزایش یافته است.

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019

مرسدس بنز G کلاس 2019
G کلاس جدید در زمان عرضه با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی عرضه می‌شود که قدرت ۴۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۹ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و البته سیستم چهار چرخ محرک متصل است.

مرسدس بنز G کلاس 2019
آرنولد شوارتزنگر در زمان رونمایی این محصول از مدیرعامل دایملر دیتر زچه درباره امکان تولید نسخه تمام الکتریکی G کلاس پرسید و او تنها به گفتن جمله “منتظر بمان” اکتفا کرد.

علیرغم اینکه G کلاس جدید روی اشرافیت و راحتی تمرکز دارد اما نسبت به نسل قبلی توانایی‌های بیشتری از نظر آفرود پیدا کرده است. به منظور دستیابی به چنین هدفی مرسدس از فریم مستحکم‌تر و دیفرانسیل‌هایی با قفل شوندگی کامل استفاده کرده است. بزرگ‌ترین تغییر زیر پوستی این خودرو اضافه شدن سیستم تعلیق جلوی مستقل جدید و اکسل جلو می‌باشد. اکسل عقب نیز جدید بوده و مرسدس می‌گوید این امر منجر به بهبود عملکرد در پیست می‌شود.

مرسدس بنز G کلاس 2019
به لطف این تغییرات G کلاس زوایای حمله و فرار ۳۱ و ۳۰ درجه‌ای و ماکزیمم ارتفاع غوطه‌وری ۷۰ سانتی‌متری در آب دارد.

مرسدس بنز G کلاس 2019
G کلاس ۲۰۱۹ حالت رانندگی کاملاً جدیدی دارد که رفتار گاز، فرمان و سیستم دامپینگ را به منظور فراهم نمودن حداکثر توانایی‌های آفرود تنظیم می‌کند.

G کلاس همچنین دارای سیستم تعلیقی ساخت AMG بوده و به لطف استفاده از متریال سبک وزنی همچون آلومینیوم شاهد کاهش وزن حدود ۱۷۰ کیلوگرمی نسبت به نسل قبلی هستیم.

فروش این خودرو در آمریکا از اواخر سال ۲۰۱۸ شروع خواهد شد و قیمت آن در زمان عرضه اعلام می‌شود. G کلاس ۲۰۱۹ در آلمان بهای پایه معادل

۱۰۷۰۴۰ دلاری خواهد داشت.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اوفففف بالاخره رونمایی شد ذره ای پس رفت نکرده نسبت به نسل قبل از همه لحاظ بهتر شده

    1. میلاد

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دوستان ببخشین اینجا مینویسم ولی کسایی که اینو با لندکروز مقایسه میکنند موجبات خنده آدم رو فراهم میکنه امثال لندکروز و اسکالید و… هدفشون جا کردن خودشون توی بازاره و از خیلی از چیزا میزنن تا قیمت ماشین بیاد پایین تا بتونن بیشتر بفروشن ولی این ماشین و بنتیگا و رنجروور اتو بیوگرافی برای اقشار پولدار ساخته شدن و سازندهاشون فقط به دنبال فروش نیستن و سعی دارن پرستیژ و خاص بودنشون حفظ بشه

      1. Mohamad ali

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (68 ديدگاه)

        قطعا همینطوره لندکروز که به کنار منتها اسکالید هم با طراحی اصیل و سبک بدنه غول‌آسا حقیقتاً خودرو لایقی ایست و من بدلیل تجربه سواری دلچسبی که با آن داشتم بهش علاقه مند شدم اما در افرود در برابر g آلمان ها حرف چندانی برای گفتن ندارد

      2. ارش

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        موافقم .لند کروز زیادی بزرگنمایی شده .البته اسکالاد ماشین باهویتیه ودر کلاس خودش از بهترین هاست فضای راحت وجاداربه همراه قدرت زیاد و طراحی با هویت و اصیل یه مجموعه کامل رو عرضه میکنه.

    2. شاهين

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      از ره کوی دوست راه نمیدادند ما را
      دل به سر دارم ز دیدار مه رویش خدا

    3. Madjid

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      واقعا بهترین آفرودر جهان که میگن حقیقت داره
      جی واگن تو چه کردی با ما ❤❤❤

  2. حامد

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    همه اینا به کنار فقط جناب دیتر تسچه?چقد جذابه این مرد

  3. mehran911

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    دم مرسدس گرم سلطان G کلاس چی شده واقعا
    .
    نسخه های G500 4×4² 
    و مدل بینظیر تیون شده براباس
    Brabus Adventure 4×4² G550
    در کنار جیپ روبیکن بهترین آفرودر های جهان هستند بدون شک
    توصیه میکنم مدل های بالا رو سرچ کنید

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      صد درصد

    2. (ali (Chevy nova

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      مهران اىن حرفت حق بود
      ((در کنار جیپ روبیکن بهترین آفرودر های جهان هستند بدون شک))

      1. mehran911

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        جیپ و بخصوص روبیکن رو خیلی دوست دارم
        روبیکن واقعا آفرودر بینظیریه

        1. (ali (Chevy nova

          ۲۶ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          بر منکرش لعنت مهران

  4. Raha

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    خوشحالم که یک ایرانی باعث تولدت شد

  5. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    نماد فرم جعبه ای شکل
    بنز فرم جعله ای شکی این اس یو وی رو به حد کمال رسونده یعنی خطوط شکسته نسل قبل رو متمایل به خمیده طراحی کرده و این موضوع باعث شده جی کلاس مدرن تر از نسل قبل باشه طراحیش.

  6. Khan

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    فکر کنم تو عکس 13 (29) عاشق شدم!
    وضعیت چرخ ها رو نگاه فقط

  7. محمدامین

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خوش به حال خریدارش . طراحیش به نظر من کلاسیک . طراحی کلاسیک خیلی با وقار تر از طراحی مدرن ژیگوله .

  8. Fk

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    خوراک روسیه هستش
    من تو مسکو زیاد جی کلاس دیدم
    نمیدونم چرا

    1. M3csl

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (126 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.
      من میدونم چرا تو روسیه محبوبه و زیاد سوارشن میشن….
      یه خدابیامرزی اولین بار با سلیقه و سرمایه گذاریش این مدلو سفارش داد،اما حالا روسا سوارش میشن و حالشو میبرن….
      همون بنده خدا با تلاش و عشق و تعصب این مملکتو آباد کرد،اما حالا روسا سوارمون شدن و حالشو میبرن…..
      کلا روسا ب سلیقه و دستپخت اون خدابیامرز علاقه خاص و سیری ناپذیری دارن….
      روحش شاد و لعنت ب روسیه.

      1. ارش

        ۲۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1549 ديدگاه)

        خخخخ عالی بود نمی دانم اینهمه دیس چیه معلوم بعضیا گاهی اوقات از روی دنده چپ بلند میشن چشونه ؟نمیدونم والا یا اصل مطلب رو عوضی گرفتن.

  9. Mohamad ali

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    حقیقتا خودرو قابل و صخره نوردی جان سخت و نمادی از یک خودروی لوکس افرود بحساب می آید اصلا فرمان این خودرو در افرود آنقدر دقیق عمل می کند که هر کسی را متعجب خواهد کرد

  10. Kamran

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    سلامی ویژه به نسـل جدید سلطان Off-Road جهان
    نه خداوکیلی به نظر شما من چی بگم به این شاهکار!

    دیروز داشتم Live مراسم رونماییشو میدیدم که
    ‌دیتر زچه و شوارتزنگر داشتند معرفیش میکردند
    نفسم بند اومد انقدر که این مراسم با شـکوه بود!

  11. سعید(تهران)

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همه چیز به حد کمال عالیه، طراحی جلو پویاتر از قبله تنها چیزی که امیدوار بودم تغییر کنه و متاسفانه نکرد فرم و محل قرارگیری چراغهای عقبه، ای کاش کمی بزرگتر و کمی بالاتر… نمیدونم حتما طراحان ارشد بنز نمای عقب رو بی نقص میدونن.

  12. Kamran

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    روح اون خدابیامرز الان اون دنیا داره
    لبخنـد میـزنه با دیـدن ایـن شاهـکار!

  13. امیر.عارف

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    مگه میشه این شاهکار و عاشقانه دوست نداشته باشی . البته در کنار مدل کلاسیک جیپ

  14. یاس ی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    مثل همیشه زیبا و با وقار، حتی از نگاه کردن بهش سیرنمیشم.

  15. ارش

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم فوق العاده ست.

  16. Kamran

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    تنها ایراد این شاهکار اینه که جای جلو داشبوردش
    نسبت به صفـحه نمایش دیجیتالی هماهنگ نیست!

    یه چنـد سانتی جلوداشبوردش اینورتره

    کابیـن های SLS – SL – SLC هـم دقیـقا همیـن
    ناهماهنگى داشبورد رو داخل کابینشون دارن!

    این کار مرسدس منو عذاب میـده واقعا

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      فکر می‌کردم فقط منم که رو این موضوع خیلی حساسم!

    2. مانی

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      داداش گرفتم چی‌ میگی‌ نمیدونم چرا دیس دادن بهت
      داشبورد سر جاشه نمایشگر یخورده اون‌ورتره!!!!
      اگه با هم هماهنگ می‌شدن شاید دسترسی‌ برای راننده سخت میشد

  17. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    با وجود تمام علاقه‌ای که به برند مرسدس دارم، رنج‌روور SV اتوبیوگرافی رو کاملا ترجیح میدم.

  18. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    قبلاً هم گفتم
    این ماشین ۹۱۱ بنزه
    داخلش توپو گرمه
    دوست داری صبحانه ناهار شام تو ماشین بخوری

  19. مانی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اصلا فکرشو نمیکردم نتیجه کار اینقدر زیبا در بیاد
    عاشقه طراحی داخلیشم که مثل بیرونش جعبه‌ای و قشنگه

  20. Hamid...Audi

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    دوست داشتنی ترین SUV دنیا.
    طراحی این نسل رو به شدت بیشتر از نسل قبلی میپسندم.بالا تنه ش یه جورایی لاغر تر از پایین تنه بود که تو این نسل به شدت خوب شده.

  21. سياوش

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    سلطان تویی بقیه فقط ادای تورو درمیارن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا