هرچه به زمان معرفی نسل جدید مرسدس بنز S کلاس نزدیک میشویم، مشخصات و ویژگیهای بیشتری از آن مشخص میشود. پس از رونمایی کامل کابین این سدان پرچمدار با انتشار تصاویر رسمی، حالا مشخصات پیشرانههای S کلاس جدید هم معلوم شده است زیرا تعدادی معدودی از روزنامهنگاران فرصت رانندگی با پروتوتایپهای مختلفی از S کلاس را پیدا کرده و طی این رانندگیها، به اطلاعاتی در مورد قوای محرکهٔ نسخههای مختلف این سدان پرچمدار آلمانی دست یافتهاند.
طبق این گزارشها، مدل پایهٔ این ماشین در ایالاتمتحده، S500 نام خواهند داشت و به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost مجهز خواهد بود. این همان قوای محرکهای است که هماکنون در محصولات سری ۵۳ مرسدس-آامگ مورداستفاده قرار میگیرد و در S کلاس هم ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. مدل بعدی S580 است که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور به همراه سیستم EQ Boost مجهز میشود. هردوی این مدلها بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز هستند.
علاوه بر این، نسخهٔ پلاگینهیبریدی S500 نیز با نام S500e ارائه خواهد شد. در این مدل، پیشرانهٔ V8 جای خود را به یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۳۶۲ اسب بخار قدرت میدهد اما در عوض در کنار آن یک موتور الکتریکی با ۱۴۰ اسب بخار قدرت هم قرار میگیرد تا مجموع خروجی سیستم مثل نسخهٔ بنزینی معمولی به ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور برسد. S500e به لطف برخورداری از یک پکیج باطری ۲۸ کیلووات ساعتی، میتواند تا حدود صد کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. همچنین این باطریها بهگونهای در قسمت عقب خودرو نصب شدهاند که موجب کاهش فضای صندوق بار نمیشوند.
خوشبختانه در نسل جدید S کلاس هنوز هم پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 ارائه میشود اما این موتور صرفاً در نسخهٔ مایباخ S650 در دسترس خواهد بود و به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز میشود. همچنین برای اولین بار پیشرانۀ دوازه سیلندر مرسدس با سامانهٔ چهارچرخ محرک کار میکند. مدلهای دیزلی نسل جدید S کلاس نیز S350d و S400d هستند که هردو با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربودیزل ارائه خواهند شد. S350d که نسخهٔ پایهٔ S کلاس در اروپا محسوب میشود ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت.
اما دراینبین، مهمترین خبر، قوای محرکهٔ سریعترین نسخهٔ S کلاس یعنی S63 AMG است. به گزارش کار مگزین، نسل جدید این ماشین به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده و S63e نام دارد. به گفتهٔ این گزارش، قوای محرکهٔ S63e از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. در این ترکیب، موتور بنزینی ۶۰۳ اسب بخار و موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید میکند تا مجموع خروجی سیستم به ۸۰۴ اسب بخار برسد. به لطف این نیروی عظیم، S63e در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای سدانی با این اندازه فوقالعاده است. همچنین به نظر میرسد نسل جدید S63 صرفاً بهصورت هیبریدی ارائه میشود و نسخهٔ بنزینی معمولی نخواهد داشت.
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹نه اونجوروییا که فکر می کردیم نیست خیلی زیباست
godfather
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ایا نسل جدید s کلاس زیبا است؟
پاسخ بله
ولی آیا کاریزمای نسل های پیشین را دارد؟
پاسخ؟؟؟؟؟؟
زیزیگولو
۳۱ مرداد ۱۳۹۹طراحی ظاهریش نسبت به نسلای قبلیش تغییرای قابل توجهی داشته مثل چراغای جلوی متمایزو جلو پنجره جدید
HR3
۳۱ مرداد ۱۳۹۹منطقی این بود که کامل الکتریکی بشه بیشتر از این نباید به تسلا میدان بدن
انگار یه دستی نمی خواد بقیه کشورها سریع به این سطح برسن و همون دست داره خیلی فنی تو شبکه های اجتماعی به شدت برای تسلا از طرق مختلف تبلیغات غیر مستقیم می کنه ( تسلا کمپانی خوبی هست ولی ارزشش قطعاً واقعی نیست و حباب تبلیغات ایالات متحده به شدت بزرگش کرده همون اتفاقی که تو بورس ایران واسه یه سری شرکت ها افتاده شرکت نیمه تعطیله ولی سهامش هر روز گرون تر میشه )
OMID
۳۱ مرداد ۱۳۹۹خود اس کلاس رو نمیشد کاملا برقی کرد
عوضش eqs میاد که حکم همون است کلاس برقی رو داره
Tesla ?
۳۱ مرداد ۱۳۹۹خود شرکتا میگن تکنولو›ی تسلا چند سال از ما جلوتره نمیدونم چرا یه عده تاکید دارن که تسلا با تبلیغات امریکا بزرگ شده المانیا چندساله که دارن فقط یه چراغو عوض میکنن با اسم جدید میدن بیرون بدون هیچگونه نواوری یا سیستم جدید خاصی همین لوسیدی که خبرش پایین هست هم عرضه بشه صدردصد بدجور ضربه ای به لوکس سازای اروپایی میزنه چون مدیته فقط پول برندشونو میخوردن نمونش همین بنز
MASIHA
۱ شهریور ۱۳۹۹بنز پول اسمشو میخوره؟!
گیرم قبول.
اون اسمو از کجا دست و پا کرده؟!
مرسدس-بنز، اولین خودرو ی بنزینی تاریخو ساخت
و حالا هم توی تکنولوژی این حیطه استاد به تمام معناس
مثال هم که کم نیس نمونه amg one
تسلایی که تمام زورشو روی ساختن الکتریکی صرف کرده
بنظرت اگه جزو بهترینا نباشه ارزش دو قرون داره؟؟؟
مرسدس بنز سالها یکه تاز دنیای خودرو بوده.
مهندسی.
لاکچری.
امنیت.
قابلیت اطمینان!… که خیلیا ندارن…
من نمیگم امریکا با اون ابهت خودرو سازی کم چیزیه،
ولی ناموسا تسلا رو که با مرسدس، پورشه یا بی ام و مقایسه میکنید
بوی شیر تو سایت میپیچه.
علی آقا
۱ شهریور ۱۳۹۹به این میگن توهم توطئه.
ممد ژانگولر
۳۱ مرداد ۱۳۹۹شاه ماشیناست ?
لامصب هیبرید چیه آخه
سعید
۱ شهریور ۱۳۹۹وقتی حرف از نسل جدیدی میاد کلا ذهن آدم دنبال یه تغییر اساسی چه در ظاهر و چه در کابین و چه در موتور میگرده
کابین که واقعا دگرگون شده
موتور های خوبی هم ارائه کردن ولی به نظرم بازم میتونست از لحاظ دسته بندی بهتر ارائه بده و واقعا در بازار کنونی کمبود ارائه موتور الکتریکی احساس میشه
از لحاظ ظاهر ….
واقعا میشه گفت توقع بیشتری از بنز میشد داشت
بالخصوص نمای پشت شبیه خودروهای کره ای شده
در عالی بودن کیفیت شکی نیست ولی برای همچین خودرویی که میشه گفت محبوب ترین سدان لوکس بازار هستش (از لحاظ آمار فروش ) همیشه توقعات بالاست
NISSAN GTR SOLTAN
۳۱ مرداد ۱۳۹۹سلطان قلبم اس کلاس
اس کلاس همیشه بهترین توی سگمنت و کلاس خودشه بوده
اس کلاس توی کلاس خودش همیشه معیار بوده و بقیه برای مقام دومی میجنگن
ولی از نظر بنده بهترین اس کلاس تاریخ s65 w221 بوده هنوز هم وقتی نگاش میکنی طراحیش فوق العادست و زمان خودش هم قویترین سدان تاریخ بوده
ارش
۳۱ مرداد ۱۳۹۹۸۰۰ اسب بخار خیلیه دیگه هایپر کار درست کرده نه سدان لوکس .فقط دقت کنید مک لارن ۷۲۰ و فراری f8 تریبوتو به ترتیب ۷۶۰ و ۷۲۰ اسب قدرت دارن مدل جدید پاگانی و لامبورگینی ۸۲۰ اسب بخار .
M2F....GHI
۳۱ مرداد ۱۳۹۹مک لارن 720 و فراری f8 قدرتشون 711 اسب و گشتاورشون 770 نیوتن متره جناب
ارش
۳۱ مرداد ۱۳۹۹نسل جدید مک لارن ۷۶۵ اسب بخار قدرت داره.
رامتین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹وقتی نام خودرو مکلارن 720 هست، یعنی توانش 720 اسبه. اون 711 یعنی اسب بخار بر مبنای تعریف استاندارد. اما 720 یعنی اسب بخار متریک یا همون PS. بزودی واحد اسب بخار استاندارد از بین میره، همانطورکه در آمریکا دیگه استفاده نمیشه. بنابراین قدرت این مکلارن 720 اسب هست و بسیاری نسخه های دیگه مکلارن بر اساس کدشون مشخصند.
ماکان
۳۱ مرداد ۱۳۹۹سلام . از نظر سلیقه ی شخصی بنده نوع قوای محرکه های جدید بنز کلاس S را در نسخه های مختلف آن به صورت بهترین شکل درآورده اند انشاالله که آن نسخه ای اش را هم که قبلاً نامش را ثبت کرده اند و آن هم همین S73 هستش انشاالله که اگر آن نسخه را هم از بنز کلاس S تولید کردند به صورت پلاگین هیبرید و با مجموع قدرت حد اقل 850 تا 900 اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند انشاالله .
JDM
۳۱ مرداد ۱۳۹۹مشخصاتش که طوفانیه
امیدوارم ظاهرش هم زیبا و دلنشین مثل نسل قبل باشه
Khosrow
۳۱ مرداد ۱۳۹۹اگر خطوط و زوایای جلو پنجره شو پخته کار کنن نگم زیباترین اس ولی همون نزدیکی ها قرار میگیره / امان از نسخه ا ام گ ..
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹مدل اس خیلی خوبه امیدوارم دیگه بیش از این گند نزنن تو طراحیش
ارشیاsvj
۳۱ مرداد ۱۳۹۹نسخه s63e عجب چیزی میشه!!
ولی طراحیش خوب نیس
کلا زبان طراحی جدید مرسدس چندان جالب نیس
اون ای ام جی وان هم که هیچی نگیم بهتره!!
Milad AMG
۳۱ مرداد ۱۳۹۹یا الله
۸۰۰ اسب!!!!!!
AMG///
۳۱ مرداد ۱۳۹۹کاملا لایق اسم s class
فقط 63
۸۰۰ اسب
چه خبرتونه؟؟؟؟؟
چه خبرتونه؟؟؟؟؟؟؟
((مگه هایپر کاره))
??S63??
Hadi
۳۱ مرداد ۱۳۹۹S63 جدید دیگه رسماً داره وارد قلمرو سوپر اسپرت ها میشه…
۸۰۰ اسب بخار؟
یکی AMG رو بگیره…
ح ع
۱ شهریور ۱۳۹۹چراغهای عقب ازین زشتر نمیشد..
ح ع
۱ شهریور ۱۳۹۹هر چقدر نسل قبلی ظریف و زیبا بود و در طراحیش به جزییات اهمیت داده شده بود،این نسل فاقد هیجان و زیباییه و از نظر زیبایی بصری ابدا همسطح نسل قبلی نخواهد بود.
حسین دهمرد
۱ شهریور ۱۳۹۹قدرت دوتا موتور رو که اینجوری جمع نمیکنن از جفتش برایند میگیرن. چون ماهیت دوتا موتور فرق میکنه و هر کدوم تو یه محدوده ی متفاوتی حداکثر توانشو ارائه میده
SRT
۱ شهریور ۱۳۹۹نه خوشم اومد بنز کارش حرف نداره!
حسن
۳ شهریور ۱۳۹۹نون گذشته شو میخوره بودم بودم حساب نیست