لشکرکشی مرسدس بنز به نمایشگاه ژنو امسال ادامه دارد و حالا پس از معرفی مایباخ S کلاس جدید و G63 AMG جدید، فیسلیفت سدان کامپکت خود یعنی C کلاس را هم پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. تغییرات ظاهری C کلاس فیسلیفت ظریف اما قابلتوجه است ازجملهٔ آنها میتوان به سپرهای جدید و تجدیدنظر در گرافیک و روشنایی چراغهای جلو اشاره کرد. درحالیکه جلوپنجرهٔ تک پرهٔ الماسی نیز بهصورت استاندارد ارائه شده است.
چراغهای جلو نیز به الاییدیهای چند پرتویی و نوربالای بُرد زیاد مجهز شدهاند. مرسدس بنز میگوید هر چراغ دارای ۸۴ الاییدی است که بهطور مجزا قابلکنترل هستند که با توجه به وضعیت ترافیک نور را بهطور دقیق تنظیم میکند. همانند چراغهای جلو، چراغهای عقب نیز تغییراتی جزئی را تجربه کرده و به الاییدیهای ارتقاءیافته مجهز شدهاند. علاوه بر این، برای C کلاس جدید مجموعهٔ تازهای از رینگهای ۱۷ اینچی پنج پره دوقلو بهصورت استاندارد ارائه شده و همچنین رنگهای جدید نقرهای متالیک و سبز زمردی متالیک هم برای آن در نظر گرفته شده است.
داخل C کلاس جدید نیز تا حد زیادی نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده است اما تعداد محدودی ویژگیهای جدید به آن اضافه شده که از S کلاس گرفته شده است. یکی از این ویژگیهای جدید، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سفارشی است. علاوه بر این، در C کلاس فیسلیفت، غربیلک فرمان جدید با کنترلرهای لمسی هم ارائه شده است که موجب میشود راننده عملکردهای خودرو و همینطور هردو صفحهنمایش آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بدون نیاز به برداشتن دست از روی غربیلک فرمان کنترل کند.
دیگر موارد برجستهٔ کابین C کلاس جدید نیز شامل دکمهٔ استارت با طرح توربین مانند، نمایشگر سربالای ارتقاءیافته و یک نمایشگر تازه توسعهیافتهٔ ۱۰.۲ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی میشود. همچنین تریم داخلی و تودوزی هم بروز شده که شامل ارائهٔ رنگهای جدید خاکستری ماگما با مشکی میشود درحالیکه در مدلهای AMG-Line امکان سفارش رنگ قهوهای و بژ با مشکی نیز وجود دارد. علاوه بر این، سیستم کنترل صوتی نیز بهبود پیدا کرده که حالا به دستورات بیشتری مانند گرمکن صندلیها هم پاسخ میدهد.
مرسدس بنز در زمینهٔ فناوری هم C کلاس جدید را به آخرین سیستمهای کمکراننده مجهز کرده که از E کلاس گرفته شده است و بنابراین حالا ماشین میتواند در شرایط خاص بهطور نیمه خودران حرکت کند. بهمنظور دستیابی به این قابلیت، دوربینها و رادارهای خودرو بهبود پیدا کردهاند که موجب شده ماشین بتواند تا مسافت ۵۰۰ متری پیش روی خود را مشاهده کند. سایر سیستمهای ایمنی C کلاس نیز شامل سیستم دستیار فرمان بروز شده، سیستم فعال کمک به تغییر خط و سیستم فعال توقف اضطراری میشود.
C کلاس فیسلیفت در ایالاتمتحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میگردد که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آشنا انتقال پیدا میکند. مرسدس بنز فعلاً مشخصات فنی این سدان لوکس برای بازار اروپا را اعلام نکرده ولی تأیید نموده است که C کلاس در اروپا با موتورهای جدید بنزینی، دیزلی و نسخهٔ پلاگینهیبریدی عرضه خواهد شد. فیسلیفت مرسدس بنز C کلاس از اواخر امسال در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۶یکی از با کلاسترین اتاقهای خودرویی در این سگمنت همین C کلاس بنزه
همیشه باوقاره
Amir
۲۸ بهمن ۱۳۹۶مثل همیشه عالیه??
ژان وال ژان
۲۸ بهمن ۱۳۹۶C کلاس اینقدر خودش رو بالا کشیده که کاملا در قامت یک خودروی لوکس قرار گرفته
بسیار وزین و شیک شده این نسلش
سری های قبلی وقتی کنار e و به خصوص s کلاس قرار میگرفتند حس تعلق به یک خانواده ی دیگه در سطحی پایین تر رو داشتند
اما این نسل دقیقا نقش برادر کوچکتر رو برای کلاس e و s بازی میکنه
:::فرشاد:::
۲۸ بهمن ۱۳۹۶هماهنگترین طراحی رو بین تمام محصولات فعلی مرسدس داره ?
مهزیار
۲۸ بهمن ۱۳۹۶انگار یه کف گرگی زده باشن به اس کلاس از پشت خورده باشه تو دیوار مچاله شده باشه
هر چند از نسل قبل خیلی بهتر شده مخصوصا نمای عقب استیشن
pool
۲۸ بهمن ۱۳۹۶کاش اون چراغ مدل استیشن بر میداشت میزاشت رو ای کلاس تا اینقدر شبیه هم نباشن و حالا دلیل این که سری a متفاوت ساخته رو میفهمم
Khosrow
۲۸ بهمن ۱۳۹۶چقدر محصولات واگن مرسدس خاص ه / مخصوصا ای کلاس واگن / و چرا اینجا طرفدار نداره ..
مسعود
۲۸ بهمن ۱۳۹۶اتفاقا من خودم و چندین نفر دیگه رو هم میشناسم که عاشق استیشن و واگن هستیم
ای کاش امکان انتخاب آزادانه وجود داشت
بهراد
۲۸ بهمن ۱۳۹۶پدال چرا درباره ممنوعیت واردات ماشین های برند مثل بوگاتی و مازراتی و … به صورت گذر موقت مطلب نمیزاری؟
بابا شما که ساکت باشین همه بی خبر میمونن از وضع صنعت خودرو آخرش میشه تعرفه اونجور بنزین اینجور گذر موقت هم که چی بگم؟
کلا هر ماشینی خوب بود یه بلایی سرش آوردن ،بجز پژو و پراید
آلمانی گرونه
آمریکایی نمیشه
ژاپنی و کره ای هم به قیمت آلمانی میدن
هیبریدی واقعی نیست(هیبریدی میخوای دنا قدر مطلق هیبرید و ساینا برقی)
مناطق آزاد هم نمیشه از شهر بیرون بری
چه کسی قوانین منطقی تنظیم کرده که بقیه قوانین هم درست باشن، حالا حجم موتور و کالای لوکس ۴۰ هزار دلاریو وللش لیاقت ما همون پراید و پژو خواهد بود
Bilbo
۲۸ بهمن ۱۳۹۶فروش امسال این کلاس به معنای حقیقی کلمه خارق العاده بود…۴۵۰ هزارتا؟ هولی شت!
Mercede kaviani
۲۸ بهمن ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
ببخشید فقط مدل استشین قاب رادیاتور دارد وسایر مدل ها قاب رادیاتور مدل اس ال را دارند
باتشکر از جواب وراهنمایی شما
مرسده کاویانی
مانی
۲۹ بهمن ۱۳۹۶چقدر خوشگله این ماشین
مخصوصاً تو عکس ۱۳،با اون جلوپنجره عظیم فکر میکنی با یه سدان فول سایز لوکس طرفی
جلوپنجره الماسی خیلی خوشگله اما به نظر من مناسب اصالت بنز نیست