پس از شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰، بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی کنند را بهصورت آنلاین معرفی کردند. یکی از این شرکتها مرسدس بنز است که فیسلیفت خانوادهٔ E کلاس را با تغییرات ظاهری قابلتوجه، جدیدترین تکنولوژیها و پیشرانههای تازه معرفی کرده است.
مرسدس بنز در طراحی بیرونی E کلاس کمی محافظهکارانه عمل کرده و در بخش جلویی تغییرات شامل بازطراحی چراغهای جلو، سپر جدید و جلوپنجرهٔ عریضتر میشود اما در عقب تفاوت بزرگتری نسبت به قبل به چشم میخورد زیرا چراغهای مثلثی قبلی حالا با نمونههای افقی باریکی جایگزین شدهاند که از CLS الهام گرفتهاند. این چراغها با یک زه کرومی به هم متصل شدهاند و تغییراتی هم در سپر عقب مشاهده میشود. ارائهٔ سه رنگ بیرونی جدید و گسترش طیف رینگها نیز تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای ظاهری E کلاس هستند.
E کلاس مدل ۲۰۲۱ در داخل به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مجهز شده و گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو هم اصلاح شده است. این سیستم بهصورت استاندارد توسط دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی ارائه میشود اما نمونههای ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. از هردوی این نمایشگرها میتوان برای دسترسی به طیف گستردهای از ویژگیهای خودرو استفاده کرد و هردو بسیار قابل تنظیم هستند درحالیکه امکان کنترل آنها از طریق لمس خود صفحهنمایش، پد لمسی جدید روی کنسول مرکزی، کنترل صوتی و حرکت دست از دور وجود دارد.
در کابین فیسلیفت E کلاس همچنین غربیلک فرمان هم جدید بوده و از قسمتهای کنترلی دوتایی برخوردار است. این غربیلک در سه نسخهٔ مختلف شامل تمام چرمی، چرمی-چوبی و یا اسپرت D شکل قابل انتخاب است. برای صندلیها، رو دریها و سایر سطوح قابللمس در کابین خودرو نیز میتوان تودوزیهای مختلف مثل آرتیکو، چرم ناپا با دوخت الماس شکل و… را سفارش داد. یکی از ویژگیهای هوشمند E کلاس جدید نیز صندلیهای انرژیزا است که برای راحتی بیشتر در سفرهای طولانی، با حرکتهای مختلف وضعیت صندلی را تغییر میدهد.
برای E کلاس مدل ۲۰۲۱ همچنین طیف گستردهای از سیستمهای کمکراننده هم در نظر گرفته شده که ازجملهٔ آنها میتوان به دستیار فعال ترمز، دستیار فعال محدودیت سرعت، دستیار فعال فاصله، دستیار فعال فرمان، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، غربیلک فرمان با قابلیت تشخیص برداشته شدن دستهای راننده، دستیار فعال نقاط کور و دستیار فعال پارک با دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
فیسلیفت E کلاس با ارائهٔ هفت نسخهٔ هیبریدی مختلف در مدلهای سدان و استیشن با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک و پیشرانههای درونسوز بنزینی و یا دیزلی، گام دیگری به سمت آیندهٔ الکتریکی برداشته است. در اروپا، پیشرانههای بنزینی با طیف قدرتی از ۱۵۶ تا ۳۶۷ اسب بخار و موتورهای دیزلی با قدرتهایی از ۱۶۰ تا ۳۳۰ اسب بخار ارائه میشوند.
بهمنظور حرکت به سمت الکتریکیسازی، پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی M254 این خودرو به یک استارت-ژنراتور یکپارچه (ISG) مجهز شده که بهطور موقتی ۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه میکند. مدلهایی که به این پیشرانه مجهز هستند همچنین از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت، سیستم بازیابی انرژی و قابلیت خاموش کردن پیشرانهٔ بنزینی و حرکت بهصورت بیموتور هم برخوردار خواهند بود.
علاوه بر این، مرسدس بنز در مدل E450 پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی قدیمی را با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید خود جایگزین کرده که با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost همراه است و ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک E کلاس هم برای سازگاری با نسل دوم سیستم ISG و EQ Boost بهینه شده است. همچنین در پیشرانههای دیزلی شش سیلندر OM656 و چهار سیلندر OM654 نیز سیستم کنترل آلایندگی ارتقاء پیدا کرده است.
فیسلیفت E کلاس در بازار آمریکای شمالی در چهار نسخهٔ مختلف (بدون احتساب مدل پرچمدار E63) عرضه میشود. مدل اول که E350 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است و در دو نسخۀ دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک 4Matic قابل خریداری خواهد بود. مدل بعدی E350e نام داشته و اولین نسخهٔ پلاگینهیبریدی E کلاس محسوب میشود. قوای محرکهٔ این مدل از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. خروجی موتور الکتریکی این نسخهٔ بهتنهایی ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است.
نسخهٔ سوم در بازار آمریکای شمالی همان E450 است که مشخصات آن ذکر شد و مدل آخر هم E53 AMG با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۴۲۹ اسب بخار قدرت است. فیسلیفت مرسدس بنز E کلاس سدان و استیشن از نیمهٔ دوم سال جاری راهی بازار شده و اولین نمونههای آن در تابستان به نمایندگیهای فروش در اروپا میرسند. نسخههای کوپه و کابریولت نیز اواخر امسال راهی بازار خواهند شد. فروش این سدان آلمانی در آمریکای شمالی اما از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز میشود.
آرین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸طراحیش از چیزی که فکر میکردم جذاب تر شده….
و بنظرم تو طراحی های جدید مرسدس E و CLA از بقیه بهتر در اومدن
حالا باید دید طراحی S کلاس چجوری از آب درمیاد
ممد ژانگولر
۱۴ اسفند ۱۳۹۸هواداران بنز الخصوص سری E باید قید زیبایی خودرو را بزنن و بشینن پشت ماشینشون و از داخل و هندلنیگ و امکانات لذت ببرن و هی بخودشون روحیه بدن نه ماشینم قشنگه اونی که زشته بقیه ان.
The best or nothing
۱۴ اسفند ۱۳۹۸نمیخام اغراق کنم ولی به جرأت میتونم بگم اگه کارو میدادن دست یه گروه از دانشجوهای خلاق ما خیلی خیلی خیلی زیباتر و هماهنگ تر و درخورتر طراحی میکردن. حیف بنز ک افتاده دست یه عده بی لیاقت که دارن با اعتبارش بازی میکنن … واقعا به شخصه دارم اون حسی که به مرسدس داشتمو از دست میدم! اقای واگنر چه کردی با “ای کلاسی ” که هنوزم نسل های قدیمیش با چراغای دو تیکش داره تو خیابونا دلبری میکنه … . با این اوصاف باید فاتحه اس کلاس رو هم از همین الان خونده بدونیم! بس کن , خواهشا بس کن. فقط برو ??
شاهین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸به نسبت نسل قبلی بنظرم فیس جلوش افتضاحه
محمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸یه عقب گرد اساسی در طراحی
ایمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۸این همون مرسدس بنز خودمونه ؟؟؟؟
این همون E کلاس خودمونه ؟؟؟؟
نه ، اصلاً باورم نمیشه
????
نویدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۸این طراحی واسه سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ خوب بود.خیلی ضعیفه…!
دنا پلاس از این قشنگتره!!
AMANTE
۱۴ اسفند ۱۳۹۸یاد مرسدس E Class اگه اشتباه نکنم با کد های W211 و W212 بخیر.
Alireza
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کلا من نمیدونم این آلمانیا جدیدن چشون شده هرچی مهندساشون زحمت میکشن فنی رو اراثتقا میدن طراحاشون میان گند میزنن اون از جلوپنجره بی ام و اینم از طراحی بنز
Hemn
۱۴ اسفند ۱۳۹۸فیس لیفیتش خیلی خوب از آب درومده
بزار یه مدت بگذره اونموقع بهتر احساس میشه
در این فیس لیفت ابهت بنز کاملا حفظ شده
بنز مثل برندای دیگه چون پورشه نیست که از سال ۱۹۵۰ کلیه مدلای ۹۱۱ش یکیه.
در کل عالی♥️
Farzad
۱۴ اسفند ۱۳۹۸حیف اون آرم سه پر که جلو ماشینه .
Mohammad
۱۴ اسفند ۱۳۹۸درسته من آمریکایی بازم ولی مرسدسو بخاطر اصالت و ابهتش دوس دارم آخه چرا مرسدس داره خودشو خراب میکنه نکن داداش نکن
امیر علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۸من نمیدونم چه اصراریه وقتی نمیتونن طراحی بهتری ارائه کنن چرا اون قبلیرو خراب میکنن اقا ول کن الان فقط اس کلاس مونده که طراحیش نابود نکردین خواهشا بیخیال اس کلاس بشین
Khan
۱۴ اسفند ۱۳۹۸باید با چماق بزنن توی کله ام که وقتی میرم ماشین بخرم اینو انتخاب کنم. ظاهرش بیشتر به ماشین های 20 هزاردلاری میخوره
MAHDI
۱۴ اسفند ۱۳۹۸شوخی بود دیگه!!!!
شاید جزئیات باعث بشه حس کنید قبل فیس لیفت بهتر بوده که البته من خودم فکر میکنم الان بهترشده البته فقط چراغ عقب قبل فیس لیفت بهتربود اما این نسخه پایه است و در نسخه E53 و مدل E63 خیلی جذاب شده.درکل کلیت طرح یک محصول بالارده و لوکس و گرون قیمت رو کاملا نشون میده و برای مثال هیچ کمبودی در مقابل آئودی A6 که مدت کوتاهیه معرفی شده نداره!!!!
تصاویر نسخه E53 رو سرچ کنید.
Malt hill
۱۴ اسفند ۱۳۹۸الان خوشحال ترین افراد آئودی فن ها هستند :)
رحیم
۱۴ اسفند ۱۳۹۸داری اشتباه میزنی مِرسدس!
AMH-mc20
۲۷ شهریور ۱۳۹۹کلا دارن عقب ماشین هاشونو به فنا میدن
behnam1012
۱۴ اسفند ۱۳۹۸کاش بنز تو طراحی عقب گرد کنه و دوباره طرح های مثل E کلاس 2013 رو ببینیم با اون چراغ های دو تیکه که اصالت و نشون دهنده ی راه نسل های پیشینش بود
بنز خیلی راحت اصالتی که طی چند سال بدست اورد رو گذاشت کنار
محمد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸تنها چیزی که جذاب تر شده فرمونای جدیده اون از بی ام و اینم از بنز با طراحی های جدیدش اگه سهامدارای بنز تو پدال منو ترور نمیکنن طراحیش اصلا در حد بنز نیست و شکوه و وقار نسل پیش و حتی مدل قبل فیس لیفت هم نداره
Country boy
۱۴ اسفند ۱۳۹۸هر چی بنتلی و آئودی و شورولت و پورش دارن توی طراحی پیشرفت میکنن بنز و bmw دارن پسرفت میکنن.
اصلا Eکلاس به اون چراغای سه خطی عقبشه.این نسل بیشتر شبیه ماشینای چینی شده.
هر موقع تو خیابون دنا پلاس میبینم فکر میکنم Eکلاس دیدم کلی ذوق میکنم ولی این نسل جدید اووووخ
Mf1
۱۴ اسفند ۱۳۹۸شرکت بنز ازلحاظ موتوری عالیه ولی از لحاظ ظاهری خودروهاش تغیری نمیکنه نسبت به چندسال قبل شرکت بنز بایستی از شرکت کونیگ زگ یا مکلارن یا فراری کمک بگیره برای ظاهر خودروهاش
شلبى
۱۴ اسفند ۱۳۹۸شخصا به این نتیجه رسیدم که تا زمانى که یک ماشینو ادم از نزدیک نبینه نمیتونه راجع ب زیباییش اظهار نظر درستى داشته باشه و از روى عکس ها نمیشه نظر درستى داد و خیلی وقت ها ماشین ها از نزدیک بهتر یا بدتر از عکساشونن ولى در کل به نظر م ماشین هاى سال ۲۰۱۲ بنز زیباترین ها ى بنز در چند سال گذشته بودن و EوSوcls هاى اون مدل واقعا زیبا بودن و بنز نتونست زیباتر از اون ها ارائه کنه بنظرم در حال حاضر ماشین هاى بى ام و طراحى هاى زیباتر و گیراترى دارن
Hadi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸مدل ۲۰۱۶ انگار جدید تر از اینه?
بی طرف
۱۴ اسفند ۱۳۹۸بدترین چیز ها در طراحی خودرو های امروز:
جلو پنجره رو بزرگ کن،چراغا رو باریک کن و به هم بچسبون،یه موتور قدرتمند بزار رو محصولت و سرعتش رو رو ۲۵۰ محدود کن!
که البته باید به پورشه احسنت گفت بخاطر اینکه به جز در عقب از اینها پیروی نکرد.
AMH-mc20
۲۷ شهریور ۱۳۹۹خخخخخخخخخخخخخ سرعت رو 250 خیلی خوب بود عالی بود بخدا ایرانیا خیلی باهوشن دارن حیف میشن اینجا
.
. اخه عقل کل یه موتور قوی میزاری بزار از حداکثر کاراییش استفاده کنیم سرعت رو 250 محدود میکنی چرا؟
Hadi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت وسط کنسولم که حذف کردن?
Anti-nazi
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت وسط کنسول هیچ وقت تو ای کلاس نبوده(تو این بیست سال)(فک کنم فقط تو w123 ساعت وسط داشت)
اون برا اس کلسه
که تازه تو نسخه های کوپه و کنورتیبل نه تو سدان
عشق میکنید از خود ناتزی بازا بیشتر پی ناتزیام???
joojoo
۱۴ اسفند ۱۳۹۸w212 فیس لیفت رو نگا بنداز داخلشو….
فرشاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸برایcla هم همینا رو میگفتین کم کم چشمتون عادت کنه خوشتون میاد
فقط حیف چراغ عقبش بد شده
فرشاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۸انصافا عقبش خیلی نافرمه
حمید
۱۴ اسفند ۱۳۹۸اوه اوه چرا طراحی جلوش بخصوص چراغ اینجور پسرفت داشته نسبت به قبل از فیس لیفت که طراحی گرافیگ چراغ خوفناک تر بود و جلوهی خشن تری به ماشین میداد ولی این خیلی بد طراحی شده یا من اینجور حس میکنم
ولی طراحی عقب خوب شده
رامین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸به نظر کف گیر بنزم خورد ته دیگ.
MAHDI
۱۴ اسفند ۱۳۹۸طراحیش خیلی مدرن تر و جذاب تر شده. شاید تنها نکته منفی رو چراغ های عقب دونست که اونم دیگه باید بهش عادت کرد چون در بیشترکلاس ها به این شکل هستن!!!!
حالت چراغ های جلو باعث شده در نسخه E53 AMG که معرفی شده طراحی E کلاس تهاجمی و اسپرت بشه و در نسخه E63 طراحی نسخه فیس لیفت یه سروگردن جذاب تر میشه!!!
((حالا این خط و این نشون))
doubt
۱۴ اسفند ۱۳۹۸نظر منم همینه. نمیدونم چرا انقد انتقاد و وامصیبتا میکنید. طراحی انقلابی یا خیلی فوق العاده نیست اما بنظرم خوب شده واقعا
بهنام
۱۴ اسفند ۱۳۹۸E class مدل w211 به نظر بنده نه تنها زیباترین و هماهنگ ترین سدان تولید شده توسط بنز هست بلکه یکی از زیباترین و هماهنگ ترین سدان های تولید شده تا کنونه. اون چراغ های دوبل محشر در هماهنگی کامل با جلو پنجره و کاپوت زیبا، سپری معرکه خصوصا در مدل های آ ام گ باعث شده که دیدن مدلهای تمیز اون حتی بعد از اینهمه سال دلچسب و تحسین برانگیز باشد. یک زمانی دیدن مدلهای مرسدس از نزدیک زیبایی اونو چند برابر بهتر از عکس ها و تصاویر اون میکرد. فکر میکردم مدل های جدید هم اینگونه باشند ولی متاسفانه با دیدن مدل های cla, gle cope, cls جدید فهمیدم بنز دیگه اون بنز سابق نیست و واقعا دچار افت فاحش طراحی شده.
رامتین
۱۴ اسفند ۱۳۹۸منم موافق نظر دوستان هستم که فیس نسل جدید بمراتب ضعیفتر از نسلهای قبله. در واقع اون جذابیت را نداره. همونطور که CLS فعلی از نسل قبل بمراتب ضعیفتره. گاهی اوقات باید روی بعضی تیپها وسواس داشت، مثلا بنز روی E و S کلاسش. این دو تیپ، دنیایی از خاطره هست و نمادی از جلوه باشکوه بنز. بنز مثلا بیاد طراحی CLA یا حتی Cکلاس را هم خراب کنه، زیاد انتقاد نمیشه. باید روی E و S تمرکز بیشتری کنه و حداقل یه نظرسنجی جامع از طراحیش قبل رونمایی کنه. آخه چه اشکال داره، 1ماه زودتر طراحی جدید، لو بره؟! خداییش S کلاس (منظور سدان) را هم اینطوری طراحی کنه، مثلا چراغهای عقبش در این حد کم ابهت باشه یا چراغهای جلو بی روح باشه، باید قید بنز را زد!