اوایل سال جاری مرسدس بنز مدل CLS را با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری کوچک برای بازار چین معرفی کرد و حالا همان داستان برای G کلاس هم تکرار شده است. سازندهٔ آلمانی این اسیووی آفرودی را برای چین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز کرده و آنرا G350 نامیده است. این موتور که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس نُه دندهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیرو را به هر چهارچرخ تحویل دهد.
G350 با این موتور چهار سیلندر برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۸.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن تنها ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. برای مقایسه، مدل هشت سیلندر G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. بااینحال، ویژگی مثبت G350 مصرف سوخت آن است چراکه در هر صد کیلومتر ۱۰.۷ لیتر بنزین مصرف میکند.
G350 که احتمالاً فقط در بازار چین باقی خواهد ماند، بهصورت استاندارد به شیشههای دودی عقب، چراغهای جلوی LED، رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۲۶۵، کنترل تهویهٔ سه منطقهای، تنظیم برقی صندلیهای جلو با حافظه و گرمکن، تریم چوبی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم برمستر و… مجهز خواهد بود.
G350 اما علیرغم تجهیز به پیشرانهٔ کوچک چهار سیلندر هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود زیرا قیمت آن در چین از ۱,۴۲۹,۸۰۰ یوآن یعنی چیزی در حدود ۲۱۰ هزار دلار آغاز میشود. این در حالی است که نسخهٔ پرچمدار G کلاس یعنی مدل G63 AMG در ایالاتمتحده با قیمت پایهٔ ۱۵۶ هزار دلار عرضه میشود. البته وقتی G63 در چین با قیمتی معادل ۳۲۶ هزار دلار عرضه میشود، برچسب قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار روی این نسخهٔ چهار سیلندر چندان تعجبی ندارد.
میثم
۲۰ شهریور ۱۳۹۹این سبک اتاقها هیچوقت از مد نمی افتن
ولی فکر کنم تو سرعت بالا بخاطر آیرودینامیک ضعیف صدای باد زیاد باشه
پارسا عشق ماشین
۲۰ شهریور ۱۳۹۹چقدر خبر های این ماشینا می پیچه الالن تو خارجی بنویسی ایران خودرو همش شایت های ایرانی میاد ولی اینا یه این ماشین شون به اونور رفته تو بزنی صد تا پیام میاد
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۳۹۹اگه واردات به این روز نیوفتاده بود، شک نکنین به ایرانم پاش باز میشد، چون دیگه اون محدودیت انجین ۲۵۰۰ سی سی رو نداشت و اینجاهم قطعا ازش استقبال میشد باهمین قیمتای فضایی!
حیف که دیگه وارداتی هم وجود نداره…
برای بار n اُم، خدایا چرا ایران
چرااااا?
AMG///
۲۰ شهریور ۱۳۹۹معلم ریاضی هستی؟؟؟
بار nام چیه؟
Mad.z.Max
۲۲ شهریور ۱۳۹۹منظور از n، تعداد زیاده دیگه..
ممد ژانگولر
۲۰ شهریور ۱۳۹۹منظورت چرخش به ایران باز میشد درسته ?
Mad.z.Max
۲۲ شهریور ۱۳۹۹چرخش که هیچ، سر والف چرخشم به ایران باز نمیشه!
حیف، جای آب معدنی هم زیاد داره :))
yazdan mopar
۲۰ شهریور ۱۳۹۹کش برا ایرانم میومد
AMG///
۲۰ شهریور ۱۳۹۹خدایا ۳ سیلندرش هم شد فقط با قیمت خوب بیاد تو ایران خدایا خسته شدیم
مرتضی
۲۰ شهریور ۱۳۹۹نه نشد … اون cls هه که سه سیلندر شده
زیزیگولو
۲۰ شهریور ۱۳۹۹چینیا بنز سوار میشن اونوقت ما باید گاریو بنجل چینی سوار شیم
Hussein
۲۰ شهریور ۱۳۹۹این ماشین بیشتر به خاطر موتور حجیمش مورد توجه قرار میگیره
با این موتور کم حجم اصلا قابل هضم نیست ?
البته یه چیز مهم تر دیگه هم هست یک قیمت پایین تر هزینه نگهداری کمتر
Dr.ALi
۲۰ شهریور ۱۳۹۹بنز جی کلاس قیافه خوشگلی نداره که بخاطر قیافش بخرنش اکثرا بخاطر قابلیت های فنی مدل جی کلاس رو میخرن بنظرم موتور زیر 8 سیلندر برازنده جی کلاس نیست
Reza ar
۲۰ شهریور ۱۳۹۹قیمتش تو چین نشان دهنده همه واقعیت در مرد این کشور هست
بهراد
۲۰ شهریور ۱۳۹۹به قول دوستمون بنز Read.گاها خوشحال میشم که نسخه مخصوص چین میزنن مثلا تسلا برد بلند که خیلیم خوبه ولی اینبار به شدت مخالفم
خاک تو سر بنز که سر زیاده خواهیش حاضره محصولاتشو خارج از قوانین عوض کنه.لابد A کلاسو دو سیلندر یا تک سیلندر می کنه بیشتر بفروشه.با اینکه چین ارزش پولشو آورده پایین ولی بازم ارزش دلاری ماشین بالاست اونم بخاطر تعرفه ای که معلومه هیچ وقت به مردم نمیرسه و منفعتی نداره براشون.
تفاوت قیمتی مدل G63 با G350 و تفاوت تجهیزاتش منفعتش میره تو جیب شاه دزدا.نباید این تجارت کثیفو شروع میکرد.شما ماشین درجه یکتو بساز،بزار مردمی که قوانین به نفعشونه سوار بشن و باقی افراد به قوانین غلط پی ببرن.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ شهریور ۱۳۹۹گ واگن با موتور 1.5 مثل ببریه که درگیر قفسه.
شکوه ببر زمانیه که وحشیانه و آزاد زندگی میکنه
نه یه ببر محدود!
حسین دهمرد
۲۰ شهریور ۱۳۹۹زه بغل هم جزو آپشناشه
سیامک
۲۱ شهریور ۱۳۹۹یکم میری خارج شهر اکثر مزرعه دارا و کسایی که خارج شهرای بزرگ زندگی میکنن اکثرا جی کلاس دارن. مخصوصا از این دیزلی های ۲۲۰ یا ۳۲۰ . ای ام جی تقریبا ندیدم. اون ورژنای ۲ به توان ۲ هم ندیدم. اما هر روز جی کلاس سه در (مدلایی که تنها سمت راننده و شاگرد در داره) و پنج در دیزلی میبینم.
M3csl
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ما که هر چی میریم خارج شهر فقط نیسان آبی می بینیم
پیمان
۲۱ شهریور ۱۳۹۹G63 تو چین دو برابر امریکاست قیمتش!؟