تنها چند روز پس از انتشار تصاویر مخفیانه (البته چُنین به نظر نمیآمد!) نخستین شاسیبلند مرسدس-مایباخ، این آلمانی تازه بنیاد بهصورت رسمی معرفی شد.
G650 لندولِت (Landaulet) نهتنها اولین شاسیبلند آفرود و درعینحال اشرافی دنیا با نام مایباخ است، بلکه پنجمین مدل این برند از زمان تبدیل آن به زیرشاخه فوق لوکس مرسدس بنز به شمار میرود.
همپچنان که از پسوند لندولِت پیداست، سقف در بخش عقب از نوع پارچهای کانوِرتیبل (تاشونده) بوده و بهصورت کاملاً جداگانه باز و بسته میشود. درنتیجه سرنشینان این قسمت میتوانند روی صندلیهای اقتباسی از کلاس S نشسته و از هوای آزاد در انواع محیطها نهایت لذت را ببرند. برای رنگبندی سقف و تریم داخلی سه گزینه مختلف ارائه میگردد. ماساژور صندلیها (ازجمله ماساژ hot-stone)، جا لیوانیهای مجهز به گرمکن و سردکن، دو عدد میز تاشو داخل کنسول مرکزی و نمایشگر اختصاصی برای هر سرنشین نیز بخشی از تجهیزات اختصاصی موجود هستند.
زیر کاپوت پیشرانه غولپیکر ۶ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل جا خوش کرده که توان و گشتاور به ترتیب ۶۳۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتونمتر را در اختیار راننده قرار میدهد. به لطف بهرهگیری از زیربندی G500 4×۴، لاستیکهای ۵۵/۳۲۵ و رینگهای ۲۲ اینچی، ارتفاع از سطح زمین به ۴۵۰ میلیمتر رسیده که در کنار محورهای پورتال (Portal) به عاریت گرفتهشده از سایر مدلها، امکان عبور از انواع سطوح را فراهم میسازد. همچنین دیفرانسیل نیز قابلیت قفل ۱۰۰ درصدی دارد و نسبتهای آن متناسب با یک هیولای آفرود تنظیم شده است.
دانیال
۲۵ بهمن ۱۳۹۵امید وارم توسط منصوری تیون بشه!
حسام
۲۵ بهمن ۱۳۹۵تا بحال اینقدر از دیدن تصاویریه ماشین شاسی بلند لذت نبرده بودم،با اینکه همه برندها و همه مدل هاشونو میشناسم کامل،۶۳۰اسب بخار،۱۰۰۰نیوتن متر گشتاور درکنار مهندسی بی نقص وپر اوازه مرسدس بنز،،و با برند فوق لوکس مایباخ،،مرسدس و دایملر در هر نوع خودرو و هر نوع کاربری همیشه حرفای زیادی برا گفتن داره،،ممنون از مطلب مفیدتون
ME84
۲۵ بهمن ۱۳۹۵من موندم که اینهمه هزینه برای تغییرات و تجهیزات کردن تولید 99 دستگاه اصلا صرف داره؟ پول خودشو در میاره؟
amin
۲۵ بهمن ۱۳۹۵بعضی وقتا هزینه مهم نیست
شرکت ها حاظرن برای کسب اعتبار هرچه بیشتر ، قدرت نمایی و نشون دادن سطح مهندسی فوق العادشون خیلی بیشتر از اینا هزینه کنن
دقیق یادم نیست ولی یه مقاله میخوندم در مورد بوگاتی که میگفت هزینه ساخت هر دستگاه بوگاتی حدود ۴ میلیون دلار
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۵ بهمن ۱۳۹۵احتمالش هست که نسخه غیر لندولت و سقف معمولی این ماشین هم ساخته بشه با قیمت کمتر و تیراژ بالاتر
رامکال
۲۵ بهمن ۱۳۹۵داخلش که محشره.
مشخصات فنیش هم که بیسته بیسته .
فقط باید پولشو داشته باشی بعدشم به یک جاده کوهستانی جنگلی( مثل مسیر کلاردشت)
سفر بکنی هوا هم خنک همراه با مه و نم بارون .سقشو بدی پایین.
آهنگ rainbow ازeloy رو گوش بدی.
هرکس که این آهنگ رو نشنیده نصف عمرش بر فناست.
pooriya
۲۵ بهمن ۱۳۹۵جایی بهتر پیدا نکردن واسه چراغ سوم خطر خیلی ضایع هست این چراغه??
حميد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خوشبحال اون نود نه نفر
mohammadreza
۲۵ بهمن ۱۳۹۵خوراک عرب هاس
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۵ بهمن ۱۳۹۵هیچ ماشینی در آفرود به گرد پای جی کلاس مرسدس نمیرسه.
فرشاد سجادیان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵محصولات رده بالای رنجروور اگر بهتر از G کلاس نباشن، بدترم نیستن.
sadegh
۲۵ بهمن ۱۳۹۵زبان از وصفش قاصره……!
آرمین
۲۵ بهمن ۱۳۹۵الکی بهش نمیگن سلطان، بهترین آفرود ر دنیا با ترکیب میباخ مهندسی مرسدس چی میشه خدا…
چی میشد منم جزو اون 99 نفر بودم
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۵ بهمن ۱۳۹۵اون سه تا دکمه ای که در پست قبلی مربوط به همین ماشین ازش صحبت کردم که مشابه قفل های دیفرانسیل طراحی شدن ظاهرا مشخص شد نقش بازو بسته کردن سقف عقب رو دارن !!! البته یکم دور از دسترس به نظر میاد که خیلی جالب نیست ولی در کل ترکیب جالبیه …
———————————————————————————–
ظاهرا مرز های افرودر بودن یه اس یو وی فوق لوکس در نوردیده شده …اولین باریه که این قدرت افرود و این حجم از اشرافیت یک جا با هم به کار رفته (تا جایی که خبر دارم)
توانایی آفرود امثال بنتایگا در مقابل این هیولا شبیه یه جوک بی مزه ست
AK_007
۲۵ بهمن ۱۳۹۵اره
ولی فکر میکنم اگه یکم حجم اشرافیتشو کمتر کنیم به رنجرور و لکسس Lx550 میرسیم!
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۶ بهمن ۱۳۹۵از اون ور چابکی و شتاب بنتایگا رو هم فعلا هیچ شاسی بلندی نداره.
تا ببینیم از لامبورگینی اوروس چی در میاد.
حرف شما کاملا درست ولی هر ماشینی با قابلیت هاش به جای خودش.
فرشاد سجادیان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵عالیه، خیلی شیک و مجلسی! فقط کاش مثل G500 4×4²، تایر زاپاس رو از پشت ماشین حذف میکردن.
مسعود
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ولی یکی از پشت بزنه بهش، اون 99 نفری که پشت نشستن، هیچی ازشون نمیمونه ها :دی
faramarz
۲۸ بهمن ۱۳۹۵به به بنز,به به