مرسدس بنز

معرفی رسمی مرسدس EQS، یک S کلاس الکتریکی با 770 کیلومتر بُرد

پیش‌ازاین، هایپراسکرین خارق‌العادهٔ ۵۶ اینچی مرسدس بنز EQS با سه صفحه‌نمایش را دیده بودیم و از برخی مشخصات فنی آن باخبر شده بودیم اما حالا می‌توانیم از همهٔ ویژگی‌های این سدان لوکس الکتریکی مطلع شویم زیرا مرسدس بنز سرانجام رسماً آن‌را معرفی کرده است. هرچند EQS تولیدی در ظاهر به‌اندازهٔ کانسپت Vision EQS جذاب و رؤیایی به نظر نمی‌رسد اما این ماشین که جایگزینی الکتریکی برای S کلاس محسوب می‌شود، هرگز به دیگر بنزهای معمولی شباهتی ندارد.

زیر پوست EQS نیز با دیگر محصولات مرسدس کاملاً متفاوت است زیرا روی یک پلت‌فرم کاملاً اختصاصی الکتریکی ساخته شده که سال آینده با معرفی سدان کوچک‌تر EQE، شاهد محصول دیگری بر اساس آن خواهیم بود. EQS با ۵,۲۶۵ میلی‌متر طول، ابعادی نزدیک به نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس دارد اما از لحاظ بصری، خودرویی کاملاً جمع‌وجور به نظر می‌رسد درحالی‌که بخش عقبی لیفت‌بک آن، نمای اسپرت‌تری از هر S کلاس دیگری تاکنون ایجاد کرده است.

این سدان الکتریکی جدید فعلاً در دو نسخهٔ مختلف به نام‌های EQS450 محرک عقب و EQS580 4Matic (چهارچرخ محرک) عرضه می‌شود. نسخهٔ تک موتورهٔ EQS450 که ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخهٔ دو موتورهٔ EQS580 اما ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزنی بین ۲۴۸۰ تا ۲۵۸۵ کیلوگرم، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما علاوه بر این دو نسخه، مرسدس در حال کار روی یک نسخهٔ دیوانه‌وار ۷۱۵ اسب بخاری هم هست که بعداً احتمالاً با نشان AMG عرضه خواهد شد.

به لطف ویژگی‌هایی مثل ضریب آئرودینامیک باورنکردنی ۰.۲۰ Cd و نسل جدید باطری‌ها، بُرد این خودرو طبق معیارهای WLTP به رقم چشمگیر ۷۷۰ کیلومتر رسیده است. مرسدس بنز در ابتدا EQS را با پکیج باطری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی عرضه می‌کند اما بعداً باطری‌های کوچک‌تر ۹۰ کیلوواتی هم ارائه خواهد شد. به‌منظور به حداکثر رساندن بُرد خودرو، مرسدس بنز حداکثر سرعت هردو نسخهٔ EQS را روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

هرچند حداکثر ظرفیت شارژ EQS در حد ۳۵۰ کیلوواتی پورشه تایکان یا ۳۰۰ کیلوواتی جی‌ام‌سی هامر نیست اما با استفاده از قابلیت شارژ ۲۰۰ کیلوواتی آن، با ۱۵ دقیقه شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه می‌شود. در همین حال، سیستم ناوبری هوشمند EQS نیز بجای اینکه خودرو را از مسیر مستقیم‌تر اما با جایگاه‌های شارژ کُند به مقصد برساند، مسیری را با شارژرهای سریع انتخاب می‌کند حتی اگر راننده مجبور شود دو بار برای شارژ توقف کند.

اما این پایان ویژگی‌های هوشمند EQS نیست زیرا این خودرو پرچم‌دار مرسدس محسوب می‌شود؛ بنابراین در این سدان الکتریکی هم تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که سال گذشته در نسل جدید S کلاس دیدیم مثل نمایشگر سربالا با تکنولوژی واقعیت افزوده و فرمان گیری چرخ‌های عقب تا ۱۰ درجه وجود دارد. علاوه بر این، EQS به تکنولوژی خودران Drive Pilot مرسدس هم مجهز است که در ترافیک بزرگراه تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت امکان برداشتن دستان راننده از روی غربیلک فرمان را فراهم می‌کند. البته این سیستم فعلاً فقط در آلمان ارائه می‌شود تا زمانی که اقدامات قانونی آن در دیگر بازارها انجام گیرد.

و نهایتاً به یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های EQS یعنی هایپراسکرین می‌رسیم که از CPU هشت هسته‌ای، ۲۴ گیگابایت رم و جدیدترین نرم‌افزار MBUX مرسدس برخوردار است. هایپراسکرین شامل سه نمایشگر لمسی با طراحی «بدون لایه» می‌شود که یعنی تمام برنامه‌ها روی نمایشگر باقی می‌مانند و بنابراین دیگر نیازی به صرف زمان برای گشتن در منوها نیست. سرنشین جلو نیز می‌تواند در نمایشگر مقابل خود فیلم ببیند اما راننده تنها درصورتی‌که سیستم Drive Pilot فعال باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. همچنین اگر دوربین تشخیص دهد که راننده به نمایشگر سرنشین نگاهی می‌اندازد، آن‌را کم‌نور می‌کند.

البته هایپراسکرین اساساً یک آپشن است و EQS به‌طور استاندارد با همان نمایشگر بزرگ عمودی ۱۲.۸ اینچی S کلاس عرضه می‌شود. این خودرو از پاییز آینده به بازار عرضه می‌شود و یکی از ۱۰ محصول الکتریکی مرسدس خواهد بود که تا قبل از سال ۲۰۲۲ به بازار می‌آیند. قیمت رسمی EQS هنوز اعلام نشده است اما در ایالات‌متحده باید از ۱۱۰ هزار دلار و در بریتانیا از ۸۰ هزار پوند آغاز شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    در کل کلاس اس تو این چند ساله ابهت قدیم رو نداره اما در مورد این ماشین از تو عکسهای گرافیکی که جالب نیست احتمال زیاد از نزدیک بدتر باشه ، حسی از لاکچری بودن به آدم دست نمیده… داشبورد رو که دیدم ناخداگاه این ماشین رو با پنج سال کارکرد تصور کردم که تمام طلق جلو پر شده از خط و خش های ریز و درشت که حال آدم‌رو بد می‌کنه ضمن اینکه این مدل طرح ها در کل زود قدیمی میشن …لطفا چون المانیه و ساخته بنزه الکی تعریف و تمجید نکنید هر شرکتی پروژه شکست خورده داره اینم یکی از همون پروژه هاست

    موافقم 41
    مخالفم 83
    1. امین

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      بر خلاف دیگر طراحی ها خودرو های بنز این خودرو طراحیش محافظه کارانه است.و طراح؛ خالصانه طرح زیبایی رو ارائه نکرده ( همانند بعضی از خودروهای تویوتا )

      موافقم 10
      مخالفم 16
  2. سرزمین آفتاب

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    طراحیش اصلا خوب نیست این دیگه چیه
    نباید اسپورت رو قاطی طراحیش میکرد باید یه لوکس خالص می ساخت

    موافقم 48
    مخالفم 41
    1. mehran.Jy

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (232 ديدگاه)

      نمیدونم چرا بنز از اونور بوم افتاده.
      عزیزم تو لوکس بساز و طراحی کن
      ای ام جی میدونه خودش چطور اسپورتش کنه.

      اگه ارم و هواکش زیر سپرش نباشه میتونه یه فولکس جتا الکتریکی باشه.

      اینم نشد.
      تا ببینیم اس ال بیچاره رو قراره چه بلایی سرش بیارن.

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. Amirreza

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        به نظر من شد خیلی هم شد

        موافقم 3
        مخالفم 3
  3. RezaRs

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    اع برنم تو شورا حل اختلاف کامنت سوم دعوا نکنبن نوشتم و نشد??

    موافقم 6
    مخالفم 9
  4. گربه سرابی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    EQS خیلی چیزای جالبی داره
    خیلی منتظرم بررسی هاشو تو یوتویوب ببینم

    موافقم 26
    مخالفم 6
  5. porsche

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    EQS:?

    موافقم 18
    مخالفم 10
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنز بنزه دیگه،داخل کابینش رو انگار از توی فضاپیما درآوردن،خیلی خوشگله داخلش،البته من یکی همچین مانیتوری رو نمیخوام،کافیه چیزی بخوره توش باید همشو عوض کنی،غیر از اینا،همه جاش زیباست جز طراحی بیرونی، عکس ششم پست از بالا رو به پایین رو نگاه کنید،شبیه قوز پشت یه آدم دراومده،کانسپت vision eqsکه معرفی شد خیلی خوشحال شدم که طراحی بنز درست شده،اما اصلا جالب درنیومده،من یکی شخصا انتظار بیشتری داشتم….

    موافقم 14
    مخالفم 11
  7. ارسلان

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (272 ديدگاه)

    من که خیلی ازش خوشم اومد طراحی نیم دایره ای ش هم بخاط مقاومت کمتر هوا هس که برق کمتری مصرف کنه از برقی ها من از این مرسدس و فولکس ای دی 4 و نیسان لیف خوشم اومده … چن تا برقی دیگه هم بودن که ازشون خوشم اومده ولی به تولید نرسیدن و اینده نامعلوم مثله بایتون و لاگوندا / نیو هم جالبه ولی شخصیت مستقل نداره و خواسته شبیه چن تا ماشین دیگه باشه اما از این نظر که دقت مونتاژ بالا و متریال با کیفیت کار کرده تو ماشین از این نظر قابل ستایشه

    موافقم 14
    مخالفم 8
  8. Amirreza

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    وای طراحیشو من خیلی خوشم اومد هنوز اصالتشو حفظ کرده به نظر من ، حالا وقتشه که سفینه فضایی بگه کی بهترین خودروهای برقی رو میسازه ، کابین هایپر اسکرین بسیار زیبا ، طراحی کمی اسپورت ولی بسیار لاکچری ، و بدنه دو رنگ که حرفی برای گفتن باقی نمیذاره ، من واقعا عاشق eqs شدم ، بعضی از دوستان نیگن بیش از حد اسپورت شده ولی به نظر من چون توی این دوره زمانی جوان های پولدار در حال افزایشند ، شرکت ها هن باید یه ماشینی تولید کنن که به هر دو سلیقه بخوره ، پس در این مورد هم من کوچکترین اعتراضی ندارم و اگرم بخوام داشته باشم اون کابین فضاییو برد ۸۰۰ کیلومتریو شتاب زیر ۴ ثانیه ایش نمیذاره به زبون بیارم

    موافقم 16
    مخالفم 10
  9. Elmiraj

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    نه طراحی…!!!
    نه فنی…!!!
    نه آپشن خاص و منحصربفردی…!!!
    .
    .
    .
    تنها خودروی الکتریکی آلمانی شاخصی که دیدم آئودی E-tron GT هست .

    موافقم 21
    مخالفم 41
    1. Amirreza

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      تسلا مدل ۳ حتما خیلی قشنگه ، شتاب زیر ۴ ثانیه هم خو مهم نیست ، بعد جسارتا شما از کجا میدونی آپشن خاصی نداره؟ فکر کردی بنز میاد مدل برقی پرچمدارشو کم آپشن معرفی کنه بعدشم آپشنی بیشتر از خودران و هایپر اسکرین؟ اینکه درش با اشاره دست بسته میشه هم خو حتما میگی چیزی نیست ، بگو ناراحتم که این ماشین تسلا مدل اس رو میخوره و دارم تخریبش میکنم

      موافقم 16
      مخالفم 11
      1. حشمت۰۲۱

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (415 ديدگاه)

        واقعا چیز جدیدی نیاورده

        طراحی داخلی که مشابه همه برقیا و تسلا است
        برد و شتاب و سرعت شارژ هم که تسلا بهتره

        این که بادست در بسته میشه و خودران و… هم که تسلا داره

        چیز جدیدی وارد نشده

    2. RezaRs

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      با تچکر اندیشمند بزرگ نگا هی گفتم دعوایی نذارید صاف تخم دعوا رو کاشتی بچه ها ادامه ندین بحث مسخره ای شه

      موافقم 2
      مخالفم 5
    3. سهند

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      ما انتظار نداریم یک متعصب آمریکایی از مرسدس تعریف کنه

      موافقم 8
      مخالفم 2
  10. ae86

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (724 ديدگاه)

    کل ماشین یه طرف اون ضریب درگ هم یه طرف

    موافقم 10
    مخالفم 3
  11. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اس کلاس های قدیم از این بهتر بودن یعنی حس واقعی یه اس کلاس رو میدادن ولی الان اون حس کمتر شده ( نمیگم از بین رفته و فقط میگم که کمتر شده ) اما این ماشین خیلی قشنگه و خیلی پیشرفتس و کابینش هم خیلی قشنگ هست و نسبت به اون تبلتی که پشت فرمون گذاشتن و اون کنسول وسط جلویی که یهو شده یه صفحه نمایش عمودی کامپیوتر خیلی قشنگ تر هست

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Amirreza

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      دوست عزیز منم طراحیای قدیمی رو بیشتر دوست داشتم ولی نشستم با خودم فکر کردم و دیدم همه شرکتا دارن طراحیشون رو به سمت اسپورت بودن و آیرودینامیک بودن میبرن و چراغ عقباشونم پیوسته شده پس گفتم شاید من باید یکم سلیقمو عوض کنم ، چه بخوایم چه نخوایم باید با اینا کنار بیایم

      موافقم 2
      مخالفم 5
  12. Swedish arrogant tiger

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بالاخره بعد مدت ها یک الکتریکی زیبا…

    موافقم 3
    مخالفم 16
  13. mahan

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    به عنوان یک اس کلاس نمی پذیرمش.
    ولی به عنوان یک الکتریکی هم مدرن هم زیباست و هم داخل متفاوت و جدید.ادم یاد سفینه فضایی میفته.فقط ایکاش یکم طولش بیشتر بود یا شاید طویل هست توی عکس این طور بنظر نمیرسه

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. کیانوش

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (826 ديدگاه)

      طولش از اس کلاس کمتر نیست چون کوتاه به نظر میاد چون طراحی صندوق عقب و جلو خیلی کوتاه تر از اس کلاس هست و در عوض فضای داخلی بیشتری داره

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. mahan

        ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        طراحیش ابهت یک اس رو جلوه نمیده!

        موافقم 1
        مخالفم 4
  14. کیانوش

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (826 ديدگاه)

    صراحی خارجیش که چنگی به دل نمیزنه خدا بگم چیکارت کنه اولین طراحی که چراغ های عقب رو به هم وصل کرد عقبش کم بود چراغ های جلو رو هم پیوسته زده نمی‌دونم چه مرگشونه خودروسازهای آلمانی طرفدار های اصلیشون رو بی خیال شدن انگار واسه نوجوان های چهارده ساله دارن ماشین میسازن نسل قبلی سری آس کجا نسل جدیدش کجا و eqs کجا از نظر طراحی که حریف اس کلاس نمیشه ولی بازم از تسلاها خیلی سر تره هم طراحی هم کیفیت ساخت ولی به اندازه السلام نمیفروشه فعلا چون خودش نمی‌خواد آخه وقتی آس کلاس رو با هزینه ساخت پایین تر میفروشه چرا باید بیاد کلی هزینه کنه که خط تولید جدید بزنه که با سود خیلی پایین تر eqs بفروشه فعلا از نظر فروش برقی ها فقط والکس واگن می‌تونه به تسلا برسه بقیه خودروساز ها فقط الکتریکی میزنم که از نظر تکنولوژی جا نمونن تا تا وقتی که بشه بنزینی فروخت بیشترین حجم تولیدشون پیستونی میمونه
    یه چیز خیلی خیلی مسخره دیگه تو دنیای جدید خودرو داشبورد بدون دکمه هست آخه واقعا چه فکری تو کله خودروساز های شاید واسه خودرو های ارزون قیمت لازم باشه چون داشبورد رو ساده تر می‌کنه و ارزون تر می‌کنه وقتی جای اون همه دکمه ی نمایشگر بیست دلاری بزنن ولی تو پرچمدار های بنز که دیگه نباید اینجور باشه واقعا کدوم راننده احمقی تاچ رو به دکمه ترجیح میده

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. mm.y@rlou

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    چرا اسپورت قاطیش کرده اس کلاس یعنی لوکس بودن خالص

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. Mercede kaviani

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (551 ديدگاه)

    سلام
    سیستم حرکتی  باطری و موتور میشود روی مدل های کلاسیک دبلیو100 و  دبلیو 108 ئیاده کرد و موتور اصلی به عنوان جنراتور باشدهیبرید سری
    باتشکر از جواب راهنمایی شما

    موافقم 2
    مخالفم 3
  17. ماکان

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    من اگر که بخواهم یکی از سدان های نسبتاً بزرگ تمام الکتریکی را انشاالله بخرم ، با اینکه می دانم که فعلاً معلوم نیست که کل مشخصات آن چگونه باشد ، ولی باز هم بیشتر ترجیح می دهم که بجای مثلاً همین بنز EQS ، یک بی ام و سری 7 تمام الکتریکی که احتمالاً نام آن نسخه تمام الکتریکی از بی ام و سری 7 ، i7 هستش را بخرم .

    موافقم 3
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا