پیشازاین، هایپراسکرین خارقالعادهٔ ۵۶ اینچی مرسدس بنز EQS با سه صفحهنمایش را دیده بودیم و از برخی مشخصات فنی آن باخبر شده بودیم اما حالا میتوانیم از همهٔ ویژگیهای این سدان لوکس الکتریکی مطلع شویم زیرا مرسدس بنز سرانجام رسماً آنرا معرفی کرده است. هرچند EQS تولیدی در ظاهر بهاندازهٔ کانسپت Vision EQS جذاب و رؤیایی به نظر نمیرسد اما این ماشین که جایگزینی الکتریکی برای S کلاس محسوب میشود، هرگز به دیگر بنزهای معمولی شباهتی ندارد.
زیر پوست EQS نیز با دیگر محصولات مرسدس کاملاً متفاوت است زیرا روی یک پلتفرم کاملاً اختصاصی الکتریکی ساخته شده که سال آینده با معرفی سدان کوچکتر EQE، شاهد محصول دیگری بر اساس آن خواهیم بود. EQS با ۵,۲۶۵ میلیمتر طول، ابعادی نزدیک به نسخهٔ کشیدهٔ S کلاس دارد اما از لحاظ بصری، خودرویی کاملاً جمعوجور به نظر میرسد درحالیکه بخش عقبی لیفتبک آن، نمای اسپرتتری از هر S کلاس دیگری تاکنون ایجاد کرده است.
این سدان الکتریکی جدید فعلاً در دو نسخهٔ مختلف به نامهای EQS450 محرک عقب و EQS580 4Matic (چهارچرخ محرک) عرضه میشود. نسخهٔ تک موتورهٔ EQS450 که ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. نسخهٔ دو موتورهٔ EQS580 اما ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزنی بین ۲۴۸۰ تا ۲۵۸۵ کیلوگرم، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما علاوه بر این دو نسخه، مرسدس در حال کار روی یک نسخهٔ دیوانهوار ۷۱۵ اسب بخاری هم هست که بعداً احتمالاً با نشان AMG عرضه خواهد شد.
به لطف ویژگیهایی مثل ضریب آئرودینامیک باورنکردنی ۰.۲۰ Cd و نسل جدید باطریها، بُرد این خودرو طبق معیارهای WLTP به رقم چشمگیر ۷۷۰ کیلومتر رسیده است. مرسدس بنز در ابتدا EQS را با پکیج باطری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی عرضه میکند اما بعداً باطریهای کوچکتر ۹۰ کیلوواتی هم ارائه خواهد شد. بهمنظور به حداکثر رساندن بُرد خودرو، مرسدس بنز حداکثر سرعت هردو نسخهٔ EQS را روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.
هرچند حداکثر ظرفیت شارژ EQS در حد ۳۵۰ کیلوواتی پورشه تایکان یا ۳۰۰ کیلوواتی جیامسی هامر نیست اما با استفاده از قابلیت شارژ ۲۰۰ کیلوواتی آن، با ۱۵ دقیقه شارژ تا ۳۰۰ کیلومتر به بُرد خودرو اضافه میشود. در همین حال، سیستم ناوبری هوشمند EQS نیز بجای اینکه خودرو را از مسیر مستقیمتر اما با جایگاههای شارژ کُند به مقصد برساند، مسیری را با شارژرهای سریع انتخاب میکند حتی اگر راننده مجبور شود دو بار برای شارژ توقف کند.
اما این پایان ویژگیهای هوشمند EQS نیست زیرا این خودرو پرچمدار مرسدس محسوب میشود؛ بنابراین در این سدان الکتریکی هم تکنولوژیهای پیشرفتهای که سال گذشته در نسل جدید S کلاس دیدیم مثل نمایشگر سربالا با تکنولوژی واقعیت افزوده و فرمان گیری چرخهای عقب تا ۱۰ درجه وجود دارد. علاوه بر این، EQS به تکنولوژی خودران Drive Pilot مرسدس هم مجهز است که در ترافیک بزرگراه تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت امکان برداشتن دستان راننده از روی غربیلک فرمان را فراهم میکند. البته این سیستم فعلاً فقط در آلمان ارائه میشود تا زمانی که اقدامات قانونی آن در دیگر بازارها انجام گیرد.
و نهایتاً به یکی از برجستهترین ویژگیهای EQS یعنی هایپراسکرین میرسیم که از CPU هشت هستهای، ۲۴ گیگابایت رم و جدیدترین نرمافزار MBUX مرسدس برخوردار است. هایپراسکرین شامل سه نمایشگر لمسی با طراحی «بدون لایه» میشود که یعنی تمام برنامهها روی نمایشگر باقی میمانند و بنابراین دیگر نیازی به صرف زمان برای گشتن در منوها نیست. سرنشین جلو نیز میتواند در نمایشگر مقابل خود فیلم ببیند اما راننده تنها درصورتیکه سیستم Drive Pilot فعال باشد میتواند این کار را انجام دهد. همچنین اگر دوربین تشخیص دهد که راننده به نمایشگر سرنشین نگاهی میاندازد، آنرا کمنور میکند.
البته هایپراسکرین اساساً یک آپشن است و EQS بهطور استاندارد با همان نمایشگر بزرگ عمودی ۱۲.۸ اینچی S کلاس عرضه میشود. این خودرو از پاییز آینده به بازار عرضه میشود و یکی از ۱۰ محصول الکتریکی مرسدس خواهد بود که تا قبل از سال ۲۰۲۲ به بازار میآیند. قیمت رسمی EQS هنوز اعلام نشده است اما در ایالاتمتحده باید از ۱۱۰ هزار دلار و در بریتانیا از ۸۰ هزار پوند آغاز شود.
arshiasvj
۲۷ فروردین ۱۴۰۰زشت ترین s کلاس تاریخ
با اختلاف
Reza
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بالاخره روزی که انتظارشو میکشیدم فرا رسید Big Like
NAVID۰۰۹۸
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دقیقاً
مِرسی مرسدس ???????❤
اینه
اینه
اینه اون بنزی که از برقیها انتظارش را میکشیدیم .
از نسل جدید S کلاس ( w223 ) بسسسسسسیار بهتر شده و اینه یه S کلاس ژرمنشپردی اورجینال !
Hadi
۲۷ فروردین ۱۴۰۰واقعاً خیلی محشر شده این ماشین ?
حتی بهتر از اون چیزی که فکر میکردم شده ?…
ظاهر ماشین خوبه ولی s کلاس بهتره ولی فرم فست بک قشنگی داره ک منو یاد CLS انداخت…
مشخصاتش معرکس و واقعا عالیه کابینش بر عکس s کلاس هیچ حرفی باقی نمیزاره…
این هایپر اسکرین بنز خیلی بینقص و زیباست کاش برا s کلاس هم عرضه بشه…
در کل حسم خیلی نسبت به این ماشین خوبه بالاخره بعد مدت ها ی ماشین مجذوب کننده که دهنو آدمو وا میکنه از بنز دیدیم…
مسعود
۲۷ فروردین ۱۴۰۰همه چیزشو جز اون قسمت عقب حالت فست بکشو دوس دارم
من عاشق طراحی های فست بک هستم ولی این طراحی بیشتر به ماشینای اسپرت دو نفره و جمع و جور میاد نه سدانی با این حجم و اندازه …
یه حالت بیضی گرفته قسمت عقبش که به دلم ننشست زیاد
ولی خب بقیه مواردش عالی و قابل قبوله
مهدی
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ابداااا خیلیم خوشگله !
طراحی صیقلی و خیلی خوشگلی داره با EQC هم طراحیش هماهنگه اگه فیلم های این ماشین رو ببینید به جزئیات طراحی که نگاه کنید هوش از سرتون میره! واقعا یه مدت از طراح های بنز داشتم ناامید میشدم هرچند چراغ های کانسپتش بهتر بود ولی این طراحی ابدا بد نیست…
Mr.t.e.s.l.a
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خب بالاخره رونمایی شد
اول بگم داخلش خیلی خوشگله خوشم اومد
ولی یه سری انتقاد هست بهش
یکیش هیکل خیلی بزرگه
ماشینای برقی اصولا بیرون کوچک تری دارن ولی داخلشان خیلی فضای بیشتری داره
ماشینی مثل لوسید ایر با بیرون کوچک تر فضای داخلی از نسل جدید اس کلس بیشتر هستش…
فنی ماشین برد خوبی داره
ولی چیزی که روشنه اینه پرفومنس فدای برد شده
و از یه برقی داریم قدرت 516 اسبی و شتاب 4.3 میبینیم… که طبق معیار کیلومتر EPA 700 برد هستش در حالی که لوسید ایر با 1080 اسب و شتاب 2.4 برد 830 کیلومتری داره…
یه نقطه دیگه هم بگم
اگه درست حساب کرده باشم
نسبت قدرت به وزن موتور برقیش میشه 5/7
تازه اگه بگیم 90 کیلو عه هر موتورش
5 اسب نسبت به 7 کیلو
در حالی که یه موتور برقی لوسید با وزن 73 کیلو و قدرت پایه 670 اسب قدرت به وزن 9/1 داره…
که خودش یه نقطه ضعفه بالاخره…
اگر هم بگین وزن موتور برقی رو از کجا فهمیدم بهتره به تفاوت وزن نسخه تک موتور با دو موتور دقت کنید…
در آخر اینم بگم به یه دلیل اینو با مدل اس مقایسه نکردم
چون این توی کلاس لوکس قرار داره و تسلا در حد ایشون لوکس نیست ولی لوسید فلسفه ساختش مثل همین ماشینه…
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دیگه با این هندسه نباید بگیم نمایشگر 56 اینچی. باید از مساحت استفاده کنیم. چون اون برای موقعی بود که هندسه چهار گوش بود.
Shirko
۲۷ فروردین ۱۴۰۰از پوزه ی جلوش اصلا خوشم نمیاد .
RezaRs
۲۷ فروردین ۱۴۰۰شمس منو خدای من درد منو دوای من
ظاهر اما نه اما بقیش محشر بود برخلاف تصور همه چراغ عقب رو دوس ندارم من چراع عقب w222 رو بیشتر دوس دارم برا w223 هم گفتم اون به حالتی مثل بال عقاب داشت طراحیش ریبا تر بود خلاصه برام اون چراغ
راستی چطور عکس میشه گداشت تو کامنت اقا امیر ؟ وسط جنگ اقا نوید و اقای ۲۶۴۴ دیدم عکس گذاشته تو لینک
2646
۲۷ فروردین ۱۴۰۰رضا عزیز
هیچ جنگ و نزاع و گیس کشی وجود نداره. کامنت هر کسی نشون دهنده شخصیت، شعور، اطلاعات و تجربه اش است.
اما در مورد سوالت:
1. آپلود عکس رو در گوگل سرچ کن. چندین سایت برای آپلود عکس پیشنهاد می کنه که یکی رو انتخاب کن.
2. عکس رو توی سایت آپلود کن.
3. لینک عکس رو تو کامنت ات کپی کن.
پی نوشت:
* کامنت حاوی لینک عکس برای انتشار حتما نیاز به تایید مدیریت داره.
** سعی کن عکس هات رو با پسوند PNG. ذخیره و آپلود کنی تا سایت بتونه آدرس لنیک رو به درستی نمایش بده.
RezaRs
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ممنون ??
RezaRs
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خب بازم یه کامنت میدم به طرفین جنگی که احتمالا زیر این پست هست لطفا دعوای قدیمی تسلا و بقیه شرکتا و برقی و بنزینی رو کشش ندین خسته شدیم اونا اون سر دنیا ماشینشونو میسازند این سر دنیا ما یقه جر میدیم ??♂️
PHILIPP
۲۷ فروردین ۱۴۰۰با توجه به Vision EQS انتظار داشتم طراحیش بهتر این باشه
یا در واقع ناامید شدم
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰قیمتش مهم ترین عامل تعیین کننده در مقابل تسلا هست.
که هنوز تعیین نشده.
البته شتابش که خیلی با مدل s فاصله داره
RezaRs
۲۷ فروردین ۱۴۰۰البته فکر نمی کنم رقیب مدل s محسوب شه ?
میلاد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰من که خوشم اومد.
زیزیگولو
۲۷ فروردین ۱۴۰۰اکران جهانی مرسدس EQS
BMW
۲۷ فروردین ۱۴۰۰خیلی خوبه طراحی های مرسدس رو من دوست دارم البته اعتراض هم دارم که چرا برخی مدل هارو انگار دست نزده اومده کوچیک تر کرده ولی من طراحی c s e همه رو دوست دارم البته که نسل هی قبلی قشنگتر بودن
برقی ها هم خوشگل هستن
EQC EQA EQS همه خوب در اومدن
منتظر EQE بمونیم تا ببینیم ون چی در میاد
علی turbo s
۲۷ فروردین ۱۴۰۰عالی هم ازلحاظ طراحی بین الکتریکی ها(درسته مثل کانسپتش نیست اما باززیباست )
راحت وباکیفیت .
همه چی تموم.
Zonda R
۲۷ فروردین ۱۴۰۰شاید کانسپتش انتظار منو بالا برده
ولی از حد انتظار بنظرم ضعیف تره
در طراحی نمای کناری و تا حدودی عقب بهتر جلو عمل شده
در نمای داخلی هم بنز معمولا پیشرو بوده
PHILIPP
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
اگه اون کانسپت رو نشون نمیدادن من به همین هم میگفتم خوشگل
ولی اون کانسپته خیلی بهتر بود (از نظر طراحی)
سهند
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بسیار فوق العاده و زیبا شده
این ماشین در کنار نسل جدید s کلاس پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین ماشین های جهان است.
طراحیش هم بسیار خوب شده، به نظر من طراحی بنز های جدید بسیار زیبا هستند.
مهدی ۲۰۰۰
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ماشین خیلی خوشگلیه.برد خیلی خوبی هم داره.با ۱۵ دقیقه شارژ ۳۰۰ کیلومتر میره
ماکان
۲۷ فروردین ۱۴۰۰سلام . من به سلیقه شخصی خودم یکی از افرادی هستم که با اینکه البته از دیدن بنز EQS هم خوش حال شدم ، ولی بیشتر دوست دارم که نسخه 12سیلندر از مرسدس بنز مایباخ کلاس S انشاالله هرچه زودتر معرفی شود و آن را ببینم .
Sajjad
۲۷ فروردین ۱۴۰۰درخور بنز نیست این طراحی
BenzSLR
۲۷ فروردین ۱۴۰۰هم از طراحیش خوشم اومد هم از امکانات و قدرت و کیفیتش ولی جا داشت که بهتر بشه ولی همینم عالیه . منتظر نسخه AMG هستیم
BenzSLR
۲۷ فروردین ۱۴۰۰به قول رامین :
سانروف پانوراما داره خوبه ولی الکی گرونه . به جای این با ۱۵۰۰۰ میرم چانگان چنگ چونگ میگیرم. هم پانوراما داره هم سیستم احضار و سطح خودران.
RezaRs
۲۷ فروردین ۱۴۰۰راس میگی خیییلی سانروف دوس داره
اخرشم یه تبلیغ میزنه براشون هعی
شک ندارم رامین بازاریاب مدیران خودره یا کرمان موتوری چیزیه همینا که چینی میارن
GT
۲۷ فروردین ۱۴۰۰عالی ❤️ بهترین خودرو الکتریکی جهان
Achtung
۲۷ فروردین ۱۴۰۰آئودی ئی ترون جی تی بهتر نیست؟
ATa
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بی راه نبود 2 هفته است نمای جلو عقب و بدون کاور دست یوتیوبرا نمی دادن از Vision EQS چه طور به این طرح رسیدن… طراحی داخلی هم که خب بیشتر می خوره کار سامسونگ باشه تا نسل قبل S کاربرد اون تعداد مانیتور و ریسه کشی دور درها چی هست؟! نتیجه تیزهای افترافکتی… Lucid و حتما بررسیش بکنید چرا که بازار هدف مشترکی دارن با این مشخصات: شتاب 2.6 و قیمت 80K
علی turbo s
۲۷ فروردین ۱۴۰۰قبل از این که ازاین طراحی ایراد بگیری برو طراحی های اون شرکتی که طرفدارشی نگاه کن!!!!!!
یادم نمیاد کسی به خاطر شتاب sکلاس خریده باشه.
حق داری ازکیفیت داخل بدت بیاد چون اونی که طرفدارشی کیفیت نداره.
طراحی داخلیش خیلی زیباتر از یه مانیتوره.
Ramin
۲۷ فروردین ۱۴۰۰لوسید ایر بی کیفیت !!!
اقای علی توربو اس یه سوال.
چند روز لوسید ایر داشتید و فهمیدید لوسید ایر بی کیفیت هست ؟؟
.
معلوم نیست این همه اعتماد به نفس الکی از کجا میاد.
من اگه مثلا هونگکی رو با رولز رویس مقایسه میکنم ! کلی دلیل دارم. و دلیل ها هم منظقی هست. ولی باز بعضی ها راضی نمیشن. ولی باز به هر حال دلیل های منطقی دارم. زیادم هست.
شما که میگی لوسید ایر بی کیفیته دلایل شما چی هست ؟
علی turbo s
۲۷ فروردین ۱۴۰۰من اصلا اسم لوسید اوردم.
خاهشا انقدر اسم این چینی هارونیار بخدا حالمون بدتر ازاین میشه.
هی میگه چانگان و هایما وجک حالا خوبه دیدیم چه جورین!!!!،
علی turbo s
۲۷ فروردین ۱۴۰۰وقتی خود ثروتمندای چینی برای سری ۷واس کلاس و …جون میدن اونوقت تو اومدی از خودروهای چینی حمایت میکنی ؟!!!!
حالا یه جور باید از افتابه های چینی حمایت بشه دیگه.
ایران وچین رقابت تنگاتنگی در تولید افتابه دارن.
البته ایران افتابه مسی و برنزی همتولید کرده که ارزش کلکسیونی دارن اما چینفقط افتابه پلاستیکی داره.
حسین
۲۷ فروردین ۱۴۰۰بیچاره ما ایرانی ها که از خودرو های درون سوز هیچی ندیدم و دارن جمع میشن تو دنیا …
??
R@m!n
۲۷ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه کانسپتا انتظارات چسبوند به سقف اما نتیجه نهایی بنظرم زشت ترین بنز تاریخ شد. کاملا مشخه همه چی رو فدا کردن تا به این برد الکتریکی انقلابی برسن. قیمتشم با این طراحی !!!!! نمی دونم چرا این EQC انقدر خوب شد با این زبان طراحی بنز اما این ماشین شبیه نون باگت شده .
PHILIPP
۲۷ فروردین ۱۴۰۰به همین برد هم میشد رسید با طراحی بهتر(همون طراحی کانسپتش بسیار آیرودینامیک بود)
R@m!n
۲۷ فروردین ۱۴۰۰اگر میشد بنز اینجوری طراحی نمی کرد. ضریب آیرودینامیکو ببین. این طراحی قوسی و بدون فرم باعث میشه هوا بدون ذره ای مقاومت از رو ماشین رد شه. بزرگترین مشکلشم کاپوت که انقدر دماغه اوردن پایین و عملا با حذف قسمت عقب جریان هوایی جمع نمیشه. تمام اینکارارو کردن که به این فرم آیرودینامیک برسن که نتیجش شده این، بسیار زشت اما بسیار کاربردی. بنظرم این ماشین فقط نمونه اولیه و یه جواب درخور به تسلا بود. اگر این آینده ماشینای بنز باشه دیگه باید آرزوی یه بنز زیبا رو به گور ببریم.
PHILIPP
۲۷ فروردین ۱۴۰۰منظورم از میشد این بود که مثلا از 770 که هست میرسید به 700
ولی زیبا تر در میومد
الانم به همین فرم برای طراحی چراغ مثلا میشد اون نوار بالای دریچه هوا-که اصلا دریچه هوا نیست و فقط برای زیباییه- رو برداشت
کارای دیگه هم میشد کرد که نکردن
مشخص بوده که می خواستن زود برسوننش
وگرنه چرا اول EQA بعد EQC و سپس بجای EQE این رو دادن بیرون؟
مثل درونسوزهاشون می تونستن اول E رو بدن بعد S رو
ارش
۲۷ فروردین ۱۴۰۰طراحی داخلیش فوق العاده ست و طراحی بیرونیش نسبتا خوبه در کل ماشینیه که آدم دوست داره بخرتش.
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۰یکی از زشت ترین ماشینای تاریخ چرا اینجوری شده از هر زاویه نگاه کنی یه چیش به بقیه قسمتا نمیخونه
دکتر
۲۷ فروردین ۱۴۰۰فک میکنم با ورود گسترده خودروسازان مطرح به دنیای الکتریکی و با توجه ب تجربه خیلی خوبی که در مورد خودروهای بنزینی دارن،روز به روز گوی رقابت رو از تسلا خواهند برد،مگه اینکه تسلا برگ برندهای جدیدی رو رو کنه،در مورد بنز معرفی شده،زیباست،اما عقب خودرو اصالتی نداره،و تو بحث کیفیت قطعا با کیفیترین خواهد بود
Ramin
۲۷ فروردین ۱۴۰۰دوستان به هرچی اشاره کردید. به جز قیمتش…
قیمتش تو آمریکا از 110 هزار دلار آغاز میشه. ??
چرا کسی اینو نگفت ؟
چرا همه میگید به به ، اما نمیگید تو آمریکا قیمت پایه اش از 110 هزار تا آغاز میشه ؟
این ماشین ماشین بی نظیری هست ، باشه قبوله. اما قیمت پایه اش رو ببیند… 110 هزار دلار
اصلا میدونید 110 هزار دلار یعنی چی؟ تازه قیمت پایه… ?
حداکثر سرعت 210 کیلومتر… یعنی از تایکان هم کندتر ؟
الان همه به به میکنید چون فقط لوگوش بنزه ؟
میدونستید من اگه لوگوشو می کندم لوگو مثلا هیوندای میزاشتم الان همه اه اه میکردن.
ماشا الله همه اول به لوگو خودرو نگاه میکنن. لوگو هم اندازه یه آدامس ارزش نداره
خودرو ها به لوگوشون ارزش پیدا نمیکنن. ماهیت خودرو مهمه…
PHILIPP
۲۷ فروردین ۱۴۰۰وقتی کسی میره طلا بخره اول به زیباییش نگاه می کنه بعد به کارکرد و راحتیش
آخر سر هم قیمتش
که اگه یه طلای زیبا انتخاب کرده باشه می دونه حدودا چقدر باید پول بده و گله ای هم نداره
اما وقتی میری نقره بخری اول قیمت رو جویا میشی بعد میرسی به کارکرد و راحتیش در نهایت یکمی هم توی زیباییش دقت می کنی
mahan
۲۷ فروردین ۱۴۰۰رامین جان بنز و بنزسواری رو زیاد متوجه نمیشی قربونت برم لطفا در این مورد بحث نکنیم!
بنز که نباید ارزون باشه!
Sina10
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چند نکته:
این ماشین میتونه از لحاظ تکنولوژی هاش و امکاناتش از بهترین های بازار باشه
کابینش خیلی زیباست ، البته من کابین اس کلاس نسل قبل رو ترجیح میدم
نمای جلوی زیبایی داره ولی نمای عقبش خیلی بد شده
یه دقیقه پشتش رو دیدم یاد همون ایرانخودرو K132 افتادم (حالا اسمش دقیق یادم نیست)
نمای کناریش هم برای ماشینی مثل این خوب نیست
نمیگم بده ، نه ، میگم ماشین های لوکس معمولا ماشین طویل و کشیده ای به نظر میان ، ولی این ماشین از بقل ، چاق و عریض دیده میشه
قدرت زیاد ، شتاب عالی با اون وزن ( که دلیلش ایرودینامیک عالیشه) ، برد مناسب و شارژ سریع از بقیه مزایاش هستن
یه عیبی که ماشینای برقی دارن اینه که طراحاشون به دلیل نبود موتور ، دستشون خیلی باز تره ، واسه همین میرن سراغ طراحی های صاف و صیقلی مثل این یا تایکان یا لوسید ایر یا تسلا مدل S
این طراحی دان فورس یا همون نیروی رو به پایین کمی داره ولی برای شتاب گیری خیلی خوبه
در نتیجه خود برقیا که ماشین خوش هندلینگی نیستن با اینحور طراحی سریعتر و سریعتر میشن ولی نمیشه کنترلشون کرد
البته این واسه ماشین لوکسی مثل EQS هیچ ارزشی نداره چون توش مهم لوکس بودنه و به نظرم این EQS بسیار ماشین عالی و خوبیه
مهم قیمته که ببینیم چجوری میشه ، البته با هر قیمتی هم به نظرم این ماشین عالیه
Behnam
۲۷ فروردین ۱۴۰۰فوق العاده حرفه ای و دوست داشتنی. ضریب درگ 0.20. با 715 اسب بخار عالی میشه.
ولی خودمونیم مرسدس خوب این چراغ مثلثی شکل که جذابیت چراغ های قدیمی رو نداره جا انداختا.
Dayan5775
۲۷ فروردین ۱۴۰۰حرف نداره
یانکی
۲۷ فروردین ۱۴۰۰چقدر زشته.اینو از نزدیک میشه متوجه زشتیش شد.افتضاح.خدا وکیلی ظاهر سال خورده تسلا تومن دو زار بالاتره.توشم که فقط 4تا تبلت پرت کردن یه مقدارم هم ریسه کارب کردن.یه بنر هم بزنه که فلانی خوش اومدب بهتر میشد.دوران خودرو سازی آلمان به پایان رسیده.
mahan
۲۷ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم پلت فرمش با cla مسترک باشه.یکم ماشین درازتر بود و روی نمای جلو و عقبش کار میکردن بهتر بود.درسته ابهت های قدیم رو نداره ولی تو الکتریکی ها بسنجیم زیباست ولی تو بنز ها بسنجیم متوسطه!!
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۰طراحی جسورانه، من که خوشم اومده،بردش هم بد نیست در کل خوبه
محمد مختاری آذر
۲۷ فروردین ۱۴۰۰یک خودروی بسیار خوب ولی هنوز به خوبی ریماک کانسپت 2 و پینینفارینا باتیستا نیستش
ولی خیلی زیبا مخصوصا کابینش
مهران
۲۷ فروردین ۱۴۰۰فوق العادست فک کنم تکنولوژی های به کار رفته در این ماشین از تمام تکنولوژی هایی که ما تو ایران داریم بیشتره