مرسدس-آامگ جدیدترین محصول خود بنام GLE53 را معرفی کرده است. هرچند این ماشین یک AMG کامل با نشان ۶۳ نیست اما بهاندازهٔ کافی قدرت دارد تا تمام هیجانی که یک کراساوور اسپرت به آن نیاز دارد را ارائه کند. قطعهٔ اصلی GLE53 قوای محرکهٔ آن است یعنی یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با سیستم هیبریدی خفیف که با یک کمپرسور کمکی الکتریکی همراه شده است. این قوای محرکه ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما در مواقع لزوم، موتور الکتریکی نیز میتواند ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را هم به این اعداد اضافه کند.
GLE53 با تکیه بر قوای محرکهٔ پیشرفتهٔ خود میتواند ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم هیبریدی خفیف این خودرو که EQ Boost نام دارد، استارت و آلترناتور را درون یک موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده که بین پیشرانه و گیربکس قرار گرفته است. این موتور الکتریکی نهتنها موجب افزایش قدرت پیشرانه میشود بلکه عملاً تمام آثار تأخیر توربو را از بین میبرد و همچنین به کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی هم کمک میکند.
نیروی پیشرانهٔ GLE53 از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت AMG و سامانهٔ چهارچرخ محرک کاملاً متغیر 4Matic+ عملکردی AMG به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. این سیستم بهطور پیوسته توزیع بهینهٔ گشتاور را محاسبه میکند و به بهبود کشش در تمام شرایط کمک میکند. علاوه بر این، GLE53 به سیستم تعلیق بادی هم مجهز شده که امکان انتخاب سه تنظیم مختلف تعلیق شامل راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را فراهم میکند.
GLE53 در بیرون از استایلی تهاجمی برخوردار شده که بارزترین ویژگی آن، جلوپنجرهٔ پانامریکانا است؛ اما بسیاری از ورودیهای هوایی که در جلوی خودرو دیده میشوند تزئینی و نمایشی هستند اما وجود این ورودیهای هوای بزرگ در یک کراساوور AMG ضروری است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری قابلتوجه این ماشین نیز میتوان به دیفیوزر عقب و چهار سر اگزوز دایرهای اشاره کرد.
در داخل GLE53 مثل نسخههای معمولی همان صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود که سیستم MBUX مرسدس بنز را ارائه میکند. در اینجا یک غربیلک فرمان عملکردی AMG با روکش چرمی ناپا، دوخت قرمزرنگ و پدالهای تعویض دندهٔ آلومینیومی هم ارائه شده است. قرار است مرسدس GLE53 AMG در نمایشگاه ژنو رسماً برای جهانیان به نمایش درآورده شود اما سازندهٔ آلمانی فعلاً قیمت آنرا اعلام نکرده است.
Cadillac
۹ اسفند ۱۳۹۷متاسفانه رخ جلو ماشین اصلا شبیه یه بنز نیست
تو این سگمنت قطعا x5
Amirferrari
۹ اسفند ۱۳۹۷اینکه x5 ماشین خیلی خوبیه شکی نیست ولی دلیل نمیشه اینقدر تند از gle انتقاد کنی،فوق العاده بودن یک محصول دلیل بر بی کیفیت بودن رقباش نیست،من به شخصه طراحی بنز رو بیشتر میپسندم
Cadillac
۹ اسفند ۱۳۹۷اقای محترم من چیزی درباره کیفیت گفتم؟
واسه خودتی ها
من فقط طراحی ش اونم فقط رخ جلوش،بله!!!
M
۹ اسفند ۱۳۹۷تو این کلاس میگم X5
ولی خدایی اینم عالیه ولی کاش چراغاش طرح شکارچی نبود !
فرامرز
۹ اسفند ۱۳۹۷ببر با قیافه راسو!!! متاسفانه علیرغم نمای عقب و داشبورد قابل قبول، جلوی ماشین زبان طراحی مبهمی داره. چراغ ها به برجستگی های کاپوت نمیخوره. از نمای بغل طول کاپوت میتونست بیشتر باشه. به نظر من در برابر رقبای هم وطن مثل ایکس ۵ و کیو ۸ و حتی توارگ شانس چندانی نداره.
Hamid...Audi
۹ اسفند ۱۳۹۷تو این کلاس Q7 رو بهتر از همه میدونم و بعد از اون ولوو XC90 بیشتر از همه واسم ارزشمنده.
واقعا طراحی های GLE و X5 به دلم نمیشینیه.
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۷نظر شماخیلی محترمه.چون تاقبل تست X5بهترین شاسی بلنداین کلاس از دید مت واتسون همین آئودی Q7بودکه الان این جایگاه رو به X5جدیدداده مجلهCARWOW وهمین آقای مت واتسون وهمینطور X5به عنوان بهترینSUVلوکس سال2019 انتخاب شده ازنظرکانسومر ریپورتز
Hamid...Audi
۹ اسفند ۱۳۹۷الحق GLE و X5 از نظر فنی و تکنولوژی خیلی حرف های زیادی واسه گفتن دارن ولی طراحیشون به دلم نمیشینه و انگار یه چیزیشون کمه.
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۷درمورد طراحی سلیقه ها متفاوته.اماQ7اونقدر خوب بوده که ازCARWOW امتیاز9/10 رو گرفته وجالبه بدنید که پورشه کاین جدید.مرسدسGLEجدید وحتی آیودیQ8 امتیاز8/10 رو گرفتن وپایین ترازQ7. این تست وبررسی ها همگی به همراه فیلم هستش اگه دوست دارید ببینید
علی رضا
۹ اسفند ۱۳۹۷اون نسخه ای که تو بررسی بود نسخه پایه بود که خیلی قیمت پایین تری از ماشین های داخل تست داشت ، نسخه ۴۵۰ صد در صد عملکرد بهتری داره
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۷دوستان مرسدس بنز دوست اولین درگ بین مرسدسAMG GT4DOOR 63S(یاهمون gtچهار در) انجام شدکه در مقابلش پورشه پانامراتوربوSتوریسمو هستش
مهدی
۹ اسفند ۱۳۹۷متاسفانه این درگ رویه مجله خودرویی ترکیه ای انجام داده که خیلی هم جذابه اما بعیدمیدونم پدال بیارش(امانتیجه درگ برعکس اون چیزی بودکه خوده من انتظارداشتم.این مدل پانامرا توربوSتوریسموهمون مدلی هست که مجله تاپ گیرگذاشتش مقابلM5وE63Sکه دراون درگ پانامراتوربوS دوم شد)
shirko
۹ اسفند ۱۳۹۷این مدل زیاد به دل نمیشینه ولی به شدت منتظر gls و s کلاس جدیدم .
سعید
۱۰ اسفند ۱۳۹۷به لحاظ فنی و مهندسی هیچ شک و تردیدی به این جانشین ML دوست داشتنی و محصولات مرسدس وارد نیست اما طراحی…!
بهنام
۱۱ اسفند ۱۳۹۷متاسفانه طراحی نمای جلوی این ماشین طوریه که انگار از یه چیزی ترسیده و زیر چشمی داره اوضاع رو بررسی میکنه تا در فرصت مناسب فرارسیدن کنه (شوخی). ولی همچنان میگم طراحی این خودرو به هیچ وقت برازنده ی نشان مرسدس نیست.
یاس ی
۱۱ اسفند ۱۳۹۷منم مثل اکثر دوستان با طراحی جلوی ماشین حال نکردم، از نظر من نقطه ضعفش شکل چراغهای جلو میتونه باشه، چون طرح چراغها با این جلو پنجره و سپرها هماهنگی نداره انگار.
یاس ی
۱۱ اسفند ۱۳۹۷نمیگم زشته ولی به نظر من انتظارات را برآورده نمیکنه. هرچند همه میدونیم که ماشین را از نزدیک ببینیم با عکس خیلی فرق داره.
من خودم اوایل از جلو پنجره دوکی شکل لکسوس خوشم نمیومد ولی وقتی از نزدیک rx و lx را دیدم واقعا زیبا بود. امیدوارم اینم همینجوری باشه.