مرسدس-آامگ در نمایشگاه لسآنجلس امسال در کنار معرفی نسل جدید مدل GLE63، برادر بزرگتر آن یعنی GLS63 را هم رونمایی کرده است؛ بنابراین حالا کسانی که مدلهای GLS450 و GLS580 را بهاندازهٔ کافی سریع نمیدانند میتوانند سراغ این مدل پرچمدار بروند چراکه زیر کاپوت GLS63 جدید همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای AMG قرار گرفته است که در اینجا هم ۶۱۲ اسب بخار قدرت ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
مثل GLE63 جدید، در اینجا هم در کنار موتور V8 سیستم استارت-آلترناتور EQ Boost یا همان هیبریدی خفیف قرار گرفته که میتواند بهصورت موقتی ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به موتور بنزینی اضافه کند. GLS63 به لطف این قوای محرکه میتواند ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که ۰۴ ثانیه از نسل قبلی سریعتر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG میتوان این عدد را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.
نیروی پیشرانه در این اسیووی اسپرت توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک عملکرد بالای 4Matic تحویل داده میشود. این سیستم به دیفرانسیل عقب قفل شوندهٔ الکترونیکی AMG مجهز بوده و از قابلیت توزیع گشتاور کاملاً متغیر از صفر به صد تا پنجاهپنجاه برخوردار است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای فنی قابلتوجه پرچمدار خانوادهٔ GLS63 نیز میتوان به تعلیق بادی کنترل سواری فعال AMG، سیستم فرمان اسپرت حساس به سرعت AMG و ترمزهای عملکرد بالا اشاره کرد. برای این ماشین همچنین شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، تریل، شنوماسه و شخصی در نظر گرفته شده است.
GLS63 در بیرون با ویژگیهایی مثل جلوپنجرهٔ خاص AMG با میلههای عمودی کرومی، سپر جلوی AMG با طراحی جدید و بالهٔ مشکی براق یکپارچه، اسپلیتر جلو، ورودیهای هوای جانبی اسپرت، سپر عقب AMG و سر اگزوزهای مستطیلی از نسخههای معمولی متمایز شده است. علاوه بر این، چراغهای جلوی LED چند پرتویی در این خودرو استاندارد هستند و رینگهای استاندارد آنهم از نوع ۲۱ اینچی ۱۰ پرهٔ آلیاژی هستند اما امکان سفارش رینگهای مختلفی تا ۲۳ اینچی هم برای آن وجود دارد. همچنین پکیج شب AMG هم بهصورت سفارشی ارائه میشود که تریم مشکی براق را به خودرو اضافه میکند. سر اگزوزهای کرومی مشکی، رینگهای مشکی مات و… نیز از دیگر آپشنهای GLS63 هستند.
این خودرو در داخل اما تا حد زیادی با GLS معمولی یکسان است و صرفاً ویژگیهای خاص و تجهیزات بیشتری به آن اضافه شده است که شامل پدالهای اسپرت AMG از جنس فولاد ضدزنگ، پارکابیهای چراغدار با نوشتهٔ AMG، کفپوشهای مشکی با نوشتهٔ AMG، صفحه آمپر AMG با چهار سبک نمایش مختلف (شامل مدرن کلاسیک، اسپرت، بااحتیاط و سوپراسپرت)، صندلیهای AMG، نشانهای AMG و غربیلک فرمان اسپرت AMG میشود. لازم به گفتن نیست که GLS63 از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX با نمایشگرهای دوگانه هم برخوردار است.
بزرگ خاندان بلندقامتان AMG همچنین به طیف گستردهای از سیستمهای ایمنی و کمکراننده مثل دستیار فعال فاصله با تنظیمکنندهٔ سرعت بر اساس جاده هم مجهز شده است. دستیار فعال توقف و حرکت نیز خودرو را بین خطوط نگه میدارد و تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت فاصلهٔ ایمنی را حفظ میکند. نسل جدید GLS63 همراه با GLE63 جدید از اواسط سال آینده در بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میگردد.
Mg
۵ آذر ۱۳۹۸این میپسندید یا میباخ
Ferrari Fxx K Evo
۵ آذر ۱۳۹۸به به چه رخی چه ابهتی چه کابینی چه مشخصاتی
به بهترین شاسی بلند ‘ فول سایز دنیا سلام کنید
Joker
۵ آذر ۱۳۹۸باهات کاملا موافقم،هم با ابهت،هم قلدر،هم لوکس…بنز داره کولاک میکنه…
Shirko
۵ آذر ۱۳۹۸بسیار با ابهت
hamid
۵ آذر ۱۳۹۸به لندکروز میگید حضرت به این چی میگید ؟
مهدی
۵ آذر ۱۳۹۸به این میگیم پشمک باقلوا
Khosrow
۵ آذر ۱۳۹۸خیلی از متعصبان لندکروز تاحالا دستگیره درشو هم لمس نکردند / دوره ی لندکروز چندسالی هست که تموم شده ..
NAVID۰۰۹۸
۵ آذر ۱۳۹۸یعنی سطح دَرک و معرفت دوستان سر به بیابان میگذاره که سلطان بودن لندکروزر را با این خودرو مقایسه میکنند .
ای کاش قبل از هر سخنی کمی تآمل داشته باشیم .
خُب معلومه که لندکروزر سلطانِ . :
آخه مردم ایران به جز لندکروزر مگر توانسته اند خودروهای روز دنیا را ببینند و سوار شوند .
۱- ما در ایران زندگی میکنیم و در محاصره بنجلهای ایرانی و چینی ، این لندکروزرِ که میدرخشه .
۲- در برابر تمام وارداتیها ، با این وضع خدمات و بنزین و جاده ، این لندکروزرِ که میدرخشه .
۳- هرسال آپدیت میشه و فعلاً تنها خودروایه که میشه مثل تمام دنیا به روز نگهش داشت و باز میدرخشه .
۴- در کشور ما یجوری سرمایه گذاری مطمئن به حساب میاد و ارزش پول را نگه میدارد که باز میدرخشد .
۵- ظاهرش بسیار کلاسیک و پرقدرته که با گذر زمان فرسوده و قدیمی به چشم نمیاد که باز هم میدرخشه .
۶- اینجا ایرانه ، ایرانه ایرانه ، لطفاً جوگیر نشوید و با فکر نظر دهید که باز هم لندکروز سلطانه و در مقابل GLS که خب هیچگاه قدم بر خیابانهای ایران نمیگذارد این لندکروزرِ که میدرخشه .
بنز همیشه بنزِ ، هر انسان موفقی آرزوی داشتن چنین خودرویی را داره و امیدوارم روزی ما هم به این لیاقت برسیم .
Khosrow
۵ آذر ۱۳۹۸ما درحد درکمون مرسدس برمیداریم / استانداردهای ادما فرق میکنه / ما درکمون بیشتر از بنز نمیکشه / عفوکن ..
حق گو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲مثلاً تو دستگیره مرسدس بنزی و تو عمرت لمس کردی که میای اینطوری گوه میخوری
datsun
۵ آذر ۱۳۹۸لقب حضرت یا سردار یا فلان و بهمان رو عربهای حوزه خلیج به لندکروز دادن و ربطی به ما نداره اونجا همه نوع ماشینی به وفور پیدا میشه و بدون شک کسی هم به خاطر ابعاد بهش نمیگه حضرت .
علیرضا
۵ آذر ۱۳۹۸برادر دوقولوی میباخ … انگار موازی کاری شده … یا باید میباخ متمایزتر بود یا این مدل رو کمی خفیف تر وارد بازار میکرد
محمد
۵ آذر ۱۳۹۸اما امکان سفارش رینگهای مختلفی تا 23 اینچی هم برای آن وجود دارد
اینجوری پیش بره به زودی رینگ های ۳۰ اینچی عرضه میشن??
Dna
۵ آذر ۱۳۹۸طراحی داخلی بنز رو خیلی دوست دارم بخصوص با دریچه های هوا دایره ای شکل ک فک دیگه کنار گذاشته اون طرحو
دیدن عکساش تو گوشی لذتبخشه حالا چ امکانات و چ راحتی واسه راننده و سرنشین هاش داشته باشه
(Saeed(peugeot
۵ آذر ۱۳۹۸چقد خوبه این لامصب ………عالیه
از مایباخ gls 600 هم به نظر من خوشگل تره
Abbas
۵ آذر ۱۳۹۸این دیگه نهایتشه،نهایته نهایت!هیچ نقصی توش نی،سانت به سانتش
یاس ی
۶ آذر ۱۳۹۸عجب اعجوبه ای !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یکی از دلایل مهم سلطان بودن لندکروزر(البته در جایی غیر از ایران) در دسترس بودن با قیمت واقعی و امکان استفاده به عنوان خودروی آفرود هر روز هستش. شما پولدار هم باشی هر روز مرسدس 200 هزار دلاریتون نمیبرید دشت و صحرا یا مثل دوستان عرب شن نوردی.
واسه همین لندکروزر تواناییهاش که کم هم نیستن بیشتر به چشم میاد. لندکروزر ، پاترول، جیپ و خیلیهای دیگه سلطان کلاس آفرود محسوب میشن. برای ما ایرانی ها لندکروزر سلطانه چون کار هر کسی نیست حتی به عنوان سرنشین سوارش بشه.
ارشیا
۶ آذر ۱۳۹۸شاید عجیب باشه ولی من ماشینهای مرسدس زیاد نمی پسندم