پس از معرفی مدلهای GT 53، GT 63 و GT 63 S در اوایل سال جاری، مرسدس-ای ام جی با رونمایی از مدل پایهی GT 43 اقدام به گسترش خانوادهی چهار درب کوپه کرد. این خودرو که از رینگهای مونوبلاک رترو سود میبرد از همان پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی مدل GT 53 استفاده میکند اما قدرت کمتری دارد. البته همین میزان خروجی نیز برای اکثر مالکان کافی خواهد بود.
اگرچه مدل ۵۳ دارای قدرت ۴۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری است اما مدل پایهی جدید تنها ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. از دست رفتن ۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتون متر گشتاور باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت GT 43 برابر با ۴.۹ ثانیه باشد که چهاردهم ثانیه کندتر از برادر قویتر خود است. حداکثر سرعت این خودرو نیز با کاهش ۱۵ واحدی به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.
اگرچه قدرت این خودرو کاهش یافته اما حداکثر گشتاور پیشرانه در همان دور ۱۸۰۰ حاصل میشود. هر دو نسخهی GT 43 و GT 53 به سیستم چهار چرخ محرک 4Matic+ مجهز بوده و از توزیع گشتاور کاملاً متغیر، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم EQ بوست با ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر در شتابهای لحظهای سود میبرند.
هنوز مشخص نیست که آیا GT 43 در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر اما مرسدس-ای ام جی تأیید کرده مدلهای ۶۳ و ۶۳ S اوایل سال آینده و مدل ۵۳ نیز اواسط همان سال وارد این بازار خواهند شد.
mahdy
۲۷ شهریور ۱۳۹۷خیلی خوب شده ولی من اصلا این رینگ هارو درک نمیکنم عکس اولو ببینید
آخه چرا مرسدس؟
مزدا
۲۷ شهریور ۱۳۹۷انفاقا رینگ هاش خیلی باحال و قشنگ شده
من که بسی ازش خوشم اومد
بهزاد
۲۸ شهریور ۱۳۹۷راست میگی. اصلا جالب نیس. قالپاق پیکان از این خوشگل تره.
علی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ساده، شیک ، کاربردی و جادار .
تبریک به این سگمنت که ناجی طراحی کوپه دو درهای درشت هیکل بی مصرف شد.خدا عمرشون بده با ابتکار این سگمنت.
رینگهای خاصی هم داره و غیر تکراری.
با تچکر
mahdy
۲۷ شهریور ۱۳۹۷هرخاصی که خوب نیست
این رینگ ها با ظاهر سنتی اصلا به طراحی مدرن این ماشین نمیخوره
علی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز من منظورم زیبایی نبود بلکه حالت تکراری نداره. اگر اونجوری که میگی فکر کنیم طراحی داخل این مدل بنز هم با بیرونش زیاد همخونی نداره،
ولی فقط در ی کلام بگم مرسدس بنز عالیه و جاش هم تو قلبه هم تو روان و مغز.
با تچکر
ahmad
۲۷ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا مدرنترین رینگ هایی که بعد از رینگ EQC مرسدس دیدم اینه
باعث میشه ضریب درگ کمتر بشه،بسیار عالی و هوشمندانه و لوکس شده
shirko
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ینی واقعا از این طراحی چشمگیر بنز بسیار حیرت زده ام .
سید
۳۰ شهریور ۱۳۹۷درعین سادگی،زیبا و دلرباست…دمه طراحش گرررم
AMANTE
۲۷ شهریور ۱۳۹۷در فوق العاده و کم نظیر بودن این ماشین شکی نیست و جزو محدود سدان های مرسدس که از زبان طراحی جدید جون سالم بدر برده. زیبا، جذاب، خشن چیزی که از مرسدس و آ م جی ( اگه اشتباه گفتن معذرت ) انتظار میره و هندلینگ و سواری دیوانه و سرکش که منو عاشق خودش کرده.
Morteza
۲۷ شهریور ۱۳۹۷واقعا رینگ های عجیب و زشتیه
خب چی هستن اینا؟
ولی در کل ماشین زیبایی هست، خشن و با ابهت و با پرستیژ و لوکس
اگه کلیپ هاش رو دیده باشید متوجه زیباییش شدید
در بعضی عکس ها واقعا زشت و بد قیافه هستش ولی بعضی جاها هم دلبری میکنه. من که پس از بررسی های زیاد ایراد رو از عکس و زاویه عکاسی میدونم? و گرنه ماشین خوشگلیه خداییش.
نسل اولش هست ک در اینده کامل تر میشه و عیب هاش کمتر
طراحی داخلیش هم عالیه ولی من خودم طراحی داخلی gt های دو درب رو بیشتر میپسندم.
و این که مدل هایی که اسپویلر عقب ثابت هستش نمای عقب زیباتری دارن
psycho CIVIC
۲۷ شهریور ۱۳۹۷واقعا این همپوشانی ای که بین این مدل و cls وجود داره جای سوال داره که چرا اصلا مرسدس به تولید این خودرو چراغ سبز نشون داد؟!
اگر این مدل مثل GT coupe فقط تو کلاس high performance تولید میشد باز میشد گفت که رده ی کاربری این مدل و cls فرق میکنه اما الان که اومده مدل های بسیار پایین رده با موتور ۶ سیلندر رو معرفی کرده که دیگه عملا این مدل و cls دارن با هم رقابت میکنن!
من حس میکنم این جمله معروف که همه میگن مرسدس خوب میفروشه پس یعنی داره درست پیش میره یه جایی تمام خواهد شد! مرسدس داره کمتر از انتظار ها ظاهر میشه . طراحی خوبه ولی عالی نیس! پرفرومنس خوبه ولی بازم نامبر وان نیس! در حالیکه رقبا دارن بهتر از خوب وحتی عالی ظاهر میشن و میبینیم که مثلا x5 و m5 جدید چقدر همه رو شگفت رده و راضی میکنه اما GLE و EQC جدید خیر !! تنها میمونه کیفیت که در حال حاضر شرکت هایی مثل کیا هم تو این زمینه ادعا دارن و دیگه نمیشه گفت برگ برنده مرسدس !
با اینکه با قلبم این شرکت رو دوست دارم ولی فکر میکنم این شرکت خیلی راه درستی رو نمیره و در آینده شرکت هایی که به جای خوب و کافی دارن عالی و پرقدرت کار میکنن مثل بی ام و ؛ آئودی و حتی ولوو بخش اعظمی از فروش این شرکت را اشغال خواهند کرد.
Morteza
۲۷ شهریور ۱۳۹۷درسته هر دو کوپه و چهار درب هستن ولی اصلا همپوشانی ندارن
از لحاظ قیمتی این بسیار گرون تره
Looking at the prices in domestic market Germany, the CLS 53 kicks off at €84,162 while the base GT 4-Door coupe costs an eye-watering €150,118
در موارد دیگه مانند عملکرد هم قطعا amg gt4 در رده بالا تری قرار میگیره
All things considered, while it seems a little odd that Mercedes offers two similar-looking and -sized cars, it becomes less strange when looking at the details. Each supplies low-slung coupe looks to different buyers. The CLS-Class is aimed at those that want style and great performance, but don’t need to slay supercars on the weekend. The AMG GT is for those that demand world-class performance, but need something more practical than the two-door AMG GT.
And when the AMG GT’s pricing is released, that will undoubtedly separate the two even more.
دو خودرویی که تقریبا در یک کلاس هستن ولی در اصل با هم تفاوت های بسیاری دارن
در مورد بقیه صحبت هاتون هم زمان همه چیز رو مشخص خواهد کرد…
مرسدس در کلاس های مختلف در حال اماده سازی نسل جدید هستش و باید دید اونا چیکار میکنن
B class- GLB- S class- gle coupe – gls
و فیس لیفت هایی که در حال انجام هستن مانند GLC
AMG 63
۲۷ شهریور ۱۳۹۷خانواده GT کلاً طراحى و موتورهاى فوق العاده خشن و جذابى دارن . AMG بهترینه تو کاره خودش
mahdy
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ماشین فوق العاده جذابیه اما موتور 43 خیلی چیز شاخی نیست
367 اسب واسه یه سدان چهار در واقعا خیلی جذاب نیست
دانیال روشنی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷توجیه عقلانی نداره به نظرم . با همین پول میشه پورش پونامرا خرید نسخه قویترو! توربوی ۴ اس هم قیمت اینه ،اما قوی تر ، شناخته شده تر و شاخص تره.
از اون گذشته میشه cls رو با قیمت کمتر و قدرت بیشتر خرید!
مرسدس علاوه بر طراحی هاش ،توی سیاست هاش هم باید یه تجدید نظر بکنه
Morteza
۲۷ شهریور ۱۳۹۷دوست من اگه بخوایم از این حرف ها بزنیم که هیچ کمپانی ای نباید خودرویی بسازه
رولزرویس بگه خب بنتلی ارزون تره
بنتلی هم بگه مایباخ ارزون تره ملت اون رو میخرن
یا فراری و لامبو و پورشه هم همینطور
با این تفکر هیچکس نباید برای دیگری رقیبی بسازه
مرسدس سی الاس رو ساخت فوری واسش رقیب اومد
بی ام و x6 رو ساخت مرسدس و آئودی و پورشه واسش رقیب ساختن.
کسی هم نگفت چون ایکس۶ سابقه بیشتری داره پس ماشین های هم کلاسش از کمپانی های دیگه به فروش نمیرسن، یا از کمپانی هایی که واسش رقیب زدن انتقاد نکرد کسی.
همین جسارت و ریسک پذیری مرسدس باعث شده که خیلی ازاولین ها و نواوری ها و پیشرفت های صنعت خودرو سازی به اسمش زده بشه و هر روز هم پیشرفت کنه
این هم همونه، ورود به یک کلاس جدید و زدن رقیب واسه پورشه پانامرا و تلاش به در دست گرفتن بازار
و البته زیبایی های دنیای خودرو سازی همین رقابت هاست.
و یادمودن نره در چند سال اخیر مرسدس در حال گسترده کردن سبد محصولاتش و تست و معرفی مدل های جدید بوده و کلی هم سرمایه گذاری واسه تولید خودروهای برقی کرده ولی در عین حال سود دهی و ارزش برندش بیشتر شده
پس نشون میده سیاست هاش تا به اینجا درست بودن
مهدی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷رینگش شبیه تشتک های نوشابه ست
چراغ های جلو و عقب خوشگل نیست
غیر از ایندو ایراد البته که سلیقه ایی است
کلا مرسدس زیباست
محمد مهدی
۲۷ شهریور ۱۳۹۷اقا مهدی شما از همه جاش که ایراد گرفتی
پس منظورتون از اون کلاً کجاست دقیقاً
NAVID۰۰۹۸
۲۷ شهریور ۱۳۹۷چه ایرادات بنی اسرائیلی گرفته میشه و بعضی کامنتها رو آدم میخونه ، نمیدونه که شوخیه یا جدی .
از طراحی cls و gle میشه ایراد گرفت ، اما از این خودرو واقعاً ایراد گرفتن سخته ، به قول معروف عجب ماشینه خَریه برای خودش ، اُبُهَت از سر و کَلَش میچکه .
رینگهاش هم نمیگم زیباست ، اما زشت هم نیست و بسیار خاص و سنگین (( وَزنش رو نمیگم )) طراحی شده .
بنظرِ خودم رقیبی میشه برای cls و بسیار من عاشقشم و ای کاش یه روزی میشد که به دستش بیارم ، کِیف میده شب تو اتوبان بندازی با سرعت کم ، یه آهنگ اِمینم هم بزاری ، چه حالی میده ، یعنی میشه به گور نبریم آرزوهامونو .
emad1990
۲۷ شهریور ۱۳۹۷البته امینم رو با سرعت کم گوش نمیدنا(ایموجی خنده)
psycho CIVIC
۲۷ شهریور ۱۳۹۷حرف های اونایی که میگن این از نظر پرفورمنس در سطح بالاتری نسبت به cls قرار داره رو قبول دارم ولی بیاین خودتون رو بذارین جای مردمی که برخلاف ما حق انتخاب دارن !
بین انتخاب ها مرسدس gt تنها با ۳۶۷ اسب بخار و ۱۰۰ هزارتا قیمت رو داریم که تقریبا با نصف همین قیمت و یا کتر میشه kia stinger رو خرید که تو بحث شتاب و پرفورمنس واقعا نصفه بنز نیست ! و یا میشه از خود مرسدس cls رو با موتور قویتر و تریم بالاتر و قیمت کمتر خرید !
حالا اینکه چند نفر میخوان gt رو بخرن برای حمله به پیچ ها و لایی کشی ای که با cls نمیشه رو باید از بنز پرسید
کاوه
۲۷ شهریور ۱۳۹۷خریدجی تی برای لایی کشیدن؟ یا حضرت عباس
psycho CIVIC
۲۸ شهریور ۱۳۹۷حتما انتظار دارین کشی که GT میخره باهاش بره شمال و بیاد . مطمئنا کسی که این ماشین رو با این قیمت میخره و کلی هرینه نگه داری متقبل میشه دنبال لذت بردن از رانندگی و رسوندن ماشین به مرز محدودیت هاش هست . حالا کلمه لایی کشی استعاره ای بود از این نوع استفاده و نگاه به ماشین به عنوان یه وسیله برای لذت بردن . کامنتا رو که میخونم هرکسی دنبال پیدا کردن یه کلمه و بولد کردن اون بین کامنت های بقیه اس ! دوستان کنه مطلب رو دریابید نه واژه ها رو .
کاوه
۲۹ شهریور ۱۳۹۷اتفاقا کلمه لایی کشیدن کنه نگاه شما به خودرو لوکس بود. شما احساس قدرت راننده از مهار یک شیر غران را به سطح لایی کشیدن تقلیل می دین. این یه دنیای دیگس.
ارادت
رامتین
۲۹ شهریور ۱۳۹۷با 630 اسب بخار و نرسیدن به سرعت 320 کیلومتر یک عیب فنی به حساب میاد.
بهترین از این انتظار داشیم. m5 از نظر موتوری کیفیت برتری را اذعان داره.