پس از انتظاری طاقتفرسا، انتشار تصاویر جاسوسی بیشمار، افشای تصاویر مختلف و انتشار دهها تیزر رسمی مبهم، سرانجام مرسدس بنز رسماً نسل جدید سدان پرچمدار خود، S کلاس کبیر را به جهانیان نشان داده است. سازندهٔ آلمانی در نسل جدید سدان پرچمدار خود لیستی بسیار طولانی از ویژگیهای جدید را به نمایش گذاشته که هدف از آنها ارائهٔ حس جدیدی از تجمل به راننده و سرنشینان است.
طراحی بیرونی، محافظهکارانه و آئرودینامیک
طراحان مرسدس در طراحی بیرونی S کلاس جدید محافظهکارانه عمل کرده و با تغییراتی نهچندان بزرگ، این سدان پرچمدار را وارد دههٔ جدید کردهاند. بیشتر ویژگیهای طراحی این خودرو مثل چراغهای جلو و عقب و جلوپنجره به سایر مدلهای مرسدس شباهت دارد و برای اولین بار طی سه نسل اخیر S کلاس، در آن از چراغهای عقب افقی استفاده شده است.
در طراحی این خودرو به آئرودینامیک هم بسیار توجه شده و به همین دلیل طراحان از دستگیرههای بیرونآی برای درها استفاده کردهاند که در حالت عادی کاملاً با بدنهٔ خودرو همسطح هستند. به لطف این ویژگی و موارد دیگر، ضریب درگ S کلاس به ۰.۲۲ رسیده و آنرا به یکی از آئرودینامیکترین خودروهای دنیا تبدیل کرده است.
از لحاظ ابعاد، پرچمدار مرسدس ۳۳ میلیمتر کشیدهتر (در نسخهٔ فاصله محوری بلند)، ۵۱ میلیمتر عریضتر و ۱۰ میلیمتر بلندتر شده است؛ اما مرسدس برای حفظ تناسبات S کلاس، فاصلهٔ محوری آنرا ۵۱ میلیمتر، فاصلهٔ عرضی چرخهای جلو را ۳۵ میلیمتر و فاصلهٔ عرضی چرخهای عقب را ۵۱ میلیمتر افزایش داده است؛ بنابراین حالا S کلاس درعینحالی که در داخل فضای بیشتری را ارائه میکند، با اوورهنگهای کوتاه جلو و عقب، همچنان تناسبات اسپرت خود را حفظ کرده است.
داخل، مدرن و تکنولوژیک
بزرگترین تغییرات S کلاس جدید در کابین آن رخ داده است و بدیهی است که در اینجا صفحهنمایش ۱۲.۸ اینچی مرکزی جدید بلافاصله جلبتوجه میکند. این نمایشگر جدید که جایگزین نمونهٔ ۱۰.۳ اینچی قبلی شده، از نوع OLED بوده و در مقایسه با نمایشگر LCD سنتی، گرافیک واضحتر و رنگهای طبیعیتری دارد و درعینحال ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف میکند. این نمایشگر جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه میکند که یکی از تغییرات آن برخورداری از ناوبری با قابلیت واقعیت افزوده است. همچنین سیستم دستیار صوتی مرسدس نیز بهبود پیدا کرده و تا ۲۷ زبان مختلف را متوجه میشود؛ اما ارتقاء مهمتر اینکه حالا حتی سرنشینان عقب هم میتوانند از دستیار صوتی استفاده کنند.
در مقابل راننده نیز یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که امکان سفارش حالت سهبعدی بدون نیاز به عینک مخصوص هم برای آن وجود دارد. این ویژگی از دو دوربین یکپارچه برای تشخیص موقعیت چشم راننده و ایجاد نمای سهبعدی استفاده میکند. این صفحه آمپر مثل قبل بسیار قابل تنظیم است و امکان انتخاب چهار حالت مختلف شامل محتاط، اسپرت، انحصاری و کلاسیک برای آن وجود دارد. علاوه بر این، سه نمایشگر دیگر هم بهصورت سفارشی برای S کلاس ارائه شده که شامل دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی سرگرمی عقب (نصبشده روی پشتی صندلیهای جلو) و یک تبلت ۷ اینچی قابل جابجایی در کنسول مرکزی عقب میشود تا مجموع نمایشگرهای کابین به پنج عدد برسد.
کابین نسل جدید S کلاس ۲۷ دکمه و سوئیچ فیزیکی کمتری نسبت به نسل قبلی دارد زیرا تقریباً همهٔ این عملکردها به کنترلکنندههای لمسی یا صوتی منتقل شدهاند. از لحاظ طراحی هم چهار دریچهٔ تهویهٔ افقی در بالای داشبورد یعنی درست بالای صفحهنمایش مرکزی قرار گرفتهاند که جایگزین دریچههای دایرهای قبلی شدهاند. همچنین بسته به تیپ خودرو، تریمهای مختلفی مثل فیبر کربن، مشکی پیانو و چوبی در کل طول داشبورد کار میشود. یک سیستم صوتی برمستر سطح بالای فراگیر با ۳۰ بلندگو نیز برای خودرو قابل سفارش است.
S کلاس به نسل جدید غربیلک فرمان مرسدس هم مجهز شده که کنترلهای خازنی آن بروز شده و یک پد سنسور دو منطقهای هم روی چرخ فرمان تعبیه شده است. این سنسورها بهمنظور اطلاع سیستمهای کمکراننده، تشخیص میدهند که آیا دست راننده روی فرمان قرار دارد یا نه. در همین حال، صندلیها مثل قبل همچنان با چرم باکیفیت ناپا ارائه شدهاند که در چندین رنگ مختلف قابل انتخاب بوده و از گرمکن، تهویه، ۱۰ نوع ماساژ و ویژگی جدید موسوم به انرژیبخش برخوردار هستند که از طریق نمایشگر لمسی قابلکنترل است.
این ویژگی سفارشی انرژیبخش که سال گذشته در محصولات مرسدس ارائه شد، شش گزینهٔ مختلف انرژیزایی شامل تازهسازی، گرمابخش، نشاطآور، لذتبخش، راحتی و آموزش را ارائه میکند که هرکدام از آنها موارد مختلفی مثل موسیقی، نور کابین، موقعیت صندلی و تهویه مطبوع را تنظیم میکند تا حالت موردنظر را ایجاد کند. حال در نسل جدید S کلاس، این ویژگی با همان گزینهها بهعنوان بخشی از پکیج سفارشی «انرژیبخش عقب»، به صندلیهای عقب هم تعمیم یافته است.
به لطف افزایش ابعاد و فاصلهٔ محوری S کلاس، فضای داخلی خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. البته فضای سر و پای جلو تقریباً ثابت باقیمانده اما فضای زانوی جلو ۳۸ میلیمتر بیشتر شده است. در عقب نیز فضای سر ۱۵ میلیمتر، فضای پا ۲۵ میلیمتر و فضای زانو ۱۰ میلیمتر افزایش یافته درحالیکه فضای صندوق بار هم ۲۲ لیتر رشد کرده است.
یکی از برجستهترین ویژگیهای داخلی نسل جدید S کلاس اما نورپردازی آن است که تعداد چراغهای LED آن در کل کابین از ۴۰ عدد نسل قبلی به ۲۵۰ عدد افزایش پیدا کرده است. این چراغها درون یک فیبر نوری جای گرفتهاند که در همه جای کابین از رو دریها و داشبورد گرفته تا کف خودرو و حتی صندلیهای عقب کشیده شده است. به گفتهٔ مرسدس، هدف از این ویژگی ایجاد یک خط نور مداوم در سراسر کابین خودرو بوده است. این سیستم نورپردازی همچنین با سیستمهای ایمنی خودرو هم پیوند خورده است و برای تقویت هشدارهای بصری با سیستمهای کمکرانندهٔ مختلف همکاری میکند. بهعنوانمثال، هنگامیکه دستیار فعال نقاط کور هشدار میدهد، نورپردازی داخلی به رنگ قرمز درمیآید.
ایمنی و تکنولوژی رانندگی خودکار
همانطور که انتظار میرفت، نسل جدید S کلاس تقریباً به همهٔ سیستمهای ایمنی که مرسدس هماکنون ارائه میکند مجهز شده است. این سیستمها شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، دستیار فعال فرمان، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار تغییر خط، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، هشدار ترافیک جلو و عقب و سیستم فعال پایش نقاط کور میشود. S کلاس همچنین برای خروج راننده از خودرو هشدار نقطهٔ کور ویژهای دارد و همینطور اولین خودرویی است که به ایربگهای عقب برای محافظت از سرنشینان عقب در برخوردهای روبهجلو مجهز شده است. مرسدس در این ماشین سیستم ایمنی جدیدی بنام Impulse Control را هم ارائه کرده که احتمال برخورد وسایل نقلیه با طرفین خودرو را تشخیص داده و ارتفاع S کلاس را کمی افزایش میدهد تا از شدت برخورد احتمالی کاسته شود.
علاوه بر این، نسل جدید S کلاس به تکنولوژی راندگی خودکار سطح سه هم مجهز شده که میتواند در شرایط خاصی مثل ترافیک سنگین یا قسمتهای خاصی از بزرگراههای آلمان تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را بهطور اتوماتیک برانَد. این سیستم که Drive Pilot نام دارد، از یک لیدار به همراه طیف گستردهای از سنسورها و نقشهٔ دیجیتالی وضوحبالا استفاده میکند. یکی دیگر از ویژگیهای S کلاس برخورداری از سیستم ورود با پین کد روی در راننده است که در نسل جدید به سه قابلیت شناسایی جدید شامل اثرانگشت، تشخیص چهره و تشخیص صدا مجهز شده است تا S کلاس از همیشه امنتر شود.
زیر کاپوت
نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در ابتدا با مجموعهای از پیشرانههای شش سیلندر و هشت سیلندر بنزینی و دیزلی همراه با تکنولوژی هیبریدی خفیف EQ Boost به بازار عرضه خواهد شد درحالیکه چند ماه دیگر مدل پلاگینهیبریدی جدید S580e با بُرد تمام الکتریکی در حدود صد کیلومتر هم به آنها اضافه میشود. در اروپا، خریداران میتوانند از بین مدلهای شش سیلندر بنزینی و دیزلی شامل S450، S500، S350d و S400d یکی را انتخاب کنند. مدلهای دیزلی هردو به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل مجهز هستند که این موتور ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور در مدل S350d و ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در مدل S400d تولید میکند. برای مدل قویتر، سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم قابل سفارش است.
زیر کاپوت دو مدل بنزینی S450 و S500 هم یک موتور شش سیلندر خطی توربوی هیبریدی خفیف قرار میگیرد که در مدل اول ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و در دومی ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مدل قویتر S500 که بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic برخوردار است، ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. انتقال نیروی همهٔ این موتورها توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
مرسدس برای بازار آمریکای شمالی اما فعلاً فقط دو مدل بنزینی S500 و S580 را در نظر گرفته که دومی به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت EQ Boost مجهز است. این موتور ۴۹۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر دارد و سیستم هیبریدی خفیف هم میتواند بهطور موقت ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به آن اضافه کند. S580 هم بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است. حداکثر سرعت این دو مدل بنزینی بهصورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و هردو از پنج حالت رانندگی مختلف شامل اکو، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی برخوردار هستند.
چابکی و مانور پذیری در حد A کلاس
برای نسل جدید S کلاس سیستم کنترل بدنهٔ E-Active ارائه شده است که بهصورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی Airmatic و کمکفنرهای قابل تنظیم همراه است. این سیستم اساساً همان آنتیرول بارهای فعال است که برای از بین بردن بادی رول (حرکات گهوارهای بدنه) از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت استفاده میکند.
علاوه بر این، S کلاس جدید به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز شده که بهصورت یکپارچه در سیستم تعلیق چند اتصالی عقب جای گرفته است. این سیستم موجب بهبود مانور پذیری خودرو میشود و دایرهٔ چرخش نسخهٔ فاصله محوری کوتاه S کلاس را به ۱۰.۵ متر کاهش میدهد. مرسدس سیستم فرمان گیری محور عقب را در دو نسخه ارائه میکند که نوع اول به چرخهای عقب تا ۴.۵ درجه و دومی ۱۰ درجهٔ کامل زاویه میدهد. البته اگر نوع دوم انتخاب شود، اندازهٔ رینگها به ۲۰ اینچی با لاستیکهای ۲۵۵ محدود میشود. نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در سهماههٔ اول سال آینده راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد.
علی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹خبر به این مهمی را خیلی دیر پوشش دادید خیلی از سایت ها که در زمینه های دیگه فعالیت دارند خیلی زود تر پوشش دادند
ظاهرش به نظرم یک عقب گرده نسبت نسل پیش
اما داخلش خیلی خوب شده
چراغ های جلوش منا یاد نسل قبل آزرا میدازه
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۹به نظر من هم خیلی دیر پوشش داد خبر به این مهمی رو.. ولی در خصوص بحث طراحی، خیلیهایی که زود قضاوت کرده بودن، الان نرمش قهرمانانه میکنن?
XLE
۱۳ شهریور ۱۳۹۹عقبش به جذابی نسل قبل نیست
Hadi
۱۳ شهریور ۱۳۹۹یک ویژگی بنز ها اینه که قبل رونمایی وقتی رندر هاش منتشر میشه یه عده میگن این دیگه چیه خیلی زشته تاریخچه این ماشینو نابود کردنو و از این حرفا…
بعد که رونمایی میشه همونا عاشقش میشن…
امسال منم جز این دسته بودم…
واقعاً زیباست و پیشرفت تکنولوژیکی زیادی نسبت به قبل داشته
ولی از نظر ظاهر یکم محافظ کارانه عمل کردند ولی بازم زیباست…
فقط با کابینش نمیتونم ارتباط بگیرم و به نظرم کابینش پسرفت داشته از نظر طراحی
نمای جلو میتونست بهتر باشه ولی بازم بد نیست…
در کل مثل بقیه s-class ها عاشقش شدم و امیدوارم بتونه به موفقیت نسل های قبل برسه
اینم از نسل هفتم قصر متحرک ?
سلطان s-class ?
Zonda R
۱۳ شهریور ۱۳۹۹هنوز کلیپشو ندیدم
ولی اونطور که نوشته خیلی رو زیر ساختهاش کار کردن یجز چابکی و مانور پذیری جنس متریال و…
یادمه نسل قبل ک معرفی شد حرفهای خیلی زیادی تو طراحی کابین داشت و بسیار نوآورانه بود خب نسل جدید اینطور نیست
از نظر طراحیه بیرونی سلیقه ای هستش
ولی نظر منو برآورده کرد
انگار طراحی e کلاس و دیگر محصولات تو s جدید به بلوغ رسیده
Hadi
۱۳ شهریور ۱۳۹۹امروز منتظر رونمایی جیپ واگونیر ساعت ۱۷:۳۰ باشید…
Sina
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ولی من که همیشه از طرفدارای S کلاس بودم هم به نظرم شاید به عنوان یه ماشین عادی خوب باشه ولی برای اس کلاس بودن کابینش و بیرونش جذابیت کافی رو نداره
Mohsen. G
۱۴ شهریور ۱۳۹۹همه نوآوریش تو کابینه…. عجب
Masoud v12
۱۳ شهریور ۱۳۹۹با سلام از لحاظ تکنولوژی و ایمنی پیشرفت قابل توجهی داشته ولی نمیدونم چرا از نمای جلویی با طراحی جلو پنجره نتونستم کنار بیام مثل یک قطعه اضافه که به جلو ماشین چسبیده شده است به نظر میاد البته اینو هم بگم که مرسدس اس کلاس مثل بعضی از سوپر استارها و فاشیونها اصلا خوب فتوژن نیست یعنی عکسها گویای زیباییش نیستند ولی وقتی از نزدیک میبینی زیبایی خیره کننده ای داره که این مدل هم مستثنی از این مسئله نیست. با تشکر
مانی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹فاشیون دیگه چیه؟منظورت فشنه؟
مزدا
۱۳ شهریور ۱۳۹۹طراحی چراغ عقب درسته یه کم تو ذوق میزنه ولی تکنولوژی پشم ریزونی داره.
ما اینجا درسته راحت ایراد میگیریم ولی بهترین نخبه های خودروسازی روی این کار کردند
امیر دهقان
۱۳ شهریور ۱۳۹۹سلام
ما سعی داشتیم کاملترین مطلب رو در مورد S کلاس جدید کار کنیم و بطور کامل همۀ ویژگیها و تکنولوژیهای اون رو معرفی کنیم. به همین دلیل برای تهیۀ این مطلب از چند منبع مختلف استفاده شده و آماده کردن اون کمی طول کشید
ارادت
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۹منم اوایل مطلع نبودم چرا مطالب رو دیر انشار میدین ولی
بعدش متوجه شدم میخواین با تمام جزئیات مطلبرو درون سایت بزارین ولی میتونین از این پس یه پیش معرفی یه ساعت بعد از معرفی و یک معرفیه کامل هم سر فرصت بگذرارین
علی
۱۴ شهریور ۱۳۹۹?
reza s4
۱۳ شهریور ۱۳۹۹از هر لحاظی پیشرفت کرده به جز طراحی صندوق عقب هرچند من کی باشم که درباره صندوقش بخوام نظر بدم اما
اما به عنوان یک خودروی لوکس یکمی باید دکمه های بیشتری داشت ن اینکه همش تکنولوژی محور باسه
مثلا اگر بین این البته نسخه میباخ که کمی نزدیکتر به رولزرویس و بنتلی هست
ترجیح من اول گوست هست بعد بنتلی بعد بنز
ممد ژانگولر
۱۳ شهریور ۱۳۹۹داداش این ماشین شاه ماشیناست
یک هتل لوکس متحرک
به همراه دفتر کار مدرن
جون میده دوتا منشی بندازی ردیف عقب گوشیتو بدی دستشون بگی هی جواب بده
اون یکی هم برات آب معدنی تگری از بار وسط در بیاره هی بریزه نوش جان کنی
این ماشین کاملا کاربردیه مثل گوست نیست تا میایی بشینی رو کاپوت ماشین اون مجسمه لوگوی گندش نذاره ?
reza s4
۱۳ شهریور ۱۳۹۹حجی این همه جا باید منشی رو ببری رو کاپوت؟
صندلی های فرشته رو با یکی از دکمه هایی که کنار دری یا هر جا که گذاشتن بزن بره جلو
بعد هم منشی هارو به راه راست هدایت کن
بعد کی هتل به مانند قصر بود
ممد ژانگولر
۱۳ شهریور ۱۳۹۹هتل آزادی عملش بیشتره
ولی قصر یهو کپ میکنی همش میپره ??
ممد ژانگولر
۱۳ شهریور ۱۳۹۹منتظر نسخه amg هستم
مطمئنا میترکونه
این ماشین همه چی جز off road بودنو تو خودش داره
به قول کاپیتان هادوک لعنت بر ریش شیطون ??
رضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۹حرفى واسه گفتن نمیذاره
ارش
۱۳ شهریور ۱۳۹۹واقعا لذت بردم از معرفی چنین مدلی بارها کلیپ های نمایش و پرده برداریش رو در یوتوب و اینستا دیدم .فوق العاده ست طراحی زیبایی هم داره .به لحاظ تکنولوژی هم که از بقیه ماشینها پیشرفته تر و رقبا باید دو سه سال تلاش کنن تا به این سطح برسند طراحی داخلیش هم سورپرایزمون کرد عالی و متفاوت. جالب اینجاست مرسدس هم در فرمول یک پیشتازه و آقایی میکنه هم در ارائه محصولات تجاری و لوکس و هم در حمل و نقل و ماشین آلات سنگین . برترین نشان تجاری در خودروسازی براوو???
AMG///
۱۳ شهریور ۱۳۹۹شاه تمامی خودرو ها S class
خدایی طراحیش عیبی نداره الکی بهونه بنی اسرائیلی میگرید
رامین
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ولی قبول کن طراحی داخلیش خوب نیست
AMG///
۱۳ شهریور ۱۳۹۹بازم داری بهونه بنی اسرائیلی میگیری
رامین
۱۳ شهریور ۱۳۹۹مثه متعصبا نظر نمی دم
Mf1
۱۳ شهریور ۱۳۹۹طراحیش بیشتر به ماشینهای کره ای میخوره حداقل پشتش و داخل ماشین عالی کار شده
ارش
۱۳ شهریور ۱۳۹۹طراح ماشینهای کره ای آلمانیه پیتر شرایر در واقع طراحی کره ای ها آلمانی شده
Hl>i
۱۳ شهریور ۱۳۹۹نکته جنجالی که تو طراحی نسل هفتم S کلاس جلب توجه میکنه چراغ های عقب ان است که بصورت مثلثی طراحی شده.
مرسدس بنز بعداز ۲ نسل دوباره چراغ های عقب s کلاس را بشکل مثلثی طراحی کرده اما نسبت به نمونه های قبلی، این مثلثی کوچکتر و بصورت برعکس با فاصله گرفتن از گوشه ها و لبه های خودرو حالت کشیده ای بخود گرفته، حالا کار به زیبای و زشتی ان ندارم چون سلیقه ای است
اما داستان چراغ های مثلثی شکل عقب بنز که به جرات میتوان انرا یک شاهکار طراحی و یکی از زیباترین طراحی های دانست که مرسدس بنز برای چراغ های عقب خودروهایش انجام داده،
در نسل اول C کلاس w202 سال 1993 متولد شد و در نسل چهارم S کلاس w220 سال 1998 و سالهای 2002 و 2003 در نسل هفتم E کلاس w211 و نسل دوم C کلاس w203 به تکامل رسید.
i>|+
Hosseinbimmer
۱۳ شهریور ۱۳۹۹طراحی جلوش خوبه
طراحی داخل بجز مانیتور خیلی بزرگش خوبه.
چراغای پشت افتضاح!
در کل خوبه.
ولی بی شباهت به سری E نیست
net
۱۳ شهریور ۱۳۹۹چراغ جلو زیبا و به روز نیست اگر کشیده تر و باریک بود قشنگتر میشد مثل چرا جلو باریک ایودی a8 و بی ام و سری ۸.اگر دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر میشد.این مدل خط سفید اطراف شیشه مثلثی در ب دوم قدیمی شده اگر در قسمت مثلثی درب دوم خط سفید تیزتر بود قشنگتر میشد.تبلت پشت صندلی راننده و شاگرد ضخامتش کلفت هست و صفحه نمایش بزرگ جلو داشبورد که چسبیده به کنسول بد هست و اگر صفحه نمایش بزرگ چسبیده بود به داشبورد و جدا از کنسول بود قشنگتر میشد و اونجایی که صفحه نمایش قوص پیدا میکنه به داشبورد چسبیده میشه بد هست.صندلی با دوخت شطرنجی بنز بد هست جالبه این دوخت شطرنجی در دربها هم استفاده کرده که نیاز نبود در دربها از این دوخت شطرنجی استفاده کنه و تو ذوق میزنه.
سدان لوکس فقط ایودی a8
SF90 STRADALE
۱۳ شهریور ۱۳۹۹به عنوان پرچمدار لوکس مرسدس بنز انتظار بیشتری ازش داشتم
نه در بحث تکنولوژی و ایمنی ؛ در بحث طراحی که اونم سلیقه ای هست
کابین نسل قبل توقعات همه رو بالا برده بود ؛ برای همینه که کابین نسل جدید برای طرفداران مرسدس بنز سورپرایز کننده نبود
بهنام
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد.
بهنام
۱۳ شهریور ۱۳۹۹از نظر تکنولوژی و امکانات جهشی بلند داشته و البته طبق انتظارات عمل کرده، کمی نقد به طراحی ظاهری وارد هست ولی خودم به شخصه فکر میکردم خیلی بدتر از اینها از آب در بیاد مثل سی ال اس ولی، رفتم از نت کارشو عکس هاشو دیدم حقیقتاً از اکثر زوایا زیباست و به مرور این زیبایی چند برابر هم خواهد شد.
رامین
۱۳ شهریور ۱۳۹۹خودم به شخصه انتظار نداشتم طراحی بیرونیش خوب از آب در بیاد ولی طراحی داخلیش برعکس اصلا خوب نیست. کلا چهار تا تبلت انداخته کنار هم.
AMG///
۱۳ شهریور ۱۳۹۹چون تو بی ام و فنی
شما الکی از همه چی بنز ایراد می گیرید
رامین
۱۳ شهریور ۱۳۹۹عقده ای من نسبت به بی ام و هم بدترین کامنتارم گذاشتم. مثه تو به خاطر تعصب الکیت چشمو رو عیب و ایرادای ماشین نمی بندم. این ماشین یه عقب گرده.
AMG///
۱۳ شهریور ۱۳۹۹آره چراغ عقباش چیز جالبی نیست
کابینشم چیزی نبود که از بنز انتظار میرفت
(((ولی کامنتت منو ترکوند از خنده
AMIR-REZA
۱۳ شهریور ۱۳۹۹این ماشین انتظارات رو از یه ماشین لوکس و مدرن برآورده میکنه ولی انتظارات من رو از یه ((بنز))برآورده نمیکنه………..
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۹از لحاظ امکانات و تکنولوژی که پیشرفت داشته ولی من از طراحی عقبش خصوصا چراغاش خوشم نیومد البته اون مانیوتر گنده هم تو چشمه ،سایر موارد مشکلی نداشت
Sina
۱۳ شهریور ۱۳۹۹باید قبول کرد که این نسل اس کلاس شاید ماشین خوبی باشه ولی اس کلاس خوبی نیست، نسل قبل همه ازش راضی بودن ولی نظرات مخالف این نسل جدید خیلی زیاده
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۹آره نسل قبلی واقعا خوب من خودم نسل قبلی رو بیشتر دوست داشتم تا این
JDM
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ویروسی بین خودروسازان افتاده به نام طراحی نامرتبط
به این صورت که نسل جدید نسبت به نسل قدیم ضعف طراحی داره
اینم شبیه جنسیس شده تا بنز?
MjM
۱۳ شهریور ۱۳۹۹عالیه
دستگیره درها و زاویه چرخش محور عقب خیلی خوبن
غربیلک فرمان ازون فرمان دوتیکه زشت قبلی خیلییی بهتر شده
فقط!
هنوزم میگم داشبورد(فقط داشبورد) مدرنه، خیلی، ولی جنبه لوکسش کم شده و صرفا دوتا تبلت گذاشتن اونجا فقط!
و یکم چراغاش(هم عقب هم جلو) کوچیکتر شده ابعادش نمیدونم خوب شده یا نه!
بی ریا
۱۳ شهریور ۱۳۹۹به شخصه بنز اس ۵۰۰ مدل ۲۰۰۸ داخل ایرانو به این ترجیح میدم
چارتا تبلت گذاشته اسمشو گداشته نهایت لوکس
بازم میگم در مقابل آئودی آ۸ کم میاره
بی ریا
۱۳ شهریور ۱۳۹۹پرچمدار سدان های لوکس فقط آئودی آ۸ هست و بس
AMG///
۱۳ شهریور ۱۳۹۹با جنسیس g90 اره
مهدی
۱۳ شهریور ۱۳۹۹آره … حتما قابل دفاعه،زیباست و و و خلاصه بنزه دیگه
ولی در کل،خیلی هم چیز شاخی نیست
یعنی در حد s کلاس،تاپ و تک نیست
javad
۱۳ شهریور ۱۳۹۹عقبش:///
بهنام
۱۳ شهریور ۱۳۹۹من که عاشقش شدم ?
حسین دهمرد
۱۳ شهریور ۱۳۹۹تکنولوژی و امکانات رو که با لودر ریختن توش زیبا تر و لوکس تر شده اما از اون تیپ مافیایی که داشته فاصله گرفته. بنظرم زیادی دستکاری کردن به اندازه ی دو نسل تغییر دادن قیافه شو
Elmiraj
۱۳ شهریور ۱۳۹۹هر چند سلیقه ای هست ولی طراحیش نسبت به W222 یک عقبگرد کامله ، خصوص طراحی داشبورد و نمای جلو ماشین…
.
با این حال تکنولوژی های کاربردی و جالبی را به دنیای خودروهای لوکس وارد کرده .
Bilbo
۱۳ شهریور ۱۳۹۹وقتی کمال طراحی داخلی رو تو نسل قبلی شاهد بودیم طبیعی بود هر تغییری به شدت تو ذوق بزنه و باعث بشه حتی همین طراحی داخلی عالی دیگه آنچنان به چشم نیاد. ولی اگه بطور مجزا به این طراحی داخلی نگاه بشه بسیار عالیه.
طراحی بیرونی هم بارها و بارها بهتر شده از رندرها ولی خب خیلی جلو تر نرفته از نسل قبل. کلا نسل قبل یه نسل خیلی ویژه بود و مشکل خیلی ویژه بودن هم همینه.
از منظر تکنولوژی هم همون کلیپ معارفه بنز تو اینستا کافی بود که باریدن پشم از پوست شروع بشه.
در کل
نسل قبل 10 از 10
این نسل 9 از 10
ارشیاsvj
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ولی من کلا با طراحیش مخالفم.
اون گوست جدیده هم یه جوریه.
اصلا طراحی های خوبی ندارن.
Alireza
۱۳ شهریور ۱۳۹۹توش زشته فرمونش زشته??
ارشیاsvj
۱۳ شهریور ۱۳۹۹راستی این فیبرنوری چیه؟
اون اینترنت جدیده است؟(Li-Fi)
اگه اونه پس کادیلاک های قدیم چجوری دارنش؟
اینم دارتش؟؟
OMID
۱۳ شهریور ۱۳۹۹فیبر نوری یه رشته از جنس پلاستیک یا شیشس
که نور از بدنش خارج نمیشه و از اولش نور وارد میشه و از انتهاش تقریبا با همون قدرت خارج میشه مثل یه جور لوله واسه نور
اینترنت lifi هم چون از فیبر نوری برای انتقال سیگنال استفاده میکنه به جای سیم مسی بهش گفته میشه اینترنت فیبر نوری
در واقع این فیبر نوری که داخل ماشینا هست ربطی به اینترنت ندارم بلکه برای نورپردازی هست
ماکان
۱۳ شهریور ۱۳۹۹سلام . خیلی از لحاظ کلی خوب شده . انشاالله که اگر نسخه ی S63 ی آن را به صورت رسمی معرفی نکرده اند هرچه سریعتر معرفی کنند . نسخه ی S73 را هم اگر که نسخه ی S63e را جایگزین آن نکرده اند خیلی دوست دارم که خود نسخه ی S73 را هم ببینم انشاالله .
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۹تکنولوژی که تو این ماشین بکار رفته به اندازه کل صنعت آی تی ایران ارزش داره! ?
MASIHA
۱۳ شهریور ۱۳۹۹دوستش دارم.