مرسدس بنز بهتازگی از نسل جدید سدان پرچمدار S کلاس خود با مجموعهای از پیشرانههای بنزینی و دیزلی پردهبرداری کرده است. در زمان رونمایی، دو مدل دیزلی S350d و S400d به همراه دو مدل بنزینی S450 و S500 برای بازار اروپا و مدلهای بنزینی S500 و S580 برای آمریکای شمالی اعلام شدند اما حالا مرسدس یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی بنام S580e را هم برای بازار اروپا معرفی کرده است.
S580e از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مدل S500 استفاده میکند اما در اینجا یک موتور الکتریکی نصبشده روی گیربکس و یک پکیج باطری ۲۸ کیلووات ساعتی هم آنرا همراهی میکنند تا مجموع قدرت خودرو به ۵۱۰ اسب بخار برسد. این یعنی S580e حتی از S580 معمولی که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۹۶ اسب بخار قدرت مجهز است هم قدرت بیشتری دارد. مزیت دیگر این نسخهٔ هیبریدی برخورداری از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی است و طبق معیارهای WLTP اروپا میتواند تا صد کیلومتر را صرفاً با استفاده از انرژی باطریها طی کند.
در حال حاضر S580e فقط برای بازار اروپا معرفی شده و فعلاً مشخص نیست که به بازار ایالاتمتحده هم راه پیدا خواهد کرد یا نه زیرا سخنگوی مرسدس ایالاتمتحده گفته است این شرکت در حال حاضر در مورد عرضهٔ مدلهای پلاگینهیبریدی S کلاس در آمریکا چیزی اعلام نکرده است. بااینحال، احتمال عرضهٔ این نسخهٔ پلاگینهیبریدی در بازارهای خارج از اروپا و خصوصاً آمریکای شمالی وجود دارد زیرا مطمئناً خریداران S کلاس از قدرت، مصرف سوخت و حالت رانندگی تمام الکتریکی S580e استقبال خواهند کرد.
پارسا عشق ماشین
۱۴ شهریور ۱۳۹۹چی میشه گفت از این استوره واقعا عالیست چی میشه گفت تنها حرف اینکه بنزه دیگه
hamid
۱۴ شهریور ۱۳۹۹استوره نه اسطوره
blackburn
۱۴ شهریور ۱۳۹۹اسطوره ی زشتی باز جلوش بد نیست ولی خوبم نیست عقبش که اوته پلک آویزون / بچه ها کلی سرو صدا کردن گفتیم چیه
Milad AMG
۱۵ شهریور ۱۳۹۹خیلی هم عالی
پارسا عشق ماشین
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ولی چرا فقط صد تا ولی بازم شروع خوبی برای خودرو های الکتریکی
پارسا عشق ماشین
۱۴ شهریور ۱۳۹۹ولی خوب هیبرید هستش دیگه
Khan
۱۴ شهریور ۱۳۹۹الان این فقط باید روی برق یا بنزین کار کنه یا همزمان هردوتاشون کار میکنن؟
همزمان منظورم اینکه پشت چراغ قرمز یا تو سرعت پایین بره روی الکتریکی نیست، دقیقا اینکه موتور بنزینی و الکتریکی باهم کار کنن هستش مصرف سوخت بیاد پایین
همچین حالتی هست اصلا و اگر هست صدی چند میسوزونه ماشین درنهایت؟ یا فقط همون حالتی اول گفتم وجود داره؟
بهنام
۱۴ شهریور ۱۳۹۹چند حالت داره
مثلا اکو کم تر از موتور بنزینی استفاده میکنه
الکتریکی فقط از موتور برقی
عادی هم موتور بنزینی هم برقی
یا اسپورت که از هر دو موتور با تمام قدرت استفاده میکنه
بستگی به انتخاب راننده داره
قدرتی هم که اعلام کردن مجموع قدرت موتور بنزینی و برقیه
Mohammadreza
۱۴ شهریور ۱۳۹۹سدان فول سایز لوکس یکی از اون دسته خودروهایی هستن که تمام الکتریکی شدن راست کارشونه.
چون کسی سدان فول سایز لوکس نمیخره که از غرش اگزوز هاش لذت ببره بلکه آرامش و سکوت الویت اصلی این کلاسه و از طرفی دیگه وزن زیادشون که گشتاور زیاد میطلبه هم مزید علته.
Hadi
۱۴ شهریور ۱۳۹۹برا یه هیبرید بردش عالیه
اونم با این هیکل و وزن…
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹مرسدس اس کلاسو یه طوری طراحی میکنه که ۳۰سال هم بگذره بگی عجب طراحی بی نقصی مثل w140 ?
محمد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹پدال دمت گرم از صبح تا حالا ترکوندی
ارشیاsvj
۱۴ شهریور ۱۳۹۹۵۱۰ اسب بخار!!!!!!
اوف اوف
AMG///
۱۴ شهریور ۱۳۹۹صد تا کم نیست؟؟
بهراد
۱۴ شهریور ۱۳۹۹گفته بودم ماشینای 6 سیلندر جای 8 سیلندرا رو میگیرن اونم با قدرت بیشتر و جادوی برق. رفته رفته برد الکتریکی به 220 کیلومتر میرسه و پیشرانه 4 سیلندر دو لیتری هیبریدی با قدرت مجموعا 600 اسب بخار.هم خدا هم خرما.فقط مونده اون کابلای مسخره ی شارژرو با شارژر مغناطیسی جایگزین کنن.
تو آلمان فروشگاه های آلدی (یه چیزی تومایه های رفاه خودمون) تو پارکینگاشون جایگاه شارژ دارن که میتونی یک ساعت ماشینتو رایگان بزنی شارژ.الانم دوران اپیدمی کروناس و خیلیا روزانه به نازل ها دست میزنن اما اگه بیسیم باشه نیازی نیس. فک کن دو ماه یبار بری پمپ بنزین! یا پمپ بنزینو ببرن تو نمایندگی هر دفعه سرویس دوره ای ماشینو انجام میدی بنزینم خودشون برات بزنن.جالب میشه البته برای ما که ماشینامون صدی15 میسوزونه خیلی تخیلیه
sina
۱۷ شهریور ۱۳۹۹از اون قسمت پیمایش جدا از موتور بنزینش خوششممم اومده