مرسدس بنز بهتازگی نسل جدید مدل GLE خود را رسماً معرفی کرده است. این ماشین دقیقاً در میانهٔ بخش شاسیبلندهای مرسدس بنز و همینطور در بخشی بسیار رقابتی قرار گرفته است. نسل جدید این ماشین اما در نگاه اول چندان نسبت به نسل قبلی متفاوت به نظر نمیرسد ولی این خودرویی کاملاً جدید است که تغییرات زیادی را تجربه کرده است. بهعنوانمثال، فاصلهٔ محوری GLE جدید حدود هشت سانتیمتر بیشتر از قبل شده که این امر موجب افزایش فضای سر و پای سرنشینان عقب شده و همچنین برای اولین بار ردیف سوم صندلیها هم بهعنوان یک آپشن برای GLE ارائه شده است.
علاوه بر این، همه نوع ارتقاء تکنولوژی هم در نسل جدید GLE صورت گرفته که سادهترین آنها دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی و ارائهٔ جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز است. از سوی دیگر، این ماشین به سیستم تعلیق جدیدی هم مجهز شده که برای آن سیستم کنترل بدنهای بنام E-Active قابل سفارش است که میتواند کمکفنرهای هر چرخ را بهصورت مجزا تنظیم کند. در این مطلب اما قصد نداریم به بیان جزئیات کامل نسل جدید GLE بپردازیم چراکه قبلاً این کار را طی مطلبی بهطور مفصل انجام دادهایم بلکه میخواهیم نسل جدید این کراساوور لوکس آلمانی را با نسل قبلی آن مقایسه کنیم.
نمای جلویی
این نما بهخوبی چهرهٔ تازهٔ نسل جدید GLE را نشان میدهد که خطوط منحنی در آن کمتر از قبل شدهاند. مرسدس بنز گفته است که تغییرات ظاهری GLE جدید موجب کاهش ضریب آئرودینامیک خودرو به ۰.۲۹ شده است که بهبود نسبتاً کمی نسبت به ضریب ۰.۳۲ نسل قبلی محسوب میشود اما بهاندازهای هست که GLE جدید را به بهترین خودرو از لحاظ آئرودینامیک در کلاس خود تبدیل کند.
پروفیل جانبی
این مقایسه بهراحتی استفاده از خطوط نرم و خمیده را در پروفیل جانبی نسل جدید GLE نشان میدهد. به همین دلیل در بخش جانبی GLE جدید نقوش بهطور قابلتوجهی کمتر شدهاند و نمای تمیزتر و ظریفتری ایجاد شده است. هرچند تشخیص افزایش فاصلهٔ محوری در نسل جدید GLE از این زاویه دشوار است اما بااینحال درهای عقب کشیدهتر به نظر میرسند.
نمای عقبی
این شاید بهترین زاویه برای مقایسهٔ نسل جدید GLE با نسل قبلی باشد. در اینجا تریم خاکستری آشنای بخش پایینی سپر به همراه سر اگزوزها همچنان به چشم میخورد درحالیکه شبرنگها کمی پایینتر قرار گرفتهاند اما از طرف دیگر چراغهای عقب در مکان بسیار بالاتری قرار گرفته و کاملاً باریکتر از قبل شدهاند. همچنین بخش زیر پایی روی سپر عقب نیز حذف شده و یک خط نهچندان برجسته روی درب صندوق بار ایجاد شده که در اصل ادامهٔ خطوط خروجیهای هوای روی سپر محسوب میشود.
نمای داخلی
تغییرات داخلی نسل جدید GLE اما بسیار چشمگیر است و به همین دلیل تنها قطعهای که در اینجا به نسل قبلی شباهت دارد غربیلک فرمان است که البته این قطعه هم کاملاً بروز شده است. در نسل جدید GLE از صفحه آمپر آنالوگ با نشانگرهای دوگانه و همینطور نمایشگر میانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و بسیاری از دکمههای زیر آن خبری نیست چراکه همهٔ اینها با دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی جایگزین شدهاند تا کابین خودرو هم با حس تازه و ظریف بیرونی تطابق داشته باشد.
صندلیها
در بخش صندلیهای سفارشی ردیف سوم امکان مقایسه با نسل قبلی وجود ندارد چراکه این گزینهٔ کاملاً جدیدی برای GLE محسوب میشود. در این مورد اما اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم باید گفت به نظر نمیرسد صندلیهای ردیف سوم چندان جادار باشند اما این صندلیهای اضافی مطمئناً برای خانوادههای پرجمعیت مفید و کاربردی خواهند بود.
منبع: Motor1
محمد
۲۲ شهریور ۱۳۹۷توی نمای جلو انگار نسل قدیمشه که نسل جدیدتره
مزدا
۲۲ شهریور ۱۳۹۷جلو پنچره نسل قبلی ??
داخل کابین و عقب نسل جدید??
mahdy
۲۲ شهریور ۱۳۹۷نمای بغل و چراغای قبلی بهتره
اما از عقب بروز شده (قشنگ تر نشده به روز شده)
علی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷مرسدس قدیم و جدید نداره . ماشالله کلا خوبه .
یعنی کسی مه قدیمیشم داره دلخور نمیشه چه برسه به جدیداش.
با تچکر
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷پسرفت بزرگی در طراحی کرده بنز واقعا زشت ترش کردن
نوید جهرمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷این طراحی های جدیدش یه حسن دارن. باعث میشن به رقباش جدیتر فکر کنیم.
مردن تر و مینیمالتر شده ولی زیباتر؟ آرم بنز رو از روش بردارین و یک بار دیگه نگاش کنین.
یکی از متخصصان عطر میگفت مارکتینگ قاتل بزرگ هنر عطرسازیه. به نظرم همین نظر برای خودروسازی هم تاحدودی درسته. جواب دادن به سلیقه بازار یا شاید بهتر بگیم سلیقه سازی برای بازار باعث از بین رفتن روح طراحی ها شده که با فراگیرشدن ماشین های خودران این فرایند تکمیل میشه.
کاوه
۲۳ شهریور ۱۳۹۷آرم بنزو برداشتم دوباره نگاش کردم. بازم محشر بود
مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷بدون هیچ تعصبی نسل قبل طراحی بهتری داره.حتی طراحی داخل که الان کنار همدیگه ان به نظر من مردونه تره وآرگونومیک بالاتری داره.نسل جدید سپرجلوش خیلی زشته.چراغ های عقب اصلامال SUVنیست وبه شدت نافرمه.ولی طراحی اگزوز های هردومدل جالب نیست.ولی درکل طراحی نسل قبل یه سروگردن جذاب تره.وجمله آخرم:پسرفت به معنای واقعی کلمه
مهزیار
۲۲ شهریور ۱۳۹۷قورباغه
دانیال روشنی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷چراغ های عقبش مثل مزدا cx9 شده .
نمای داخل خوبه اما بیرون اصلا . بر عکس بی ام و
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۷در طراحی بیرونی به نظرم پیشرفتی نداشته و خیلی ساده است زیبا هم هست اما توقع از بنز بالاتر از این حرفاست.طراحی داخلیش اما فوق العادست به نظرم از تمام رقباش بهتره.همه چیز هم طراحی نیست بعضی افراد جوری این ماشینو می کوبن انگار با فرغون طرفن!چه بسا در بحث رانندگی،راحتی،تکنولوژی و بقیه چیزها رقباش رو شکست بده.تا الان که از بقیه آیرودینامیک تره…
محمد مهدی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷نسل جدیدش خیلی جالب تر و جاداتر است
ایلیا
۲۲ شهریور ۱۳۹۷باید نسل فبل رو فقط ی دستی به داشبوردش میکشید اگه میخواست تغییرات رو در همین حد محدود کنه، نسل قبل زیباتره
Muty
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ولله قدیمی اش قشنگ تره …
Morteza
۲۲ شهریور ۱۳۹۷من روز اولی که رونمایی شد گفتم ساده و زیبا
ولی خب الان به این نتیجه رسیدم یکی از بزرگ ترین مشکلاتش همین سادگی زیادش هست.
نسبت به نسل قبل هم پیشرفت هایی داشته حقیقتا.
از نظر من ماشین زشتی نیست اصلا ولی وقتی با توارگ و ایکس ۵ و کاین مقایسه میشه اونا تو طراحیشون جزییات بیشتری دارن و کلا بیشتر به چشم میان.
shirko
۲۲ شهریور ۱۳۹۷گوردن واگنر به راستی به مارک بنز ضرر زد با این محصولات اخیرش ، ولی چیزی از ازش بنز کم نمی کنه.
فرید
۲۳ شهریور ۱۳۹۷بازم میگم بنز تو طراحی خارجی پسرفت داشته(استثنایی هم هست). با این مقایسه بهتر میشه فهمید. نسل قبل خیلی بهتر بود. البته به نظر من ?
shiri
۲۳ شهریور ۱۳۹۷بازم یه خودروی زشتی که یکم فقط یکم بهترش کردن. این یکم ارزش اختلاف قیمت با رده های پایینی رو نداره
بهنام
۲۳ شهریور ۱۳۹۷اگر من از جمله هواداران سر سخت مرسدس بودم و از جمله افرادی بودم که با هواداران رقیب یعنی ب ام و کری خوانی داشتم، واقعا از مقایسهی تن به تن با رقیب مستقیم جی ال ای یعنی ب ام و ایکس فایو جدید هراس داشتم. البته فقط از منظر طراحی. بنظرم آقای گوردن واگنر در طراحی خودروهای کانسپت و آینده نگر تبحر خاصی داره و تو طراحی خودروهای تولیدی اون نبوغ لازم رو نداره. نسل جدید سی ال اس، ای کلاس هاچبک، و این نسل جی ال ای نشون میده که زمان تغییر در کادر طراحی مرسدس فرا رسیده. نظر شخصی
سامان
۲۳ شهریور ۱۳۹۷تنها نکته مثبت نسبت به نسل قبلی دیزاین داخلی و نمای جانبی ساده تر و گلگیرهای تپل ترش هست. به عنوان یکی از عاشقان مرسدس باید بگم اصلا طراحیای جدید بنز به غیر از نمای جانبی به دلم نمیشینه.
ب ام و x5 هم طراحی جلوش قشنگ نیست. نمیدونم چطور سری ۸ رو به اون زیبایی درآوردن ولی شاسی بلنداش خیلی معمولین.
خدا کنه برونو ساکو دوباره به مرسدس برگرده.
سامان
۲۳ شهریور ۱۳۹۷تنها نکته مثبت نسبت به نسل قبلی دیزاین داخلی نمای جانبی ساده تر و گلگیرهای تپل ترش هست. به عنوان یکی از عاشقان مرسدس باید بگم اصلا طراحیای جدید بنز به غیر از نمای جانبی به دلم نمیشینه.
ب ام و x5 هم طراحی جلوش قشنگ نیست. نمیدونم چطور سری ۸ رو به اون زیبایی درآوردن ولی شاسی بلنداش خیلی معمولین.
خدا کنه برونو ساکو دوباره به مرسدس برگرده.
علی رضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۷من الان نظرات خوندم خیلیا میگن x5 جدید زیباتر
آخه کجاش زیباست کجاش با ابهت کجاش تنومند
یه افتضاح ، افتضاح ??
از پشت بهش نگاه میکنم یاد محصولات بد ترکیب رنو میفتم.
اگه این نسبت به نسل قبلی ۵۰ درصد پسرفت داشته باشه (که من کاملا مخالفم ) x5 ضد در صد پسرفت داشته ، x4 هم بد تر از اون
پوریا هفتانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۷من موندم نسل بعد s classرو میخوان چجوری گند بزنن
پوریا هفتانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۷فقط خدا کنه s classجدید رو ندن دست گوردون واگنر که بزرگ ترین نقطه قوت بنز رو نابود میکنه
TRX (تایماز)
۲۵ شهریور ۱۳۹۷طرفدار پر پا قرص بی ام و هستم و از بچگی تعصب خاصی روش دارم ، بعد از معرفی نسل جدید e-class که اولین محصول از نسل جدید طراحی بنز توش رعایت شده بود خیلی بهش انتقاد کردم ولی بعد از 3-4 سال متوجه شدم که بنز طراحی خشن و دوست داشتنیش رو بی دلیل کنار نزاشته ، این طراحی قوس دار بدون خطوط تیز تنها به دلیل بالا بردن ضریب آیرودینامیککه ماشین هست. با این حربه میخواد پرفورمنس ماشینهاش رو بالاتر ببره به نظرم دلیل تحسین بر انگیزیه و خیلی ساده لوحانست که بخاطر طراحی جدیدش پیشرفت پرفورمنس این محصول رو نا دیده بگیریم.