برخی میگویند هرگز کار و لذت را ترکیب نکنید اما در بحث خودرو گزینههای معدودی وجود دارند که دو حوزهی یاد شده را بهطور ماهرانهای ترکیب کردهاند.
جدیدترین خودروی ملحق شده به این کلاس آئودی A5 کوپه است. تکنولوژیهای موجود در این خودرو برای اولین بار در A4 سدان سال پیش دیده شده و البته استایل زیباتر و رضایت بخشی به حس کیفیت مناسب و هزینههای نسبتاً کم آن اضافه شده است. A5 قول داده که در قلب شما جا و ناوگان خودروهای مدیرتان جای بگیرد.
هرچند رقیب کارکشتهی مرسدس بنز پیش از این با C کلاس کوپه همین فرمول را پیاده کرده است. این خودرو از کابینی خوشساخت، استایل زیبای کوپه و پیشرانهی دیزلی کارا (در مدل ۲۵۰ d حاضر در تست) سود میبرد که قدرت بالا و مصرف سوخت پایینی دارد.
شاخبهشاخ
آئودی A5
نقاط قوت: کیفیت ساخت، گیربکس اتوماتیک دوکلاچه فوقالعاده، تکنولوژیهای در دسترس زیاد
نقاط ضعف: استایل آرام و بهدوراز هیجان، بهای گران، هیجان رانندگی کم
روش تکاملی آئودی در بحث طراحی به این معنی است که شما تغییرات خیلی زیادی را در انتقال از نسل قبلی A5 به این نسل جدید کوپه مشاهده نخواهید کرد.
البته خودرو بهطور ماهرانه و هوشمندانهای جدید است زیرا شاسی خودرو از پلتفرم MLB شرکت که در A4 بکار رفته سود میبرد. تفاوت بزرگ بین این پلتفرم و ساختار MQB این است که پلتفرم MLB میتواند پذیرای پیشرانههای طولی باشد.
در مدل A5 حاضر در تست، پیشرانهی ۲ لیتری دیزل چرخهای جلو را به حرکت در میآورد. این موضوع یکی از بزرگترین تفاوتهای آئودی با C کلاس کوپهی دیفرانسیل عقب است.
پیشرانهی ۱۸۷ اسب بخاری آئودی به گیربکس دو کلاچه S ترونیک متصل شده است. پیشرانهی خودرو عملکرد خوبی داشته و با گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری در دسترس، شما در همهی دندهها قدرت کافی را در اختیار دارید. علیرغم نسبتهای طولانی بین دندهها در آئودی، تنها ۹.۹ ثانیه طول میکشد تا A5 از سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت به ۱۱۲ کیلومتر در ساعت برسد.
بسیاری از ویژگیهای ساختار شاسی MLB Evo با پلتفرم MQB بکار رفته در مدلی چون A3 مشترک است بنابراین فرمان A5 حتی در حالت راحت نیز سبک و مستقیم است.
با انتخاب حالت رانندگی دینامیک، فرمان سنگینتر میشود اما باعث بهبود زیاد در دقت آن نمیشود. از آنجایی که خودروی حاضر در تست فاقد دامپرهای تطبیقی سفارشی ۶۰۰ پوندی است، بنابراین ما توصیه میکنیم که در حالت راحت بمانید چراکه فرمان سبکتر احساس بهتری دارد و البته دقت خوبی هم دارد.
همچنین در حالت راحت گیربکس زودتر دندهها را سبک میکند تا به راندمان خودرو کمک کند. تغییر دندهها سریع و نرم است. حالت لانچ کنترل نیز باعث میشود A5 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیهای داشته باشد.
صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی سیستم ناوبری ماهوارهای را درست در مقابل شما نشان میدهد و همین امر باعث میشود دنبال کردن مسیرها آسانتر شود. در همین حال میتوان رادیو را عوض کرد و به دادههای عملکردی خودرو در منوها مختلف نگاه کرد.
نظرات آزمایشکنندهها
سیستم اطلاعات سرگرمی: اینترفیس گوشی هوشمند آئودی با اضافه شدن اپل کارپلی بهصورت استاندارد در خودرو وجود دارد. سیستم با صفحهنمایش مرکزی و کاکپیت مجازی سفارشی هماهنگی بالایی دارد.
گیربکس: گیربکس در حالت راحت تعویضهای نرم و آرامی دارد. البته با استفاده از پدالها شاهد پاسخهای خوبی هستیم.
کاکپیت مجازی: سیستم MMI به شما اجازه میدهد تا اطلاعات مختلفی از جمله ناوبری، رادیو و اطلاعات سفر را ببینید.
مرسدس C کلاس کوپه
نقاط قوت: طراحی زیبا و ظریف، دسترسی آسانتر به صندلیهای عقب، سواری نرم
نقاط ضعف: پیشرانهی پر سروصدا، فرمان بیروح، تجهیزات کمتر نسبت به آئودی
C کلاس کوپه یک همهکارهی قوی است. این خودرو بر پایهی همان پلتفرم C کلاس چهار درب ساخته شده اما برادر کوپه شخصیسازی متمایزتری داشته اما A5 قطعاً احساس مشتق شدن از A4 سدان را دارد.
از پشت فرمان مرسدس به اندازهی آئودی تیز نیست اما شاسی دیفرانسیل عقب آن توازن بیشتری دارد. فقط جای شرمساری است که تنظیمات رانندگی مرسدس چندان به چشم نمیآیند. در حالتهای اسپورت یا اسپورت پلاس، فرمان C کلاس سنگین و بیروح است. اگرچه بازخورد زیادی از چرخهای آئودی به دست نمیآید اما فرمان سبکتر آن احساس بیشتری نسبت به مرسدس دارد.
حتی پس از چندین کیلومتر رانندگی واضح است C کلاس کوپه به اندازهی A5 اسپورت یا دقیق نیست. بجای آن مرسدس روی راحتی و سواری نرم تمرکز کرده است.
مهندسان مرسدس مقیاسی کوچکتر از راحتی S کلاس را در نظر گرفتهاند اما C کلاس عالی نیست. با اینکه خودروی حاضر در تست پکیج هندلینگ دینامیک ایرماتیک ۸۹۵ پوندی (سیستم تعلیق بادی) را دارد اما هنوز هم برخی ضربات به کابین منتقل میشوند.
البته این موضوع تنها در شرایط حاد و جادههای نامناسب مشاهده میشود و مرسدس در اکثر راهها نرمتر و آرامتر از آئودی است.
به عنوان نتیجه مرسدس سواری ریلکس تری داشته اما پیشرانهی ۲.۱ لیتری قدرتمندتر آن قدرت و سرعت برجستهای دارد. این پیشرانه قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد که ۱۴ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر از آئودی است بنابراین با اینکه مرسدس سنگینتر است (۱۶۴۵ کیلوگرم) اما هفتدهم ثانیه زودتر از آئودی به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
به لطف نسبت دندههای کوتاهتر و قدرت زیاد پیشرانه عملکرد خودرو در دندههای مختلف گیراست. حداکثر گشتاور خودرو از دور ۱۶۰۰ در دسترس است بنابراین تأخیر زیادی در خودرو مشاهده نمیشود.
نظرات آزمایشکنندهها
میدان دید: دید بیرونی خودرو محدود شده است اما مرسدس میدان دید جلو و عقب برجستهای دارد. در این زمینه آئودی محدودتر است.
سیستم اطلاعات سرگرمی: سیستم مولتیمدیای مرسدس به اندازهی MMI آئودی کاربری آسانی ندارد. گرافیک صفحهنمایش نیز از لحاظ رزولوشن در رتبهی پایینتری از آئودی قرار میگیرد.
چرم: چرم واقعی در مرسدس بهای ۷۹۵ پوندی را طلب میکند. آئودی صندلیهای اسپورت نیمی چرم نیمی آلکانترا دارد.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: آئودی A5
A5 روی کاغذ راندمان بهتری دارد بنابراین خرید ارزانتری است. این خودرو همچنین کاربردیتر بوده و تجهیزات و تکنولوژی بیشتر و بهتری دارد. A5 از نظر استایل ظاهری یا سواری نرمتر نمیتواند با C کلاس برابری کند اما برای کسب رتبهی اول خوبیهای زیادی دارد.
رتبهی دوم: مرسدس C کلاس کوپه
اگرچه C کلاس کوپه استایل چشمگیرتری دارد اما به خاطر حضور آئودی در سایه قرار میگیرد. این خودرو همان سطح ارتباطات و تکنولوژی حریف را ندارد و اگرچه کابین خوبی دارد اما A5 از مرسدس برتر است. هرچند سواری خودرو آرامتر است.
?ReventОn
۲۰ دی ۱۳۹۵بدون خوندن متن ایودی!
رخو ببینید فقط،چه وحشیه
Viper ACR
۲۰ دی ۱۳۹۵دقیقا.
بین ، آئودی و بنز و BMW هر 3 میخواستن یک امضای طراحی درست کنن. جوری که شما از 100 متری هم بفهمی این ماشین بنزه یا آئودی یا BMW.
بنز که مرخص. همه ی ماشین هاش مثل هم شدن. اگر 100 بار هم کلاس C و کلاس S ببینی ، باز از جلو یا عقب ، از فاصله ی نسبتا زیاد که تفاوت حجم رو نبینی نمیتونی تشخیص بدی.
BMW هم سری 5 و 7 مثل همن. سری 4 و 3 مثل هم. فقط سری 6 و 2 متفاوت اند و راحت تشخیص میدی.
اما آئودی ، هم امضای طراحی خاص خودش رو داره، بدون این که شباهت خیلی زیاد بشه. اگر با محصولاتش آشنا باشی و چند بار ببینی راحت میتونی مدل های آئودی رو از هم تشخیص بدی. دقیقا مثل پورشه.
.
پورشه از این نظر حتی از آئودی هم جلوتره.
خود فولکس واگن (VW) هم از این نظر بهتر از Mercedes-Benz و BMW کار کرده.
.
این هست هنر طراحی طراحی آئودی و پورشه.
بعد این بابا اومده گفته (A5 از نظر استایل ظاهری یا سواری نرمتر نمیتواند با C کلاس برابری کند.).
آخه تو چی میفهمی از زبان طراحی آئودی؟؟
بشین سر جات بابا 😂
AMIN
۲۱ دی ۱۳۹۵آخه وایپر جان تو که از زبان طراحی چیزی میفهمی بگو ببینم(همین یه سوال)… ماندگارترین طراحی های خودرو متعلق به مرسدس هستش یا آئودی از صد سال پیش تا الان؟؟؟
طراحی آئودی شیک هست ولی بدون ذره ای جسارت نسبت به مرسدس…
این 10 سال من چراغای آئودی رو میبینم همینه فقط کمی بزرگ و کوچک میشن همین… ولی مرسدس جسارت تغییر رو داره… و همیشه هم شیک بودن همراه با جسارت رو تو طراحیاش داره..
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵Amin جان
من همه ی مدل های ائودی رو حفظم
الحق و النصاف از 10 سال پیش یعنی سال 2006-2007 خیلی طراحی هاشون عوض شده.
حتی چراغ هایی که شما میگی.
فقط کافیه تو ویکی پدیا اسامی مدل های مختلف آئودی مثل A4 یا A6 یا A3 ، هر کدوم رو که خواستی سرچ کنی. تکامل رو لحظه به لحظه، نسل به نسل حس میکنی.
این که میگی من 10 ساله دارم چراغ های آئودی رو میبینم خیلی بی انصافیه.
مثل این میمونه که من بگم من 60 ساله دارم چراغ های بیضوی و گرد پورشه رو میبینم. یا 70 ساله دارم جلو پنجره ی کلیوی شکل BMW رو میبینم.
چیزی که شما میبینی اصالته… اصلا اینطور نیست که تغییر نکرده باشن. بلکه جوری هست که شما آئودی 100 مدل 1968 رو هم ببینی میتونی بفهمی پدربزرگ همون آئودی هست که در سال 1994 ساخته شده. بدون این که مثل هم باشند ، شبیه هم هستند.
.
.
من هیچ وقت نگفتم بنز طراحی های بدی داره. اصلا و ابدا. در بعضی زمان ها بنز از آئودی 100 پله در طراحی جلوتر بود. به نظر من SLR722 زیباترین ماشین قرن 21 تا الان میشه.
اما آئودی در سال 2005 با کانسپت Le Mans نشون داد که میخواد یک جهش در طراحی هاش انجام بده. بدون از دست رفتن اصالت. و ظرف این 11 سال خیلی پیشرفت داشته.
به نظر من بنز این 2-3 سال اخیر در طراحی افول کرده.
بدترین چیز ، کپی کردن ظاهر ماشین ها از روی هم بوده.
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵درست.آئودی طراحی قشنگی داره. اما هنوز نتونستم با این چهرش به عنوان آئودی برخورد کنم.نه چراغش نه خطوط روی کاپوتش.قشنگ و خشنه بیشتر به فورد و جنسیس میخوره تاآئودی.نسل قبلیش رو بیشتر قبول داشتم. یه سروگردن از رقباش بالاتر بود.اما بدون تعصب که بررسی بشه نمره بالایی میگیره.
همینطور سی کوپه رو. نسل قبلیش به نظرم خشن تر و دلنشین تر بود. اما عملکرد نسل کنونیش خیلی بهبود پیداکرده. اگه رویکرد لوکس میخواستن توی همون سدان پیاده کردن. برای کوپه باید چاشنی اسپورت بودن رو خیلی بیشتر پیاده میکردن.
با این وجود انتخاب بنده بین این دو بنزه.البته با موتور بنزینی نه دیزل
Viper ACR
۲۱ دی ۱۳۹۵نوید عزیز
شرکت هایما مدل S7 رو ساخته دقیقا شبیه BMW X3.
به نظرت ب ام و شبیه هایما هست یا عایما شبیه ب ام و ؟
در مورد جنسیس هم همینطوره.
پیتر شرایر در آئودی کار کرده. تحت تاثیر سبک آئودی هست.
حتی کیا کادنزا نسل قدیم ، از عقب دقیقا مثل مدل های سری A آئودی هست.
از نظر استایل هم شباهت هایی داره.
نوید جهرمی
۲۱ دی ۱۳۹۵مجید بحث من کپی نبودا. اگه بد گفتم اصلاحش میکنم.
منظورم زبان طراحیه. آئودی مثل فولکس با سادگی و وقار طرح شکیل و ماندگاری به وجود میاره.اتفاقا شخصاً خیلی از طراحیاش خوشم میاد. برا همین طراحی جدید A5 رو یکم از این رویش دور میدونم.شاید زمان بگذره نظرم فرق کنه.
راجب خط کاپوت و چراغا هم منظورم شباهت نبود. میخواستم بگم این خطوط روی کاپوت تازگی داره. ن که بده یا کپی شده.
Viper ACR
۲۰ دی ۱۳۹۵.
آئودی لهش کرد ! از روش رد شد ! ❤💙❤💙❤💙❤💙
ایول آئودی. آئودی عشق من. آئودی قلب من. آئودی نفس من !!! 💙❤💙❤💙❤💙❤
دوست دارم
دوست دارم هنوز عشق منی
می دونم منو از یاد می بری
بهونه ی نفس کشیدنم (بین ماشین ها !!) تویی
دوست دارم
تو قلب من فقط تویی
"Amir"
۲۰ دی ۱۳۹۵هیچ وقت نتونستم با نسل جدید C class ارتباط برقرار کنم ، نسل قبلی یه چیز دیگه بود خداییش ، انتخاب من بدون شک A5 هستش
Viper ACR
۲۰ دی ۱۳۹۵کلا آئودی ماشین های جذابی می سازه.
اصلا این که گفته آئودی از نظر استایل برتری نداره رو حتی نیم درصد قبول ندارم. چرت و پرت گفته😡😊 .
بیخود کرده نظرش رو به همه تعمیم داده !!😡😊
اتفاقا ظاهر آئودی ، که هیچ وقت قدیمی نمیشه ، خیلی زیباتر و شکیل تره.
آئودی زیبایی رو با سادگی مخلوط کرد. کاری که فقط بهترین طراحان دنیا میتونن انجام بدن.
از این گذشته هیجان ماشین های آئودی خیلی بیشتره.
همیشه آئودی رو بیشتر از بنز و ب ام و دوست داشتم.
مخصوصا بنزی که همه ی مدلاش مثل هم شدن.
R8 V10 Plus FSI
S8 Plus
RS7 Sportsback
RS6 Avant
فقط یک عشق آئودی می فهمه این اسامی یعنی چی.
arash66
۲۳ دی ۱۳۹۵Viper دارمت شدید، مطمئن باش دقیقا درست میگی و حرف درست رو میزنی. اونایی که دیس دادن بهت اطلاعاتشون مطمئن باش پایین تر از شماست. و 1000 درصد مطمئن باش ائودی رو از نزدیک ندیدن.
وقتی یک Audi S8 رو از نزدیک ببینی بنز اس و بی ام و 7 برات معمولیه !
الف.ی
۲۰ دی ۱۳۹۵اصلا این مقایسه رو قبول ندارم.
حسام صمدی
۲۰ دی ۱۳۹۵شاید به طرفدارای بنز بر بخوره اما بیشتر مدل های کوپه ی مرسدس از طراحی عقب خوبی برخوردار نیست.چون بنزه دلیل نمیشه که بگیم قشنگه
faramarz
۲۰ دی ۱۳۹۵ایول بنز.بنز عشق من.بنز قلب من.بنز نفس من!!!
دوست دارم
دوست دارم هنوز عشق منی
می دونم منو از یاد می بری
بهونه ی نفس کشیدنم تویی
دوست دارم
تو قلب من فقط تویی
فرشاد سجادیان
۲۰ دی ۱۳۹۵C کلاس سدان رو ترجیح میدم
نمیتونم با طراحی قسمت عقب کوپه های بنز کنار بیام
MPH
۲۰ دی ۱۳۹۵.
نمیدونم شما نظرتون چیه ولی اون شخص (یا اشخاص) محترمی که این دو خودرو رو تست کردن چجوری اینقدر برای استایل به آئودی گیر دادن؟؟؟؟
.
من فکر میکنم استایلش از مرسدس بهتر و جذابتره
ارمان
۲۱ دی ۱۳۹۵منم فکر میکنم audi a5 مخصوصا چهار درش یکی از جذابترین طراحی های اخیر رو داره من که عاشقشم
shirkoooo
۲۰ دی ۱۳۹۵ائودی یه چیزه دیگست
احمد باقری
۲۰ دی ۱۳۹۵قطعا مرسدس. طراحی آئودی اصلا جذاب نیست.
جواد
۲۰ دی ۱۳۹۵از نظر من سی کلاس خیلی بهتره. در ضمن کی گفته خودرو های آئودی مثل هم نیستن. A4وa3مثل هم نیستن؟؟a6وa7چی(تو نمای جلو)فقطa8که متفاوته. فولکسم که اکثر ماشیناش مثل همن (مخصوصا تو نمای جلو)
پورشه هم که کلا یدونه سدان و دو تا شاسی بلند داره(تازه کاین و ماکان تو نمای جلو شبیه همن)
رامتین
۲۰ دی ۱۳۹۵با بحث عملکرد کاری ندارم اما خداییش طراحی آئودی بهتر از این بنزه. سریC و E را رفتند شبیه S کنن اما دو اتفاق افتاد:
1- سریC و E فعلی از مدل قبلیش، زیباتر نشد و یعنی افت کرد.
2- سریS با اومدن C وE جلوه بیشتری میکنه (چون بقیه دارن از روش کپی میزنن) و بعنوان راس طراحی بنز همچنان درخشان ظاهر میشه.
بنابراین سریS همچنان عالی و بهتر شد اما بقیه از نظر ظاهری افت کردن. خدا به داد CLS برسه، اونم خراب خواهند کرد.
Kamran
۲۰ دی ۱۳۹۵آئودی تو کلاس بندی سدان های خانوادگی کوچک رقیبی برا سی کلاس کوپه نداره اینا اومدن آ5 رو با کلاس سی مقایسه کردن
ارمان
۲۱ دی ۱۳۹۵چهطور نداره؟ a4 از نظر من کاملا تو سگمنت بنز c class و بی ام و اتاق ۳ هست
اتفاقا من فکر میکنم کمتر کمپانی تنوع اعودی تو محصولات رو داره
A1 تا a8 به جز a2
Kamran
۲۰ دی ۱۳۹۵رقیب آ6 =ای کلاس
رقیب آ5 = ای کلاس کوپه
arash66
۲۳ دی ۱۳۹۵کامران عزیز و 10 نفری که بهت مثبت دادن اطلاعات اشتباهی دارین.
رقیب مستقیم A5 . C class coupe هست و آئودی رقیب مستقیمی برای E Coupe تولید نکرده.
علی
۲۰ دی ۱۳۹۵سلام،من مکانیکی کارمیکنم یه بارآیودیA4اومدلنت جلوش روتعویض کنیم
توفیق این روداشتم که پشت فرمانش برای چنددقیقه بنشیم ازبس محوزیبایی داخلی شده
بودم که اصلادلم نمیومدازماشین پیاده شوم
عاشق این ماشین شدم.
sunmartin
۲۰ دی ۱۳۹۵آئودی آرزوی من برند من و تمام زیبایی و کیفیت در کنار نوآوری و تک بودن است حس یونیکی که آئودی داره…هیچ خودرویی نداره در یک تست دیگه آیودی r8 با موتور اتمسفریک بنز مغلوب کرد
علي كيوج
۲۱ دی ۱۳۹۵اخه این چه طراحی عقبیه که زدی گوردون واگنر جان!
AK_007
۲۱ دی ۱۳۹۵کابین سی کلاس عالیه
ولی اصلا پشتش جادار نیست
ائودی هم ک عالی
sattar
۳۰ دی ۱۳۹۵viperجان زیاد جو گیر نشو برات خوب نیست.باز هم برای دوستان میگم که انتخاب یک خودرو به عنوان یک سلیقه شخصی است .هر کسی می تونه نسبت به سلیقش خودرویی را انتخاب کنه