در دنیای شاسیبلندهای بزرگ اسپرت، مرسدس بنز حضور طولانیتری از بامو و آلپینا داشته است و ساخت یک اسیووی سریع کاری است که ستارهٔ اشتوتگارت بهخوبی آنرا بلد است. این داستان با مدل GL63 AMG شروع شد یعنی یک اسیووی سه ردیفه با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی قدرتمند که پرفورمنس بالاتری از یک اسیووی داشت؛ اما اشتوتگارتیها دیگر انحصار چنین خودروهایی را در اختیار ندارند زیرا حالا بامو هم با کمک آلپینا یک اسیووی سه ردیفهٔ سریع و قدرتمند معرفی کرده است.
البته مسلماً XB7 کاملاً محصول بامو نیست زیرا زندگی آن بهعنوان یک X7 ساده شروع شده اما آلپینا آنرا به باشگاه خود برده و با مکملهای جادویی خود اقدام به تقویت آن کرده است؛ بنابراین حالا آن X7 استاندارد قویتر، سریعتر و لوکستر شده یعنی دقیقاً مطابق با بزرگترین و لوکسترین شاسیبلندی که مرسدس-آامگ تولید میکند: GLS63 S. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب این دو اسیووی بزرگ، سریع و قدرتمند آلمانی را باهم مقایسه کنیم. البته ازآنجاییکه فعلاً امکان رانندگی با هیچکدام از آنها وجود ندارد، نمیتوانیم در مورد رانندگی و سواری آنها اظهارنظر کنیم پس فقط به مقایسهٔ تصویری و همینطور مشخصات فنی روی کاغذ اکتفا میکنیم.
در جلوی خودروها به نظر میرسد مرسدس بنز جلوپنجرهٔ عظیم X7 را دیده و تصمیم گرفته همان را به جلوپنجرهای یکتکه تبدیل و روی GLS نصب کند. این جلوپنجرههای بزرگ در هردو خودرو جلوهٔ نامتناسبی دارد اما بااینحال نمای GLS63 بهتر به نظر میرسد؛ اما از این جلوپنجرهٔ بیشازحد بزرگ که بگذریم، دیگر قسمتهای طراحی دو خودرو منسجم به نظر میرسد. چراغهای جلوی XB7 خیلی باریک است اما نمای بخش پایینی دماغهٔ آن کمی دلچسبتر به نظر میرسد. همچنین نوشتهٔ ALPINA نیز موجب شده این قسمت بهتر به نظر برسد.
درمجموع در طراحی جلو میتوان XB7 را پیروز دانست زیرا هرچند طراحی دماغهٔ مرسدس خوب است اما برای چنین خودروی پرچمدار گرانقیمتی آنچنان جذاب و چشمگیر به نظر نمیرسد. همچنین، طراحی عقب همهٔ مرسدسهای مدرن خستهکننده به نظر میرسد و GLS63 هم از این قاعده مستثنی نیست درحالیکه پشت XB7 طراحی شیکتر و قرصتری داشته و ورزشکاریتر به نظر میرسد. همچنین سر اگزوزهای دایرهای آلپینا هم نمای بهتری نسبت به نمونههای مربعی رقیب دارند. در نمای جانبی هم باید دوباره آلپینا را پیروز دانست. هرچند در این قسمت هردو خودرو بلند و عمودی بوده و اسپرت به نظر میرسند اما رینگهای خیرهکننده آلپینا نمای بسیار جذابی را ایجاد کردهاند. البته GLS63 S هم در این نما خیلی پایینتر نیست و هردو خودرو در نمای کلی پروفیل جانبی تقریباً نزدیک به هم هستند.
در داخل اما اوضاع متفاوت بوده و میتوان مرسدس را کاملاً برتر دانست زیرا خاصتر، هیجانانگیزتر و گرانتر به نظر میرسد؛ اما با توجه به تجربهای که در داخل نسخههای استاندارد GLS و X7 داشتهایم، باید گفت کیفیت متریال داخلی بامو بهتر است؛ بنابراین با توجه به اینکه آلپینا بهطورمعمول از لحاظ کیفیت ساخت بالاتر از بامو است، پس بهاحتمالزیاد کیفیت کلی کابین XB7 هم باید بهتر از GLS63 باشد. البته بااینحال تا پیش از آنکه در داخل هردو خودرو بنشینیم هرگز نمیتوانیم دراینباره اظهارنظر کنیم.
اما در موردی که بهطورقطع میتوان اظهارنظر کرد، فضا و راحتی داخلی خودروها است زیرا تجربهٔ نشستن در GLS و X7 معمولی را داشتهایم و این نسخههای قویتر قطعاً از این لحاظ تفاوتی با نسخههای معمولی ندارند. با توجه به تجربههای قبلی، هم در ردیف دوم و هم سوم بامو جادارتر و کاربردیتر بوده و از تجهیزات بیشتری برخوردار است؛ بنابراین X7 خودرویی است که سرنشینان دوست دارند برای مدت طولانیتری با آن سفر کنند و XB7 هم مثل آن خواهد بود.
در بخش مشخصات فنی و قوای محرکه دو خودرو بسیار نزدیک به هم هستند. XB7 از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو استفاده میکند که آلپینا خروجی آنرا به ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. در همین حال، GLS63 S از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی پرکاربرد مرسدس استفاده میکند که در اینجا ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین هرچند مرسدس کمی قدرت کمتری نسبت به آلپینا دارد اما گشتاور آن ۵۰ نیوتن متر بیشتر است. بااینحال این موضوع در پرفورمنس دو خودرو تأثیری نداشته و هردو ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند. البته باید توجه داشت که آلپینا ۱۰۰ کیلوگرم سنگینتر از مرسدس است و نزدیک به ۱۰ هزار دلار هم قیمت بیشتری نسبت به آن دارد.
با توجه به مواردی که بیان شد، شما کدامیک از این دو سوپر اسیووی لوکس و قدرتمند را ترجیح میدهید؟
[polldaddy poll=10555870]
مشخصات فنی
آلپینا XB7 | مرسدس GLS63 S | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۲ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت |
وزن | ۲۶۵۸ کیلوگرم | ۲۵۵۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۴۱,۳۰۰ دلار | ۱۳۲,۱۰۰ دلار |
Sina
۲ خرداد ۱۳۹۹لامصب این چراغ های دوبل ب ام و توی هر طراحی از جلو اونو برنده و چشم نواز تر میکنه واقعا کل ب ام و یه طرف چراغ هاش یه طرف
در کل من بررسی طولانی مدت هر دو رو تو نسخه های فول کارخونه ای دیدم و در مجموع بنز مهیجتره و امکاناتش بیشتره سواریش لذت بخش تره جیزایی مثل همین که سر پیچ ها مثل هواپیما رو به داخل پیچ خم میشه و اون سیستم اطلاعات سرگرمیش و خیلی چیزای دیگش کلا از ب ام و جلوتره
مهدی
۲ خرداد ۱۳۹۹من که از هر دو متنفرم dbx خوشگل تره
الپینا بد نیست ولی ظاهرش با هم خوب ترکیب نشده و مارک BMW به اون زیبایی برداشتن یه این زشت گزاشتن
آروین
۳ خرداد ۱۳۹۹سیستم اطلاعات سرگرمی BMW معروف به idrive حرف اول رو میزنه تو دنیا دوست عزیز!!!
کیفیت ساخت و همچنین امکاناتX7 بیشتر از GLS
و اما سواری و کیفیت رانندگی، اصلا پر جریان شعار BMW هستی؟!
MAHDI
۴ خرداد ۱۳۹۹Sina از اونجایی حس میکنم که تست هارو ندیدی که نقاط قوت X7 رو به اسم نقاط قوت GLS جا زدی.
X7 کیفیت کابین بهتری داره.هندلینگ و لذت رانندگی بالاتری داره. سیستم اطلاعات سرگرمی ب ام و بهترین نمونه در دنیای خودرو هستش.در مقابل GLS هم کابین خوب وراحتی داره اما حرکات گهواره ای زیادی داره و همینطور در سواری سطح پایین تر از X7 هستش. البته نیازی نیست به شما ثابت کنم. GLS و X7 در چندرقابت از مجلات معتبر مقابل هم قرار گرفتن که X7 پیروز شده تا الان. حالا شاید در رقابت های جدید نتیجه تغیر کنه. اما تا الان در 4 تا 5 رقابت نتیجه دوم شدن GLS بوده.
Hadi
۲ خرداد ۱۳۹۹بیمر واقعا خوشگله ولی مرسدس هیبت و پرستیژ بالاتری داره…
GLS 6۳s واقعاً سلطان این کلاسه?
Farzad
۲ خرداد ۱۳۹۹من اگه باشم دوست ندارم ده هزارتا بیشتر بدم یه بی ام و بخرم که رو فرمونش آرم آلپینا باشه !! ( شایدم یکم وسواس باشه ) اما به هر حال مرسدس رو انتخاب کردم .
Joker
۲ خرداد ۱۳۹۹انصافا gls با ابهت تره،تو این کلاس بدون تردید gls 63 انتخاب منه،طراحی ساده تر که باعث میشه قلدر تر به نظر برسه،تو بحث تکنولوژی و امکانات رفاهی هم تا جایی که من بررسی هاشو دیدم بالاتر از هر شاسی بلند دیگه ای قرار میگیره،x7 هم عالیه ولی طراحیش واسه یه شاسی فول سایز زیادی فانتزیه…
Zonda R
۲ خرداد ۱۳۹۹انتخاب من تو این سگمنت با احترام کادیلاک اسکالاید هست
asadi
۲ خرداد ۱۳۹۹قطعا bmw
asadi
۲ خرداد ۱۳۹۹یه زمانی ماشین های بنز خوشگل بودن الان nooooo
asadi
۲ خرداد ۱۳۹۹بنز مثل شیری شده که یالش ریختره
asadi
۲ خرداد ۱۳۹۹برید ببینید چه بلایی سره ecalss یا همون الگانس آوردن ماشینی که آدم واسش جون میداد
سینا BMW
۲ خرداد ۱۳۹۹واقعا پدال چند روز اخیر خیلی مطالب خوبی میزاره ، مثل این
انتخاب بین اینا خیلی سخته،
محسن
۲ خرداد ۱۳۹۹کاملا مشخصه نویسنده طرفدار بی ام و هست.
مانی
۳ خرداد ۱۳۹۹دقیقا
من چند جا خوندم که مرسدس کاملا جا دار تره
اما اینجا گفته بی ام و جا دار تره!!!
NAVID۰۰۹۸
۲ خرداد ۱۳۹۹انخاب بین دل و منطق میگه :
دل : benz
منطق : bmw
دلایلش را قبلاً گفتم ، فقط کافی بدونید x7 در این عالی کار کرده چه در سواری چه در کیفیت و این در صورتیه که من عاشق بنزم .
Zonda R
۲ خرداد ۱۳۹۹چقدرر جذابه این نبرد تاریخی
C در مقابل سری 3
E class در مقابل سری 5
S class و سری 7
(همه کلاسها رو ننوشتم)
و بعد از فراگیری کراس اور ها و suv ها این رقابت بین قد بلندها داغ تر شد
Glc و x3
Gle و x5
Gls و x7
عملکرد کدوم بهتره؟
طراحی کدوم بهتره؟
سلیقس بنظر کسی ک هر کدومو انتخاب میکنه نقاط منفیش براش مهم نیست
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹انتخاب من آلپینا B7
درسته که آلپینا B7 و مرسدس GLS63 قدرت یکسانی دارن اما، اما مرسدس GLS63 یک AMG هستش و سواری به نرمی آلپینا نخواهد داشت. چون خودروهای آلپینا همیشه به سواری مخملی معروف بودن.
در خط مستقیم هم به احتمال زیاد آلپینا XB7 شتاب بهتری خواهد داشت و شتاب اعلانی این ماشین 4 ثانیه بوده.
طراحی کابین هردو زیبایی خودشون رو دارن اما ب ام و خیلی بی انصاف بوده که یه غربیلک فرمان جدید طراحی نکرده و همون نمونه قدیمی رو استفاده کرده ایکاش آلپینا همون فرمان M رو استفاده میکرد.
کیفیت کابین جدای از نسخه آلپینا و GLS63 حتی در نسخه X7 بهتر از GLS بوده.و خودروهای آلپینا همیشه از چرم های خیلی نرمتر از M و AMG استفاده میکنن.
ردیف صندلی های عقب GLS جادارتر از X7 هستش اما در ردیف سوم که GLS خیلی تنگ هستش اما X7 خیلی راحت تر بوده.
در زمینه عملکرد خودروها هم نمیشه نظر داد چون باید در مقابل هم قرار بگیرن. اما نسخه های X7 و GLS معمولی چندبار مقابل هم قرار گرفتن.
در مورد طراحی بیرونی بدون لحظه ای تردید آلپینا XB7 خیلی جذاب تر و حس لوکس تر و باشکوه تری داره.
اما اگه کسی طراحی خشن تر و تهاجمی تره میخواد میتونه نسخه ب ا م X7 M50i رو انتخاب کنه که هم قدرت خوبی داره با 530 اسب بخار و هم طراحی خیلی پر جذبه
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹البته ب ام و X7 دو نوع صندلی برای X7 طراحی کرده. یک نوع بصورت نیمکتی که چه در ردیف دوم و چه در ردیف سوم بسیار راحت و جادار هستن. و یکی هم صندلی نیمکتی که در ردیف دوم راحت هستن اما در این مدل در یکی از تست ها GLS در ردیف دوم فقط کمی جادارتر بود و برعکس در ردیف سوم X7 خیلی راحت تر بود و درضمن در ردیف سوم ب ام و امکانات و تنظیمات خوبی رو روی سقف قرار داره واسه سرنشین و همینطور بخاطر طراحی نواع سقف نور خیلی بهتری داره و درکل حس دلنشین تری داره.
اما در نسخه آلپینا XB7 از صندلی های تکی استفاده شده که جادارتر و راحت تر از رقیب خود بوده.
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹ببخشید!!!
یکی بصورت تکی در ردیف دوم که 2 صندلی داره که در آلپینا XB7 هم استفاده شده و خیلی جادار و راحت هستش.
و یکی بصورت نیمکتی که اونم راحته اما نه به اندازه نسخه بالا.
هردو نسخه در X7 قابل سفارش هستن اما در آلپینا BX7 نسخه صندلی تکی استفاده شده که بسیار راحت هستن.
درکل توضیح دادن یکم سخته. درسته که GLS63 و آلپینا XB7 در کنارهم تست نشدن اما GLS و X7 چندبار رقابت داشتن که در CARWOW و the Straight Pipes چون رقابت بصورت تصویری هستش خیلی راحت میشه دید و حس کرد مخصوصا تست the Straight Pipes که در تمام زمینه ها!!!
تمام زمینه های این دو خودرو رو تست میکنن.
از راحتی سواری/ سیستم تعلیق / هندلینگ/ کار با سیستم های اطلاعات سرگرمی/ سیستم های خودران و پارک خودکار/ راحتی صندلی ها وووو… که توسط 2 مجری و در پایان خودروی برتر رو معرفی میکنن.
mercedes benz
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
هر دو عالی هستند
ولی انتخاب من gls 63s به نظرم ظاهر قلدر تر و چغر تری داره و اینکه از نظر طراحی داخل کابین یه سر و گردن بالاتره مخصوصا غربیلک فرمون و اینکه و اینکه gls امکانات بیشتری داره
من خودم سر اگزوز مربعی رو بیشتر ترجیح میدم برای یه ماشین شاسی و لوکس و به نظرم شیک تر و مناسب تره
سر اگزوز گرد ساده بیشتر بدرد ماشین های اسپرت میخوره نه یه شاسی لوکس ولی تو متن دقیقا برعکس این گفته شده نمیدونم چجوری سر اگزوز گرد رو برای یه ماشین لوکس بهتر از سر اگزوز مربعی دونسته
به نظرم ظاهر x7 زیادی فانتزیه برای یه شاسی لوکس
در هر صورت سلیقه ایه و سلیقه ی هر کسی قابل احترامه
کلام اخر —–> “”شاید حیوان هایی باشن تو جنگل که از شیر قویترن ولی سلطان جنگل بازم شیره””
یا علی مدد
آرمان
۲ خرداد ۱۳۹۹داداش از همه ضایع تر می دونی چیه ؟ اینه که اون سر اگزوز های بنز پشتش خالیه و فقط برا قشنگیه
mercedes benz
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
بله داداش ولی این مشکلی نداره چون این موضوع توی خیلی از ماشینا و برند ها بوده و هست و دلیلشم تنها زیباییه
مرسدس بنز هم خیلی راحت میتونست چهار تا خروجی اگزوز رو ساده و گرد به بیرون هدایت کنه ولی خواسته با این کار قشنگ تر بشه و این به نظرم هیچ ایرادی نداره
یا علی مدد
مانی
۳ خرداد ۱۳۹۹چون مطلب رو BMWblog نوشته
ارش
۲ خرداد ۱۳۹۹بنز کاربردی تره و بی ام و خوشگل تر .
♤Angus_812♤
۲ خرداد ۱۳۹۹سخترین دو راهی دنیا
پرفورمنس بی ام و یا پرستیژ مرسدس بنز
هر کدومو انتخاب کنی ویژگی های اون یکیو از دست میدی
ولی با این پول سدان های اسپرت این دو شرکتو ترجیح میدم
ولی اینجا قطعا gls63 s
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹اتفاقا آلپینا رو نمیشه گفت SUV پرفومنس!!!!
درسته که قدرت بالایی داره و شتاب خیلی سریع و حداکثر سرعت بیشتر از رقبا اما ذات آلپینا آرامش و لذت رانندگی مخملی هستش.
خودروهای آلپینا خیلی آرامش بالایی دارن. البته سیستم تعلیق آلپینا هم عملکرد عالی داره و هندلینگ خیلی خوب اما راننده بیشتر از اینکه پرفومنس و هندلینگ رو حس کنه در آلپینا آرامش و نرمی و شناوربودن رو حس میکنه با سرعت های بالا.
برای درگ بهتر تفاوت آلپینا و ب ام و بهتره رقابت M5 و آلپینا B5 که جرمی کلارسون در گرندتور انجام داد رو ببینید.
♤Angus_812♤
۲ خرداد ۱۳۹۹ماشینی که قدرت بالای ۳۴۰ اسب بخار داشته باشه یا شتاب زیر ۵ ثانیه داشته باشه تو دسته خودرو پرفورمنس قرار میگیره
حالا میخواد تراکتور باشه یا رولزرویس فانتوم
منم فقط این ماشینو نگفتم بلکه منظورم برند بود
AMIR
۲ خرداد ۱۳۹۹انتخاب من قطعا XB7 هست چون ظاهر بهتری داره ، فضای داخلیش خیلی خوبه ، از لحاظ امکانات هم بهتره مرسدس هست فکر میکنم پرفورمنس بهتری هم داشته باشه
حمید
۲ خرداد ۱۳۹۹مطمئن هستم bx7 از gls نرم تر هستش برخلاف بقیه مدلای بی ام و چون اولویت آلپینا راحتی و نرمی خودرو هست در کنار پرفومنس خوب
suan chwan
۲ خرداد ۱۳۹۹با اینکه اصلا تیونینگای آلپینا رو دوست ندارم ولی XB7 خیلی خوشگل و خوب شده
تو خیلی چیزام از بنز بهتره مثل قیافه ، فضای سرنشیناش ، قدرت موتور و…
ولی منم اصلا دوست ندارم آرم یه تیونر بجای آرم خود کمپانی توی کابین ماشین ببینم که تقریبا همه تیونرای بی ام و اینکارو میکنن
SS
۲ خرداد ۱۳۹۹به نظرتون نباید مایباخ رو XB7 مقایسه کرد؟
Saeed
۲ خرداد ۱۳۹۹مایباخ دیگه میره واسه رقابت با رولزرویس کولینان نه آلپینا
که انتخاب منم کولینان هست
mercedes benz
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
بله میباخ رو هم میتونست در اینجا برای رقابت قرار بده ولی خب دیگه میباخ خیلی اشرافی و لوکس و مجلله
میتونست حتی مدل برابوس gls رو بزاره ولی لامصب اون هیولاییه واسه خودش ینی قشنگ با اون رنگ مشکی خفش خوراک ماشین مافیاست بعد مدل برابوس قشنگ قیافش یه سر و گردن بالاتر از هر جفت این هاست
یا علی مدد
mercedes benz
۲ خرداد ۱۳۹۹عرض ادب
که البته اینم بگم هنوز برای مدل اصلی gls برابوس اقدام نکرده
یا علی مدد
MAHDI
۲ خرداد ۱۳۹۹وقتی به عکس هردو ماشین نگاه میکنم یه چیزی رو حس میکنم. اینکه آلپینا XB7 انگار حالت ورزشکاری داره.مثل یه مرد تنومد و دست به کمر هستش که قامتشو بلند کرده.
اما مرسدس GLS مثل همون مرد هستش که مظلوم تر خودشو عقب کشیده و آروم تره.
یکم به تصاویر جلو و کناری و عقب خوب نگاه کنید.
این در حالی هستش که GLS اینجا یه AMG هستش اما آلپینا همیشه روی نسخه های عادی ب ام و قرار میگیره.
حالا X7 در نسخه X7 M50i طراحیش خیلی تهاجمی و مخوف میشه اگه تصاویرش رو سرچ کنید.
این تصویری که من انتخاب کردم یکی از رقابت های X7 و GLS هستش که بصورت کلیپ بوده که قشنگ میشه طراحی هارو کنارهم مقایسه کرد.
((بدون تعصب آلپینا در نسل جدید کاری کرده که در نسخه سدان یعنی آلپینا B7 یکی از جذاب ترین سدان های دنیا شده. در نسخه SUV هم آلپینا XB7 رو باید تو فیلم ها ببینید که چه چیزیه.
نسخه آلپینا B3 هم که به شدت جذاب و دوست داشتنیه و تا قبل معرفی. M3 زیباترین سری3 جدید هستش. خبرهایی هم از گرن کوپه سری8 إلپینا شنیدم که امیدوارم درست باشه. آلپینا رو میشه اینطور معنی کرد:: آرامش و رانندگی لذت بخش در سرعت های بالاااااا.
mercedes benz
۲ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
داداش تکرار کردن نظر های اینجوری باعث بوجود اومدن بحث میشه
یه بار نظرتو گفتی تو کامنت
یا علی مددددد
Behrouz. anzali
۳ خرداد ۱۳۹۹چه کابین مدرنی داره مرسدس خیلی با ابهته … خود ماشین هم خوفناکه از هر طرف نگاه میکنی …
امیررضا
۳ خرداد ۱۳۹۹واقعاً دوراهیه سختیه. من عاشق بیاموی هستم، تو هر زمینه انتخاب اول و آخرم بیامویه. ولی اینجا کار سخته!!!
از یه طرف ابهت و شکوه و عظمت مرسدس داره خودشو نشون میده.
از یه طرف زیبایی و قدرت و اقتدار بیاموی داره فریاد میزنه.
من اینو قبول دارم که بنز تو این زمینه بینظیره و احتمالأ تو واقعیت gls 63 بهتره ولی من بازم انتخابم بیامویه.
باواریایی عزیز، قوی باشی یا ضعیف، سدان باشی یا کوپه یا شاسیبلند، قدیمی باشی یا جدید، عشق من تویی.
آریا ماشین
۱۱ خرداد ۱۳۹۹انتخاب من gls
امیرعباس
۱۴ آذر ۱۴۰۰ب ام و کلا یک خوی اسپرت داره که من دوست ندارم