پیدا کردن رقیب مستقیم در بین محصولات مرسدس-آامگ برای بامو M850i کمی دشوار است زیرا از یک سو بامو این ساختهٔ جدید خود را خودرویی اسپرت میداند که بنابراین میتوان آنرا رقیبی برای مرسدس-آامگ GT دانست اما از سوی دیگر M850i یک کوپهٔ ۲+۲ یا همان گرند تورر محسوب میشود که آنرا در برابر مرسدس-آامگ S63 کوپه قرار میدهد. بااینحال نهایتاً ما مورد دوم را انتخاب کردیم زیرا M850i و S63 کوپه هردو گرند توررهای اسپرتی هستند که قیمت و اندازهٔ یکسانی باهم دارند درحالیکه AMG GT یک خودروی اسپرت دونفره است و در کلاس این دو کوپهٔ لوکس قرار نمیگیرد؛ اما پیش از آغاز مقایسه بین بامو M850i و مرسدس-آامگ S63 باید گفت که فعلاً نمیدانیم کدامیک از این خودروها سریعتر بوده، سرگرمکنندهتر است و رانندگی بهتری دارد زیرا بامو بهتازگی معرفی شده و حتی با نمونهٔ پروتوتایپ آنهم تجربهٔ رانندگی نداشتهایم؛ بنابراین در رابطه با این کوپهٔ باواریایی هیچ اطلاعاتی نداریم. به همین دلیل در این مطلب این دو کوپهٔ آلمانی را صرفاً از لحاظ طراحی بیرونی، داخلی و مشخصات فنی روی کاغذ مقایسه میکنیم.
این مقایسه را میتوان یکی از سختترین مقایسههایی دانست که تاکنون انجام دادهایم زیرا هردو خودرو استایل بسیار زیبایی دارند و همچنین استایل آنها بسیار باهم متفاوت است که این موضوع، انتخاب خودروی برتر را واقعاً دشوار میکند. بااینحال نهایتاً تصمیم گرفتیم دست بکار شده و انتخاب را آغاز کنیم. در نمای جلویی، هردو خودرو واقعاً زیبا هستند اما اگر مجبور به انتخاب یکی از آنها باشیم، آن خودرو M850i خواهد بود زیرا این کوپهٔ باواریایی کمی هیجانانگیزتر است درحالیکه S63 نمای آرامی دارد. جلوپنجرهٔ سری ۸ نیز کمی بزرگتر است اما خوب به نظر میرسد درحالیکه چراغهای آن جلوهٔ بیشتری داشته و کاپوت آن نیز عضلانیتر به نظر میرسد که نمای اسپرتتر و تهاجمیتری به خودرو بخشیدهاند؛ بنابراین در نمای جلویی بامو با اختلافی جزئی پیروز میشود.
در پروفیل جانبی اما انتخاب بسیار سختتر میشود زیرا ما همیشه طرفدار طراحی S کلاس کوپه بودهایم. این ماشین در نمای جانبی همانند تیری احساس میشود که در کمانی کشیده شده قرار داشته و آمادهٔ پرتاب است. این در حالی است که نمای جانبی سری ۸ زرقوبرق بیشتری دارد. S63 AMG در این نما کلاسیکتر به نظر میرسد و بیشتر به یک گرند تورر سنتی شباهت دارد درحالیکه M850i نمایی ورزشکاری، اسپرتتر و عضلانیتر دارد؛ بنابراین در این قسمت نمیتواند خودروی برتر را انتخاب نمود.
در نمای عقبی اما انتخاب آسانتر است زیرا هرچند طراحی کلی قسمت عقبی S63 زیبا است اما در برابر M850i حرف چندانی برای گفتن ندارد. این موضوع در مورد زبان طراحی مرسدس بنز در همهٔ محصولاتش وجود دارد بهگونهای که به نظر میرسد طراحی خودرو در قسمت عقبی افت داشته است. این در حالی است که سری ۸ از عقب خودروی خیرهکنندهای است. این ماشین از یکی از برترین چراغهای عقب در صنعت خودروسازی برخوردار بوده و نمای کلی عقب آن نیز عضلانی و فوقالعاده است؛ بنابراین در این قسمت هم بامو برتر است.
در داخل کار دوباره سخت میشود. M850i با کنسول میانی آبشاری، انتخابکنندهٔ دندهٔ روی کنسول مرکزی و طراحی ساده، اسپرتتر و هیجانانگیزتر به نظر میرسد درحالیکه S63 AMG با لیور دوار دنده، نمایشگرهای ادغامشده و دریچههای تهویهٔ دایرهای، کمی کلاسیکتر و لوکستر به نظر میرسد؛ بنابراین نهایتاً میتوان گفت از دید یک بینندهٔ صرف، در این قسمت S63 خودروی بهتری است اما در شرایطی که ما رانندگی میکنیم، M850i برنده است. برای این انتخاب دو دلیل داریم. اول اینکه صفحهنمایشهای دوگانهٔ ادغامشدهٔ مرسدس کمی ارزانقیمت به نظر میرسند و گویی دو تبلت بزرگ به هم چسبانده شده و روی داشبورد قرار داده شده است. دلیل دوم هم لیور انتخابکنندهٔ دنده است که همانند بیوکهای قدیمی به نظر میرسد نه محصولات اسپرت و مدرن AMG.
در بخش قوای محرکه اما فعلاً اطلاعات چندان زیادی از سری ۸ منتشر نشده است. بااینحال بامو این کوپهٔ جدید خود را در ابتدا تنها در دو مدل مختلف بنامهای 840d XDtive و M850i XDrive عرضه میکند که اولی دیزلی و دومی بنزینی است و همانطور که گفته شده برای این مقایسه مدل بنزینی را انتخاب کردهایم. این مدل به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو مجهز است که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، مرسدس S کلاس کوپه در چهار مدل مختلف ارائه میشود که دو مدل آنها از انواع اسپرت AMG هستند. از بین این چهار مدل، نزدیکترین مدل به M850i مدل S63 AMG است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که کاملاً قدرتمندتر از موتور بامو است. همچنین انتقال نیرو در S63 نیز توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد درحالیکه این کار در M850i بر عهدهٔ یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک است؛ اما درحالیکه S63 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است، M850i هم از سیستم XDrive استفاده میکند.
درنهایت بهطورکلی بامو M850i بهعنوان پیروز این مقایسهٔ انتخاب میشود (صرفاً از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی) اما اختلاف و حاشیهٔ پیروزی آن زیاد نیست. مرسدس-آامگ S63 کوپه، خودرویی جلوهگر است که برای رانندگی روزانه مناسب است اما بامو M850i کوپهای هیجانانگیزتر و جذابتر است که به رانندگی با آن بیشتر علاقه داریم پس برندهٔ این رقابت لقب میگیرد.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس-آامگ S63 | بامو M850i | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو |
قدرت | ۶۱۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۵.۰۵ متر | ۴.۸۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۲.۸۲ متر |
منبع: BMWBlog
الف.ی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷رقیب قدریه
ولی باید منتظر موند تا جواب مرسدس رو دید
علی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷هر جفتشون فوق العاده زیبا و دوست داشتنی هستن. فقط ای کاش به جای ۲ در چهار در بود تا کاربردی تر میشد . من مابین ۸۵ تا ۹۰ بهشون امتیاز میدم .
با تچکر
s.h
۲۹ خرداد ۱۳۹۷جواب مرسدس رو دید؟؟ داداش s63 ثابت شدست چه جوابی این خیلی خوبه ولی s63 بهتره همه جوره حتی رو کاغد شایدم منظور شما یه درگ یا مابقه ای چیزی هست
رامتین
۲۹ خرداد ۱۳۹۷صحبتها حاکی از اینه که M8 با چهره عضلانی تر و فناوری جدید توربو که الترونیکی است و لگ توربو بهیچ وجه نداره از همین موتور 4.4 لیتری، توان 670 اسب (نیم مگاوات) ایجاد میکنه که S63 در برابرش نابود میشه. بینظیری bmw.
f35
۲۹ خرداد ۱۳۹۷جلو جلو نرو مصلی وتا خرسم شکار نکردی پوستشو نفروش حالا کو تا چهره جدید بیاد و توربو ام روش باشه اما اگر حرف شمام درست باشه این رو بدونید مرسدس هم دست به کار میشه و برتری رو حفظ میکنه
جنوب
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ای جااانم
سری S
Dante
۲۹ خرداد ۱۳۹۷یعنی BMW با ۸۰ اسب بخار قدرت کمتر و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتر فقط دو دهم ثانیه شتاب کمتری داره ؟
احتمال میدم BMW سنگین تر هم باشه .
در لذت رانندگی و انجین بهتر BMW هم شکی نیست .
سام
۲۹ خرداد ۱۳۹۷هر دو خودروی ب ام و 850i و مرسدس بنز E63 AMG خودروهای قدر و در کلاس خود نمونه اند ولی آنچه در پایان حرف آخر در یک خودرو می زند طراحی ظاهری آن است که در این مورد ب ام و 850i به مراتب تر جذاب تر و تهاجمی تر از بنز E63 AMG است.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۹ خرداد ۱۳۹۷شیب سقف bmw به نظر من برای این کلاس زیادی هستش
Kamran
۲۹ خرداد ۱۳۹۷قطـعا در اینـده نزدیک قطعا مرسدس بنز
جواب دندان شکنی به بی ام و خواهد داد
Bilbo
۲۹ خرداد ۱۳۹۷به به….! این یعنی رقابت، یه رقابت سالم، کاش یه روزی رو میدیدم که ایران خودرو علیه مدل معرفی شده سایپا وعده معرفی بده، اما به گور میبرم این آرزو رو تو این مملکت. فلذا از این مملکت میرم من، خیلی زود…
بهراد
۳۰ خرداد ۱۳۹۷نه بابا این دوتا بزرگوار از این لوس بازیا خوششون نمیاد
میان مسابقه میزارن کی با کمترین تلاش از آشغالا وانت آشغالتر و بی مصرف تر و پر فروش تری میتونه بسازه که با سدانش مو نزنه، امکان افزایش قیمت و تشکیل صف هم براش وجود داشته باشه
و از همه مهم تر تو تصادف کسی ازش زنده بیرون نیاد
Kamran
۲۹ خرداد ۱۳۹۷در این کلاس انتخاب من بنتلی کانتینتال هستش
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷M850خیلی جذاب تره.تازه این نسخه ساده سری۸ هستش ولی بازطراحی زیباتر وخشن تری داره ومدلM8 خیلی بهتر خواهد بود.
javad
۲۹ خرداد ۱۳۹۷انتخاب من s63هست
بخاطر طراحی جلو و داخل جذاب تر
البته این کلاس متعلق به بنتلی کنتیننتال هست
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-Sunset-Orange-18.jpg
http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/BMW-M850i-Sunset-Orange-16.jpg
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷bmw همیشه اختلاف طراحی بین سری های معمولیش وMپرفومنسش خیلی زیاد بوده.برای مثال سری ۵ روبااون طراحی آروم وزیباش رو درm5 به یه طراحی وحشی وخشن تبدیل کرده.الانم سری۸ خیلی باوقارو زیباس وهمینطورخیلی اسپرت بااون چراغ هایی که ازنظر زیبایی قابل وصف نیست پس درمدلm8قطعا طراحیش خیره کننده خواهد بود
Morteza
۲۹ خرداد ۱۳۹۷m850
همین هم سری ام هستش
پشت ماشین رو بخون
طراحی خیره کننده ای که ازش حرف میزنی همینه!!!
Morteza
۲۹ خرداد ۱۳۹۷من اشتباه کردم??
Amir Machine
۲۹ خرداد ۱۳۹۷تو این کلاس انتخاب من هم نه سری 8 و نه S کلاس کوپه بلکه بنتلی کانتیننتاله.
یه کوپۀ لوکس واقعی با موتور دوازده سیلندر با 635 اسب بخار قدرت که جای هیچ حرفی باقی نمیذاره.
البته این دو گرند تورر آلمانی هم قطعاً قابل احترام هستن.
Just bentley continental
۲۹ خرداد ۱۳۹۷قطعا بنتلی کانتیننتال بهتره
در نسل جدید هم ظاهر عضلانی تری داره
هم موتور و پرفورمنس پرقدرت تری و با قیمت معقول ۲۰۰ هزار دلار به نظرم بهترین انتخابه
تازه افرادی که از تکنولوژی این ماشین ایراد می گیرن این ماشین تو نسل جدیدش هیچ چیزی کم نداره و از تکنولژی بینظیر پورشه و ائودی توش استفاده شده.
بین این دوتا هم واقعا انتخاب سخته واقعا.
Amir Amini
۳۱ خرداد ۱۳۹۷تو این کلاس فقط db11 استون مارتین عشقه ولی حیف که ونکوییش برای رقابت با اینا نیست وگرنه اون دیگه تهشه
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷آخه عاشق کدوم ماشینbmw باشمM5 یاM2کامپتیشن.X5 یا M3csویاM4cs.سری۸ یاM760.X6m.و… این همه جواهرهمراه با هندلینگ سرسام آور ولذت مختص ساخته های این غول خودروسازی.عجب عشقیه bmw
Bilbo
۲۹ خرداد ۱۳۹۷اگه تا این حد M850i خوبه پس M8 قراره چه کار کنه؟ ??
Morteza
۲۹ خرداد ۱۳۹۷جفت ماشین ها زیبا هستن
ولی من اس کوپه رو بیشتر میپسندم
خوشبحال کسایی که تو دوراهی خرید یکی از این دوتا گیر میکنن!
امیرمحمد
۲۹ خرداد ۱۳۹۷کاش میشد هردوتاشونو همراه با یه بنتلی کانتیننتال و یه رولزرویس ریث خرید و هرروز یکدومشونو سوار شد…اصلا فکرشم ادمو به شدت شاد میکنه…
مهدی
۲۹ خرداد ۱۳۹۷طراحی عقب sکوپه خیلی ساده است.حتی درمدلs63.شاید بخاطرچراغ هاش باشه که نه تونسته طراحی عقب رولوکس جلوه بده ونه اسپرت.اماعقب ۸۵۰ انصافا یه سروگردن زیباتره.حالا درمدلm8چه شود چون در اون مدل جفت اگزوز اسپرت همراه دیفیوزرباعث میشه عقب m8 خیلی گیراترمیشه
shirko
۲۹ خرداد ۱۳۹۷واقعا بدون تعصب کورکورانه ب ام و یه سر وگردن از اس کوپه در جایگاه بالاتری قرار داره ، تازه این نسخه خیلی معمولیه ب ام و هستش شتاب و طراحیش این جوریه وای به حال نسخه های ام ، راستی اس کوپه هم خوب ماشینه .
Bideski
۲۹ خرداد ۱۳۹۷سلام به همه دوستان به نظرم از بین این دوتا طراحی خارجی بی ام بهتره و از نظر طراحی داخلی مرسدس بهتره و هر دوشون خیلی عالین
Omid622
۲۹ خرداد ۱۳۹۷با اینکه بین این دو غول خودروسازی
طرفدار بنز هستم اونم یخاطر سلیقه شخصیم که بیشتر به لوکس بودن اهمیت میدم و بنز هم در نمای داخلی ماشین هاش چندین طرح بی نظیر داره
اما بین این دو مدل نمای خارجی بی ام و رو میپسندم انما تو بحث داخل ماشین بنز رو انتخاب میکنم
یکی از جالبترین آپشن های داخل بنز S class
صندلی رانندش هستش که بدن انسان رو از ۷۲ جهت چک میکنه که حتی از اتاق آی سی یو هم بهتره
Saied
۳۰ خرداد ۱۳۹۷تجربه ثابت کرده بی ام دبلیو در مقابل s زیاد حرفی واسه گفتن نداره.
این حرفو میگم در حالی که ۱۰۰٪ طرف دار بی ام دبلیو هستم
مانی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷وقتی منبع BMW بلاگ باشه نتیجه کاملا مشخصه
نیما
۳۰ خرداد ۱۳۹۷گشتاورش 900 نیوتن متره . واقعا زبونم بند اومده :|
نمیتونم با فرمون بنز ارتباط بگیرم اصلا
نمیدونم شماهم حس منو تجربه کردین که یه چیز شاید کاملا بی ربط یا حتی جزئی حس تونو نسبت به ماشین کم کنه تو بنز عاشق s63 و amg gt هستم ولی تا یاد فرمونشون میوفتم یکم دلمو میزنه هیچ دلیلی ام ندارم قط خوشم نمیاد از فرمونش
واقعا این حسه اعصاب خرد کنه امیدوارم تجربه اش نکنین
رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۷پدال تو هم معلوم نیست چند چندیا. یرو راجبه مالتی مدیا بنز میگی چون بزرگه هزینه تعمیرش بالاست و ازین حرفا چون خاصه ممکنه خریدار به مشکل بخوره بعد چند سال استفاده.الان میگی ارزان قیمت پس تسلا و ولوو و تالیسمان هم تبلت هستند و ارزان
sevlan
۳۰ خرداد ۱۳۹۷بی ام دبلوی ، زیباست ، شکی نیست ، ولی در زیبایی اس ۶۳ کوپه هم شکی نیست ، از bmwblogمقایسه های احمقانه اینچنینی زیاد دیدم ، ولی خداوکیلی هیچوقت در سایتهای مرسدس ندیدم بیان خودرویی از رقبا رو بکوبن ، کوپه بزگ مرسدس اثبات شده است ، و متاسفم که نشانگرهای زیبای مرسدس رو نویسنده در حد دوتا تبلت ارزون قیمت پایین آورد !
farzad
۳۰ خرداد ۱۳۹۷کلاس کاری بنز یه چیز دیگست
More
۳۱ خرداد ۱۳۹۷امیدوارم روزی برسه بین این دوتا گیر کنم بعدش جفتشونو بخرم